Napisano 24 Czerwiec 200915 l To miejsce będzie bez wątpienia koszmarem dla wielu z Was. Póki co model szabelki, Poszedłem z nią na żywioł i przy okazji klikania gdzie popadnie nauczyłem się kilku funkcji w wingsie. Plan był taki, aby zrobić to jak najbliżej game artu, ale w połowie pracy przypomniałem sobie, że ja nie mam pojęcia o game arcie... dlatego wyszło jak wyszło... :D Nie wiem też czemu mi krawędzie zaznaczyło na zielono w pewnym momencie xD Dla żądnych mocnych wrażeń plik wings :P http://www.sendspace.com/file/vhsmpe Z góry dzięki za wszystko :* Edytowane 24 Czerwiec 200915 l przez prrrszalony
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Mogłeś jakiegoś smootha dać ;p a ta miniaturka to chyba...jego twarz ;P . Jak na początek to wygląda sensownie. (rly umiesz taki dyngs z asymetrycznością oczu czy to ps xD?)
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Smoothing groups nie ma i przez to jest kanciasta :) oprócz tego że na moje oko, czubek klingi jest źle wymodelowany, bo wygląda jakby ona była złamana. Za to moim zdaniem wyszedł fajny jelec, tylko dodaj smoothing groups na odpowiednie poligony i będzie git XD
Napisano 24 Czerwiec 200915 l Oooo, pan Prrrszalony tutaj ?! :) Super! Jesli chcesz, możesz pytac, jak bedziesz miał jakies wątpliwosci ;) Choc specem nie jestem, a wrecz jest odwrotnie, ale mimo to moze akurat bede znał odpowiedz na Twoje pytania ;) Pozdrawiam i życze powodzenia w ksztaltowaniu własnej rzeczywistosci wirtualnej ;)
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Hehe pamietam jak mowiles ze moj tutek srubka sie przyda :)) Coz moge powiedziec ... powodzenia w trojwymiarowym swiecie :D Będe zaglądał ;) Pozdro PS. Miniaturka miażdży :D hehe
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Autor Co za odzew :D Dzięki wielkie :) Będę musiał sprawdzić to smoothing grups (ale to już jutro, bo nawet nie wiem gdzie tego szukać :D) Zrobiłem taki oto toporek, modelowanie trwało chwilę, ale reszta... Miał mieć jakąś prostą teksturę, ale nim skumałem jak się ją robi, nadeszła godzina 4. Chyba muszę zrobić model z samych trójkątów, bo się kaszani :D http://www.sendspace.com/file/vljfsb A tu wspaniałe dzieło! Pierwszy render z teksturą (bez tutków Ani by się nie udało xD)! (tak, to z tutka Noob to Pro :D) Aha i fota to ja, przerobiłem tylko tło :) Dla dziewczyny zrobiłem... Tak na dzień dobry... :D
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Jeden edgena ostrzu tego toporka i byś miał tam ładne quady. Masz tam dużego n-gona. Co prawda masz też w innych miejscach ale na czubku ostrza aż się prosi o edge.
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Autor khatake, możliwe, że to o czym piszesz wynika ze sposobu prezentacji. Dziś trochę nad tym posiedziałem i może teraz widać go lepiej Tutaj starałem się w jakiś sposób skopiować modele, które Jonasz_Real zrobił. Próbowałem też teksturowania, ale póki co słabo mi wychodzi :D
Napisano 25 Czerwiec 200915 l przy cysternie - chodzi o bok, nie powinnienes extrudowac na ten zawór. Nie wiem jak to wytłumaczyć. Jeszcze raz popatrz na ten model, który zrobiłem. Pokazuj próby z teksturka.
Napisano 25 Czerwiec 200915 l Autor No tak, wiem o tym, ale u Ciebie w niektórych miejscach jedna bryła wchodziła w drugą. Nie wiem czy tak być powinno, starałem się działać na jednym obiekcie, bez takiego "wmontowywania" obiektów (chciałem, żeby na ich łączeniach były też jakieś krawędzie, u Ciebie wyglądało to tak, jakby jeden model wchodził w drugi). Tak wygląda buteleczka z teksturą: Na sen powałczyłem jeszcze z toporkiem. Następnym razem lepiej rozłożę tą uvkę :D Edytowane 26 Czerwiec 200915 l przez prrrszalony
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Hej szalony :D 3d powiadasz? w esenthelu zabraklo wam modelerza? :D fajnie ze cos robisz mam nadzieje ze niedlugo bedziesz wymiatal
Napisano 26 Czerwiec 200915 l niezły początek :D Wydaje mi się że za bardzo brniesz na przód , zwróć większą uwagę na modeling , jak zaczniesz robić wszystko na raz to szybko się pogubisz , zabrałeś się za texturowanie a tymczasem jeszcze nie opanowałeś smoothing groups ;)
Napisano 26 Czerwiec 200915 l No tak, wiem o tym, ale u Ciebie w niektórych miejscach jedna bryła wchodziła w drugą. Nie wiem czy tak być powinno, starałem się działać na jednym obiekcie, bez takiego "wmontowywania" obiektów (chciałem, żeby na ich łączeniach były też jakieś krawędzie, u Ciebie wyglądało to tak, jakby jeden model wchodził w drugi). No więc właśnie dowiedziałeś sie ważnej rzeczy, a mianowicie że to nie jest nic dziwnego i tak sie normalnie robi w 3d:)
Napisano 24 Lipiec 200915 l Autor Temporal, ja też mam taką nadzieję :P ale nie spieszy mi się :) Davegraph, póki co się bawię Freedom Fighter, myślałem, ze te kryte części to tylko niepotrzebne obciążenie, ale właściwie dzięki temu jeszcze się oszczędza bardziej :D Mam problem, robię ten tutorial http://www.cgcookie.com/articles/model-and-texture-a-wooden-barrel około 14 minuty pan robi Unwrap i otrzymuje coś innego niż ja. Gdzie leży problem? :) Robię to już któryś raz z rzędu i wciąż otrzymuje to samo. Pewnie jakąś pierdołę robię źle i całość się kaszani, tutaj mój pliczek blend, jakby ktoś chciał poszukać błędu i pomóc (~ 5mb :) ) http://www.sendspace.com/file/3301fz Edytowane 24 Lipiec 200915 l przez prrrszalony
Napisano 31 Lipiec 200915 l Autor Dobra, chyba nikt mi z tym nie pomoże, zaczekam wiec, aż będę na tyle kumaty w 3d, że sam sobie pomogę, w między czasie robienia wszystkiego i niczego zacząłem robić głowę. Coś nadal z nią nie tak, ale jestem zadowolony jak na pierwszą gębę, szczególnie, że za referencje robiły mi pstryknięte komórką krzywe zdjęcia mojej niewiele równiejszej facjaty :D Robiłem ją w miarę zgodnie z tym świetnym tutorialem http://www.cgcookie.com/articles/blender-modeling-a-human-head-part-01 Trochę ją wykrzywiła ostra perspektywa, ale lepszą prezencję przyjdzie jeszcze czas. Musze to jeszcze pokroić na mniejsze kwadraciki i dopieścić nos, usta i łuk brwiowy, bo teraz może wyglądać bardzo topornie :D Jak ktoś chce obejrzeć bliżej to tu pliczek blend :)
Napisano 31 Lipiec 200915 l Hehe z toporka na głowe :) no no good ... tylko ja sie na głowach wogole nie znać :P ale powiem tak ja bym tak nie zrobil :D nareszcie widac ze ostro atakujesz ten 3ci wymiar ;)
Napisano 31 Lipiec 200915 l Autor Heh, mając podparcie w tutorialu, to bliżej mi było do maszyny Turinga niż samodzielnego twórcy. Na pewno im dalej w przyszłość, tym mniej wspomagaczy i większy w modelu moja zasługa :)
Napisano 31 Lipiec 200915 l Sam też sie mało znam na organice, ale wydaje mi się, że łuk brwiowy za bardzo wystaje.
Napisano 31 Lipiec 200915 l Jak na pierwszą głowę to bardzo dobrze. Daj jej modyfikator SubSurf to zobaczysz jak ładnie Ci wyszła ;)
Napisano 31 Lipiec 200915 l Zacnie!! Daj modyfikator subdiv i pokazuj jak organikę robisz bo siatka jest wtedy czytelniejsza. Teraz na przykład tylko domyślam się że na łukach brwiowych nie ma trisów. Przydałoby się poprawić siatkę na szyi, choć ta jest do przyjęcia. WELL Edytowane 31 Lipiec 200915 l przez Lucek
Napisano 3 Sierpień 200915 l Witam, co do tutka z beczką: zaznacz ten obiekt w Object Mode, z menu pod CTRL+A wybierz "Scale and Rotation to ObData", wejdź w Edit Mode (TAB) i jeszcze raz dokonaj Unwrap'a. W wyniku tego będziesz miał coś bardziej przypominające to z tutoriala. Wygląda także na to, że na środkowej desce nie masz zaznaczonego jednego seam'a. Pozdrowienia i powodzenia w nauce.
Napisano 4 Sierpień 200915 l Autor Rogal, wystaje, ale jak dodam subsurf to będzie wystawał mniej :) Tomek S, co chwila dodaję subsurf, ale blender mi się wiesza w tym momencie często, dlatego nie mogę poszaleć z większym detalem. lucek91, dzięki, taki kinol spróbuję przy następnej gębie. Nie wiem o jakim innym sposobie prezentowania modelu piszesz. Możesz sprecyzować? :) Temporal, powoli, ale do przodu :D shqoopoo, dzięki, jutro spróbuje zrobić to co napisałeś. Ciężko się w tych seamach połapać czasami :) Wybaczcie taki sposób prezentacji, ale mój blender miesza się przy tak skomplikowanych modelach xD Prawie godzinę zajęło mi zrobienie tych dwóch obrazków... Zostały mi do poprawienia kości policzkowe i zmniejszenie oczu.
Napisano 4 Sierpień 200915 l Nieźle, nieźle :D Bardzo mi się podoba :) To jakiś afroamerykanin będzie? :D
Napisano 4 Sierpień 200915 l No ja P@#%$e! Gdzie tylko siedzę widzę nick prrrszalony xD na forum esenthela tylko ten żółty nick, wchodze kulturalnie pooglądać WIP'y o k#@$a to on :D Nie no na serio to model całkiem ciekawy, widać niezły postęp od pierwszego modelu. Mi się podoba.
Napisano 29 Czerwiec 201014 l Autor Trochę przysnąłem z tą teczką. Planuję znów wrócić do 3d. Mam ostatnio parcie na modelowanie. W planach mam dwa obiekty, ale raczej nie powalają skomplikowaniem. Jak zrobię, to się nimi pochwalę :)Czekałem, aż skończą nową wersję blendera ale to bez sensu, bo jeszcze trochę jej nie będzie. Zainstalowałem sobie Sculptris i tyle wyszło z zabawy nim :)
Napisano 29 Czerwiec 201014 l Autor Bardziej jakiś losowo wypluty z wyobraźni księżyc. Chciałem dodać sugerującą to fakturkę, ale nie wiedziałem jak :D
Napisano 29 Czerwiec 201014 l Autor Ja tu bardziej Marcinkiewicza widzę, ale wolałem o tym nie mówić, bo aż przykro się robi na myśl jak nam te ich głodne gęby do głowy powchodziły :D Prawie jak wizerunek Jezusa.
Napisano 30 Czerwiec 201014 l Mała uwaga: Jak tworzysz w Blenderze, jak ognia unikaj trójkątów, bo przy paru obiektach Ci się zakradło (np cysterna, toporek). Ogołem: Ładnie zacząłeś i pomału przesz do przodu. Powodzenia w dalszych bojach w 3D ;)
Napisano 4 Lipiec 201014 l Autor Dobrotek dzięki za radę. Możesz mi jednak napisać dlaczego mam ich nie używać i jak w takim razie łączyć okrągłe obiekty? Tworzyć wielokąty? Zapomniałem o tej głupiej focie. Będę musiał to zmienić :P A tu mała scenka mi się wypluła. Bawiłem się Sketchupem. To program jakiego szukałem :D Wings 3d na dopalaczach :)
Napisano 4 Lipiec 201014 l A tu mała scenka mi się wypluła. Bawiłem się Sketchupem. To program jakiego szukałem :D Podzielam twój entuzjazm. Niby program do 3d, ale może znacznie uprościć też pracę w 2d. Bardzo niedoceniane narzędzie.
Napisano 4 Lipiec 201014 l Autor Czy ja wiem, czy niedoceniane? Ma mneijsze możliwości niż reszta programów do 3D. Nie dla każdego prostota to to, czego szukają :D Masa ludzi pracuje na tym programie. Na CA.org ma to nawet osobny dział (mimo, że tematów tam mniej niż w pozostałych jak Photoshop czy Painter, ale to wciąż jedyny dział o 3d tam) :) Zobacz sobie tego Pana http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=169091 :)
Napisano 4 Lipiec 201014 l Ło matko, niezły gigant. Trzeba będzie się do tego wreszcie zabrać na poważnie :) A ten V-ray pod skeczupa jest pewnie dość drogi, będzie trzeba do blendera wrzucać...
Napisano 4 Lipiec 201014 l Prrrszalony, zauważyłem, że w Blenderze przy trójkątach potem są małe... niedociągnięcia w postaci "fajoskich" baboli na powierzchni obiektu przu użyciu Subsurfa lub Mulitresa ;) A z okrągłymi obiektami? Przykładowo: Ale widzę, że zaczynasz szaleć w Sketchupie, a o tym progsie mam tyle pojęcia, co o byciu arcybiskupem, więc... ;)
Napisano 5 Lipiec 201014 l A jak jest z szybkością modelowania w scetchupie i jak z przenoszeniem obiektów do innych 3D? @Dobrotek: Jesusie, ta łopata zamiast kursora! P.S. Tak, w Blenderze są niedociągnięcia...
Napisano 5 Lipiec 201014 l http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=921303&postcount=8 jeszcze można zrobić coś takiego
Napisano 5 Lipiec 201014 l A jak jest z szybkością modelowania w scetchupie i jak z przenoszeniem obiektów do innych 3D? Szybkość i prostota działania są bardzo duże, przenoszenie do innych 3d jest trochę problematyczne, ale możliwe. Nie znam się na 3d, ale widziałem że sporo roboty macie przy materiałach, rigowaniu itd. a w sketchupie to raczej tego nie zrobisz. Do modelowania szczegółowych obiektów z dużą ilością detali to chyba niespecjalnie się sprawdza, ja bym powiedział że to jest dobre narzędzie do projektowania scenerii, architektury i generalnie concept artu. Dla kogoś kto pracuje w 2d to wielka pomoc bo w śmiesznie krótkim czasie można np. przeliczyć perspektywę obiektów i cieni, ale patrząc jakie może mieć oczekiwania gość od 3d to powiem że z tej perspektywy to raczej marny program :)
Napisano 6 Lipiec 201014 l Autor Dzięki Dobrotek i wesol :) dac77 nie wiem, ja robię tylko tak, aby wyglądało. Nie wnikam w siatkę i działanie tego w innych programach. To ma tylko wyglądać i służyć do 2D Zapomniałem zapisać wcześniejszą pracę, więc zamiast tego zabrałem się za komputer, który miał stać na biurku (te zrobię na nowo później :)). Jeszcze sporo dupereli dojdzie. Dodam pierdółki do klawiatury itd. Sam do końca nie wiem, bo improwizuję jak głupi :D
Napisano 7 Lipiec 201014 l heh, prrrszalony ty pamiętasz jeszcze takie komputery;D PS: jak wyrenderowales tą scene? A to sorry za głupie pytanie, bo myslalem ze to w 3ds maxie renderowane:P Edytowane 7 Lipiec 201014 l przez maury
Napisano 7 Lipiec 201014 l @heh, prrrszalony ty pamiętasz jeszcze takie komputery;D PS: jak wyrenderowales tą scene? O ile się nie mylę (a istnieje taka możliwość to ) to viewport Sketchupa
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto