Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

W tym temacie będę wstawiał efekty zabawy z 3d. Głównie szkice ze zbrasza ale może i coś bardziej klasycznego też tutaj wpadnie. :)

Liczę na wszelakie uwagi, konstruktywną krytykę i motywacyjnego kopa w mój leniwy tyłek. :)

Na początek taki cudak. Jutro wstawię trochę starszych prac. :)

 

---------------------

 

Duży update na 5 stronie.

 

Update na 7 stronie.

 

Update z darmową czachą na stronie 8

 

Update na 10 stronie

 

.

Edytowane przez Monio
update 3
  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość fishinthewater
Napisano

Fajna gęba, było by super jak by te kości obojczykowe nie były aż tak uwydatnione.

Dajesz ten starszy stuff, coś czuję że dużo dobrego tam chowasz.

 

pzdr.

Napisano

Dawno się nie udzielałem z uwagi na brak czasu. Za jakieś 3 tygodnie pewnie będę tutaj wrzucał coś codziennie. :)

Tymczasem wstawiam starsze lepsze prace. Coś na wzór teczki, ekspresowo przygotowana jako część folio firmy.

Niektóre to speedsculpty, nad innymi powiedziałem więcej.

 

Imp

WEXtr.jpg

 

Babeczka

umMx0.jpg

 

Leśny ziomuś

yzdkD.jpg

 

Standardowy demon

yqC42.jpg

 

Wąsacz

zKyHq.jpg

 

Samniewiem

x9TcO.jpg

 

Stara japonka

wzdOZ.jpg

 

Czaszka

QIes9.jpg

 

Goblin

sqyRg.jpg

 

Bogdan

QoCto.jpg

 

Zaszokowany chłopiec

TRihW.jpg

 

B-Movie Alien

suSwp.jpg

 

Kobiety są z wenus

wc78M.jpg

 

Krewetka 1

xXMc6.jpg

 

Krewetka 2

zpO2B.jpg

 

Grubasek - Wczorajszy speed

SOR1L.jpg

 

Opinie mile widziane ale zaznaczam że do tych prac nie będę raczej już wracał. Zazwyczaj wole poćwiczyć coś na nowo.

Napisano

Bardzo nierówno. Jest kilka fajnych modeli a kilku nie powinieneś pokazywać. Te bardziej cartoonowe są fajniejsze oczywiście. Podoba mi się ten niebieski polypaint za to.

Napisano
Naucza mnie takich cudów w Drimagine? p.s. dostalem sie bez problemu na dzienne za free ...
w drimango nie ma zbrushów wszyscy co sie uczyli uczyli sie sami ;)

 

a żeby nie bylo offa to monio sporo fajnego stuffu którego wczesniej nie wdziałem bardzo wporządku

 

"keep it up" jak mawiają niektórzy :P

Napisano

@Lucek- No racja, niektóre odstają poziomem ale jest to jakiś większy przekrój mojego stylu. thx :)

 

@indian- Dzięki! Za babeczkę dostałem od paru osób bęcki a jednak się komuś podoba, to miło. :)

Z tym matcapem to nie takie to proste. ;P Sam materiał masz w linku, to "matcap_skin01". Wyrenderowałem go z Waxem na 45% i AO za pomocą BPRa, w shadow zwiększyłem ilość raysów do jakiś 100 i angle ustawiłem na 40 stopni. Ten pass sam w sobie był trochę płaski dlatego zrobiłem jeszcze specular pass, podmiana na drugi materiał bez ruszania modelem i eksport do psd bez renderu. Ten drugi materiał to pusta czarna plama i lightcapem ustawione jedno światło z boku dające delikatny rim light i jedno od góry wybijające wypukłości.

Następnie kompozyt w PSie- Bazowa warstwa na normal, jej kopia na overlay 30%, potem czarny spec na screen 30%. Na to wszystko adjustment layer z kolor-korekcją zabarwiającą cienie na czerwony i rozjaśnienia na żółty.

Często się bawię w takie kompozyty. Ten akurat raczej prosty i na upartego dałoby się zrobić to samym matcapem z waxem i AO ale szybciej idzie przesuwanie suwaków w PSie niż dłubanie nowego materiału od podstaw. Krewetka to czysty render z zetki, podwójny materiał ze zmodyfikowanym matcap_skin01 w jednym slocie i specularem w drugim i render bpr na takich samych ustawieniach co reszta. :)

 

Matcap: http://minus.com/mtjyZDmaC (trzeba kliknąć na obrazek na środku)

 

@Vega- Okeeeeej już zmieniam. :P

 

@Kojot- Dzięki. Teraz głównie tutaj bede umieszczał moje wypociny. Niedługo w gdańsku będę miał więcej czasu i Areczka piętro wyżej to będzie tego więcej i lepiej. ;)

w drimango nie ma zbrushów wszyscy co sie uczyli uczyli sie sami ;)

W naszym i poprzednim roczniku nie było zajęć z zetki ale w przyszłym będą. Między innymi z mojej inicjatywy. :)

 

@Seba- Gratulacje pierwszej dziesiątki! Jak dobrze pójdzie to od drugiego semestru będziecie mieli dużo zbrasza. :)

Napisano

Nie jestem pewien czy masz w zamiarze robienie sculpcików bardziej realistycznych czy może jakichś karykatur czy czegoś w tym stylu, ale powiem co mam do powiedzenia a Ty zastosuj lub nie, jak wolisz.Na widoku z profilu jest nie najlepiej. Czoło jest za bardzo cofnięte i albo tylna strona (ciemię potylica itp.) jest zbyt mała, albo "twarzo-czszka" jest zbyt duża, coś jest nie tak z proporcjami. Szyję też troszkę zmasakrowałeś chyba, ten mięsień uwidoczniony na szyi idzie do obojczyków i nie wystaje tak do przodu, i nie odstaje tak na boki raczej, jak ma to miejsce na widoku z frontu. Ucho troszkę źle osadzone, powinno być przesunięte delikatnie do środka. Ciśnij dalej.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano (edytowane)

Cyniade- Dzieki za opinie. Czoło i ucho zepsułem kompletnie, po czasie dopiero potrafię zauważyć. ;) Z okolicą obojczyków swego błędu niestety nadal nie zauważam, będzie trzeba przysiąść z refkami następnym razem.

 

 

EA906.jpg

Takie ćwiczonko. Czaszka to model z poprzedniej strony, przerobiony na orkotrola czy coś takiego.

Edytowane przez Lucek
Napisano

Łyżka dziegciu.

1. Nie wiem do czego mu dwie pary ścięgien na szyi - może gdyby miał czaszkę jak Alien, ale teraz raczej głową nie zakręci.

2. Dziurka koło czworobocznego jest widoczna tylko w t-pose, pomiędzy czworobocznym a środkowym aktonem naramiennych. Albo podnieś mu te naramienne jak w t-pose, albo wywal tę dziurę.

3. Jak wyżej - zaznacz aktony naramiennych i czworoboczne grzbietu, bo w ogóle ich nie ma.

4. Klatka płaska jak deska - na klacie bez tłuszczu koniecznie zaznacz przyczepy mięśni klatki.

5.Zobacz jaki kształt ma szyja. U humanoida szyja zazwyczaj ma kształt rury. U ciebie ścięgna są grubości osobnych kończyn i zaburzają kształt. Przy obrocie głowy zaduszenie własną szyją.

6. Obojczyk zdecydowanie przeskalowany.

 

Pod rozwagę;) Wiem że wszystko można tłumaczyć pochodzeniem kosmicznym, ale bądźmy poważni:)

Napisano

Trudno poważnie podchodzić do uwag w rozpatrywaniu anatomii czegoś co nie istnieje , ewentualnie można iść na łatwiznę i płynąć z nurtem ogólnie przyjętych wzorców. ;) Obcy bardzo fajny , rzeczywiście dziwne skojarzenia nachodzą patrząc na otwór na czole :D, może czeka na przedstawiciela płci męskiej albo urwał róg?

Napisano
Łyżka dziegciu.

1. Nie wiem do czego mu dwie pary ścięgien na szyi - może gdyby miał czaszkę jak Alien, ale teraz raczej głową nie zakręci.

2. Dziurka koło czworobocznego jest widoczna tylko w t-pose, pomiędzy czworobocznym a środkowym aktonem naramiennych. Albo podnieś mu te naramienne jak w t-pose, albo wywal tę dziurę.

3. Jak wyżej - zaznacz aktony naramiennych i czworoboczne grzbietu, bo w ogóle ich nie ma.

4. Klatka płaska jak deska - na klacie bez tłuszczu koniecznie zaznacz przyczepy mięśni klatki.

5.Zobacz jaki kształt ma szyja. U humanoida szyja zazwyczaj ma kształt rury. U ciebie ścięgna są grubości osobnych kończyn i zaburzają kształt. Przy obrocie głowy zaduszenie własną szyją.

6. Obojczyk zdecydowanie przeskalowany.

 

Pod rozwagę;) Wiem że wszystko można tłumaczyć pochodzeniem kosmicznym, ale bądźmy poważni:)

Obojczyk i klata faktycznie nadaje się do naprawy bo nie skupiłem się za mocno na tych miejscach. To co opisujesz w punkcie 1 i 5 to świadoma decyzja dizajnowa a nie błąd. Robiąc szyję chciałem uzyskać efekt przyciśniętych do siebie kilku walców a nie jednego głównego o którym piszesz. Nie widzę powodu czemu by to miało nie funkcjonować. :P

 

Dzięki za komentarze wszystkim. Ta dziura na środku to nos... ;D

Napisano
Łyżka dziegciu.

1. Nie wiem do czego mu dwie pary ścięgien na szyi - może gdyby miał czaszkę jak Alien, ale teraz raczej głową nie zakręci.

2. Dziurka koło czworobocznego jest widoczna tylko w t-pose, pomiędzy czworobocznym a środkowym aktonem naramiennych. Albo podnieś mu te naramienne jak w t-pose, albo wywal tę dziurę.

3. Jak wyżej - zaznacz aktony naramiennych i czworoboczne grzbietu, bo w ogóle ich nie ma.

4. Klatka płaska jak deska - na klacie bez tłuszczu koniecznie zaznacz przyczepy mięśni klatki.

5.Zobacz jaki kształt ma szyja. U humanoida szyja zazwyczaj ma kształt rury. U ciebie ścięgna są grubości osobnych kończyn i zaburzają kształt. Przy obrocie głowy zaduszenie własną szyją.

6. Obojczyk zdecydowanie przeskalowany.

 

Pod rozwagę;) Wiem że wszystko można tłumaczyć pochodzeniem kosmicznym, ale bądźmy poważni:)

 

A to nie dlatego 90 % potworow wygląda identycznie?:)

 

 

Bardzo fajnie Monio. Będę tu zaglądał:)

Napisano

IMO 90% potworów wygląda identycznie bo wiele osób popełnia te same błędy. Nie mówię żeby cały czas kopiować ludzką anatomię, ale każdy kształt czy narząd powinien być czymś uzasadniony. Wytknąłem błędy, które uniemożliwiają normalne poruszanie się istocie, którą wyrzeźbił monio.

 

Zwróć też uwagę na to, że wiele osób kopiuje styl modeli wyszukanyuch w necie, co w połączeniu ze słabym warsztatem daje często makabryczny efekt. Nie mówię tu o Moniu, bo na pewno po wzięciu sobie uwag do serca tego błędu nie popełni;)

Napisano
IMO 90% potworów wygląda identycznie bo wiele osób popełnia te same błędy. Nie mówię żeby cały czas kopiować ludzką anatomię, ale każdy kształt czy narząd powinien być czymś uzasadniony. Wytknąłem błędy, które uniemożliwiają normalne poruszanie się istocie, którą wyrzeźbił monio.

 

Zwróć też uwagę na to, że wiele osób kopiuje styl modeli wyszukanyuch w necie, co w połączeniu ze słabym warsztatem daje często makabryczny efekt. Nie mówię tu o Moniu, bo na pewno po wzięciu sobie uwag do serca tego błędu nie popełni;)

 

Spoko Lucek, tak sobie tylko palnąłem. Szanuje twoją wiedzę, i zazdroszczę profesjonalnego podejścia.

Dla mnie potworki pewnie zawsze pozostaną potworkami, i będę tylko mógł powiedzieć ładne/brzydkie.

 

Za to żeby uzasadnić czemu brzydkie (pomijając kwestie gustu), trzeba pisać takie rzeczy jak ty.

 

P.s. z googlami jutro jeszcze raz przejdę przez tych 6 punktów.

Napisano

mi to wygląda na samice w okresie godowym, a jeżeli samiec jest agresywny, bo ewidentnie rozmnażają się przez czoło, to tak umięśniona szyja sprzyja igraszkom.

Ale ogólnie bardzo fajne rzeczy dziwne, ze tu nie zaglądałem wcześniej. Faktycznie i ogr i obcy z poprzedniej strony ma układ mięśniowy niezbyt. Strona wizualna jest na dobrym poziomie więc możesz śmigać bez problemu nikomu nie potrzebne detale jak anatomia ;)

Mi bardziej nie pasuje po prostu bulwa na czole, mało naturalna i raczej nie miałaby tak oczywiscego zaokrąglonego kształtu ale to uwaga do przemyśleń w nastepnych pracach

Napisano

Czepiacie się. Jak można od kosmicznego potwora wymagać poprawnej anatomii. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia kulturystów żeby stwierdzić, że niektórzy ludzie są mniej poprawni anatomicznie.

Mi się podoba! Z pod twojego nowego Intuosa na pewno wyją jeszcze lepsze prace.

Napisano

wiesz niepoprawny anatomicznie to jest garbaty, przez co cierpi funkcjonalność jego ciała. Monio niezłe rzeczy robi i w sumie gadamy o detalach z następnego poziomu.

Napisano

Odciąłem się od netu na 2 tygodnie a tu taka dyskusja. :) Dzięki za opinie. Dzisiaj coś mniej kosmicznego, oba to speedy robione na 2 podejścia. Godzinka z hakiem jednego dnia a potem kilka następnego jak mam świeże oko.

 

4xh72h.jpg

Cartoon

 

mRkD7h.jpg

Coś bardziej realistycznego. Bez refek... dlatego chętnie usłyszę jak widzicie ten sculpt.

Napisano

Czołem. Twarzyczka kobitki jest strasznie płaska. Popatrz sobie jaki jest układ twarzy człowieka (najlepiej nawet rzuć okiem na starożytne greckie rzeźby, tam światło tak nie przeszkadza w zrozumieniu bryły. Nawet foty sobie pooglądaj.) Zobacz co się dzieje u Ciebie z brodą, z czołem, z wielkością oczu w porównaniu z mysim noskiem. Sam zarys szczęki, gdzie się powinien zaczynać, jak ostry/gładki powinien być Pamiętaj, że wszystko musi ze sobą grać żeby wyszła dobra buzia!

 

Jedź dalej! Ćwiczenia z pamięci jak najbardziej są dobre, ale nie przestawaj jechać z referencji!

 

Pozdrawiam.

Napisano

Pierwszego nie komentuję. Natomiast drugi wart dopracowania. O ile z odległości jest bardzo fajnie, to w wypadku kiedy chciałbyś to wyrenderować warto się jeszcze tym modelem solidnie zająć.

-Przyjrzyj się jakiemuś zdjęciu w dużej rozdzielczości jak powinieneś zdefiniować mięsień okrężny ust (który ZAWSZE na renderze wychodzi koszmarnie jak jest źle wyrzeźbiony) definiujący także kształt ust, szczególnie dolnej wargi.

-Poza tym dopracuj ucho zamiast je chować, bo i tak to wyjdzie.

-Spłaszczyłeś kość żuchwy, także obczaj fotki

-Szyja za mało okrągła. Robisz gigantyczne ścięgna, które szczegółnie u kobiet raczej powinieneś tylko zaznaczyć.

-Oczy za duże i kształt policzka trochę nie gra. Odsyłam do refek.

Inaczej mówiąc uchwyciłeś charakter ale mnóstwo niedopatrzeń. Mam nadzieję że poprawisz i coś z tego będzie.

Napisano (edytowane)

Dawno tutaj nie byłem, nie widziałem ostatnich postów. Dzięki chłopaki za feedback. Plasti- mogę ci podesłać tego sculpta jak chcesz. Jutro wrzucę linka. ;)

 

-------------

Nówka sztuka, dzisiaj lepione. Cztery godzinki roboty.

 

thumbnail_448.png?v=b9dafbdffb78588c39b6a0a5f5ba76d6

(click to view in 3D)

 

Polecam tego sketchfaba, nie trzeba pluginów żadnych do przeglądarki, można przerzucać od razu z softu. Następnym razem jak coś będę wrzucał to chyba zrobię szybki bake ambientu w xnormalu bo goła bryłka po decimation ma trochę mało detalu.

 

thumbnail_448.png?v=b647955d5beb17e0fa5f76ca454aad80

(click to view in 3D)

 

Stary sculpt w nowym wcieleniu. Autoretopo zrobione qremesherem, mapowanie uvmasterem i wypał polypainta i normali w zecie.

Edytowane przez Monio
Napisano

Dwa tygodnie temu rozpocząłem pewien projekt który będę robił przez cały 2013 rok. Chodzi o to że proszę przypadkowych obcych ludzi o możliwość zrobienia im kilku fotek a następnie rzeźbie ich w zbruszu. :) Założenia mam ściśle sprecyzowane, wygląda to tak:

 

1. Robię 2 główki tygodniowo. Rok ma 52 tygodnie, 2 odpuszczam więc powinienem zakończyć rok z 100 portretami.

2. Rzeźbię tylko ze zdjęć które sam wykonam obcym osobom. Fotki znajomych albo aktorzy z netu odpadają.

3. W każdym tygodniu muszę zebrać zdjęcia 10 osób.

4. Dokładnie 4 godziny na każdą rzeźbę. Nie mniej, nie więcej. Jedno podejście. Żadnych poprawek następnego dnia.

5. Żadnych basemeshy. Każdy sculpt zaczynam od zera. Kulka + dynamesh.

6. Rzeźbię to co widzę. Bez stylizowania i zmyślania.

7. Co 10 portret będę wykonywał od zera bez włączonej symetrii....

 

Planowałem to od bardzo dawna. Wcześniej czasu nie było albo nie miałem aparatu, trochę tych wymówek zrobiłem. ;) Wystartowałem z nowym rokiem. Pierwsze parę podejść do ludzi było dziiiwne... Co ciekawe około połowa osób zgadza się na zrobienie im fotek. Reakcje czasem są dosyć zabawne. :) Będę tutaj wstawiał te portrety raz na tydzień lub dwa. Jeszcze raczej nie udaje mi się uzyskać podobieństwa. Niestety porównywania nie będzie bo z oczywistych powodów nie umieszczam zdjęć. Tymczasem pierwsze 5 główek. Klikajcie na miniaturki.

 

TO8Y1ov.jpg 8Ck0tFe.jpg kLx9EKv.jpg

 

gOSH5HA.jpg hPiTZiY.jpg Nt1iwfM.jpg

 

Bp3pGNn.jpg Q71zyiy.jpg CbL783O.jpg

 

36Q4CXZ.jpg RISPXqo.jpg EXChSoY.jpg yiNbqUj.jpg

 

yL6tp8w.jpg 7oWjUdK.jpg nbt1hPv.jpg LFfh5ER.jpg

Napisano

Hej Moniu.

Bardzo fajne przedsięwzięcie. Fajnie jakbyś do portretów dopisywał daty, żeby łatwo było sprawdzić Twój progres w konkretnym czasie.

Jakimi kryteriami kierujesz się przy doborze "modeli"? Widzisz gościa na ulicy o "ciekawej anatomii twarzy" i podbijasz? czy narazie tylko znajomi?

Jakieś wnioski na dzień dzisiejszy?

 

Pozdrawiam i trzymam kciuki

Napisano

Progress możesz sprawdzać po dacie postów bo zamierzam to wstawiać regularnie. Jak uzbieram setkę to zrobię z tego jakąś kompilacje albo filmik z numerkami i datami.

Żadnych znajomych, jak pisałem. Na razie zebrałem zdjęcia 30 ludzi więc podbiłem łącznie do około 60-70. Podchodzę do pojedynczych osób które nie wyglądają na śpieszące się i nie gadają przez telefon. Czasem też do grup ale im większa ilość osób tym mniejsze prawdopodobieństwo że ktoś się zgodzi na fotki, zasada "co sobie pomyślą kumple". Wnioski są takie że ludzie są dużo bardziej uprzejmi i otwarci niż mogłoby się wydawać.

Napisano

Bardzo pomysłowa inicjatywa! coś jak Cesar Dacol. Moze pokusisz sie o nagrywanie procesu. Zgodze sie z Charlie_89 żebys przy postowaniu screenow dorzucil małą informacje typu - Monio Week 01 ;) albo miniaturke wszystkich portretów z ewentualna datą i jakas segregacją, co by w pozniejszych miesiacach moc powiedziec, postać z Monio Week 03/C jest taka i siaka w porownaniu z postacia z Week 06/D itp. ... poza tym to dopinguje! pozdrówki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności