Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Patrzac na efekty to bym sie nie zastanawial czy jest cos warta.. "Po owocach ich czynow poznacie ich" - mowi Pismo :D A tutaj calkiem calkiem te animki, przyznasz chyba? Ale to i tak odlegla sprawa pewnie. Na razie czekamy na 2.57 stabilne i pozniej Bmesh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładne obrazki to jedna sprawa, a jakość, prędkość oraz możliwość implementacji w Blenderze to druga :) Pożyjemy zobaczymy, fajnie by było gdyby się dało :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na czym polega właściwie wyższość tej biblioteki od obecnych już w Blenderze symulacji? Jakoś mnie ten filmik nie powala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie oto świeżutki cytat z graphicall'a: "Finally!! The BMesh project has been merged to Blender Trunk! Just in time for Blender 2.57!" :D

Edited by kolaborant

Share this post


Link to post
Share on other sites

... nie no przynajmniej nie z mojej strony: oto link do newsa. W sumie bez większej dawki informacji ale pewnie, niebawem coś się ukaże. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to prima aprilis ;] nie ma takiego commita na SVNie :) gdyby był to wiedzielibyście to jako pierwsi tuż za mną ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem gdzie to wrzucic. Moze jakis mod pomoze - ja bym to walnal nawet na glowna zeby mlodziaki widzialy ze NA PRAWDE nie trzeba piracic maxa zeby robic swietne wizki. Przyklady wizek zrobionych w Blenderze i wywiad z ich autorem:

 

http://www.blender3darchitect.com/2011/03/interview-with-stanislav-pyadishev-about-visualization-with-blender-and-yafaray/

Edited by Nezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezumi: nie znasz sie, trzeba piracić coś co jest za darmo nie może być dobre ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom poked Raul for 'unlimited clay' patch, should be available in a week[/Quote] ostatni Blender developer IRC meeting minutes i to mi się podoba :). Jeszcze tylko wymiana złomu i będę szczęśliwy

Blender 2.57 first stable commit! Splash image + version number :)

http://pasteall.org/pic/10948[/Quote]

Nareszcie Knife zaczyna coś przypominać, przydałoby się dodanie kilku opcji do tego narzędzia jak to czy ma tworzyć ngony czy nie i jeśli tniemy edge (każdy edge jest dzielony na części (w pamięci)) to przyciąganie do niego ale z jego podziałem powiedzmy na od 2 do 999 części

Bevel - powiedzmy, że działa ale chciałbym wybór pomiędzy procentowym ścięciem a odległościowym od ścinanego edge lub vertexa

Amazing Progress in the Tiled Compositor! the GraphiGnomes love it! http://ocl.atmind.nl/doku.php?id=status:report_20110412[/Quote]
Edited by mandragora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz oficjalnie http://www.blender.org/download/get-blender/

 

To tez cieszy "If all goes well, the 2.58 version then can be the final release of the 2.5 series, with a massive amount of new projects to be added for an exciting cycle of 2.6x versions. Target is to release updates every 2 months this year."

 

Ambitnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale kwas. 2.57 stabilny, ale w sculpt mode wyłącz mi wszystkie modyfikatory i informuje, że są nie obsługiwane w sculpt mode ... :( W 2.54 były dostępne, więc to jakiś regres. A ja sobie lubiłem model pougniatać w końcowej fazie, jak już topologie są gotowe, ale trzeba jeszcze na przykład trochę powiększyć piersi ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok pora na spam :D no ale nie mogę bo wybuchnę :D

 

od kulku dni joeedh jest mega aktywny na svn-ie oczywiście chodzi o bmesha :) czy myślicie o tym samym co ja :) ?

 

po za tym że zamieniam się w "Fakt"

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz ja taki spamik bo opadla mi szczeka. Od jakigos czasu obserwuje blenderowe rendery na prawde kapitalnej jakosci. Wczesniej wspominalem juz o na prawde konkretnych wizkach pomieszczen, ktore spokojnie moga konkurowac z niejedna produkcja wypuszczona z 3dsmaxa a na pewno wystarcza by moc na nich zarabiac. Pozniej zobaczylem kolejne - tym razem exteriory:

http://www.yafaray.org/community/forum/viewtopic.php?f=5&t=3999

 

Ale to co wprawilo mnie w autentyczne zdumienie zobaczylem przed chwila. Andrew znany z Blender Guru przygotowuje serie platnych tutoriali do blendera pod zbiorcza nazwa The Nature Academy. Rzuccie okiem na efekty - to nie jest juz jakies byle co - niejeden tego nie zrobi nawet majac maxa z vrayem i pluginami. Spojrzcie na trawe - kiedys tutaj ogladalem dyskusje na temat trawy w maxie i ludzie meczyli sie niezle a efekty nieraz byly mizerne a tu 100% legalny soft, darmowy, na ktorym mozna zarabiac nie wydajac grosza a efekty znakomite. Do drzewek zdaje sie uzyl darmowego generatora Arbaro w kombo z Blenderem. Dla mnie bomba.

 

Tutaj link do bloga:

http://andrewprice.tumblr.com/

 

(sprawdzcie tez starsze wpisy - nie chce linkowac do obrazkow bo sa na tyle duze ze sie rozjezdza forum ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do tych dwóch newsów - zarówno exteriory jak i drzewka wyglądają co najwyżej przyzwoicie. Akurat miałem okazję przygotować komercyjnie kilka exteriorów w Yaf(a)rayu i niestety ma on spore ograniczenia (głównie dotyczące materiałów; brak mozliwości mapowania wielu jego cech, brak Fresnela dla części shaderów, cała masa od wielu miesięcy, jeśli nie lat, obecnych bugów, jak zupełnie niesprawny materiał Blend) w porównaniu z komercyjnymi silnikami.

 

Co do Andrewa to jego drzewka wyglądają moim zdaniem bardzo słabo, ale tak to jest, jeśli wykorzystuje się jakieś automaty. Dla porównania kilka moich modeli, 100% Blender (render w Vrayu).

 

drzewka.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mookie - to "przyzwoicie" spokojnie wystarcza na to by legalnie zarabiac pieniadze na zycie. Osobiscie nie robie w wizkach ale naogladalem sie sporo wizualizacji, ktore wygladaly zalosnie mimo uzycia softu za grube tysiace i platnych modeli. O to mi chodzi - nie o to, ze zobaczylem najlepsze na swiecie wizki bijace na glowe wszystko ;).

Co do drzewek to umowmy sie - BARDZO SLABO to jednak lekka przesada. Jasne ze recznej roboty nie przebije zaden automat, tutaj pelna zgoda. Jak juz sobie poogladalem to wyslalem nawet do niego sugestie zeby w finalnych tutorialach zawarl tez 100% blenderowe drzewka o porownywalnej jakosci. Nie chce byc zalezny od softu ktory nie jest rozwijany od 2009 roku (Arbaro)...

Twoje drzewka swietne - zdradzisz kilka rzeczy? Jak rozmieszczasz liscie, jaki patent na snieg i jak wygrzebales recznie tyle tych zwisajacych galazek :D

 

Widzisz ogolnie moj zachwyt powinien miec dopisek "...Blendera kazdy moze miec w kazdej chwili za darmo i legalnie". Wiem - wiekszosc ma to w d.... ale jak pozniej beda zakladac firme ktora niekoniecznie od razu bedzie robic mega zlecenia giga jakosci (za to kontroli moze podlegac od razu...) to moze zmienic ich perspektywe.

Jasne, widzialem rewelacyjne wizki skladane w maxie, renderowane w vrayu, z uzyciem zieleniny z xfroga wspomagane dodatkowo vue XStreamem. Tylko jaki jest koszt tych softow? Nie jestem fanatycznym piewca legalnosci, mam na sumieniu to i owo ;) Wiem ze co drugi leci na piracie i moralnosc tego nie zajmuje mnie jakosc szczegolnie. Chodzi mi o to ze na blenderze da sie. Podejrze takiego Andrew, moze mookie mi cos podpowie, sam poglowkuje i jestem do przodu. Moj kumpel zakladal firme i staral sie o dotacje z Unii. Dostal ja, kupil sprzet - z programow kupil niezbedne minimum a 3D oparl na blenderze. Nie robi jakichs super wypasionych rzeczy, nie blyska na forach swoimi pracami. Zarabia na zycie. Legalnie. Nie martwi sie o kontrole. Czasami Blender wystarczy.

A z ta trawa? Nic nie wspomniales - widzialem mase trawek robionych na maksie, ktore wygladaly jak przyciety rowno, dziwaczny, plastikowy dywan :D.

 

Szarpnalbys sie kiedys na jakis wiekszy tutek - mam jakis twoj wiekowy ze szczurkiem na mikrofonie, ostatnio trafilem na making of larwy... A te drzewka znakomicie ci wyszly. Pusc no pary - moze chociaz opisz proces ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy