Skocz do zawartości

Ciemna Strona Księżyca


MaRCuSZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Prezentuję moją nową animację. Tym razem historia robota jadacego po powierzchni Księżyca, który dociera do jego ciemnej strony i decyduje się jechać dalej...

 

Animacja wykonana w 3dsmaxie, dymy w Afterburnie i FumeFX, post w Afterze. Muzyka narazie z Moon'a, ale wkrótce będzie już skomponowana specjalnie do tego filmu.

 

Życzę przyjemnego seansu :)

 

Link na Vimeo:

Link do downloadu:

www.aloneanimation.com/CiemnaStronaKsiezyca.avi

 

Moon_01.jpg

Moon_02.jpg

Moon_03.jpg

Moon_04.jpg

Moon_05.jpg

Edytowane przez MaRCuSZ
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

O, o ile to lepsze niż twoja pierwsza anima (która zła nie była). Naprawdę udźwignąłeś klimat. Momentami dreszczyk się pojawia. Storytellingowo dwa momenty imo można by rozwiązać lepiej - Włączenie świateł przy granicy ciemnej strony - dało by się lepiej zaakcentować, dać zbliżenie, oraz nie zmieniać tak perfidnie klimatu muzą i tytułem. Bo muza przed tytułem naprawdę robi klimat. Mi się bardzo kojarzy z Blood Simple. Ma w sobie melancholię ale i grozę i nagła zmiana nie była konieczna. Mnie, jako widza tylko wyrwała z klimatu w jaki już udało się wciągnąć Druga rzecz - aż się prosi o trochę lepsze wyczekanie na podniesienie dźwigni. Puenta raczej oczywista. Niemniej, świetna robota, duże Wow!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajne, ciekawi mnie ile taka produkcja powstawała?

po 2 minucie zdecydowanie dynamiczniej, co według mnie daje duży plus.

no i scena z ostatniego screenu, Hollywood :P

a ten szum na piasku to specjalny? teren z jakiegoś plugin'u?

no i jak możesz napisz ile tego fume i AB, no i gdzie :)

Edytowane przez wesol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajna animka. Dobry podkład dźwiękowy, szczególne do momentu w którym robot zaczyna szarżować. Świetne buduje klimat.

PS. A gdzie nawiązanie do "Dark Side of the Moon" Pink Floyd'ów - taki tytuł zobowiązuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę fajne wykonanie. Gratki!

 

Ale w rzeczywistości nigdy nie będzie takiej ostrej granicy między oświetloną i nieoświetloną częścią księżyca co pewnie wiesz. A ciemna strona księżyca to ta której nie widać z ziemi bo księżyc jest zawsze zwrócony tą samą stroną w stronę naszej planety. I ta ciemna strona wcale nie jest cały czas ciemna ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Fabularnie bardzo milo sie oglada, ale tak, jak mowilem wczesniej - brakuje mi troche koloru. mimo wszystko, naprawde pro! :)

 

...na front z nim! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, dajcie spokoj czepianiu sie logiki i fizyki;)

 

Bardzo fajna realizacja i bardzo, bardzo mocny wplyw na odbior ma muza. Takze uwazaj przy jej zmianie, bo moze sie okazac, ze klimat siada;)

 

Tak czy inaczej BARDZO sprawnie udalo Ci sie stworzyc napiecie. Momentami brakowalo mi mastera, pojawial sie jakby za pozno. Mozna to uznac za slabosc montazu, albo sposob na specyficzne tworzenie napiecia u widza;)

 

Masz do tego dryg niewatpliwie. Beda z Ciebie ludzie:)

Edytowane przez Reanimator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo musze przyznac ze do momentu przelaczenia dzwigni ciary byly. Muza i klimant Moonowski ale jak zapozyczac to od najlepszych ;] Tyle ze mialem cicha nadzieje na jakies ciekawsze/ bardziej tajemniecze rozwiazanie sytuacji... no coz pewnie kwestia preferencji ale ze mnie cale napiecie tak fajnie budowane ulecialo...

 

Tymniemniej bardzo sprawnie zrobiony film!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek - było było jak Marek ostatnio wrzucał swoje filmy - on tak ma - nic nie wrzuca aż tu nagle sru ! po kilka na raz :) co do filmu to oczywiscie zarówno sam pomysł jak i wykonanie bardzo dobre. Klimatyczne i zabawne -po prostu kawał dobrego shorta

p.s. Śląsk jest z Ciebie dumny Marku :)

Edytowane przez jaras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze :)

Co do zarzutów technicznych - tak, mruganie gleby to niskie samplowanie... W większości przypadków renderowałem ją scanline'em ponieważ miałem na rendering baardzo mało czasu a scanline liczył ją najszybciej - niestety kosztem jakości... Gwiazdy też w paru ujęciach tak mrugają, ale tam to jeszcze bezboleśnie przechodzi.

Co do dymów spod kół - połączenie Afterburna i Fume'a. FumeFX był odpowiedzialny za pozostawianie długich fluidowych dymów za kołami robota a Afterburn za te szybkie, mniejsze dymy tuż przy kontakcie kół z podłożem. Ślady za kołami to w więszości przypadków odkrywana czarnobiałym twardym gradientem tekstura z namalowanym śladem.

Robota udało mi się zrigować w taki sposób że sam dostosowywał wysokość kół do podłoża i związane z tym przechylenie nadwozia. Po prostu puszczałem go jak po sznurku z punktu A do B a reszta działa się sama. Mogłem jeszcze dodatkowo kontrolować jego przechył na boki lub do przodu/tyłu.

 

A co do spraw merytoryczno/fabularnych itd :) Jestem świadomy tego że granica między ciemną a jasną stroną Ksieżyca nie jest tak ostra - ten moment w filmie to po prostu taki joke z mojej strony :P. Generalnie od początku miałem pomysł na to wszystko taki że ten cieżki mroczny klimat to tylko taka przykrywka, bo w rzeczywistości to wszystko żarcik taki :). Nie wiem czy to dobrze, może powinno być mroczno do samego końca :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MARCUSZ: Mysl, ze niezla opcja byloby tez rozbicie atmosfery narastajacej tajemniczosci i powagi, kadrem gdzie po zapaleniu swiatla okazuje sie, ze iz po ciemnej czesci ksiezyca toczylo sie bogate zycie nieznanych nam form. Obcy na widok swiatla i robota zapadaja w chwilowa konsternacje by po chwili popasc w paniczna histerie, czego wynikiem jest zniszczenie pojazdu ksiezycowego:) Pozdrawiam i gratuluje ukonczonego filmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animacja jest wprost niesamowita, ma ten klimat i wciąga dzięki czemu nie zwraca się uwagi na niedociągnięcia.

Interesuje mnie sposób w jaki wykonałeś ujęcia z kamery robocika, czy jest to zwykłe ujęcie jak inne tylko, że przerabiane potem w after effect' cie czy jeszcze jakoś inaczej ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Animację robiłem z długimi przerwamy niecałe 3 miesiące. Pod koniec produkcji wyrabiałem średnio jakieś jedno ujęcie na dwa dni. Co do ujęć z kamery robota - tutaj mała ciekawostka :) Mianowicie, ujęcia te najpierw normalnie wypuszczałem z 3dsmaxa, składałem w afterze i renderowałem. Później wyświetlałem je na pełnym ekranie na monitorze, który z kolei filmowałem moją małą tandetną kamerką FullHD Praktica DVC 5.4 :). To mi dało specyficzne zniszczenie obrazu, rolling shutter i ziarno oraz wszelkie zakłucenia wynikające z tego że kamera nagrywa 30fps a finalny film ma 25fps. Kamerka gubi ostrość w ciemniejszych wnętrzach co idealnie zadziałało w ujęciu zoomowania na kropkę na horyzoncie - ta nieostrość pod koniec to naprawdę wariujący autofocus w kamerze! :) Tak nagrany obraz ponownie lądował w afterze, w którym nakładałem elementy interfejsu.

 

To narazie tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne. Wciąga i buduje klimat.

Faktycznie, jak ktoś już tu wspomniał, można było ujawnić coś zaskakującego po tej ciemnej stronie, np. miasto kretów, opuszczone wesołe miasteczko itd.

 

Czekam z niecierpliwością na kolejny projekt.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...znam Prakticę ...wiem co to gówno potrafi a zwłaszcza jej focus....:)))...ale też parę razy uadło mi się to mimo wezystko wykorzystac....do swoich celów. Gratuluje dobrego pomysłu i konsekwencji w realizacji. Bardzo mnie cieszy ze wygrał scenariusz a nie fikołki techniczne. Tylko zebyś nie słuchał Traitora ...na końcu każdego filmu nie musi być koniecznie gówno....:)).... albo ufoludki.... robimy filmy także dla myślących i niekoniecznie do wyświetlania na biesiadach,

Pozdrowienia i gratulacje raz jeszcze....!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZbyszekLLL - narazie Mariusz Sładek nie robił do tego muzyki :) Jest w trakcie :) To co słyszysz pochodzi z filmu Moon.

 

dziadek3D - no Praktica ma swoje duuuże wady ale też zalety - zobacz sobie mój drugi film w innym wątku - Katowice Miasto Ogrodów. Tam cały materiał nagrany jest Prakticą i w sumie wstydu nie ma. W świetle dziennym obraz jest całkiem niezły, pozostaje jedynie nieznośny rollingshutter, który tylko czasami udaje się bezboleśnie usunąć pluginem z The Foundry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez musiałem obejrzec 2 raz zeby sie przyjrzec patentowi z kamerami - dobry pomysł. Wracając jeszcze do samego filmu - tak własnie powinno sie robic shorty - zwięźle i na temat bez zbędnych wodotrysków,sam sok ;) no i fajne zakonczenie - na moich ustach pojawił się banan ;) gratulacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm ogólnie mi się podoba napięcie narasta do momentu gdy dojeżdżamy do włącznika światła jest dla mnie zbyt banalny i od razu wiadomo co się stanie ale nie doszukuje się tu błędu, takie to moje gadanie. Muzyka w momencie szybkiej jazdy do światła troszkę mi nie pasuje do tego ale to moje subiektywne odczucie. Praca kamery jest ok chociaż troszkę śmierdzą 3d ale to tez moje subiektywne odczucie. W momencie gdy robot dojeżdża do włącznika mogłeś zrobić rozbieżność tonalna było by ciekawiej. Ogólnie mi się podoba film i jest bardzo spoko:) gratuluje pomysłu i wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajne. Mocno wzorowane na MOONie, nie tylko muzycznie :).

Jedyne co mnie gryzie w obrazie, to skala. Zupełnie nie potrafię wyczuć jakiej wielkości jest ten robot. Na początku filmu, mamy określenie skali porównując ślad ludzkiej stopy ze śladem koła, z czego wynika, że robot, jest nie wielki. Natomiast jakoś po 20 sekundzie mamy Total, na którym robot sprawia wrażenie jakby był pojazdem załogowym, znowu w zbliżeniach, głębia ostrości jest tak duża, jak w ujęciach makro, przez co mam odczucie, jakby robot, był jeszcze mniejszy niż wskazuje na to ujęcie ze śladem stopy. Zdaję sobie sprawę, z tego, że nie łatwo jest uzyskać wiarygodną skalę w świecie CG i znam ten problem z własnego doświadczenia.

Ogólnie duży respekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny film Marku! Fajny pomysł i bardzo sprawnie opowiedziany. Do tego żadnych dłużyzn, ciekawe ujęcia i świetna animacja mechaniki. Do tego fajna postprodukcja (to ujęcie z zoomem z kamery robota (ziarno i łapanie ostrości) - absolutnie rewelacyjne.

Nie trzeba być wróżem, żeby stwierdzić, że masz przed sobą wielką przyszłość i idziesz drogą Spielberga i Tomka Bagińskiego. Ciekawie opowiadasz i przede wszystkim masz co opowiadać. Geniusz! 5***** i gratki fronta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności