Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wspominałem już o tym projekcie tu i ówdzie na tym forum, ale z racji pojawienia się nowego subForum zakładam osobny temat.

 

Oozi: Earth Adventure to klasyczna platformówka 2D. Nic mniej nic więcej. W założeniach chcemy przywrócić doznania płynące ze starych Amigowych/Snes'owych platformówek lat 90'tych.

 

Gra powstaje już długi (dużo za długi) czas - w planach jest wydanie jej na STEAM'ie czy też innych systemach dystrybucji cyfrowej. Jak się uda to może też powstanie wersja na X360 (Xbox Live Indie Games).

 

Zapraszam na bloga - http://oozi-game.blogspot.com/ gdzie można poczytać o postępach prac. Liczę też na liczny odzew na forum - mobilizacja mile widziana :).

 

screen03o.png

 

oozi02.png

  • Odpowiedzi 113
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Już dawno temu widziałem na warsztacie ten projekt :D Teraz mam okazję skomentować. Wszystko świetnie, ale... nie pasuje mi to jak nisko umieszczone są postacie na planszy, są prawie na krawędzi. Gdyby je podnieść o jakieś 5 mm to wyglądałoby to o wiele lepiej moim zdaniem :)

Napisano

Nic nowego nie napisze XD na mnie też gra wizualnie robi dobre wrażenie ;].

Kojarzy mi się Rayman z psx, planujecie jakieś nowatorskie rozwiązania gameplayu czy standardowa platformówka?

Napisano (edytowane)

Dzięki za dobre słowa. Lecimy z odpowiedziami:

 

Bruneq: niestety na demko trzeba jeszcze poczekać :(

 

PIraT: Jeśli chodzi o samą grę to zostało do zrobienia całkiem sporo. Większość rzeczy graficznych zrobiona. Levele - zrobione jakieś 2/3 zaplanowanych. Najgorzej wygląda kwestia kodu - małe problemy personalne :(

 

empeck: Aktualny team jest 2-osobowy. Ja odpowiadam za grafikę, animację, design, level design i pewnie kilka jeszcze mniejszych spraw. Do tego dochodzi znajomy koder odpowiedzialny za toolsy (edytor poziomów itp.). Był też jeden główny programista, ale się jakoś ostatnio zawieruszył gdzieś :D

 

prrrszalony: Z wrogami uwaga jak najbardziej słuszna. Wynika to z faktu że większość rzeczy nie jest jeszcze odpowiednio dopieszczona. W finalnej wersji nie powinno być takich niedoróbek.

 

jacenty: Wydawcy nie mamy. Plan jest wydać to własnoręcznie na Steam'ie i innych portalach/serwisach z dystrybucją cyfrową. No chyba że ktoś ma wtyki w M$ofcie albo jakimś Sony - wtedy chętnie rozpatrzymy propozycję :)

 

Kruku: Raczej klasyczna platformówka. Z chęcią pobawiłbym się w różne pojechane patenty ala Braid, ale na to trzeba mieć bardziej doświadczony zespół. Ewentulanie tak jak J.Blow być dobrym programistą i samemu to wszystko zakodować. U nas siła napędowa leży po stronie grafika więc z kodem przyszaleć się nie da. Tak czy inaczej mam nadzieję, że te rozwiązania które w grze mają się znaleźć powinny dostarczyć odpowiedni poziom rozrywki.

Edytowane przez ribel
Napisano

Do pewnego momentu gra pisana była na Torque Game Builder. Aktualnie z powodu różnego rodzaju problemów i zawieruch pracujemy nad wersją w XNA. Być może uda się przez to umieścić grę na Xbox Live Indie Games. Dobrze by było coby Microsoft pośpieszył się z tym polskim live'em :D

 

A co do demka - na pewno będzie, ale raczej nieprędko.

Napisano

Przyszła pora na pierwszy materiał video. Nagranie pochodzi z wersji sprzed kilku miesięcy, ale uznałem że trzeba wreszcie coś światu pokazać. Sporo jeszcze różnych rzeczy brakuje (particle, ui, itd), ale lepsze to niż nic.

 

Napisano (edytowane)

żeby tylko Team 17 nie wytoczyło Wam procesu :D

Podobają mi się takie gierki, ale za bardzo jednak poszliście w stronę Super Froga i niewiele daliście od siebie :/ Przydałby się Allister Brimble ;)

 

mnie się Toki podoba:

http://vimeo.com/7313638

Edytowane przez Chrupek
Napisano (edytowane)

przede wszystkim chciałbym życzyć powodzenia i wytrwałości, jestem świadom, że nie jest łatwo ciągnąć komercyjną produkcję gry bez budżetu

 

jeżeli chodzi o mój odbiór gry - grafika na poziomie, mocny element gry, muzyka słaba, gameplay zadziwiająco ubogi, wydaje mi się, że czytałem kiedyś twój wywiad, w którym podawałeś inspiracje World of Goo i Braid - gry, który bardzo dużo oferują na płaszczyźnie rozgrywki - nie rozważacie choć lekkiej rozbudowy mechaniki gry?

Edytowane przez mara
Napisano

Mam podobne uwagi co mara. Gra wygląda świetnie, ale brakuje czegoś, co by ją wyróżniało spośród innych platformówek. Większość platformówek, których tytuł jest rozpoznawalny ma jakieś nowinki, ciekawostki gameplayowe, w Trine masz trzy klasy postaci, levele Spelunky są generowane losowo, Limbo ma upiorny klimat i historię, Braid kontrolowanie czasu, itd. Wydaje mi się, że potrzeba Wam jakiegoś pomysłu który sprzedałby grę, inaczej są duże szanse, że zaginiecie wśród tłumu.

Napisano (edytowane)

Chrupek: można jaśniej. Co takiego w Oozim jest wybitnie zapożyczone z Super Froga?

 

mara: Gameplay ubogi bo materiał pochodzi z początkowych etapów. Zresztą większość mechanizmów jeszcze nie działa. Później będzie lepiej. Co do World of Goo i Braida to nie podawałem tych gier jako inspirację w tworzeniu innowacyjnego gameplay'a a bardziej jako przykłąd niezależnych gier które odniosły sukces. No bo chyba o tym wywiadzie mówimy - Wywiad CDAction.

 

_michal: Bardzo bym chciał zaszaleć i dodać do gry jakiś rewolucyjny i rozpoznawalny element, ale niestety nie mogę tego zrobić. To nasza pierwsza gra i jest spory problem żeby ją skończyć w zaplanowanej formie. Żeby przyszaleć trzeba mieć więcej doświadczenia. W założeniach naszym pomysłem na rozpoznawalność na być staroszkolna platformówka w nowoczesnej oprawie. A co to tego tłumu platformówek to ja jakoś za dużo ich nie zauważam - zwłaszcza jeśli chodzi o takie czysto 2d (pomijając oczywiście masę niezależnych pixelartowych produkcji).

 

A i jeszcze jedno muzyka nie pochodzi z gry - strona audio właściwie jeszcze nie tknięta. To poprostu jakiś utwór ze zbiorów YouTuba.

Edytowane przez ribel
Napisano
Chrupek: można jaśniej. Co takiego w Oozim jest wybitnie zapożyczone z Super Froga?

 

żeby za dużo nie pisać... wszystko z wyjątkiem postaci :-)

Napisano

Znaczy że jak - jak się skacze po platformach, zbiera gwiazdki, skacze ślimakom na głowę to to od razu jest Super Frog ? Ja myślałem że to bardziej platformówkowy standard.

Napisano
Gameplay ubogi bo materiał pochodzi z początkowych etapów. Zresztą większość mechanizmów jeszcze nie działa. Później będzie lepiej.

 

Jeżeli możesz, opowiedz bardzo po krótce co pojawi się a czego jeszcze nie mogliśmy zobaczyć. (oczywiście chodzi mi o mechanikę gry)

 

Co do World of Goo i Braida to nie podawałem tych gier jako inspirację w tworzeniu innowacyjnego gameplay'a a bardziej jako przykłąd niezależnych gier które odniosły sukces. No bo chyba o tym wywiadzie mówimy - Wywiad CDAction.

 

Głównym tematem wywiadu jest projekt Oozi. Pisząc, że jest miejsce dla tego typu produkcji podajesz przykłady wyżej wymienionych gier. Dlatego zrozumiałem, że w pewnym sensie porównujesz Oozi'ego właśnie do tych gier, w sensie biznesowym, niekoniecznie gameplayowym. Oczywiście widzę podobieństwo - model Inide. Dla mnie jednak, te gry są zbudowane wokół pomysłu a nie wokół gatunku. To, że pojawił się Braid nie wynikało z tego, że autor chce zrobić nową, ładniejszą platformówkę, tylko dlatego, że miał konkretny pomysł jak to zrobić.

 

Bardzo bym chciał zaszaleć i dodać do gry jakiś rewolucyjny i rozpoznawalny element, ale niestety nie mogę tego zrobić. To nasza pierwsza gra i jest spory problem żeby ją skończyć w zaplanowanej formie. Żeby przyszaleć trzeba mieć więcej doświadczenia.

 

Nikt nie mówi o rewolucji, naprawdę nie trzeba dużo. Po przykład nie będą sięgał daleko, sąsiedni dział na forum ;) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=68242 Zobacz jak mało potrzeba aby osiągnąć coś coś świeżego. Nie mówię, że mnie gra powala ale zdobywa u mnie więcej gwiazdek od dużo ładniejszego Oozi'ego.

 

W założeniach naszym pomysłem na rozpoznawalność na być staroszkolna platformówka w nowoczesnej oprawie.

 

Uważam, że to kiepski pomysł na grę, zwłaszcza, że Oozi jest ładny a nie nowoczesny. Nowoczestą grafikę to może mieć Trine (a poza tym zajebisty gameplay). Myślę, że nie ma zapotrzebowania na takie gry.

 

Uważam, że w tym kształcie w jakim go teraz widzimy Oozi jako gra nie ma dużych szans na osiągnięcie sukcesu, ale jako tech-demo już sobie dobrze poradzi. Może nie zarobicie na niej na następny projekt ale może wam otworzyć drzwi do partnerów/wydawców, czego wam oczywiście życzę.

Napisano
Jeżeli możesz, opowiedz bardzo po krótce co pojawi się a czego jeszcze nie mogliśmy zobaczyć. (oczywiście chodzi mi o mechanikę gry)
Tak jak pisałem na filmiku pokazane są fragmenty pierwszych etapów. W grze będzie (w Story Mode) 20etapów i zasadniczo w każdym pojawiają się nowe mechanizmy. Ogólnie rzec biorąc wszelkiego typu przeskadzajki dla gracza - wysuwane kolce, strzelające pułapki, ruchome platformy itp. Jest tego całkiem sporo i mam nadzieję że kolejne materiały video pokażą więcej.

 

Nikt nie mówi o rewolucji, naprawdę nie trzeba dużo. Po przykład nie będą sięgał daleko, sąsiedni dział na forum ;) http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=68242 Zobacz jak mało potrzeba aby osiągnąć coś coś świeżego. Nie mówię, że mnie gra powala ale zdobywa u mnie więcej gwiazdek od dużo ładniejszego Oozi'ego.
Projekt przedstawia się ciekawie i życzę jego twórcom sukcesu. Nie każda gra musi być odkrywcza w swoim gameplay'u - jest jeszcze miejsce na solidną rzemieślniczą robotę. Moim zdaniem klasycznych platformówek nie jest za wiele i znajdą się chętni do pogrania w Ooziego.

 

Uważam, że to kiepski pomysł na grę, zwłaszcza, że Oozi jest ładny a nie nowoczesny. Nowoczestą grafikę to może mieć Trine (a poza tym zajebisty gameplay). Myślę, że nie ma zapotrzebowania na takie gry.
O nowoczesności w Oozim chodziło mi o oprawę 2d. Trine jest bardzo ładny ale zrobiony w 3d. Moim zdaniem ręcznie rysowana grafika 2d ma dużo uroku i właśnie to uważam za mocną stronę naszej gry.

 

Uważam, że w tym kształcie w jakim go teraz widzimy Oozi jako gra nie ma dużych szans na osiągnięcie sukcesu, ale jako tech-demo już sobie dobrze poradzi. Może nie zarobicie na niej na następny projekt ale może wam otworzyć drzwi do partnerów/wydawców, czego wam oczywiście życzę.
Na razie sukcesem będzie jak uda nam się tą grę skończyć :) A o wydawcach i reszcie na razie nie myślę.
Napisano

Przyznam, ze tez mam mieszane wrazenia. Grafika jak dla mnie za slodka, ale nie o tym chcialem.

Napisales, ze target to nie tylko dzieci, ale jakos nie widze szans, zeby ta gra skonczyla inaczej niz dodatek do "Komputerka".

Na samym sentymencie do dawnych produkcji daleko sie nie zajedzie.

 

Raz, ze oferujecie duzo prostsza mechanike niz dawne hity.

Przyklad? Earthworm Jim - bieganie, przyspieszanie na zjazdach, skoki, powolne spadanie, skoki na biczu (glowie), 2 rodzaje strzalu z pistoletu, strzelanie z bicza, batyskaf, latanie w kosmosie. U was jest tylko bieganie i skakanie + to co kryjecie. I nie mowie tu o ruchomych platformach, kolcach itp.

 

Dwa, plaforma PC. Ostatnia rzecza na jaka mam ochote to odpalac cos takiego na kompie. Konsola juz predzej, ale najchetniej na iphonie czy psp.

 

Trzy, brak czegos nowego w mechanice, badz klimatu. Czym ta gra rozni sie od Turtixa badz Tescolandii (sorry Inimages, nie moglem sie powstrzymac :) Ale serio, przeciez oni walneli z 6 identycznych gier rozniacych sie tylko grafika.

Przyklady Braida, Trine'a, Canabalta pokazuja, ze liczy sie swiezy pomysl. Nie trzeba wymyslac kola od nowa, ale jakies kreatywne przeksztalcenie dotychczasowych wzorcow daje efekt.

 

I na koniec o grafice. Obecnie jej wysoki poziom to tylko wymagane minimum.

Spojrz na recenzje gier i jak malo poswiecia sie jej miejsca.

Co wiecej grom z pomyslem mozna wybaczyc gorsza prezentacje, nigdy na odwrot.

 

Zeby nie bylo, ze tylko sie nie podoba. Na pewno dzieci beda zachwycone, po prostu nie wierze, ze przebijecie sie z nia w inne srodowisko.

Bardzo doceniam sposob w jaki to robicie. Widac, ze nie jest na hop siup, wszystko idzie porzadnie, swietna prezentacja, prowadzenie strony itp.. To jest bardzo istotne.

No i zycze powodzenia.

Napisano
Napisales, ze target to nie tylko dzieci, ale jakos nie widze szans, zeby ta gra skonczyla inaczej niz dodatek do "Komputerka".

Na samym sentymencie do dawnych produkcji daleko sie nie zajedzie.

Myślę, że znajdzie się kilku pasjonatów platformówek. Ja sam chętnie bym w taką właśnie grę zagrał. A gdyby nawet gra trafiła tylko do dzieci - trochę ich przecież jest :D

 

Raz, ze oferujecie duzo prostsza mechanike niz dawne hity.

Przyklad? Earthworm Jim - bieganie, przyspieszanie na zjazdach, skoki, powolne spadanie, skoki na biczu (glowie), 2 rodzaje strzalu z pistoletu, strzelanie z bicza, batyskaf, latanie w kosmosie. U was jest tylko bieganie i skakanie + to co kryjecie. I nie mowie tu o ruchomych platformach, kolcach itp.

No do Jim'a to raczej nie mamy startu. Nie ta liga, nie ta jakość i to doświadczenie zespołu. Ale wydaje mi się że w samej grze znajdzie się wystarczająca liczba patentów gwarantujących dobrą rozrywkę.

 

Dwa, plaforma PC. Ostatnia rzecza na jaka mam ochote to odpalac cos takiego na kompie. Konsola juz predzej, ale najchetniej na iphonie czy psp.
Platforma PC jest platformą bazową raczej z wiadomych przyczyn - nie tak łatwo jest wydać grę na konsolach. Domyślnie planowana jest też wersja na Xbox'a (Xbox Live Indie Games). Jak skończymy grę na PC będziemy się zastanawiać co i jak możemy zrobić, żeby ukazała się ona na innych platformach. Ja nie obraziłbym się gdyby Oozi pojawił się też na PSN, PSP iPodzie i całej reszcie :)

 

Trzy, brak czegos nowego w mechanice, badz klimatu. Czym ta gra rozni sie od Turtixa badz Tescolandii (sorry Inimages, nie moglem sie powstrzymac :) Ale serio, przeciez oni walneli z 6 identycznych gier rozniacych sie tylko grafika.

Przyklady Braida, Trine'a, Canabalta pokazuja, ze liczy sie swiezy pomysl. Nie trzeba wymyslac kola od nowa, ale jakies kreatywne przeksztalcenie dotychczasowych wzorcow daje efekt.

 

No miedzy Tescolandią i Turtixem jak spora różnica - zwłaszcza jeśli mowa o drugiej części. A co do 6identycznych gier od InImages to coś wiem na ten temat - współtworzyłem te gry. A że różnią się tylko grafiką - widocznie wydawcy to nie przeszkadzało. Najwyraźniej Play to nie Ubisoft.

No i na koniec kwestia tej innowacyjności. Nie każda gra musi taka być. Wiadomo jeśli ma jakieś nowe mechanizmy to tym bardziej przykuwa uwagę graczy. Istnieje jednak jeszcze grupa gier, które są odtwórcze, ale przez dobrze zrealizowane i po prostu dające frajdę graczom. I właśnie taką grę mamy nadzieję stworzyć. Moim zdaniem dla debiutującego zespołu jest to całkiem ambitne podejście.

Napisano (edytowane)

commingsoon01.jpg

 

Po dłuuuugiej przerwie przypominam o projekcie. Jeśli nic złego się nie wydarzy w lutym Oozi powinien trafić na Xbox Live Indie Games. Trzymajcie kciuki. Standardowo zapraszam na blog produkcji i zachęcam do komentowania.

Edytowane przez ribel
Napisano

Nowy trailer z wersji na Xbox Live Indie Games

 

 

 

Szkoda tylko że tam mało osób odwiedza ten dział :( Liczę na jakieś konstruktywne komentarze.

Napisano
mógłbyś już skończyć ;)

 

Pewnie gdybym mógł to bym skończył ;) Chęci są straszne... możliwości mniejsze. Tak czy inaczej - do końca projektu coraz bliżej.

Napisano

To na jakim etapie jesteście? Mi brakuje jakiegoś pazura w grze. Za spokojnie tam jest, ale już pojawiły się jakieś kuleczki z kolcami, więc jest szansa, że się rozkręci bardziej :]

Napisano

Jesteśmy na etapie kończenia pierwszego epizodu na XBLIG (1/4 pełnej gry). A co do "za spokojnie" - różnych przeszkadzajek w grze będzie całkiem sporo. To co do tej pory pokazane to pierwszy świat gry i siłą rzeczy jest to najłatwiejsza część gry - później będzie lepiej.

Inna sprawa, że aktualnie jestem na fazie ułatwiania etapów - nikt oprócz mnie nie radził sobie w nich za dobrze :)

Napisano

Poziomu Super Meat Boy'a nie zamierzamy pobić. To nie ten typ platformówki - nasza w przeciwieństwie do wielu niezależnych gier tego typu nie jest nastawiona na frustrowanie graczy.

Zróżnicowanie będzie - to co do tej pory pokazywaliśmy pochodzi z pierwszych etapów gry. Zasadniczo przez cały czas gry pojawiają się jakieś nowe elementy.

 

Z innej beczki ... Założyliśmy profil na Facebook'u, więc jak ktoś lubi takie atrakcje zapraszamy TUTAJ.

  • Like 1
Napisano

oozicover.png

 

A wiec... Po wielu latach wyrzeczeń i ciężkiej pracy Oozi:Earth Adventure - Episode 1 ląduje na xboksowym marketplace w dziale Indie Games. Zapraszam do pobrania dema i w miarę jak się spodoba (taką mam nadzieję) zakupienie pełnej wersji.

 

Oozi na XBLIG.

 

Na deser nowy trailer z wyżej wymienionej wersji:

Napisano

W ruchu wyszło bardzo ciekawie. Po tym co pokazywałeś wcześniej wróżyłem nudną grę, a tutaj takie zaskoczenie! :D Nie mam xboxa, więc na sobie nie sprawdzę :D Chętnie zobaczyłbym też skrinszoty z innych poziomów (podobają mi się tła:) Fajnie wyszło ich budowanie tutaj

)

Uderzcie z tym na wykop lub coś anglojęzycznego, żeby projekt rozpropagować i podrzućcie linki. Warto to gdzieś pchnąć dalej, żeby posiadacze xboksa wiedzieli co kupić :)

Napisano

Dzięki za dobre słowo :)

 

Co do wersji Pc-towej to taka wersja powstanie. Pierw robimy 4 epizody na Xbox Live Indie Games a później składamy to w całość i robimy wersję na Pc i uderzamy na Steam i inne portale.

Napisano
Może warto pomyśleć o iOs i Androidzie? O ile engine da się stosunkowo łatwo przeportować.
z tego co wiem to chłopaki robią w XNA więc iOS chyba odpada
Napisano

Bardzo to przypomina połączenie mario i prehitoryka i raymana. Gra wydaje się jakaś anemiczna, ale to może dlatego, że nie słychać dźwięków. Czemu nie miło by było pograć w taką odświeżoną wersję, dobra robota. Jakoś chyba bardziej by mnie kusiło w prehistoryka pograć :D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności