Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

faktycznie na modelu drzew widać niedomagania pnia. Nie wydaje mi sie jednak, by firma pracująca na takim sofcie z takimi rezultatami inwestując w dział marketingu i obsługi klienta kosztem MAXa nie mogłaby stać się mocnym graczem w branży z pełną satysfakcją klientów co do jakości.

Napisano

Nezumi - moim zdaniem Blender w niczym nie ustępuje komercyjnym programom, mało tego, z reguły jest od nich dużo lepszy. Jego jedyną bolączką jest brak dobrej integracji z najpopularniejszymi komercyjnymi silnikami renderującymi (za wyjątkiem - o ile mi wiadomo, bo nie jestem na bieżąco - V-Raya) oraz niedostateczna ilość utalentowanych użytkowników. Większość ekscytuje się nowymi narzędziami, ale z reguły ta fascynacja nie przekłada się na jakość nowych prac.

 

Co do trawki to na mojej stronie znajdziesz skrawki zrobione w Maxie. Soft modelarski ma naprawdę drugorzędne znaczenie, liczą się umiejętności autora i silnik renderujący (przypomnę tylko, że V-Ray nie jest domyślnie wbudowany w Maxa).

 

Co do drzewek - zrobiłem tutorial opisujący rozkładanie śniegu za pomocą systemu cząstek i Meta Balls (http://mookie3d.weebly.com/tutorials-reviews.html). Mój workflow jest dość prosty, aczkolwiek czasochłonny. Tworzę prosty pień i najgrubsze gałęzie, sprawdzam, czy drzewko jest równomiernie "rozłożyste" z każdej strony, zagęszczam siatkę i troszeczkę rzeźbię korę, dodaję jakieś pęknięcia, czy korzenie, następnie tworzę około 9 gałązek. Mają one trzy różne długości, od najdłuższych, po najkrótsze (te zawsze umieszczam na końcach grubych gałęzi odchodzących od pnia). Nadaję im system cząstek rozkładający listki za pomocą wag (a więc najwięcej na końcówkach gałązek). Takie gałęzie ręcznie rozmieszczam je jako duplikaty na głównych gałęziach tak, aby najdłuższe były najbliżej pnia, a najkrótsze przy ich końcach. W międzyczasie wszystko teksturuję zamazując szwy pędzlem Clone w Texture Paint.

 

Co do płaczącej wierzby - punktem wyjściowym do jej powstania był system cząstek Hair, który następnie zamieniłem na Mesha, na krzywą (celem nadania grubości), a potem znów na mesha (finalnie).

  • Like 1
Napisano

Ho ho ho! Dzieki za opis i tutka. Jakos mi umknal chociaz sledze twoje poczynania w miare uwaznie (mimo ze stalking jest podobno przestepstwem :D). Faktycznie brak blenderowych poweruserow troche zeby zasypywali fora mega pracami. Byc moze przeadzam ale chyba zaczyna sie to zmieniac.

  • Like 1
Napisano

Jeśli tylko Blender przyciągnie do siebie użytkowników innych programów, będzie dobrze. Światek blenderowy jest dość hermetyczny i często to, co jest "awsome" na forach blenderowych, okazuje się co najwyżej przyzwoite w porównaniu z największymi portalami 3D.

 

Cały czas powtarzam sobie, że wezmę się za robienie tutoriali prezentujących możliwości nowego Blendera i cały czas odkładam to na później z racji dynamiki rozwoju programu. Kilka osób przymierzało się napisać książki pod 2.5, ale czy jest sens poświęcać swój czas na opisywanie czegoś, co za miesiąc-dwa będzie już nieaktualne (choćby zapowiadana przeróbka shaderów; generalnie wszystko na chwilę obecną sprawia wrażenie funkcjonalnego WIPa w Blenderze). Oto jest pytanie...

Napisano

Ksiazka to moze za duzo, ale krotkie video tutoriale jak najbardziej. Moze nawet nie koniecznie za darmo - skilla ci nie brakuje. Problem z tutorialami pod Blendera jest tez taki, ze pokazywane efekty sa czesto bardzo slabej jakosci. Wezmy taki tutorial dotyczacy wlosow - bodajze na blendercookie. Tytul mowi "jak zrobic SWIETNE, REALISTYCZNE wlosy w Blenderze" ale kiedy docierasz do konca tutoriala staje sie jasne ze tytul lze. Z drugiej strony patrze na twojego szczurka i mysle sobie ze da sie DUZO lepiej. Owszem jest jeden tutorial na prawde fajnie sie zapowiadajacy - http://www.cmivfx.com/tutorials/view/209/Blender+Shading+and+Fur - ale tez 30 dolcow za cos czego nawet nie moge sciagnac? Rozumiem walke z piractwem i chec zarobku ale bez przesady. W kazdym razie widac ze da sie osiagnac w Blenderze bardzo duzo. Tutoriali nie brakuje - ale tych na prawde dobrych jest jak na lekarstwo.

 

btw - zawsze mi sie morda cieszy jak widze nasze 3 awatary obok siebie :D

Napisano

O tak... zainstalowałem sobie ostatnio Blendera 2.5, ale ciężko mi się do niego przekonać gdy w domu mam pokaźną knigę do wersji 2.4 (zresztą m.in Waszego autorstwa)... Świetny zamach zrobiła Ania dając 16 Videotutków na najważniejsze tematy... przydałoby się coś podobnego na wersję 2.5...

Napisano (edytowane)
Mimo wszystko narzędzia pozostały te same, grunt to przyzwyczajenie do nowego interfejsu.

 

To było pytanie retoryczne z mojej strony :) no ale często dochodzi dużo nowych narzędzi (w 2.5 również) :) a stare w UI też się przemieszczają zmieniają nazwę i co wtedy ;) ?

 

Wtenczas skąd taki mookie, szczuro lub pigeon wiedzą jak się tego używa, może napiszemy poradnik ;) jak zaktualizować SIĘ do nowej wersji blendera :D hehe

 

@mandragora

dzięki za linka :)

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

n-pigeon: nie każdy ma czas i ochotę intensywnie śledzić rozwój blendera ;) reszta będzie musiała się zadowolić tym co znajdzie w sieci, a po polsku na temat 2.5 jest mało :)

Napisano

W moich cudownych zbiorach tutków, prezentacji itd wszystkiego co zahacza o 2.5 zebrało się blisko 20 GB filmów więc jest co śledzić. Jedyne co po polsku można znaleźć to tutki do 2.4x. Większość z nich i tak nie jest potrzebna ale można tam znaleźć różne rozwiązania danego problemu, po co się tyle głowić jak już ktoś to rozwiązał. Filmów od zera do bohatera właściwie nie ma, może poza tymi z blender guru ale on pokazuje też rozwiązania danego narzędzia na nie kompletną scenę, niemniej jest naprawdę co oglądac.

Napisano
n-pigeon: nie każdy ma czas i ochotę intensywnie śledzić rozwój blendera ;) reszta będzie musiała się zadowolić tym co znajdzie w sieci, a po polsku na temat 2.5 jest mało :)

 

no w sumie racja

no to powiadam, ciężki żywot duszyczek tych będzie xD

 

jestem ciekaw czy Ton rzuci trochę kasy na manuala, bo bez tego nowi użytkownicy sobie nie poradzą, a z manualem zawsze było do D.

Napisano

na blendercookie jest wszystko po łepkach :| fajne na start ale potem trzeba się w to wgryźć, a bc uczy tylko jak to pokroić

sorry za metafory :D

 

po za tym co słowo pisane to słowo pisane, ciężko wertować wideotutoriale w poszukiwaniu konkretnej wiedzy D:

Napisano

Ja uwielbiam ksiazki ale... nie do nauki programow. Wideotutoriale pokazuja cala akcje - dla mnie uczenie sie programu z ksiazki to jak uczenie sie karate ogladajac fotki. Co do tego, ze tam jest wszystko po lebkach - na poczatku raczej nie potrzebujesz mega zaawansowanych zagadnien ;). Poza tym sa tez te platne tutoriale ktore oparte o konkretny projekt wykonywany od poczatku do konca pokazuja wszystko czego mozesz potrzebowac by zaczac. Ksiazka czy wideo - nic nie zastapi czasu poswiecoonego na samodzielna prace w programie. Do blendera jest sporo materialow w miare uporzadkowanych. Zbierz to co masz w blendercookie, blender guru, cgmasters... moc.

Juz bym raczej zyczyl sobie rownie bogatego i uporzadkowanego zbioru tutkow do Wings3D. Tam to dopiero jest jazda. Tutoriale to nagrane bez dzwieku, przyspieszone, wyrwane z kontekstu, pokazujace jedna opcje kawaleczki a instrukcja jak ostatnio sprawdzalem byla bardziej zapozniona wzgledem ostatniej wersji niz ja sam :D Szkoda bo lubie szybki, lekki modeler. Wciaz najlepszym tutorialem pozostaje tutorial Klicka majacy wiele wiosen - niestety doszlo tyle opcji ze musialbym brnac w ta porozwalana na mikro kawaleczki baze..

Ania, Mookie - spece mogliby zrobic jakis konkret do Blendera ale tez trudno od ludzi wymagac zeby poswiecali swoj czas za darmo.

Ogolnie jak patrze na sytuacje to na prawde nie ma co narzekac - soft jest za free, MASA materialow jest za free, sa pomocni ludzie... Jest dobrze ;)

Napisano

Spoko spoko, powiedziałem to samo, videotutki są dobre by zdobyć ogólną koncepcje + kilka technik by rozwiązać konkretne (bardzo konkretne, niestety) problemy, ale pracując nad własnym projektem natrafisz na setki problemów które w 90% żaden tutorial nie pokrywa, lub znalezienie odpowiednich informacji w video, graniczyło by cudem.

Trzeba je wtedy rozwiązać samemu, wtenczas trzeba wziąć pod uwagę możliwości programu i jego funkcje, by na ich podstawie wymyślić metodę, bez manuala zonk, gdzie szukać tych informacji? Np. zapomnisz jak wykorzystać pewną funkcje, wiesz że może ci się przydać, gdzie szybciej się dowiesz jak działa, szukając po tutkach czy w manualu :)

 

No ale na początek nauki najlepszą są tutki to prawda.

Napisano

Wydaje mi się, że Ton powinien koncentrować się przede wszystkim na rozwoju Blendera, za manual, podręczniki i tutoriale powinna odpowiadać społeczność, wydawanie na nie pieniędzy fundacji byłoby moim zdaniem błędem.

Napisano (edytowane)

moim zdaniem błędem jest wydawać tą kasę na pączki i owoce :D, ale spoko niech blender rośnie w siłę przecież nikt nie musi umieć go obsługiwać :)

 

a w społeczności mamy tyle prosów którzy potrafią go obsługiwać i przecież nie muszą pracować jako graficy lecz zajmować się pisaniem książek za darmo :)

 

bądźmy realistami i srry za sarkazm xD

 

może trafi się grupka wolontariuszy którzy coś wiedzą, ale pamiętam jak to było z starym manualem

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

nie przesadzaj, blender nie jest już jakimś raczkującym programem, ma dużą społeczność która go ciągnie, choćby tu często na konkretne problemy dostaniesz odpowiedz ;)

Napisano

Zawsze można podpisać umowę z wydawnictwem i otrzymać wynagrodzenie za swoją pracę. Nie wiem, czy komercyjne programy posiadają manuale online do ściągnięcia za darmo (na pewno jest rozbudowana ta dokumentacja "helpowska", ale czy coś poza tym? nie jestem pewien).

Napisano (edytowane)

szczuro, no ba po to ten wątek założyłem :)

 

mookie, ale ja mówię o manualu, książki do kupną są, a manuala nie ma.

 

Komercyjne programy mają manuale do ściągnięcia z ich strony za darmo, np Autodesk ma :d

 

pierwsza pozycja w Support na ich stronie maxa!!!!

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=9861583&linkID=10809867

 

tutaj konkretniej, na poprzedniej stronie kliknąć link Help

http://download.autodesk.com/us/3dsmax/2012help/index.html

Edytowane przez n-pigeon
Napisano

raczej pisania :D hehe bo nie ma co tłumaczyć :), a co powiecie na to, by chwycić jakiś serwer, zainstalować tam wikimedie i zacząć pisać własną dokumentacje dla polskich użytkowników? Troszku po troszku, aż coś się wysmaży :) Myślę że ma to większe szanse niż tłumaczenie lub pisanie po angielsku.

 

Często pomagamy sobie na forum pisząc odpowiedzi na zadany problem, często takie odpowiedzi mają taką formę, że drobne korekty i już jest wpis do manuala! Co wy na to?

Wystarczyło by często proste copy paste :D

 

Może nawet dało by się zorganizować to na max3d.pl musiałbym spytać Adka czy dało by się zrobić tutaj wiki, wtenczas mogło by to być bardziej ogólne ruszenie nie tylko, blenderowe materiały, ale taka wiki ogólnego użytku dla max3d :D

 

Takie coś zawsze się przyda, np jeśli ten sam problem będzie poruszany kilka razy to nie będzie trzeba przeszukiwać forum, stron Q&A lub pisać na nowo, lecz podać link do wiki.

 

Coś podobnego mają inne serwisy np. polycount

 

 

@mandragora

o wyszły poprawki dzięki za linka

Napisano

jak będzie potrzebny serwer itp. rzeczy na trzymanie grafik, video etc. to mogę pomóc i udostępnić jakiś swój. Na pomoc z pisaniem nie mam czasu ale za jakieś 2 miesiące mogę zlecić komuś by np. wykonał screenshooty do omówionych przez Was już tematów, tak by obsługa była łatwa dla każdego.

  • Like 1
Napisano

@ola-f o wielkie dzięki za inicjatywę! :D masz repa, ale najpierw trzeba zobaczyć jak to zorganizujemy, videosy np. można trzymać na vimeo, założyć konto dla redakcji i zrobić np zrzutę na konto premium by móc wrzucać w HD i takie tam. Każdy z Edytorów miałby na nie dostęp np.

 

jak ktoś chciałby się wstępnie zadeklarować, że może pomóc, nawet tylko trochę, to pisać, a ja idę zrobić burzę musków na modzonie :d

Napisano

no powoli coś im się tam kształtuje, czarno widzę w jakim stopniu będzie to aktualizowane, ale stary manual też był bardzo nie aktualny, ale zawsze jakaś pomoc była na start.

 

Ja mógłbym pomóc tłumaczyć, ale pewnie zostanę zbesztany za poprawność mojej polszczyzny ;) a co mi tam jak komuś się nie podoba może uczyć się z angielskiej wersji :P zapisz mnie :P

 

mimo wszystko jestem dalej za tym by podrasować informacje z oficjalnego manuala, czymś mniej rygorystycznym z większą dawką technik, niż opisem gałek i przycisków, zrobionym przez nas, ale do tego wrócimy jak się dowiem czy postawienie wiki na maxie będzie możliwe.

Napisano

ja dziękuje skąd ty to bierzesz!

 

np. tych nowości w gridzie nie widzę w 2.57 :) czy potrzebne jest 2.57a, czy to tylko na grafphicallu?

 

a na gredient to i ja czekałem :D

Napisano

no przecież obsługuje :D na razie jedynie za pomocą CUDA ale to osobny renderer jeszcze trochę potrwa zanim będzie potrafił to co Blender Render, dlatego najpierw przerobią Blender Rendera ;) aż nie mogę się doczekać :D

 

a tutaj ogłoszenie od Tona Campbell i Brecht będą pracować nad Blender nawet po za Mango! Campbell zajmie się między innymi integracją BMesha!

 

http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2011-April/031654.html

Gość Chrupek3D
Napisano

no to teraz niech napiszą jakiegoś filtra do kompozycji, coś a'la Red Giants ;P

Napisano

wrzucałem to jakiś czas temu, na razie nie widziałem by to miało dalszy progres, zdaje się że na chwile obecną jego particle modifiers są ważniejsze, a może czeka na bmesha

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności