Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

To miejsce będzie bez wątpienia koszmarem dla wielu z Was.

Póki co model szabelki,

Poszedłem z nią na żywioł i przy okazji klikania gdzie popadnie nauczyłem się kilku funkcji w wingsie. Plan był taki, aby zrobić to jak najbliżej game artu, ale w połowie pracy przypomniałem sobie, że ja nie mam pojęcia o game arcie... dlatego wyszło jak wyszło... :D

Nie wiem też czemu mi krawędzie zaznaczyło na zielono w pewnym momencie xD

 

szabelka.jpg

 

Dla żądnych mocnych wrażeń plik wings :P

http://www.sendspace.com/file/vhsmpe

 

Z góry dzięki za wszystko :*

Edytowane przez prrrszalony
  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość szysia565
Napisano

A ta miniaturka to co to ma być?

Napisano

Mogłeś jakiegoś smootha dać ;p a ta miniaturka to chyba...jego twarz ;P . Jak na początek to wygląda sensownie. (rly umiesz taki dyngs z asymetrycznością oczu czy to ps xD?)

Napisano

Smoothing groups nie ma i przez to jest kanciasta :) oprócz tego że na moje oko, czubek klingi jest źle wymodelowany, bo wygląda jakby ona była złamana. Za to moim zdaniem wyszedł fajny jelec, tylko dodaj smoothing groups na odpowiednie poligony i będzie git XD

Napisano

Oooo, pan Prrrszalony tutaj ?! :) Super! Jesli chcesz, możesz pytac, jak bedziesz miał jakies wątpliwosci ;) Choc specem nie jestem, a wrecz jest odwrotnie, ale mimo to moze akurat bede znał odpowiedz na Twoje pytania ;) Pozdrawiam i życze powodzenia w ksztaltowaniu własnej rzeczywistosci wirtualnej ;)

Napisano

Hehe pamietam jak mowiles ze moj tutek srubka sie przyda :))

Coz moge powiedziec ... powodzenia w trojwymiarowym swiecie :D

Będe zaglądał ;)

 

Pozdro

 

 

PS. Miniaturka miażdży :D hehe

Napisano

Co za odzew :D

Dzięki wielkie :) Będę musiał sprawdzić to smoothing grups (ale to już jutro, bo nawet nie wiem gdzie tego szukać :D)

 

Zrobiłem taki oto toporek, modelowanie trwało chwilę, ale reszta... Miał mieć jakąś prostą teksturę, ale nim skumałem jak się ją robi, nadeszła godzina 4. Chyba muszę zrobić model z samych trójkątów, bo się kaszani :D

toporek.jpg

http://www.sendspace.com/file/vljfsb

 

A tu wspaniałe dzieło! Pierwszy render z teksturą (bez tutków Ani by się nie udało xD)!

ziemiam.jpg

(tak, to z tutka Noob to Pro :D)

 

Aha i fota to ja, przerobiłem tylko tło :) Dla dziewczyny zrobiłem... Tak na dzień dobry... :D

Napisano

Jeden edgena ostrzu tego toporka i byś miał tam ładne quady. Masz tam dużego n-gona. Co prawda masz też w innych miejscach ale na czubku ostrza aż się prosi o edge.

Napisano (edytowane)

No tak, wiem o tym, ale u Ciebie w niektórych miejscach jedna bryła wchodziła w drugą. Nie wiem czy tak być powinno, starałem się działać na jednym obiekcie, bez takiego "wmontowywania" obiektów (chciałem, żeby na ich łączeniach były też jakieś krawędzie, u Ciebie wyglądało to tak, jakby jeden model wchodził w drugi).

 

Tak wygląda buteleczka z teksturą:

 

butalkajonaszztex.jpg

 

buteleczkajonasztex.jpg

 

Na sen powałczyłem jeszcze z toporkiem. Następnym razem lepiej rozłożę tą uvkę :D

 

toporekztex.jpg

 

toporektex.jpg

Edytowane przez prrrszalony
Napisano

niezły początek :D

 

Wydaje mi się że za bardzo brniesz na przód , zwróć większą uwagę na modeling , jak zaczniesz robić wszystko na raz to szybko się pogubisz , zabrałeś się za texturowanie a tymczasem jeszcze nie opanowałeś smoothing groups ;)

Napisano
No tak, wiem o tym, ale u Ciebie w niektórych miejscach jedna bryła wchodziła w drugą. Nie wiem czy tak być powinno, starałem się działać na jednym obiekcie, bez takiego "wmontowywania" obiektów (chciałem, żeby na ich łączeniach były też jakieś krawędzie, u Ciebie wyglądało to tak, jakby jeden model wchodził w drugi).

No więc właśnie dowiedziałeś sie ważnej rzeczy, a mianowicie że to nie jest nic dziwnego i tak sie normalnie robi w 3d:)

Napisano (edytowane)

Temporal, ja też mam taką nadzieję :P ale nie spieszy mi się :)

Davegraph, póki co się bawię

Freedom Fighter, myślałem, ze te kryte części to tylko niepotrzebne obciążenie, ale właściwie dzięki temu jeszcze się oszczędza bardziej :D

 

Mam problem, robię ten tutorial http://www.cgcookie.com/articles/model-and-texture-a-wooden-barrel około 14 minuty pan robi Unwrap i otrzymuje coś innego niż ja. Gdzie leży problem? :)

 

tutbeczkaproblem.jpg

 

Robię to już któryś raz z rzędu i wciąż otrzymuje to samo. Pewnie jakąś pierdołę robię źle i całość się kaszani, tutaj mój pliczek blend, jakby ktoś chciał poszukać błędu i pomóc (~ 5mb :) )

http://www.sendspace.com/file/3301fz

Edytowane przez prrrszalony
Napisano

Dobra, chyba nikt mi z tym nie pomoże, zaczekam wiec, aż będę na tyle kumaty w 3d, że sam sobie pomogę, w między czasie robienia wszystkiego i niczego zacząłem robić głowę. Coś nadal z nią nie tak, ale jestem zadowolony jak na pierwszą gębę, szczególnie, że za referencje robiły mi pstryknięte komórką krzywe zdjęcia mojej niewiele równiejszej facjaty :D

Robiłem ją w miarę zgodnie z tym świetnym tutorialem http://www.cgcookie.com/articles/blender-modeling-a-human-head-part-01

 

geba.jpg

 

Trochę ją wykrzywiła ostra perspektywa, ale lepszą prezencję przyjdzie jeszcze czas. Musze to jeszcze pokroić na mniejsze kwadraciki i dopieścić nos, usta i łuk brwiowy, bo teraz może wyglądać bardzo topornie :D Jak ktoś chce obejrzeć bliżej to tu pliczek blend :)

Napisano

Hehe z toporka na głowe :) no no good ... tylko ja sie na głowach wogole nie znać :P

ale powiem tak ja bym tak nie zrobil :D

 

nareszcie widac ze ostro atakujesz ten 3ci wymiar ;)

Napisano

Heh, mając podparcie w tutorialu, to bliżej mi było do maszyny Turinga niż samodzielnego twórcy. Na pewno im dalej w przyszłość, tym mniej wspomagaczy i większy w modelu moja zasługa :)

Napisano (edytowane)

Zacnie!! Daj modyfikator subdiv i pokazuj jak organikę robisz bo siatka jest wtedy czytelniejsza. Teraz na przykład tylko domyślam się że na łukach brwiowych nie ma trisów.

Przydałoby się poprawić siatkę na szyi, choć ta jest do przyjęcia. WELL

 

488052808540673a.jpg

Edytowane przez Lucek
  • Like 1
Napisano

Witam,

co do tutka z beczką: zaznacz ten obiekt w Object Mode, z menu pod CTRL+A wybierz "Scale and Rotation to ObData", wejdź w Edit Mode (TAB) i jeszcze raz dokonaj Unwrap'a. W wyniku tego będziesz miał coś bardziej przypominające to z tutoriala.

Wygląda także na to, że na środkowej desce nie masz zaznaczonego jednego seam'a.

Pozdrowienia i powodzenia w nauce.

  • Like 1
Napisano

Rogal, wystaje, ale jak dodam subsurf to będzie wystawał mniej :)

Tomek S, co chwila dodaję subsurf, ale blender mi się wiesza w tym momencie często, dlatego nie mogę poszaleć z większym detalem.

lucek91, dzięki, taki kinol spróbuję przy następnej gębie. Nie wiem o jakim innym sposobie prezentowania modelu piszesz. Możesz sprecyzować? :)

Temporal, powoli, ale do przodu :D

shqoopoo, dzięki, jutro spróbuje zrobić to co napisałeś. Ciężko się w tych seamach połapać czasami :)

 

Wybaczcie taki sposób prezentacji, ale mój blender miesza się przy tak skomplikowanych modelach xD Prawie godzinę zajęło mi zrobienie tych dwóch obrazków... Zostały mi do poprawienia kości policzkowe i zmniejszenie oczu.

 

gebybledne.jpg

Napisano

No ja P@#%$e! Gdzie tylko siedzę widzę nick prrrszalony xD na forum esenthela tylko ten żółty nick, wchodze kulturalnie pooglądać WIP'y o k#@$a to on :D Nie no na serio to model całkiem ciekawy, widać niezły postęp od pierwszego modelu. Mi się podoba.

Napisano

Trochę przysnąłem z tą teczką. Planuję znów wrócić do 3d. Mam ostatnio parcie na modelowanie. W planach mam dwa obiekty, ale raczej nie powalają skomplikowaniem. Jak zrobię, to się nimi pochwalę :)Czekałem, aż skończą nową wersję blendera ale to bez sensu, bo jeszcze trochę jej nie będzie. Zainstalowałem sobie Sculptris i tyle wyszło z zabawy nim :)

 

glowa.jpg

Napisano

Ja tu bardziej Marcinkiewicza widzę, ale wolałem o tym nie mówić, bo aż przykro się robi na myśl jak nam te ich głodne gęby do głowy powchodziły :D Prawie jak wizerunek Jezusa.

Napisano

Mała uwaga:

Jak tworzysz w Blenderze, jak ognia unikaj trójkątów, bo przy paru obiektach Ci się zakradło (np cysterna, toporek).

 

Ogołem: Ładnie zacząłeś i pomału przesz do przodu. Powodzenia w dalszych bojach w 3D ;)

Napisano

Dobrotek dzięki za radę. Możesz mi jednak napisać dlaczego mam ich nie używać i jak w takim razie łączyć okrągłe obiekty? Tworzyć wielokąty?

 

Zapomniałem o tej głupiej focie. Będę musiał to zmienić :P

 

A tu mała scenka mi się wypluła. Bawiłem się Sketchupem. To program jakiego szukałem :D Wings 3d na dopalaczach :)

 

medyk.jpg

Napisano
A tu mała scenka mi się wypluła. Bawiłem się Sketchupem. To program jakiego szukałem :D

 

Podzielam twój entuzjazm. Niby program do 3d, ale może znacznie uprościć też pracę w 2d. Bardzo niedoceniane narzędzie.

Napisano

Czy ja wiem, czy niedoceniane? Ma mneijsze możliwości niż reszta programów do 3D. Nie dla każdego prostota to to, czego szukają :D Masa ludzi pracuje na tym programie. Na CA.org ma to nawet osobny dział (mimo, że tematów tam mniej niż w pozostałych jak Photoshop czy Painter, ale to wciąż jedyny dział o 3d tam) :)

Zobacz sobie tego Pana http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=169091 :)

Napisano

Ło matko, niezły gigant. Trzeba będzie się do tego wreszcie zabrać na poważnie :) A ten V-ray pod skeczupa jest pewnie dość drogi, będzie trzeba do blendera wrzucać...

Napisano

Prrrszalony, zauważyłem, że w Blenderze przy trójkątach potem są małe... niedociągnięcia w postaci "fajoskich" baboli na powierzchni obiektu przu użyciu Subsurfa lub Mulitresa ;)

 

A z okrągłymi obiektami?

Przykładowo:

zrzutekranusf.png

 

Ale widzę, że zaczynasz szaleć w Sketchupie, a o tym progsie mam tyle pojęcia, co o byciu arcybiskupem, więc... ;)

  • Like 1
Napisano

A jak jest z szybkością modelowania w scetchupie i jak z przenoszeniem obiektów do innych 3D?

 

@Dobrotek: Jesusie, ta łopata zamiast kursora!

P.S. Tak, w Blenderze są niedociągnięcia...

Napisano
A jak jest z szybkością modelowania w scetchupie i jak z przenoszeniem obiektów do innych 3D?

 

Szybkość i prostota działania są bardzo duże, przenoszenie do innych 3d jest trochę problematyczne, ale możliwe. Nie znam się na 3d, ale widziałem że sporo roboty macie przy materiałach, rigowaniu itd. a w sketchupie to raczej tego nie zrobisz.

 

Do modelowania szczegółowych obiektów z dużą ilością detali to chyba niespecjalnie się sprawdza, ja bym powiedział że to jest dobre narzędzie do projektowania scenerii, architektury i generalnie concept artu.

Dla kogoś kto pracuje w 2d to wielka pomoc bo w śmiesznie krótkim czasie można np. przeliczyć perspektywę obiektów i cieni, ale patrząc jakie może mieć oczekiwania gość od 3d to powiem że z tej perspektywy to raczej marny program :)

Napisano

Dzięki Dobrotek i wesol :)

 

dac77 nie wiem, ja robię tylko tak, aby wyglądało. Nie wnikam w siatkę i działanie tego w innych programach. To ma tylko wyglądać i służyć do 2D

 

Zapomniałem zapisać wcześniejszą pracę, więc zamiast tego zabrałem się za komputer, który miał stać na biurku (te zrobię na nowo później :)). Jeszcze sporo dupereli dojdzie. Dodam pierdółki do klawiatury itd. Sam do końca nie wiem, bo improwizuję jak głupi :D

 

komputer.jpg

Napisano (edytowane)

heh, prrrszalony ty pamiętasz jeszcze takie komputery;D PS: jak wyrenderowales tą scene?

 

A to sorry za głupie pytanie, bo myslalem ze to w 3ds maxie renderowane:P

Edytowane przez maury
Napisano

@heh, prrrszalony ty pamiętasz jeszcze takie komputery;D PS: jak wyrenderowales tą scene?

 

O ile się nie mylę (a istnieje taka możliwość to ) to viewport Sketchupa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności