Skocz do zawartości

olaf (szybki game art)


olaf

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 812
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

mysle, ze nie zaprezentowlem zadnej eye candy (stąd nasza dyskusja), bo nie taki byl zamiar nie publikuje tu komercyjnej roboty poza ostatnim layoutem na webart.

 

Na forum troluje, myslalem ze to widac ;)

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądź co bądź jest to grafika komputerowa, nie malarstwo sztalugowe. Gdyby oceniać wszystko w kategoriach rysowniczych i malarskich - to pewnie faktycznie, momentami bida z nędzą.

 

 

Mówimy o grafice komputerowej czy o malarstwie ? Jedno z drugim niekoniecznie się pokrywa, sam o tym świetnie wiesz. Czasem te rzeczy mają ze sobą tyle wspólnego co piernik z wiatrakiem i nie ma sensu ich wrzucać do jednego wora.

Równie dobrze mógłbym wejść do działu 3d i zacząć zarzucać że jest tam mało malarsko i że nie ma to wiele wspólnego z rzeźbą w naturze. No właśnie tak jest... i co z tego ? :)

 

Kwadrat jest prostokątem, ale prostokąt nie musi być kwadratem :). Sama nazwa Digital painting coś jednak mówi, a to, że nie ma sensu wbijać do działu 3D i mówić, że nie jest malarsko, to chyba fakt oczywisty. Wiesz gdzie malarstwo pokrywa się z grafiką komputerową? na mój prosty rozum właśnie DP jest tą fuzją. Nikt nikogo do niczego nie zmusza, ale ja bym się na siebie obraził, gdybym z wypiętą piersią pokazał w teczce pracę mega wylizaną, za którą kryłaby się jednak fota całego człowieka, może komuś to nie przeszkadza, a mnie by przeszkadzała, dlatego jestem dumny z siebie, jak coś sam namaluję i będzie to handmade eyecandy. :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz nazwac ostatnia prace jak chcesz, ale jak masz dobry monitor, to zobaczysz tam gotową paletę pod matte i ogolny skic kompozycji - komplet do pracy nad matte w 2-3minuty.

 

Jak tak patrzę na prezentowane prace to z przykrością muszę się przyznać że mam zdecydowanie za kiepski monitor by je docenić. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może komuś to nie przeszkadza, a mnie by przeszkadzała, dlatego jestem dumny z siebie, jak coś sam namaluję

 

No widzisz - dla jednych to jest manifestacja osobowości, dla drugich rynek na którym chcą zarobić kasę. Na rynku nie zastanawiasz się co daje powody do dumy, tylko jak pokonać konkurencję. Różnica w podejściu.

 

Ola-f, pamiętasz co mówiłeś o pokazywaniu dziewicy ? Nie uważasz że w drugą stronę to też działa ? Czy popisy biegłości technicznej, manualnej nie są czymś zbliżonym niezależnie od medium ? Czy to dobry mattepainting czy dobry portret - a co za różnica ? Pokazujesz że umiesz coś zrobić - no spoko, wszyscy klaszczą, ego podryguje :)

Tylko czy wtedy demonstrowanie czegokolwiek na forach ma jakiś sens ? Oprócz oczywiście promowania siebie jako zawodowca, bo to ma przełożenie na konkretne sumy...

A może cyniczny się robie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz - dla jednych to jest manifestacja osobowości, dla drugich rynek na którym chcą zarobić kasę. Na rynku nie zastanawiasz się co daje powody do dumy, tylko jak pokonać konkurencję. Różnica w podejściu.

 

 

 

Ależ ja się z tobą zgadzam, moja reakcja została wywołana jedynie wypowiedzią głoszącą teorię, jakoby digital painting miał niewiele wspólnego z malarstwem tradycyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy wtedy demonstrowanie czegokolwiek na forach ma jakiś sens ?

uwazam, ze poza kokietowaniem przyszlych pracodawców nie ma sensu. Ale to moje zdanie. Czasem trafia sie grupa ludzi z ktorymi chcesz sie zmierzyć i wtedy motywujesz sie do pracy, ale to niezbyt częste jednak. Nawet Tu na forum niby ludzie sie nawzajem liżą po dupach, a nie ma jakiejs zdrowej, pozytywnej rywalizacji w kreatywności jak miedzy znajomymi. A szkoda bo sami na tym wiele traca, ile mozna rysować to samo? Strasznie sie ludzie tu atomizują a uwazaja za społeczność. Dobrze, ze w pracy komercyjnej czesc z nich pracuje w fantastycznych zespołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawałęm się czy wpasowanie obiektu w tło to taki problem, bo daawno tego nie robiłem, więc zrobiłem dwa razy (pierwszy kilkanascie min, drugi 2-3min). Leciałem z glowy nie chcialo mi sie patrzec narefki wiec moze razic ;)

cube.jpg

cube2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toster fajny, mam nadzieję że to pozytywne zgrzanie co do niektórych wątków. Wpasownie w foty w drugim zdjęciu mogłeś chwilkę dłużej przycisnąć z detalem (10 min?) bo przez to dla mnie odstaje i tak jak na pierwszym się chwilę zastanawiałem co wogóle domalowałeś to w drugim od razu widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emmilius: no w drugim fail, ale chcialem tylko paletę zgrać. jak bede robil 2gie podejscie do takiego tematu to postaram sie by nie bylo widac co dodałem, ale to juz bedzie matte ;)

Toster byl robiony przy cieple w wątku ibidem.

 

i-riss: nic. obecnie zająłem się programowaniem i budowaniem algorytmów, bo jest ciekawsze :)

ale to, na czym budowalem renomę to prędkość. zajmuje sie wszystkim. jak kazdy polak znam sie na wszystkim hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tost w pyte :]

 

Ja ja ja.. tez znam sie na wszystkim ;p, ale przestałem programowac, bo grafika wydawała mi sie ciekawsza :], chociaz z jednego algorytmu byłem naprawde dumny, w sumie nie wiem czy kiedykolwiek zrobiłem cos bardziej kreatywnego :], chyba kiedys wróce, bo zabawa była przednia :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczelo sie dzis od tego ze chcialem zrobic cos w stylu fenga, ale nie wyszlo wiec tylko machnalem takie cos na szybko z głowy (choc ciezko o oryginalność w tej pracy)

surf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byłem młody... hyhy... królem handhandlerów (i chyba konsol w ogóle xD) były te ruskie gireki co się łapało wszelkiej maści jajka w taki sposób :D a ja miałem gierke, na której można było jeździć f1 i mijać... "coś" na drodze :D każdy chciał się zamienić za samochody :) obudziłeś we mnie sentyment z samego rana ola-f :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna gierka dużo czasu zajęła? przydałoby się kiedyś rozeznać w temacie

zabójczy defaultowy majl ustawiłeś XD

a poprzedni obrazek kojarzy mi się z tymi ścigaczami na których młody anakin brał udział w wyścigu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

case study do gry: podczas rozmowy z klientem podrzucilem pomysl, ze moze to byc oldskuklowa gierka w stylu jajeczek, bo potrzebowal czegos fajnego asap, wiec jak to w reklamie poleciałem po znanych schematach. Produkcja (grafika, kod, debugowanie, miksowanie dzwieku by miec sampla do "pikania") to niecałe 4h z poprawkami klienta.

 

co do maila, to myslalem ze sie nie wyswietla - zapomnialem o nim ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan 25min po rozpoczęciu prac, chcialem sprawdzic czy mi ręka nie zardziewiała ;) wiem, bedziecie narzekać ze niczego nie koncze hehe. Obiecuje ze jeszcze troche porzeźbie.

domatte.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doklikałem do godziny. nie jestem zadowolony, ale na portfolio nie zbieram. Chce za 3lata miec przestawioną firmę na inne tory wtedy dopukam staranne CG. Dzis mi głowa pęka, ale bardzo owocny dzien zawodowo :)

 

mam nadzieje,ze wyszlo przestrzenniej.

matte_d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

ok nastepna szybka rzecz - micro speed gamedev ;) - 7 czy 8 gierek w 7dni + punktacja do całej serii, zapraszanie znajomych, linki referencyjne + bannery w 3wersjach i 6formatach każdy na rózne portale. Gra wykonana każda w 3 skórkach graficznych na 3mikrosajty. Czas wykonania 7dni kalendarzowych. Pierwsza to ukladanie obrazka - po poprawnym ulozeniu tapeta do sciagniecia. Poki co mam silnik i wzor prawidlowego ulozenia - jeszcze skrypt mieszajacy na starcie i sprawdzajacy czy ulozylismy. Poki do 35min. Reszta tego powinna zajac gora 1godzinę + oskórkowanie jak dostanę materiały. Pierwsza wersja pisana w pociągu, ale daja tam slaba kawę wiec po godzinie doszedlem do wniosku, ze robie jakas bzdure bo sie gubie w kodzie ;)

http://blue-box.com.pl/klienci/fx/switcher_v2.html

 

edit: zrobilem płynne przesuwanie (mozna regulowac jedną zmienną) się klocków

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było zbyt ciężko: dodałem małą pierdółkę w tej gierce i teraz wydaje się dynamiczna ;)

http://blue-box.com.pl/klienci/fx/switcher_v2.html

 

to co prawda 2d, ale zeby nie było ze takie mało malowane, tu arcik do serwisu jako podkład - robione we flashu, grafikami jest brush wody, pól uprawnych i trawy. Chmury, drzewa etc. to wektor, podobnie rzeki, jeziora i miasta. Bylo potrzebne do dalszych prac - podziału na województwa itp.

MAPA

 

poniewaz wszystko jest na warstwach moze uda mi sie zrobic na tym jakies testy AE, ale to dopiero jak bede miał w ogole jakikolwiek czas - pewnie na potrzeby reela na 2010 agencyjnego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze, ze mnie dano nie było. wklejam link do praci na minibitwę. Jak ktoś zechce wytknąć błędy, to śmiało.

http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=953803&postcount=17

 

i mały test we flashu bitmapData.

http://blue-box.com.pl/klienci/szwendobylscy/mapa/test_fizyczna.html

wiem ze mozna bylo w jakims 3d flashowym, ale nie znam a potrzebowalem czegos co mi w 3-4wieczory zartyby z bazami danych. Pod spodem będzie mapa polityczna zbierajaca informacje - przy kliknieciu na panstwo wyswietli jego nazwe i dane z bazy.

 

Generowanie moge przyspieszyc ok 5-6razy ale to pierwszy test tej tej flashowej klasy i powstał w kilka godzin. SPrawdzane na netbooku i wydajnosc tego pasuje na portal w sam raz wiec odetchnąłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jo. dawno mnie tu nie było. z rzeczy płaskich to zepsuł mi się tablet więc nie dotykam 2d jeżeli nie muszę.

 

Pokazywałem kulę ziemską - tu jest nowa wersja nieco bardziej rozbudowana: http://szwendobylscy.pl/public/swf/test3f.html

udało mi się w dość prosty sposó podpiąć rozpoznawanie państw - wszystko jest spięte z bazą danych testową więc działa dodawanie obiektów i komentowanie ich. testowo działa też edycja obiektów.

 

Ostatnio z przymusu bawię się php'em - nawet prosty język. mam już komplet skryptów by we flashu odpalić coś na wzór youtube w jakiś tydzień + tydzień na testy ;)

 

poniżej testy do nowego projektu, który przesunął sie o malutkie pół roku, ale jeszcze nie wiadomo czy będę realizował. To test "interpretatora przestrzeni" jaki chce napisać - renderer to za dużo powiedziane - taki mechanizm podrasowujący silnik away3d.

 

do tego musze się nauczyc as3, ale tez nie sprawia wrażenia skomplikowanego :)

 

femitest.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ola-f: zostalem bezlitosnie skrytykowany przez Ciebie w moim watku, to teraz czas naa...

drzemke.. pozno juz i spac sie chce... ale uwazaj :) nie znasz dnia ani godziny... ;]

ostra niczym brzytwa krytyka uderzy niespodziewanie jak grom z jasnego nieba i bedzie budzila wieksza groze niz kopniak z polobrotu Chucka N. ..

..strzez sie... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z drugiej strony jednak nie - ja potrzebuje miejsca gdzie nie musze przejomować się krytyką ryzykując ze mi nie zapłacicie ;) a część uwaza ze nie powinienem sie odzywac jak nie wrzucam prac. więc sorry jezeli wrzucam to co chce, a nie to co chcecie ogladac, adek i tak mi zagroził banem za offtopy wiec ;)

 

@tr3buch - nawet nie pamiętam, więc nie wiedziałbym ze sie mscisz- myslalbym ze to szczere :D

szkoce.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności