Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Yo ho ho i butelka rumu!

Efekcik, który sobie spokojnie wydziubałem przed, w trakcie i po świętach.

Zadowolony jestem z efektu ;)

 

Wszystko (oprócz samej czaszki) to cząsteczki... jak widać. W scenie jest coś około 10 000 cząsteczek, które zostawiają za sobą cząsteczkowe ślady, które nie mam pojęcia ile miały w sobie cząsteczek. Pewnie około 100-200 tysięcy tu będzie.

Renderowane kolejno po sobie, złożone w combustion.

Efekt smużenia to efekt max'a po dodaniu pluga, który nazywa się Ky_trail. Świetny, darmowy plugin. Nie pamiętam strony dokładnie ale w googlach powinno się znaleźć dość szybko. Polecam go serdecznie! :)

 

Gotowa animacja ~1.2MB

Przekrój przez poszczególne warstwy ~1.7MB

 

Obrazek z częścią klatki

 

czaszka.jpg

 

zapraszam do komentowania!

  • Odpowiedzi 43
  • Wyświetleń 10,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ogólnie super

 

poprawiłbym moment uderzenie czaszki o podłoże, takie nie naturalne zwolnienie, powinno być bardziej płynne

Edytowane przez Lukasz_Stanek

Napisano

Super animka ;)

Fakt, uderzenie o podłoże jakieś dziwne, ale efekt świetny, panie Master of Particel ;]

Napisano

sugerował bym tak jak Pan Stanek poprawić animację spadania samej czaszki oraz przeanimować iskierki końcowe (te gasnące) tak aby leciały jak iskierki od ognia czyli w górę. ale ogólnie wyszło bardzo pro Panie Piotrze :)

Napisano
  • Autor

Łukasz Stanek -> dzinkui. Symulacja jest reaktorowa ale, że czaszka się rozpada i na początku odlatują zęby to dziwnie to wygladąło jak dalej się na nich czaszka przewalała a ich już nie było. Więc trochę obniżyłem, może stąd ta nienaturalność.

 

KLICEK -> dasz rajt! :D

 

piotrek -> dzinkui :)

 

tweety -> nie, one są takie magiczne ;) nie przeanimuję ich za żadne skarby świata!

 

.jacek -> dzinkui :) Cząsteczkowe pękanie.

Napisano

Tak, jak wspomnieli - spadanie jest beee :) Reszta bardzo pro :)

Napisano

damn it, fajne to :)

 

sie mnie podoba bardzo

 

jest szansa na rozbudowanie tego do czegos powazniejszego ?

(tak na szybkości kilka pomysłów pomysłów: ginący Nazgul - tylko kolory nieco w niebiesko /zielony i bedzie gicior

jakis umierający wampir - krwisice czerwona łuna )

 

wiem ze to wymagalo by sporo wiecej modelowania i siedzenia, ale pomysl naprawde fajny z tymi iskierkami i rozpadem - jesli zdecydujesz sie przerobic to na cos wiecej, to masz juz jednego fana wątku w wip'ie :)

Napisano

O, khe. Spoko to. Bardzo gitne. Najfajniejsze z Twoich rzeczy, które widziały moje stare, nieostro widzące oczy.

 

salut

Dziadek Stal

Napisano

Bardzo fajnie wyszlo :). Jest kilka dupereli ktore moga draznic oko ale robi wraznie jako calosc :)

Napisano

bardzo zacnie panie Lerusławie :) takie Blade'owate, widać inspirację McKay'em ;)

Napisano

Świetne ! Podoba mi się momentami brak realizmu, to dodaje smaczku do całości. Tak trzymać!

Napisano
  • Autor

M@Ti, max_1989, jaras, Synuś -> thx YO :)

 

Dziadek Stal -> o dzinkui dzinkui ;)

 

Loki -> dzięki :) No właśnie chciałbym takie coś zrobić ale niestety nie mam animacji :/ A taki Nazgulek mmmmmm!

 

Dziękuję panie Vorkisławie. Tak, trochę Bladeowe, McKay mnie tego pośrednio nauczył, ale główną inspiracją był "Złoty Kompas". Nie zapamiętałem jednak tego efektu na tyle, żeby to w miarę sensownie powielić, a przecież nie będę ściągał DivX'a bo to grzech ;)

Napisano

Leru gicior masta :D brak słów - tylko chęci na zabawe robisz.

Napisano

Świetnie to wygląda, efekt tych wiązek światła kojarzy mi się ze spirytami z różnych części Final Fantasy ;] Bardzo miłe dla oka. Dobra robota, gratuluje! ;]

Napisano

No i się nam klega rozkręca :) Pierwsze wrażenie dość spoko. Jest magicznie - to fakt. Bo jakoś tak nieadekwatnie mało efektów spalania (dym) i odłamków samej czaszki jak na taką ilość kości. Przy pierwszym rzucie okiem miałem takie "ups.. i gdzie się ta czaszka podziała?" ...

Rada na przyszłość. Aby zaoszczędzić widzowi zonka, możesz ciut większą uwagę przyłożyć na ilość tych efektów ubocznych w proporcji do tego, co się spala, rozpada czy tam jakoś ginie. Myślę, że jedna warstwa z Fume by ładnie dodała.

 

Wizualnie bardzo fajnie :) Ładnie te iskierki tańczą! Pikna sprawa.

Napisano

Jak wyżej :*

 

BTW W koncu jakiś update rekom. na głównej.

Napisano

ooouuuli szit :D zacne bardzo!! ten plug znaczy sie do cząsteczek jest tak?

Napisano

Dobrze wygląda, tylko na początku dziwnie ta czaszka przystaje. Efekty bardzo fajne.

Napisano

w momencie uderzenia czaszka powinna sie potoczyc w prawo, pomijajac ten maly blad to swietnie wykonane.

Napisano

serwus :)

mi sie podoba. animacja czaszki była już wspominana .

ostatnie rozdwojenie isierek w powietrzu nie podoba mi sie.

bardzo ciekawie to ogólnie wyglada. jak długo sie takie cos liczy ?

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Napisano
  • Autor

MONKEY ON YOUR BACK, mrkrzysiek, Xiz0r, DraB, Ania, zaqos, seblen11 -> dzinkui serdecznie :)

 

masz)rum -> dzięki :) Faktycznie, trochę Final Fantasowo... ooch jakie tam były cząsteczki!

 

Kris_R -> w zasadzie to masz rację, widz może nie wiedzieć, że to magiczne jest. Dziękuję za radę i uwagi :)

 

Matys -> dzięki :) Może kiedyś ;)

 

JmTm00 -> dzinkui :) efekty można podpiąć do dowolnego obietku/systemu cząteczkowego. Nie wiem jak z helpersami ale ma duże zastosowanie.

 

Pierzak -> thx :) Efekty glow to sprawka combustion.

TU jest animacja która nie ma żadnych efektów. Po prostu warstwy powrzucane na siebie kolejno w trybie screen. W combustion glow'owałem, rozmazywałem, robiłem korekcję kolorów, mieszałem itd ;)

 

t0m3k -> hehe dzięki :) Reactor prawdę zgodną z zasadami fizyki Ci powie :]

 

kannu -> thx! :) Najdłużej liczył się pierwszy pass czyli czaszka i jej odpryski razem z tłem. W sumie to czas wszystkich warstw to .... tak pi razy drzwi.... z 5-6 godzin. Zważywszy, że mój sprzęt jest już dość wiekowy to chyba niezły czas :)

Napisano

Całkiem okej, nawet bardziej... bardziej mi się podobała wersja z żółtym trailem :P

Dzięki za namiar na świetny plug :)

Napisano

Nie no jestem pod wrażeniem. Idealnie uzyte particle. Kongratulacje :D

Napisano

No cząsteczkowy mistrzu jesteś.

 

Jakieś widziałem w necie świetne pluginy do kruszenia. Friction podłoża za duże(przy symulacji odbijania się kawałków czachy na ziemi).

Napisano

jako poszczególne obrazki , klatki ..calkiem przyjemnie.. ale w ruchu polozone.. slabo zsymulowane/zanimowane.. sama czaszka spada dosc szybko , a jednak u ciebie nie rozpryskuje sie na jeden raz.. tylko jakos kilkustopniowo.. jak skladający sie budynek.. powinna rozbic sie w jednej klatce wlasciwie.. i rozprysnąc po wiekszym promieniu.. same czasteczki "przylepiają' się do podłoża.. przynajmniej czesc z nich powinna chwycic poslizg.. albo odbic sie jeszce powtórnie.. calkiem przyjemnie wyszly trail`e.. po calości mógłby pozostac lekki dymek... , troszke mocniej zróżnicowane wielkością kawalki.. skoro one tak wybuchają to moze na 2, 3 razy.. wybrałes sobie wąską dzialeczke do pokazania.. warto by bylo w nia bardziej zainwestowac.. jak na taki maly i prosty tescik to jednak troche niedopracowane.. wg. mnie.. pozdro

Napisano

Kolega Leru się uczy... i robi szalone postepy. Ale tak jak pisałem wcześniej i teraz Sith_Lord dorzucił... practice makes perfect a dobrej krytyki nigdy dość! Jeszcze będą z Ciebie ludzie! :)

Napisano

no zajebiście leru ... zajebiście

ps. jak będziesz się wyrabiał ze zleceniami jak to robisz teraz to z ciebie ludzie nie będą :P

Napisano

Hmmm... Leru, widzę w tym masę dobrej roboty. Sith Lord ma nieco racji, choc pękanie z jednoczesnym spopielaniem zabiera tej czazce mase energii kinetycznej, stąd rozumiem mniejszy rozbryg, niż mozna by się podziewać po samej czaszce. Generalnie miodzio. Nie widziałem Złotego kompasu, wiec nie potrafie ocenić zgodności tego efektu z filmowym. Natomiast strasznie mnie drazni brak swiatła z prawej strony: czaszka spadając ledwo jest rozpoznawalna. Ot - spada ciemna bryła. Także to moim zdaniem absolutnie do poprawy.

 

Ten plugin bardzo fajny, dzięki, przyda się. :)

 

W czym renderowałeś?

Były kanały robione osobno na różnych rendererach?

 

Reasumując - czepiać się zawsze można, ale i tak - gratulacje. Masa dobrej roboty i wiem, że z tymi doświadczeniami możesz pójść krok dalej. :)

Napisano

Ogólny efekt bardzo przyjemny, najbardziej mi się podoba, że to przemyślane jest. Warstwy, dobra kontrola całości.

 

Niestety dynamika kuleje. Nie wiem, czym i jak to robiłeś, ale ani czaszka nie spada jak by się tego oczekiwało, ani cząsteczki nie reagują jak należy. Kwestia rozpadania się to już Twoja decyzja artystyczna, bo z założenia nie jest to efekt realistyczny. Ale reakcje obiektów na siebie i otoczenie powinny być bardziej przekonujące.

 

Ale shot stanowczo warto poprawek (czyli, że fajny ;) )

powodzenia!

skk.

Napisano

Fajnie wyszło :)

 

Jak zrobiles to że ta czaszka sie rozpada na te kawaleczki? Już od dłuzszego czasu sam staram sie zrobić animke czegos co sie rozpada na bardzo drobne kawaleczki tylko jakos mi to nie wychodzi...

Napisano

Mi takze nie podoba sie to drganie obrazu na samym początku. Poza tym cząsteczki rozpadają się zbyt wolno. Ciekaw jestem czy zrobisz to jeszcze raz lepiej? Dzisiaj?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności