Skocz do zawartości

Wiz: Animacja - 62m2


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przedstawiam animacje ktora ostatnio skonczylem.

Projekt zaczalem po nowym roku i pracowalem nad nim wieczorami po pracy, w sumie spedzilem przy nim okolo 50 godzin.

Wiele czasu spedzilem na optymalizacji renderingu i wiem, ze szumi i sniezy ale niestety nie moglem sobie pozwolic na lepsza jakosc.

Calkowity czas renderingu to ok. 150h. Najszybsze klatki renderowaly sie w ok.55s a najwolniejsze ok.15m.

 

Jesli chodzi o modele to ok.90% jest mojego autorstwa z czego ok.70% wykonana specjalnie do tego projektu.

 

Komputer na ktorym wszystko zostalo zrobione to Intel [email protected] + 6GB RAM + GF6200.

 

Uzyty soft: 3dsmax2011, Vray, Combustion, DOFPro, Adobe Premiere, Adobe Photoshop.

 

Zapraszam do obejrzenia i czekam na komentarze i opinie...

 

Poprawiona animacja (29-03-11)

vimeohk.jpg

 

kilka klatek na zachete...

cam030050.jpg

.

bathcam040050.jpg

.

cam010055.jpg

.

det030000.jpg

.

bathcam030150.jpg

.

bedcam010098.jpg

Edytowane przez t0m3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

bardzo fajna animacja. Prosiło by się o kilka zmian DOF'a (w tych statycznych ujęciach, żeby focus zmieniał się między planami, to by ożywiło nieco te kawałki). Niemniej, kawał porządnej roboty.

 

czym świecone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo to spokojnie i przyjemnie wygląda. Jaka była docelowa rozdziałka? DOFPro się dobrze sprawdził. Bardzo, baardzo ładnie jak na osiągi sprzętowe. Statyczne ujęcia są ciekawe, niwelują niezbyt miły problem szumu w animacjach. Rozumiem że v-ray 1.5?

 

Gratulacje!

Edytowane przez Camel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gientekwl dzieki

 

Loki dzieki. DOF'a zanimuje nastepnym razem. oswietlenie to VraySun+Sky+StandardSpotlight.

 

Georgas dzieki. wizke salonu i kuchni zrobilem dla znajomego a pozniej pomyslalem, ze dorobie lazienke i sypialnie i wszystko zanimuje, zeby sprawdzic czy dam rade na moim sprzecie i zeby cos miec do portfolio, bo wiekszosc tego co robie na codzien nie moze byc upublicznione. Z tymi stilami chodzi o to, ze za malo zalacznikow w poscie czy za malo w animce?

 

Nagash dzieki. co do roslin to one nie wszedzie pasuja, w tym przypadku nie ma za bardzo na nie miejsca, moze nastepnym razem.

 

lucek dzieki. nie wiem za bardzo o co Ci chodzi z montazem. wszystko poskladane w Adobe Premiere z fade'ami 0.20sek :)

 

Dunuś dzieki. rozdzielczosc 768x432. vray1.5. jesli kiedys sie dorobie lepszego sprzetu to moze to przerenderuje na wyzszych ustawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przyjemna prezentacja. Ładne światło i materiały.

 

Jedyne co mi przeszkadzało to brak ruchu w tych statycznych ujęciach.

Jest fajny przejazd i nagle przenika statyczny obrazek z detalem. Trochę burzyło to taki efekt przepływania przez to mieszkanie.

Rozumiem, że to były pojedyncze rendery wmontowane w prezentacje, ale może warto byłoby je trochę ożywić choćby ruchem w pionie, poziomie lub zbliżeniem/ oddaleniem.

 

Pozdrawiam i gratuluję fajnego projektu w portfolio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucek dzieki. nie wiem za bardzo o co Ci chodzi z montazem. wszystko poskladane w Adobe Premiere z fade'ami 0.20sek :)

 

No zastanawiałem się czy robisz sobie coś na kształt cinematiku żeby wyczaić jak będą wyglądały ruchy kamery i żeby trafić w tempo czy może lecisz po prostu w 3ds max. Bo można przecież ujęcia pociąć po renderingu całości ale to marnowanie mocy renderującej. Animacja fajnie gra z muzyką dlatego zastanawiałem się czy nie montowane:) Widać najprostsze rozwiązania są najlepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo, bardzo dobre shadery i oświetlenie!

Wygląda czysto, schludnie, przyjemnie i realistycznie - czyli tak jak powinno.

 

Też przeszkadzają mi te stille, wmontowane pomiędzy ruchome ujęcia, montażowo tutaj ruch się nie zachowuje, no ale to do szybkiej poprawki jest przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo, bardzo, bardzo śliczniutkie :) Fajowy render i shadery. W kilku miejscach wyskoczyło mi ziarno, ale to chyba wina kompresji. Te stille wmontowane rzeczywiście średnio wyglądają. Może delikatną transfokację w tym miejscu? Albo żeby nie renderować to po prostu podskalować do góry ;)

Gratulacje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybyś dla checy wmontowal jakiegos operatora z kamerą, ktorego byloby widać w odbiciu w lustrze, to znalezliby sie tacy, ktorzy pomysleliby że to film ;)

 

super, ekstra animka!

 

 

chcialoby sie to obejrzeć w Full HD :)

 

PS. gdyby u mnie taka klatka renderowala sie najwyzej 15 minut... ehh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie uploadowalem wersje z animowanymi stillami, uaktualniony link w pierwszym poscie, zapraszam do ponownego obejrzenia...

 

Georgas specjalnie dla Ciebie wiecej wycietych klatek :)

 

lucek niestety monter ze mnie zaden dlatego od poczatku zalozylem, ze beda tylko proste przejscia miedzy ujeciami. Wszystkie ujecia sa tej samej dlugosci, 6sek (150klatek) a stille trwaja 4sek. co do zgrania z muzyka to troche probowalem miejscami synchronizowac ale w wiekszosci po prostu samo pasowalo.

 

SWRSC dzieki. muzyka z www.jamendo.com (licencja CC nie do uzytku komercyjnego). Przesluchalem kilkaset utworow i wybralem ok. 7 ktore pasowalyby do tej animacji, utwor ktory uzylem znalazlem doslownie kilka dni przed zlozeniem wszystkiego do kupy i najbardziej przypadl mi do gustu.

 

peter_f dzieki.

 

freqfreq, blinq dzieki. stille poprawione i do obejrzenia w pierwszym poscie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SUper naprawde.. Oglądając juz miałem znak zapytania czy temu komuś zamawiającemu/projektującemu projekt tego małego mieszkanka opłacało się wydawać tyle kasy na taką wizkę. bo przecież za takie Coś to minimum 5-8k i w wzwyż. No ale wyszło że to ..dla znajomego i do portfolio :)

Ciekawe ile podobnej klasy animka renderowała by sie w Mentalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wizka, gratulacje. Zresztą nie będę się rozpisywał bo każdy sam widzi, napiszę krótko;) To jest właśnie to co ja próbuję osiągnąć już od jakiegoś czasu i chyba mi się powoli udaje (początkowo na mentalu teraz w Vray-u). Oświetlenie bardzo dobre, realistyczny render. Ciekawe jak to się robi żeby sufit nie był przepalony jak u Ciebie???? Mam przykładowo oświetlenie VraySun, VraySky z multiplierem 1, portale w oknach, colormapping Reinhard burn 0,7 lub 0,6, diffuse sufitu około 0,75 (VrayColor) i sufit przy oknie mam ZAWSZE przejarany. Osobiście stosuję LWF gamma 2,2 (dlatego że mam monitor skalibrowany na 2,2 i wolę widzieć to co robię, poza tym bez LWF to co na moim pięknym EIZO wydawało mi sie super, na innym monitorze - dość dobrym kilkuletnim CRTku - wyglądało paskudnie wręcz, blado i wogóle jakoś ch.).

 

..................Ciekawe ile podobnej klasy animka renderowała by sie w Mentalu.

Parę miesięcy temu przesiadłem się na Vray-a, i jeśli chodzi o szybkość renderowania to stwierdziłem że Mental nie jest wcale aż taki wolny (jak kiedyś myślałem). Wręcz przeciwnie, mam wrażenie że Vray się wlecze. Owszem na defalutowych ustawieniach nie jest tak źle, ale jeśli chcę już trochę lepszą jakość renderingu to niestety ale Vray chyba wcale nie przewyższa mentala jeśli chodzi o prędkość. Poprzednio długo siedziałem w mentalu i mam bezpośrednie porównanie. Vray 2.0, Mental 3.8.

Edytowane przez GustavJoseph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo fajny trick z zasłonami - można by było się pokusić o jakąś teksturę w kanale Opacity, ale... jest git.

Szczerze mówiąc długo się męczyłem, ażeby 2sides material przepuszczał vrayowskie cienie :) Rep dla Ciebie. Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetna praca. Aż kusi żeby poleciała woda z kranu, firanka się poruszyła i wpadło parę listków. Może oświetlenie i dofa też warto zanimować.

Gratuluje ukończenia!

 

Poleciał rep za zasłonkę.

 

cieply

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ArekGucio dzieki. nie wiem jak dziala LWF ale jesli uzwam Reinhard'a to burn nigdy nie daje wyzje jak 0.2 bo sie wszystko zaczyna przepalac. jesli chodzi o kalibracje to wydaje mi sie, ze to Twoje "zboczenie zawodowe"(kiedys pracowalem w DTP wiec wiem o co chodzi), z doswiadczenia wiem, ze klient zazwyczaj oglada render na nieskalibrowanym LCD, telewizorze, projektorze, Blackberry, iPhonie... wiec osobiscie sie tym bardzo nie przejmuje a jedynie moge zasugerowac zeby obejrzal redner na monitorze zamiast na telefonie jak zacznie narzekac, ze kolory nie takie...

 

pionix dzieki. tez mi sie wydawalo, ze rwie na moim lapku, na blaszaku chyba tez ale nie jest to tak zauwazalne. musze zrzucic wine na konwersje vimeo bo sprawdzalem plik ktory im wyslalem i tam jest wszystko OK.

 

cieply dzieki. co do efektow specjalnych to moze przy nastepnym projekcie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności