Gordy Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 powiem wam jedno. Doszedłem do ponad 8 milionów i zero lagu w viewportcie czy modelowaniu. Subd troche trwa sek. dłużej i to samo undo ale Z3 łupie po pysku.
chveti Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 zb3 jest ekstra. Ale jak za dużo naraz naciskam gdy myśli to mnie wywala :)
krzysiek_gfx Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 Jedna rzecz mnie wkurza, ustawienia swiatel nic nie daja w viewporcie kiedy jest material matcap. U was tez tak jest?
Reanimator Napisano 18 Maj 2007 Autor Napisano 18 Maj 2007 Tak. Poniewaz MatCap sam w sobie ustawia swiatla. Skads sie przeciez biora te wszystkie kolory, pseudo SSS, itp.
nielot007 Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 u mnie sie tnie nawet przy 60k :( mam 1gb pamieci w zbrushu2 nie bylo tego problemu miliony mogly byc :D interface jest piekny baaaaardzo mi sie podoba :)
Reanimator Napisano 18 Maj 2007 Autor Napisano 18 Maj 2007 W ZB2 nie bylo takich cieni i materialow. Sprobuj je powylaczac. Mnie osobiscie na przyklad drazni domyslny material i przelaczam sie na szary, klasyczny.
nielot007 Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 W ZB2 nie bylo takich cieni i materialow. Sprobuj je powylaczac. Mnie osobiscie na przyklad drazni domyslny material i przelaczam sie na szary, klasyczny. sprobuje, a wlasnie ze piknie wyglada jak sie zalatuje kule z tym materialem i inteface'm eeehhhhh poprostu cud miod i rodzynki :D
krzysiek_gfx Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 A da sie malowac w 3D na teksturze? Czy tylko poly paint? Zaimportowalem obiekcik z tekstura,chcialem ja troche poprawic, ale nie bałdzo, zostaje stary dobry projectionmaster,a zastanawialem sie czemu nadal jest :) Chyba ze jakas konwersja tekstury na polipaint? Pokombinuje jeszcze Edit: Mozna przekonwenterowac teksture na polipaint i malowac na niej.
Nezumi Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 Fajne jest to ze moj nieszczegolny model w trojce wyglada zawodowo :D:D:D A powaznie - wydajnosc wzrosla, interface bardzo mi sie podoba a opcja tworzenia nowego subtoola z maski rozpieprzyla mi nadgarstki. Genialne. Klicek - czekam na serie videotutkow z Z3 ;) (i jeszcze ta opcja MOVIE... Czad!) Program jest warty kazdego dolara wydanego na niego. Kopie pupem.
nielot007 Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 kurde nie wiem czy to zasluga numerka "3" czy poprostu jest lepszy ale zajefajnie sie sculptuje :) gdyby sie nie wysypal to bym sie pochwalil :D
Hindus Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 uzywałem chwilę u kolegi i to już prawie to :] troche transpose czy jak to sie nazywa ciężkie do obadania ale z czasem
hcpiter Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 Jest fajny nawet dla mnie który nie umie sculpować fajniejszy niż 2 a MB może się kryć :)
Levus Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 Gnomon się zapowiada już "Introduction to z3" - Meats Meier http://www.thegnomonworkshop.com/comingsoon.html Pozdro!
Vorek Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 kickass :) defaultowy mat jest do kitu ale jest kilka nowych, bardzo przyjemnych. Subtools i HD mesh sculpting wymiatają :) Tyle wrażeń z pół godzinnego zapoznawania się z programem :)
Destroyer Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 jak już tak testujecie to ja też ;) oprócz tego że ładniej wygląda co jest wielkim plusem ;) to na mojej zintegrowanej grafice z 64mb śmigam prawie 4 Mln i jeszcze mu mało :) mudbox przy 200,000 już kręcił nosem nie wiem jak to tak ale działa :) jedno wiem na pewno nie musze nowej karty kupować :D
Intervain Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 ja mam nadzieje, ze teraz chlopaki od mudboxa sie postaraja nas powalic i konkurencja wszystkim na dobre wyjdzie :)
makak Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 Podpisuje się obiema rękami pod tym co mówi Intervain. Konkurencja to jest to. Jak patrzę na Adoba to widzę, że monopolista nie jest dobrą rzeczą dla userów [jedyny wyjątek to Indesign, tutaj Quark mógłby umrzeć i mówi to wcześniejszy paroletni użytkownik Quarka ;)]. Teraz czas, aby MB coś ciekawego pokazał.
Łukasz Jaskólski Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 ma ktos pomysła jak zrobic hotkeya pod tweak brush? klikanie w ikonke za kazdym razem jak chce przesunac siatke nie jest fajne
arcade Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 Łukasz - http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=037734 tyle że to nie działa pod 3ką... edytor do 3 ki będzie dostępny na dniach.
Destroyer Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 w Z2 przy naciśniętym Shift jak kliknąłeś na brusha to pod shiftem był ten brush tyle że smootha już nie było :P może inne też się da
Łukasz Jaskólski Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 thx, trza bedzie poczekac swoją drogą ciekawe co robili beta testerzy, bo nie uwierze ze nikomu nie przeszkadzal brak przesuwania siatki pod klawiszem
RENUAL Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 kurde..fajnie: wiem że jest szybki, niezawodny itp itd ale nie moge sie jakos polapac o co w nim chodzi:niby interface typu classic podobny do tego z 2, ale nie kapuje o co w nim chodzi. przydalby sie jakis tutorial w stylu kilcka;] edit: stwierdzilem ze nie ma sensu wkladac to gdzie indziej: taki maly link do videotutka, który znalazłem w centrali zbrusha http://www.sharecg.com/view.php?upload_id=3915
Reanimator Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 Lukasz, specjalnie dla Ciebie nauczylem sie skryptowac w ZScript ;D Oto rozwiazanie Twojego, ale i mojego problemu: Otwierasz nowy plik txt i wpisujesz do niego: [iSetHotkey,Brush:Std, '1'] [iSetHotkey,Brush:Tweak, '2'] gdzie Brush:Std i Brush:Tweak to sciezki do narzedzi, a numery to hotkey. Zapisujesz plik txt, w ZBrushu wchodzisz do menu ZSctipt, klikasz Load i wybierasz stworzony wczesniej plik (dobrze umiescic go w katalogu ze skryptami). Voila!!! Ciesz sie nowymi skrotami :D W ten sposob mozna sobie zrobic skrot do kazdego narzedzia. Niestety po kazdym otwarciu ZBrusha trzeba na nowo zaladowac ten plik. Aha... tu jest przycisk od reputacji ;D ;D ;D 5
Gość _Kreska_ Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 o co chodzi z tym nowym narzedziem move? to juz se nie moge normalnie przeuwac poligonow brushem jak dawniej?
Reanimator Napisano 20 Maj 2007 Autor Napisano 20 Maj 2007 HEhe, na zdrowie! :) Kreska, Move/Rotate/Scale sa teraz czescia transpose. http://www.zbrush.info/wiki/index.php/Transpose Vertexy przesuwa sie pedzlem Tweak, dlatego brakowalo nam do niego skrotu.
Reanimator Napisano 20 Maj 2007 Autor Napisano 20 Maj 2007 Nie ma narzedzia, ktore zrobiloby to bezposrednio. Poki co trzeba uzywac Insert Mesh z zakladki Geometry. 1- skasuj nizsze levele w glownym meshu (A) 2- przelacz sie na sub-mesh (B), do ktorego chcesz dolaczyc A 3- uzyj InsertMesh wybierajac glowny mesh (A). Voila! Jezeli jest kilka subtooli to chyba trzebaby zrobic ich kopie, zeby byly osobnymi toolami. 1
Levus Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 1.A propos tego scryptu to może się da zrobić żeby to było podpięte pod deafult? 2.Bawił się ktoś zprojec brushem+subtools? Mianowicie chodzi mi o "wytłaczanie" jednej bryły w drugiej. I czy się udało jak należy? Konkretnie o to biega: http://www.zbrush.info/wiki/index.php/Tutorial:ZProject_and_SubTools
Reanimator Napisano 20 Maj 2007 Autor Napisano 20 Maj 2007 1. Da sie na pewno, ale jeszcze nie wiem jak ;)
Przybysz Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 Lewus: 2. Ja sie bawiłem. Niezła kaszana wychodziła póki nie poczytałem o project brush i jego związkach z tym dziwnym "gizmo" od transpose. Trzeba je chyba jakos zresetowac czy coś. Ja kliknąłem nim w jeden punkt na obu subtoolach (zeby nie bylo tak porozciagane) i potem jakoś w miarę działało. Ale raczej z wyłączoną symetrią. Może to przypadek. ;) Do tego ten brush chyba tylko wyciska i wybrzusza wzdłuż osi "z" a nie normalnej do poligonów więc czasem nieźle się deformuje siatka.
NCdeIgnis Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 Ech :/ mnie Zbrush wiesza sie non-stop :/ wlancza sie dwa razy na 10 prob . Wywala sie podczas pracy (tak poprostu) czy przy wyborze narzedzia :/ (np scale) nie wiecie co jest ?
NCdeIgnis Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 AMD X2 3800 , 2Giga ram , GeForce 6800GT i winda xp :P
Reanimator Napisano 26 Maj 2007 Autor Napisano 26 Maj 2007 Probowales odinstalowac i zainstalowac na nowo?
NCdeIgnis Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 probowalem , szperalem rowniez na oficjalnym forum :P nikt nie ma tyle szczescia co ja ;/
Reanimator Napisano 26 Maj 2007 Autor Napisano 26 Maj 2007 No to nie wiem co Ci moge poradzic. Moze inna kopie sprobuj skolowac or sth. Sledzac podobne watki mam wrazenie, ze w przypadku ZB to loteria.
NCdeIgnis Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 no nic cos jeszcze pomysle :P tak czy siak dzieki za probe pomocy :) moze cos uda mi sie wykombinowac
Destroyer Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 NCdeIgnis masz może zainstalowanego Dual Core optimizera? mi modo się wywalało 300 razy na minutę jak to miałem, a teraz śmiga aż miło i z Z3 też nie mam problemów
NCdeIgnis Napisano 26 Maj 2007 Napisano 26 Maj 2007 hmm nie mam , nie probowalem go:] znajde na googlu i potestuje ;] ed: paradoksalnie , jak to zainstalowalem calosc chodzi nieco lepiej;) (czesciej sie wlancza bo nawet 7 na 10 ;) ) heh widac mam sytuacje nieco odwratna od Twojej;))
Boruteczko Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 ma ktos pomysła jak zrobic hotkeya pod tweak brush? klikanie w ikonke za kazdym razem jak chce przesunac siatke nie jest fajne Może przyda się coś takiego ? Wystarczy załadować plik .txt jako skrypt , a jego kopia zostanie wygenerowana z rozszerzeniem .zsc . Teraz wystarczy skopiować go do :\Pixologic\ZBrush3\ZStartup\ZPlugs i mamy gotowy zestaw hotkey'ów przy starcie ZBrusha . 1
uncle Napisano 28 Maj 2007 Napisano 28 Maj 2007 mi pomoglo updatowanie sterownikow karty graficznej i zbrush smiga ladnie;). wczesniej sie sypal jak cholera edit: ok po paru godiznach dobrej zabawy zbrush sie wysypal i juz nie chcial sie odpalic, zdziwilem sie lekko, zrobilem restart kompa.. i znowu smiga milo, wiec moj wniosek zbrush ma jakis problem z pamiecia, tez mam 2gb (kosci kingstone bodajze, nie pamietam), w kazdym badz razie sa puszczone w dual'u, zgaduje ze jak je dam w normal mode zbrush wogole sie nie posypie.. juz kiedys mialem taki problem z jakims innym programem graficznym
OmeN2501 Napisano 31 Maj 2007 Napisano 31 Maj 2007 No nie wiem czy to dual... Ja mam 3 giga i sypie sie rowno :D Update sterownikow do grafy nie pomogl ale zauwazylem ze pomaga wylaczenie opcji wieloprocesorowych tyle ze wtedy wszytsko zwaaaalllniaaaa
zeet Napisano 1 Czerwiec 2007 Napisano 1 Czerwiec 2007 OmeN2501No nie wiem czy to dual... Ja mam 3 giga i sypie sie rowno :D Update sterownikow do grafy nie pomogl ale zauwazylem ze pomaga wylaczenie opcji wieloprocesorowych tyle ze wtedy wszytsko zwaaaalllniaaaa OmeN2501-Zb wysypuje ci się przy jakiejś konkretnej czynności ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się