Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Kilka nowych opcji addonie flip fluids: APIC solver i geometry attributes:

 

 

 

 

https://thumbs.gfycat.com/IlliterateSoupyJapanesebeetle-mobile.mp4

https://thumbs.gfycat.com/GrippingTightEarthworm-mobile.mp4

https://thumbs.gfycat.com/ShyLittleCommabutterfly-mobile.mp4

https://thumbs.gfycat.com/HomelySmartHawaiianmonkseal-mobile.mp4

https://thumbs.gfycat.com/SparseInferiorHoneyeater-mobile.mp4

Trochę porendziłem w Cycles X i wychodzi 2-5 razy szybciej na większości scen.

Edytowane przez alex3d
  • Like 2
Napisano (edytowane)

Sciagnalem to magiczne Cycles X, wrzucilem scenke prosta z jakas puszka.
Najpierw w ustawieniach musialem wylaczyc i wlaczyc znowu GPU bo go nie widzial ale potem wczytal kernele i zadzialal w koncu.
Faktycznie szybszy...
Zamiast 46 sekund skonczyl w 41 sekund na tych samych ustawieniach 😄.
Dupy mi nie urwalo. Mowie sobie "wezme cos ciut bardziej skomplikowanego" (na Blendku teraz robie glownie wizki roznych produktow wiec nie mam skomplikowanych scen). No i tu juz zdecydowana poprawa - zamiast 1m30s w 2.92 cycles X skonczyl w 40s.
Roznice zaleza od sceny, wiadomo, ale na prawde spoko przyspieszenie.

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)

To co odjaniepawla Ian Hubert nie przestaje zadziwiać i bardzo często masę rzeczy robi tak prostymi metodami na szybkości a na koniec zupełnie tego nie widać tylko wylewającą się ilość szczegółów z ekranu 🙂

---

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
Napisano

Wczoraj pojawila sie do sciagniecia wersja 2.93 stable. Nie wiem jak sie to ma do oficjalnego releasu i co w kontekscie braku oficjalnego wydania oznaczac ma to "stable".

Przy przegladaniu release notes (moze sa niekompletne) naszla mnie refleksja a propos Pablo Dobarro znanego jako Zabojca ZBrusha 😄.
Co on robi wlasciwie teraz? Poza streamowaniem laleczek oczywiscie. Cos ta rewolucja sculptu znaczaco zwolnila ostatnio by nie powiedziec stanela.
 

Napisano

Stable znaczy

Cytat
a building for the lodging and feeding of horses, cattle, etc.
such a building with stalls.
a collection of animals housed in such a building.
Horse Racing.
  1. an establishment where racehorses are kept and trained.
  2. the horses belonging to, or the persons connected with, such an establishment.
 

verb (used with object), sta·bled, sta·bling.

to put or lodge in or as if in a stable.

verb (used without object), sta·bled, sta·bling.

to live in or as if in a stable.

 

  • Like 1
  • Haha 2
Napisano

A, teraz to wszystko jasne.
W zasadzie, skoro i tak konkuruja ze wszystkimi i wszystkim, to moze i opanuja tez nisze wyscigow konnych. Za konia trzeba zaplacic a Blender za darmo wiec lepszy. Ten Ton to ma leb na karku jednak!

  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Legendarny, szybki rozwoj Blendera - juz mozna sciagnac 2.93.1 candidate. Prawie jak w gierkach - day zero patch 😄

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)

Sprobowalem sobie dodac Line Art na obiekcie (bo mi sie spodobal ten ich samolocik), to dzialalo to tak koszmarnie powoli (przy obiekcie ze 20K), ze jakakolwiek zmiana w modyfikatorze zajmowala 30 sekund...
A line art byl tylko rzutem z kamery, jak obrocilem obiekt to jego tyl jest pusty. Szukalem jakiegos ustawienia, nie znalazlem. Zawsze dziala tak samo. Na tutorialach dodaja line art i jest z kazdej strony...
Z tych wszystkich miliona zmian moze z 5 jest mi przydatnych. Jeszcze nie wiem ile z tych 5 dziala...
Odtrabiono "koniec ery", zmian jest kwadrylion i jest super.
(edit)
Jakby sie ktos zastanawial tez, to okazuje sie ze Line Art dziala wylacznie z widoku kamery, wiec trzeba ruszac kamera a nie obiektem 😄

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)

@Nezumiwiadomo już dlaczego Cycles to taki elegancki renderer, także przed odpaleniem Blendera załóż krawat 🙂, a przed nauką Mayi to nie wiem co? 

 

 

Tak serio, to kawał dobrego wydania, a Brecht i Sergey mocno cisną. W Eevee też się szykują usprawnienia.

https://code.blender.org/2021/06/eevees-future/

Geometry nodes - nie trzeba będzie odpalać Houdiniego, żeby jakieś podstawowe, modułowe rzeczy zrobić w stylu blokowisko/miasto etc. - bardzo się przyda w VFX.

Edytowane przez alex3d
  • Like 1
Napisano

BTW ile ludzi pracuje nad majką aktualnie? bo to się wierzyć nie chce, tyle kasy itd. a rozwój jest taki powolny, nawet publicznej road mapy nie ma. Max coś tam ma, ale to coś w stylu "będzie fajnie", Czy nie chcą za dużo zmieniać ze względu na większe studia, które mają swoje pluginy itd.

  • Like 1
Napisano
9 hours ago, alex3d said:

także przed odpaleniem Blendera załóż krawat 🙂, a przed nauką Mayi to nie wiem co? 

Muszke moze czy cos..? Frak?..😉

Kurde ja na prawde bym chcial, zeby Blender miazdzyl wszystko, byl zajebistym softem no bo do cholery jest za darmo i w miare go znam. Ale jak widze te niedorobki to mnie szlag trafia. Ten line art chociazby - spoko opcja. Raz, ze powolna ze az przykro, przy srednim polycouncie juz jest nie do uzycia praktycznie. Ale tez jak to jest durnie pomyslane - zamiast byc w modyfikatorach normalnie i dzialac po prostu przy obracaniu obiektu to najpierw musisz dodac jakis... nawet nie wiem jak to nazwac - niby-obiekt-grease-pencil i sie pokaze w viewporcie. ALE jak obiekt obrocisz to sie okazuje ze to nie dziala. Trzeba patrzec przez kamere. O tyle jest to mylace ze na samym poczatku dodaje ten line art bez kamery - wiec da sie... Dlaczego nie dziala intuicyjnie pozostaje slodka tajemnica devow...

Wiem ze smedze, ale kurde duzo rzeczy w Blendku jest tak zrobionych jakby ktos sie znudzil - niczym Pablo Dobarro 😛 - i poszedl robic cos innego oddajac do uzytku niezbedne minimum. Zero jakiegos myslenia o tym czy jest to user friendly czy nie, czy jest to intuicyjne czy nie - ot wazne zeby bylo.
P
otencjal jest niszczony przez wieczne uganianie sie za nowym i niedopracowywanie istniejacych narzedzi. Extrude manifold dziala jak kupa ale co tam - nikt nie dopracowuje. Poly build tak samo porzucony - moglby byc zajebistym narzedziem. Modyfikator array moglby miec suwaki do "cirular" i "spiral" oraz do losowego obrotu i skali instancji. Ale po co - teraz powiedza ze mozesz sobie nodami ustawiac bo masz wieksza kontrole... Tyle ze ja nie chce laczyc nodow 15 minut jak moglbym przesunac suwak. Nie kazdy pracuje przy "open movie", nie ma rodziny i nic lepszego do roboty jak laczyc nody...
Nie kumam tego, to jakas dziecinada jest po prostu. Teraz znowu beda UI "naprawiac"... Ci sami co nie umieli go dobrze zaprojektowac beda go naprawiac. Pablito niech sie za to wezmie to bedzie trzeba komendy z palca wpisywac bo jemu tak jest wygodnie "na Linuksie".

Raz jeszcze - to nie tak ze nie lubie Blendera - wlasnie dlatego, ze lubie to chcialbym zeby byl dopracowany. Tak samo jak syna karce bo chce zeby nie wyrosl na debila tak samo narzekam na Blendera bo chce zeby byl rewelacyjny. Ale z tego co widze tworcy i "komjunity" nie bardzo. Wola jarac sie i chwalic na wpol dokonczone rozwiazania. Dopoki tak bedzie nie sadze zeby Blender zastapil inne pakiety masowo.

  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Ale chyba oficjale releasy blendera nie są już takie niedorobione i eksperymentalne?  Be te ficzery to raczej taki proof of concept robiony przez nie oficjalne jakieś tam zespoły lub pojedynczych ludzi zgadza się?

życie weryfikuje, że nikomu za darmo się nie chce tego kończyć - my też mamy taki problem z naszymi wipami. No nie wszyscy ale spora część pewnie tak 😉 Ja mam - milion pomysłów na to co chciałbym wymodelować, pół miliona w niekończącym się wipie 😉

A za hajs, rach ciach i zrobione 😉

 

 

Edytowane przez michalo
  • Like 1
Napisano
34 minutes ago, michalo said:

Ale chyba oficjale releasy blendera nie są już takie niedorobione i eksperymentalne?

Wszystkie przyklady narzedzi, ktore podalem sa takie niedosr... znaczy sie niedorobione od wielu oficajlnych wydan. Tylko ten Line Art jest z ostatniej wersji - tez oficjalnej. Reszta o ktorej mowie jest od wielu releasow olana i nic sie nie zanosi na to zeby to ktos mial naprawic/podrasowac.
Nie wiem kto te rzeczy zaczal. Arraya od lat nikt nie usprawnia z powodow mi nieznanych. Ot maja taka filozofie/zachcianke ze robia co chca, kiedy chca i do momentu kiedy chca. Dopoki ich cos interesuje, temat jest swiezy to jest dobrze. A jak sie znudzi to przeskok na cos nowego.
Teraz widze, ze jest moda na przepisywanie od nowa. Cycles X, sa plany przepisania Eevee zanim zaczna nowe opcje dodawac...
Oczywiscie wczesniej w ogole nie bylo mowy ani o Cycles X ani o przepisywaniu Eevee. Ale jak mowie, ze rozwoj Blendera jest chaotyczny to fani krzycza, ze nie mam racji i linkuja do jakiejs roadmapy. Niestety roadmapa w przypadku Blendera znaczy tyle co nic bo moze w kazdej chwili zostac zmieniona pod wplywem jakiegos impulsu...

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Line Art ma zastąpić Freestyle i wydaje mi się że jest od niego szybszy. Przede wszystkim gdy linie są już wygenerowane, zmiana ich właściwości, np. grubości jest natychmiastowa. We Freestyle każda zmiana oznacza ponowne przeliczanie wszystkiego. Obiekt Grease Pencil można sobie obracać w viewporcie, ale oczywiście ma on tylko sens z widoku kamery. Z każdej innej perspektywy nie będzie wyglądał poprawnie.

LineArtViewport.PNG.9cc740050394c3342c158a7a2aaa96e6.PNG

LineArt.thumb.png.16f63101ce813d41b1ced67d6c88d494.png

Problem, który zauważyłem to fakt że Grease Pencil nie renderuje się poprawnie gdy linie są położone bezpośrednio na obiekcie. Żeby uzyskać ładny efekt musiałem wyrenderować linie na osobnej warstwie, ale żeby to zrobić trzeba najpierw wybejkować LineArt (opcja na dole modyfikatora).

Edytowane przez Tvaroog
  • Like 2
Napisano

@Nezumi, dobrze ze piszesz tu o swoich odczuciach z blenderem. Ja proponowałbym dodatkowo pisać o tym co wg Ciebie jest zje..ne na oficjalnych kanałach blendera. tutaj nikt tego nie wyslucha, a tam jest duze prawdopodobienstwo że znajdzie sie wielu innych ktorzy popra Twoje spostrzezenia i razem krzyczac cos ugracie.

really, wiele dobrych rzeczy w koncu poszlo do przodu przez zwracanie uwagi na to.

oczywiscie jest większa masa tych krzyczacych ktorzy goowwwno wiedza o tym jak co ma dzialac, co byloby lepsze. Dla nich liczy sie kolejna ikonka, lewoklik, pierduviewport swiecacy jak choinka, i inne badziewia.

sam siedze dalej na 2.79. poza eevee, szybszym renderingiem i paroma jakimis funkcjami nie widze nic co mnie przekonuje do przesiadki na nowsze wersje. w koncu jej dokonam ale jeszcze nie teraz.

musimy troche poczekac az kurz po bezglowym tlumie opadnie i zaczna devy robic co trzeba a nie co im krzycza nad uchem. bedzie dobrze, ale wymaga to czasu.
dlatego na zakonczenie sugeruje abyś ty i reszta troche tej energii na biadolenie przekazali tam gdzie ktos to usłyszy i gdzie da to wymierny efekt.

Napisano

@drakul Rozumiem doskonale co mowisz, mam za soba wiele lat zglaszania bugow (i trzeba przyznac ze naprawiali w na prawde w imponujacym tempie. Nigdy nie zapomne jak jeden bug zostal naprawiony w godzine od zgloszenia 😮 ). Ale - wybacz doslownosc - juz mi sie rzygac chce jak slysze "devowie nie moga wszystkim na raz sie zajac", "moze ktos napisze taki plugin" itd.
Kiedys pisalem, dyskutowalem, prosilem, oficjalnie, nieoficjalnie na Twitterze... Nie z kazda glupota, zwykle z rzeczami malymi, potrzebnymi co chwilke w zwyklej pracy i bedacymi cierniem w tylku. Niestety przy takiej obstawie fanatycznych fanow kazda dyskusja grzeznie w udowodnieniu ci, ze nie masz racji bo Blender jest idealny a ty sie nie znasz i w ogole to jakbys pol zycia spedzil sledzac
developer.blender.org to bys wiedzial dlaczego jest jak jest a nie... sensownie.
Przyklad - kiedys wszczelismy dyskusje o bolu tylka z zatwierdzaniem obrotu i skali. Wiele razy sam zapomnialem i szukalem powodu dla ktorego dziwnie dzialal modyfikator. A ile razy jakis nowy uzytkownik sie pytal co jest grane to nie zlicze. Ten i ow sie zgodzil ze powinno to byc zatwierdzane automatycznie ale zaraz zlecialo sie stadko fanow udowadniajace ze przy animacji to moze byc przydatne. Dobra, mowie, to niechby chociaz byla to opcja. Ustawiam automatyczne zatwierdzanie jak chce a jak nie chce to nie. Tez im nie pasowalo. "Nie ma po co, to tylko jeden skrot, niech jest jak jest". Ktos tam potem zrobil niezaleznie plugin do tego bo przeciez w Blenderze podstawowe funkcjonalnosci musza byc z pluginow... Jak przestanie plugin dzialac a koles go nie updatnie to zawsze mozesz sie nauczyc programowac i sam sobie napisac pluginek... User Experience prosto z Blender Institute.
Taka jest mentalnosc - nawet nie chca dopuscic zeby bylo lepiej. Szczeniacka chec "wygrania" dyskusji w internecie bierze gore nad racjonalna ocena softu.
Dlatego sobie wypisuje posty tutaj bo juz tam mi sie nie chce 😄 To sie zrobilo bardziej ideologiczne niz racjonalne towarzystwo. Poza tym wyglada na to, ze jesli w 3.0 nadal beda dodawac kolorowe bells and whistles a podstawy beda olewane to sie pozegnam z Blenderem calkiem. Poki co jeszcze obserwuje.
Kiedys sprawdzalem daily builds, teraz sprawdzam nowe wydania oficjalne. Jeszcze. Do 3.0 . Potem juz zalezy.

Napisano (edytowane)

Nie moge edytowac starego to dodam nowy post...
Juz wiemy co robil Pablo Dobarro - zmienial... wszystko.

https://code.blender.org/2021/06/asset-creation-pipeline-design/

Dobarro teraz sobie robi co chce juz nie tylko ze sculpt mode ale z calym Blenderem. Kolejny raz znakomity przyklad na to, ze rozwoj Blendera jest niezaplanowany, chaotyczny, ze caly soft moze byc wywrocony do gory nogami co chwile bo sie komus cos wydalo ze moze bedzie lepiej. W tym przypadku jednej osobie.
Blender 3.0 - Pablo Dobarro's Female Anime Character Creator 😛

Edytowane przez Nezumi
Napisano

@Nezumi musisz pogodzić się z bolesną prawdą, gdy dłużej używasz jakiegoś softu i chciałbyś żeby nawet drobne rzeczy były poprawione i bardziej poręczne, już nie wspominając o większych funkcjach to jesteś skazany na rozczarowanie. Używam mayi od wersji 4.5 od Aliasa i Redsifta od wczesnej alphy, były czasu gdy aktywnie je promowałem i chwaliłem, teraz? Fuck them both! Z zaawansowanych funkcji jakie oczekuję to żeby to co jest działało i mnie nie wk***ło ale i tego nie mam. Od jakiegoś czasu traktuje softy jak młotek z niewygodnym trzonkiem od którego robią się odciski ale da się zacisnąć zęby i wykonać robotę, a czy będą na rynku czy znikną to jest mi wszystko jedno, jak pojawi się coś lepszego i stabilniejszego to przejdę bez żalu gdzie indziej 

  • Like 6
Napisano (edytowane)

Jest dokladnie jak mowisz @Destroyer. Nie siedze pod prysznicem i nie placze, ze mi Blenderka zmieniaja. Mam raczej cyniczno stoickie podejscie prywatnie. Na forach i twitterze bardziej cynicznie 😉 Nie bede sciemnial ze mnie w ogole nie obeszlo jak to przeczytalem bo sie troche wkurzylem na kolejna rewolucje po nic.

Juz bylo groznie jak zapowiedzieli KOLEJNY RAZ poprawianie UI 😉 Nigdy nie zrozumiem dlaczego z tym budzetem nie zatrudnia speca albo kilku od UI/UX i ustala to raz na zawsze... Inne softy tez czasem zmieniaja UI - ostatnio chyba Unreal (nie uzywam ale cos slyszalem). Kiedys pamietam zmiane UI w Maxie na przyklad. I jasne - zawsze znajda sie tacy, ktorym to nie pasuje bo sie przyzwyczaili itd. Ale jeszcze nie spotkalem zadnego softu ktory by grzebal przy interfejsie NON STOP, jakby po omacku szukajac dobrego rozwiazania (i zrzucajac w ciemnosci inne losowe rzeczy :D).

Najzgrabniej to co mysle ujal ktos w komentarzu pod artykulem:
"The biggest pitfall of Blender official development is this:
Big, time consuming, architectural changes made with the promise of enabling new and improved features… instead of adding new and improved features and exhaust all that the current architecture has to offer."

A tak ogolnie to:

 

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Ta małpa symbolizuje dzisiejszego artystę? Wkurwiony i zarośnięty.. a na koniec, ze każdy może taki być. 

 

Ciekawe co to będzie. Bedę miał zaraz światłowód więc wszystko co w chmurach znów mnie interesuje 😉

 

Napisano (edytowane)

Ma sie to nijak do Blendera ale fajne - lepsze od Blendera na pewno 😛 Spoko ze wrzuciles!
Wszystko zalezy od ceny i tego czy wspolpracuje z Maya Indie. Ciekawe czy trzeba miec Maye zainstalowana czy jest to jakos u nich na serwerach... Mam nadzieje ze bedzie jakas wersja dla niezamoznych 😉

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)

Custom build, jestem ciekaw od kogo wyszła inicjatywa, czy autodesk przyszedł do wety, "ej bo nam się już nie chce, macie w dzierżawę i rozwijajcie dalej" czy weta "nie możemy patrzeć jaki paździerz robicie, dajcie nam rozwijać ten soft" xD

@KLICEKpls przecuć powyższe komentarze do Drobniejsze newsy, ciekawostki, misc 😉 

Edytowane przez Skyrush
  • Haha 1
Napisano
46 minutes ago, Skyrush said:

macie w dzierżawę i rozwijajcie dalej

oho czyli macie w dzierżawę i patrzcie jak powoli umiera gdy gamonie od was szturchają to patykiem bo my i tak  już mamy i tka lepsze zabawki 🙂 

Napisano

W kwestii niepokojącego kierunku zmian w Blenderze o których piszecie - całe szczęście przynajmniej na razie polityka jest taka, że wszystkie stare wersje można ściągać i instalować, więc ja jestem w stanie się pogodzić z tym, że zatrzymam się na takim Blenderze 2.9x na kolejne kilka lat.
Już przerabiałem katowanie Autocada 2002 i Blendera 2.76 w roku 2017 (bo niestety cały sprzęt i system był w pracowni przestarzały) i mimo to robota była zrobiona.
Wiadomo, że liczy się postęp ale obecnie osobiście uważam, że Blender jest w pełni funkcjonalny.

Napisano (edytowane)

Szlifowania narzedzi to najwyrazniej nie oznacza bo... ich nie szlifuja . Juz nie bede po raz pierdylionowy wymienial ktore sa w oplakanym stanie a moglyby na prawde byc rewelacyjnymi narzedziami. Bugi usuwaja i tyle. Czasami wrzuca jakies poprawki powiedzmy do Cyclesa. Ale to tak jakbys mial nas...markane na srodku pokoju a chwalil sie ze poscierales kurze...
Mysle ze najlepszym komentarzem do planowanych zmian jest to, ze za plus poczytuje sie fakt istnienia wersji LTS, ktora tych zmian miec nie bedzie 😄.
Albo, ze w ogole mozna siedziec latami na starej wersji. To napawa optymizmem.


Zobaczymy co tam wysmaza. Zwyklem mowic, ze Blender nie ma swojej niszy jakiejs, nie ma jednej na prawde silnej strony tylko chce konkurowac ze wszystkim. Nadal tak uwazam ale moze jest taka rzecz w ktorej Blender sie wybija nad wszystkie inne softy.
Chec bycia oryginalnym na sile.
Jak jakis nastolatek co chodzi z jedna nogawka spodni podciagnieta pod kolano i farbuje wlosy na zielono. Odroznia sie? Jak najbardziej.
Tylko po co?
Moze wyjasnie o co mi chodzi:
Wchodzi niedlugo Unreal 5, ktorego jednym z glownych usprawnien jest to, ze moze lykac pierdylion poly. Moze to jeszcze nie jest takie piekne jak to maluja ale widac w jakim kierunku zmierza. Nowe konsole - moga szybko wczytywac ogromne ilosci danych a to jest potrzebne do wielkich tekstur i ciezkich siatek. Pecety tez przygotowuja sie do wprowadzenia podobnych rozwiazan. Unreal to nie tylko gry - tez przemysl filmowy, wizualizacja... Wszystko zmierza w kierunku raczej obslugi ciezkich rzeczy w czasie rzeczywistym - a Blender? Ze zacytuje:
"The focus on performance won’t be on how high the vertex count in Sculpt Mode can be, but how fast Blender can deform a mesh, evaluate a geometry node network on top of it and render it with PBR shading and lighting. "
Dlaczego? Bo plan rozwoju robi koles, ktory lubi robic kolorowe laleczki Anime ktore sa low/mid poly. I robi sobie swojego Blendera.
To czy to wyjdzie Blenderowi na dobre - zobaczymy. Uwazam ze niekoniecznie.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

@Nezumi jak spojrzysz jak bardzo zmienił się blender 2.4 vs 2.5 vs 3.0 i ile nowych funkcji się pojawiło to gdzieś to trzeba w tym UI upchnąć co powoduje wprowadzenie zmian. Sam Cycles i Eevee to mnóstwo opcji i zależności. Blender bardzo przyspieszył rozwój i to jeszcze potęguje ten efekt ciągłych zmian. Może LTS to rozwiązanie dla Ciebie - posiedzisz 3 lata na jednej stabilnej wersji, na której pracują firmy, które działają w blenderze komercyjnie i będziesz miał spokój. A jak LTS Ci nie przypasuje tzn. że blender nie jest dla Ciebie.

Mam zdanie jak wyżej, soft to tylko soft. Problem bardziej co chcesz robić w grafice. Być artystą, zarabiać kasę, chcesz sławy być bożyszczem kobiet 😉 Są np. rzeźbiarze, którzy jednym narzędziem typu siekiera, potrafią wystrugać w drewnie cudeńka. Pytanie co chcesz robić, a dopiero później w czym.

 

Napisano

Chyba musze cos wyjasnic.

Ja to wiem, ze to "tylko soft".

Kazda rzecz ktora skupia wokol siebie pasjonatow tematu w gruncie rzeczy nie jest warta jakiegos glebszego rozwazania. Wezmy takie motocykle. Pasjonaci sie jaraja nimi ale to przeciez srodek transportu tylko, nie? Co z tego ze taka czy inna firma go zrobila? A tu ludzie jakies kluby zakladaja, loga wymyslaja i zasady... paranoja. Motocykl to tylko motocykl. Wsiadaj, bracie i jedz gdzie masz jechac a nie dorabiaj ideologii.
Auta to samo - po co jakies Top Gear robia czy inne The Gran Tour programy. Co za roznica? Cztery kolka, silnik, wsiadasz i jedziesz.
I tak ze wszystkim.
Sport, jedzenie, gry, filmy, muzyka... A juz chyba najbardziej bezsensowne jest kolekcjonerstwo. Znam takiego kolesia co kolekcjonyje figurki He-mana. Zabawki to tylko zabawki przeciez sa, zdziecinnial na starosc?

Ja nie wypisuje tych rzeczy na forum dlatego, ze to obiektywnie ma jakis ogromny wplyw na moje zycie a ja sam zagryzam zeby w rozpaczy. Faktycznie to sa tylko narzedzia - nie bedzie to to bedzie inne. Nie trzeba mi tego uswiadamiac 😉

Dyskutuje o tym bo to rowniez jest moja pasja. Interesuja mnie programy zwiazane z 3D - nawet te, ktorych w ogole nie uzywam. Taki max na przyklad, Houdini, C4D... Fajnie sobie pogadac o tym, pogdybac, pokomentowac.
Albo o kartach grafiki. Slucham niemal codziennie na YT kanalow w stylu "Coreteks",
"Moore's Law Is Dead", "Not an apple fan" itp. Nie dlatego ze planuje jutro kupic karte ale dlatego ze pasjonuje mnie rozwoj technologii w tej dziedzinie.
Blender moze zniknac jutro i dam sobie rade. Zwlaszcze ze i tak sie na Maye przesiadam. Ale jest czescia mojej pasji i lubie sobie o tym pogadac.
Jak niektorzy o motocyklach.
Jak weganie o tym, ze sa weganami.
Jak Greta Thunberg o tym, ze zabijamy planete.
Jak Joe Biden o rasizmie.
To wszystko to tylko "blablabla". Kazdy ma inne hobby. Ja jezdze autobusem, jem mieso, nie boje sie ze jutro plastikowa torebka zamorduje planete i nie czuje sie winny, ze czarni byli niewolnikami.
Ale lubie sobie wejsc na to forum i pogadac z Wami wszystkimi o tym czy owym sofcie, poklocic moze nawet czasem. Bo to fajne jest i tyle 🙂 I chce, zeby to forum dalej istnialo chocby z mizerna grupa uczestnikow. To chyba nawet lepiej, bardziej kameralnie.

Przy okazji dzieki Adek, KLICEK i kto tam jeszcze prowadzi to forum. No i dzieki wam, wy maniacy 2D i 3D i C4D... co to spedzaja dupogodziny przed ekranami, wgapieni w te "tylko narzedzia" calymi dniami. Fajnie z wami wszystkimi pogadac.

  • Like 5
Napisano

Wzruszyłeś mnie! 😉

Zgadzam się. Po  to właśnie jest to forum, nie? Żeby pogadać o tym co nas jara. Jak ja opowiadam coś żonie o 3d (jakieś wiekopomnie newsy, jak ue5 np ostatnio) to widzę w jej oczach, że w środku umiera. Iinni bliscy/dalis też te tematy mają w dupie 😛

 

A tutaj można się o coś pokłócić albo  z czymś zgodzić ale pływamy po tym samym morzu 🙂

  • Like 3
  • Haha 1
Napisano

Tos mnie ubawil, bo mam dokladnie to samo 😄 Zona wyslucha, jak najbardziej, ale z tym wiele mowiacym, nieobecnym wzrokiem. Czuje sie wtedy jak dzieciak, co opowiada mamie jakies dla niego bardzo wazne wydarzenia z przedszkola a mama przytakuje mechanicznie "tak? No popatrz... To fajnie..." myslac o czyms innym 😄
Reszcie rodziny juz nawet nie probuje nic opowiadac.

  • Haha 4
Napisano (edytowane)

Wracając do tematu LineArt, w blenderze 3.0 modyfikator wykorzystuje wiele wątków przez co linie ładują się szybciej. Na moim przedpotopowym i5 w testowej scenie jest dwa razy szybciej niż w 2.93.

LineArt tworzy obiekt Grease Pencil, więc nie jest to rozwiązanie real-time. Na forum developerskim ktoś poruszył wątek konturów renderowanych w czasie rzeczywistym przy pomocy shaderów.

Edytowane przez Tvaroog
  • Like 1
Napisano
W dniu 6.06.2021 o 15:22, Tvaroog napisał:

Grease Pencil nie renderuje się poprawnie gdy linie są położone bezpośrednio na obiekcie. Żeby uzyskać ładny efekt musiałem wyrenderować linie na osobnej warstwie, ale żeby to zrobić trzeba najpierw wybejkować LineArt (opcja na dole modyfikatora).

Proszę to zignorować. Wystarczy zaznaczyć "in front" w Object Properties > Viewport Display. Zostałem poinformowany, że prawdopodobnie zostanie to włączone domyślnie w 2.93.1

  • Like 1
Napisano

Ciekawa sprawa bo Adobe wchodzi na rynek 3D mocniej. Pytanie - po co mieliby finansowac wlasna konkurencje? A jesli nie uwazaja Blendera za konkurencje to tez nie wiadomo po cholere daja kase 😄?
PR stunt? Bo w dobre intencje firm przestalem wierzyc jeszcze zanim dowiedzialem sie ze to mama podklada prezenty pod choinka 😉
BTW, rozmawialem z kolesiem. ktory pracowal jakis czas w Blender institute. Sam do mnie napisal zeby sie wygadac o tym jak to fajnie bylo w Blender Institute. Ech... Korpo jak kazde inne. Inny model finansowania ale reszta sie nie rozni zasadniczo.
Pytanie pozostaje - co Adobe moze miec z tego. Bo Blender Institute ma kase, wiec sprawa jest jasna z tej strony. Czyzby dolaczyli zeby Blenderowcy kupili Paintera? Bo rownoczesnie pojawil sie ten plugin tez... Ciekawe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności