Skocz do zawartości

Szybkie odpowiedzi na proste pytania. Blender Q&A


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

zaznacz i shift+num7 (widok top normalnej zaznaczenia) inne numy 3 i 1 dają front i side :)

dodatkowo ctrl+num daje widok odwrotny czyli, jak num1 = front to ctrl+num1 = back

czyli można się domyśleć co daje combo ctrl+shift+num :)

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Poszukuję blendera z możliwością używania tekstur wektorowych. Wiem, że były takie bildy już dawno ale w obecnych chyba nie ma tego addona ? Prosił bym was o jakieś linki. Pozdrawiam

 

 

Edit:

(kiedyś filiciss robił bardzo dobre bildy m.in. z vectexem gdzieś w okolicy marca

słuch o nim zaginą sprawy nie śledziłem- ktoś z was słyszał coś o nim?)

Edytowane przez kolaborant
Napisano

Witam jeszcze raz. Chciałbym dodać fakturę do mojego obiektu (ale nie teksturę) - na przykład fakturę lnianego płótna. czy są jakieś szybkie sposoby na otrzymanie tego efektu? Pozdrawiam

Napisano

dzięki spojrzę. Nie chcę stosować tekstury bo chce wykonać rendering w dużym zbliżeniu przy jednolitym kolorze obiektu, więc tektura mogłaby wyglądać sztucznie.

Napisano

Cześć wszystkim... ja ponownie z zapytaniem... z pewnością wiecie - jak mapować dwiema teksturami większy obszar - dajmy na to trawa i piasek... czy muszę unwarpować? czy nody? po prostu czy jest jakić prosty na to sposób... Pozdrawiam

Napisano

Przy większej ilości tekstur, przy ich mieszaniu za pomocą masek (stencil), lepiej użyć nodów. Użyj color mix node do połączenia tekstur, a w slocie Fac umieść czarnobiałą maskę, używając kilku mix nodów możesz użyć tyle tekstur i masek ile chcesz.

Napisano

Koledzy. Czy znacie sposb w Blenderze 2.49.b zeby kanal alpha przepuszczal swiatlo. Zaczy tylko przez te partie ktorych nie widac przy renderze. Bardziej obrazowo to chcialbym aby drzewo rzucalo normalny cien a nie jakis kwadrat. Jest to mozliwe? Pozdrawiam.

Napisano

Jak najlepiej zgłaszać jakieś błędy w Blenderze? Zrobić jaką dokumentacje problemu czy jak? Miałem dwie dziwne zawiechy programu i na przyszłość może mógłbym je zgłosić by naprawili błędy jeśli są?

Napisano

Na blender.org jest bugracker, link jest też w menu Help programu.

 

Wypełniasz ankietę, wpisując co trzeba w pola. Opisujesz krótko problem, na czym polega, wypisujesz listę kroków które trzeba powtórzyć by z reprodukować bug i tyle.

Napisano

Hej.

Zaimportowałem do sceny parę obj'tów wraz z nimi wrzuciło mi sporo śmieci do materiałów.

Jak można wywalić z bazy materiały które nie używamy?

 

drugie pytanko

 

Jak wyczyścić wszystkie klucze animacji dla danego obiektu ?

 

 

Pozdrawiam

Napisano

materiały usuwają sie przy zapisie wystarczy zapisać i otworzyć na nowo plik i powinno ich nie być, chyba że mają F Fake usera :)

 

zaznaczyć w dopesheet/grafeditorze i x

albo w Action Editorze odłączyć klikając

Napisano

Jeśli chcesz masowo zlikwidować materiał w kilku obiektach naraz, zaznacz je wszystkie, a na końcu obiekt bez materiału, po czym zlinkuj je do jego Object Data (Ctrl+L).

Napisano

jest taki guzik "limit selection to visible" w 3d view w trybie edycji siatki, i chcuałem do niego przypisać skrót klawiaturowy. nie wiem w której sekcji go przypisać.

Wiem, że ma to być polecenie SpaceView3d.use_occlude_geometry (taka podpowiedź wyskakuje, jak się najedzie myszą, ale nie udało mi się zrobić działającego) Wcześniej przypisałem sobie skrót do "rotate edge" bez problemu, ale z tym mam problem i nie znalazłem rozwiązania w internecie. Wie ktoś moze jak to zrobić?

Napisano

gdzieś w 2.5x ukryło sie narzędzie do redukowania poly czy go nie ma?

Jeżeli znacie jakieś fajne narzędzie do redukcji - na GPL to bym był rad.

Napisano
jest taki guzik "limit selection to visible" w 3d view w trybie edycji siatki, i chcuałem do niego przypisać skrót klawiaturowy. nie wiem w której sekcji go przypisać.

Wiem, że ma to być polecenie SpaceView3d.use_occlude_geometry (taka podpowiedź wyskakuje, jak się najedzie myszą, ale nie udało mi się zrobić działającego) Wcześniej przypisałem sobie skrót do "rotate edge" bez problemu, ale z tym mam problem i nie znalazłem rozwiązania w internecie. Wie ktoś moze jak to zrobić?

najpierw też szukałem czegoś na temat tego spaceView3D ale to była zła droga :)

proste zapytanie z nazwą narzędzia "blender limit selection to visible shortcut" dało ten wynik

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?204502-Shortcut-for-Limit-selection-to-visible-in-2.55

 

Napisano

dzięki szczuro, właśnie tak pobłądziłem szukając tego tekstu z hinta i pomyślałem, że nie ma odpowiedzi w sieci, skoro nie znalazłem .

@n-pigeon w sumie to "z" jest najbardziej pod ręką i przełączyć się w wireframe jest najprościej, ale jak się robi retopologię, to widok siatki już nie daje rady i bardzo często się muszę przełączać, żeby raz pokazać i złapać werteksy ukryte wewnątrz bryły hi-poly, a raz zobaczyć jak się układa lo-poly ze schowanym tym, co nie wystaje. Tak często, że aż się chce skrótu, żeby nie celować co chwile w ten guziczek.

Napisano

ikkiz: ja natomiast trwałem w przekonaniu, że na 100% ktoś tego już potrzebował i nie jest możliwe żeby nie było w sieci ;) inna sprawa że przycisk jest chyba zle opisany :)

Napisano

Takie pytanko, raczej z pythona ale mam nadzieję, że rozwiązanie jest dziecinnie proste mimo tego jak długo już szukam rozwiązania.

To tak. Robiłem sobie małą gierkę i to był mój debiut w pythonie.

Właściwie z wszystkim sobie poradziłem, dokumentacja jest naprawdę super, ale nie potrafię pracować na kilku scenach.

Chcę coś, przesłać, odebrać, edytować; zmienną lub parametr obiektu w innej scenie i chce to zrobić skryptem.

Próbowałem pobrać scenę urywając np.: bge.logic.getSceneList() nie udało się.

Wujek google jakoś nie pomógł.

 

Blender 2.59

Napisano

Siemka ! Ja również z pytaniem - chodzi mi o Video sequencer - tak to sobie wszystko poustawiałem te klocki z grubsza jak bym chciał i... i co teraz... gdzie kliknąć ,żeby to wypluło mi gotowy produkt.... w postaci np. avi.

Napisano
Siemka ! Ja również z pytaniem - chodzi mi o Video sequencer - tak to sobie wszystko poustawiałem te klocki z grubsza jak bym chciał i... i co teraz... gdzie kliknąć ,żeby to wypluło mi gotowy produkt.... w postaci np. avi.

 

sequencer.jpg

 

Kolejno do ustawienia:

-resolution

-frame range

-frame rate

te 3 opcje powinieneś ustawić na początku pracy.

 

-post processing (w zależności co robiłeś)

-output (miejsce docelowe, format pliku -> u mnie kodeki Xvid, w zależności co wybierzesz masz opcje w panelu "Encoding")

-ja jeszcze odznaczałem AA

 

i klikasz ANIMATION

 

To te z najważniejszych.

Pozdro :)

Napisano
Czyli ze co. Bedzie mi jeszcze raz liczyc? Renderowac?
Jesli klocek jest zrobiony z sekwencji obrazków to tylko go szybko wrzuci jeśli ze sceny to wyrenderuje scene :)
Gość Chrupek3D
Napisano

jakież to ja męki przechodziłem, bo z wyłączonym trybem 'Limit selection', nie mogłem zaznaczać vertexow. Już myślałem, ze nowa wersja jest spartolona, ale w starych było to samo. No i problem jest w ustawieniach panelu nvidi - trzeba wyłączyć aliasing, który włączyłem na potrzeby UDK.

Napisano

wie ktoś jak zrobić by w cycles mozna duplikować jeden obiekt tak jak instancjiami by nie zabierał tak dużo ramu gdy jest go np 20 kopii ? Może ma ktoś jeszcze jakieś porady jak oszczędzić ram .

Napisano
wie ktoś jak zrobić by w cycles mozna duplikować jeden obiekt tak jak instancjiami by nie zabierał tak dużo ramu gdy jest go np 20 kopii ? Może ma ktoś jeszcze jakieś porady jak oszczędzić ram .

W blenderze instancje robisz zamiast shift+d (kopia), za pomocą alt+d (instancja), ale nie wiem czy Cycles nie robi i tak kopii (musiałbyś się dowiedzieć czy obsługuje instancje czy przed renderingiem robi kopie obiektów)

Napisano

instancje w praktyce nie działają sprawdziłem ale w teori jak powinno być nie wiem ale przed renderingiem coś przemula więc może robi kopie obiektów. Myślę ,że gdyby była możliwość wyłączenia podglądu renderowanego obrazu można by zaoszczędzić ramu sporo przy wyższych rozdzielczościach a podglądy robić w niższych z włączonym podglądem (być może mój pomysł jest głupi ale zostawie to do rozpatrzenia wam) . Renderując przez backburnera komputer zdalny potrzebuje znacznie mniej ram niż komp z którego włącza się render więc może zastosować podobne rozwiązanie.

Napisano (edytowane)
Myślę ,że gdyby była możliwość wyłączenia podglądu renderowanego obrazu można by zaoszczędzić ramu sporo przy wyższych rozdzielczościach a podglądy robić w niższych z włączonym podglądem (być może mój pomysł jest głupi ale zostawie to do rozpatrzenia wam) . Renderując przez backburnera komputer zdalny potrzebuje znacznie mniej ram niż komp z którego włącza się render więc może zastosować podobne rozwiązanie.

nie wiem czy cycles to już ma, ale w normalnym blenderze:

- możesz renderować z linii komend bezpośrednio do pliku,

- w panelu render opcja Display jak zmienisz na keepUI to nic sie nie wyświetli, ale nie wiem czy oszczędzi ram :)

Edytowane przez szczuro
Napisano

Ponawiam moje pytanie, chyba nie zostało zauważone ;p

Blender 2.59

 

Jak w BGE przesłać/pobrać skryptem informacje z/do innej sceny (informację czyli np.: wartośc parametru) za pomocom skryptu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności