Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

n-pingeon, z tego co widzę, działanie split edge polega właśnie na krojeniu siatki na kawałki, czyli to samo zrobię szybciej zwykłym splitem (y).

 

tak samo smooth grupy, rozcinają ci mesha, ale edytujesz go jakby nie był rozcięty

 

nie widzisz żadnej różnicy pomiędzy modyfikatorami, a toolsami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Max ma chyba inną reprezentację wierzchołka dlatego np. może on posiadać dowolną liczbę wektorów, mimo że tak jak piszesz w rzeczywistości siatka jest pocięta. Jednak dla mnie jako użytkownika softu wygląda i dział jakby nie była pocięta, dzięki czemu wygodniej mi się pracuje z taką właśnie siatką. Dobrze rozumiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Max ma chyba inną reprezentację wierzchołka dlatego np. może on posiadać dowolną liczbę wektorów, mimo że tak jak piszesz w rzeczywistości siatka jest pocięta. Jednak dla mnie jako użytkownika softu wygląda i dział jakby nie była pocięta, dzięki czemu wygodniej mi się pracuje z taką właśnie siatką. Dobrze rozumiem?

 

Tak o tym mowa, modyfikator edge split działa identycznie do puki nie wciśniesz apply. Znaczy nie chodzi o całość tylko o smooth grupy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jednak się rozumiemy :)

Ja cały czas mówiłem o tym co się dzieje po naciśnięciu apply.

Ok, nieważne nie ma co dalej bić piany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ktoś bije pianę? xD Hmm jestem coś ostatnio mało spostrzegawczy... hehe

Nie musisz wciskać Apply, po tą są modyfikatory, by to nie było konieczne, chyba że bardzo tego chcesz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Max ma chyba inną reprezentację wierzchołka dlatego np. może on posiadać dowolną liczbę wektorów, mimo że tak jak piszesz w rzeczywistości siatka jest pocięta. Jednak dla mnie jako użytkownika softu wygląda i dział jakby nie była pocięta, dzięki czemu wygodniej mi się pracuje z taką właśnie siatką. Dobrze rozumiem?

 

O jakich wektorach dokładnie piszesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba chodziło mu o normalne, kurcze to może zabrzmieć dwuznacznie, normals, o :D po angielsku wszystko jest takie proste xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło o vertex normals, nie faces normals :) Chociaż to nieco dziwnie zostało nazwane (jeśli chodzi o grafikę 3d), bo niby co miałby oznaczać wektor dla pojedynczego nieskończenie małego punktu ...

mniejsza z tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no niby tak - było nie było normalną zawsze wylicza się w stosunku do wektora a nie do punktu, ale tak to już nazwali i tak jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parametr Specularity jest dla mnie dziwactwem w Blenderze. Odpowiada on bowiem tylko i wyłącznie za sposób rozproszenia odbić źródeł światła (=dowolnej lampy). Gdyby liczenie odbić lustrzanych w Blenderze było dużo szybsze, powinniśmy ograniczyć się tylko do Ray Mirror i stopnia jego rozproszenia na powierzchni materiału, uzyskując o wiele bardziej rozbudowany efekt, niż Specularity.

 

Tak na marginesie - wkrótce ma ukazać się udoskonalone Unlimited Clay, polecam zaglądać na stronę twórcy projektu: http://farsthary.wordpress.com/.

Edited by mookie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Parametr Specularity jest dla mnie dziwactwem w Blenderze. Odpowiada on bowiem tylko i wyłącznie za sposób rozproszenia odbić źródeł światła (=dowolnej lampy). Gdyby liczenie odbić lustrzanych w Blenderze było dużo szybsze, powinniśmy ograniczyć się tylko do Ray Mirror i stopnia jego rozproszenia na powierzchni materiału, uzyskując o wiele bardziej rozbudowany efekt, niż Specularity.

 

Tak na marginesie - wkrótce ma ukazać się udoskonalone Unlimited Clay, polecam zaglądać na stronę twórcy projektu: http://farsthary.wordpress.com/.

 

Dlatego jest parametr specularity, odbicia lustrzane jeszcze długo nie będą wystarczająco szybkie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spałem x3

 

Poprawili crashe w symulacjach.

 

Co ciekawe, zaczęto już prace nad niektórymi TODO 2.5 głównie ton i aligorith, pracują nad nimi kiedy nie mają przypisach do siebie bugów hehe.

 

Co wróciło i zostało dodane, z ważniejszych rzeczy to edycja i same texture space, oraz markery i ich edycja w wszystkich okienkach do animacji, reszty nie pamiętam :D ale chyba coś w sculpcie i materiałach było jak znajdziecie to dam wam niewidzialnego nesquika w nagrode!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Chrupek3D

znowu okradli moje ulubione Sculptris ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Dla zainteresowanych wrzucam linki z najnowszymi bildami (Blender 2.56) exportera Yafaray 0.1.2. Działa już sporo funkcji (textury, multimateriały) ale to wciąż alpha z wieloma błędami.

 

win32

http://graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=1646

win64

http://graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=1682

Ubuntu 10.10 64 bit

http://dl.dropbox.com/u/1934813/BlendYaf%20-r34390.7z

 

... i link do forum gdzie można śledzić postępy:

http://www.yafaray.org/community/forum/viewtopic.php?f=16&t=3520&sid=5d0688be6bb12ee9d427ad44b8cb6efa&start=180

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://farsthary.wordpress.com/2011/01/21/bombastic-news/ i wszystko jasne:)

http://farsthary.wordpress.com/2011/01/25/spin-my-particles/ Demo of Particle Vortices patch in Blender 2.5 urywa baniaka

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=204331 a to widział już ktoś, ułatwi bardzo wiele rzeczy

http://mke3.net/3delightblender/ byle do przodu

http://savetheoceansim.com/builds/ buildy z ocean sim

Raytracing improvements for Sintel ported to trunk by Brecht! 50% speedups on complex files! :eek:

Blender Ptex painting + GLSL bump mapping czegoś takiego właśnie szukałem

Improving Ptex GLSL integration

http://farsthary.wordpress.com/2011/02/16/relaxation-patch/ Relaxation patch

http://www.miikahweb.com/en/blog/2011/02/17/iwave-foam-generation iWave foam generation

nikt tu nie zagląda czy co ? Nurbsy, jakieś info, coś ktoś wie ?

Edited by mandragora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagląda, zagląda

Motion trail - proof of concept

a także na tym samym kanale tego człowieka LoopTools 2.1 przydatna rzecz (teraz chyba jest 2.5)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zbrush + blender //super sprawa jeśli chodzi o sculpt w blenderze,szybko łatwo i przyjemnie, ale to już pewne czy tylko koncepcja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nicolasbishop (ten od ptexa) zapastował to na swoim twetterze, twierdzi że to eksperyment. Nie wiadomo co z tego wyniknie, może nic, a może zspheres :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejny tool do blendera Oscurart Tools 1.1. Może się komuś przydać

Co do eksperymentu to widzę go raczej w czarnych barwach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy