Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 97
  • Wyświetleń 10,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

powiem wam jedno. Doszedłem do ponad 8 milionów i zero lagu w viewportcie czy modelowaniu. Subd troche trwa sek. dłużej i to samo undo ale Z3 łupie po pysku.

Napisano
  • Autor

Tak. Poniewaz MatCap sam w sobie ustawia swiatla. Skads sie przeciez biora te wszystkie kolory, pseudo SSS, itp.

Napisano

u mnie sie tnie nawet przy 60k :( mam 1gb pamieci w zbrushu2 nie bylo tego problemu miliony mogly byc :D

interface jest piekny baaaaardzo mi sie podoba :)

Napisano
  • Autor

W ZB2 nie bylo takich cieni i materialow. Sprobuj je powylaczac.

 

Mnie osobiscie na przyklad drazni domyslny material i przelaczam sie na szary, klasyczny.

Napisano
W ZB2 nie bylo takich cieni i materialow. Sprobuj je powylaczac.

 

Mnie osobiscie na przyklad drazni domyslny material i przelaczam sie na szary, klasyczny.

 

sprobuje, a wlasnie ze piknie wyglada jak sie zalatuje kule z tym materialem i inteface'm eeehhhhh poprostu cud miod i rodzynki :D

Napisano

A da sie malowac w 3D na teksturze? Czy tylko poly paint? Zaimportowalem obiekcik z tekstura,chcialem ja troche poprawic, ale nie bałdzo, zostaje stary dobry projectionmaster,a zastanawialem sie czemu nadal jest :) Chyba ze jakas konwersja tekstury na polipaint? Pokombinuje jeszcze

 

Edit: Mozna przekonwenterowac teksture na polipaint i malowac na niej.

Napisano

Fajne jest to ze moj nieszczegolny model w trojce wyglada zawodowo :D:D:D

A powaznie - wydajnosc wzrosla, interface bardzo mi sie podoba a opcja tworzenia nowego subtoola z maski rozpieprzyla mi nadgarstki. Genialne.

Klicek - czekam na serie videotutkow z Z3 ;) (i jeszcze ta opcja MOVIE... Czad!)

Program jest warty kazdego dolara wydanego na niego. Kopie pupem.

Napisano

kurde nie wiem czy to zasluga numerka "3" czy poprostu jest lepszy ale zajefajnie sie sculptuje :) gdyby sie nie wysypal to bym sie pochwalil :D

Napisano

uzywałem chwilę u kolegi i to już prawie to :] troche transpose czy jak to sie nazywa ciężkie do obadania ale z czasem

Napisano

Jest fajny nawet dla mnie który nie umie sculpować fajniejszy niż 2 a MB może się kryć :)

Napisano

kickass :) defaultowy mat jest do kitu ale jest kilka nowych, bardzo przyjemnych. Subtools i HD mesh sculpting wymiatają :)

 

Tyle wrażeń z pół godzinnego zapoznawania się z programem :)

Napisano

jak już tak testujecie to ja też ;)

oprócz tego że ładniej wygląda co jest wielkim plusem ;) to na mojej zintegrowanej grafice z 64mb śmigam prawie 4 Mln i jeszcze mu mało :) mudbox przy 200,000 już kręcił nosem nie wiem jak to tak ale działa :)

jedno wiem na pewno nie musze nowej karty kupować :D

Napisano

ja mam nadzieje, ze teraz chlopaki od mudboxa sie postaraja nas powalic i konkurencja wszystkim na dobre wyjdzie :)

Napisano

Podpisuje się obiema rękami pod tym co mówi Intervain. Konkurencja to jest to. Jak patrzę na Adoba to widzę, że monopolista nie jest dobrą rzeczą dla userów [jedyny wyjątek to Indesign, tutaj Quark mógłby umrzeć i mówi to wcześniejszy paroletni użytkownik Quarka ;)]. Teraz czas, aby MB coś ciekawego pokazał.

Napisano

kurde..fajnie: wiem że jest szybki, niezawodny itp itd ale nie moge sie jakos polapac o co w nim chodzi:niby interface typu classic podobny do tego z 2, ale nie kapuje o co w nim chodzi. przydalby sie jakis tutorial w stylu kilcka;]

edit: stwierdzilem ze nie ma sensu wkladac to gdzie indziej: taki maly link do videotutka, który znalazłem w centrali zbrusha http://www.sharecg.com/view.php?upload_id=3915

Napisano
  • Autor

Lukasz, specjalnie dla Ciebie nauczylem sie skryptowac w ZScript ;D

 

Oto rozwiazanie Twojego, ale i mojego problemu:

 

Otwierasz nowy plik txt i wpisujesz do niego:

 

[iSetHotkey,Brush:Std, '1']
[iSetHotkey,Brush:Tweak, '2']

 

gdzie Brush:Std i Brush:Tweak to sciezki do narzedzi, a numery to hotkey.

 

Zapisujesz plik txt, w ZBrushu wchodzisz do menu ZSctipt, klikasz Load i wybierasz stworzony wczesniej plik (dobrze umiescic go w katalogu ze skryptami).

 

Voila!!! Ciesz sie nowymi skrotami :D

 

W ten sposob mozna sobie zrobic skrot do kazdego narzedzia.

 

 

Niestety po kazdym otwarciu ZBrusha trzeba na nowo zaladowac ten plik.

 

 

Aha... tu jest przycisk od reputacji ;D ;D ;D

Napisano

o co chodzi z tym nowym narzedziem move? to juz se nie moge normalnie przeuwac poligonow brushem jak dawniej?

Napisano
  • Autor

Nie ma narzedzia, ktore zrobiloby to bezposrednio.

Poki co trzeba uzywac Insert Mesh z zakladki Geometry.

 

1- skasuj nizsze levele w glownym meshu (A)

2- przelacz sie na sub-mesh (B), do ktorego chcesz dolaczyc A

3- uzyj InsertMesh wybierajac glowny mesh (A).

 

Voila!

 

Jezeli jest kilka subtooli to chyba trzebaby zrobic ich kopie, zeby byly osobnymi toolami.

Napisano

Lewus: 2. Ja sie bawiłem. Niezła kaszana wychodziła póki nie poczytałem o project brush i jego związkach z tym dziwnym "gizmo" od transpose.

Trzeba je chyba jakos zresetowac czy coś. Ja kliknąłem nim w jeden punkt na obu subtoolach (zeby nie bylo tak porozciagane) i potem jakoś w miarę działało. Ale raczej z wyłączoną symetrią. Może to przypadek. ;)

Do tego ten brush chyba tylko wyciska i wybrzusza wzdłuż osi "z" a nie normalnej do poligonów więc czasem nieźle się deformuje siatka.

Napisano

Ech :/ mnie Zbrush wiesza sie non-stop :/ wlancza sie dwa razy na 10 prob . Wywala sie podczas pracy (tak poprostu) czy przy wyborze narzedzia :/ (np scale) nie wiecie co jest ?

Napisano
  • Autor

No to nie wiem co Ci moge poradzic.

Moze inna kopie sprobuj skolowac or sth.

 

Sledzac podobne watki mam wrazenie, ze w przypadku ZB to loteria.

Napisano

NCdeIgnis masz może zainstalowanego Dual Core optimizera? mi modo się wywalało 300 razy na minutę jak to miałem, a teraz śmiga aż miło i z Z3 też nie mam problemów

Napisano

hmm nie mam , nie probowalem go:] znajde na googlu i potestuje ;]

 

ed: paradoksalnie , jak to zainstalowalem calosc chodzi nieco lepiej;) (czesciej sie wlancza bo nawet 7 na 10 ;) ) heh widac mam sytuacje nieco odwratna od Twojej;))

Napisano
ma ktos pomysła jak zrobic hotkeya pod tweak brush?

klikanie w ikonke za kazdym razem jak chce przesunac siatke nie jest fajne

 

Może przyda się coś takiego ? Wystarczy załadować plik .txt jako skrypt , a jego kopia zostanie wygenerowana z rozszerzeniem .zsc . Teraz wystarczy skopiować go do :\Pixologic\ZBrush3\ZStartup\ZPlugs i mamy gotowy zestaw hotkey'ów przy starcie ZBrusha .

Napisano

mi pomoglo updatowanie sterownikow karty graficznej i zbrush smiga ladnie;). wczesniej sie sypal jak cholera

 

edit:

ok po paru godiznach dobrej zabawy zbrush sie wysypal i juz nie chcial sie odpalic, zdziwilem sie lekko, zrobilem restart kompa.. i znowu smiga milo, wiec moj wniosek zbrush ma jakis problem z pamiecia, tez mam 2gb (kosci kingstone bodajze, nie pamietam), w kazdym badz razie sa puszczone w dual'u, zgaduje ze jak je dam w normal mode zbrush wogole sie nie posypie..

 

juz kiedys mialem taki problem z jakims innym programem graficznym

Napisano

No nie wiem czy to dual... Ja mam 3 giga i sypie sie rowno :D Update sterownikow do grafy nie pomogl ale zauwazylem ze pomaga wylaczenie opcji wieloprocesorowych tyle ze wtedy wszytsko zwaaaalllniaaaa

Napisano
OmeN2501
No nie wiem czy to dual... Ja mam 3 giga i sypie sie rowno :D Update sterownikow do grafy nie pomogl ale zauwazylem ze pomaga wylaczenie opcji wieloprocesorowych tyle ze wtedy wszytsko zwaaaalllniaaaa
OmeN2501-Zb wysypuje ci się przy jakiejś konkretnej czynności ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności