Destroyer Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 (edytowane) Wyższym celem tego wątku jest dzielenie sią własnymi albo darmowymi skryptami, pluginami i programami do majki i nie tylko które ułatwiają codzienny żywot grafika :) dodawajcie swoje skrypty z krótkim opisem do czego on, jak wam pomógł i opcjonalnie histora swojego zycia :) + może jakimś screenem jak wygląda w działaniu -----------Jak używać skryptów?----------- najlepiej skrypt jest "sourcować" source "skrypt.mel"; czasem wystarczy tylko wpisać nazwę skryptu i już zadziała skrypt; czasem takie coś :) source "skrypt.mel";skrypt; albo tak source "skrypt.mel";procedura_jakaś_tam; można i tak source "Z:\maya\skrypty\rendering\skrypt.mel";skrypt; Niektóre skrypty trzeba całe skopiować na shelfa bo inaczje nie zadziałąją, jak autorzy piszą turn script into shelf button to właśnie o to im chodzi ;) W większości skryptów na samym początku jest informacja od autora jak je zainstalować i używać etc. Najlepiej nie zmieniać oryginalnych nazw skryptów bo czasem przez to przestają działać :/ ale jeśli już zmianiamy nazwę to warto zostawić sobie kopię bezpieczeństwa z oryginalną nazwą :) Do szybkiego wywoływania skryptów to nie ma reguły można dodać do shelfa, zrobić marking menu, hotkeya jak wygodnie Ja uzywam głównie shelfa ;P Część skryptów które zamieniają działanie standardowych skryptów/okien/interface-u mayi wystarczy skopiować do folderu ze skryptami i maya użyje ich zamiast oryginalnych. I generalnie co do nich jak i każdych innych skryptów obowiązuje jedna prosta zasada: Nigdy powtarzam nigdy nie powinno się zamieniać oryginalnych plików z folderu mayi w Program Files!!! Właściwie to żadnych skryptów nie powinno sie tam pakować :) --- Zmienne środowiskowe--- Wprowadzanie zmiennych środowiskowych jest niezbedne tylko jeśli zainstalujemy mayę w innym niż defaultowym folderze/ dysku/ partycji :) W zmiennych środowiskowych można też wpisać ściezki do folderów ze skryptami, ikonami, pluginami i shaderami ale równie dobrze można je wpisać do pliku Maya.env, efekt będzie ten sam. Systemowe zmienne srodowiskowe będą dostępne dla każdego programu a te zapisane w pliku Maya.env będą widoczne tylko dla Mayi Aby dostać się do zmiennych należy: RMB Mój komputer -> właściwości -> Zaawansowane opcje systemowe -> zmienne środowikowe może być troszkę inaczej bo wymyślam to na bierząco :) mam Viste po angielsku więc nie wiem jak to jest przetłumaczone, poniżej screeny pokaują gdzie szukać tych opcji I wspomniane wcześniej określanie folderu z zainstalolwaną Mayą w nazwie zmiennej wpisujemy MAYA_APP_DIR a w wartości ściezkę do folderu mayi D:\Maya ---Maya.env--- Jak wcześniej wspomniałem ścieżki (i nie tylko) które służyć mają tylko Mayi mogą być zapisane w pliku Maya.env Najlepiej będzie jak będziemy mieli tylko jeden taki plik :) Ja przez jakiś czas miałem jeden w C:\Users\destroyer\Documents\maya a drugi w C:\Users\destroyer\Documents\maya\2009-x64 ostatecznie zostawiłem tylko ten drugi :) Po usunieciu obu i uruchomieniu Mayi pojawił się sam w folderze 2009-x64 i dlatego tam go zostawiłem :) jeśli go nie macie i nic się nie pojawia to można go utworzyć w notatniku i zapisać z rozszeżeniem .env W jednym miałem jeden zestaw poleceń w drugim drugi i nie działało to dobrze dlatego musiałem dodać systemowe zmienne środowiskowe :) ---Skrypty--- Aby dodać scieżki do innych folderów niż defaultowo utworzone przez maye nalezy do pliku Maya.env (lub zmiennej środowikowej) dodać następującą zmienną MAYA_SCRIPT_PATH = po "=" wypisujemy wszystkie ścieżki do folderów oddzielając je od od siebie znakiem ";" Ważne żeby ścieżki były w jednej lini, jedna za drugą bez "enterów" :) Maya "patrzy" w pierwszej kolejności na skrypty z folderów wymienionych w pliku maya.env a dopiero później w defaultowym folderze utworzonym przy instalacji majki czyli u mnie to będzie C:\Users\destroyer\Documents\maya\scripts C:\Users\destroyer\Documents\maya\2009-x64\scripts Jeśli więc mamy ten sam skrypt w róznych wersjach, albo inne skrypty o tych samych nazwach w folderze do którego ścieżkę dodaliśmy do maya.env a drugi w defaultowym folderze mayi to maya użyje tego pierwszego. To moze powodować "drobne" problemy więc lepiej mieć to na uwadzę i trzymać rękę na pulsie :) ---Ikony--- Aby określić ścieżkę do ikonek/ grafik używanych przez skrypty dodajemy w Maya.env XBMLANGPATH = a potem wymieniamy foldery gdzie znajdują się ikonki na takich samych zasadach jak przy skryptach Są skrypty co mają na twardo wklepaną scieżkę do ikonek lub innych grafik i dla nich nie możemy przenosić ikon lub musimy pogrzebać w skrypcie i odpowiednio zmienić te ściezki :) Ikony z shelfa też mogą zostać w ten sposób przeniesione do naszego nowego folderu, alu musimy wedytować pliki shelfa i zamienić całe ściezki do ikonek na nazwy samych ikonek. ---Pluginy--- Tak jak w powyższych przykałdach dodajemy do maya.env MAYA_PLUG_IN_PATH = + scieżki do folderów z pluginami ---Shadery--- Przy okazji powiem o shaderach, schemat taki sam tylko zaczynamy od MI_CUSTOM_SHADER_PATH = + scieżki do folderów z shaderami MI_CUSTOM_SHADER_PATH = K:\3D\Autodesk\Maya\used\shaders\lib;K:\3D\Autodesk\Maya\used\shaders\include ---userSetup.mel--- Możemy utworzyć ten plik tak samo jak Maya.env a jego zadaniem jest uruchamianie skryptów przy starcie mayi, najwłaściwszym zastosowaniem jest wpisanie w nim skryptów które ingerują w interface/ wygląd/ układ/ menu mayi :) i powinny być uruchamiane nim maya wystartuje, przykładem takich skryptów mogą być NPautoSave; ktUIDisplayLayer.mel; ktUIMenus.mel; etc. Można też "sourcować" inne skrypty ale jeśli nie uzywamy ich cały czas to nie ma to większego sensu bo może to wpłynąć na wydajnośc w pewnym stopniu obniżając ją :) a kazdy taki "zwykły" skrypt można sourcować w dowolnym momencie kiedy bedzie nam potrzebny Mój plik userSetup.mel wygląda tak: source save_reminder.mel; source AdvanceBipedSetup.mel; source NPautoSave; source ktUIDisplayLayer.mel; source ktUIMenus.mel; source madRecentCrashFile; source cometMenu.mel ; source removeWebButton.mel; source ktShelfResizer.mel; A żeby mental już zawsze się ładował wystarczy do pliku userSetup.mel dodać taką linię if(!`pluginInfo -query -l -n Mayatomr`) loadPlugin "Mayatomr"; I już nie będzie problemów z ginącym mentalem ;) Ważne żeby był tylko jeden plik userSetup.mel i najlepiej w folderze z wersją majki np. C:\Users\destroyer\Documents\maya\2009-x64\scripts jesli jakiś instalator doda kolejny plik w skryptach "ogólnych" :) C:\Users\destroyer\Documents\maya\scripts (lub odwrotnie był w sktyprach ogólnych a doda do określonej wersji) maya prawie na pewno może troszkę zgłupieć i loadować tylko plik usersetup z folderu dla swojej wersji, ale może też robić na zmine you never know :) Najlepiej upewnić się że nie będzie musiała wybierać, bo jak każda kobieta nie bedzie mogła się zdecydować :D -----------Pluginy----------- Graph Editor Redux porządnie rozbudowywuje grapheditor :) link -----------Skrypty----------- ktUIDisplayLayer.mel absolutnie świetny skrypt rozbudowujący display layer, można tworzyć nowe warstwy z zaznaczonych obiektów, dodawać obiekty do istniejących warstw, usuwać puste, zaznaczać warstwy według zaznaczonych obiektów i wszystko szybko z ikonek, istna poezja ;) wcześniej używałem skrypta od djx-a (miał tylko 1 dodatkową opcję tworzącą warstwę z zaznaczonych obiektów) ale ten skrypt bije go ma łeb :P link --------------------------------- ktUIMenus.mel bardzo fajny skrypcik dodający parę opcji tu i tam :) najbardziej przydatne to usuwanie nieznanych nodów delete unknown nodes, zawsze można zrobić to ręcznie w outlinerze, zazwyczaj nieznane nody są na samym końcu np. pozostałości po renderze którego nie mamy, jakimś pluginie Colladzie czy czymś innym drugim bardzo przydatną funkcją jest usuwanie tylko wybranego imputa delete selected input zamiast wywalać całą historię :) jest jeszcze extractPoly by Edge, reverse selection order, Merge to Last(wertex), Focus Selected Influence Joint przydatna dziecinka ;) link --------------------------------- djx*** kilka skryptów od djx-a takie małe głupotki jak dodatkowa ikonka tworząca display layer z zaznaczonych obiektów, czy pytająca jaki lens użyć przy tworzeniu systemu psychicznego nieba i słończa;) małe fixy i inne rupcie, a na samej stronce masa cennych porad do majki i mentala warto zaglądnąc czasem :) link --------------------------------- abSymMesh fajny skrypt do tworzenia lustrzanych odbić symetrycznych obiektów bardzo przydatne np przy robieniu blendshapów link --------------------------------- ReportDuplicateNodes świetny skrypt do szukania i zminy nazw zduplikowanych nazw nodów bardzo przydatne do czyszczenia sceny, czasem przez zduplikowane nazwy mogą pojawiać się błędy, raz jak miałem dwa filenody z tą samą nazwą to w podglądzie sceny i materiału była jedna textura a na renderze druga :) tak mental :P może sam zmiecić nazwy lib zrobić tylko selection set jeśli chcemy ręcznie nadać unikalne nazwy link --------------------------------- reNameIt świetny skrypt do masowych zmian nazw, zaoszczędza masę czasu link --------------------------------- poseLib dużo lepszy skrypcior do zapisywania póz, można cyknąć screena pokazujący jak wygląda poza link --------------------------------- PoseMAN chyba jeszcze lepszy skrypt do zapamiętywania póz nie przetestowałem go porządnie bo od dłuższego czasu nic nie animuje :P link --------------------------------- dp_SaveScenePlus robi incremental save za pomocą jednego klikniecia oszczędza jakeiś 3s ale cieszy :) link --------------------------------- shotView tworzy ładne pływające okno z dowolnej kamery które można przenieśc na drugi monitor i mieć podgląd z finalnej kamery jednocześnie ustawiając/ animując z perspectiv czy innym, w tym nowym oknie można niezależnie zminiać wszystkie opcje wyświetlania link --------------------------------- SS Maya Heaven zbiór skryptów od ustawiania imege planów przez rigowania na generowaniu trawki i kalkulatorze kończąc ;) link Edytowane 19 Lipiec 2016 przez Destroyer 3 1
Tomasz_87 Napisano 11 Czerwiec 2008 Napisano 11 Czerwiec 2008 (edytowane) Controller Builder Taki mały skrypcik do kontrolerów, moze sie komus przyda : http://www.toddwidup.com/downloads/scripts/twConTypes_v020.rar Edytowane 12 Czerwiec 2008 przez Tomasz_87 1
Destroyer Napisano 12 Czerwiec 2008 Autor Napisano 12 Czerwiec 2008 (edytowane) UngroupAll prosty skrypt który usówa wszystkie grupy, czasem przy różnego rodzaju transformacji zostają niepotrzebne grupy i podgrupy albo otwierając sceny/modele najczęściej początkujących można znaleźć w outlinerze mase śmieci m. in. grupy ten skrypt ten jeden problem rozwiązuje :) brw fajny ma instaler:) link --------------------------------- RenderView Extension dodaje parę dodatkowych opcji do majkowego render view, pozwala załadować mentala z render view nawet jeśli znowu niezaładował się jak powinien przez zwykłe wybranie mentala z listy renderów, at last nie trzeba przekopywać się do plugin managera :) dodatkowo dodaje furę dodatkowych informacji o renderze, pozwala ustalić obraz A i B i przełączać między nimi (przydatne jesli porównujemy rendery nie dodane po kolei do historii) pozwala też na szybkie zmiany ustawień rendera jak FG, sample, procentowa wielkość rendera wszystko pod prawym przyciskiem na inonkach bez potrzeby wchodzenia do pierdołowatego okna render settings :D link --------------------------------- ZV Dynamics ten sprytny skrypcik pozwala w prosty sposów zrobić interantywnie kontrolowane (przez interactiv playback) efekt hmm galaretowego dyndania róznego rodzju farfocli :D najlepie zobaczcie filmik będziecie wiedzieli o co chodzi :) można za jego pomocą robić dyndające anteny, czółki, uszy czy inne nosy postaci :), można nawet użyć IK żeby dodać secondary movement a nawet interaktywną "symulację" wina w kielichu :D link --------------------------------- ZV Parent Master koleiny niesamowity skrypt! jak ktoś widział mojego videotutka o parentowaniu i constrainach to w pewnym momencie robiłem animacje jak ręka chwyta kulę, przenosi ją w inne miejsce i zostawia było z tym trochę zabawy i zajmowało to sporo czasu ten skrypt załatwia to wszystko za nas i nie musimy się o nic martwić, są praktycznie dwie ikonki przyłącz jeden obiekt do drugiego oraz uwonij obiekt, wszystko robi za nas, zobaczcie filmik prezentujący to w działaniu szczena opada :D link --------------------------------- Polygon Tools/ TNTII_PolygonT2.mel fajne narzędzie to szybkiego tworzenia macek, gałęzi drzew, zaznacza się polygona z którego mają wyrastać i po prostu się rysuje :) super sprawa! skrypt pozostawia krzywą z historią której modyfikacja zmienia kształt macki bo nie wszystko da się na płasko narysować, można do tego podczepić jaką dynamikę i mamy dyndającego małego aliena lub jakiś podobny twór :D link --------------------------------- aks_spiralGen generator spirali ;) link --------------------------------- chainMaker teoretycznie do robienia łańcuchów ale w praktyce duplikuje obiekt lub obiekty po krzywej :) link --------------------------------- duplicateAlong duplikuje obiekty wzdłuż krzywej prawie jak poprzedni ale ten działa na CV krzywej, na miejscu CV pojawia się obiekt, ale za to ma bardzo fajne parametry randomizacji można łatwo rozrzucić parę obiektów w okolicy krzywej, taki scater prawie :) link --------------------------------- rockGen stary skrypt generujący kamienie ;) na trzeci plan do szybkiego zapelnienia sceny się nadaje :) Uwaga:nie róbcie stalagmitów bo was wywali za każdym razem! chyba trzeba go wymienić na coś nowszego ;) link --------------------------------- TreadsCreation do prostego tworzenia animowalnych gąsiennic.. tych takich czołgowych :) link Edytowane 19 Lipiec 2016 przez Destroyer
Tomasz_87 Napisano 12 Czerwiec 2008 Napisano 12 Czerwiec 2008 (edytowane) parent master jest poprostu niesamowity!! odkąd go wczaiłem, uzywam go non stop :D a tak btw, moglbys powrzucac linki odrazu do plikow a nie do stron bo trzeba sie czasem naszukac :P albo oba najlepiej, do stron i do plikow :) EDIT: No to ja polece program ktory usprawnia modeling, wszystko pod ręką itp. Program jak narazie w wersji BETA, ale napewno niedlugo pojawi sie w normalnej wersji: NEX for Maya http://draster.com/component/page,shop.product_details/flypage,software-flypage/product_id,35/category_id,7/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/ N_Loc v1.2.3 Program ktory tworzy 13 nowych lokatorów Tyko pod windows : 6.5 http://cms.ticket01.com/uploads/free/N_Loc_Win32_65_123_071029.exe 7.0 http://cms.ticket01.com/uploads/free/N_Loc_Win32_70_123_071029.exe 8.0 http://cms.ticket01.com/uploads/free/N_Loc_Win32_80_123_071029.exe 8.0x64 http://cms.ticket01.com/uploads/free/N_Loc_Win64_80_123_071029.exe 8.5 http://cms.ticket01.com/uploads/free/N_Loc_Win32_85_123_071029.exe 8.5x64 http://cms.ticket01.com/uploads/free/N_Loc_Win64_85_123_071029.exe 2008 http://cms.ticket01.com/uploads/free/N_Loc_Win32_2008_123_071029.exe 2008x64 http://cms.ticket01.com/uploads/free/N_Loc_Win64_2008_123_071029.exe jrEmit 1.0.1 emisje particli przy uderzeniu mozna zrobic za pomoca soft body co jest rownoznaczne z robieniem na około, ale rowniez mozna zrobic to za pomocą skryptu mel ktory jest w linku nizej. szybko i łatwo i nie trzeba miec soft body. WAZNE : Emit particles at rigid body collisions. Must have existing rigid bodies and collisions as well as a particle shape. The proc call requires particle name, so for instance your source code might look like this .... source jrEmit; jrEmit particle1; Custom locator adds some particle control. Particles have initial velocity up in Y so add a gravity field.. http://highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/dynamics/jrEmit-5251.html Edytowane 12 Czerwiec 2008 przez Tomasz_87 1
Reanimator Napisano 12 Czerwiec 2008 Napisano 12 Czerwiec 2008 Fikolek, kocham Cie za ZV Parent Mastera. Jezus Marian, jeden z genialniejszych skryptow EVER do majki. Kazdy kto probowal sie tknac tego problemu powinien lizac autorowi stopy ;)
Tomasz_87 Napisano 12 Czerwiec 2008 Napisano 12 Czerwiec 2008 hahaha bez fetyszy mi tutaj :P ale zgodze sie, naprawde niesamowity skrypt
Sebastian Ozga Napisano 12 Czerwiec 2008 Napisano 12 Czerwiec 2008 A jest coś podobnego (ZV Parent Master) pod Max'a? (sorry za off, ale po obejrzeniu możliwości jestem pod wrażeniem)
P4VV37 Napisano 13 Czerwiec 2008 Napisano 13 Czerwiec 2008 Może głupie pytanie, ale nadal nie wiem... jak się używa skryptów? Za każdym razem trzeba wklepywać adres pliku mel czy można tworzyć jakieś skróty?
Reanimator Napisano 13 Czerwiec 2008 Napisano 13 Czerwiec 2008 Wrzucasz do katalogu scripts i masz kilka mozliwosci: - wywolywac za kazdym razem z odpaleniem Majki wpisujac nazwe procesu do userSetup.mel - zrobic sobie przycisk na shelfie, ktory bedzie odpalal skrypt
Tomasz_87 Napisano 13 Czerwiec 2008 Napisano 13 Czerwiec 2008 otwierasz skript editor i wczytujesz skrypt, zaznaczasz, klikasz srodkowym przyciskiem myszy i przenosisz na shelfa
fixer82 Napisano 15 Czerwiec 2008 Napisano 15 Czerwiec 2008 Wielkie dzieki fikołek. Inicjatywa godna nasladowania. SUPER skrypty :)
Iker Eastern Napisano 30 Czerwiec 2008 Napisano 30 Czerwiec 2008 Niezmiernie miło , że ktoś wkońcu zamieścił tyle dodatków do Mayi . Oczywiście masz punkt za prace
Destroyer Napisano 3 Lipiec 2008 Autor Napisano 3 Lipiec 2008 (edytowane) Color Nodes 2.0 dużo lepszy skrypt do zmiany kolorów nodów, pokazuje wszystkie swatche z kolorami do wyboru, można zdefiniować swoje 3 kolory usera left(blue) right (red) center (yellow), można zmieniać kolory dla shape i/lub transformnodów (wywaliłem poprzedni skrypt do kolorowania z pierwszego postu żeby już nie zgracał :)) link ------------------------------- isolateSelected to samo co Show -> Isloate selcet -> show select tyle że uruchamiane szybko z shelfa niedawno tego potrzebowałem i nie mogłem znaleźć :) btw na tej stronce jest też inna wersja toggleWireframeOnShaded i toggleXray tzn robi dokładnie to samo co te wcześniejsze tyle że ma stronke domową i support autora :P link ------------------------------- deleteAllShaders usuwa wszystkie shadery/materiały ze sceny i nadaje wszystkim obiektom materiał lambert, przydatne np przy zaimportowaniu fbx z dużą ilością obiektów kiedy każdy w tajemniczych okolicznościach dostaje własny materiał mimo że się nie różnią się niczym a w oryginalnej scenie miały ten sam, raz w jednym przypadku otrzymałem ponad 750 takich samych materiałów dla każdego obiektu osobny :P link ------------------------------- Joint Splitter taki drobiazg pomaga podzielić "kość" dodając pomiędzy jointami kolejne jointy, może podzielić na równiutkie części albo zrobić slidery na których ustawimy sobie gdzie mają pojawić się nowe jointy teraz w majce 2008 zwykłym inset joint toolem można dodawać nowe jointy w dowolnym miejscu które układają się idealnie na "kości" wcześniej możnabyło je dowolnie przemieszczać, ale dla równomiernego rozmieszczania jointów już trzeba zrobić krzywą od początkowego do końcowego jointa, przebudować ja dzielac na tyle części ile będziemy potrzebować nowych jointów i ręcznie utworzyć jointy snapując je do punktów krzywej, ale ten skrypt załatwia cała sprawę w 3s ;) link ------------------------------- TOI Texture Tools świetne narzędzie to dodawania gamma nodów przy renderowaniu z LWF w mentalu, zamienia też textury na format .map i sam podpina je na miejsce starych link --------------------------------- mtAlignTool.mel skrypt wyrównuję pozycje rotacje i skalę jedengo obiektu względem drugiego link Edytowane 19 Lipiec 2016 przez Destroyer
Tomasz_87 Napisano 6 Sierpień 2008 Napisano 6 Sierpień 2008 (edytowane) Mentalray Render Pass Toolkit 1.0.0 http://www.highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/rendering/mental_ray/Mentalray-Render-Pass-Toolkit-5347.html skrypt mel za pomoca ktorego mozna renderowac szybko i latwo do render passow rendererem mental ray Arkanoid http://www.highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/games/gn-MELArkanoid-5332.html moze momus bedzie sie nudzilo to sobie pogra w arkanoida w majce 2008 :D Edytowane 6 Sierpień 2008 przez Tomasz_87
Destroyer Napisano 18 Grudzień 2008 Autor Napisano 18 Grudzień 2008 (edytowane) W tym roku święta będą wcześniej :D ---------------------------------------------------------------------- AsteroidGen Generator asteroidów :) pozwala też za pomocą turbulencji losowo poprzesówać wertexy w każdym polygonowym obiekcie link ---------------------------------------------------------------------- gn_convertImage2Object Konvertuje obrazem na geometrię boxy, cylindry itd alpha textury kontroluje wysokość obiektow good shit :) link ---------------------------------------------------------------------- Ropro Zabezpiecza przed otwarciem zabezpieczonych plików przez osoby niepowałane :) link ---------------------------------------------------------------------- JitterBug Dodaje losowy "szum" do krzywej animacji w postaci noda który można wypalić do animacji, zachować lub wywalić :) link ---------------------------------------------------------------------- kk_controllers Daje możliwość utworzenia masy obiektów kontrolujących rigi ze sporymi możliwościami dodatkowymi jak ustawienie koloru,Lock&Hide atrybutów transformacji i Visibility, mirrorowania obiektów i to wszystko działa na każdym obiekcie nie tylko na utworzonym za pomocą kk_controllers, dodatkowo freazuje transformacje, tworzy slidery i łączy shape nody ale tylko dwa na raz więc lepeij uzywać WP Shape Parnert przy hurtowych ilościach :) really good shit! :P link ---------------------------------------------------------------------- ks_mapSpreadInstances Rozmieszcza follicles na obiekcie na podstawie mapki w skali szrości które poźniej możemy zamienić na co chcemy, bardzo przydatne do dystrybucji czegokolwiek na czymkowielk :) dodatkowo przykleja obiekty do podłoża a właściwie do follicle-sa który jest przywiązany do powierzchni bo lubi :) link ---------------------------------------------------------------------- ks_SaveLightLinkRemover mały fix gdy w tajemniczych okolicznościach połączenia świateł się zduplikują, w starszej majce tak bywało nie wiem czy w 2009 też, jeszcze nie miałem przyjemności :D link ---------------------------------------------------------------------- Re polygon Przebudowywuje polygonowy obiekt, przydatne podczas import-export gimnastyki jako narzędzie naprawcze niewyjaśnionych zjawisk geometrycznych :) link ---------------------------------------------------------------------- magHUDCamZoom tworzy slidery za pomocą których możemy kontrolować overscan kamery i translacje X,Y przydatne w 2009 bo majka nie zapamiętuje ustawiń overscany kiedy się go włącza i włącza link ---------------------------------------------------------------------- mmInstanceArray Tworzy siaktę z wybranych obiektów którą możemy kontrolować(visibility, translate Y i Scale Y) i animować za pomocą map link ---------------------------------------------------------------------- multisnapper Rozmieszcza obiekty po krzywej bądź powierzchni z możliwością zmuszenia obiektów aby "patrzyły" w wybranym kierunki :) dobre np do tworzenia Fake GI z Nurbs Sphery (trzeba pamiętać że na końcach taka kulka ma kilka wertexów w jednym miejscu i bedzie tam kilka światełek którymi bedzie trzeba się zając :)) link ---------------------------------------------------------------------- picassoPalette Tworzy małe okienko na które możemy "skopiować" shader żeby łatwo przypisać go do innego obiektu, dodatkowo pozwala zaznaczyć sam shader oraz obiekty które mają go przypisanego, całkiem poręczne, bardzo by mi się przydało w czasach 2008 kiedy bałem się otworzyć hypershad-a :D link ---------------------------------------------------------------------- rainConnector łączy wertexy z wertexami, wertexy z edgami i edge z edgami we wszstkich możliwych kombinacjach :) link ---------------------------------------------------------------------- random Swapper bardzo poręczny skrypcik do losowej podmainy jednej grupy obiektów na inne, bardziej poręczne w połączniu ze skryptami do dystrybucji obiektów jak np ks_mapSpreadInstances czy HZmultObjCreaterHZV link ---------------------------------------------------------------------- resetPivot Resetuje pivot obiektu tak że kiedy wprowadzimy wartości 0 w translacji znajdzie się w centrum układu współrzędnych, bardzo przydatne np. w sytuacji gdy chcemy dodać kamulce w particle instancerze, tworzymy kaluce w rockGenie, centrujemy pivoty, resetuejmy pivoty dodajemy instancera i bam! już po robocie w 3s :) link ---------------------------------------------------------------------- ruleOfThirds tworzy nową kamerę z krzywymi które pokazują złoty podziała, trój podział, rule of third czy jak to tam kto chce sobie nazywać :) link ---------------------------------------------------------------------- sdv_xformUV Najbardziej badassowy skrypcik jaki widziałem do dłubania w UVałkach :) pozwolił mi wywalić kilka moich nie skryptów z shelfa :) opcji ma od groma więc nie bede się rozpisywał ale na załączonym obraku widać z czym się go jie :) link ---------------------------------------------------------------------- vmvInstanceObjects Całkiem wypaśny skrypcik, jak wszystkim doskonale wiadomo rigid bodies w majce to straszna padaka więc ten skrypt zamienia zaznaczone obiekty na particle + instancer więc liczą się szybko jak diabeł himself :) i dodatkowo do kontrolowania tych particli jest użyte kilka expresji które np. pozwalają obiektom obracać się podczas ruch, bardzo dobre do symulacji drobnicy w każdym przypadku, a nawet większych kawałków, w zależności od sytuacji można nawet użyć tylko tej metody nie korzystając w ogóle z rigid bodies, teraz tylko czekać na wersje dla nParticli z kolizją i innymi upgradami :) link ---------------------------------------------------------------------- HZmultObjCreaterHZV Pozwala utworzyć folliclesa w centrum zaznaczonego polygona, edga lub na wertexie dla polygonowych powierzchni, a dla nurbsów na Surface poincie, dowolną ilośc folliclesów na isoparmie lub po bożemu korzystając z UVałek :) A potem może poprzyklejać dowolny obiekt do wszystkich bądź wybranych folliclesów z opcjami randomozacji skali, rotacji i translacji Ma jeszcze opcje zwijania jontów ale nie korzystałem :D Oki rozpracowałem to :) tworzy jointy z zaznaczonej krzywej, mogą to być zwykłe FK które można kontrolować ręcznie, Spline IK lub Spline IK + dynamiczne Hair Curves do dynamicznej symulacji (Hair Curves) i deformacji innych obiektów (jointy) jak np włosy w stylu anime, macki, czółki i inne takie :) żeby rozdystybouwać krzywą po powierzchni trzeba zrobić ją w cenrum układu, skierowaną w górę z pivotem w 00. ha! ale jestem sprytny :) ciekawe co jest w filmiku pomocy? :) ale i tak nie mogę teraz tego sprawdzić więc sobie poodkrywałem sam :) Wiem obrazek nie jest najlepszy ale robiłem co mogłem żeby stworzyć atrakcyjną niewiastę :D link ---------------------------------------------------------------------- csbTM Taśma miernicza :) używa majkowego Distance tool ale dodaje kilka możliwości jak ustalenie konkretnej długości i skonstrajnowanie vetrykalnie bądź horyzontalnie przydatne gdy trzba być baaardzo precyzujnym pracując dla NASA :) link ---------------------------------------------------------------------- magKillField Zabija particle kiedy znajdą się w zasięgu tego fielda, działa na zasadzie expressji w lifespanPP i dlatego particle muszą mieć ustawione LifeSpanPP olny w Lifespan attribute link ---------------------------------------------------------------------- WP_ShapeParentWindow Łączy wiele shape nodów w jeden w przeciwieństwie do innych tego typu tworów ten skrypt może to robić hurtowo i kolejność zaznaczania nie ma żadnego znaczenia, zadziała za kazdym razem, good shit :) link ---------------------------------------------------------------------- Spiralizer Tworzy spirale z powierzchni Nurbs w dowolnym kształcie :) link ---------------------------------------------------------------------- waveIt tworzy animowaną falę z obiektów można ją kontrolować za pomocą parametrów albo animując pierwszy obiekt, przydatne np do animacji mechanicznych części jakiegoś urządzenia a według autora np do tworzenia fali kibiców na stadionie no ok ja tego nie widzę :P link ---------------------------------------------------------------------- Edytowane 19 Luty 2009 przez Destroyer
Destroyer Napisano 18 Grudzień 2008 Autor Napisano 18 Grudzień 2008 (edytowane) ctShatter Bardzo fajny skrypt do łamania i niszczenia obiektów w v2 dostał extra boost duuużo lepszy od znienawidzonego, majkowego, dziadowskiego, niezdatnego do niczego shattera :) (screen z v1 nie chciało mi się nowego robić :)) link ---------------------------------------------------------------------- Crack Me Tworzy plane-a którym tniemy obiekt na mniejsze kawałeczki, jedynym ograniczeniem jest majkowa tolerancja na operacje boolenowskie która nie jest zachwycająca, przed cięciem plale-a najlepiej powyginać 3D sculptem, SoftBody->turbulence lub używając turbulencji w asteroid generatorze :) link ---------------------------------------------------------------------- yd_crackut Bardzo podobny do porzedniego w działaniu tyle że nie ma GUI nie tworzy żadnej geometrii na start ale zostawia to nam i pozwala użyć kazdej geometrii nie tylko plane-ów link ---------------------------------------------------------------------- "Sphere_Shatter" Jak już jesteśmy w temacie niszczenia to Sphere user z CGTalk kiedyś zapostował taki prosty skrypcik, bardzo szybki i można nim łatwo posztkować geometrię, ale ma jedną wadę tworzy tylko proste cięcia bez szaleństw :) { // Cut it up string $sel[] = `ls -sl`; string $pObj = $sel[0]; float $bb[] = `polyEvaluate -boundingBox ($pObj)`; int $i; for ($i = 0; $i float $px = rand(($bb[0]*0.95),($bb[1]*0.95)); float $py = rand(($bb[2]*0.95),($bb[3]*0.95)); float $pz = rand(($bb[4]*0.95),($bb[5]*0.95)); float $rx = rand(0,180); float $ry = rand(0,180); float $rz = rand(0,180); polyCut -pc ($px) ($py) ($pz) -ro ($rx) ($ry) ($rz) -ef 1 -eo 0 0 0 ($pObj); polyCloseBorder ($pObj); } select -r ($pObj); polySeparate ($pObj); } ---------------------------- That will be all kids :) Edytowane 19 Luty 2009 przez Destroyer 1
ca mel Napisano 18 Grudzień 2008 Napisano 18 Grudzień 2008 Łał, super skrypty, niektore bardzo pomocne, szczegolnie te do rozmieszczen po powierzchniach. I fikołki w tutorialach tez fajne. Bardzo pieknie sie spisałeś ;]
Destroyer Napisano 22 Luty 2009 Autor Napisano 22 Luty 2009 (edytowane) HKLocalTools Genialny skrypt! Ile to razy słyszałem w mayi nie mogę ustalać sobie pivota jak chcę, scale tool nie ma żadnych opcji dla pivota, nikt mnie nie kocha :) ale to już koniec! Ten skrypcik pozwala wypozycjonować i zorientować toola do polygona, edga lub wertexa i z tej pozyji dokonywać transformacji! czy to nie wspaniałe :P prawie jak w modo ^^ mówiłem już że to genialne :) link ------------------------------------ object placing and aligning Fajny skrypcik do dystrybucji jednego obiektu po powierzchni drugiego :) nie jest doskonały i jakieś błędy wywala ale działa w większości przypadków :) link ------------------------------------ extractPolyFacesToParticles Rozwala polygonowy obiekt na pojedyńcze polygony i do każdego przyczepia particla pozwalając coś wysadzić, ja wysadziłem świnie z biznesu :D http://vimeo.com/3319605 link ------------------------------------ RampRotate Mały skrypcik od Ticket01 pozwala rotejtąć kilka boxów za pomocą ramy :) już widzę zastosowanie jak w reklamie piwa gdzie na stadionie ludzie (ich nie widać) podnoszą kartony które układają się w obrazek który potem jest animowany :) za pomocą tego skrypty dałoby się zrobić nieco uboższą wersję right of the bat :) ale powinno zadziałać :) potem tylko kilak tweaków i może coś by z tego było :) http://vimeo.com/3319594 link ------------------------------------ curveTube Tworzy tubę na podstawie dwóch krzywych :) jedna określa ściezkę druga grubość tej tuby;) ilośc CV musi być taki sam dla obu krzywych link ------------------------------------ TD_Tubus Pozwala na extrudowanie wielu krzywych na raz, dodatkowo umożliwia utowrzenie podobnych zoffsetowanych krzywych z zaznaczonej i randomizacji CV zaznaczonej krzywej i coś tam jeszcze :P Polecam od razu pogrzebać w skrypcie i pousuwać -background... żeby buttony nie były czarne bo bardzo cięzko się z nich czyta jeśli i czcionka jest czarna :) link ------------------------------------ MHSketchItOnPath Rusuje jedną krzywą drugą, albo owija jedna wokół drugiej :)generalnie ciężko to zdefiniować ale można czasem przypadkowo coś ciekawego z tego zrobić :P link ------------------------------------ oaExtrudeAll extruduje jedną krzywą wzdłuż dowolnej ilości innych link ------------------------------------ Environment Color Prosty ale przydatny skrypt, pozwala szybko zmienić enviroment kolor dla aktualnie używanej kamery bez potrzeby grzeb ania w AE :) link ------------------------------------ DetachParticles Robi dokłanie to na co nazwa wskazuje :P tzn odłącza zaznaczone particle a właściwie to zostawia oryginalne particle i tworzy dwa nowe, jeden z tym zo zaznaczyliśmy i drugi z tym czego nie :) link ------------------------------------ polyPoint Tworzy particle na każdym wetexie obiektu, które możemy poddać działaniu fieldów a potem odpowiednie wertexy przyciągnie do odpowiadających im particli :) link ------------------------------------ Picasso Stair creator and mapper Szybko z jednego polygona ustawionego pod dowolnym kątem zrobi schody i je jeszcze zamapuje :) link ------------------------------------ rivet Stary skrypt, constarinuje lokator pomiędzy dwoma edgami w przypadku polygonów lub do surface pointcie w przypadku powierzchni nurbs i przyklej go do tych powierzchni :) link ------------------------------------ djRivet Ulepszona wersja riveta dla posiadaczy mayi unlimited bo uzywa folliclesa do przyklejenia jendego obiektu do dowolnej powierzchni link Edytowane 19 Lipiec 2016 przez Destroyer
bartolomeo Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 --------------- RampRotate Mały skrypcik od Ticket01 pozwala rotejtąć kilka boxów za pomocą ramy :) już widzę zastosowanie jak w reklamie piwa gdzie na stadionie ludzie (ich nie widać) podnoszą kartony które układają się w obrazek który potem jest animowany :) za pomocą tego skrypty dałoby się zrobić nieco uboższą wersję right of the bat :) ale powinno zadziałać :) potem tylko kilak tweaków i może coś by z tego było :) http://vimeo.com/3319594 link ------------------------------------ poproś benego, zeby sprzedał Ci skrypt do obracania sześcianów... obsrasz się na miętowo i szczęśliwy będziesz :) to co zapodałeś to mega pikuś, przy tym co maćek napisał. jutro go w robocie zmolestuję żeby upublicznił.
beny Napisano 27 Sierpień 2009 Napisano 27 Sierpień 2009 proc int boxTransformGenerator() { int $state = 1; // ... tutaj trzeba wstawic kod return $state; } Poczatek jak widzicie juz mam i go udostepniam - jak starczy mi czasu to go napisze, poki co robie to dla Aftera i Maya idzie w odstawke :)
Tomasz_87 Napisano 4 Kwiecień 2010 Napisano 4 Kwiecień 2010 Słuchajcie, moze ktos udostepnic skrypt do interaktywnego playbacku dla dynamics? taki z zielonym trojkącikiem jak sie go doda do shlefa, kiedys byl ten skrypt bodajze na forum 3dbuzz ale albo jestem slepy i nie moge go znalezc albo go nie ma na forum...
bartolomeo Napisano 21 Lipiec 2010 Napisano 21 Lipiec 2010 (edytowane) http://web.archive.org/web/20050305132550/www.ewertb.com/maya/ strona z pytaniami z listy mailingowej o MELu. orginalnie było to www.ewertb.com/maya/ ale niestety zniknęła dawno temu. znalazłem na jakimś zapomnianym wątku na cgtalku linka do archiwum. Myślę, że sporo dobrego stuffu dla początkujących jest. p.s. znalazłem link do tego co wyżej http://ewertb.soundlinker.com/maya.php Edytowane 21 Lipiec 2010 przez bartolomeo
Hooch Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 Chciałem zaproponowć mój mały programik. Jeżeli się załapie do dodania to proszę dać link do tematu. Będę tam na bierząco umieszczał updaty i takie tam. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=70321
ca mel Napisano 24 Sierpień 2010 Napisano 24 Sierpień 2010 Ja zaś zrobiłem sobie kilka bardzo drobnych ale dosc przydatnych na codzien pierdolek. Na poczatek automatyczne przyciecie timeslidera do zakresu klatek min/max. Kazdy kto animuje rozne obiekty pojedynczo lub hurtowo na pewno czesto rusza suwakami min/max timeslidera, tak zeby zobaczyc na jak najwiekszym zblizeniu klatki aktualnie animowanego obiektu. Te proste skrypty wrzucone na polke z ikonkami czy pod klawisz robią to automacznie na podstawie minimalnej i maksymalnej klatki znalezionej w przeroznych kanalach. //Start // Wyrownaj do obydwu // min > max float $klatki[]; $klatkaMinimalna = 100000; $klatkaMaxymalna = -100000; string $selekcjonKeyfr[] = `ls -sl`; for ($selekcjoner in $selekcjonKeyfr) { $klatki = `keyframe -q $selekcjoner`; if (size($klatki)) for ($klatka in $klatki) { if ($klatka >= $klatkaMaxymalna) $klatkaMaxymalna = $klatka; if ($klatka } } if (size($klatki)) { playbackOptions -min $klatkaMinimalna; playbackOptions -max $klatkaMaxymalna; } else print "Nie ma tu klatek"; //Finito Tu jest ustawienie tylko minimalnej klatki, czyli rozszerzenie/przyciecie timeslidera z lewej: //Start // Wyrownaj Timeslider do lewej // min > inne klatki float $klatki[]; $klatkaMinimalna = 100000; $klatkaMaxymalna = -100000; string $selekcjonKeyfr[] = `ls -sl`; for ($selekcjoner in $selekcjonKeyfr) { $klatki = `keyframe -q $selekcjoner`; if (size($klatki)) for ($klatka in $klatki) if ($klatka } if (size($klatki)) playbackOptions -min $klatkaMinimalna; else print "Nie ma tu klatek"; //Finito A tu z prawej: //Start //Wyrownaj timeslider do prawej // inne klatki >> klatki >> max float $klatki[]; $klatkaMinimalna = 100000; $klatkaMaxymalna = -100000; string $selekcjonKeyfr[] = `ls -sl`; for ($selekcjoner in $selekcjonKeyfr) { $klatki = `keyframe -q $selekcjoner`; if (size($klatki)) for ($klatka in $klatki) if ($klatka >= $klatkaMaxymalna) $klatkaMaxymalna = $klatka; } if (size($klatki)) playbackOptions -max $klatkaMaxymalna; else print "Nie ma tu klatek"; //Finito Nie wiem czy sie to komus przyda, ale ja nie moge bez tego żyć, a przynajmniej animować ;] Pozdr
jfk_studio Napisano 17 Listopad 2010 Napisano 17 Listopad 2010 Witam, przesyłam fajny skrypt do szybkiego tworzenia budynków. Przydaje się do budowania tła. Pozdrawiam http://www.whetstonevfx.com/kludgecity.html 1
legomir Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 HKLocalTools Nie mogę tego znaleźć ktoś(linki nie działają) może ktoś mi to przesłać? Np. na gg. albo wrzucić na jakiegoś hosta
Ja-CK-aL Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 A ja proponuję zapoznać się z programem http://itmedia.pl/app_det_info.php?kat=6&sp=259 W razie co pytać mnie o cenę i dostępność :)
legomir Napisano 21 Lipiec 2011 Napisano 21 Lipiec 2011 http://www.creativecrash.com/maya/marketplace/scripts-plugins/rendering/misc/c/maya-viewport-render-pro-tool--2 Viemportowy render http://www.creativecrash.com/maya/downloads/scripts-plugins/c/zv-radial-blend-shape Do animacji powiek zamiast iść po prostej idą po krzywej tak, że nie "wgryzają" sie w oko takie dwa skrypty dodane ostatnio na creativecrash
bakteria Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 DiamantTools Ciekawy plug do uv'łek retopo a nawet modelowania. ponoć uzywany przez naughty dog i blizarda http://www.rd3d.com/dtools.htm
legomir Napisano 3 Marzec 2012 Napisano 3 Marzec 2012 http://lesterbanks.com/2012/03/qdisplacement-deformer-for-maya-for-feedback-on-displacements-in-the-viewport/ Takie coś znalazłem
legomir Napisano 16 Lipiec 2012 Napisano 16 Lipiec 2012 http://www.soup-dev.com/ to chyba się powinno tutaj znaleźć facet napisał kilkanaście przydatnych nodów do may'i.
legomir Napisano 27 Lipiec 2012 Napisano 27 Lipiec 2012 http://www.foliativ.net/book/index.php?post/2011/03/04/Cuda-Fluid-Solver-Plugin http://vimeo.com/22916953 Bawił się ktoś tym?
Destroyer Napisano 5 Styczeń 2022 Autor Napisano 5 Styczeń 2022 Odkopuję 🙂 na grupie facebookowej ktoś podrzucił fajny darmowy picker, alternatywa dla anim school pickera przy którym trzeba się logować, konta zakładać czy być online etc. tutaj nie ma takich ograniczeń, ściągasz i jedziesz i wygląda kozacko https://github.com/DreamWall-Animation/dwpicker?fbclid=IwAR00ND6POVFXmBzpMGLHoZOHMJ-Gve-bV7jwBa_zv_2y8DPwR8g69xgScP0 2
Sebazx6r Napisano 7 Styczeń 2022 Napisano 7 Styczeń 2022 Wygląda jak konsoleta do promu.... xD kosmicznego...tzn smerfastycznie...
Destroyer Napisano 7 Styczeń 2022 Autor Napisano 7 Styczeń 2022 To niemal kopia animschool pickera https://www.animschool.com/pickerInfo.aspx czy już nie rozwijanego od lat i dużo prostszego abxpickera https://www.highend3d.com/maya/script/abxpicker-2011-for-maya Jeszcze MG-Picker można dodać do listy http://mgland.com/MGPicker_en.html Jeszcze pamiętam był plugin mocno oparty na importownym obrazku, można było grafike ze 4k zaimportować i fajnie się zoomowało i zaznaczało sekcje na nim ale od bardzo dawna nie siedzę mocno ani w rigowaniu ani animowaniu i nie pamiętam co to było 🙂 Tak czy tak ten Dreamwall ma funkcji nawet więcej niż animschool picker już o abx pickerze nie wspominając a do tego jest darmowy no to nie ma o czym gadać nawet 🙂
Sebazx6r Napisano 7 Styczeń 2022 Napisano 7 Styczeń 2022 (edytowane) 😉 moze jakiegos animator to zainteresuje choc raczej nie takiego co pracuje w studio. Tam raczej będzie miał narzucone. Dobrą opcją jest jednak rozpoczęcie własnej przygody ze skrępowaniem ;). Nie ma to jak rozwój. Plugin/Skrypt fajny. Edytowane 7 Styczeń 2022 przez Sebazx6r 1
Destroyer Napisano 7 Styczeń 2022 Autor Napisano 7 Styczeń 2022 (edytowane) 1 hour ago, Sebazx6r said: Dobrą opcją jest jednak rozpoczęcie własnej przygody ze skrępowaniem 😉 Ain't Nobody Got Time For That 😄 1 hour ago, Sebazx6r said: moze jakiegos animator to zainteresuje choc raczej nie takiego co pracuje w studio. Tam raczej będzie miał narzucone. Prawda w większym studio będzie najczęściej już jakiś system w użyciu ale w mniejszym to często standardy wyglądają tak 😉 Edytowane 7 Styczeń 2022 przez Destroyer 1 1
Sebazx6r Napisano 7 Styczeń 2022 Napisano 7 Styczeń 2022 (edytowane) Cytat Ain't Nobody Got Time For That Powiem szczerze, ze bardziej nie mam czasu na potwarzalne taski xD... czasami sa unikatowe i ze wzgledu na to zaczalem skryptowac... Teraz czesto mam sporo czasu dzieki temu na pisanie kolejnych skryptow .... LOL a nawet zaczalem pisac dla innych zespołów i nawet dla innych działów omg xD Edytowane 7 Styczeń 2022 przez Sebazx6r
Destroyer Napisano 22 Lipiec 2022 Autor Napisano 22 Lipiec 2022 Całkiem fajna paczka skryptów do mayi pełna wszelakiej różności 🙂 wygląda bardzo solidnie https://github.com/TrevisanGMW/gt-tools/tree/release/docs#-gt-selection-manager- 2
ca mel Napisano 26 Lipiec 2022 Napisano 26 Lipiec 2022 Świetne i teraz darmowe narzędzie do uśredniania wag w skórach. https://lesterbanks.com/2018/12/brsmoothweights-weights-smoothing-maya/https://github.com/IngoClemens/brSmoothWeights 3
Destroyer Napisano 27 Lipiec 2022 Autor Napisano 27 Lipiec 2022 20 hours ago, ca mel said: Świetne i teraz darmowe narzędzie do uśredniania wag w skórach. https://lesterbanks.com/2018/12/brsmoothweights-weights-smoothing-maya/https://github.com/IngoClemens/brSmoothWeights Czy ja dobrze widzę, że brave rabbit robią teraz w blenderze? Do czego to doszło, dokąd ten świat zmierza 😛
Mortom Napisano 28 Lipiec 2022 Napisano 28 Lipiec 2022 11 godzin temu, Destroyer napisał: Czy ja dobrze widzę, że brave rabbit robią teraz w blenderze? Do czego to doszło, dokąd ten świat zmierza 😛 FOSS, FOSS everywhere... 😉
Nezumi Napisano 10 Sierpień 2022 Napisano 10 Sierpień 2022 Fajny addonek dla modelarzy: https://kelvintam.artstation.com/store/yrLKz/kt-modelingtoolset 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się