Skocz do zawartości

Teczka 3D: Character Design


stratuss

Rekomendowane odpowiedzi

Dżizes krajst, nie wiem co zrobić z twarzą, przemodelowywałem ją chyba z 5 razy od początku założenia tego wątku, wszystkie proporcje są raczej ok, ale nadal coś brakuje i nie wiem co to jest. Włosy są do dyni to też wiem. Całe jednak szczęście , że najważniejsza część ciała na obrzaku nr 3 wygląda dobrze :D. A czemu od razu scena porno? przecież ma ciuchy i spódniczkę też :) Co do istoty tego projektu to jest to poligon doświadczalny riggingu, skinningu, modelowania, sculptowania, tworznia kinematyki itd. A teraz zacznę skilować ręczne animowanie i Pflow. Na początku pisałem, że zrobię też anioła, ale zmieniłem zdanie. Będą 3 sukuby różniące się od siebie i jakiś gościu w ciężkiej zbroi bo chcę poskilować tworzenie kinematyki ciężkiego, dopasowaniego armora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 123
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

A mi się poprzedni bardziej podoba i uważam że nic mu nie brakuje tacy ludzie (kobiety) o takiej twarzy też chodzą po ziemi :) A że nie jest jakąś wyidealizowaną panną rodem z anime czy czegoś takiego to według mnie działa na jej plus :) Co do ostatniego obrazka to troszeczke Lady Gage przypomina :P

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm ciezko stwierdzic, wiadomo ze twarz, to twarz i kazdy ma inna, ale jesli mialbym poprawiac to cala dolna czesc bym troche podniosl do groy/zeskalowal, wydaje mi sie za dluga. Ogolnie twarz sprawia wrazenie wydluzonej, zobacz ze czola nie ma wysokiego ale za to cala glowa jest rozcieagnieta.

Co do wlosow, to za malo plejnow tam masz dorzuc jeszcze, dodatkowo moglbys urozmaicic jej te wlosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczy za duże to raz. Kolor oczu w połaczeniu z makijażem niekorzystnie wpływa na jej wygląd. Jak malujesz oczy to nie wal tyle czarnej kredki przy wewnętrznych kącikach oczu. Jak już to przy zewnętrznych. Jak zakryjesz wszystko oprócz oczu to już widać że te oczy szpecą twarz.

Kolejnym elementem są usta. Duża przestrzeń między nosem a górną wargą w połączeniu z kształtem ust i tym wystającymi zębami wyglądają jak u jakiegoś wiewióra. Na renderach z posta #52 to już całkiem źle wygląda bo widać że górne zęby są wysunięte do przodu wraz z górna wargą co jest mało atrakcyjne.

Jak chcesz żeby było sexy to zapodaj sobie kilka refek ładnych kobiet i popraw tą twarz.

Nie musisz nic zmieniać w topologii i mapowania. Poprzesuwaj kilka wertexów, zmień wielkość oczu i pobaw się z ich kolorem i makijażem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawiłem oczy, wielkość, kształt, usunąłem makijaż, co do ust to nie wiem co z nimi zrobić. Odległości w oknie Front są idealnie dopasowane do refki, ale w perspektywie wydaje się, że jest duża odległość pomiędzy górną wargą, a nosem.

 

succubus25.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Front są idealnie dopasowane do refki
To zupełnie nic nie znaczy. Refka to zawsze sprawa poglądowa, najważniejsze jak model wygląda z każdej strony. I tak do najważniejszych ujęć mało kto robi zdjęcia referencyjne. W realnym świecie prawie nigdy nie patrzymy na ludzi idealnie od frontu czy z profilu, liczą się tan na prawdę wszelkie ukosy, widok 3/4. Od frontu to chyba tylko na partnera możemy czasem sobie popatrzeć.

Na twoim miejscu bym nie męczył tego bo już i tak widzisz coś zupełnie innego niż odbiorca. Skończ tą pracę, podług potem trochę łepków z zbraszu czy innym sculptrisie i zabierz się za coś nowego. Świadomość widzenia rozwija się nowymi rzeczami a nie patrzeniem na własne błędy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ile Ty wypiłeś na tego sylwestra że jeszcze jesteś chory? Twarz jest za wysoka. Ja bym skrócił nos i odległosć od nosa do ust no i co za tym idzie podciągnął podbródek do góry. Nos też jest do poprawy i zweryfikowania z jakimiś refkami. Niby wąski ale forma jakaś taka nieciekawa, obła i dziurki dziwnie.

Początek animacji daje radę tylko ostatnie milisekundy jak już się prostuje jakieś takie mało dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie, byłem trochę zajęty, troszkę pracy itd. Animuję sobie sukuba, ale na razie nic nie wrzucę w tym temacie. Będzie coś z innej beczki. Wykonam sobie kolejną postać, a raczej popiersie. Głównie nastawię się na kadr, oświetlenie, sculpt w mudzie, bez rigu. Koncept jest poniżej, póki co to szczyt moich możliwości pejnterskich, pozdrawiam.

 

Dec_concept01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monio mnie wyprzedził z uwagami: buzia za długa, oczy za wysoko i za wąsko.

Żadna grafika, choćby nie wiem, jak dopieszczona, z zarąbistymi shaderami, światłem itp nie zrobi wrażenia, jeśli jest skopana kompozycja i anatomia, a tutaj anatomii brakuje właśnie prawidłowych proporcji twarzy. warto jej również wydłużyć szyję i zmienić fryzurę, by tą szyje odsłaniała, bo długie włosy luzem niestety skracają ją solidnie.

Poza tym rewelka. No i zastanów się, czy lekkie loki nie wyglądałyby lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skóra moim zdaniem ma trochę za mocny SSS -wyszła woskowa. Ja sam zrobiłem dotąd za mocne SSS bo omo mi dawało z biasowym internalu blendera taką miękkość, której brakowało, ale ostatnio, odkąd się bawię unbiasowym cycles, to zauważyłem, że jak są liczone odbicia to ta miękkość na skórze przychodzi praktycznie bez sss (jeszcze się cycles nie dorobił tego).

Patrz na cień ręki na ogonie, tam masz rozświetlony cień jakiś centymetr od krawędzi. to znaczy skóra świeci rozproszonym światłem centymetr poza oświetlony obszar. tak samo masz na udzie, tam gdzie jest taki ostry cień. A jak byś zrobił eksperyment na sobie (albo lepiej na jakiejś dziewczynie, żeby warunki były podobne) oświetlił jej skórę jasnym punktowym światłem i przysłonił, tak żeby był ostry cień, to zobaczysz, że to rozświetlenie jest zauważalne tak gdzieś milimetr do 3mm, a jak nie masz głębokich cieni bo na przykład jest dużo odbitego światła, to w ogóle nie widać efektu (inaczej, jak nie ma porwania, to nie da się go wskazać)

Czyli reasumując zmniejszył bym sss trzykrotnie i jeszcze bym zrobił render kontrolny całkiem bez sss, żeby zobaczyć że zupełnie wystarczy bardzo subtelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam maxa 2011 nie blendera.
wiem wiem, tak tylko pisałem o efekcie, który zobaczyłem na swoim podwórku. A jakim silnikiem renderujesz w tym maksie?

btw: "pończoszka" na ogon wyszła na prawdę wicked :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam Mental Raya w głównej mierze dlatego, że jest za free jako integralna część pakietu :] W zasadzie potrzebuję ten renderer tylko dla metody śledzenia promieni przy oświetleniu bo materiały w 90% to zwykły "standard" odpowiednio oteksturowany. W meatalrayowe shadery wchodzę tylko jak muszę coś zrobić szybko z szablonu, metale bądź szkło no i oczywiście SSS.

 

Skoro już piszę to zapytam, co można by zrobić aby uznać tą pracę za zakończoną pod względem wizualnym. Dodać jeszcze jakiś detal? biżuterię? może coś poprawić? Może dołożyć jeszcze jeden layer ciuchów, coś ala drobny, ozdobny armor? albo tatuaże? Chce żeby to wyglądało kozacko,ma ktoś jakiś pomysł, bo mi się chyba już skończyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności