Skocz do zawartości

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon

Rekomendowane odpowiedzi

5 hours ago, Kalberos said:

Serio klocuch to wymislil

W jednym filmiku mówił, że on tego nie wymyślił ale na pewno on to rozpromował bo jednak ma rzesze fanów a jego teksty są takie, że nawet jak nie stają się kultowe to przez chwilę krążą bo ludzie dobrze na nie reagują tj pukają się w czoło albo nie wiedzą co ze sobą zrobić w kontakcie z osobą niestabilnie intelektualnie 🙂 Skarb narodowy 🙂

 

lekki offtop się zrobił 😛 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3d Why must you hurt me in this way? 🙂 kojarzę  jeszcze jakiegoś chłopaczka z twittera też ze 12-14 lat i na nft wypłynął i dobrze mu się działo aż musiałem go usunąć z powiadomień bo mnie tylko denerwował 😄

Albo ten kolejny 12 latek swego czasu na nft zatłukł 400k a artykuł to złoto jak to mówią old and bitter czyli jak ja albo nezumi narzekamy ale tutaj jeszcze dodatkowo dzieciak co jeszcze nie zaczął pracy zawodowej i jest mu daleko do tego zarobił tle co w Polsce przyzwoicie zarabiający człowiek robi w 16 lat licząc 100kzł rocznie i dolara za równe 4zł, także jak tu ich nie nienawidzić, zero poszanowania dla tradycji w tym nowym pokoleniu, kiedyś to było a teraz to nie ma 😛 

https://futurism.com/the-byte/12-year-old-400000-selling-nfts-to-idiots

Edytowane przez Destroyer
  • Sad 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Destroyer napisał:

@alex3d Why must you hurt me in this way? 🙂 kojarzę  jeszcze jakiegoś chłopaczka z twittera też ze 12-14 lat i na nft wypłynął i dobrze mu się działo aż musiałem go usunąć z powiadomień bo mnie tylko denerwował 😄

Albo ten kolejny 12 latek swego czasu na nft zatłukł 400k a artykuł to złoto jak to mówią old and bitter czyli jak ja albo nezumi narzekamy ale tutaj jeszcze dodatkowo dzieciak co jeszcze nie zaczął pracy zawodowej i jest mu daleko do tego zarobił tle co w Polsce przyzwoicie zarabiający człowiek robi w 16 lat licząc 100kzł rocznie i dolara za równe 4zł, także jak tu ich nie nienawidzić, zero poszanowania dla tradycji w tym nowym pokoleniu, kiedyś to było a teraz to nie ma 😛 

https://futurism.com/the-byte/12-year-old-400000-selling-nfts-to-idiots

image.jpeg.feef03d9bee8f3f49e95a90733b79369.jpeg

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, EthicallyChallenged said:

Wkurwisz sie tylko znowu - poprzestawiali rzeczy w UI 😉

Zebys wiedzial 🤭 Jak na filmiku zobaczylem "FRESH UI" to poczulem ta wyjatkowa, znajoma emocje. Ale mniej wkurzajace to jest bo raz ze spodziewalem sie tego a dwa, ze juz nie jestem skazany na Blendera. Teraz moge tak jak wiekszosc nieblenderowcow powiedziec "fajne, chyba musze sie temu kiedys przyjrzec". I smigac w Mayi dalej 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaczylem render, patrze i tak samo jak w poprzedniej wersji - kolo 3 minut taki niezbyt skomplikowany (bo ja same niezbyt skomplikowane mam :D). Mowie sobie jakas kiszka, przereklamowany ten CycekX.
Ale dla pewnosci odpalilem jeszcze raz i smignelo w 30s. Dobre. Szkoda ze nie takie ladne jak w Arnoldzie 😛 ale szybkie jest.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, RaVirr napisał:

Nie wiem czy to nie jest zbyt wczesny zachwyt, ale patrzcie:
https://i.gyazo.com/ab7e24cf6741836c3442e0f251444146.mp4
12 milionów poly, nawet nie mrugnął ebany 😮

EDIT
No i do tego, wczorajszy render sceny (z grubsza 40 minut) na tej wersji zamknął się w 7 minutach.

Z 40 do 7 to jest sie z czego cieszyc. A wczeniej jak miales w wydajnoscia sculptu przy 12 mln?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, EthicallyChallenged napisał:

Z 40 do 7 to jest sie z czego cieszyc. A wczeniej jak miales w wydajnoscia sculptu przy 12 mln?

Szczerze mówiąc już przy około 7 milionach nie mogłem nic sensownie robić 😄
Zauważyłem, że weight paint ma chyba niezmienioną wydajność w 3.0- mniej więcej tak samo działał mi sculpt we wcześniejszych wersjach. Pokazałbym gifa z gyazo, ale musisz uwierzyć na słowo, że od kliknięcia lewego przycisku myszy do pojawienia się "zamalowanego" obszaru mija więcej niż 7 sekund (a taki jest cap w gyazo na gify) 😄

Edytowane przez RaVirr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajebiste wydanie. Dużo stuffu przyspieszającego robotę.

@Nezumi wrzuć jakąś scenę dla porównania Cycles vs Arnold. Według mnie, nie ma takich różnic jakościowych. Skalowalność, wydajność itd. to jasne, ale wizualnie w Cyclesie można zrobić każdy rodzaj renderu od fotorealizmu do kreskówki 2D.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3dNie mam zadnej tej samej scenki w obu renderach. Albo mam w jednym albo w drugim. I nie bede mial bo nie poswiece czasu na przerabianie materialow ;).
A potem i tak by mi ktos zaczal mowic, ze moglem podkrecic to albo zmienic tamto... A ja nie mam zyciowej misji zeby kogos przekonac. Mnie sie bardziej podoba co wychodzi z Arnolda i tyle.
Podobnie jak nie bardzo umiem wyjasnic rzezbienia w ZBrushu - ot ma taki specyficzny, miekki "feeling" i chocby Blender lykal pierdyliony poly to wole ZBrusha.
Poza szczegolami typu brak light groups czy caustics Cycles daje rade. Mam teraz malenka animacje dla klienta i cycles do tego wystarczy a przy tym przyspieszeniu moge sie zdecydowac na uzycie Blendera do renderowania. Po co mam czekac dluzej skoro klientowi nie zrobi to zadnej roznicy?
Blender mnie nie wkurza jako soft - wkurza mnie sekta fanatykow skupiona wokol niego, chaos w rozwoju i to pieprzone, wieczne  zmienianie UI. Ale to nie znaczy ze nigdy go nie tkne albo zaloze stronke "Maya is better then Blender" i bede sie staral przekonywac ludzi. Robta co chceta.
Asset manager musze obczaic bo wyglada na wygodny w uzyciu. Dla modelera w tym giga-mega-super-total-groundbreaking-best ever till the next time updacie nie ma praktycznie nic 😄
Pobawie sie tymi geometry nodes. Moze byc spoko do niektorych prostych rzeczy ktore potrzebuje i sie powtarzaja.

Edytowane przez Nezumi
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nezumi to mogą być dwie różne sceny albo nawet tylko arnoldowy render, taki który uważasz za ładniejszy, nawet niekoniecznie Twój własny. Sculpt w zetce a blenderze, a renderowanie w cyclesie i arnoldzie to nie są równorzędne sprawy. O ile rzeźba to przepaść to z cyclesem i arnoldem ja takich różnic jakościowych nie widzę, dlatego ciekaw jestem kryterium tej ładności.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@alex3dNo ok to kilka przykladow z serii "pewnie nigdy mi sie nie uda tak zajebiscie cos zrobic ale pomarzyc mozna" 😄:
https://www.artstation.com/artwork/DxyrDy

https://www.artstation.com/artwork/18vLAe

https://www.artstation.com/artwork/oOvOmk

https://www.artstation.com/artwork/qgRwn

https://www.artstation.com/artwork/rRQOxG

https://www.artstation.com/artwork/yk0ZPK

https://www.artstation.com/artwork/Krzxky

No nie bede wiecej wrzucal bo przekleje polowe artstation ale staralem sie wybrac rozne oswietlenia, rozne modele (choc mnie interesuja portrety najbardziej). Nawet taki niby zwykly render a jest jakis taki "miekki", cienie sa genialne, nie odcina sie ostro od tla... Nie wiem, ma "to cos":

https://www.artstation.com/artwork/xzRqW4

Dla porownania jeszcze bo akurat pamietalem ze robili Toma Hardy i w Blenderze i w Mayi, moze to sie przyda do porownania (oczywiscie nie poownujemy samej rzezby):

Blender/Cycles: https://www.zbrushcentral.com/t/tom-hardy/371166

Maya/Arnold: https://www.artstation.com/artwork/yb1Bk8

I jeszcze dwie genialne swinki - obie sa super, blenderowa tez. Ale podchodzi mi bardziej arnoldowa:

Cycles: https://www.artstation.com/artwork/lx3GNe

Arnold: https://www.artstation.com/artwork/L332gA

I ostatnia rzecz - bardzo latwo w Arnoldzie osiagnac render taki jak lubie. Jak sie zaczalem przesiadac na Maye  to taki klasyk popelnilem 😄:
https://i.imgur.com/U1023Go.jpg

I moze jestem po prostu cienki Bolek, ale nie umiem tak wyrenderowac w Cycles. Zawsze mi wychodzi jakos ostro, kolory tez jakos wyblakle, musze podciagac po renderze. A tu kliknalem i mialem tak jak mi pasuje. Teraz w zasadzie tylko rzezbie wiec malo renderuje ale jak juz wyrzezbie to sprobuje renderu i w Arnoldzie i w Cyclesie tego samego, tak dobrze jak tylko potrafie i porownam. Zeby nie bylo watpliwosci - to ze WOLE efekt z Arnolda nie znaczy ze uwazam Cycles za slaby. Pojawienie sie cyclesa sprawilo ze iles tam lat temu w ogole zaczalem uzywac Blendera. Pamietam taki render pociagu ktory wgniotl mnie w ziemie jak zobaczylem pierwszy raz i porownalem z tym co bylo na internalu.
W ogole przestan ciagnac temat bo mnie nachodzi nostalgia i zaczynam kwestionowac swoje wybory 😄 ...

Edytowane przez Nezumi
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2021 o 20:51, RaVirr napisał:

Szczerze mówiąc już przy około 7 milionach nie mogłem nic sensownie robić 😄
Zauważyłem, że weight paint ma chyba niezmienioną wydajność w 3.0- mniej więcej tak samo działał mi sculpt we wcześniejszych wersjach. Pokazałbym gifa z gyazo, ale musisz uwierzyć na słowo, że od kliknięcia lewego przycisku myszy do pojawienia się "zamalowanego" obszaru mija więcej niż 7 sekund (a taki jest cap w gyazo na gify) 😄

Ty, a zobacz jak sobie sculpt radzi z bryłą która jest podzielona modyfikatorem multires? Własnie się bawię i dobiłem do 50 mln i jeszcze się da coś porobić a mam procka chyba gorszego od Ciebie o ile pamiętam (ryzen 9 3900X)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, EthicallyChallenged napisał:

Ty, a zobacz jak sobie sculpt radzi z bryłą która jest podzielona modyfikatorem multires? Własnie się bawię i dobiłem do 50 mln i jeszcze się da coś porobić a mam procka chyba gorszego od Ciebie o ile pamiętam (ryzen 9 3900X)

Oj nie nie, ja mam Intel core i7-10700F więc z grubsza licząc (biorąc pod uwagę cenę) 2 razy słabszy. Tutaj dobiłem do 32 milionów polygonów przy multiresie, po kolejnym podziale już mi się wysypywał (ale nic dziwnego bo kolejny krok to coś koło 120 milionów):
https://gyazo.com/7d6ff312242763118d272800181e2ed2
Da się spokojnie działać przy mniejszym i większym detalu, ale już ciąganie grabem praktycznie odpadało 😄 Co nie zmienia faktu, że jest gigantyczny boost do wydajności. Przy dyntopo też dużo lepiej sobie radzi.
Spróbuję po robocie coś poskrobać- tak do granic możliwości i sprawdzimy co wyjdzie 😄 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, michalo napisał:

Porównałem sobie - dałem 10 level dla tego cuba co jest od początku i chodzi strasznie. Jeszcze bez porównania z zb a kompa mam raczej sredniego. 

Ale to się nigdy nawet nie zbliży do wydajności Zbrusha - my się podniecamy wydajnością w porównaniu z poprzednią wersją blendera. Przesiedliśmy się z trabanta do hondy. Kolega z ferrari może się zaśmiać przejeżdżając, ale my się i tak cieszymy (przez łzy) 😉

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, michalo napisał:

Porównałem sobie - dałem 10 level dla tego cuba co jest od początku i chodzi strasznie. Jeszcze bez porównania z zb a kompa mam raczej sredniego. 

Dobra to powiem tak- Jak zrobiłem multiresa x10 na bazowego cuba to miałem 1 fpsa przy 6 milionach polygonów
https://gyazo.com/2571e9242a7b89d650d1ebdcda8a212b
NATOMIAST
gdy w edit mode go podzieliłem (przy pomocy narzędzia subdivide 😄), zrobiłem multiresa x6 i znowu dobiłem do 6 milionów- działa bez zarzutu.
https://gyazo.com/d2f727f58962d10d44bec728df9b92bd

Edytowane przez RaVirr
sexy gify
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak widze testy w Blenderze to ludzie dziela tego biednego cuba na pierdylion poly i sie jaraja. Faktycznie jest szybciej. Ale jak pracujecie to raczej nie dlubiecie wszystkiego z jednego cuba, nie? Jak sie zachowuje Blender przy powiedzmy jednym duzym obiekcie z 10milionow i 20 czy 50 "subtoolach", kazdy powiedzmy tak po 500 tysiecy? Jak wyglada przelaczanie pomiedzy nimi? Jakis scenariusz z zycia wziety a nie dzielenie jednego cuba. Nie wiem czy jest dobrze czy zle, tylko mowie ze te podzialy jednego obiektu sa takim syntetycznym, sztucznym testem ktory niewiele mowi o tym na ile sie poprawila (badz nie) praca w Blenderze.

Na cuda w przyszlosci bym nie liczyl w zwiazku z ich nowatorskim planem rozwoju zarysowanym jeszcze przez Pablo zanim go wywalili (znaczy sie... zanim ODSZEDL w poszukiwaniu nowych, artystycznych wyzwan 😄 ) gdzie zamiast wysokiego poly chca zrobic tak, zeby ladnie wygladalo podczas rzezbienia w eevee 😕..? 
Z jednej strony to slaby plan - z drugiej wiadomo ze Zetki nie dogonia tak czy owak, wiec staraja sie zrobic next best thing, cos nieco innego.

Edytowane przez Nezumi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Nezumi napisał:

Zawsze jak widze testy w Blenderze to ludzie dziela tego biednego cuba na pierdylion poly i sie jaraja. Faktycznie jest szybciej. Ale jak pracujecie to raczej nie dlubiecie wszystkiego z jednego cuba, nie? Jak sie zachowuje Blender przy powiedzmy jednym duzym obiekcie z 10milionow i 20 czy 50 "subtoolach", kazdy powiedzmy tak po 500 tysiecy? Jak wyglada przelaczanie pomiedzy nimi? Jakis scenariusz z zycia wziety a nie dzielenie jednego cuba. Nie wiem czy jest dobrze czy zle, tylko mowie ze te podzialy jednego obiektu sa takim syntetycznym, sztucznym testem ktory niewiele mowi o tym na ile sie poprawila (badz nie) praca w Blenderze.

Na cuda w przyszlosci bym nie liczyl w zwiazku z ich nowatorskim planem rozwoju zarysowanym jeszcze przez Pablo zanim go wywalili (znaczy sie... zanim ODSZEDL w poszukiwaniu nowych, artystycznych wyzwan 😄 ) gdzie zamiast wysokiego poly chca zrobic tak, zeby ladnie wygladalo podczas rzezbienia w eevee 😕..? 
Z jednej strony to slaby plan - z drugiej wiadomo ze Zetki nie dogonia tak czy owak, wiec staraja sie zrobic next best thing, cos nieco innego.

Sam osobiście nie sculptowałem niczego sensownego we wcześniejszych wersjach bo było to mega upierdliwe jeśli chodzi o wydajność (nie chciało mi się uczyć optymizacji). Wczoraj zrobiłem takiego bloba na szybkie sprawdzenie co i jak się spisuje, ale również z pominięciem jakiejkolwiek optymizacji czy kultury pracy, głównie przy użyciu dyntopo 😄 
Łącznie licznik pokazuje niemal 4 miliony poly:

Blob.thumb.png.d4434486785892c195b107e67e147f67.png

 

W podglądzie taki poziom detalu z samego sculptu:image.png.c3e43a845a6827479977257060c1c8d7.png

Dodam tylko, że spokojnie dało się dalej pracować.
A i swoją drogą- mega fajnie by było gdyby ktoś, kto rzeczywiście umie rzeźbić sprawdził tą nową wersję i możliwości xD

Edytowane przez RaVirr
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najezdzasz nad obiekt na ktory chcesz przelaczyc i wciskasz alt+q. Nawet tak fikusnie mignie zeby bylo widac ze przelaczylo 🙂
No panowie, zrobilem jeden qube 10 milionow i 20 torusow po nieco ponad 500k i wszystko smiga znakomicie. Troche dluzej sie przelacza na ten 10 milionowy ale bez problemu, tak z 2 sekundy moze. Pomiedzy torusami fajnie. Sam sculpt bardzo plynnie, zero laga. Jest dobrze.
Czy mozna jakos dodac obiektu w sculpt mode czy trzeba jeszcze wychodzic do object mode'a?
Jestem milo zaskoczony. Postepy wyczuwalne sa.

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@RaVirrTak tylko napisałem żeby Nezumi nie kliknął gdzieś indziej, to UI i tak już nadużywa jego cierpliwości 😉

@Nezumi a w której wersji rzeźbiłeś ostatnim razem? Ja nie mam za bardzo porównania z tymi nowszymi ale o ile mnie pamięć nie myli to w porównaniu z 2.8 jest o wiele wiele lepiej.

Edytowane przez EthicallyChallenged
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w 2.8...cos  2.9 w ogole nie uzywalem do sculptu - nawet nie testowalem.
Z jakichs przyczyn przesuwanie obiektu tego z 10 melonow jest mega powolne. Obracanie dziala miodzik, rzezba tez plynna - tylko jak przesunac caly obiekt to sobie przypominam ze to nie Zetka.
Ale jest git. Przesiadam sie! 😉😉😉
(Edit)
Wcisnalem Shift R zeby ta siateczke z rozmiarem voxeli przywolac. Fajny feature. Ale na 10 milionowym obiekcie zaczal mielic cos i po dwoch minutach zamknalem Blendera przez "zakoncz proces". Moja przygoda z Blenderem 3.0 dobiegla konca 🤣
Ale ta, jest niezle jak na darmowke. Nie ma chyba nic lepszego darmowego.

Edytowane przez Nezumi
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mortom napisał:

to dobry tekst na fajne modele - Ten twój model to dobry Clint jest 😉 

Ale faktycznie patrzyłem na clinta bo fajnie pomarszczony! Co prawda mój wyszedł pomarszczony i pomięty, ale mam wytłumaczenie dlaczego tak się stało- nie umim 😐
@EthicallyChallenged to na multiresie, dobiłem do 7 poziomu- gdybym spróbował wejść na 8 to na bank Blender by się wywrócił, ale 36 milionów na twarz to i tak wystarczająca ilość imo. Ogólnie w viewporcie elegancko wszystko działało, sculpt bez lagów, ale do renderu musiałem wyłączyć Chrome bo brakowało pamięci.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Sebazx6r napisał:

- Ja - Pierwszy RAW x szkic.. No jeszce z miesiac i siadzie...
- Klijent  - mamy to 😉

Taki klient to złoto.... xD

Miałem tak parę razy 🙂 ale sam tego nie puściłem tylko poprawiałem żeby i dla mnie było git 😉 
jakieś standardy trzeba zachować 

  • Haha 1
  • Wow 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności