Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Najs. Na pierwszy rzut oka bSpheres zdaje się dawać lepszą siatkę do sculptu niż metaballs. ;)

Martwi mnie brak maskowania podczas sculptu w 2.5 (wiem że jest branch z gsoc, ale jest niestabilny). To regres w porównaniu z 2.49. Nie widać tego na liście todo i bugów, a status Beta rozumiem jako brak dodawania nowych ficzersów i tylko łatanie bugów. :/ Wiadomo komuś coś o tym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

w marcu ma wyjść 2.57 do tego czasu bugfix. Z todo lepiej poczekać i czekać na ustabilizowanie kodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do eksperymentu to widzę go raczej w czarnych barwach.

 

;]

 

 

 

 

2.57 ma juz nie być beta

Share this post


Link to post
Share on other sites

To przez długi czas oczekiwania, powstaje pełno różnego rodzaju ficzersów, które mogą zostać niedokończone, tzw Bspheres to świetna pomoc czy to w modelu poglądowym czy od razu do sculptu ale jakoś nie może mi się przebić do głowy by to było ukończone. Jak program się uruchamia szybko to aż się chce go uruchomić a tak czekasz czekasz robisz sobie przekąskę i czekasz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-pidgeon: a to nie miało być tak że wersja 2.6 miała być stabilna dopiero ?

 

https://twitter.com/#!/tonroosendaal/statuses/41184543981441024

 

Plany się chyba trochę zmieniły, w 2.5x będzie wydanie stabilne, ale 2.6 będzie 2.5x z zakończoną listą todo i zdaje się bmeshem.

 

Co do bmesha głowy nie dam ostatnio marnie śledzę co się dzieje w blenderowym półświatku, skupiłem się na gimpie : d

 

PS

pidgeon? :D

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

madragora: tak się nabijałem bo 8s przy maksie czy XSI to chwilka ;) ale miło wiedzieć że kombinują aby go przyśpieszyć, bo już zacząłem zauważać, że mi sie "wolno" uruchamia ;)

 

n-pigeon: a co ciekawego sie dzieje w gimpie, bo właśnie emigruje do PS :P

PS. "pidgeon" - używam pidgina może dlatego :)

Edited by szczuro

Share this post


Link to post
Share on other sites

n-pigeon: a co ciekawego sie dzieje w gimpie, bo właśnie emigruje do PS :P

PS. "pidgeon" - używam pidgina może dlatego :)

 

Ostatnio dużo zmian w brush enginie z tąd zwiękrzone moje zainteresowanie nim. ;]

 

Ogólnie bardzo dużo się dzieje, ale bardziej w sferze całego projektu. Zwiększony ruch, zmiany w sposobie prowadzenia projektu, widać duży wpływ Blendera. Teraz będą rozwijać ficzersy w branchach, wypuszczać znacznie częściej wydania oraz prowadzić stałe dev meetings. No i port na GTK+ 3.

 

Migruj, migruj, na razie PS ma więcej funkcji niż Gimp, choć z GEGLem to się niedługo zmieni ;), a przy okazji już teraz wygodny interfejs Gimpa będzie dalej udoskonalany :)

Jestem ciekaw czy i ciebie interfejs PSa tak samo męczy ;)

 

Pidgin i wszystko jasne hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

max mnie męczył, ps jest ok. gimp mnie męczy, czekam na foldery w warstwach i proste filtry typu drop shadow w opcjach warstwy :) ale starczy tego offtopu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E to jest wątek na off topy :p po to go zrobiłem, taki fun park xD

 

mnie męczy w gimpie brak smart objects, filtrów w warstwach, textur w brushah, połączonych narzędzi do manipulacji, automatycznych rozmiarów warstw, efekty warstw (te cienie co mówiłeś) chętnie bym też zobaczył.

Jednego mi nie brak, mianowicie folderów warstw, a to dlatego że już są w 2.7 czyli trzeba poczekać na 2.8 :)

Gimp ma wygodniejsze UI moim zdaniem, brakuje mu tylko ficzersów, no niestety musieli trochu poczekać na tego GEGLa, ale warto było :)

Teraz muszą skończyć to portować xD heh, ale skoro planują bardzo częste wydania to jestem dobrej myśli :)

 

żeby jednak zachować równowagę w wszechświecie

 

https://twitter.com/#!/nicholasbishop/statuses/43177153763885056

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest takie tajemnicze coś co zaczyna się literą b a kończy h, to determinuje nadal do używania oficjalnego blendera, lecz render głównie claye w 2.5 różnica przynajmniej u mnie 80% w czasie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kiedy to do jasnych gwiazdek zaimplementują xD ... chyba nigdy nie było ficzersa na który był taki popyt xD

 

BSperes test 2, rozwój się toczy i nie wygląda na to by miał się zatrzymać :) rozmyśla teraz jak to ma być zaimplementowane :P

 

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=9645

 

Kurcze przydało by mi się to w tej chwili, bo jeszcze nie ma bmesha xD zuo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bspheres????????????????? I dodatkowo wyglada to tak jak w zbrushu! Raaany trzymam kciuki zeby sie udalo to wprowadzic i zeby weszlo do oficjala. Zspheres to w moim przypadku jedna z najwiekszych fascynacji w ZB, a jakby to weszlo do Blendera to bylbym w siodmym niebie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wielki szacun dla tych ludzi. Wlasnie siedze caly weekend w blenderze i narawde jestem pod wrazeniem jak wygodnie mi sie pracuje w nowej wersji - oceniam teraz nowy interfejs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W skrócie, nowy B 2.47 pod koniec miesiaca

 

B 2.57 ;)

 

Jesli o mnie chodzi to nowy interface jest okolo 2 kwadryliony lepszy od poprzedniego. Wydajnosc sculptu jest znakomita, jak dodadza jeszcze te Bspheres i unlimited mesh (czy jak tam nazwali klon sculptrisa ;)) to na prawde strach sie bac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zrobią w końcu te cholerne n-gony to przechodzę na blendera. Już tyle tych bajerów nowych doszło a n- gonów dalej nie ma:( są jakieś wieści o ich rychłym pojawieniu się?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pod koniec miesiąca (chyba) ma wyjść wraz ze stabilną wersją 2.57. Na graphicall dostępne są wersje testowe b-mesh, które są już używalne :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

gdyby jeszcze dodali pare rzeczy z UV Layout to bym sie nie pogniewal :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy