fletcher Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 Nie wiem czy to dobre miejsce ale warto spróbować. Macie może jakieś namiary na tutoriale do UDK, w których gra lub jej część jest robiona od podstaw? Na przerabiałem się już tutków w których wszystko bierze się z dostępnych materiałów w content browserze i chciałbym zobaczyć jak ktoś coś faktycznie tworzy w UDK ;] Nigdzie nie mogę takich rzeczy znaleźć.
mateogala Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 #fletcher# nie znajdziesz takiego czegoś... nikt nie jest w stanie umieścić całego procesu powstawanie takowej gry. możesz oglądać tutki z poszczególnych etapów pracy, jak powstawanie terenu, wody, wsadzanie tekstur, animacje itd. połącz to wszystko w całość i masz Tutek do tworzenia gry :) 1
ThoR_ Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 mam tuty z UDK te co kiedyś były udostępnione, ale już ich na stronie udk nie widziałem to parę płyt dvd wpłacasz z 20zl nagrywam i ci wysyłam jak chcesz ofc kasa za fatygę a nie tuty bo one były darmowe, ale już ich na serwisach udk nie widziałem pobrałem je ponad rok temu 1
natas Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Może te http://forums.epicgames.com/showthread.php?t=707152 1
natas Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 Może te http://www.icecreamyou.com/ut3 PS.sory coś pokopałem zamiast edytować :/ .
ThoR_ Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 ja mam te pierwsze z 3d buzz chyba już wszystkich na udk.com nie ma nie wiem już nie pamiętam, ale nie moglem ich znaleźć
fletcher Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 No te z 3d buzz mam jakieś :) Ale tych icecreamyou nie mam - dzięki natas ;] mateogala - domyślam się ze całej gry w tutorial nie przerobią, chodziło mi własnie o jakieś elementy gry - np. tworzenie i teksturowanie budunku w 3ds a potem osadzanie go go w UDK. Bo tak jak mówię składanie klocków dostępnych w content browserze jest po prostu juz nudne :) W każdym razie dzięki za odzew - reputy poleciały :)
plasti Napisano 20 Luty 2011 Napisano 20 Luty 2011 PYTANIE! czy mozna w udk w materiale wymieszac diffuse podpiety przez cube mape, imitujacy stal polyskowa(odbija ta cube mape) z normalnym diffusem czystym bez refleksji poprzez maske alphy(czarnobiala), poniewaz element blyszczacy jest elementem normalki, z mesha nie da sie go wydzielic, probowalem laczyc cube mape do multiply razem z diff czystym i nie dalo rady, dodam ze w obydwu refleksjach jest uzywana ta sama diff mapka wie ktos jak zlaczyc 2 rodzaje takiej refleksji w diffuse slot poprzez mapki alphy?
_michal Napisano 20 Luty 2011 Autor Napisano 20 Luty 2011 (edytowane) Spróbuj przez Linear Interpolate (lerp), wepnij fragment z cubemapą w pierwszy slot, bez niej w drugi, a alfę a trzeci. Nie odpalałem UDK od paru miesięcy i piszę z pamięci, ale to może być to. Edytowane 21 Luty 2011 przez _michal literówka 1
plasti Napisano 21 Luty 2011 Napisano 21 Luty 2011 jestes wielki!!! rep poszedl, ja dziekuje, dobranoc bede spac spokojnie :]
plasti Napisano 23 Luty 2011 Napisano 23 Luty 2011 heloł i znowu ja :] proste glupie pytaniem ale poleglem w przy tym, jak dodac mapke alphy w udk do elementu calego mesha, bedacego rowniez elementem calej jednej diff normal etc mapy, mam alphe jako diff samego elementu, oraz cala laphe w alphie targi(maslo maslane)???
SoAd Napisano 23 Luty 2011 Napisano 23 Luty 2011 (edytowane) Jak chcesz alfę w diffusie to nic nie musisz robić oprócz zapisania jej w 32(!) bitowym tga albo w .psd i podpięciu jej w material editorze (podpinasz biały kwadracik z noda tekstury).Upewnij się też, czy w opcjach importu tekstury nie masz zaznaczonej flagi Compression no alpha. Żeby zapisać alphę w kanale alpha normalmapy postępujesz tak samo, z tą roznicą, że musisz wybrać przy imporcie tekstury do udk typ kompresji NormalmapAlpha. Edytowane 23 Luty 2011 przez SoAd
Karlik00 Napisano 1 Marzec 2011 Napisano 1 Marzec 2011 mam problem, 2 płaszczyzny z nałożoną alphą mi przeskakują pod pewnym kontem coś jak flickering, tylko cały model wysuwa się przed drugi, chociaż na siatce się nie przenikają. Nie jest to wina disp, mapy bo takowej nie mam.
Persh Napisano 11 Marzec 2011 Napisano 11 Marzec 2011 (edytowane) Jak powinno się nazywać siatkę LOD do modelu w plikach FBX? żeby przy imporcie autokratycznie robiło przypisanie poziomów LOD do modeli? Edytowane 11 Marzec 2011 przez Persh
DonJakub Napisano 15 Marzec 2011 Napisano 15 Marzec 2011 PYTANIE: Gdzie zapisują się wszystkie pliki ze sceny ? Wiadomo modele, textury mam oddzielnie zapisane ale to co zrobię w UDK ? To chyba nie jest tylko 1 plik tam gdzie domyślnie zapisuję file/save as/ blabla.udk ? Przykładowo - robię format, instaluje potem UDK i... ?
Dr Judym Napisano 16 Marzec 2011 Napisano 16 Marzec 2011 Wszystkie wyeksportowane meshe, tekstury i definicje materiałów muszą wylądować w paczce .upk — przynajmniej podczas pracy. Jak skończysz daną mapę to bierzesz się za cooking/publishing i wtedy możesz wszystko upchnąć w jednym pliku. A tak swoją drogą w UDK jest możliwość ustalania własnych rozszerzeń paczek, plików z mapami, struktury folderów itd.
Kubajaniak Napisano 19 Marzec 2011 Napisano 19 Marzec 2011 Hej, mam pytanko do ludzi którzy robią różne przedmioty do udk, albo jakieś lvle w tym silniku. Jaką przyjmujecie przelicznik jednostki? Chodzi mi o to, że w necie wyczytałem, że jedna jednostka w udk, odpowieda 1,9-2.0 cm w rzeczywistości. Chciałem sobie zrobić swój pokój z takim przelicznikiem, ale jakiś strasznie mały mi się wydawał jak go odpaliłem, albo jak zrobiłem łóżko i położyłem na nim ludzika, to wystawał po za nie.
Dr Judym Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Taki dokładny przelicznik raczej nie ma sensu. Generalnie silnikach z serii Unreal korzysta się z takich wartości jak przy teksturach: 128, 192, 256, 384, 512 itd. Wysokość postaci w UDK to 96 uu (unreal units) albo 128, nie pamiętam. Wysokość pokoju takiego jak w starszych blokach, czyli 2,4 m to jakieś 192 uu albo 256. Moim zdaniem lepiej robić modele w proporcjach naturalnych, o ile się da, a potem je jednolicie skalować. Inaczej rzecz ma się z elementami architektury, zwłaszcza drzwiami czy oknami. Generalnie jak robisz coś np. w maksie i eksportujesz do unreala to on traktuje 1 jednostkę maksową jako 1 uu.
plutko Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 1UU = 2cm, czyli 96 UU = 192 cm i taka wysokosc ma defaultowa postac. Jesli nic nie schrzaniles przy eksporcie, to we viewportach powinno byc w porzadku. Oczywiscie jednostki mozesz zmieniac. Wazne, zeby gralo na ekranie. Bo skala odczuwana w grze to cos innego. Wiekszosc modeli jest budowana wiekszymi niz sa w rzeczywistosci. Zobacz ten watek i screen z drzwiami. Niby koles sie miesci, ale z punktu widzenia kamery juz wyglada kiepsko: http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=74537&highlight=ingame+scale Wiele tez zalezy od ustawien kamery np. FOV-a lub odleglosci od graczach w trybie trzeciej osoby. Generalnie w TPP wszystko powinno byc jeszcze wieksze niz w FPP.
Dr Judym Napisano 21 Marzec 2011 Napisano 21 Marzec 2011 Do tego "szybkość" gry też ma pewne znaczenie. Nie robi się realistycznych wąskich przejść w mapkach do UT3, bo gracz przy tej prędkości będzie miał problem z utrafieniem w drzwi ;) Z tym TPP to też racja, a np. w Gearsach wysokość postaci wynosi jakieś 160 uu, więc wszystko buduje się nieco inaczej.
Kubajaniak Napisano 22 Marzec 2011 Napisano 22 Marzec 2011 Czyli najprościej zrobię modele, a później przeskaluje. Dzięki za odpowiedzi.
Double_G Napisano 22 Marzec 2011 Napisano 22 Marzec 2011 Jak działa LoD w UDK? Nie mam doświadczenia w game arcie ale planuję zrobić sobie taki mały projekcik i nie wiem czy powinienem przygotować model low poly i high poly a silnik z tego mi zrobi płynny LoD, czy zrobić sam high poly a liczba polys i rozdzielczość textur będą się zmniejszać automatycznie w zależności od odległości obiektu od kamery? Może ktoś to tak w dwóch zdaniach wyjaśnić?
Dr Judym Napisano 22 Marzec 2011 Napisano 22 Marzec 2011 High-poly to raczej nie. Zależy jaki masz cel, ale jakieś medium-poly (tj. kilkadziesiąt tysięcy) powinno dać radę. Silnik nie robi płynnego LoD'a, musisz sam zrobić bazę + 3 wersje danego mesha, zmieniające się wraz z odległością. Pierwszy lepszy tutek:
Karlik00 Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 High-poly to raczej nie. Zależy jaki masz cel, ale jakieś medium-poly (tj. kilkadziesiąt tysięcy) powinno dać radę. Silnik nie robi płynnego LoD'a, musisz sam zrobić bazę + 3 wersje danego mesha, zmieniające się wraz z odległością. Pierwszy lepszy tutek: czo. w udk możesz wygenerować kolejne poziomy LOD'a problem w tym że nie wyglądają one za dobrze,zresztą możesz sam zobaczyć. Zaimportuj sobie HP do UDK i w ?Mesh editorze? znajdź opcje Generate LOD.
Kim Bo Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 czy można LOD'a ustawić nie tylko na odległość od modelu ale również na wysokość?? Np w pojazdach latających wyświetla się główny model niezależnie od odległości, a dla playera który podejdzie blisko modelu zmienia się on na kolejny poziom LOD'a??
DonJakub Napisano 19 Kwiecień 2011 Napisano 19 Kwiecień 2011 PYTANIE: Jak zapisuje textury to wyskakuje mi taka wiadomość: "The package "MyPackage" (MyPackage.upk) failed to save" Nigdy wcześniej nie miałem problemu z czymś takim. Czego to może być przyczyna ? Czy 3,40GB na dysku wolnej przestrzeni to za mało ?
Alukin Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 Mam pytanie...... czy można zmienić obrazek, który pojawia się przy ładowaniu mapy??? Musze pozbyć się tych wojowników jedi, z góry dzięki
Gość raymysterio Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 witam jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc.podaje adres do mojej stronki. http://www.rafal3d.com jestem amatorem.prosze o szczere wypowiedzi.
Hatred Napisano 5 Maj 2011 Napisano 5 Maj 2011 bym sie skupil bardziej na jakosci niz na czasie w jakim to robiles oglnie spoko poczatki chodz pamietaj ze naprawde jestes na poczatku drogi :)
Mr_Hyde Napisano 7 Maj 2011 Napisano 7 Maj 2011 Postep jest i to dosc spory ,porownujac poprzednie wypociny . BTW. zastanawialem sie dluzszy czas ktos TY ;] . Zaniepokoil mnie ten link do mojego youtubowego kanalu :p . Na szczescie ksywke masz ta sama na tubkach i odnalazlem twoje maile :] . Ciezko sie polapac wsrod maili od dzieciarni ktore by chcialy tylko wymyslac ,a projekt najlepiej to niech sam sie tworzy ;] . Dzieki Hatred za szybkie info :P
Gość Chrupek3D Napisano 27 Czerwiec 2011 Napisano 27 Czerwiec 2011 (edytowane) jeśli zrobie dla klienta powiedzmy wizualizacje w UDK to płacę tylko 99$ za licencje? Edytowane 27 Czerwiec 2011 przez Chrupek3D
ultrakaka Napisano 27 Czerwiec 2011 Napisano 27 Czerwiec 2011 tak, powyzej 50k$ placisz juz jakis tam wiekszy hajs: http://www.udk.com/licensing
Gość Chrupek3D Napisano 28 Czerwiec 2011 Napisano 28 Czerwiec 2011 (edytowane) orientujecie się jak wygląda sprawa licencji Cryengine2? ewentualnie nowego, udostępnionego niebawem szerszej pobliczności Cryengine3. Edytowane 28 Czerwiec 2011 przez Chrupek3D
Moradil Napisano 29 Czerwiec 2011 Napisano 29 Czerwiec 2011 Dla pojedyńczych osób nie dają licencji. Ewentualnie dla uczelni lub czegoś takiego ;) Później mogę pokazać maila od nich w tej sprawie.
Moradil Napisano 1 Lipiec 2011 Napisano 1 Lipiec 2011 Dla pojedyńczych osób nie dają licencji. Ewentualnie dla uczelni lub czegoś takiego ;) Później mogę pokazać maila od nich w tej sprawie. We do not license CryENGINE to individuals. However, as long as you want to learn and use CryENGINE2 for private non-commercial purposes, you can download the free ModSDK, available at www.crymod.com, which needs to be installed on top of Crysis. This site hosts public forums with valuable information about how to use the engine, as well as public documentation. There you can find a lot of insight into the technology and contacts which may prove useful to you.
Gość Chrupek3D Napisano 1 Lipiec 2011 Napisano 1 Lipiec 2011 dzieki, no cusz... w takim razie stawiam na UDK :-)
Moradil Napisano 1 Lipiec 2011 Napisano 1 Lipiec 2011 Tutaj niby tez starałem się od strony uczelni jakoś coś załatwić, ale dużo to nie pomogło. UDK i Unity3D jest chyba najlepsze pod względem licencji/kasy/dostepnosci/grafiki/etc :)
Alukin Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 (edytowane) Witam Mam pytanie natury technicznej. Otóż, jak wykonać taką sytuację w UDK: Podchodzę do guzika, pokazuje mi się graficzka która mówi mi że mam nacisnąć E aby użyć guzika. Wciskam E i rozpoczyna się zaprogramowany event. Interesuje mnie również jak wykonać własny HUD, a także jak zaprogramować guziki zapisu i ładowania stanu gry w menu. Najlepiej jakby dało się to wykonać we Flashu. I jeszcze jedno pytanie: Czy da się zmienić obraz który pokazuje się w trakcie ładowania mapy. Będę bardzo wdzięczny za wskazówki Pozdrawiam Ok już wiem jak wykonać guzik który uruchamiam przy wciśnięciu klawisza E, ale jak zrobić by nad guzikiem pokazywała mi się grafika ? np, pulsujący kwadrat z czarnym E???? Edytowane 14 Lipiec 2011 przez Alukin
Persh Napisano 26 Sierpień 2011 Napisano 26 Sierpień 2011 SKACZĄCA TKANINA JAK OSZALAŁA!!! A więc mam taki problem ze moja flaga\chorągiewka pociesznie podskakuje mi gdy włączę symulacje tkanin. Przypomina to bardzo galaretkę .Niezwykle mnie to irytuje ponieważ chciałem za symulować tylko wiaterek. Myślałem że to może zasługa wiatru ale jak ustawie jego parametr na 0 (słownie: zero) to mam nadal ten sam problem.
Chico Napisano 26 Sierpień 2011 Napisano 26 Sierpień 2011 zasymuluj w xsi, splotuj na kossci, zapetl, exportuj i ustaw ladnie w matinee i kismecie i git. Mniej obciazajace nawet pewnie bedzie :P
hrydek Napisano 28 Sierpień 2011 Napisano 28 Sierpień 2011 @Persh: masz pewnie złe jednoski. Jedynie słusznymi jednostkami w gamedevie są cm.
Gość Chrupek3D Napisano 31 Sierpień 2011 Napisano 31 Sierpień 2011 zrobili snapowanie do punktu, linii itp. czy nadal trzeba trzymać się siaty 8, 16, 32? A może jakieś hook obiekty do snapowania są?
mateogala Napisano 6 Wrzesień 2011 Napisano 6 Wrzesień 2011 w jaki sposób podzielić model na kilka materiałów ? dla przykładu Karabin z granatnikiem i Lunetą . to 1 model ale złożony z 3 modeli. i nie wiem jak wsadzić te 3 materiały w UDK. Jakaś rada ? jak exportuje model do udk, to mam miejsce tylko na 1 materiał. Jak zrobić miejsce na Kilka materiałów ?
Chico Napisano 9 Wrzesień 2011 Napisano 9 Wrzesień 2011 W xsi to sie robilo klastrami. w maxie moze do kazdego materialu przypisz inne id ? strzelam, nie eksportowalem jeszcze z maxa do unreala
_michal Napisano 9 Wrzesień 2011 Autor Napisano 9 Wrzesień 2011 Umiejętność czytania w narodzie ginie. http://udn.epicgames.com/Three/FBXMaterialPipeline.html#Multiple Materials
iniside Napisano 10 Wrzesień 2011 Napisano 10 Wrzesień 2011 w jaki sposób podzielić model na kilka materiałów ? dla przykładu Karabin z granatnikiem i Lunetą . to 1 model ale złożony z 3 modeli. i nie wiem jak wsadzić te 3 materiały w UDK. Jakaś rada ? jak exportuje model do udk, to mam miejsce tylko na 1 materiał. Jak zrobić miejsce na Kilka materiałów ? Bardzo prosto. Kilkasz na material, zmienisza standard na Multi/Subobject. Nakładasz go na całego mesha. Jeśli eksprotujesz mesha jako ASE, to każdy submateriał MUSI mieć jakąś teksture. Inaczej po zaimportowaniu, Unreal niedomyśli się, że obiekt ma kilka materiałów. Wsio.
Gość Chrupek3D Napisano 5 Październik 2011 Napisano 5 Październik 2011 (edytowane) która opcja odpowiada za blurowanie tekstury? Kiedy zbliżam sie do obiektu, powiedzmy okna, to pełna (jakościowo) tekstura pokazuje mi sie dopiero po ostrym zbliżeniu, jak sie oddalam robi sie brzydko blurowana. rozwiązałem: no mipmaps Jeszcze sie zastanawiam nad jednym, bo zrobiłem obiekty, ale nie maja one LOD'ow. Teraz kiedy zbliżam sie do nich, widzę jak sie zmieniają... nie rozumiem tego, bo nie maja przecież LOD'ow, a cały czas migoczą, odbudowują sie czy coś... w każdym razie nie są statyczne, tylko cały czas coś sie z nimi dzieje :/ Zauwazylem, ze bardzo cieniutkie obiekty migoczą... i jak są blisko siebie np. takie cienkie rurki to z daleka wygląda to koszmarnie. Jest na to jakiś sposób? (mam włączony aliasing) Edytowane 5 Październik 2011 przez Chrupek3D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się