Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

To może i dla ciebie dobrze. Ja w styczniu i lutym byłem tak wkręcony w śledzenie nowości w blenderze że więcej siedziałem na forum BA, AiB i MikkahWeb niż w samym blenderze... To uzależnia. ;) Tylko się pojawi ten SSS, ściągam builda i również wypadam z obiegu. ;)

 

meeting notes.

 

Hi all,

 

Here's notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

 

1) Blender 2.67 planning

 

- Brecht van Lommel has first SSS code working. Image with coder art here:

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=47653

 

- Ton Roosendaal: still no time for Pie menus... will try still!

 

- Sergej Reich: started with constraint visualization, but nothing ready yet. Might still make it in release.

 

- Sergey Sharybin collected updates for Motion Tracker here:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.67/Motion_Tracker

 

- Freestyle: more reviews were done, and all handled by Tamito Kajiyama.

Should be feasible for final merger this week! Tomorrow we'll do final checks.

 

- Campbell Barton reports on three projects:

 

3D Print Toolbox' add-on is ready for general use and has been moved out of testing.

http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:2.6/Py/Scripts/Modeling/PrintToolbox

 

Knife project tool added which is useful for insetting text/logos into models.

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Modeling/Meshes/Editing/Subdividing/Knife_Subdivide#Knife_Project

 

Ruler/Protractor for measuring angles and lengths in the scene.

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/3D_interaction/Sketching/Ruler_and_Protractor

 

2) Other projects

 

- no news about git project, but Campbell and Sergey did tests already. We should also ask advice from FusionForge team.

 

- Martin Felke updated work on rigid body fracture modifier:

http://gitorious.org/~scorpion81/blenderprojects/scorpion81s-blender/commits/rigid_fracture

http://wiki.blender.org/index.php?title=User:Scorpion81

 

- Patch tracker urgently needs cleanup, there's 7 year old open issues even!

 

Thanks,

 

-Ton-

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też potem zadziałał MinGW. Ale w pracy 64 bitowy WIN to mam serwer, więc musiałem przez RDP odpalić a to nie robota (z resztą też się wysypał po kilku udanych testach) postanowiłem się zająć pracą i że sobie w domu sprawdzę. Przychodzę do domu, a tu neta nie ma. No to komóra i ściągam (i się wyginam po domu z telefonem, żeby zamiast E było H). 2 razy mi przerwało, trzeci raz już miałem 50% i wtedy wrócił stacjonarny internet. Zasysam teraz i zaraz planuje zobaczyć jak będzie wyglądała mechaniczka z poprawioną skórą. Długo czekałem i jeszcze na sam koniec taka niespodzianka z netem. Na szczęście wrócił.

 

box z teksturą checker żeby było widać różnicę między subsurface a zwykłym diffuse. zaświecone z różnych stron różnymi lampkami j5Ty4eZ.png

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstałem lewą nogą i zobaczyłem nowy tutek Blender Guru oczywiście z kolejną wielką dziurą, daruje sobie pisanie komentarzy na jego stronie, bo jego fanboye znowu powiedzą, że nie mam pojęcia co mówię, a Andrew na pewno zna się lepiej bo przecież jego strona nazywa się Blender Guru, tak samo jak wtedy gdy poprawiałem go z sun lamp w Cycles... :D

 

Chodzi o tutek o Camera Mappingu, dawna metoda nazywana Sticky Texture została dawno temu usunięta. Andrew twierdzi, że to przez metodę Unwarpu o nazwie Project from View, to jest nieprawda, prawdą jest tylko to, że działa jak stare sticky texture, jest jednak ważna różnica. Użycie samego "Project From View" ustawi UVki tylko raz, brak automatyzacji którą miał Sticky.

 

http://www.blenderguru.com/videos/camera-mapping-tutorial-v2/

 

Powodem usunięcia Sticky jest modyfikator UV Project, który robi _dokładnie_ to samo co Sticky (automatyzacja), ale daje nam dodatkowo podgląd real time w 3D View którego nie miał Sticky.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstałem lewą nogą i zobaczyłem nowy tutek Blender Guru oczywiście z kolejną wielką dziurą, daruje sobie pisanie komentarzy na jego stronie, bo jego fanboye znowu powiedzą, że nie mam pojęcia co mówię, a Andrew na pewno zna się lepiej bo przecież jego strona nazywa się Blender Guru, tak samo jak wtedy gdy poprawiałem go z sun lamp w Cycles... :D

 

Chodzi o tutek o Camera Mappingu, dawna metoda nazywana Sticky Texture została dawno temu usunięta. Andrew twierdzi, że to przez metodę Unwarpu o nazwie Project from View, to jest nieprawda, prawdą jest tylko to, że działa jak stare sticky texture, jest jednak ważna różnica. Użycie samego "Project From View" ustawi UVki tylko raz, brak automatyzacji którą miał Sticky.

 

http://www.blenderguru.com/videos/camera-mapping-tutorial-v2/

 

Powodem usunięcia Sticky jest modyfikator UV Project, który robi _dokładnie_ to samo co Sticky (automatyzacja), ale daje nam dodatkowo podgląd real time w 3D View którego nie miał Sticky.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siłą tego gościa nie jest 100% kompetencja, ale jakiś rodzaj charyzmy, że świetnie się go słucha. Nie chcę podawać złych przykładów nerdowskiej narracji, ale widziałem już kompetentne tutoriale, które w ciągu 40 minut mogły by uśpić 20 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On robi całkiem niezłe tutki, nikt nie jest nieomylny, a sam coś czasem ciekawego się dowiem o czym wcześniej nie pomyślałem. Mój problem to jego fanboye :) i to, że czasem nie jest szczery co do tego co wie na 100%.

 

Czasem mówi coś jakby był bardzo pewny tego co mówi, a wprowadza w poważny błąd, jak z sun lamp, natomiast przy tym tutku mógł się bardziej wysilić na rozeznanie... w końcu to tutek o cammera mappingu, a wprowadza w błąd w kluczowej kwestii.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale czasem możesz nie wiedzieć, że się mylisz, wtedy nie sprawdzasz dokładnie. Bez złej intencji.

Ale fakt jest taki, że fanboye bo to problem w dyskusji. Ja mimo osobistej sympatii dla Andrew nie traktuje go jako absolutnego autorytetu, bo parę razy przeczytałem jego głupie pytanie na forum i się zastanawiałem, czy to ten sam "guru" pisze :)

Bardziej jest przydatny jako taki Pomysłowy Dobromir (ma pomysłowe i kreatywne podejście do rozwiązywania problemów) , niż baza rzetelnej deweloperskiej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@n-pigeon Andrew jest guru, a guru mają to do siebie że zawsze mają racje. :) hehe

 

Cytat z Wiki "Guru - przywódca wspólnoty, przewodnik duchowy i nauczyciel, szanowany, a czasem nawet czczony jako wcielenie bóstwa"

 

Wszystko tam się zgadza :P

a to jest najlepsze:

 

"W znaczeniu potocznym mianem "guru" określa się założyciela i charyzmatycznego lidera sekty, który niejednokrotnie stosując techniki psychomanipulacji podporządkowuje sobie członków sekty, wymagając od nich bezwzględnego posłuszeństwa. Przez członków sekty bywa obdarzany szacunkiem i nabożną czcią. Wiąże się to z wiarą w inność przywódcy w stosunku do zwyczajnych śmiertelników oraz w jego dar posiadania nadnaturalnych, nadprzyrodzonych zdolności i właściwości niedostępnych innym ludziom"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ikkiz

 

No ja nie oczekuje od niego, że będzie nieomylny, tylko jak ja coś komuś mówię i wiem, że moja wiedza na ten temat jest pamiętana przez mgłę, albo znam sprawę pobieżnie, to zaznaczam: "wydaje mi się", "nie pamiętam dokładnie, ale", "działa to tak, ale radzę się upewnić bo głowy nie dam". Trochę uczciwości, bo chcąc pomóc można komuś rzucić kłody pod nogi. Inna sprawa, że niektórzy łykają wszystkie informacje jak leci, nie kwestionują, ani nawet nie weryfikują informacji.

 

Nawet w tym tutku, jakiś początkujący - sam zaznaczył, że jest początkujący - pytał się w komentarzach co z UV Project Modifier, pytał się czy ten modyfikator jest gorszy i dlaczego go nie używać :D Hehe daleko zajdzie, bo zadaje pytania. W 3D i 2D jest wiele mitów, powielanych przez tych którzy nie zadają pytań :)

 

Napisałem tutaj, by zabić kolejny mit jeszcze w kołysce :D a w komentach na blender guru mam uraz, bo raz mnie tam zmieszano z błotem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrew olalem zupelnie kiedy zaczal straszyc kolesia sadami po tym, jak tenze koles zamiescil na Youtube tutorial darmowy ktory byl podobny do tego co w Nature Academy od Andrew. Koles zrobil ten kurs u Andrew i wielki GURU uznal, ze "uzywa on w darmowym tutorialu tych samych technik jakich nauczyl sie w Nature Academy" i ze to jest niedopuszczalne. Wymienilem z Andrew kilka gorzkich slow na temat tego co sadze o takich nauczycielach co chca uczniow pozywac za to czego sie nauczyli w ich szkole, ale koles ewidentnie chce bardziej trzepac kase na tym niz cokolwiek innego. Ja tam dalbym sie Andrew pozwac, bo jestem przekonany ze nie ma takiej opcji zeby zabronic komus wykorzystywac zdobyta wiedze ale autor tutoriala nie chcial miec zadnych problemow i koniec koncow smignal cos innego. Durnowaty ten Andrew - na poczatku tez go lubilem a teraz niestety nie moge widzac co to za czlowiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to było kwaśne z tym pozywaniem. Myślę, że na tym nie zyskał, a stracił, bo to nature academy to można zdobyć nie płacąc - to chyba jest oczywista oczywistość. Jeśli ktoś płaci (niemało) to albo jest ofermą, albo na prawdę chce być fair i docenić czyjś wysiłek. Tylko że takie akcje, jak ktoś się okazuje frędzlem (żeby nie napisać synonimu na Ku.) to odbiera ochotę, żeby być wobec niego fair.

Nie widziałem turoriala i nie wiem na ile można go uważać za plagiat, czy w ogóle można wiedzę uważać za plagiat, że się Price tak wkurzył, ale zaszkodził swoim interesom mocno, zamiast pomóc. Zapomniał chyba o czym uczy i jaki stosunek do "biznesu" i licencji ma społeczność w którą celuje.

Blendercookie zapłaciłem za "citizena" (merytorycznie są lepsi) ale blenderguru raczej nie wspomogę finansowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutorial w ogole sie nie ukazal - ukazala sie zapowiedz i Andrew postraszyl faceta po samym trailerze.

Z platnych tutoriali blenderowych to dla mnie w absolutnej czolowce sa panowie z cgmasters. Efekt ich tutoriali jest zawsze kapitalny i to nie "jak na Blendera" tylko ogolnie. Goraco polecam wspieranie ich dzialan zamiast samozwanczego guru. Wystarczy obejrzec zajawki ich tutoriali - wlasnie na dniach ukazala sie kolejna czesc ich tutka dotyczaca tym razem teksturowania postaci - kto jeszcze nie widzial niech zerknie na ich stronke i zobaczy ostatni trailerek:

 

http://www.cgmasters.net/training-dvds/character-creation-volume-3-texturing/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrew to rzeczywiście samozwańczy guru, bo jakoś jego dorobek nie świadczy o tym, że jest reprezentantem jakiejś blenderowej elity (jego poziom oceniłbym raczej jako nieco tylko ponad przeciętną, a i generalnie przeciętna Blendera nie jest za wysoka). Doceniam, że przygotowuje tutki za darmo, nie przeszkadza mi, że za inne oczekuje jakiś horrendalnych sum, ale fakt faktem, że jego rozpasłe ego (widoczne choćby już w czasie jego prezentacji na konferencji) jest przeze mnie niestrawialne. Ale cóż, większość społeczności jest w niego wpatrzona jak w obrazek, konkursy skupiają setkę uczestników, tutoriale idą jak świeże bułeczki, cóż, jaki pan, taki kram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może nie zjadł snikersa, a jak jest głodny, to strasznie gwiazdorzy :)

Ale czy większość społeczności jest wpatrzona? Jest rozpoznawalny. Tyle.

Nie można znaleźć torrenta z jego

blender guru blenderguru nature academy andrew price

ani chyba nic innego jego autorstwa w przeciwieństwie do innych blenderowych tutoriali: , więc raczej nie powiedział bym, że jest popularny. Tu jak patrzę, to ja się wypowiadam o nim chyba najlepiej, a i tak jestem mu w stanie wytknąć braki. Niech sobie jest i niech robi po swojemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyżurni donosiciele wzięli urlop, to może ja doniosę, że od jakiegoś czasu można używać narzędzia do mierzenie długości kątów na scenie. Nazywa się strasznie ruler protractor (nie dość, że władca, co jeszcze prokto traktor). Włącza się na tool shelfie [t] i jak jest włączony, to można za pomocą lewego-myszki przeciągnąć linię, a potem dokładnie umieścić końce (ctrl snapuje do wierzchołków i krawędzi) śrokokowy-myszy dodaje punkt w środku linijki, załamanie, które mierzy kąty, a z shiftem można zmierzyć grubość, czyli snapuje prostopadle do face'a. Ja już nie potrzebne, to kończymy sesję escape'm albo enterem (wtedy linijki zostaną zapamiętane i pojawią się w następnej sesji.) Uwaga: w czasie gdy trwa sesja ruler prokto to nie da się kliknąć nic w interfejsie, żadnej kontrolki. można sobie tylko orbitować, przesuwać, ale guziki robią się nieklikalne. Chyba rodzaj buga, czy coś.

 

Do tego nagle i niespodziewanie pojawiło się ulepszenie działania insetu . Teraz można zaznaczyć opcję individual faces, która robi to co mówi.

 

SSS już działa w viewporcie, bo pierwsze build zawieszał blendera w ten sposób. Niestety dalej tylko na CPU.

 

A tak przy okazji: od kiedy box rendering [ctrl] działa w viewporcie? i dlaczego nikt mi o tym nie powiedział!? Tyle razy cudowałem ze zmniejszeniem 3d viewporta w żeby w trybie render było szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyżurni donosiciele wzięli urlop, to może ja doniosę, że od jakiegoś czasu można używać narzędzia do mierzenie długości kątów na scenie. Nazywa się strasznie ruler protractor (nie dość, że władca, co jeszcze prokto traktor). Włącza się na tool shelfie [t] i jak jest włączony, to można za pomocą lewego-myszki przeciągnąć linię, a potem dokładnie umieścić końce (ctrl snapuje do wierzchołków i krawędzi) śrokokowy-myszy dodaje punkt w środku linijki, załamanie, które mierzy kąty, a z shiftem można zmierzyć grubość, czyli snapuje prostopadle do face'a. Ja już nie potrzebne, to kończymy sesję escape'm albo enterem (wtedy linijki zostaną zapamiętane i pojawią się w następnej sesji.) Uwaga: w czasie gdy trwa sesja ruler prokto to nie da się kliknąć nic w interfejsie, żadnej kontrolki. można sobie tylko orbitować, przesuwać, ale guziki robią się nieklikalne. Chyba rodzaj buga, czy coś.

 

Do tego nagle i niespodziewanie pojawiło się ulepszenie działania insetu . Teraz można zaznaczyć opcję individual faces, która robi to co mówi.

 

SSS już działa w viewporcie, bo pierwsze build zawieszał blendera w ten sposób. Niestety dalej tylko na CPU.

 

A tak przy okazji: od kiedy box rendering [ctrl] działa w viewporcie? i dlaczego nikt mi o tym nie powiedział!? Tyle razy cudowałem ze zmniejszeniem 3d viewporta w żeby w trybie render było szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsza notka ze spotkania devów:

Hi all,

 

Here's the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

 

1) Blender 2.67 progress

 

- Tamito Kajiyama: Freestyle is in svn now!

 

- Sergey Sharybin: motion tracking 'autokey' is not done yet, working on math issues with a bug in camera motion reconstruction now, which doesn't always gives same results.

 

- Brecht van Lommel: SSS is final, 'ubershader' node moves to next release.

 

- Lukas Toenne: Pynode goes fine. Work to be done includes viewer nodes inside groups, some weird scrolling in UI panel, better file read for node editor trees.

 

- Lukas also worked on new node categories: https://codereview.appspot.com/8366047/

If this would still make it in release, review + approval should be done very soon.

 

- We now move to BCon3 (stablize new features, bug fixing). That will last at least 2 weeks - there's enough bugs in tracker anyway. Release could happen in 3-4 weeks then.

 

- Targets that move to 2.68 are: Pie menus (sorry!), Rigid Body constraint viz, Cycles 'ubershader', probably motion track autokey.

 

Current release targets and planning:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects#2.6x_release_cycle

 

2) Other Projects

 

- Tomorrow Google announces the organizations that will participate in Summer of Code 2013. Mentors who like to help out can notify Ton Roosendaal.

 

Our ideas page:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/GoogleSummerOfCode/2013/Ideas

 

- Module owner list has been cleaned up:

http://wiki.blender.org/index.php/Template:ModulesOwners

Active developers: just update it yourself. Note a bug in wiki makes the changes not show up after saving, only a 2nd save refreshes the cache.

 

Thanks,

 

-Ton-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to się trochę boję tych pie menus. Widziałem ostanio jakiś prototyp, czy dodatek, czy coś... W każdym razie robiło burdel w skrótach. W pewnym wieku nie lubi się zmian w mapowaniu klawiatury. Może ktoś ma jakieś sprawdzone informacje jak to będzie działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy to pie menu jest w ogóle ergonomiczne, czy szybciej dociera się do danej funkcji w porównaniu z normalnym poruszaniem się. Później może wyjść tak że oj jakie to fajne i cacy ale zupełnie nie potrzebne. Po paru latach siedzenia w blenderze raz na jakiś czas tylko zaglądam przez menu. Co komu szkodzi nauczenie się paru skrótów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi all,

 

Here's notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

 

1) Blender 2.67 status

 

- Tamito Kajiyama: migration of FreeStyle went smooth, all bugs that were reported have been handled. Next is getting all the docs in wiki and a nice release log page.

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Render/Freestyle

 

Yes, we want more demo files!

 

- Sergey Sharybin fixed the issue in Motion Tracking as mentioned in last week's minutes, where reconstruction was not always giving same results.

 

- Brecht van Lommel is still fixing SSS, working on better fall-off function now.

 

- Stuart Broadfoot worked on hair minimum pixel size, should go to svn soon.

 

- Lukas Toenne: nodes have a new Add menu and associated panels in the toolbar now, to better control ordering, make it use proper operators and allow nice features in future

 

- Ton Roosendaal will add Blender Internal 3d viewport preview in svn, but hidden behind the debug menu. http://download.blender.org/demo/movies/internal-preview.mp4

 

- Campbell barton is working on debug-color visualization for 3D print toolbox still.

 

- If all goes fine, next week meeting we can move to the final pre-release stage, make testbuild or release candidate!

 

2) Other projects

 

- GSoC starts in 8 days

 

- Numpy could be included in Blender as module now. Sergey coordinates with the other platform maintainers.

 

Laters,

 

-Ton-

 

Jestem ciekaw co w temacie GSoC się pojawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blender Developer Meeting Notes z 21 kwietnia.

 

Hi all,

 

Here's the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders:

 

1) Blender 2.67 status

 

- Current log in progress

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.67

 

- Freestyle integration went good! No open bugs in tracker for it. Sergey Sharybin fixed a flaw in object/mesh copying (which now uses own local database).

 

- Antonis Ryakiotakis wants to finish tomorrow 'overlay painting' for alpha maps. Still needs a doc, he'll make sure that's ready along commit.

 

- Campbell Barton finished "Mesh Analysis" visualization:

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Modeling/Meshes#Mesh_Analysis

 

- Sergey would also need to apply some patches for Ceres (motion tracker lib) -- fixes for threading issues.

 

- Monday end of day we move to BCon4 (only bug fixes). On wednesday a 'Release Candidate Ahoy" will be sent out to the builders.

 

- The judges from the 2.66 splash agreed on asking the Tube team for 2.67 splash. With Tube still in production during the summer, Ton Roosendaal suggested to give them the splash for a later release, and use a Freestyle splash for 2.67. He'll do a proposal on this list later for who'll be judging and how to pick.

 

2) Google Summer of Code

 

- Tomorrow students can start submitting projects! Don't forget to help out spreading the word in your campus, university or college. Lots of student applications also means we can get a nice amount of slots again!

 

- We also need mentors to apply now:

http://www.google-melange.com/gsoc/homepage/google/gsoc2013

(Mentors are people who know parts of our code well, to guide a student for 2 months and who are available for code reviews and merging).

 

- With a possible Git migration pending, proposal is to stick to svn for 2013 again. This makes monitoring commits and progress easier as well.

 

3) Other projects

 

- Martin Felke mentions progress with his voronoi fracture modifier:

http://wiki.blender.org/index.php?title=User:Scorpion81

Needs reviews, tests!

 

That's it!

 

-Ton-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda efektownie, ale wątpię w jej praktyczne wykorzystanie. Zbudowanie mesha na podstawie cząstek to nadal poważny problem, nie wspominając o czasie trwania obliczeń ruchu particles. Ja jestem sceptyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jestem tego samego zdania że wszystko fajnie tylko że te cząsteczki są totalnie bez użytecznego bez meshera, owszem przy iskrach, lub cząsteczki jako instancje. ale cząsteczki do symulacji czego kolwiek są bez użyteczne dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To render z softimage za pomocą takiego fajnego do rendrowania toola a przezroczystą alphą jako tło dlatego widać viem. I to nie instancje z tego co pamiętam ale particle z logoa randomowym kolorem mieszczącym się w gradiencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi all,

 

Here's the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders,

 

1) Blender 2.67 status

 

- Showstopper issue! The Release Candidate had a buggy startup.blend compiled in, which causes a memory error for 32 bits versions. Unfortunately this version then can save out corrupted files, which again crash for 64 bits too. Needs urgent investigation and fix.

 

Action: removed the 32 bits RC from blender.org, and don't use it!

 

(Explanation: if you save 64 bits files it has long pointers, these need to be mapped to 32 bits for a lookup table, we suspect this went wrong, but that code worked for over a decade...)

 

- We'll spend at least a day for this showstopper to get fixed. The release would use more testing as well. A call for release will happen Tuesday (Europe day time) soonest.

 

2) Other projects

 

- New Explode Modifier videos have been posted:

http://wiki.blender.org/index.php?title=User:Scorpion81

 

3) Google Summer of Code

 

Submissions closed last friday, we have over 40 proposals to review now. Nothing gets final or published until May 27th though, when Google announces the results.

 

Thanks,

 

-Ton-

Ponad 40 zgłoszeń na GSoC to niezła opcja. Mam nadzieje że wśród nich jest nowy viewport i trochę narzędzi do sculptingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uda im się wykonać podstawowe założenia tego co planuje Jason Wilkins to śmiało będzie można powiedzieć o jednym z najwydajniejszych viewportów. Modularność z możliwością dostosowania pod siebie i pełne oparcie na GPU. :)

 

Blenderek nówka sztuka 2.67 do pobrania z blender.org. Tutaj spis nowości:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.67

Edytowane przez Monio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pierwsze rendery w Freestyle'u; ciekawy silnik, aczkolwiek tu i tam można by go jeszcze ulepszyć (linie jako Pass, brak linii na miejscach stycznych dwóch elementów).

 

[ATTACH=CONFIG]90510[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności