Jump to content
ribel

Oozi: Earth Adventure

Recommended Posts

Wspominałem już o tym projekcie tu i ówdzie na tym forum, ale z racji pojawienia się nowego subForum zakładam osobny temat.

 

Oozi: Earth Adventure to klasyczna platformówka 2D. Nic mniej nic więcej. W założeniach chcemy przywrócić doznania płynące ze starych Amigowych/Snes'owych platformówek lat 90'tych.

 

Gra powstaje już długi (dużo za długi) czas - w planach jest wydanie jej na STEAM'ie czy też innych systemach dystrybucji cyfrowej. Jak się uda to może też powstanie wersja na X360 (Xbox Live Indie Games).

 

Zapraszam na bloga - http://oozi-game.blogspot.com/ gdzie można poczytać o postępach prac. Liczę też na liczny odzew na forum - mobilizacja mile widziana :).

 

screen03o.png

 

oozi02.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie ciekawi jak duży jest Wasz team. Gra zapowiada się przednie, świetny art-direction :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już dawno temu widziałem na warsztacie ten projekt :D Teraz mam okazję skomentować. Wszystko świetnie, ale... nie pasuje mi to jak nisko umieszczone są postacie na planszy, są prawie na krawędzi. Gdyby je podnieść o jakieś 5 mm to wyglądałoby to o wiele lepiej moim zdaniem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nowego nie napisze XD na mnie też gra wizualnie robi dobre wrażenie ;].

Kojarzy mi się Rayman z psx, planujecie jakieś nowatorskie rozwiązania gameplayu czy standardowa platformówka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za dobre słowa. Lecimy z odpowiedziami:

 

Bruneq: niestety na demko trzeba jeszcze poczekać :(

 

PIraT: Jeśli chodzi o samą grę to zostało do zrobienia całkiem sporo. Większość rzeczy graficznych zrobiona. Levele - zrobione jakieś 2/3 zaplanowanych. Najgorzej wygląda kwestia kodu - małe problemy personalne :(

 

empeck: Aktualny team jest 2-osobowy. Ja odpowiadam za grafikę, animację, design, level design i pewnie kilka jeszcze mniejszych spraw. Do tego dochodzi znajomy koder odpowiedzialny za toolsy (edytor poziomów itp.). Był też jeden główny programista, ale się jakoś ostatnio zawieruszył gdzieś :D

 

prrrszalony: Z wrogami uwaga jak najbardziej słuszna. Wynika to z faktu że większość rzeczy nie jest jeszcze odpowiednio dopieszczona. W finalnej wersji nie powinno być takich niedoróbek.

 

jacenty: Wydawcy nie mamy. Plan jest wydać to własnoręcznie na Steam'ie i innych portalach/serwisach z dystrybucją cyfrową. No chyba że ktoś ma wtyki w M$ofcie albo jakimś Sony - wtedy chętnie rozpatrzymy propozycję :)

 

Kruku: Raczej klasyczna platformówka. Z chęcią pobawiłbym się w różne pojechane patenty ala Braid, ale na to trzeba mieć bardziej doświadczony zespół. Ewentulanie tak jak J.Blow być dobrym programistą i samemu to wszystko zakodować. U nas siła napędowa leży po stronie grafika więc z kodem przyszaleć się nie da. Tak czy inaczej mam nadzieję, że te rozwiązania które w grze mają się znaleźć powinny dostarczyć odpowiedni poziom rozrywki.

Edited by ribel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wesołego jajka :)

 

Na jakim silniku powstaje gierka? Na kiedy planujecie demko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do pewnego momentu gra pisana była na Torque Game Builder. Aktualnie z powodu różnego rodzaju problemów i zawieruch pracujemy nad wersją w XNA. Być może uda się przez to umieścić grę na Xbox Live Indie Games. Dobrze by było coby Microsoft pośpieszył się z tym polskim live'em :D

 

A co do demka - na pewno będzie, ale raczej nieprędko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyszła pora na pierwszy materiał video. Nagranie pochodzi z wersji sprzed kilku miesięcy, ale uznałem że trzeba wreszcie coś światu pokazać. Sporo jeszcze różnych rzeczy brakuje (particle, ui, itd), ale lepsze to niż nic.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda niesamowicie!

Jestem pod wrażeniem osiągniętego przez was efektu. Oby tak dalej ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

żeby tylko Team 17 nie wytoczyło Wam procesu :D

Podobają mi się takie gierki, ale za bardzo jednak poszliście w stronę Super Froga i niewiele daliście od siebie :/ Przydałby się Allister Brimble ;)

 

mnie się Toki podoba:

http://vimeo.com/7313638

Edited by Chrupek

Share this post


Link to post
Share on other sites

przede wszystkim chciałbym życzyć powodzenia i wytrwałości, jestem świadom, że nie jest łatwo ciągnąć komercyjną produkcję gry bez budżetu

 

jeżeli chodzi o mój odbiór gry - grafika na poziomie, mocny element gry, muzyka słaba, gameplay zadziwiająco ubogi, wydaje mi się, że czytałem kiedyś twój wywiad, w którym podawałeś inspiracje World of Goo i Braid - gry, który bardzo dużo oferują na płaszczyźnie rozgrywki - nie rozważacie choć lekkiej rozbudowy mechaniki gry?

Edited by mara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobne uwagi co mara. Gra wygląda świetnie, ale brakuje czegoś, co by ją wyróżniało spośród innych platformówek. Większość platformówek, których tytuł jest rozpoznawalny ma jakieś nowinki, ciekawostki gameplayowe, w Trine masz trzy klasy postaci, levele Spelunky są generowane losowo, Limbo ma upiorny klimat i historię, Braid kontrolowanie czasu, itd. Wydaje mi się, że potrzeba Wam jakiegoś pomysłu który sprzedałby grę, inaczej są duże szanse, że zaginiecie wśród tłumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chrupek: można jaśniej. Co takiego w Oozim jest wybitnie zapożyczone z Super Froga?

 

mara: Gameplay ubogi bo materiał pochodzi z początkowych etapów. Zresztą większość mechanizmów jeszcze nie działa. Później będzie lepiej. Co do World of Goo i Braida to nie podawałem tych gier jako inspirację w tworzeniu innowacyjnego gameplay'a a bardziej jako przykłąd niezależnych gier które odniosły sukces. No bo chyba o tym wywiadzie mówimy - Wywiad CDAction.

 

_michal: Bardzo bym chciał zaszaleć i dodać do gry jakiś rewolucyjny i rozpoznawalny element, ale niestety nie mogę tego zrobić. To nasza pierwsza gra i jest spory problem żeby ją skończyć w zaplanowanej formie. Żeby przyszaleć trzeba mieć więcej doświadczenia. W założeniach naszym pomysłem na rozpoznawalność na być staroszkolna platformówka w nowoczesnej oprawie. A co to tego tłumu platformówek to ja jakoś za dużo ich nie zauważam - zwłaszcza jeśli chodzi o takie czysto 2d (pomijając oczywiście masę niezależnych pixelartowych produkcji).

 

A i jeszcze jedno muzyka nie pochodzi z gry - strona audio właściwie jeszcze nie tknięta. To poprostu jakiś utwór ze zbiorów YouTuba.

Edited by ribel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Chrupek: można jaśniej. Co takiego w Oozim jest wybitnie zapożyczone z Super Froga?

 

żeby za dużo nie pisać... wszystko z wyjątkiem postaci :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaczy że jak - jak się skacze po platformach, zbiera gwiazdki, skacze ślimakom na głowę to to od razu jest Super Frog ? Ja myślałem że to bardziej platformówkowy standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gameplay ubogi bo materiał pochodzi z początkowych etapów. Zresztą większość mechanizmów jeszcze nie działa. Później będzie lepiej.

 

Jeżeli możesz, opowiedz bardzo po krótce co pojawi się a czego jeszcze nie mogliśmy zobaczyć. (oczywiście chodzi mi o mechanikę gry)

 

Co do World of Goo i Braida to nie podawałem tych gier jako inspirację w tworzeniu innowacyjnego gameplay'a a bardziej jako przykłąd niezależnych gier które odniosły sukces. No bo chyba o tym wywiadzie mówimy - Wywiad CDAction.

 

Głównym tematem wywiadu jest projekt Oozi. Pisząc, że jest miejsce dla tego typu produkcji podajesz przykłady wyżej wymienionych gier. Dlatego zrozumiałem, że w pewnym sensie porównujesz Oozi'ego właśnie do tych gier, w sensie biznesowym, niekoniecznie gameplayowym. Oczywiście widzę podobieństwo - model Inide. Dla mnie jednak, te gry są zbudowane wokół pomysłu a nie wokół gatunku. To, że pojawił się Braid nie wynikało z tego, że autor chce zrobić nową, ładniejszą platformówkę, tylko dlatego, że miał konkretny pomysł jak to zrobić.

 

Bardzo bym chciał zaszaleć i dodać do gry jakiś rewolucyjny i rozpoznawalny element, ale niestety nie mogę tego zrobić. To nasza pierwsza gra i jest spory problem żeby ją skończyć w zaplanowanej formie. Żeby przyszaleć trzeba mieć więcej doświadczenia.

 

Nikt nie mówi o rewolucji, naprawdę nie trzeba dużo. Po przykład nie będą sięgał daleko, sąsiedni dział na forum ;) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=68242 Zobacz jak mało potrzeba aby osiągnąć coś coś świeżego. Nie mówię, że mnie gra powala ale zdobywa u mnie więcej gwiazdek od dużo ładniejszego Oozi'ego.

 

W założeniach naszym pomysłem na rozpoznawalność na być staroszkolna platformówka w nowoczesnej oprawie.

 

Uważam, że to kiepski pomysł na grę, zwłaszcza, że Oozi jest ładny a nie nowoczesny. Nowoczestą grafikę to może mieć Trine (a poza tym zajebisty gameplay). Myślę, że nie ma zapotrzebowania na takie gry.

 

Uważam, że w tym kształcie w jakim go teraz widzimy Oozi jako gra nie ma dużych szans na osiągnięcie sukcesu, ale jako tech-demo już sobie dobrze poradzi. Może nie zarobicie na niej na następny projekt ale może wam otworzyć drzwi do partnerów/wydawców, czego wam oczywiście życzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy