Coyote Napisano 8 Czerwiec 2013 Autor Napisano 8 Czerwiec 2013 Jak mawia mój kolega z pracy " jest w tym coś co mówisz" będę kombinować coś w temacie żeby ogarnąć dużo jeszcze niedoróbek staram sie jakoś maskować wychodzi z różnym skutkiem ;)
88grzes Napisano 9 Czerwiec 2013 Napisano 9 Czerwiec 2013 Kojot wydaje mi sie że troche za wcześnie zacząłeś malować plamą i pomijasz istotny szkielet. Wiem ze to ma byc luzny speed itd. Ale tu nie widac ze noga jest obła, tylko udo jest calkiem plaskie. Zauwazylem ze robisz agresywne przejscia swiatlocienia jak olaf napisal. W takim cwiczeniu skupiasz sie na anatomi i na odpowiednim przedstawieniu bryły postaci. Ja na twoim miejscu przysiadł bym do szkicu, popracował nad walorem, ogolnie nad bryłą. Bo technikalia masz fajnie opanowane brasze jak u JJ'a ;p
Coyote Napisano 9 Czerwiec 2013 Autor Napisano 9 Czerwiec 2013 88grzes dzięki za odwiedziny będę pamiętał o tym przy kolejnym szkicu :) Zauważyłem że jak po którymś posiedzeniu, model tak jakby "osiada". Nie ma już sił na pozę w której siedzi i zaczyna delikatnie ją zmieniać, na bardziej wygodną. Przez co to co narysowałem na początku wygląda zupełnie inaczej. nie wiem jak to rozwiązać. Poza tym nigdy nie byłem zwolennikiem mierzenia. Zawsze starałem się rysować jak widzę, przez co pojawia się trochę baboli. tymczasem godzinna martwa bo już sto lat nic takiego nie rysowałem.
88grzes Napisano 9 Czerwiec 2013 Napisano 9 Czerwiec 2013 Coyote Taka moja rada, jak zaczynasz malować z natury, czy to bedzie modelka, czy cos ruchomego (żywego) ;p Zaczynasz od skrótów, rozmieszczenia itd. poprostu zeby zlapac ta poze, czy kreskami czy bryłami obojętnie jak ci lepiej, a pozniej patrzysz na anatomie/budowe przedmiotu i rysujesz tak jakby z pamieci. Ja sie uczylem malowac duzo z głowy i z pamięci, portrety znajomych czy cos takiego. Zawsze staraj sie skupic na cechach charakterystycznych, malujac kure nie patrzysz na nia non stop i malujesz na pałe tylko malujesz skrotami. Z modelami tak samo, on moze sie przemieszczac ile wlezie, wtedy skupiasz sie na istotnych punktach. Pamietaj ze te cwiczenia maja ci pomoc zrozumiec anatomie, wiec staraj sie zapamietywac jak najwiecej elementow, zachowan i zaleznosci. Przykładowo, czlowiek sklada z ponad 60% wody wiec mozesz porownac cialo do wypelnionego woda balonu. Samo malowanie nie zawsze wystarcza, trzeba duzo myslec analizowac i obserwowac otoczenie ;)
Coyote Napisano 9 Czerwiec 2013 Autor Napisano 9 Czerwiec 2013 Zazwyczaj tak to wygląda rytmy proste kształty etc. Wykładam sie bo słabo mi idzie rysowanie z pamięci. przed długą pozą mamy szybkie szkice po 5 minut zazwyczaj używam dwóch metod sylweta plus cienie albo szkic wygląda to mniej wiecej tak: W miedzy czasie uczę się mięśni tutaj: http://www.memrise.com/course/87415/artistic-anatomy/ bardzo fajna sprawa co jakiś czas rysuje takie rzeczy szybkie 60sekundowe szkice http://www.quickposes.com/ nie postuje zazwyczaj takich śmieci bo szkoda mi czasu na upload tego. mam nadzieje że w końcu co zaskoczy mi w głowie i będzie widać poprawę. Jeśli coś jeszcze w tą stronę można zrobić chętnie wysłucham :)
KaliditusZaliditey Napisano 9 Czerwiec 2013 Napisano 9 Czerwiec 2013 Decha 100na70, tektura pod dobrym papierem,sztaluga, piwko i jedziesz chwytem z dużego palca, całym ramieniem jak w tenisie stołowym, skręt z bioder nadaje jeszcze większej dynamiki.. Duży format lepiej uświadamia błędy IMO. Możesz nawet rysować większe kartony. Nie przejmowałbym się tak tym czasem. Szkice, szkice i duże studium. Jeśli węgiel to taki o ciepłym odcieniu, miękki. Fiksatywa w sprayu też dobra rzecz, bo po ogólnym szkicu możesz go zabezpieczyć i robisz następny layer. W sumie to można używać co się chce, gąbka do rozcierania, tusz, biała kryjąca, gumka co tylko dusza zapragnie, A tablet to masz już w małym palcu, więc sobie oczy odpoczną od monitora. :)
pumax Napisano 9 Czerwiec 2013 Napisano 9 Czerwiec 2013 Martwa z postu #1649 całkiem, całkiem :) Ten efekt z tą taką rurką fajnie wyszedł i papierek super :) Zlewa mi się tylko brzeg ściany z stolikiem z prawej strony. A i link do poz super - pozwolę sobie wykorzystać :D
Coyote Napisano 10 Czerwiec 2013 Autor Napisano 10 Czerwiec 2013 KaliditusZaliditey nie wiem czy przekopałeś się kiedyś przez mój wątek, ale swojego czasu bardzo dużo rysowałem właśnie w ten sposób. Postanowiłem sobie jakiś czas temu że dopiero jak znajdę robotę jako CA/ilustrator to wrócę do tradycyjnych. A w tabletowaniu jeszcze sporo jest do odkrywania :) pumax mam w dość podobnym kolorze biurko i sciany pozatym lubie szukać takich "loose edges" w obrazku. faktycznie jak zmróżyłem oczy to nie było krawędzi żadnej między nimi. śmiało korzystaj na zdrowie :)
grass Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 (edytowane) Co do rysowania postaci to widać że te ćwiczenia niewiele dają i psują Ci prace ( np szaman oczyścicie zawsze można sięgnąć po referki ) myślę że ołówek i papier dobrze by tym postaciom zrobiły. Edytowane 10 Czerwiec 2013 przez grass
telthona Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 moim zdaniem dałbyś radę jeszcze wycisnąć z tego więcej detalu. no ale pewnie masz dużo roboty i nie starcza na wszystko czasu. Bardzo mi się kolor nieba podoba :)
sebastianskrobol Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 (edytowane) No jakbys najebal wiecej detalu to byl wogole roz***.Ale tak czy siak zaj*** stary to chyba Twoj najladniejszy obrazek. Big UPS ! Tylko te ostatnie drzewka po prawej to takie brzydkie ciapko plamki w ksztalcie malego grubego zielonego zgietego na prawo penisa :), minimalnie bardziej moglbys je zdefiniowac. Edytowane 11 Czerwiec 2013 przez Adek
Coyote Napisano 13 Czerwiec 2013 Autor Napisano 13 Czerwiec 2013 telthona zazwyczaj mam moment w pracy w którym nic nie widzę, przeważnie to 4/5 dzień malowania. czuje progress gdy w tych kilku dniach udaje mi się umieścić więcej informacji niż w poprzedniej. Jason zrobił mi over po tej pracy i faktycznie jeszcze sporo można było tam namieszać ale nie lubie x razy repostować tego wszędzie. Czasem poprostu wygrywa lenistwo :P Motsdziękóweczka! znajoma wczoraj wpadła to pyknełem jej portreciwo 2 godziny wyjęte.
rosikowski Napisano 13 Czerwiec 2013 Napisano 13 Czerwiec 2013 a ten jednorożec w tle znajoma dorzuciła ? :))) portrecik zacny Panie
Coyote Napisano 13 Czerwiec 2013 Autor Napisano 13 Czerwiec 2013 Nie no za oknem przeleciał i szybko go uchwyciłem :D
rosikowski Napisano 15 Czerwiec 2013 Napisano 15 Czerwiec 2013 Słoik genialny, miód dla mych oczu, ta z kluczami coś nie tak ze ścianą jest, chyba :) no i jednorożca mi brakuje za oknem
incasent Napisano 15 Czerwiec 2013 Napisano 15 Czerwiec 2013 Słoik wyszedł niesamowicie ! Pozostałe też wyglądają świetnie. Pojemnik na herbatę lekko nie trzyma kształtu, ale może jest delikatnie "zgnieciony" w rzeczywistości . Świetne !
WojtekFus Napisano 15 Czerwiec 2013 Napisano 15 Czerwiec 2013 Super jedziesz! Widać duzy progress po CGMA. Oby tak dalej! Martwe świetne :D
KaliditusZaliditey Napisano 15 Czerwiec 2013 Napisano 15 Czerwiec 2013 Martwe urywają beret w pozytywnym sensie :))) Drzewko jeszcze bym porobił.
tr3buh Napisano 15 Czerwiec 2013 Napisano 15 Czerwiec 2013 super te martwe, z początku myślałem że to są zdjęcia
Coyote Napisano 16 Czerwiec 2013 Autor Napisano 16 Czerwiec 2013 rosikowski incasent czasem mi jeszcze pływają kształty (właśnie ten zaparzacz czy ładowarka) kwestia w prawy wciąż tyle do nauczenia sie :) biglebowsky dzięki tym bardziej sie ciesze bo zawsze byłem fanem twoich brazków z natury. WojtekFus dzięki! z cgma jestem bardzo zadowolony i gdyby nie urlop to bym brał kolejną klase. pewnie jesienią sobie coś ogarnę. tr3buh Yndza dzięki!
pumax Napisano 16 Czerwiec 2013 Napisano 16 Czerwiec 2013 Słoik urywa wszystko co do urwania pozostaje :D Tak z ciekawości - jaką klasę wybrałbyś jako następną? Ja na zimę pewnie wezmę kurs z Jamsem Paickiem ale zastanawiam się też nad tym co Ty teraz miałeś i sama nie wiem kurde co wybrać. ;)
Coyote Napisano 16 Czerwiec 2013 Autor Napisano 16 Czerwiec 2013 dzięki chce wziąć Color and light, właściwie miałem go brać juz 2 miesiące temu. Kasa mi na czas na paypala nie spłynęła i nie zdążyłem się zarejestrować. Jeśli miał bym ci polecać to chyba brał bym z paickiem bo ja trochę wtopiłem... tzn wiesz Jason jest świetnym nauczycielem i robił świetne korekty ale ta klasa kiedyś nazywała się "envrioment fundamentals". Nazwa sie zmieniła a kontent został i te co tygodniowe dema troche mnie znudziły. Dużo podstaw chociaż kilka rzeczy sobie odświeżyłem.
Igi Napisano 16 Czerwiec 2013 Napisano 16 Czerwiec 2013 ostatni krajobraz i postać troszkę zamęczone, ale za to słoik wygrywa!
Coyote Napisano 17 Czerwiec 2013 Autor Napisano 17 Czerwiec 2013 dorzucam jeszcze jeden tym razem troche dłuzej 1,5h
Rotcore Napisano 17 Czerwiec 2013 Napisano 17 Czerwiec 2013 martwe są w pyte, świetnie widac materiał, dobrze zaobserwowane kolory... no to teraz tak fantasy trzaskaj ;) pozdro
Coyote Napisano 21 Czerwiec 2013 Autor Napisano 21 Czerwiec 2013 zamulacie cos ostatnio ludzie :D godzina zamknięta w 3 minutach
olaf Napisano 21 Czerwiec 2013 Napisano 21 Czerwiec 2013 troche szkoda, ze do tak prostych rzeczy musisz blokować obszary, maskować i transformować, ale może nie jestem na czasie z DP.
Coyote Napisano 21 Czerwiec 2013 Autor Napisano 21 Czerwiec 2013 Tu chodzi o wygodę i rozbicie procesu tworzenia na łatwe do strawienia kąski ;) mam zblokowany obszar podpinam clipping maske i ładnie moge sobie podmalować kształty bez myślenia o tym że zaraz będę musiał gumkować. Dzięki tym clipping maską zachowuje fajne twarde krawędzie które potem zmiękczam w razie potrzeby.
Marduk Napisano 21 Czerwiec 2013 Napisano 21 Czerwiec 2013 olaf: Imho to jest po prostu dobry nawyk, bo w pracy komercyjnej czasem pozwala uniknąć wielu nerwów. Coyote:Oj ale te elipsy to ci nie wyszły. Zresztą nawet na filmiku widać jak przycinasz elipsą... tyle, że ta elipsa powinna się cała zmieścić w podstawie elementu. Jeśli to są walcowate bryły to elipsa powinna być okręgiem na płaszczyźnie na której te elementy są ustawione, a wykorzystujesz tylko frafment krzywej przez co wychodzi Ci taka łezka. Lewitują też troche te elementy jakby miały wypukłe dna. Gdyby miały płaskie to cień kontaktowy powinien być na całej krawędzi obiektu styku z podłożem. Powinieneś zwracać uwagę jak budujesz te walcowate bryły, bo wydają się płaskie. Powinna być tam większa zmiana waloru na krawędziach. Aberracja takich rzeczy nie zamaskuje ;). Nawet jeśli tak to wyglądało/tak to zaobserwowałeś... to osoby które patrzą na obrazek nie mają porównania. Dla wszystkich ważne jest to co widzą na Twoim obrazku. Czasem niektóre rzeczy trzeba uwypuklić lub zinterpretować w taki sposób, żeby dobrze wyglądały.
Coyote Napisano 23 Czerwiec 2013 Autor Napisano 23 Czerwiec 2013 (edytowane) Marduk dzięki w końcu jakiś konrecik :) No faktycznie jak teraz na to patrze to poległem z tymi elipsami będę zwracał na to uwagę. Aberracją nie maskuje takich rzeczy bardziej to taka wisienka na torcie czy bajer dla ludzi nie w temacie... "łooo ale to fotograficznie wygląda" poza tym nie dodaje go we wszystkich pracach :) WWWoj dzięki! wczorajsze z yello rysowania Edytowane 23 Czerwiec 2013 przez Coyote
badassky Napisano 23 Czerwiec 2013 Napisano 23 Czerwiec 2013 Fajny portret, podoba mi się nos i kolory. Mam wrażenie, że w obszarze cienia jest trochę płasko, ale mogę się mylić. Ostanie martwe natury i enviro z 1656 postu są naprawdę super. Gratuluję postępów.
ZiN Napisano 24 Czerwiec 2013 Napisano 24 Czerwiec 2013 Zacny smok :D A co byś powiedział na to, żeby w tej lawie kolor pomarańczowy był nieco bardziej nasycony?
Yndza Napisano 24 Czerwiec 2013 Napisano 24 Czerwiec 2013 Kuciarowaty trochę ten smok kolorki również. ;) Mógłbyś troszkę go podświetlić gdzie nie gdzie od spodu.
Coyote Napisano 25 Czerwiec 2013 Autor Napisano 25 Czerwiec 2013 ZiN próbowałem i tak jak jest bardziej mi sie podoba. Yndza nigdy nie ukrywałem że Maciek jest dla mnie wielką inspiracją. pozdro!
pumax Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 Wyszedł mega (dosłownie :) ) tylko żeby go tak jeszcze podświetlić od dołu bardziej hm.
sebastianskrobol Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 Zajebisty, te piora z glowy nie do konca mi sie podobaja, ale niewiem czy to kwestia tego ze tam cos nie siedzi czy poprostu kwestia preferencji
Piret Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 Super smok. Bardzo mi się podoba. Za pumaxem: więcej światła od dołu :) Będzie ich więcej? Pozdrawiam :)
WWWoj Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 przypomniały mi się czarne smoki z heroesów :) aż mam ochotę zagrać...
telthona Napisano 25 Czerwiec 2013 Napisano 25 Czerwiec 2013 Kojot: wiecej ognia! wiecej partikli! wiecej lusek! wiecej zrodel swiatla! wiecej wszystkiego!!! xD
Coyote Napisano 26 Czerwiec 2013 Autor Napisano 26 Czerwiec 2013 pumax dzięki Mots zawsze ciężko się spierać z designem albo siedzi albo nie. Piret nie wiem, może będzie więcej. Na pewno będzie więcej w tym formacie. Chciałem popróbować, dość jak dla mnie trudnego komponowania w (prawie) kwadracie. To miała być ilustracja do magic'a podobno warto specjalnie pod nich robić folio a temat jakże wdzięczny do malowania ;) WWWoj ta gra wraca do mnie jak bumerang |Bedyk dzięki telthona
grass Napisano 26 Czerwiec 2013 Napisano 26 Czerwiec 2013 Smok bardzo fajny ale mocno Capitanowy. Paick powiedział fajną rzecz że jak był na zajęciach u Robertsona ten jako zadanie na następny tydzień dał im do narysowania 500 statków kosmicznych , opowiada że przez pierwsze 400 jak pytał znajomych co widzą to mu mówili że to z gwiezdnych wojen a to z czegoś tam innego i dopiero ostatnia setka była tak naprawdę jego, więc może kilka szkiców więcej i ten smok byłby bardziej Twój ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się