Leru Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 Yo ho ho i butelka rumu! Efekcik, który sobie spokojnie wydziubałem przed, w trakcie i po świętach. Zadowolony jestem z efektu ;) Wszystko (oprócz samej czaszki) to cząsteczki... jak widać. W scenie jest coś około 10 000 cząsteczek, które zostawiają za sobą cząsteczkowe ślady, które nie mam pojęcia ile miały w sobie cząsteczek. Pewnie około 100-200 tysięcy tu będzie. Renderowane kolejno po sobie, złożone w combustion. Efekt smużenia to efekt max'a po dodaniu pluga, który nazywa się Ky_trail. Świetny, darmowy plugin. Nie pamiętam strony dokładnie ale w googlach powinno się znaleźć dość szybko. Polecam go serdecznie! :) Gotowa animacja ~1.2MB Przekrój przez poszczególne warstwy ~1.7MB Obrazek z częścią klatki zapraszam do komentowania!
Lukasz_Stanek Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 (edytowane) ogólnie super poprawiłbym moment uderzenie czaszki o podłoże, takie nie naturalne zwolnienie, powinno być bardziej płynne Edytowane 4 Luty 2010 przez Lukasz_Stanek
piotrek Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 Super animka ;) Fakt, uderzenie o podłoże jakieś dziwne, ale efekt świetny, panie Master of Particel ;]
tweety Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 sugerował bym tak jak Pan Stanek poprawić animację spadania samej czaszki oraz przeanimować iskierki końcowe (te gasnące) tak aby leciały jak iskierki od ognia czyli w górę. ale ogólnie wyszło bardzo pro Panie Piotrze :)
.jacek Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 fajne te trailsy. jak 'pekales' czaszeczke? reaktor?
Leru Napisano 28 Grudzień 2007 Autor Napisano 28 Grudzień 2007 Łukasz Stanek -> dzinkui. Symulacja jest reaktorowa ale, że czaszka się rozpada i na początku odlatują zęby to dziwnie to wygladąło jak dalej się na nich czaszka przewalała a ich już nie było. Więc trochę obniżyłem, może stąd ta nienaturalność. KLICEK -> dasz rajt! :D piotrek -> dzinkui :) tweety -> nie, one są takie magiczne ;) nie przeanimuję ich za żadne skarby świata! .jacek -> dzinkui :) Cząsteczkowe pękanie.
Gość User190 Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 Tak, jak wspomnieli - spadanie jest beee :) Reszta bardzo pro :)
Loki Napisano 28 Grudzień 2007 Napisano 28 Grudzień 2007 damn it, fajne to :) sie mnie podoba bardzo jest szansa na rozbudowanie tego do czegos powazniejszego ? (tak na szybkości kilka pomysłów pomysłów: ginący Nazgul - tylko kolory nieco w niebiesko /zielony i bedzie gicior jakis umierający wampir - krwisice czerwona łuna ) wiem ze to wymagalo by sporo wiecej modelowania i siedzenia, ale pomysl naprawde fajny z tymi iskierkami i rozpadem - jesli zdecydujesz sie przerobic to na cos wiecej, to masz juz jednego fana wątku w wip'ie :)
Dziadek Stal Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 O, khe. Spoko to. Bardzo gitne. Najfajniejsze z Twoich rzeczy, które widziały moje stare, nieostro widzące oczy. salut Dziadek Stal
max_1989 Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 Bardzo fajnie wyszlo :). Jest kilka dupereli ktore moga draznic oko ale robi wraznie jako calosc :)
Vorek Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 bardzo zacnie panie Lerusławie :) takie Blade'owate, widać inspirację McKay'em ;)
imprecis Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 Świetne ! Podoba mi się momentami brak realizmu, to dodaje smaczku do całości. Tak trzymać!
Leru Napisano 29 Grudzień 2007 Autor Napisano 29 Grudzień 2007 M@Ti, max_1989, jaras, Synuś -> thx YO :) Dziadek Stal -> o dzinkui dzinkui ;) Loki -> dzięki :) No właśnie chciałbym takie coś zrobić ale niestety nie mam animacji :/ A taki Nazgulek mmmmmm! Dziękuję panie Vorkisławie. Tak, trochę Bladeowe, McKay mnie tego pośrednio nauczył, ale główną inspiracją był "Złoty Kompas". Nie zapamiętałem jednak tego efektu na tyle, żeby to w miarę sensownie powielić, a przecież nie będę ściągał DivX'a bo to grzech ;) 1
Hindus Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 Leru gicior masta :D brak słów - tylko chęci na zabawe robisz.
masz)rum Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 Świetnie to wygląda, efekt tych wiązek światła kojarzy mi się ze spirytami z różnych części Final Fantasy ;] Bardzo miłe dla oka. Dobra robota, gratuluje! ;]
mrkrzysiek Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 wyszło bardzo fajnie, szkoda tylko, że tak mało:)
Kris_R Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 No i się nam klega rozkręca :) Pierwsze wrażenie dość spoko. Jest magicznie - to fakt. Bo jakoś tak nieadekwatnie mało efektów spalania (dym) i odłamków samej czaszki jak na taką ilość kości. Przy pierwszym rzucie okiem miałem takie "ups.. i gdzie się ta czaszka podziała?" ... Rada na przyszłość. Aby zaoszczędzić widzowi zonka, możesz ciut większą uwagę przyłożyć na ilość tych efektów ubocznych w proporcji do tego, co się spala, rozpada czy tam jakoś ginie. Myślę, że jedna warstwa z Fume by ładnie dodała. Wizualnie bardzo fajnie :) Ładnie te iskierki tańczą! Pikna sprawa.
DraB Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 Jak wyżej :* BTW W koncu jakiś update rekom. na głównej.
Matys Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 heheh supers spawa :D we demand Tutorial ! :D
JmTm00 Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 ooouuuli szit :D zacne bardzo!! ten plug znaczy sie do cząsteczek jest tak?
Ania Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 Dobrze wygląda, tylko na początku dziwnie ta czaszka przystaje. Efekty bardzo fajne.
Pierzak Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 Bardzo ładnie. Jak zrobiłes efekt "Glow" ???
t0m3k Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 w momencie uderzenia czaszka powinna sie potoczyc w prawo, pomijajac ten maly blad to swietnie wykonane.
kannu Napisano 29 Grudzień 2007 Napisano 29 Grudzień 2007 serwus :) mi sie podoba. animacja czaszki była już wspominana . ostatnie rozdwojenie isierek w powietrzu nie podoba mi sie. bardzo ciekawie to ogólnie wyglada. jak długo sie takie cos liczy ? pozdrawiam i życze powodzenia :)
Leru Napisano 29 Grudzień 2007 Autor Napisano 29 Grudzień 2007 MONKEY ON YOUR BACK, mrkrzysiek, Xiz0r, DraB, Ania, zaqos, seblen11 -> dzinkui serdecznie :) masz)rum -> dzięki :) Faktycznie, trochę Final Fantasowo... ooch jakie tam były cząsteczki! Kris_R -> w zasadzie to masz rację, widz może nie wiedzieć, że to magiczne jest. Dziękuję za radę i uwagi :) Matys -> dzięki :) Może kiedyś ;) JmTm00 -> dzinkui :) efekty można podpiąć do dowolnego obietku/systemu cząteczkowego. Nie wiem jak z helpersami ale ma duże zastosowanie. Pierzak -> thx :) Efekty glow to sprawka combustion. TU jest animacja która nie ma żadnych efektów. Po prostu warstwy powrzucane na siebie kolejno w trybie screen. W combustion glow'owałem, rozmazywałem, robiłem korekcję kolorów, mieszałem itd ;) t0m3k -> hehe dzięki :) Reactor prawdę zgodną z zasadami fizyki Ci powie :] kannu -> thx! :) Najdłużej liczył się pierwszy pass czyli czaszka i jej odpryski razem z tłem. W sumie to czas wszystkich warstw to .... tak pi razy drzwi.... z 5-6 godzin. Zważywszy, że mój sprzęt jest już dość wiekowy to chyba niezły czas :)
chveti Napisano 30 Grudzień 2007 Napisano 30 Grudzień 2007 Całkiem okej, nawet bardziej... bardziej mi się podobała wersja z żółtym trailem :P Dzięki za namiar na świetny plug :)
Innos Napisano 30 Grudzień 2007 Napisano 30 Grudzień 2007 Nie no jestem pod wrażeniem. Idealnie uzyte particle. Kongratulacje :D
Plastique Napisano 30 Grudzień 2007 Napisano 30 Grudzień 2007 fajowe i efekciarskie :) wiecej, wiecej!
AGmakonts Napisano 30 Grudzień 2007 Napisano 30 Grudzień 2007 pan cząsteczka znów się popisał:) super to wygląda
Cruzh3r Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 No cząsteczkowy mistrzu jesteś. Jakieś widziałem w necie świetne pluginy do kruszenia. Friction podłoża za duże(przy symulacji odbijania się kawałków czachy na ziemi).
sith_LORD Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 jako poszczególne obrazki , klatki ..calkiem przyjemnie.. ale w ruchu polozone.. slabo zsymulowane/zanimowane.. sama czaszka spada dosc szybko , a jednak u ciebie nie rozpryskuje sie na jeden raz.. tylko jakos kilkustopniowo.. jak skladający sie budynek.. powinna rozbic sie w jednej klatce wlasciwie.. i rozprysnąc po wiekszym promieniu.. same czasteczki "przylepiają' się do podłoża.. przynajmniej czesc z nich powinna chwycic poslizg.. albo odbic sie jeszce powtórnie.. calkiem przyjemnie wyszly trail`e.. po calości mógłby pozostac lekki dymek... , troszke mocniej zróżnicowane wielkością kawalki.. skoro one tak wybuchają to moze na 2, 3 razy.. wybrałes sobie wąską dzialeczke do pokazania.. warto by bylo w nia bardziej zainwestowac.. jak na taki maly i prosty tescik to jednak troche niedopracowane.. wg. mnie.. pozdro
Kris_R Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 Kolega Leru się uczy... i robi szalone postepy. Ale tak jak pisałem wcześniej i teraz Sith_Lord dorzucił... practice makes perfect a dobrej krytyki nigdy dość! Jeszcze będą z Ciebie ludzie! :)
little-ninja Napisano 31 Grudzień 2007 Napisano 31 Grudzień 2007 no zajebiście leru ... zajebiście ps. jak będziesz się wyrabiał ze zleceniami jak to robisz teraz to z ciebie ludzie nie będą :P
Shogun 3D Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Hmmm... Leru, widzę w tym masę dobrej roboty. Sith Lord ma nieco racji, choc pękanie z jednoczesnym spopielaniem zabiera tej czazce mase energii kinetycznej, stąd rozumiem mniejszy rozbryg, niż mozna by się podziewać po samej czaszce. Generalnie miodzio. Nie widziałem Złotego kompasu, wiec nie potrafie ocenić zgodności tego efektu z filmowym. Natomiast strasznie mnie drazni brak swiatła z prawej strony: czaszka spadając ledwo jest rozpoznawalna. Ot - spada ciemna bryła. Także to moim zdaniem absolutnie do poprawy. Ten plugin bardzo fajny, dzięki, przyda się. :) W czym renderowałeś? Były kanały robione osobno na różnych rendererach? Reasumując - czepiać się zawsze można, ale i tak - gratulacje. Masa dobrej roboty i wiem, że z tymi doświadczeniami możesz pójść krok dalej. :)
SYmek Napisano 3 Styczeń 2008 Napisano 3 Styczeń 2008 Ogólny efekt bardzo przyjemny, najbardziej mi się podoba, że to przemyślane jest. Warstwy, dobra kontrola całości. Niestety dynamika kuleje. Nie wiem, czym i jak to robiłeś, ale ani czaszka nie spada jak by się tego oczekiwało, ani cząsteczki nie reagują jak należy. Kwestia rozpadania się to już Twoja decyzja artystyczna, bo z założenia nie jest to efekt realistyczny. Ale reakcje obiektów na siebie i otoczenie powinny być bardziej przekonujące. Ale shot stanowczo warto poprawek (czyli, że fajny ;) ) powodzenia! skk.
mithil Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 Fajnie wyszło :) Jak zrobiles to że ta czaszka sie rozpada na te kawaleczki? Już od dłuzszego czasu sam staram sie zrobić animke czegos co sie rozpada na bardzo drobne kawaleczki tylko jakos mi to nie wychodzi...
Skawa01 Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 Mi takze nie podoba sie to drganie obrazu na samym początku. Poza tym cząsteczki rozpadają się zbyt wolno. Ciekaw jestem czy zrobisz to jeszcze raz lepiej? Dzisiaj?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się