Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chrupek3D
Napisano

sam modeluje w Blenderze i uważam go za cholernie dobry soft, jednak bevel nie daje mi spać po nocach. Skoro u Ciebie sie sprawdza, to wniosek, ze nie potrzebujesz innego softu, co nie znaczy, ze innym nie spędza snu z powiek, ta czy inna opcja.

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

heh nie wiem, wychowałem ie na maxie... ale jakoś przesiadłem sie na blendera i zadowolony jestem jedyny minus to brak n gonów ale i z tym idzie sobie poradzi ć

Napisano

@kpulka - Yafaray robi naprawdę dobre jakościowo obrazy, powiedziałbym, że przy dobrych ustawieniach równie dobre jak VRay. problemem jest natomiast czas - to co VRay policzy w godzinę, Yafaray policzy w jakieś 5-7. Pracuję w pracowni architektonicznej, gdyby nie to, że często klient chce koncepcję na wczoraj i zwyczajnie nie mamy tyle czasu na rendering to używałbym YR, a tak zapewne zainwestujemy w VRay standalone i podepniemy do Blendera.

Napisano

patrzyłem na stoły, biurka i blaty u siebie w domu. Żaden z nich nie jest płaskim sześcianem z bevelem na krawędzi, za to każdy bym wymodelował przeciągając profil po krawędzi. Problem jest wydumany, żeby udowodnić, że przez blendera się straci klienta.

Ngony już są praktycznie, builda z bmeshem można już pobrać i używać jak ktoś ma ochotę.

Napisano

ikkiz, BLADE - bevel w Blenderze ssie. Tyle. Fakt.

 

To aż tak boli, żeby to przyznać? Aż taka ujma na honorze? Po prostu bevel ssie, tyle. Gdyby nie skrypcik przenoszący ten z 2.4x do 2.6x to siedziałbym dalej w starym. A skrypcik też nie działa aż tak cudnie. Nie, nie straci się klienta, nie zawali się świat, a problem nie jest wydumany a bardzo wk*cy przy wielu projektach. Blender nie jest perfekcyjny - żaden soft nie jest. Ale upieranie się, że poważne uchybienie jest wydumane i nic nieznaczące dowodzi nie tyle perfekcyjności Blendera, co niedojrzałości jego fanbase'u. Sorry, tak to wygląda.

 

Zresztą, mnie na równi irytuje duplikowanie map UV przy operacjach oddzielania i łączenia obiektów. Ostatnio kasowałem ponad 1000 niepotrzebnych map, a przycisku "delete all" ni ma. Ani też poprawek, mimo, że raportowałem to jeszcze przed połową serii 2.5...

Napisano (edytowane)

A ja mam czasami wrazenie, ze jak juz nie ma na co pomarudzic przy Blenderze to wyciaga sie asa z rekawa - legendarny, nie dzialajacy Bevel. Szczerze? Moze mam bardzo mocno okrojony poglad na modelowanie i robie cos nie tak, ale pracujac swego czasu w Everach robilem plytke, chyba 40 roznych gadzetow jak komorki, aparaty etc. i nie przypominam sobie, by bevel byl mi potrzebny do czegokolwiek, moze czasami jako alternatywa dla maxowego chamfer edge. W sumie jak przeanalizuje, to do dzisiejszego dnia plugin Bevel (ten dostepny w Edit Mode) sluzy mi tylko do rozszczepiania edgow a nie zaokraglania krawedzi - bo z tego co czytam na roznych forach, to pod tym katem wiele ludzi przezywa jakas ulomnosc tego narzedzia. No ale moze na prawde mam dziwne podejscie i robie cos bardzo okrezna droga, chetnie bym sie dowiedzial do czego bevel jest wam az tak niezbedny (nie pisze tego z sarkazmem).

 

Zeby nie zostac posadzonym o fanbojowanie - blender ma wady, particle nie sa na nodach, z jakichs powodow musze doinstalowywac fake knifa zeby miec cos w miare uzytecznegi do ciecia siatki itp. Imo najwiekszym problemem i tak jest to dziwne, ideologiczne chyba zamkniecie sie na realia rynkowe w CG, nie dostrzeganie userow, ktozy chca Blendera traktowac na prawde profesjonalnie w swej pracy, dodawanie nowych ficzefow ktore sa osom, ale nigdy nie wychodza z etapu interesujacych testow i nie widac ich w produkcjach chociazby amatorskich lub komercyjnych z nizeszej polki... Mozna o tym gadac w nieskonczonosc, ale zeby powiedzmy Max mial tylko tego kalibru problemy, to mysle ze zycie tysiecy osob obfitowaloby dziennie w znacznie mniejsza ilosc bluzg i skrajnie sadystycznych mysli :)

Edytowane przez le_chu
Napisano

Niezbędny? A kto mówi, że niezbędny? Przydatny, do zaokrąglania krawędzi, owszem. Ja z niego masę korzystam. I PROSZĘ, nie używaj argumentu, że "da się inaczej", bo to nie o to chodzi ^^

Napisano

Da sie inaczej i moim zdaniem nawet lepiej, ale to moje zdanie i juz ;) Problem w tym ze blenderowy bevel jest nagminnie wykorzystywany jako argument na jakies dziwne niedogodnosci zwiazane z modelowaniem w tym sofcie. To tak jak marudzenie ze Cycles i cale GPU rendering jest do dupy, bo mam karte ATI lub Intela w laptopie i jestem do nich strasznie przywiazany. Rada - deal with it. Albo przyklad z blendernation - Nox ssie bo nie jest na linuxa. To nic ze to chyba jeden z ciekawszych, fizycznych i darmowych rendererow zrobionych min. pod Blendera - nie ma linuxa i ch...

Napisano

Nie, nie o to chodzi. Bevel był i był niezły. Wywalili - bez powodu. Zastąpili modyfikatorem. Modyfikator jest, byłby lepszy, ale nikomu się nie chciało dodać iteracji, a bez tego trochę kiszka. No, nie wspominając, że zrobili system wag, ale jakoś zapomnieli przez pół serii 2.5x dać kontolera wag bevela w UI. Takie "ups". Trzeba było grzebać się w bebechach. No i masa ludzi na to marudziła, ale co to kogo? Co to, Blender dla użytkowników niby?

 

Nie, nie chodzi o modelowanie, brak bevela bym przeżył, ale wolę go mieć. I mam go. Miałem. Jak długo BF nie zdecydowali się go usunąć i zastąpić niedorozwiniętym braciszkiem podłączonym pod kroplówkę. I to jest problem. To tylko flagowy przykład, nie spodziewaj się, że za każdym razem będzie się wymieniać w punktach braki i błędy, skoro można posłużyć się przykładem-kluczem.

 

To nie oznacza, że Blender jest do dupy, ani że nie da się modelować, czy co tam jeszcze twierdzisz - bynajmniej ja nic takiego nie pisałem. Więc to, że gdzieś tam ktoś tam marudzi, że modelować się nie da - daruj sobie, nie warto poruszać tematu, szkoda strzępić klawiaturę. Problem bevela jest i to, że jest gdzieś tam na Africa Blenderica United (oraz przez lecha :P) nagminnie nadużywany w udowadnianiu racji - to nie ma znaczenia, bo tego nie zmieni.

 

// Doczytałem tego edita co mi umknął - na szczęście ^^ Dopisz do listy braków bevela i cacy ;) To bardzo jak z Acta - masa ludzi krzyczy, a nie wiedzą o tym. Problem jest, ale nie wiadomo o co chodzi, bo ludzie nie wiedzą co krzyczą. I tyle, mój głos nie jest tym z tłumu, tylko tym własnym. Więc się nie krzyw na te ogólnoludzkie ruchy antybevelowe, bo ja nie o tym ;)

Napisano
Albo przyklad z blendernation - Nox ssie bo nie jest na linuxa. To nic ze to chyba jeden z ciekawszych, fizycznych i darmowych rendererow zrobionych min. pod Blendera - nie ma linuxa i ch...

A może orientujesz się dlaczego nie ma na linuxa ?

Napisano

Widzę że pobudziłem do niezłej dyskusji niektórych z was ;)

ale to dobrze bo wtedy pojawia się sporo argumentów "za" i "przeciw" ale niestety nie dało się ominąć obrażania a przecież to nie o to w tej dyskusji chodzi - emocje na bok...

Z tego co tu napisaliście wnioskuję że nie ma jeszcze darmowego renderu który dorównałby Varyowi lecz niektórzy uważają żę Cycle render jest temu najbliższy.

Chciałbym zapytać ekspertów który z następujących programów jest najłatwiejszy do nauki?:

Yafaray

Luxrender

Cycle

W którym z nich najmniej trzeba się naklikać by stworzyć zadowalający render?

Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

można wiedzieć, czemu upierasz sie przy darmowych?

Robiąc zlecenia za parę tysiaków, będziesz oszczędzał na jakości i bawił sie jakimś tam Cyclesem, którego zapewne dopracują tuz przed śmiercią jego twórcy, za jakies 50 lat.

 

Malo który render dorówna vrayowi, zarówno szybkością, jak i jakością.

Skoro cale forum używa vraya, to nie słuchaj kilku fanatyków, bo poważni ludzie umieją liczyć pieniądze, a skoro wybrali vraya, to wiedza co robią.

Chcesz być fanatykiem baw sie darmowymi renderami, a jeśli chcesz zarabiać pieniądze wybierz vraya.

 

Wejdź na stronę Maxwell rendera i zobacz czy maja tam plugin do Blendera... i pozamiatane.

Edytowane przez Chrupek3D
Napisano
można wiedzieć, czemu upierasz sie przy darmowych?

Skoro cale forum używa vraya, to nie słuchaj kilku fanatyków, bo poważni ludzie umieją liczyć pieniądze, a skoro wybrali vraya, to wiedza co robią.

 

Skoro inteligencja to elity a przy tym mniejszość, to wybieraj to co wybrała mniejszość - co elity wybierają! Co wybierają najlepsi! Nie bierz jakiegoś tam VRaya, wszyscy w tym robią, muchy i motłoch cały. Chcesz być jednym z pro, baw się darmowymi, chcesz szpanować zielonymi - bierz vraya!

 

Heh. Pisanie bzdur jest takie proste...

 

Outside - to nie tak prosto. Z mojego doświadczenia - przy Cyclesie sporo się naklikasz i pogłówkujesz przy materiałach, ale z oświetleniem nie będzie problemu (bo nie da się nic ciekawego ustawiać ;) ). W Luxie masz najwięcej opcji, możesz więc sporo zdziałać małą liczbą kliknięć, szybko stworzyć podstawowe shadery itp - ale nauka potrwa, zwłaszcza ilość opcji algorytmów renderujących trwa. No i wolny, nie da się zaprzeczyć. Yaś jest pomiędzy - nie walniesz "z bomby" bardziej skomplikowanego materiału, bo musisz je mieszać, ale też mniej zaawansowane shaderki się robi szybko i instynktownie. Podobnie światła, render - masz mniej opcji, ale przez to szybciej się uczysz je dobrze dobrać. Tak w IMO.

  • Confused 1
Napisano

Chrupek jesteś typem człowieka który na siłę próbuje przekonać innych do siebie.

Dlaczego upieram się przy darmówkach? hm... trudno Ci w to bedzie uwierzyć ale poprostu chciałbym się dowiedzieć czy można choć w częśćiowy sposób mieć to za co płacą inni ciężkie pieniądze. pewnie ty wolisz płacić - to płać...

A jeśli tego nie rozumiesz to uznaj to za czystą ciekawość.

Irytującym faktem jest to że zamiast pomóc tzn. udzielić odpowiedzi na pytanie jakie są dobre darmowe rendery na siłę przekonujesz do płatnego renderu. Uznajesz że są złe to ok ale nie psuj dyskusji bo Twoja forma odowiedzi jest następująca:

"- Hej chłopaki chciałbym kupić za kilka tysięcy fajne dobre auto co polecicie?

chrupek odpowiada - Człowieku czemu się upierasz przy takim samochodzie? kup Ferrari albo Lamborghini i to koniecznie z salonu bo jeśli masz się dobrze wozić to tylko w takich brykach"

Nie którzy mają inne podejście zaakcetuj to...

Napisano (edytowane)

Jest rok 2012 a niektórzy dalej myślą, że ładny render to kwestia silnika. Dlatego wybierają Maxwella, są PRO a w Cyclesie wychodzi im ino plastyk :D

 

Chrupek podrzucisz jakiś link do swoich prac? Pytam bo w pytaniu skierowanym do ekspertów głos zabrałeś jako pierwszy.

 

To taka mała dedykacja w związki z plastykowymi renderami, które rzekomo wychodzą Ci też w Octanie: http://www.ronenbekerman.com/octane-corners-by-bertrand-benoit/

Edytowane przez le_chu
Gość Chrupek3D
Napisano

co by tu jeszcze dodać, żeby było zabawnie... pomyśle

 

może rada dla 15 latka... w Cycles, klikam 456 razy, a w Octane 234... Octane wygrywa.

Napisano (edytowane)
Dzisiejsza rozmowa z developerem - "bo powstał na Windowsa" :)

Spotkałem się z tego typu podejściem do sprawy. Szkoda.

 

Tak jak przedmówcy. Chcesz robić vizki bierz Yafaray. Szybki i intuicyjny. Przy okazji zainstaluj demo vray. Nikt tu chyba nie wspomniał o povray, był a właściwie jest ale tu trzeba przysiąść do nauki. Jeśli chcesz wykorzystać blendera oraz darmowe renderery to nie pozostaje Ci nic innego jak

-Blender render internel

-Cycles

-Yafaray

reszta bardzo fajna i można się pobawić ale albo jeden jest za wolny mam na myśli Luxrender albo... płatny Octane, Indigo,

Jest jeszcze świetny 3delight free z ograniczeniem do 2 rdzeni (nie wiem czy komercyjnie również, musiałbyś poczytać licencję) ale coś ostatnio nie słychać o kontynuowaniu prac nad exporterem. Jest bardzo szybki.

Edytowane przez Idaho
Napisano

Wybór renderera wynika ( a przynajmniej powinien) z celu, jaki chcemy osiągnąć. Osobiście nie jestem miłośnikiem tzw. fotorealizmu i nie interesuje mnie, czy wszystkie fotony są fizycznie poprawnie na swoim miejscu. Tym bardziej, że jestem zwolennikiem dopieszczania całości w postpro. Z tego też powodu nie trawię unbiasów. Niestety Cycles to kolejny z nich. Z darmowych silników Yafaray jest bardzo sympatyczny, mimo różnych wad. PovRaya darzę sentymentem, bo swego czasu zaginał Maxowego scanline na każdym polu i używałem namiętnie, zaś pisanie skryptów sceny po pewnym czasie stawało się dość fascynującym zajęciem.

 

Mój workflow opiera się jednak na Blenderze do modelowania i UV oraz Modo do materiałów, oświetlenia i renderingu.

Napisano

Proszę bez osobistych docinków, jeśli nie podoba się komuś czyjaś wypowiedź, po prostu proszę zignorować. Należy używać przycisku Edycja, jeśli ktoś chce coś dopisać do poprzedniej wypowiedzi.

Napisano

to może lektura u źródeł?

http://www.yafaray.org/documentation/features

http://www.luxrender.net/wiki/Features

w Cycles na razie jest więcej do czytania w todo http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.6/Source/Render/Cycles/ToDo niż w ficzersach :) ale może to okazja żeby się uczyć wszystkiego po kolei gdy powstaje. Mi to sprawia wiele radości próbować sobie na bieżąco bo na przykład do jakiegoś outdora być może cycles wystarczy ...

 

PŁATNE:

http://chaosgroup.com/en/2/vray_features.html

http://www.indigorenderer.com/features

http://www.refractivesoftware.com/features.html (octane)

 

co do płatnych, to może należało by się w nie zaopatrzyć gdy:

a) będą widoki, żeby na siebie zarabiały - (każdy by chciał, nie każdemu się uda)

b) Jak się pracując (i zbierając fundusze na vraya) spotka z ograniczeniami tych darmowych

 

One się nie aż tak bardzo różnią, jeśli chodzi o wiedzę, jak ich używać. W końcu to chodzi o renderowanie, więc przesiadka na inny silnik będzie łatwiejsza niż poznawanie jakiegoś od początku, a wiedza i doświadczenie i zdolność widzenia czego brakuje, albo co jest nierealistycznie, albo jaki efekt mógł by się pojawić w takiej a takiej sytuacji, to wiedza uniwersalna.

Napisano

lekki offtop, mrys myslałem, że modo jest najlepszym modelerem, a Ty modelujesz w blenderze. możesz zdradzić co w Twojej ocenie przeważa na stronę blendera w kwestii modelowania?

Napisano
lekki offtop, mrys myslałem, że modo jest najlepszym modelerem, a Ty modelujesz w blenderze. możesz zdradzić co w Twojej ocenie przeważa na stronę blendera w kwestii modelowania?

 

Pomiędzy modelowaniem w Blenderze a w Modo są duże różnice. Ogólnie trzeba dość radykalnie zmienić przyzwyczajenia. Ponieważ wciąż nie mam dość czasu, żeby do modelera Modo przysiąść i uzyskać podobną wydajność co w Blenderze, opłaca mi się na razie modelować w tym ostatnim i eksportować to do Modo, bo zabiera mi to mniej czasu. Co do samego modelera, to w Modo jest pod wieloma względami znacznie lepszy.

 

@:Creator: Thea jest imo pod wieloma względami niedorobiona, np. wydajność w viewporcie woła o pomstę do nieba. Ale rendery daje fajne.

Napisano

@ikkiz

Chrupkowi od początku brakowało argumentów i dlatego zaczął te ataki

 

Wracając do pytania outside najmniej ograniczeń ma chyba Vray ale wersja stand alone którą podejrzewam trzeba mieć do blendera i jest najtańsza ze wszystkich kosztuje około 1500zł. Octane kosztuje 100 USD czy tam EUR ale nie jestem na bieżąco z jego rozwojem. Renderer bez ograniczeń chyba nie istnieje i chyba nigdy nie powstanie zawsze coś nas ograniczy. Fotorealizm to też jest pojęcie względne zależne od przyjętych wymagań :)

Gość Chrupek3D
Napisano

no juz dobrze, wczoraj przysiadłem nad Cyclesem, fotorealizmu nie uzyskałem, ale coś w nim jest... jeszcze nad nim posiedzę. Ta baba to dla proporcji.

 

a propos pytania, to brałbym Indigo, tylko strasznie sie wiesza... i oczywiście vraya.

Jak ktos ma duzo czasu i mocne umiejętności kompozycji (bez passow), to wystarczy Octane lub Cycles.

 

cycles.png

Napisano

No i całkiem fajnie Ci wyszło :) Co do passów to na dniach będzie oficjalny build Blendera z Cyclesem wspierający przynajmniej te podstawowe (z, gi, id, refleksy i coś tam jeszcze). Imo mocny skill w post produkcji to wymóg przy pracy w każdym silniku. W making-ofach Alexa Romana natywne rendery na prawdę nie powalają jakimś mega poziomem, taka jakość jest do wyciągnięcia w praktycznie każdym, wymienionym tu silniku (przy zachowaniu podobnej prostoty pracy jak w V-rayu).

Gość Chrupek3D
Napisano

le_chu: a znasz jakieś dobre tutki do Cycles, bo wczoraj tyle o ile zdarzyłem zerknąć na tuta o jakimś zielonym pająku, a resztę sam ogarniałem. Z tymi passami to gites info, coś czuje, ze zostanę fan boyem Cycles ;)

Napisano

a gdzie można zobaczyć przed-po alexa romana?

BTW. jak ktoś zna dobrze posprodukcje, to renderer mu nie potrzebny tylko ew. przyspiesza pracę ;)

Napisano

Wyszło fajnie a tutki do cyclesa sam bym chętnie oglądnął jakieś fajne bo do tej pory to raczej tylko podstawy widziałem. Chciałem przetestować Indigo ale jedyne co udało mi się zrobić to 2 kulki z podstawowymi materiałami i model kuchni bez materiałów oraz mnóstwo błędów wywalających indigo gdy renderowałem cokolwiek innego. Ciekawi mnie czy jest to wina tylko materiałów czy Indigo poprostu tak ma. Kiedyś chciałem się indyka nauczyć ale nie udało mi się nic wyrenderować a czasy renderu na 1 rdzeniowym athlonie 3000 nie były zachwycające.

Napisano

ola-f tu:

i tu:

Chrupek: sensownych tutków o Cyclesie nie ma jeszcze, ale jak pracowałeś w Octane to przesiadka nie stanowi żadnego problemu.

Gość Chrupek3D
Napisano

ano jest:

http://vray.cgdo.ru/

 

trzeba zainstalować vraya do Maya... lub demo do Maya, ze strony Chaosów.

Samej Mayki nie trzeba instalować, wystarczy ściągnąć specjalnego Blendera (ze strony którą podałem), a on juz sobie Vraya znajdzie.

Poszukaj na forum, nowej sceny testowej, bo ta stara ma zle ustawienia.

Napisano

@Chrupek

Masz pewność że musi być vray ten pod maya bo kiedyś tym robiłem pare renderów jeszcze pod blendem 2.49 i wydawało mi się że instaluje standalone ale głowy nie dam.

Gość Chrupek3D
Napisano

chodzi o wersje standalone, a ta wersja od maya ma w sobie standalone.

no i wersja xsi tez ;)

Gość Chrupek3D
Napisano

tak, wersja standalone to standalone i kosztuje 350 euro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności