szczuro Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 zaznacz i shift+num7 (widok top normalnej zaznaczenia) inne numy 3 i 1 dają front i side :) dodatkowo ctrl+num daje widok odwrotny czyli, jak num1 = front to ctrl+num1 = back czyli można się domyśleć co daje combo ctrl+shift+num :) 1
MRay Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 Wow :) ... tego to się nie spodziewałem. Co raz bardziej pozytywnie zaskakuje mnie ten soft. Dzięki wielkie szczuro i wielki Rep !
n-pigeon Napisano 5 Październik 2011 Autor Napisano 5 Październik 2011 Niby ma wspierać multi, ale nie wiem czy jest to gotowe. Tutaj trochę więcej o threadingu LINK
Skoti Napisano 5 Październik 2011 Napisano 5 Październik 2011 W "to do" (http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.6/Source/Render/Cycles/ToDo) jest zapisane "CUDA multi device", więc jest w planach, ale kiedy to będzie gotowe pewnie sam autor Cycles nie ma pojęcia.
kolaborant Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 (edytowane) Poszukuję blendera z możliwością używania tekstur wektorowych. Wiem, że były takie bildy już dawno ale w obecnych chyba nie ma tego addona ? Prosił bym was o jakieś linki. Pozdrawiam Edit: (kiedyś filiciss robił bardzo dobre bildy m.in. z vectexem gdzieś w okolicy marca słuch o nim zaginą sprawy nie śledziłem- ktoś z was słyszał coś o nim?) Edytowane 6 Październik 2011 przez kolaborant
disaster Napisano 6 Październik 2011 Napisano 6 Październik 2011 Witam jeszcze raz. Chciałbym dodać fakturę do mojego obiektu (ale nie teksturę) - na przykład fakturę lnianego płótna. czy są jakieś szybkie sposoby na otrzymanie tego efektu? Pozdrawiam
n-pigeon Napisano 7 Październik 2011 Autor Napisano 7 Październik 2011 @disaster To czego szukasz to bump/displacement mapping.
mookie Napisano 7 Październik 2011 Napisano 7 Październik 2011 Jeśli naprawdę nie interesują Cię tekstury (skądinąd jest to dziwne) to rzuć okiem na Mitsubę, potrafi ona generować wolumetryczne (jeśli dobrze pamiętam) powierzchnie na obiektach przypominające określone materiały. http://www.mitsuba-renderer.org/devblog/
disaster Napisano 7 Październik 2011 Napisano 7 Październik 2011 dzięki spojrzę. Nie chcę stosować tekstury bo chce wykonać rendering w dużym zbliżeniu przy jednolitym kolorze obiektu, więc tektura mogłaby wyglądać sztucznie.
n-pigeon Napisano 7 Październik 2011 Autor Napisano 7 Październik 2011 Może, ale nie musi, wystarczy odpowiednia rozdzielczość lub/i tileing. Chyba, że to ma być zbliżenie prawie jak mikroskop.
kolaborant Napisano 10 Październik 2011 Napisano 10 Październik 2011 Czy ma ktoś z was bild z tej serii: http://graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=1650 Moje gdzieś zapodziałem, a zależy mi bardzo na vectexie. Pozdrawiam
Papa Pio Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 Cześć wszystkim... ja ponownie z zapytaniem... z pewnością wiecie - jak mapować dwiema teksturami większy obszar - dajmy na to trawa i piasek... czy muszę unwarpować? czy nody? po prostu czy jest jakić prosty na to sposób... Pozdrawiam
szczuro Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 jeśli chcesz mieć gładkie przejścia http://feeblemind.org/blog/index.php?post/2005/02/27/16-didacticiel-usage-des-masques-de-textures-tutorial-using-texture-stencils jeśli przejścia mogą być ostre i wzdłuż siatki to daj dwa materiały i przypisz odpowiednim ściankom unwrap by sie przydał dla wiekszej kontroli :)
Papa Pio Napisano 11 Październik 2011 Napisano 11 Październik 2011 A gdybym chciał użyć więcej niż dwie tekstury np.. kamienie, trawa, piasek, błoto i terefere... czy stencila można używać między większą liczbą tekstur?
n-pigeon Napisano 11 Październik 2011 Autor Napisano 11 Październik 2011 Przy większej ilości tekstur, przy ich mieszaniu za pomocą masek (stencil), lepiej użyć nodów. Użyj color mix node do połączenia tekstur, a w slocie Fac umieść czarnobiałą maskę, używając kilku mix nodów możesz użyć tyle tekstur i masek ile chcesz.
Papa Pio Napisano 12 Październik 2011 Napisano 12 Październik 2011 Muszę w końcu przysiąść do tych całych nodów.... bo na dzień dzisiejszy to nie wiem z czym to się je...
szczuro Napisano 12 Październik 2011 Napisano 12 Październik 2011 w tym linku co podałem też był sposób z nodami
stock Napisano 12 Październik 2011 Napisano 12 Październik 2011 Wie ktoś może jak zrobić tracking dla particli? żeby wypuszczone emittery/objekty leciały np po wyznaczonej krzywej?
Papa Pio Napisano 17 Październik 2011 Napisano 17 Październik 2011 Koledzy. Czy znacie sposb w Blenderze 2.49.b zeby kanal alpha przepuszczal swiatlo. Zaczy tylko przez te partie ktorych nie widac przy renderze. Bardziej obrazowo to chcialbym aby drzewo rzucalo normalny cien a nie jakis kwadrat. Jest to mozliwe? Pozdrawiam.
mookie Napisano 17 Październik 2011 Napisano 17 Październik 2011 Włącz TraShadow dla obiektu, na który pada cień.
o_r_z_e_c_h Napisano 24 Październik 2011 Napisano 24 Październik 2011 Jak najlepiej zgłaszać jakieś błędy w Blenderze? Zrobić jaką dokumentacje problemu czy jak? Miałem dwie dziwne zawiechy programu i na przyszłość może mógłbym je zgłosić by naprawili błędy jeśli są?
n-pigeon Napisano 24 Październik 2011 Autor Napisano 24 Październik 2011 Na blender.org jest bugracker, link jest też w menu Help programu. Wypełniasz ankietę, wpisując co trzeba w pola. Opisujesz krótko problem, na czym polega, wypisujesz listę kroków które trzeba powtórzyć by z reprodukować bug i tyle.
kolaborant Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 Hej. Zaimportowałem do sceny parę obj'tów wraz z nimi wrzuciło mi sporo śmieci do materiałów. Jak można wywalić z bazy materiały które nie używamy? drugie pytanko Jak wyczyścić wszystkie klucze animacji dla danego obiektu ? Pozdrawiam
szczuro Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 materiały usuwają sie przy zapisie wystarczy zapisać i otworzyć na nowo plik i powinno ich nie być, chyba że mają F Fake usera :) zaznaczyć w dopesheet/grafeditorze i x albo w Action Editorze odłączyć klikając
mookie Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 Jeśli chcesz masowo zlikwidować materiał w kilku obiektach naraz, zaznacz je wszystkie, a na końcu obiekt bez materiału, po czym zlinkuj je do jego Object Data (Ctrl+L).
ikkiz Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 jest taki guzik "limit selection to visible" w 3d view w trybie edycji siatki, i chcuałem do niego przypisać skrót klawiaturowy. nie wiem w której sekcji go przypisać. Wiem, że ma to być polecenie SpaceView3d.use_occlude_geometry (taka podpowiedź wyskakuje, jak się najedzie myszą, ale nie udało mi się zrobić działającego) Wcześniej przypisałem sobie skrót do "rotate edge" bez problemu, ale z tym mam problem i nie znalazłem rozwiązania w internecie. Wie ktoś moze jak to zrobić?
olaf Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 gdzieś w 2.5x ukryło sie narzędzie do redukowania poly czy go nie ma? Jeżeli znacie jakieś fajne narzędzie do redukcji - na GPL to bym był rad.
n-pigeon Napisano 27 Październik 2011 Autor Napisano 27 Październik 2011 Blender ma Decimate Modifier, można też użyć OS'owego programu Meshlab. Tutaj tutek http://cgcookie.com/blender/2011/10/24/decimating-sculpts-with-meshlab/
mookie Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 W niektórych buildach jest też modyfikator Remesh autorstwa Bishopa.
olaf Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 pobawię się tym meshlabem, bo oglądałem wcześniej video i mnie urzekł. Mam *&^jowy workflow i trzeba wrócić do lowpoly ;)
szczuro Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 jest taki guzik "limit selection to visible" w 3d view w trybie edycji siatki, i chcuałem do niego przypisać skrót klawiaturowy. nie wiem w której sekcji go przypisać. Wiem, że ma to być polecenie SpaceView3d.use_occlude_geometry (taka podpowiedź wyskakuje, jak się najedzie myszą, ale nie udało mi się zrobić działającego) Wcześniej przypisałem sobie skrót do "rotate edge" bez problemu, ale z tym mam problem i nie znalazłem rozwiązania w internecie. Wie ktoś moze jak to zrobić? najpierw też szukałem czegoś na temat tego spaceView3D ale to była zła droga :) proste zapytanie z nazwą narzędzia "blender limit selection to visible shortcut" dało ten wynik http://blenderartists.org/forum/showthread.php?204502-Shortcut-for-Limit-selection-to-visible-in-2.55
n-pigeon Napisano 27 Październik 2011 Autor Napisano 27 Październik 2011 ja zawsze działam na włączonym Limit'cie i jak potrzebuje zaznaczyć więcej, to używam Z-key.
szczuro Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 też tak robie ale wireframe czasem jest zbyt nieczytelny i trzeba ruszyć myszą aby namierzyć vertex(y) :)
ikkiz Napisano 28 Październik 2011 Napisano 28 Październik 2011 dzięki szczuro, właśnie tak pobłądziłem szukając tego tekstu z hinta i pomyślałem, że nie ma odpowiedzi w sieci, skoro nie znalazłem . @n-pigeon w sumie to "z" jest najbardziej pod ręką i przełączyć się w wireframe jest najprościej, ale jak się robi retopologię, to widok siatki już nie daje rady i bardzo często się muszę przełączać, żeby raz pokazać i złapać werteksy ukryte wewnątrz bryły hi-poly, a raz zobaczyć jak się układa lo-poly ze schowanym tym, co nie wystaje. Tak często, że aż się chce skrótu, żeby nie celować co chwile w ten guziczek.
szczuro Napisano 28 Październik 2011 Napisano 28 Październik 2011 ikkiz: ja natomiast trwałem w przekonaniu, że na 100% ktoś tego już potrzebował i nie jest możliwe żeby nie było w sieci ;) inna sprawa że przycisk jest chyba zle opisany :)
Gumen Napisano 1 Listopad 2011 Napisano 1 Listopad 2011 Takie pytanko, raczej z pythona ale mam nadzieję, że rozwiązanie jest dziecinnie proste mimo tego jak długo już szukam rozwiązania. To tak. Robiłem sobie małą gierkę i to był mój debiut w pythonie. Właściwie z wszystkim sobie poradziłem, dokumentacja jest naprawdę super, ale nie potrafię pracować na kilku scenach. Chcę coś, przesłać, odebrać, edytować; zmienną lub parametr obiektu w innej scenie i chce to zrobić skryptem. Próbowałem pobrać scenę urywając np.: bge.logic.getSceneList() nie udało się. Wujek google jakoś nie pomógł. Blender 2.59
Papa Pio Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 Siemka ! Ja również z pytaniem - chodzi mi o Video sequencer - tak to sobie wszystko poustawiałem te klocki z grubsza jak bym chciał i... i co teraz... gdzie kliknąć ,żeby to wypluło mi gotowy produkt.... w postaci np. avi.
Gumen Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 Siemka ! Ja również z pytaniem - chodzi mi o Video sequencer - tak to sobie wszystko poustawiałem te klocki z grubsza jak bym chciał i... i co teraz... gdzie kliknąć ,żeby to wypluło mi gotowy produkt.... w postaci np. avi. Kolejno do ustawienia: -resolution -frame range -frame rate te 3 opcje powinieneś ustawić na początku pracy. -post processing (w zależności co robiłeś) -output (miejsce docelowe, format pliku -> u mnie kodeki Xvid, w zależności co wybierzesz masz opcje w panelu "Encoding") -ja jeszcze odznaczałem AA i klikasz ANIMATION To te z najważniejszych. Pozdro :)
Papa Pio Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 Czyli ze co. Bedzie mi jeszcze raz liczyc? Renderowac? Wszyscy juz na blender 2.5... A ja jeszcze w poprzedniej epoce..
szczuro Napisano 2 Listopad 2011 Napisano 2 Listopad 2011 Czyli ze co. Bedzie mi jeszcze raz liczyc? Renderowac? Jesli klocek jest zrobiony z sekwencji obrazków to tylko go szybko wrzuci jeśli ze sceny to wyrenderuje scene :)
Gość Chrupek3D Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 jakież to ja męki przechodziłem, bo z wyłączonym trybem 'Limit selection', nie mogłem zaznaczać vertexow. Już myślałem, ze nowa wersja jest spartolona, ale w starych było to samo. No i problem jest w ustawieniach panelu nvidi - trzeba wyłączyć aliasing, który włączyłem na potrzeby UDK.
RUNNER18 Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 wie ktoś jak zrobić by w cycles mozna duplikować jeden obiekt tak jak instancjiami by nie zabierał tak dużo ramu gdy jest go np 20 kopii ? Może ma ktoś jeszcze jakieś porady jak oszczędzić ram .
szczuro Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 nie wiem czy to pomaga przy cycles ale spróbuj duplikować przez alt+D
Skoti Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 wie ktoś jak zrobić by w cycles mozna duplikować jeden obiekt tak jak instancjiami by nie zabierał tak dużo ramu gdy jest go np 20 kopii ? Może ma ktoś jeszcze jakieś porady jak oszczędzić ram . W blenderze instancje robisz zamiast shift+d (kopia), za pomocą alt+d (instancja), ale nie wiem czy Cycles nie robi i tak kopii (musiałbyś się dowiedzieć czy obsługuje instancje czy przed renderingiem robi kopie obiektów)
RUNNER18 Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 instancje w praktyce nie działają sprawdziłem ale w teori jak powinno być nie wiem ale przed renderingiem coś przemula więc może robi kopie obiektów. Myślę ,że gdyby była możliwość wyłączenia podglądu renderowanego obrazu można by zaoszczędzić ramu sporo przy wyższych rozdzielczościach a podglądy robić w niższych z włączonym podglądem (być może mój pomysł jest głupi ale zostawie to do rozpatrzenia wam) . Renderując przez backburnera komputer zdalny potrzebuje znacznie mniej ram niż komp z którego włącza się render więc może zastosować podobne rozwiązanie.
szczuro Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 (edytowane) Myślę ,że gdyby była możliwość wyłączenia podglądu renderowanego obrazu można by zaoszczędzić ramu sporo przy wyższych rozdzielczościach a podglądy robić w niższych z włączonym podglądem (być może mój pomysł jest głupi ale zostawie to do rozpatrzenia wam) . Renderując przez backburnera komputer zdalny potrzebuje znacznie mniej ram niż komp z którego włącza się render więc może zastosować podobne rozwiązanie. nie wiem czy cycles to już ma, ale w normalnym blenderze: - możesz renderować z linii komend bezpośrednio do pliku, - w panelu render opcja Display jak zmienisz na keepUI to nic sie nie wyświetli, ale nie wiem czy oszczędzi ram :) Edytowane 3 Listopad 2011 przez szczuro
Gumen Napisano 3 Listopad 2011 Napisano 3 Listopad 2011 Ponawiam moje pytanie, chyba nie zostało zauważone ;p Blender 2.59 Jak w BGE przesłać/pobrać skryptem informacje z/do innej sceny (informację czyli np.: wartośc parametru) za pomocom skryptu?
szczuro Napisano 4 Listopad 2011 Napisano 4 Listopad 2011 takie coś znalazłem http://blenderartists.org/forum/showthread.php?235279-send-properties-value-to-other-scene 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się