Skocz do zawartości

Teczka 2D: Norden, Environment, matte sketches


norden

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 126
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość dekiel

no ja tez nie potrafie sobie tego wwszytkiego wytlumaczyc, widocznie norden ktos cie nie lubi albo ... ;) tak czy siak masa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dunuś>// Nie wiem, zaczęło się na pewno od gwiezdnych wojen episode 1... miałem wtedy 11 lat jak ten film sie pojawił... i strasznie mi sie to Coruscant spodobało... ;) z rysunków Coruscant koncepcyjnych nauczyłem sie sam perspektywy.. po prostu je kopiując... a w dalszych latach aż do dzisiaj... to sci fi które rysuje bazuje na wielu roznych obrazach/ szkiach które widziałem na sieci...na jakimś tam też troche własnym doświadczeniu i upodobaniach... Ja tych swoich projektów osobiscie nei oceniam jakos wysoko... zeby zrobic cos naprawde cool.. trzeba poszicowac troche więcej niz jeden szkic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie tego swojego demo reela i robie... troche "końca nie widać" po drodze poprawiłem (więcej detali, HD) troche co niektórym znane 3 ujęcia ze starego Adevale. Ewa jest spoko w demo jak najbardziej chce ją dorzucić.

 

evaseqnew00074.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matte zrobiony do demo reela... rzecz była prosta i chodziła mi po głowie od miesiąca... Wziałęm kamerę wczoraj i chwile postałem czekając na to aż przejedzie jeden samochód... Rzecz okazała się dosyć trudna. Ponieważ na dole są światła gdzie zawsze samochodów stoi mnóstwo i jak ruszają to całą gromadą ;) Tak więc czekałem dosyć długo na ten jeden samochód... Oczywiście pan jechać musiał 60km/h tak więc w ujęciu niestety poszedł retime... Jak mi sie jutro zachce to dorobie motion blura... ehhhhh.. Brakuje mi też jakiejś ... porannej pary wodnej w powietrzu... z kominów itd...

pozdrawiam

 

link do video:

hasło do video: 3dsmaxpeople

 

estakadaexporta.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nic nie wrzucałem. Dzisiaj jednakowoż pozwolono mi jedną z prac komercyjnych umieścić na sieci... więc się pokazuję a co! : p pozdrawiam wszystkich uzytkowników. Obrazek to montaż z ok. 50-60 zdjęć plus dużo pracy ręcznej czas ok. 5-6dni po 12-13 godzin dziennie. Rozdzielczość HD1080p tutaj: http://imageshack.us/m/691/3999/posteracompaiexbig.jpg

 

posteracompaiexsmall.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dekiel

wrzuc wiecej synek ;) wg mnie ostatni przepalony, wiem ze trudno bardzo robi sie arty pod slonce, ale ogolnie spox :) a ten detal co dorzuciles do adevale wg mnie nie pomaga ale psuje ... ja bym go wywalil ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dekiel>//

3 ujęcia powyższe z Adev. Bardzo odstawały w folio od reszty. Detal był tam potrzebny. Co prawda teraz giną : ) bo całkowicie nie odróżniają się pustką od reszty... ale myslę że lepiej jest utrzymywać równy poziom...

 

Praca na dole- hmmm. Mamy chyba różne definicje przepalenia... Mogę się zgodzić co do tego że skala jest zła dla wielu budynków w oddali, Obiektyw nijaki, no i w wielu momentach troche oszukane światło, również lewa strona (budynki na drugim planie) lekko odstają od całej reszty. Flara/glow na horyzoncie istnieje jako dodatkowa warstwa... W przypadku pracy w compo nad tym mozna ją było zdjąć/ kontrolować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matte do jednego prywatnego ujęcia... tak dla ćwiczeń...Jak skończe shot to podrzuce.. kanty na brzegach gór usune :) obiecuje ;P tą podwójnąchmurę też... i uzupełnie vertexy...po lewej...

wersja 1080p tutaj:http://img233.imageshack.us/img233/6738/previho.jpg

prevismall2.jpg

prevismall.jpg

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super! jak to robiles? wpier sketch? teren jest 3d widze, ale to nie jest chyba zaden soft tylko zwyczajne foty na geometrii plus bump. tak czy siak fajne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telthona>// Tak wiem o czym mówisz :) Zaczałem prace nad tą scenką zanim sie pojawił gameplay...bardziej zainspirowany grą F22 TAW kto zna ten wie (

)... Ale nei ukrywam.. faktycznie w momencie gdy obejrzałem gameplay z battlefielda postanowiłem przerobić nieco horyzont w sensie dodać płonące miasto.. Na początku chciałem zrobić jedynie sam przelot samolotów nad pustynią...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a weź, wszyscy są przytłoczeni tym gameplayem. TAKICH GIER NIE POWINNO SIE ROBIĆ :P

własnie przez ten dym skojarzyłam, co nie zmienia faktu że Twoja praca ma troszke inny klimat, i się wybroni sama ;) a myślę że skojarzenia z czymś takim, to w sumie komplement :P pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 3,5 tygodnia skończyłem wreszcie takie ujęcie z samolotami, przy którym chciałem się nauczyć/przećwiczyć kilka tematów wczesniej nigdy nie zastosowanych przeze mnie przy pracy. Do obejrzenia zapraszam na vimeo:

hasło: lockheedmartin

 

Przez chwile jeszcze może nie być wersji w HD widocznej. vimeo potrafi to mielić przez dłuższą chwilę.

pozdrawiam Norden

reelshot.jpg

finalshota00003.jpg

finalshota00185.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do konca mapowanie z kamery... Niestety widać na tej skale na dolnym kadrze powyżej że moja metoda nie jest jeszcze dopracowana do perfekcji : ) ale za to np. zrobienie takiej teksturki skałki jak powyżej zajmuje ok 30 minut dla dowolnego modelu/ dowolnego kształtu góry który sobie wymyslisz na koncepcie/animatiku... Przy nastepnym shocie w wolnym czasie pomysle jak to jeszcze ulepszyć... bo nie chce mi sie samemu dopracowywać krawędzi i dłubać sie w teksturze bo jest lekko źle zmapowana na modelu... Przecież to strata czasu... ja po prostu chciałbym mieć odrazu skały..które jakos wygladają z ewentualnymi drobnymi poprawkami.

 

Co do afterburnerów... popatrz jak dużo rzeczy świeci i fruwa w transformersach Baya ;) Dzieciaki jakoś nie narzekają że brakuje tam realizmu a film i tak zarabia w cholere...

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ten efekt Jaras tylko nie wiem czemu nie przerobił vimeo tej wersji ujęcia na HD

Tu masz wczesniejszą wersję w HD.. hasło to samo

 

Starałem sie nie przesadzać za bardzo z tym drganiem powietrza bo w pewnym momencie to sie robi takie zbyt sztuczne gdy da sie za duzo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy do jakiegoś projektu... Chodzi o możliwość dowolnego oswietlania księżyca zbudowanego z 50 mln poly : ) Ma też to wyglądać w miarę realnie... 2 dolne obrazki to czyste geo bez teksturki

empsillnesscompdsmall.jpg

empsillnesscompcsmall.jpg

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że są tacy ludzie jak Ty, wypierajcie gumowe potwory z polskiej kinematografii :)

Jak bym był prezesem Koniecpolskim, to sfinansowałbym jakiegoś "Pana Twardowskiego czyli seks and przemoc" z fx-ami pod Twoją egidą, niestety na razie muszę się przede wszystkim zastanowić jak sfinansować byt sobie i swojej rodzinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dekiel łapcie linki poukładane w miare pokolei:

http://img696.imageshack.us/img696/5136/cvbsmallprev.jpg

http://img819.imageshack.us/img819/3976/prevb.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/5214/prevf.jpg

http://img191.imageshack.us/img191/5232/prevhj.jpg

http://img199.imageshack.us/img199/5849/previi.jpg

 

I prawie finał... bo to tło pod moje resume ale całkowicie finalnego resume nie moge udostepnic niestety:

http://img692.imageshack.us/img692/8894/cviug.jpg

 

pozdro

Edytowane przez norden
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O, człowieku, otwarłeś mi oczy.... Masz ode mnie repa.

Teraz zrozumiałem jak powszechna jest droga którą pokazałeś i dlaczego tak wielu nie daje rady jej sprostać w inny sposób.

Stary, ja miałem odpięty tablet i wszelki plan to już na zawsze olać.

Dzięki twojemu postowi wracam do grafiki, pozdro >:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miazga!

Jak bys mogl napisz co nieco o samej technice w jakiej wykonujesz 'wlepianie' poszczegolnych fragmentow fotografii, tekstur. Wycinasz fragment ktory ci odpowiada, dopasowujesz to szkicu, pozniej bawisz sie color balancem/ przyciemnieniem/walorem itp? Uzywasz brushy, czy jedynie fotki? Ile czasu zajmuje ci zrobienie takiego arta jak ten ostatni?

Jednym slowem poopowiadaj troche, bo sam nie mam cierpliwosci do mattow, inna sprawa tez ze po prostu nie wychodza mi tak jak bym tego oczekiwał;] wiec mam nadzieje ze dowiem sie o czyms o czym warto wiedziec gdy sie robi takie rzeczy;]

 

Takze respect za mase dobrego stuffu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nicponim>// Ten potrwał jakieś 5-6dni po 8-11h ale troche się pisało na facebooku ;] więc pewnie krócej. Znaczy jest jedna zasada w matte, której nigdy nie udało mi sie spełnić w pełni... ale z każdą kolejną pracą zbliżam się coraz bardziej. To jak z przyspieszaniem do prędkości światła. Musisz wiedzieć co znaczy każdy piksel ; ) w sensie... nie zostawiasz rozmazanego brusha tylko cisniesz dopóki nie wypełnisz wszystkiego informacją. Ja sobie to tak tłumacze... No i trzeba działać w sposób uporządkowany żeby w mirę zachować jednolitą jakość na całej powierzchni obrazka. Generalnie matte jest proste... Jeżeli pozbędzie się każdy swego szaleństwa w głowie np ciągoty do tego żeby coś pokolorować fajnie ; ] albo umieścic fajny element to sie uda. Ktoś mi na mattepainting.com napisał że mogłem łódke jakąś wpieprzyć na to jezioro na dole. Pomyślałem sobie no way... Każdy obrazek to taka pokrzywiona figura o podstawie trapezu wypełniona mniejszymi pokrzywionymi kwadratami... Jeżeli dojdziemy do tego co znaczą i jak są poukładane kwadraty wewnątrz wtedy uda nam sie zrobić matte. Oczywiscie nie mówie byście układali kwadraty ;] tylko jak o tym mysleć by sie w tym nei zgubić. Scenka którą wrzuciłem jest dosyć prosta...

 

Zupełnie inna polityka jest w przypadku projekcji... Tam sie zaczynają schody... Tak naprawde każdy musi sie sam nauczyć bo są momenty tak pokrętne i polegające na własnych wymyslonych sztuczkach że po prostu tego nie da sie nauczyc. Wiecie np. jak zrobić piane rozbijającą się o skalisty brzeg oceanu... :D jezeli robicie to sami ..bez niczyjej pomocy...albo jak zrobić miliard drzew rozmieszczonych w odpowiednich miejscach i każde może być inne : )

Edytowane przez norden
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fantastyczny stuff.

 

Ale spać nie mogę bo nie wiem jaki software wykorzystałeś. Rozumiem że Mocha zastępuje After Effects? Czy może Mocha służy do czegoś innego?

 

Animacja z F22 - matte na PS'ie, F22 i ruch kamery na 3ds Maxie, ale jak przerobiłeś tę 'pierwszoplanową' skałę na obiekt 3d?

 

Jakiego rodzaju potężna czarna magia została tu użyta? Pytam jak czarodziej czarodzieja:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności