Skocz do zawartości

Sculpty: testy, proby, speedy, porady itp


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ex3 jest to dosyć proste, użyłem kilku alph z zbrusha i jednej swojej ale bym musiał chyba nagrać jak to zrobiłem bo pisać mi się nie chce :D

Kruku dzięki :)

Destroyer to przez ten materiał, używam go od x miesięcy :D A tak na serio też to zauważyłem że albo zrobię jakąś babkę albo mordę takiego karka ale to pod render do maxa żeby z krótkimi włosami pokombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pressenter wiadomo że z tym renderem to żart był :D

 

M@ti, Kirian jutro zarzucę ustawieniami materiału(tak to mental) a do końca tygodnia postaram się nagrać krótkie video jak ja robię detal skóry.

 

Reanimator niby prosty ale czasami może wyjść taki wax albo plastik że nijak to skina nie przypomina.

Pamiętam jak pierwsze parę razy jak używałem tego materiału to mi taka ciemna ta skóra wychodziła że musiałem ostro światełka podkręcać a potem reszta modelu(np. ubrania) była przepalona. Bywały problemy z ziarnem na skórze mimo wysokiego samplingu bo nie wiedziałem paru rzeczy i takie tam.

Co do Twojego modelu to nie podobają mi się kolorki i ta żyła nad łukiem brwiowym jest za gęsta jak jakiś żylak :) Ze specularem bym też pokombinował bo trochę obślizgło wygląda. Sam model fajny, uszy jedynie trochę płasko wyglądają ale może to przez blura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny problem to chyba brak związku między kolorem skóry a modelem- chodzi mi o to że różny kolor zdradza różny stan skóry, więc prosi się o zróżnicowanie faktur i reakcji na światło... Albo można to zignorować i dać mniej zielonego .

 

A tak to fajny zombiak, słodkie usteczka i dziwnie znajomy nos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Dziękować - rep leci. Jakbyś jeszcze tym sposobem an fakturkę skóry się podzielił, dzień mógłbym zaliczyć na starcie do udanych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gomez dzieki, kolor będzie bardziej zróżnicowany na pewno, dodam brwi ze splineów i rzęsy i się pobawię z tymi włosami, po to był ten łeb w końcu ;)

M@ti dwa razy dzisiaj nagrywałem i 2 razy mi się na koniec jak już zapisywałem camstudio wysypuje i plik jest uszkodzony :( za trzecim razem nagrałem takie krótkie video na którym pokazałem jakich alph użyłem. Po kilku minutowej zawieszce camstudio zapisał to dobrze może dlatego że jest króciutkie. Mam nadzieję że póki co wyjaśni Ci to co nieco:

Sendspace~ 11mb: http://www.sendspace.pl/file/1a85d42a50391c0edf215d3

 

Dzisiaj albo jutro spróbuję to nagrać innym programem, może się uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

You've made my day! ;) Szkoda, ze nie mogę dać Ci już repa, bo należy się niewątpliwie :) Dzięki wielkie - pokazałeś technikę, a to tak naprawdę mi wystarcza - ja i tak pracuję w mudboxie, więc muszę to jakoś dostosować do obowiązujących tu narzędzi, ale po szybkich testach wygląda to naprawdę obiecująco :)

Edytowane przez User190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

devilish01.jpg

devilish02.jpg

 

Wydaje mi się że najlepsze co zrobiłem w żetbraszu. Pewnie jak jutro się obudzę to już nie będzie tak mi się podobało. Nie umiem robić włosów. Za to jako bonus nie użyłem żadnych materiałów pomocniczych. :) Napiszcie jak wam się podoba i co mogę jeszcze poprawić. :*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomala, czad, świetnie super i wogóle megamass;)

 

Linia górnej wargi, nie za ostro? Może nieco bardziej subtelna ta granica ze skórą?

Tęczówka chyba za duża trochę, wydaje mi się, że o ile pod górną powiekę podchodzi okej, to pod dolną może odrobinę za dużo. Generalnie tęczówka u człowieka ma mniej więcej wysokość 1/3 wysokości gałki ocznej.

 

Spójrz na jego lewe ucho na tym renderze, zobacz tuż nad miejscem gdzie montuje się kolczyk, jest taki zawijas, jest tam chyba za płasko nieco.

 

Podzilisz się budową oka? Model+shading?

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komenty.

 

Lucek jak shader będzie gotowy to Ci napiszę wszystkie ustawienia i mapki pokażę, póki co idzie powoli w tempie godzina na tydzień więc jeszcze nad tym trochę popracuję.

 

Levus oko być proste TU masz link do zbc tam kiedyś wrzuciłem screena z budową oka. Materiał standart dla rogówki z malutkim opacity, wysokim glossiness i raytrace wrzuconym do kanału refletion. Gałka oczna tylko diffuse i malutki specular level. Bardzo luźne są te ustawienia materiałów ale nigdy ich jakoś specjalnie nie musiałem zmieniać więc pewnie można to zrobić w bardziej profesjonalny sposób.

Dzięki za rady co do modelu i textur, na pewno coś poprawię :)

 

Zeet zarąbisty render :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki Tomala, potestuję, rozbieram temat oka na kawałki obecnie..

Z mojej strony co do oka to powinieneś spróbować na rogówkę dać materiał z refrakcją, jeśli puścisz render od boku rogówka-soczewka wówczas uwypukli źrenicę tak jak to się dzieje naprawdę, potestuj z arch&design material solid lub thin glass.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś pokazał gdziekolwiek od razu widać, że Twój model.

Kirian tu to samo gada, jeszcze nie przeczytał a od razu, że to Twoje.

Bynajmniej nie jest to pozytywne w tym wypadku, jakość sculptu jest spoczko jak zwykle,

jednak charakter modelu to kolejna kopia, tak mi się wydaje.

 

Ostre, wręcz sterylnie ostre linie ust, charakterystyczny kształt oczu.

Powinieneś starać się odejść od takiej Twojej sztywności, która z każdym koejnym modelem zaczyna rzucać się w oczy.

Może zamiast głaskać długo jeden model, łupnałbyś kilkanaście głowek w nurcie expresyjnym? Jakieś minki, przeróżne kształty, mimika.

 

Zrób sobie zestawienie wszystkich swoich prac, obok siebie, a zobaczysz gdzie i jak się powtarzasz, co wychodzi najgorzej, co najlepiej i walcz ze złem.

 

Np. u Mortego podoba mi się jak zaczyna rzeźbe, fajnie ciosa gruby detal.

I takie ciosane doodlesy chyba zrobiły by Ci na zdrowie;)

Same clay tubesy z różnymi alphami, rake'i, bez smoothowania jednak.

 

pozdrowionka!

Edytowane przez Levus
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się znowu wpytolę ze Star Wars :) - tym razem uniwersum książkowe i komiksowe. Wojownik rasy Yuuzhan Vong (luźno na podstawie rysunku z komiksu), dziś męczony, jeszcze nie dokończony. Mój pierwszy stworek brużdżony :) zaczynam mieć obsesję na punkcie brusha Slash 2 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm w sumie jak generuję normalne to nie używam decimation mastera, raczej jak wrzucam mesh do retopologii.. Raz tylko sie zdażyło zę Xnormal sie wypieprzał z powodu ciężkiego mesha, wtedy zdecimowałem i jakiś strasznych bugów nie było.

Tak z moich doświadczeń;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decimation Master był użyty dla tej gęby po to , żeby zrobić render i nie zadusić kompa:) .

 

Tak jak Morte modeli potraktowanych tym plugiem używam jedynie do retopologi , którą robię w Modo bo jest bardziej poręczna niż ta w Zbrushu.

Nie wypalałem mapek z takiego modelu jak na razie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO to ja takie cus zapodam :) Może i najlepsze nie jest ale jako że narazie jedne z lepszych moich badziewi to daje to tu :) Krytyka i komentarze mile widziane.

 

Baza: Kulka ^^, czas pracy to ok. 2h (tak wiem długo ale ja tam sie nie spiesze).

 

mojel.jpg

 

PS: Pracka jeszcze bedzie wykanczana bo chce przełamać symetrie :] Pozdrawiam

 

Edit: I jest.. po 1h robienia udało mi sie złamać symetrie i dorobic lekki detal ^^ Możecie komentowac i krytykować ale i tak uwazam ze to jedna z moich lepszych główek od podstaw :)

 

ggfm.jpg

Edytowane przez WilL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M@ti--> slabo, lepiej jakbys poswiecil ta godzinke na "bawienie" sie krztaltami/proporcjami glowy a nie modelowac szyje :) i przydalby by sie refeki bo tylko najlepsi maga majac ogromne doswaidczenie robic bez referek bo u ciebie widac ich brak proporcje skopane krztalty poszczegolnych elementow tez nie tak njakpowinno byc :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności