Napisano 4 Październik 201113 l zaznacz i shift+num7 (widok top normalnej zaznaczenia) inne numy 3 i 1 dają front i side :) dodatkowo ctrl+num daje widok odwrotny czyli, jak num1 = front to ctrl+num1 = back czyli można się domyśleć co daje combo ctrl+shift+num :)
Napisano 4 Październik 201113 l Wow :) ... tego to się nie spodziewałem. Co raz bardziej pozytywnie zaskakuje mnie ten soft. Dzięki wielkie szczuro i wielki Rep !
Napisano 5 Październik 201113 l Autor Niby ma wspierać multi, ale nie wiem czy jest to gotowe. Tutaj trochę więcej o threadingu LINK
Napisano 5 Październik 201113 l W "to do" (http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.6/Source/Render/Cycles/ToDo) jest zapisane "CUDA multi device", więc jest w planach, ale kiedy to będzie gotowe pewnie sam autor Cycles nie ma pojęcia.
Napisano 6 Październik 201113 l Poszukuję blendera z możliwością używania tekstur wektorowych. Wiem, że były takie bildy już dawno ale w obecnych chyba nie ma tego addona ? Prosił bym was o jakieś linki. Pozdrawiam Edit: (kiedyś filiciss robił bardzo dobre bildy m.in. z vectexem gdzieś w okolicy marca słuch o nim zaginą sprawy nie śledziłem- ktoś z was słyszał coś o nim?) Edytowane 6 Październik 201113 l przez kolaborant
Napisano 6 Październik 201113 l Witam jeszcze raz. Chciałbym dodać fakturę do mojego obiektu (ale nie teksturę) - na przykład fakturę lnianego płótna. czy są jakieś szybkie sposoby na otrzymanie tego efektu? Pozdrawiam
Napisano 7 Październik 201113 l Jeśli naprawdę nie interesują Cię tekstury (skądinąd jest to dziwne) to rzuć okiem na Mitsubę, potrafi ona generować wolumetryczne (jeśli dobrze pamiętam) powierzchnie na obiektach przypominające określone materiały. http://www.mitsuba-renderer.org/devblog/
Napisano 7 Październik 201113 l dzięki spojrzę. Nie chcę stosować tekstury bo chce wykonać rendering w dużym zbliżeniu przy jednolitym kolorze obiektu, więc tektura mogłaby wyglądać sztucznie.
Napisano 7 Październik 201113 l Autor Może, ale nie musi, wystarczy odpowiednia rozdzielczość lub/i tileing. Chyba, że to ma być zbliżenie prawie jak mikroskop.
Napisano 10 Październik 201113 l Czy ma ktoś z was bild z tej serii: http://graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=1650 Moje gdzieś zapodziałem, a zależy mi bardzo na vectexie. Pozdrawiam
Napisano 11 Październik 201113 l Cześć wszystkim... ja ponownie z zapytaniem... z pewnością wiecie - jak mapować dwiema teksturami większy obszar - dajmy na to trawa i piasek... czy muszę unwarpować? czy nody? po prostu czy jest jakić prosty na to sposób... Pozdrawiam
Napisano 11 Październik 201113 l jeśli chcesz mieć gładkie przejścia http://feeblemind.org/blog/index.php?post/2005/02/27/16-didacticiel-usage-des-masques-de-textures-tutorial-using-texture-stencils jeśli przejścia mogą być ostre i wzdłuż siatki to daj dwa materiały i przypisz odpowiednim ściankom unwrap by sie przydał dla wiekszej kontroli :)
Napisano 11 Październik 201113 l A gdybym chciał użyć więcej niż dwie tekstury np.. kamienie, trawa, piasek, błoto i terefere... czy stencila można używać między większą liczbą tekstur?
Napisano 11 Październik 201113 l Autor Przy większej ilości tekstur, przy ich mieszaniu za pomocą masek (stencil), lepiej użyć nodów. Użyj color mix node do połączenia tekstur, a w slocie Fac umieść czarnobiałą maskę, używając kilku mix nodów możesz użyć tyle tekstur i masek ile chcesz.
Napisano 12 Październik 201113 l Muszę w końcu przysiąść do tych całych nodów.... bo na dzień dzisiejszy to nie wiem z czym to się je...
Napisano 12 Październik 201113 l Wie ktoś może jak zrobić tracking dla particli? żeby wypuszczone emittery/objekty leciały np po wyznaczonej krzywej?
Napisano 17 Październik 201113 l Koledzy. Czy znacie sposb w Blenderze 2.49.b zeby kanal alpha przepuszczal swiatlo. Zaczy tylko przez te partie ktorych nie widac przy renderze. Bardziej obrazowo to chcialbym aby drzewo rzucalo normalny cien a nie jakis kwadrat. Jest to mozliwe? Pozdrawiam.
Napisano 24 Październik 201113 l Jak najlepiej zgłaszać jakieś błędy w Blenderze? Zrobić jaką dokumentacje problemu czy jak? Miałem dwie dziwne zawiechy programu i na przyszłość może mógłbym je zgłosić by naprawili błędy jeśli są?
Napisano 24 Październik 201113 l Autor Na blender.org jest bugracker, link jest też w menu Help programu. Wypełniasz ankietę, wpisując co trzeba w pola. Opisujesz krótko problem, na czym polega, wypisujesz listę kroków które trzeba powtórzyć by z reprodukować bug i tyle.
Napisano 25 Październik 201113 l Hej. Zaimportowałem do sceny parę obj'tów wraz z nimi wrzuciło mi sporo śmieci do materiałów. Jak można wywalić z bazy materiały które nie używamy? drugie pytanko Jak wyczyścić wszystkie klucze animacji dla danego obiektu ? Pozdrawiam
Napisano 25 Październik 201113 l materiały usuwają sie przy zapisie wystarczy zapisać i otworzyć na nowo plik i powinno ich nie być, chyba że mają F Fake usera :) zaznaczyć w dopesheet/grafeditorze i x albo w Action Editorze odłączyć klikając
Napisano 25 Październik 201113 l Jeśli chcesz masowo zlikwidować materiał w kilku obiektach naraz, zaznacz je wszystkie, a na końcu obiekt bez materiału, po czym zlinkuj je do jego Object Data (Ctrl+L).
Napisano 27 Październik 201113 l jest taki guzik "limit selection to visible" w 3d view w trybie edycji siatki, i chcuałem do niego przypisać skrót klawiaturowy. nie wiem w której sekcji go przypisać. Wiem, że ma to być polecenie SpaceView3d.use_occlude_geometry (taka podpowiedź wyskakuje, jak się najedzie myszą, ale nie udało mi się zrobić działającego) Wcześniej przypisałem sobie skrót do "rotate edge" bez problemu, ale z tym mam problem i nie znalazłem rozwiązania w internecie. Wie ktoś moze jak to zrobić?
Napisano 27 Październik 201113 l gdzieś w 2.5x ukryło sie narzędzie do redukowania poly czy go nie ma? Jeżeli znacie jakieś fajne narzędzie do redukcji - na GPL to bym był rad.
Napisano 27 Październik 201113 l Autor Blender ma Decimate Modifier, można też użyć OS'owego programu Meshlab. Tutaj tutek http://cgcookie.com/blender/2011/10/24/decimating-sculpts-with-meshlab/
Napisano 27 Październik 201113 l W niektórych buildach jest też modyfikator Remesh autorstwa Bishopa.
Napisano 27 Październik 201113 l pobawię się tym meshlabem, bo oglądałem wcześniej video i mnie urzekł. Mam *&^jowy workflow i trzeba wrócić do lowpoly ;)
Napisano 27 Październik 201113 l jest taki guzik "limit selection to visible" w 3d view w trybie edycji siatki, i chcuałem do niego przypisać skrót klawiaturowy. nie wiem w której sekcji go przypisać. Wiem, że ma to być polecenie SpaceView3d.use_occlude_geometry (taka podpowiedź wyskakuje, jak się najedzie myszą, ale nie udało mi się zrobić działającego) Wcześniej przypisałem sobie skrót do "rotate edge" bez problemu, ale z tym mam problem i nie znalazłem rozwiązania w internecie. Wie ktoś moze jak to zrobić? najpierw też szukałem czegoś na temat tego spaceView3D ale to była zła droga :) proste zapytanie z nazwą narzędzia "blender limit selection to visible shortcut" dało ten wynik http://blenderartists.org/forum/showthread.php?204502-Shortcut-for-Limit-selection-to-visible-in-2.55
Napisano 27 Październik 201113 l Autor ja zawsze działam na włączonym Limit'cie i jak potrzebuje zaznaczyć więcej, to używam Z-key.
Napisano 27 Październik 201113 l też tak robie ale wireframe czasem jest zbyt nieczytelny i trzeba ruszyć myszą aby namierzyć vertex(y) :)
Napisano 28 Październik 201113 l dzięki szczuro, właśnie tak pobłądziłem szukając tego tekstu z hinta i pomyślałem, że nie ma odpowiedzi w sieci, skoro nie znalazłem . @n-pigeon w sumie to "z" jest najbardziej pod ręką i przełączyć się w wireframe jest najprościej, ale jak się robi retopologię, to widok siatki już nie daje rady i bardzo często się muszę przełączać, żeby raz pokazać i złapać werteksy ukryte wewnątrz bryły hi-poly, a raz zobaczyć jak się układa lo-poly ze schowanym tym, co nie wystaje. Tak często, że aż się chce skrótu, żeby nie celować co chwile w ten guziczek.
Napisano 28 Październik 201113 l ikkiz: ja natomiast trwałem w przekonaniu, że na 100% ktoś tego już potrzebował i nie jest możliwe żeby nie było w sieci ;) inna sprawa że przycisk jest chyba zle opisany :)
Napisano 1 Listopad 201113 l Takie pytanko, raczej z pythona ale mam nadzieję, że rozwiązanie jest dziecinnie proste mimo tego jak długo już szukam rozwiązania. To tak. Robiłem sobie małą gierkę i to był mój debiut w pythonie. Właściwie z wszystkim sobie poradziłem, dokumentacja jest naprawdę super, ale nie potrafię pracować na kilku scenach. Chcę coś, przesłać, odebrać, edytować; zmienną lub parametr obiektu w innej scenie i chce to zrobić skryptem. Próbowałem pobrać scenę urywając np.: bge.logic.getSceneList() nie udało się. Wujek google jakoś nie pomógł. Blender 2.59
Napisano 2 Listopad 201113 l Siemka ! Ja również z pytaniem - chodzi mi o Video sequencer - tak to sobie wszystko poustawiałem te klocki z grubsza jak bym chciał i... i co teraz... gdzie kliknąć ,żeby to wypluło mi gotowy produkt.... w postaci np. avi.
Napisano 2 Listopad 201113 l Siemka ! Ja również z pytaniem - chodzi mi o Video sequencer - tak to sobie wszystko poustawiałem te klocki z grubsza jak bym chciał i... i co teraz... gdzie kliknąć ,żeby to wypluło mi gotowy produkt.... w postaci np. avi. Kolejno do ustawienia: -resolution -frame range -frame rate te 3 opcje powinieneś ustawić na początku pracy. -post processing (w zależności co robiłeś) -output (miejsce docelowe, format pliku -> u mnie kodeki Xvid, w zależności co wybierzesz masz opcje w panelu "Encoding") -ja jeszcze odznaczałem AA i klikasz ANIMATION To te z najważniejszych. Pozdro :)
Napisano 2 Listopad 201113 l Czyli ze co. Bedzie mi jeszcze raz liczyc? Renderowac? Wszyscy juz na blender 2.5... A ja jeszcze w poprzedniej epoce..
Napisano 2 Listopad 201113 l Czyli ze co. Bedzie mi jeszcze raz liczyc? Renderowac? Jesli klocek jest zrobiony z sekwencji obrazków to tylko go szybko wrzuci jeśli ze sceny to wyrenderuje scene :)
Napisano 3 Listopad 201113 l jakież to ja męki przechodziłem, bo z wyłączonym trybem 'Limit selection', nie mogłem zaznaczać vertexow. Już myślałem, ze nowa wersja jest spartolona, ale w starych było to samo. No i problem jest w ustawieniach panelu nvidi - trzeba wyłączyć aliasing, który włączyłem na potrzeby UDK.
Napisano 3 Listopad 201113 l wie ktoś jak zrobić by w cycles mozna duplikować jeden obiekt tak jak instancjiami by nie zabierał tak dużo ramu gdy jest go np 20 kopii ? Może ma ktoś jeszcze jakieś porady jak oszczędzić ram .
Napisano 3 Listopad 201113 l wie ktoś jak zrobić by w cycles mozna duplikować jeden obiekt tak jak instancjiami by nie zabierał tak dużo ramu gdy jest go np 20 kopii ? Może ma ktoś jeszcze jakieś porady jak oszczędzić ram . W blenderze instancje robisz zamiast shift+d (kopia), za pomocą alt+d (instancja), ale nie wiem czy Cycles nie robi i tak kopii (musiałbyś się dowiedzieć czy obsługuje instancje czy przed renderingiem robi kopie obiektów)
Napisano 3 Listopad 201113 l instancje w praktyce nie działają sprawdziłem ale w teori jak powinno być nie wiem ale przed renderingiem coś przemula więc może robi kopie obiektów. Myślę ,że gdyby była możliwość wyłączenia podglądu renderowanego obrazu można by zaoszczędzić ramu sporo przy wyższych rozdzielczościach a podglądy robić w niższych z włączonym podglądem (być może mój pomysł jest głupi ale zostawie to do rozpatrzenia wam) . Renderując przez backburnera komputer zdalny potrzebuje znacznie mniej ram niż komp z którego włącza się render więc może zastosować podobne rozwiązanie.
Napisano 3 Listopad 201113 l Myślę ,że gdyby była możliwość wyłączenia podglądu renderowanego obrazu można by zaoszczędzić ramu sporo przy wyższych rozdzielczościach a podglądy robić w niższych z włączonym podglądem (być może mój pomysł jest głupi ale zostawie to do rozpatrzenia wam) . Renderując przez backburnera komputer zdalny potrzebuje znacznie mniej ram niż komp z którego włącza się render więc może zastosować podobne rozwiązanie. nie wiem czy cycles to już ma, ale w normalnym blenderze: - możesz renderować z linii komend bezpośrednio do pliku, - w panelu render opcja Display jak zmienisz na keepUI to nic sie nie wyświetli, ale nie wiem czy oszczędzi ram :) Edytowane 3 Listopad 201113 l przez szczuro
Napisano 3 Listopad 201113 l Ponawiam moje pytanie, chyba nie zostało zauważone ;p Blender 2.59 Jak w BGE przesłać/pobrać skryptem informacje z/do innej sceny (informację czyli np.: wartośc parametru) za pomocom skryptu?
Napisano 4 Listopad 201113 l takie coś znalazłem http://blenderartists.org/forum/showthread.php?235279-send-properties-value-to-other-scene
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto