Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

@Idaho

 

Z BGE było by identycznie jak z Blenderem, który też nie był jakiś super od samego początku. Gdyby nie licencja BGE miałby na pewno większe zainteresowanie i przez lata kiedy Blender zdobywał popularność i BGE by na tym korzystał, ale nie skorzystał. Powodem jest wirusowa licencja GPL.

 

Dzisiaj w końcu ktoś postanowił skrócić jego męczarnie i zmienić jego zastosowanie. Nie jest to wina samego BGE, przez to że jest archaiczny, czy nie na poziomie komercyjnych silników, bo to była by czysta głupota, z tego samego powodu Blender powinien zostać porzucony lata temu.

Wina leży po stronie złego doboru licencji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@licencja. Czytałem gdzieś urocze tłumaczenie, mniej więcej takie: Oczywiście, jeśli twoja gra korzysta z BGE, to też powinna być GPL, ale Blender Fundation raczej nie będzie cię ścigać ... Prawie każdy, kto chciał robić grę, miał jakiś pomysł i zapał, to tak trochę fantazjował, jakaż to ona będzie wspaniała i ile na niej zarobi, więc licencja GPL ...

Ale teraz kwestia, czy to na prawdę chodziło tylko o pieniądze, czy może o to, że relatywnie bardzo trudno było w BGE osiągnąć poziom "wspaniała"? A i rozwój samego silnika musiał być trudny i kosztować wiele wysiłku. To, żeby konkurować z czymkolwiek na rynku, chyba trochę za dużo było na fundację. Ale mam nadzieję, że to do czego ja i inni "3d artyści" (nie programiści) mogą używać dziedzictwa GBE, zostanie, czyli możliwość projektowania leveli, oglądania modeli i animacji, ewentualnie jakiś wirtualny spacer ... W sumie to chyba strasznie mało było takich serwantów, którzy by potrafili sami wymodelować świat gry w blenderze i potem napisać całą resztę,żeby wyszło grywalne coś.

A może się nie powinienem wypowiadać o czymś na czym się nie znam i powtarzać ja siódmy sposób coś, co już tu zostało powiedziana wiele razy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na forum Blenderowni pojawił się temat o darmowej renderfarmie dla Cyclesa http://raypump.com. Muszę przyznać, że dla mnie, jako, że nie mam odpowiedniej karty do renderowania na GPU (a wymienić w laptopie to ciężko), bardzo fajna sprawa - testowałem chwilę, co prawda nie zawsze jest w stanie łyknąć ciężką scenę ale jednak wizualizację z geometryczną trawą i drzewami wyrenderował jakieś 5 razy szybciej.

Link do tematu na Blenderowni: http://www.blender.pl/index.php?option=com_smf&Itemid=2&topic=13928.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Idaho nie ten wątek > Szybkie odpowiedzi na proste pytania. :P

 

 

Obczajcie sobie ten blogpost głównego programisty BGE, to samo poszło na Blender Mailing List: http://mogurijin.wordpress.com/2013/06/21/towards-tighter-blender-and-bge-integration/

 

Wygląda na to, że BGE umiera, niech żyje BGE xD

Jeśli asymilacaja BGE do Blendera potoczy się tym scenariuszem, BGE nie przestanie istnieć, a może zyskać nowe lepsze życie! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ton pisał o zintegrowaniu funkcji BGE z blenderem tworząc interaction mode. Jaki pomysł na implementacje tego ma Moguri? Oddzielna aplikacja która nie będzie mogła się komunikować z blenderem... Serio? KAŻDY poważny silnik gier a.d. 2013 ma możliwość edytowania rzeczy w runtime, BGE nie będzie tego miał już na poziomie designu spieprzonego u samych podstaw.

Niech sobie gość robi co chce, nie moja sprawa ale to potwierdza że BGE nie ma żadnej przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddzielna aplikacja która nie będzie mogła się komunikować z blenderem... Serio?

ke? Będzie mógł nawet edytować Blender data... tylko potrzebne będzie nowa warstwa by działało w drugą strone, ale jest to wynikiem zamiany BGE data na Blender data. (zrobienie z BGE części Blendera ktory operuje na tych samych danych)

 

Przeczytaj jeszcze raz. To to samo co proponuje Ton, to tylko szczegóły/pomysły na scalenie...

 

Wcześniej wyobrażałem to sobie bardziej na niekorzyść BGE, a tutaj jest poszukiwanie wspólnego mianownika, tak by Blender korzystał na rozwoju BGE, a BGE na rozwoju Blendera.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon, wth ju taking ebałt...

 

Ja nie wiem czy BGE, ma przyszłość jako silnik napędzający prawdziwe produkcje - to raczej zależy czy ktoś będzie chciał zrobić taki projekt, to raczej indywidualna sprawa - ale jako narzędzie kreatywne może ma teraz jakąś przyszłość.

Ja zawsze przymierzałem się by używać go do prototypowania i bakowania animek jak w Source Film Maker, ale przez ślimaczy rozwój, czarno widziałem jego przyszłość. Niestety potrzebuje jeszcze kilka ficzerów by wygodnie w nim prototypować, ale jak osiągnie odpowiedni poziom, to brak konieczności używania ułomnych edytorów lvli i exportowania danych będzie dużym plusem... no przynajmniej dla wieloletnich użytkowników Blendera.

 

Działanie na playstation przemilczę. :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi all,

 

Here's the notes from today's meeting in irc.freenode.net, #blendercoders.

 

1) Blender 2.68 progress

 

- Brecht van Lommel: 70 bug fixes last week, tracker down to 122 open. Suggested is to do at least one more week focused bugfixing, and check next sunday on status for release (which might lead to another week of fixing time).

 

- Call for first Release Candidate build will be done tomorrow. It will be better communicated this time! Windows RC will be done in MSVC 2008 Pro still.

 

- Campbell Barton finished features for python security.

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Extensions/Python/Security

 

- Thomas Dinges points everyone at updating the log, it should have good info for RC testing:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.68

 

- Sergey Sharybin will write the bugfix log.

 

2) Other projects

 

- Doug Gale is further working on SSE speedup of Cycles. He and Brecht both received a fast new gfx card from AMD, but they're waiting for the beta OpenCL drivers still.

 

3) Google Summer of code

 

- Everyone's invited to join the GSoC list where progress gets discussed:

http://lists.blender.org/mailman/listinfo/soc-2013-dev

 

Thanks,

 

-Ton-

Dzisiejsze notki.

http://lists.blender.org/pipermail/bf-committers/2013-June/041090.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może w tym roku się doczekamy opencl dla amd i przestanie się przymulanie renderu

 

 

było by naprawdę świetnie już nawet nie chodzi o prędkość ale po prostu kupowałbyś jedną kartę po prostu do grafiki a nie że kurde jedna do renderingu a druga do viewportu i jeszcze 2 innych firm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mandragora

Nie liczył bym na to tak szybko, a szkoda, bo znajomy na farmę na radkach do bitcoinów i simlocków. każda karta jakieś 10 razy szybsza od mojej x30 sztuk albo i więcej i to w moim WLANie. Jak sobie próbuje szacować ile by trwało renderowanie na tym, jak by się dało, to mam świeczki w oczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas przetestować Blendera 2.68 RC.

 

Kilka fajnych bajerów modelarskich jak nowy bridge tool i udoskonalone proportional editing.

 

Co do cyclesa to ciekawa jest ta informacja:

 

Performance

 

Official Blender on Windows has become significantly faster, getting closer to performance on Linux and Mac OS X. Especially scenes with much geometry will benefit from the optimization, rendering often 30% faster. Linux and Mac OS X also benefit but more on the order of 10%.

 

i ta też:

 

CUDA performance is also improved, rendering 25% faster on various graphics cards and scenes.

 

Ktoś z użytkowników linuxa jest w stanie potwierdzić te 10% :) ?

 

Do pobrania: http://download.blender.org/release/Blender2.68/

Uwagi do wydania: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.68

Lista bugfixów: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.68/Bug_Fixes

Edytowane przez alex3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi all,

 

Here's the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

It's summertime, or everyone is busy, so it was a short meeting!

 

1) Blender 2.68 release status

 

- Meeting agrees to extend BCon4 period (bug fix only) 1 more week.

 

- The tracker still has too many open reports (140), of which unstable viewport render should really be tackled. Ton Roosendaal will check, or consult Brecht van Lommel for help.

 

- In general, bug tracker status is: "lots of small issues that are not new (i.e. related to 2.67)". So we can conclude that people report a lot, not that Blender is in an unacceptable bad state.

 

2) Google Summer of Code

 

- Thomas Dinges (Cycles) and Sergey Sharybin (threaded object update) reported good progress. See for full reporting - or to get involved - here:

http://lists.blender.org/mailman/listinfo/soc-2013-dev

 

- Proposal: add a staging branch, for students to commit their work too, also for buildbot, so we can get more feedback. Will be further discussed and planned at the SoC mailing list.

 

Thanks,

 

-Ton-

Nuda nuda nuda ale niech tradycji stanie się zadość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi all,

 

Here's a summary of today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders.

 

1) Blender 2.68 release status

 

- Bug tracker still at 115 open reports. No showstopper reports (things that used to work in previous release(s)).

 

- Sergey Sharybin likes a bit of time to fix 2 reports.

 

- Ton Roosendaal checks add-node error for HiDPI screens, Lukas Toenne is around to assist.

 

- Proposal: wednesday release-ahoy, thursday release! Also means the logs would get ready then.

 

- Splash - reminder to Bassam Kurdali to contact Ton!

 

2) Other projects

 

- Ton proposes: when he's back from Siggraph, during august, he'll try to set up a UI project for defaults and required changes/improvements for 2.7x

 

- Good news! Pixar will release OpenSubdiv in GPL-compatible license!

http://graphics.pixar.com/opensubdiv/release_info.html

 

3) GSoC

 

- Sergey has first threaded Object update work. On his 4 core system speedup was between factor 2-3. Tested with robot attack scene from ToS and a bunch of BBB chinchillas.

 

- Ton has been sending out warnings to students - it's very important to communicate well about progress, especially with good docs and daily well logged commits.

 

- Midterm evaluation starts in two weeks. Students should make sure their planning and deliverables matches what was agreed on. Check for more info on the list here:

http://lists.blender.org/mailman/listinfo/soc-2013-dev

 

Thanks,

 

-Ton-

 

Wow. Do 2-3 razy większa wydajność przy animacji. Ciekawe czy jego procek to 4 czy 8 wątków. Teraz dopiero będzie sens iść w ilość rdzeni dla blendka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

testowałem co nie co i performance podskoczył renderuje się szybciej, BVH robi się dużo szybciej. Render też leci trochę szybciej szczególnie na CPU. Poprawiony smoke, wcześniej trzeba było się trochę napracować żeby uzyskać realistyczny dymek itp.. teraz idzie to dużo lepiej, i jakoś płynniej to chodzi i wygląda w viewporcie no i zlikwidowali te kwadraciki które się robiły. Z modelowania jeszcze spraw nie testowałęm.

 

no i 280 bugów naprawili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest sens przeklejać fragmenty z release log? Wszystko to i więcej jest pod tym linkiem, który podałem. Jak byś to przetłumaczył, to rozumiem, ale tak to nie wiem po co to wklejać.

 

 

taki że nie wszyscy mają czas, czy też chęc klikania w takie sprawy po za tym nie wszyscy wiedzą że po kliknięciu w obrazek dopiero pojawia się właściwy content. a tak wszystko jest na tacy. po za tym co tu tłumaczyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ach, jak by tak rok temu było

http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Modeling/Meshes/Editing/Basics/Mirror#Snap_to_Symmetry

i https://projects.blender.org/scm/viewvc.php?view=rev&root=bf-blender&revision=57616

 

to z palcem w nosie wygrał bym nierówną walkę, którą wtedy nieomal przegrałem, jak mi się poruszyło coś nie-teges z włączonym proportional editing na twarzy (już po teksturowaniu, rigowaniu, zastosowaniu modyfkatorów) Nie chciały mi wtedy działać mirrorowane shapekeye, mirrorowane malowanie wag i tym podobne. werteks po werteksie przyklejałem współrzędne z minusem, a teraz pyk i poprawione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu to jest w mini news a nie na głównej?
Wrzucać co 2 miesiące 2 newsy o blendku (wersje z "a") to za dużo imho. ;) To wydanie jest trochę chude więc bym spasował z newsem tym razem. Za 2 miechy może sie doczekamy wstępnej implementacji OSD więc będzie o czym trąbić.

 

ikkiz - Miałem taki sam problem pół roku temu. Cały dzień zmarnowałem żeby to naprawić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monio To mnie napawa nadzieją. Nigdzie nie zgłaszałem tego problemu do naprawy, po prostu poprawiłem model ogromnym nakładem pracy, a potem postanowiłem zapamiętać nauczkę ... A tu nagle zrobili mi rozwiązanie. Zdaje się że liczba bolączek z czasem dąży do zera. U mnie na razie tylko terminatory w cycles i interfejs lagujący przy dużych scenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tamto wydanie, jak dobrze pamiętam było grube o SSS (wyczekiwany), Freestyle, paint system i 3d printing, więc było się czym jarać i pokazywać screeny kreskówkowe, filmiki z malowaniem i pajonkidrukowane. teraz faktycznie się nic nie błyszczy, żeby pokazywać nieblenderowcom. Ale chudym bym tego nie nazwał po tych usprawnieniach, które przemawiają do wyobraźni tylko "praktykujących" użytkowników.

 

@Monio

Terminatory też są na liście TODO http://wiki.blender.org/index.php/Dev:2.6/Source/Render/Cycles/ToDo

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj tam pamięcio zjadliwy. Nawet parę klatek animacji werenderowałem i nic zauważyłem jakiegoś problemu, a co do użyteczności, to się nie zgodzę. Jest nisza do zastosowań, a i z cycles da się połączyć w kompozytingu. zresztą co by nie mówić, to można było kolegom używającym inne softy pokazać obrazek w charakterze newsa, nawet ja taki jeden popełniłem.

 

{ obraz usunięty - foch z przytupem }

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lal wyrenderowales 3 mapli i kulke... Stary ja mowie o powaznych scenach przelicznik jest taki ze zeby wyrenderowac durny model samolotu ktory jest prawie bez detalu potrzebujesz 8 giga ramu. A w internalu nie wazy nawet 500 mega..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój post był nie przyjemny, a "stary" to możesz do mnie mówić, jak będziemy mogli razem powspominać stare czasy. na razie to wygląda, jak byś przy okazji naśmiewania się z mojego testu, chciał podkreślić jak "poważne"są twoje sceny.

Małpy są dwie, a nie trzy BTW.

Edytowane przez ikkiz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój post był nie przyjemny, a "stary" to możesz do mnie mówić, jak będziemy mogli razem powspominać stare czasy. na razie to wygląda, jak byś przy okazji naśmiewania się z mojego testu, chciał podkreślić jak "poważne"są twoje sceny.

Małpy są dwie, a nie trzy BTW.

 

Taka jest prawda freestyle jest zbyt pamięcio żerny i właśnie to jest problemem społeczności blendera. wyjdzie jakiś feature i robią rendery małpek i się jarają jakie to wspaniałe a prawda jest taka że narzędzie jest daleko od użytecznego chyba że masz 16 giga ramu. Wybacz jeśli cie obraziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucać co 2 miesiące 2 newsy o blendku (wersje z "a") to za dużo imho. ;) To wydanie jest trochę chude więc bym spasował z newsem tym razem. Za 2 miechy może sie doczekamy wstępnej implementacji OSD więc będzie o czym trąbić.

 

Zgadzam się, że nie trzeba trąbić o wydaniu każdej wersji poprawkowej (a, b, ... ), ale w sumie o wersjach pełnych można by pisać. Bo czemu nie? Warto się tym chwalić, że rozwój Blendera jest tak dynamiczny.

 

Fakt, że w tej konkretnej wersji nie ma dużo jakichś "dużych" nowości, ale też było sporo głosów wcześniej, że developerzy powinni skupić się na dopracowaniu już istniejących funkcji oraz naprawie błędów. I to właśnie zrobili w tym wydaniu. To też jest istotne, że głos użytkowników przekłada się na kierunek rozwoju Blendera. Kolejna rzecz, którą warto się pochwalić.

 

No a nowości też jest parę. Czasami to drobiazgi, ale jak takich drobiazgów jest sporo, to jednak usprawnia to pracę. No i jeśli Cycles rzeczywiście przyśpieszył w tym wydaniu (jeszcze nie testowałem, stąd "jeśli"), to kolejny plus dla Blendera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności