olaf Napisano 16 Marzec 2012 Autor Napisano 16 Marzec 2012 no dzieki. mamy tak. Komplet kart bonusowych - to co daja albo zabieraja to bedzie do ustalenia przy balansowaniu dlatego nazwy maja takie nic nie mówiące. http://blue-box.com.pl/klienci/samples/cardsAll.jpg i test teleportu (na razie mozna skakać po całym ekranie) http://blue-box.com.pl/klienci/samples/lineDraw.html
badassky Napisano 16 Marzec 2012 Napisano 16 Marzec 2012 Kolorki świetne. Moim zdaniem efekt po skoku zbyt szybko zanika.
Rotcore Napisano 16 Marzec 2012 Napisano 16 Marzec 2012 najbardziej w tych kartach wzrok przykuwają gwiazdki pod spodem patrząc na wyżej podany zestaw
olaf Napisano 19 Marzec 2012 Autor Napisano 19 Marzec 2012 Dzięki za sugestie. Starałem się brać pod uwagę. Poniżej nawigacja po menu. Jak się komus chce klikac i napisać czy jest w miare intuicyjnie czy jednak nie, będę wdzięeczny. Działa tylko nawigowanie po new game. http://blue-box.com.pl/klienci/samples/poof.html
telthona Napisano 20 Marzec 2012 Napisano 20 Marzec 2012 fajne to wprowadzenie do gry :) bardzo ładnie to wszystko wygląda i sie animuje. rozwalił mnie pomysł majtkospadochronu. :D
olaf Napisano 20 Marzec 2012 Autor Napisano 20 Marzec 2012 o dzięki. Właśnie miałem pisać, że zrobiłem update o tutorial. Troche czasu na to idzie ale pracuje się naprawdę przyjemnie.
olaf Napisano 11 Czerwiec 2012 Autor Napisano 11 Czerwiec 2012 ok mam małą prośbę - nie odpalam nowego wątku, bo to też do gry. Da się jakoś uratować tą grafę? Robiłem ja ponad 2h i fajnie byłoby tego nie wyrzucac do smieci, bo terminy gonią, ale kompletnie nie mam ręki wyrobionej. Na koniec muszę go upodobnić do tej postaci z linku na dole (bez obaw wektorowke mam kupiona, tylko nie było sensy jej używać, wiec jechałem po podglądzie)- ale to nie bedzie az tak skomplikowane. wkleiłem w dole grafę z jakiej rżnąłem pozę, zeby nie było ze sam potrafię ;) pani, dla pana: http://www.dontfuckmydog.com/ita2/laziness.jpg
yarosh Napisano 11 Czerwiec 2012 Napisano 11 Czerwiec 2012 (edytowane) panienka lepsza bo większych pedzli uzyłeś, a u gościa bardziej podziubałeś, także chyba miękki pędzel do pocieniowania lub rozmycia by się przydał + ciut podbródek i żuchwę chyba poprawić trza, bo głowa chyba mała ciut i chyba tułów ciut za długi (brzuch), ale pociutowałem sobie tak ciutkę xD Edytowane 11 Czerwiec 2012 przez yarosh za dużo ciutów
olaf Napisano 11 Czerwiec 2012 Autor Napisano 11 Czerwiec 2012 racja racja, dzieki. no panienkę to odrysowałem w zasadzie, a faceta nie miałem od czego ;)
Nezumi Napisano 11 Czerwiec 2012 Napisano 11 Czerwiec 2012 Skoro juz i tak odgapiamy to moze zerkniesz na klasyke jako ze ta pani jest duzo bardziej stylizowana/toonowata niz twoj pan. Nie dziub tak szczegolow, miesni itd - poszedlbym raczej w te strone: http://www.toonswallpapers.com/user-content/uploads/wall/o/13/Nakoma-Pocahontas-Kocoum-1440x900-Wallpaper-ToonsWallpapers.com-.jpg
olaf Napisano 11 Czerwiec 2012 Autor Napisano 11 Czerwiec 2012 mistrz. Do głowy mi nie przyszło :D masz repe. edit: a nie, nie moge ;)
olaf Napisano 18 Czerwiec 2012 Autor Napisano 18 Czerwiec 2012 1dzień, 100% flash, na pewno da się lepiej ale nie o 5tej nad ranem (wtedy usiadłem dopiero do montażu licząc, ze się wszystko zgra) ;)
Levan Napisano 18 Czerwiec 2012 Napisano 18 Czerwiec 2012 Pro robota ta animacja. Momentami może tylko za mało czytelna - jeśli miałbym mniej więcej zrozumieć treść to w paru miejscach się zgubiłem, nie zdążyłem przeczytać. Ale graficznie bardzo ok, fajnie to lata jako całość. PS Byś w końcu założył jakiś banner przy tym wątku ;-)
Monio Napisano 19 Czerwiec 2012 Napisano 19 Czerwiec 2012 Bardzo ładne i fajnie zanimowane. Twoje skille flaszowe są fantastyczne. Mało kto by ogarnął taką animkę w afterze z paczką pluginów a ty zawstydzasz robiąc takie cuda we fleszu. :) Levan dobrze mówi, troszkę za szybkie to i niektórych plansz nie zdążyłem ogarnąć. Jak możesz to wydłuż bardziej dynamiczne momenty w czasie. No chyba że ten czas jest ściśle ustalony a klient wymaga wszystkich tych informacji, w takim wypadku pozostaje:
Karkosik Napisano 19 Czerwiec 2012 Napisano 19 Czerwiec 2012 Olaf no musze przyznać, że ładnie to wygląda i to jeszcze flash. Faktycznie czasami nie zdążyłem przeczytać , ale to tylko raz chyba. @Monio: Nie przypuszczałem że już wtedy robili sobie jaja z tych szefików xD Made my day
olaf Napisano 19 Czerwiec 2012 Autor Napisano 19 Czerwiec 2012 no flash nie jest do tego idealnym narzędziem, ale w afterze raczkuje i termin się skurczył więc wolałem robić we flashu, bo na nic poza improwizacją nie miałem czasu. Niestety wszystko było do pokazania. Ostatecznie z 1.15 musiałem zejść do 45s zachowując całą treść. wyszło 47s. co ciekawe same animacje we flashu generują błędy i mozna z nich skorzystać tylko emitując w formacie video: http://blue-box.com.pl/klienci/samples/sare1.html http://blue-box.com.pl/klienci/samples/sare2.html
yarosh Napisano 19 Czerwiec 2012 Napisano 19 Czerwiec 2012 qrde ekstra po prostu flashowe jakoś tak bardziej 3d się wydają (te z postu wyżej)
olaf Napisano 21 Czerwiec 2012 Autor Napisano 21 Czerwiec 2012 dobra, dłubałem dziś troche tą postać. Ale mam dziury czasowe. Niemniej luz, wazne ze cos sie dzieje w projektach. Zatem wyszło tak jak poniżej. Nie jestem 100% zadowolony ale myslalem ze bedzie gorzej. Tomek, moj grafik zrobil obrys indiańca w wektorze, później moja praca to małe korekty i malowanka. Na koniec przeróbka pod inną grę. p.s. wiem ze te skrzydełka u faceta nieco pedalskie ale kto tam go wie ;)
Nezumi Napisano 21 Czerwiec 2012 Napisano 21 Czerwiec 2012 Ja bym ten dziwny kindzal/sztylet u faceta raczej w druga strone zagial... I jakos bardziej przyczepil niz zatknal za rzemyk bo sie ten pan skaleczy. Ogolnie spoko. Widze ze albo ty albo klienci lubia te eteryczne poswiaty ;) A te skrzydla to powinny byc duze u faceta a male u panny to nie bedzie tak homoseksualnie wygladac ;)
albinoski1989 Napisano 23 Czerwiec 2012 Napisano 23 Czerwiec 2012 http://www.dontfuckmydog.com/ita2/laziness.jpg Czy według was takie wykorzystanie zdjęcia jest łamaniem praw autorskich?? Zawsze mam dylemat przy wykorzystywaniu innych prac, nawet tych z domeny publicznej. Zastanawiam się czy powinienem podawać autora, jeśli odrysowałem kształt lub wykorzystałem część czyjejś pracy.
Gość Chrupek3D Napisano 23 Czerwiec 2012 Napisano 23 Czerwiec 2012 mam nadzieje, ze mój Sfiniok nie zostanie odrysowany :-)
olaf Napisano 23 Czerwiec 2012 Autor Napisano 23 Czerwiec 2012 nie. 30% zmian i praca jest traktowana jako Twoja własna. Druga sprawa, że to akurat kupiona grafika royalty free, co automatycznie wyklucza tego typu problemy.
albinoski1989 Napisano 23 Czerwiec 2012 Napisano 23 Czerwiec 2012 Nie posądzam Cię o łamanie praw autorskich, chce żeby było to jasne. Chodzi mi o przykłady wykorzystania, bo nie znam tej granicy między plagiatem a inspiracją. Chyba oddzielny temat powinienem założyć. Ostatni raz tu piszę. Znalazłem w sieci takie coś http://film.interia.pl/wiadomosci/film/news/plakat-rozyczki-nie-jest-plagiatem,1451346,38 . Moim zdaniem jest tu mniejszy plagiat niż załóżmy byłby u Ciebie;)
Monio Napisano 23 Czerwiec 2012 Napisano 23 Czerwiec 2012 Jeśli Ola-f kupił tą grafikę i licencja pozwala na modyfikowanie to działa to dokładnie tak samo jak kupienie modelu mebelka, zmienienie materiałów i wyrenderowanie go w swojej wizce. Zwyczajny outsource. Z obrazka z którego to zostało odrysowane pozostała jedynie sylwetka, stylistyka jest inna, koncept postaci diametralnie jest inny. Nikt koncepciarzom nie zarzuca że wzorują swoje rysunki na wypozowanych fotach, tutaj co prawda chodzi o dokładne odrysowanie ale sprawa jest podobna, jakby tą postać inaczej upozować to obrazki nie miałyby prawie nic wspólnego. Plakat który podałeś jako przykład również nie jest plagiatem, bo idea nie podlega prawom autorskim. Jednak docelowo ten plakat miał być kopią pomysłu a nie jak w przypadku olafa nową jakością. Laseczka z amazońskiej dżungli a laseczka z miejskiej dżungli, ideowo radykalna różnica.
olaf Napisano 23 Czerwiec 2012 Autor Napisano 23 Czerwiec 2012 albinoski1989: no tak, to zawsze subiektywna sprawa sądu w przypadku praw autorskich. faktycznie gdyby nie było to zdjęcie royalty free to bym bał się pokazać źródła inspiracji pozy. Najwiecej w takim ujęciu ograniczeń mają prace z licencją model release. W tym przypadku korzystaliśmy z tej postaci, bo mój grafik zrobił jej rozkład we flashu na wypadek, gdybyśmy mieli postać animować. Sama oryginalna postać z shutterstocka jest bowiem wektorowa. Pomijam, fakt, ze ciężko byłoby tu nawet argumentować, ze ostateczna wykonana praca nie zawiera indywidualnych cech, które kwalifikują ją jako odrębne dzieło. Lepszym tematem jest piwo kasztelan, gdzie jak byk jest twarz g.clooneya ;) http://targisportowe.pl/photoNewsGalery/big/20527_big.jpg
olaf Napisano 4 Lipiec 2012 Autor Napisano 4 Lipiec 2012 Hej, wróciłem wczoraj z hali napompowany pozytywną energią więc postanowiłem (między innymi) zrobić kolejna grę. tu jest gameplay - bez dzwięku, bo dopiero skonczyłem grę i udźwiekawiać będę później. poniżej screenshooty. Posiłkowałem się grafikami z shutterstocka. chodziło o to by wcisnąć ją gdzieś w jeden dzień pracy, a akurat wypadło dziś ;)
Nezumi Napisano 4 Lipiec 2012 Napisano 4 Lipiec 2012 klonujesz, ale fajnie wyglada ;) Gdyby jeszcze sushi nie zawsze przecinalo sie pod tym samym katem...
adek Napisano 4 Lipiec 2012 Napisano 4 Lipiec 2012 Jeden dzień? Rozumiem, miałeś silnik gotowy, skrypty, ale grafiki dopasowales w jeden dzień i te teksty? Co dokładnie zajęło Ci dzień. Szok jak zwykle! Nice! -- Wysłano z telefonu
olaf Napisano 4 Lipiec 2012 Autor Napisano 4 Lipiec 2012 Silnik napisałem wczoraj w nocy w 3h - kiedyś miałem się za to zabrać, ale nie miałem pomysłu jak, a że jestem leniwy to nie zabieram się do pracy póki nie znajdę sposobu. Wczoraj jakoś tak mnie oświeciło i udało się machnąć. Grafiki i animacje oraz ogólny wygląd robiłem już dziś tak naprawdę od rana. Tego ludka z shutterstocku wziąłem i ta japonkę w tle. Właśnie dodałem dźwięk ale gra wystawiona jest na aukcji więc nie mogę pokazywać. Tak klon to prawda ale mam fruit ninja na fonie i nie moglem nigdy znaleźć porządnej kopii na flasha by sobie pograć więc zrobiłem takową. Chyba miałem dobry dzień bo poza małym debugowaniem kolizji nie było potrzebne w sumie żadne inne. Poza tym z tablicami gra ma 150linijek więc i namieszać się nie dało za bardzo ;) ogółem gra ma 150 'poziomów' - wiadomo prawie to samo ale trudniej. Jest 10 kompletów sushi do rozcinania. Zadnych ficzersów. Bedzie topka ale dopiero jak podepnę dla klienta leaderboard taki jaki chce. Swoją drogą piszę teraz grę w html5 - różnica miedzy flashem a html5 w wydajności to tak na oko 50-200x szybszy jest flash i to nie ten z akceleracją gpu - v11 tylko v10. No ale klient chce klient ma :P
adek Napisano 5 Lipiec 2012 Napisano 5 Lipiec 2012 No kolejny raz rispekt za czas. Ale korzystasz z frameworków flashowych do gier czy teraz wszystko robisz już na swoich rozwiązaniach. Mysle, ze chetnych moze bys sporo na klona flashowego. Ale robiles to w koncu dla klienta czy zeby sprzedac na aukcji? Bo w tym juz sie gubie. Naprawde swietna robota. Daj jeszcze znac jak juz bedzie online. A testowałeś już te jakieś nowe narzędzia Adobe'a do exportu flasha do html5? Bo juz nie pamietam, ale w CS6 cos takiego juz mialo byc. Wczesniej byly bety tych narzedzi w labsach, czy mi sie pomylilo.
olaf Napisano 5 Lipiec 2012 Autor Napisano 5 Lipiec 2012 tak, to akurat na aukcje - nigdy do końca nie przetestowałem tego typu dystrybucji gier. Korzystałem tylko z moich klas ale doświadczenie pozwala pisać znacznie szybciej. No i dobra znajomość klas też daje wiele, bo i sam workflow zakłada wykorzystanie określonych rozwiązań. Poza tym od ok 5mies używam w as3 obiektowości i nagle cała praca przyspieszyła pozwalając na naukę javascriptu, php i innych pierdół co też pozwala planować pracę na zupełnie innym poziomie wydajności. Sam rynek gier opływa klonami - te najpopularniejsze gry to też często klony w bardzo dobrym wykonaniu jak np. Angry birds czy Cut the rope więc tu się nie stresuję tak długo jak naśladuję koncepcję rozgrywki i uczę się od lepszych. Poza tym konkurencja pozwala lepiej ocenić czego oczekuję od swojej gry. Tym flashem -> html5 się nie bawiłem, ale on raczej do animacji jest z tego co oglądałem demonstrację. Problem tego typu, ze html5 jest nie dość ze ubogi to jeszcze niesamowicie powolny (tu mam na myśli sam javascript) przy renderowaniu bitmap czy pętlach, do tego potrafi zamulić całą przeglądarkę taką operacją co już jest frustrującym koszmarem. Dlatego nie mógłbym sobie pozwolić na korzystanie z frameworka który może mieć niezoptymalizowane klasy dla tego badziewia. Widziałem wypusty z różnych frameworków - jest to niestety koszmarnie niewydajne. Zresztą w przyszłym mies wstawię linkę do prostej gierki w htmlu to będzie można rzucić okiem co udało się zrobić - gra na szczęście prosta - na nieszczęście musi działać płynnie na smartfonach.
olaf Napisano 7 Lipiec 2012 Autor Napisano 7 Lipiec 2012 ok, zrobiłem od nowa - korzystając z tego że już nieco czaje programowanie obiektowe i mam kilka uniwersalnych klas - silnik, do gry, ktora pokazywałem w fazie rozwojowej. Wczesniej mnie nieco przerosła - to znaczy nie miałem tyle czasu by nad nią siedzieć ale teraz jest szansa. po usprawnieniach efekt blura jest dostępny dla całej grafiki, wydajność wzrosła - video na dole było robiona na 1-6% cpu i7 2600k nie podkręcanego. Ogółem spokojnie chodzi na 120fps w wysokiej jakości flasha. Jestem zadowolony - pozwoli to władowąć masę oczojebnych elementów. zrzut ekranu z testów wygląda tak: a tak krótkie nagranie z łażenia po mapie:
olaf Napisano 8 Lipiec 2012 Autor Napisano 8 Lipiec 2012 ok troszkę się zmieniło. silnik ma juz nowe znaaaaacznie wydajniejsze sortowanie-Z (zlamiłem ostatnio) oraz poruszanie się. Poniżej test nowego hud'a bo to rzecz ktorej poprzednio nie zaprojektowałem. Z drugiej strony doświadczenie z usability narzucanym przy kolejnych grach mam nadzieje pozwoli na wydajniejsze wykonanie interfejsu. klatka z obecnego stanu gry:
olaf Napisano 9 Lipiec 2012 Autor Napisano 9 Lipiec 2012 poniżej test czytelności i jasności interfejsu.
yarosh Napisano 9 Lipiec 2012 Napisano 9 Lipiec 2012 broni w trakcie rozgrywki się nie zmienia ? wygląda ok tylko mnie osobiście ten ząbek wchodzący u dołu na czarny pasek denerwuje trochę xD
olaf Napisano 9 Lipiec 2012 Autor Napisano 9 Lipiec 2012 broń można zmienić - trzeba jak na ekranie 2gim przejść do statku matki - wtedy tez (o ile nie mamy kasy na apteczki) powoli się leczymy (kosztem czasu na wykonanie misji). W tym samym momencie możemy mieć jedną broń A i jedną B (miny/granaty). Będą misje gdzie statek matka jest niedostępny - wtedy trzeba sobie poradzić z jednym typem broni i bez sklepu z apteczkami (tylko to, co wypada z przeciwnika). Będą też poziomy bez broni A - czyli np. tylko minami trzeba operować w ograniczonej ilości. Dlatego zrezygnowałem z wielu broni na ekranie - w zamierzeniu takie rozwiązanie da bardziej urozmaicona rozgrywkę. W zamian za to dodam tryb 'carnage' na każdej odblokowanej mapie, by można było sobie grać jak w crimsonland bez blokad bonusów (na kolejnych levelach odblokowuje się następne bronie). Mam nadzieje, ze to ma sens ;)
yarosh Napisano 9 Lipiec 2012 Napisano 9 Lipiec 2012 jak najbardziej sens, bo możesz sobie zaplanować rozgrywkę i jednocześnie dzieki takim prostym środkom dać wrażenie że gracz uczestniczy w różnych akcjach, np. desant, dywersja, odbicie obrona czy inne awarie xD, a drugi tryb odblokowany to tylko wspomaga replyability czy jak to się po angielsku pisze. tak się zastanawiałem co to za kółko jest i czy teraz tym się lata i celuje, a ludek biega czy jakaś inna przeszkadzajka i trzeba uciekać od wielkiego lasera co jakiś czas a tu prosze statek matka, moze bardziej kolorami podkreslić ze są razem, bo gabarytami i kolorystycznie ciut podobny jest do tych potworków
olaf Napisano 11 Lipiec 2012 Autor Napisano 11 Lipiec 2012 ok kolejna jednodniówka - obracanie rurek - trzeba uwolnić małą ośmiorniczkę przechodząc wszystkie etapy. Czyli nadal siedzimy w temacie owoców morza :D Właśnie zrobiłem grafikę i silnik do łączenia rur. Jak mi nie wypali jedna robótka na weekend, to skleję to grę w niedzielę. p.s. musze sobie zrobić generator tytułów ;) - kształt ośmiornicy z shutterstocka.
olaf Napisano 11 Lipiec 2012 Autor Napisano 11 Lipiec 2012 no, droga do wolności prowadzi przez ścieki :/
olaf Napisano 11 Lipiec 2012 Autor Napisano 11 Lipiec 2012 ok update, spadam do innych rzeczy. silnik działa, grać już sie da. W weekend punktacja, poziomy, ficzersy i pierdoły. W sumie na chwilę obecną 3.5godziny pracy ;)
olaf Napisano 12 Lipiec 2012 Autor Napisano 12 Lipiec 2012 ok kilka poprawek + ficzers gdzie wysiąkuje woda - docelowo co kilka sekund upływa nam kilka punktów jeżeli jest podłączona. Jako opozycję damy mechanizmy, ktore można napędzać wodą, by genrowały nam punkty.
yarosh Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 to różowo-białe tło trochę takie puste było wcześniej XD zadziwiasz mnie co i rusz, normalnie nieludzkie jest jak pracujesz
olaf Napisano 12 Lipiec 2012 Autor Napisano 12 Lipiec 2012 dzięki, dzieki. mały update -pooglądałem płatne appki na android markecie i zrobiłem update graficzny. Kraba sobie walnę na koszulkę chyba :D p.s. zabawne, ze jeszcze nie wyszedłem poza 4linijki kodu właściwego - poza klasami i akcją obracania o 90stopni pod guzikiem ;) spadam grać w piłę. normalnie nieludzkie jest jak pracujesz nom, ale gdzieś tam jest jakiś azjata... ;)
Joel Napisano 12 Lipiec 2012 Napisano 12 Lipiec 2012 Fajne, przypomina mi się taka gierka z LG Cookie z ustawianiem kanalizacji, żeby woda przeszła :). pozdrawiam
olaf Napisano 13 Lipiec 2012 Autor Napisano 13 Lipiec 2012 nom taka gra dokładnie ma powstać z kilkoma elementami gameplayowimi ktorych nie znalazłem w zbyt wielu hydraulikowych klonach. poniżej gameplay video:
natas Napisano 14 Lipiec 2012 Napisano 14 Lipiec 2012 ola-f z czego się uczyłeś takich gierek robić ? Z helpa czy tutoriale jakieś a może książki ?
olaf Napisano 14 Lipiec 2012 Autor Napisano 14 Lipiec 2012 na co dzień robię gry konkursowe. są znacznie mniej wymagające w kwestii gameplay'u - wytarczy ze beda działać. Zatem robienia gier grywalnych dopiero się uczę i chyba najlepszym sposobem jest podglądać konkurencję. Zanim Ty czy ja będziemy na poziomie największych developerów gier mobilnych na pewno pojawi się sporo materiałów. Są oczywiście książki, nigdy ich jednak nie czytałem. To jak uczyć się z książek czym jest wrząca woda. Osobiście uważam, że trzba wsadzić rękę we wrzątek. Najlepiej do łokcia ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się