Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

I taka fantazyjka jeszcze...Ucho ssie wiem.

Mam timelapsa, ale nir wie ktoś jak dobrze skompresować .mov? Bo to co wyszło z Zbrusha ma 9 minut i 180 mb...

90575146.png

  • Odpowiedzi 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ciesze sie ze sie podoba.

Brzdącem będąc uwielbiałem lepić z plasteliny, no dosłownie kochałem. Lepiłem sobie batmana i spidermana i się nawalali-naprawdę kochałem to robić, tak jak się zastanowić to potrafiłem tak kilka godzin dziennie przelepiać sobie coś i jakieś scenki odgrywać. A poza tym nic.

 

Tak wiem byłem dziwnym dzieckiem- ale zeby nie było kolegów miałem, na rowerze jeździłem, w piłke grałem.

 

I jeszcze tai mały advertising tu- timelapse jest już do sciagniecia, wszelki feedback co do tego jak konwertować i czy chcecie żeby się i jak nagrywac mile widziany:)

Napisano (edytowane)

Niesamowicie rzeźbicie :D Spróbowałem blenderowego sculpta dzisiaj i powiem szczerze, że to nawet przyjemne. A byłoby jeszcze przyjemniejsze, gdybym potrafił zrobić coś o ludzkiej twarzy :P

 

sculpttest.jpg

 

 

Morte, długo robisz takie popiersie? I ile kosztuje ZBrush? :)

Edytowane przez Menzo
Napisano

od jakiś 45 minut do półtorej godziny, nie więcej. A zbrush kosztuje ok 600$ od pixologic ale na gameartistans widziałem jakąś promocje ze niby 100$ mniej.

 

co jak co w blenderze, ale sculpt mode to wg mnie totalna porażka. To się powinno nazywać tweak mode, bo moim zdaniem nadaje sie jedynie do tweakowania gotowej już siatki a nie rzeźbienia.

Napisano (edytowane)

Możliwe, że blenderowy sculpting jest gorszy, bo w końcu to nie jest jego główna funkcja. Na razie pobiorę demko ZBrusha i zobaczę, jak się w nim czuję :)

-- Edit --

Nie czuję tego ZBrusha... Ogólnie, fajnie się rzeźbi, ale czym to się różni od "tweak mode" blendera? :P

Edytowane przez Menzo
Napisano
Nie czuję tego ZBrusha... Ogólnie, fajnie się rzeźbi, ale czym to się różni od "tweak mode" blendera? :P

 

Ordynarnie napiszę, że wydajnością oraz komfortem i elastycznością pracy.

 

A zbrush kosztuje ok 600$ od pixologic ale na gameartistans widziałem jakąś promocje ze niby 100$ mniej.

 

Tak, ma to chyba związek z dominance war..

Napisano

Mój pierwszy sculpt który ma jakieś tam ręce i nogi zrobiony z buzi Jezusa z bitwy:)Wiem że oczy do bani ale nie wie specjalnie jak je poprawić:(

 

72246915.jpg

Napisano

Szybka glowka przed snem, robiona z cube'a ; p

untitlo.jpg

Lucek91 sprobuj dodac galki 2 kule jako galki oczne > subtool > append w zakladce tool w Zbrushu, a potem wyrzezbic powieki, takie dziury w oczach to nie najlepiej wygladaja ;]

Napisano

Lucek91 ja się pytam gdzie te ręce i nogi, pokazałeś sama głowę ;) Next time daj normalny materiał będzie czytelniej. Jak na początek nie jest źle :)

Zonk trochę naciapałeś :D Żuchwa jest trochę nie teges widać to dobrze na widoku z boku

Napisano

Zonk-> i oczka jakoś ukośnie tak wyszły - gałki powinny być skierowane na wprost.

Napisano

Marqson-poglucone jeszcze, ale widać ześ na dobrej drodze, ćwicz patrz na refki, ćwicz!

 

A tu odemnie mały speed, na razie tylko ogólne formy czyli to co rzeźbi sie najfajniej.

86483641.png

Napisano

Bardzo fajnie! Musze znowu ruszyc zbrusha.. tylko ten notoryczny brak czasu :( Pewnie rusze razem z czworka..

 

Wymiatacie panowie. Marqson, bardzo mi sie podoba twoj styl. Mordka 100 razy lepsza niz 2 poprzednie.

Morte jak zwykle z charakterem.

 

Fajnei sie oglada ten watek.

Napisano

Marqson- fajny ten nowy, najlepszy jest profil.

michalo-dzięki:)

huh staram sie wyczaic jak to jest z polypaintem:

98645329.png

trututu 4 setka stukła:P

Napisano

Jak wy to wszyscy robicie:) Od tygodnia próbuję zbrusha i same kulfony a nie twarze mi wychodzą.

Morte: Zacnie , dodaj SSS i pokaż renderek - możesz nakręcić filmik jak robisz takiego speeda?

Gość lukr
Napisano

Witam

 

taki myster z cyklu lama vs zbrush

Gość lukr
Napisano

test bazy miał być ale znowu wyszło za mało poly na oczy i usta.

Napisano

Maqs - Podoba mi się ta praca, naprawdę fajnie wyszło, tak trzymaj!

lucek91 - co do pracy, ogólnie nie jest źle, ale jeszcze sporo do zrobienia i sporo rzeczy do nauczenia, pracuj!:-) pozdr!

Gość Morte
Napisano

Maqsiu- jakz wykle, aczkolwiek jakoś ciut gorzej. Co nie zmienia faktu ze wyglada super

Zonk- fajnie wyglada, ale neiw eim czemu ale strasznie tej twarzyczce szkodzi symetria. Jakos wybitnie mnie to uderzyło w tym wypadku.

 

Moze zabrzmi to dwuznacznie ale mam problemy z kobitkami;P Póba poprawienia sie.

Taki speed:

76122364.png

Napisano

hey, nie wszystkie muszą być piękne;) bardzo mi się podoba sculpt, kości policzkowe wyszły bardzo naturalnie nos również niczego sobie.

Napisano

hej Morte ta ostatnia wygląda jak skrzyżowanie Jamie Lee Curtis z Liv Tyler;)wzorowałeś się na jakimś zdjęciu czy samo tak wyszło?

Ps.A tak w ogóle to całkiem fajna.

Napisano

Nie z kulki :P Zaimportowałem z Maxa boxa podzielonego na kilkadziesiąt polygonów :) Jednak domyślam się, że są lepsze techniki rozpoczynania pracy nad sculptem :D

Napisano

No są, chyba już kulka lepsza. :D

Z tego co czytam ostatnio prosto wychodzi że najlepsza jest baza. Dokładniej zrobiona z kwadratowych poly z dobrze rozwiązanymi edge loopami.

http://www.pixologic.com/zclassroom/artistinaction/scotteaton/modeling/

O o o ten pan to wyśmienicie opisuje.

 

Takie mam pytanie. Chce dziś lub jutro kupić Zetke w promocji na stronie Dominance War. W danych mam napisać Warszawa czy Warsaw? Co wypełnić w polu state/ province? Na razie napisałem n/a bo przy polskich wysyłkach nikt województwa nie pisze. Zmienić to?

 

Morte- ty kupowałeś u nich, jak sobie z tym poradziłeś?

Napisano

Khatake: Robienie rogów bez dodatkowych loopów jest średnim pomysłem. A ogólnie to masz te same problemy co ja czyli zwyczajnie jesteśmy ślepi:) Ja tam osobiście zrobiłem sobie bazę i kulki i kwadraty odpadają , ale z tego co czytałem to od kulki już lepiej z boxa. Jak pierwszy raz włączyłem zbrusha to wytłukłem z kulki tego pierwszego pogluconego co ostatnio wrzuciłem ale była to strasznie ciężka robota.Ogólnie baza z wingsa rządzi:)

Napisano

Z nudy, taki lucek ode mnie:

3.jpg

Lucek91: czemu kulki i szesciany odpadaja? Wg. mnie to wlasnie modelujac z kuli ma sie najwieksza swobode w rzezbieniu, nie jest sie ograniczonym zadnymi loopami itd. Wiadomo, jak ktos ma slabszego kompa, to nie pociagnie zadnego detalu, ale zeby zalapac proporcje, mysle ze kulka jest dobra do treningu. A co do tego, ze kula jest lepsza od szescianu - o gustach sie nie dyskutuje ;-)

Napisano

Zonk: Nie mówię że coś jest gorsze czy lepsze tylko mówię że tak jest w moim przypadku poprostu. Zrobić na szybkiego bazę można zawsze , no chyba że nie ma się nawet pomysłu i dłubie co wyjdzie:) Btw bardzo fajny modelik zrobiłeś tzn głowę bo reszta raczej niedokończona.Pociągnij go dalej bo się klimatycznie zapowiada.

 

Z nudy, taki lucek ode mnie:

Skąd wiesz jak wyglądam?

Napisano

Myślę że sześcian i polysphere zawsze są lepsze od sphere gdzie loopy układają się jak południki i równoleżniki na globusie a bieguny są gęste i jest tam ten vertex z którego wychodzi milion krawędzi.

 

Zonk wszystko super ale kciuk powinien być przeciwstawny do pozostałych palców ;)

Napisano (edytowane)

A czemu nikt nie pisze o Zspherach? :(

Ja na ZB bawiłem się łącznie półtora miesiąca i to spory czas temu ale od 3 miechów uczę się go na sucho i z dobrze używanych Zkulek ludzie robią cudeńka.

 

khatake - Nochal jest za wysoko, zbyt pulchne zakończenie żuchwy, za duże uszy o jakąs 1/4. Górna warga jest zbyt płaska, jakby ścięta.

Rynienka nosowa powinna być w dolnej połowie dużo mocniej wgłębiona. Dokładniej na 1/3 - 1/4 wysokości od dołu jest najgłębszy dołeczek.

Miejsce łączenia się powiek nie powinno być ustawione w poziomie i nie jako równa linia. Pomrugaj chwile i zauważ że to górna powieka odpowiada w większości za mruganie i to ona głownie okrywa zamknięte oko, dolna jest tylko pomocniczą bo byśmy bez niej głupio wyglądali. Spróbuj bez poruszania gałką oczną do dołu i bez podciągania polików poruszać świadomie dolną powieką. Trudno no nie? :)

No i jeszcze połóż palec na dolnej powiece i powoli zamykaj oko, nie wiem jak u ciebie ale u mnie górna powieka dociska do dołu dolną. Dopiero jeśli bardzo mocno skierujesz oczy do góry i podciągniesz poliki w grymasie to łączenie powiek będziesz miał w połowie wysokości oka ale nadal nie będzie to linia prosta tylko jakiś łuczek.

 

Dłub więcej mając obok materiały referencyjne. Jednak samo to nie będzie dużo warte jeśli nie będziesz robił tego świadomie. Podchodząc do każdego elementu począwszy od owalu głowy a na ujściu kanalika łzowego kończąc musisz sobie zadawać pytania i szukać na nie odpowiedzi. W przypadku głowy to głównie orientacja pionowa elementów względem całej głowy i innych elementów, potem ich szerokość względem siebie. Też takie niuanse jak sposób łączenia się płatka nosa z twarzą i główną bryłą. Jednak standardowo powiem: nie zagłębiaj się w takie szczegóły nie mając najpierw zadowalającej głównej formy.

Czyli patrzysz na zdjęcie, analizujesz i w głowie mówisz sobie "o, pani ma dziurkę tak, na tej wysokości, z takim nachyleniem, o takiej wielkości, to ja też se tak pierdykne".

Poszerzaj swój sposób widzenia i rysuj/ modeluj to co widzisz a nie to co wiesz/ wydaje ci się że widzisz. :)

Ogólnie jak patrze po twoich postach to wychodzi ci to wszystko całkiem dobrze i ja bankowo nie zrobiłbym czegoś takiego ale mam nadzieje że dzięki moim radom jeszcze mocniej pogłębisz przepaść pomiędzy naszym poziomem. :D

 

Tak na zakończenie kolejna sprawa odnośnie nauki i ćwiczeń. To dla wszystkich bo zauważyłem że to dosyć powszechna sprawa na tym forum jak i w ogóle.

Zawsze lepiej jest zrobić 5 szybkich prac bez detalu przez 10 godzin niż męczyć jedną na wypas bum cyk-cyk też przez te 10 godzin. Nie znaczy to że mamy się nie starać! Robiąc długo jedną prace długo patrzymy na swoje błędy i przestajemy je po jakimś czasie widzieć. W efekcie tego praca dzieje się nie na faktycznym medium ale w naszym wyobrażeniu, w głowie. Potem pokazując ją komuś gdy ten mówi "oko za wysoko" nawet trudno to skorygować bo nasze wyobrażenie może być silniejsze niż stan fatyczny. Nie bez powodu na wszelakich studiach artystycznych profesorowie katują uczniów tak zwanymi 5-minutówkami. ("150 szkiców dłoni za tydzień, błahaha ").

Przy ćwiczeniu gdy zaczynamy coś to właśnie ilość a nie jakość jest głównym czynnikiem rozwoju. Dopiero gdy jeden taki szkic będzie już na odpowiednim poziomie można bawić się w detale, nadawać mu cechy jakiejś z ras, podkreślać emocje.

Oczywiście można męczyć przez miesiąc jedną główkę zakładając wątek na forum i konfrontując co chwile nasze wyobrażenie o pracy z krytyką ale pytania czy to przyjemne, jak mocno rozwojowe no i ile w tym faktycznie będzie naszego warsztatu pozostawiam wam. :)

 

A ja swojego zbrusha będę miał przy pomyślnych wiatrach dopiero za miesiąc. Na razie grzecznie czeka na mnie w kanadzie a ja walczę z 374 kontami bankowymi i przelewami z jednego na drugie. :(

Edytowane przez Monio
Gość Morte
Napisano

hah... i przywalili jakieś cło/podatek?

A co do zspher to moim zdaniem to jest najbardziej specyficzna rzecz ze wszystkich jakie znajdziemy w zbrushu. Efekty można osiągnąć naprawdę fajne, ale czasem odnoszę ze to zsphera wie czego ja chcę a nie odwrotnie:P

Napisano

Monio zgadzam się z drugą częścią twojej wypowiedzi ale co do pierwszej to pozwól że zapytam, skąd wiesz jak ma wyglądać taki diabeł?

Można się przyczepić do kciuka bo jak zauważył tomala nie jest on przeciwstawny ale proporcje twarzy nawet u człowieka są rzeczą względną. Napiszesz że nos jest za bardzo oddalony od ust ale bez problemu znajdzie się mnóstwo ludzi którzy taką gębę mają. Albo uszy jak słoń, czy "pulchne" zakończenie żuchwy to wszystko jest jak najbardziej na miejscu bo nie ma żadnych złotych proporcji. Jakby się tak ludzie trzymali tego co napisałeś to wszystkie prace na zb central poleciałyby do poprawki.

Napisano
Monio zgadzam się z drugą częścią twojej wypowiedzi ale co do pierwszej to pozwól że zapytam, skąd wiesz jak ma wyglądać taki diabeł?

Można się przyczepić do kciuka bo jak zauważył tomala nie jest on przeciwstawny ale proporcje twarzy nawet u człowieka są rzeczą względną. Napiszesz że nos jest za bardzo oddalony od ust ale bez problemu znajdzie się mnóstwo ludzi którzy taką gębę mają. Albo uszy jak słoń, czy "pulchne" zakończenie żuchwy to wszystko jest jak najbardziej na miejscu bo nie ma żadnych złotych proporcji. Jakby się tak ludzie trzymali tego co napisałeś to wszystkie prace na zb central poleciałyby do poprawki.

 

Ekhem nie chcę wyjść na egocentryka ale Monio mówił o moim Lucku ;p a mój lucek nie ma kciuka ;p Ale sorki Monio też się z tobą nie zgodzę. Szczerze powiedziawszy bardzo podobają mi się w mojej pracy proporcje szczeny. To że nie trzyma proporcji z podręcznika do rysowania jakoś mnie nie boli. Może jest leciutko karykaturalny ale taki ma być ;] Co do oczu to fakt. Zupełna poracha. Zwykła kreska-prowizorka ale dopiero się uczę. A u Zonka coś nie kupuje tych prętów pod żebrami. Poza tym bardzo fajny.

Napisano

Morte - Na razie czekam aż miły elixir zaksięguje przelew z jednego konta na drugie i dopiero potem będę wysyłał kasę na paypal. Podstawą zatwierdzenia przelewu na paypalowe konto jest dokładnie to same nazwisko posiadacza jednego i drugiego rachunku. :/ Mam nadzieje że to sprawdza człowiek bo na normalnym koncie mam dodatkowo drugie imię w nazwie odbiorcy i pochlastam się jak nie przeleje.

 

Szczery - To było o pracy Khatake. ;) Zonkowego lucka nie miałbym jak krytykować bo jest wyśmienity w prawie każdym calu i robi na mnie spore wrażenie. Nawet ten kciuk mnie nie boli bo w moim mniemaniu nie psuje odbioru pracy.

 

Khatake - Jak uważasz, w końcu to twoja praca i się z butami nie śmiem wpychać. Jak na stylizacje to jest spoko, tylko te oczy popraw. Mimo to na przyszłość jakbyś chciał coś bliżej fotorealu robić to porady masz. :) Mi też się twoja praca całkiem podoba i oczywiście powtórzę że ja bym takiej nie potrafił zrobić zupełnie.

 

Co do podręczników to masz racje, nie polecam się w pełni na nich wzorować chyba że są to poprzeczniki anatomii z fotografiami. Proporcje podane w podręcznikach do rysowania to zazwyczaj duże uproszczenia. Dobre na sam początek ale potem lepiej nie stosować.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności