Monio Napisano 24 Styczeń 2013 Autor Napisano 24 Styczeń 2013 Hatt3r- Chciałbym nagrywać co którąś sesje ale jest taki problem że mam jeden monitor i zdjęcia ludzi wrzucam sobie do zety jako imageplane, na środek dokumentu. Czyli umieszczając filmik na YT jednocześnie rozpowszechniałbym zdjęcia tych osób. Jak na razie z nikim nie gadałem o czymś takim. Za jakiś czas jak trafie na kogoś bardziej otwartego to pogadam z nim o takiej możliwości. Dobry pomysł z tymi oznaczeniami tygodni i siatką miniaturek, jak dojdzie jeszcze trochę główek to ogarnę to jakoś. :) będziesz robił jeszcze taki projekt z całym ciałkiem ? Kiedyś może i tak. Poza tymi główkami w planach jest jeszcze rekonstrukcja anatomiczna całego ludzika. Głównie kości i mięśnie ale jak złapie rozpęd to organy pewnie też naszkicuje. :) Mam już kilka kości które zrobiłem w tamte wakacje, zabiorę się za to w drugim kwartale ale i tak priorytet w tym roku mają główki. Dzięki wszystkim. :) BTW. Wczoraj na WSSG przybyłem z lapkiem i tabletem. Zrobiłem sobie setup w zecie że używam wyłącznie tabletu i guzików na nim. W zscripcie napisałem sobie trochę macrosów i zrobiłem małe guziczki zamiast dużych żebym miał więcej miejsca na ekranie. Poczyszczę te skrypty i wstawię tutaj za jakiś czas. Komp na kolana, na klawiaturze kładę intuosa i śmigam. :) Wcześniej zdarzało mi się tak sculptować w metrze czy poza domem ale wczoraj pierwszy raz rzeźbiłem kogoś na żywca. Przez dwie godziny nie udało mi się za wiele zrobić ale fajnie było się tak pobawić. Nie wliczam tego do projektu z portretami bo modelowałem kumpla i mniej niż 4h. W temacie modelowania na żywo 2 lutego jest bardzo fajna akcja, AlterPose. Będę tam rzeźbił w zecie podłączony do rzutnika. Zapraszam! :)
indian Napisano 24 Styczeń 2013 Napisano 24 Styczeń 2013 tablet to M'ka ? ładnie go sobie ułożyłeś :} dla mnie jest za mało klawiszy na tablecie bo tylko 8 programowalnych, i tu klawiatura wygrywa :) Piwa bym się napił BRO!
Monio Napisano 24 Styczeń 2013 Autor Napisano 24 Styczeń 2013 eMka. Klawiszy mało ale większość najczęściej używanych opcji mam w UI zetki. Jeszcze trochę szlifów, parę skryptów i będę mógł komfortowo pracować. Jednak przyzwyczajenia mam mocno wyrobione, jak tylko widzę klawiaturę to z niej odruchowo wybieram pędzle (B). Trzeba będzie to zmienić. Przez 90% czasu i tak używam głównie 3 brushy więc napisze sobie macro które będzie mi po nich kolejno przeskakiwało. Jak ustale te pędzle na sztywno to do napisania w 10 minut. Zrobie to teraz.
indian Napisano 24 Styczeń 2013 Napisano 24 Styczeń 2013 ja korzystam z około 10 pędzli plus jeszcze multum opcji i skrótów, cały layout mam schowany i mam sam obszar roboczy, u mnie klawiatura królem jest :)
Bacry Napisano 30 Styczeń 2013 Napisano 30 Styczeń 2013 Kiedy nowa sesja w metrze? Może ktoś mnie narysuje :D
indian Napisano 30 Styczeń 2013 Napisano 30 Styczeń 2013 ja wpadam za tydzień, Monio chyba tak samo :?
Monio Napisano 30 Styczeń 2013 Autor Napisano 30 Styczeń 2013 Jest dzisiaj o 19 ale mnie nie będzie. W tym tygodniu chory jestem. Może będę drugiego lutego na AlterPose.
Monio Napisano 11 Luty 2013 Autor Napisano 11 Luty 2013 Dla odmiany rzeźbione w blenderze. Dynamic topology. Samo rzeźbienie jest dużo słabsze i mniej wydajne od zbrusza. Za to rendery poglądowe w cyclesie to jest magia. Jeden skrót i po 3 sekundach widzę bryłkę oświetloną. Wiejec info tu. Z główkami mam trochę zaległości. Musze zrobić jeszcze 2 i wrzucę tutaj 5 nowych jako duży update. ;)
mafida Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 Piesek ma fajną mordkę. Facecik ma płaskie uszy i za duże gałki oczne, wstaw mniejsze kulki - będzie zaraz lepszy:)
Monio Napisano 11 Marzec 2013 Autor Napisano 11 Marzec 2013 (edytowane) Dawno mnie tu nie było, musiałem sobie odłączyć neta na jakiś czas. ;) Ładna galeria z główkami dopiero za jakiś miesiąc na moim sajcie. Tymczasem wrzucę co bardziej udane. Cały czas coś mi się nie podoba w moim studio do renderu, poprosiłbym o feedback odnośnie 2 ostatnich renderów. Dobrze by było żeby na stronie wszystkie główki były wyrenderowane tak samo więc muszę to ogarnąć na dniach. 008. To był pierwszy pan jaki zgodził się na zrobienie mu fotek. ;) 010. Bez symetrii! :) Super zajawka z tym była. 011. Niełatwa głowa do wyrzeźbienia, przez pierwsze 3 godziny wyglądało jak nic ale potem się poprawiło. Edytowane 11 Marzec 2013 przez Monio
olaf Napisano 11 Marzec 2013 Napisano 11 Marzec 2013 bardzo ciekawe. pan w berecie najbardziej mi sie podoba - bardzo autentyczny.
Gość fishinthewater Napisano 12 Marzec 2013 Napisano 12 Marzec 2013 Dokładnie, pierwszy gościu najlepszy... może tylko ucho trochę zbyt duże. Pozostałe dwie też spoko. Szkoda że nie możesz pokazać zdjęć bo by można było ocenić podobieństwo. pozdrówki.
andy_a Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 008. zdecydowanie najlepszy, w pozostałych niestety popełniasz podobne błędy - ostro wykończone usta oraz powieki; oczy widać, że sculpotwane [imo warto chociaż w początkowej fazie wstawić tam sphere, żeby właściwe opisać formę, wtedy oczy nie będą takie płaskie] - ale jest progress więc o to chodzi :)
Monio Napisano 18 Marzec 2013 Autor Napisano 18 Marzec 2013 Dzięki wszystkim. :) fishinthewater- No niestety taką metodę sobie wybrałem że fotek nie będę mógł pokazywać. Na razie jednak sam widzę że tym rzeźniom raczej do podobieństwa daleko. Pan z numerkiem 008 serio miał bardzo duże ucho i tak zrobiłem je mniejsze. ;P andy_a- Sculptowane oczy ma tylko pani 010, reszta ma sferki. To że pewnie złej wielkości to już inna sprawa. Nadal nie mogę znaleźć dobrych refek dotyczących wielkości i położenia gałek ocznych więc działam na czuja. Będę musiał wreszcie mocniej poguglać lub się pobawić skanami mri na własną rękę. Tymczasem dla odmiany taki misiek. WIP bardzo. Następne detale i fakturę na rogach będę robił już bez symetrii jako kolejny etap. W międzyczasie feedback do głównej bryły byłby bardzo pomocny. :)
indian Napisano 18 Marzec 2013 Napisano 18 Marzec 2013 ten misio, ma więcej nawalonego detalu niż wyraźnej bryły, don't take that wrong :) jako że to misio a nie Jan Kowalski, może mieć znacząco odchyloną anatomię, ale i tak musi to działać, byle że robisz mesha i mapaćkasz detalu , w tedy sam detal się broni, don't take that wrong :) Uszka mają słaby kształt z frontu, z boku jeszcze się bronią. Usta wyglądają fajnie, ale mega dziwnie wyglądał by z zamkniętymi, inaczej, zaznacz mocniej linię ust :) Oczka zbyt daleko od siebie, i ciutkę za małe. Ogólnie okolice oczodołów są mega dziwne, to wszystko powinno iść w głąb czachy, a u ciebie zrobił się z tego taki łuczek, don't take that wrong :) Ogólnie nie jest źle, jak napisałem są potwory które bronią się konceptem i funkcjonalnością, i są takie które mają na swoją obronę masę detalu, mi bardziej podchodzi podejście z funkcjonalnością :) and, don't take that wrong :)
jankazmierczuk Napisano 21 Lipiec 2013 Napisano 21 Lipiec 2013 Po prostu super są te rzeźby! Nie wiem czy kiedykolwiek osiągnę taki poziom...
gryzon Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 Monio, w czym to renderujesz te scenki z głowami? Przyjemne.
Monio Napisano 29 Sierpień 2013 Autor Napisano 29 Sierpień 2013 Blender Cycles. Wyliczyłem sobie wydajność na swoim kompie tak robie decimate możliwie najgęstszą siatę jaką łyknie mi blender i eksportuje przez obj, żadnych textur czy displace. Niestety projekt upadł. To było planowane jak byłem na freelance a od paru miechów mam etat i wyprowadziłem się na swoje więc nie sposób mi wygospodarować te 8h tygodniowo. :(
gryzon Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 Ha, czułem że to Blender Cycles! Tak w duchu sobie planowałem render następnych modeli :) No przyjacielu, znam twój ból. Ja wróciłem do freelancerki teraz ale czasu mi jakoś nie przybyło hehe :) Z ciekawości, gdzie ty pracujesz teraz? (jeśli można)
Monio Napisano 29 Sierpień 2013 Autor Napisano 29 Sierpień 2013 Działam od 5 miesięcy w QubicGames. Robimy gierki na nintendo 3ds. :) Co do tych renderów to mogę w niedzielę podrzucić scenkę z setupem materiałów i oświetleniem żebyś sobie zobaczył.
Gość Chrupek3D Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 człowiek rzeźbi w zbruschu, a później musi to zdegradować do nintendo... znam ten ból :-) Jak wygląda sprawa licencji na nintendo, trzeba być bogatym?
gryzon Napisano 29 Sierpień 2013 Napisano 29 Sierpień 2013 Działam od 5 miesięcy w QubicGames. Robimy gierki na nintendo 3ds. :) Co do tych renderów to mogę w niedzielę podrzucić scenkę z setupem materiałów i oświetleniem żebyś sobie zobaczył. Jeszcze nie zdążyłem ogarnąć materiałów pod cycles, jakieś tylko testowe rendery paliłem. Chętnie bym zerknął na to. Dzięki !
Monio Napisano 6 Wrzesień 2013 Autor Napisano 6 Wrzesień 2013 (edytowane) Miałem chwilę wolnego więc porzeźbiłem trochę. Szybkie ćwiczenie, godzina zabawy z refkami. WIP, to pierwszy etap. Potem rozdzielę model na osobne kości, zęby itd. Będę teraz w czasie wolnym (którego mało) sukcesywnie rzeźbił kość po kości cały szkielet. Najpierw wszystko na szybciocha jako pierwszy pass, potem poprawianie proporcji i anatomii jako drugi, jak już będę miał to zrobione to dopiero detale. Taka metoda żebym nie utknął na miesiąc rzeźbiąc detal kości paliczka. ;) Renderki: Udostępniam pliczek blend z studiem w którym to renderowałem. W środku sculpt czaszki, lowpoly wyplute z zremeshera i oczywiście studio ze światłami i prostym materiałem. Licencja CC BY-SA 3.0 http://www.blendswap.com/blends/view/70050 --- Chrupek - Od paru lat Niny jest bardzo indie friendy. Na licencje może sobie pozwolić nawet małe studio, kiedyś trzeba było spełnić warunek wydania jednej pudełkowej gry na konsole i wyłożyć 100.000$ + devkity na start. Edytowane 7 Wrzesień 2013 przez Monio
Monio Napisano 7 Wrzesień 2013 Autor Napisano 7 Wrzesień 2013 Nie chciało mi się czekać na render. ;P Odpal w blenderze i pośmigaj kursorem po timeline. Wstawiłem na blendswapa i zmieniłem licencje na CC-BY-SA. Enjoy. http://www.blendswap.com/blends/view/70050
ikkiz Napisano 9 Wrzesień 2013 Napisano 9 Wrzesień 2013 nalana ta czacha, patrz na kości jarzmowe jakim mostkiem się łączą z kościami skroniowymi ponad kością klinową tworząc miejsce na wyrosteg dziobaty żuchwy i mięśnie (na wylot) http://czaszka.info/wp-content/uploads/2012/03/97064-1.jpg Jak by inny detal nie był świetny, to by można było tak odpuścić, ale jest dokładnie i to miejsce odstaje. Miałeś czaszkę w ręce? Dziwne uczucie. Ktoś tam ileś lat swój mózg nosił, potem musiał umrzeć, potem mu obcięli głowę, zdarli skórę, wygotowali to, obrali z mięska jak porcje rosołową się obiera na pierogi ... A jak już masz w ręce, to na prawdę nie robi wielkiego wrażenia. Na roku większość dziewczyn, ale każdy wziął do ręki, pooglądał i podał dalej. wieczko miała odcięte i otwierane, żeby można było zobaczyć co jest w środku.
Monio Napisano 9 Wrzesień 2013 Autor Napisano 9 Wrzesień 2013 Miałem tylko mało dokładny odlew w łapie. Wiem że na obecnym poziomie jest sporo niedoróbek. Cała przestrzeń w okolicy łączenia żuchwy pewnie będzie modelowana od początku jak tylko rozdzielę to wszystko na osobne kości. Dzięki za feedback. :) Tak jak pisałem, dokładna anatomia dopiero jako drugi pass jak zrobię już wszystkie kości na szybciocha.
Monio Napisano 12 Styczeń 2014 Autor Napisano 12 Styczeń 2014 Po paru miesiącach zbruszowej stagnacji zacząłem jechać z koksem. WIP Emily Haines, jeszcze niestety mało podobna. Render w Marmoset Toolbag 2. Kolorki to testowy polypaint żebym mógł cokolwiek zaimportować do slotu albedo. Zajebisty ten Marmoset, pierwszy dzień zabawy i wiem że jest warty tych kilku stówek. Łyka nieprzyzwoicie ciężkie meshe. Jedynie brakuje mi animacji kamery i mieszania materiałów za pomocą material id mapy.
serratus Napisano 12 Styczeń 2014 Napisano 12 Styczeń 2014 Ładna, czysta baza. Planujesz robić całą postać czy popiersie ? Co do testowych renderów to moim zdaniem kolorystycznie przedostatni jest najciekawszy. Pozdrawiam
Monio Napisano 12 Styczeń 2014 Autor Napisano 12 Styczeń 2014 Tylko popiersie. Właśnie zabieram się za poprawianie proporcji i włosy, potem detal skóry.
Monio Napisano 28 Styczeń 2014 Autor Napisano 28 Styczeń 2014 (edytowane) Takiego przystojniaczka właśnie wyrzeźbiłem w ramach odprężenia. Około 4 godziny roboty na wszystko. Dziwnym trafem nie mogę zmienić już tytuły wątku żeby napisać czy wrzuciłem coś nowego. heh Edytowane 28 Styczeń 2014 przez Monio
Miłosz3ds Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Dobre! Ale Paszczak miał jeszcze lupę i torbę na motyle :(
diabelt Napisano 28 Styczeń 2014 Napisano 28 Styczeń 2014 Fajnie go pomalowałeś, pozytywnie oblesny wyszedł.
Monio Napisano 9 Maj 2015 Autor Napisano 9 Maj 2015 Speed w ramach odpoczynku od większego projektu. Godzina z hakiem. Wracam dłubać tamtego potworasa, możecie tam zerknąć jak macie czas, potrzebuje feedbacku.
olaf Napisano 13 Maj 2015 Napisano 13 Maj 2015 jeżeli mam się czepiać to anatomii. Wygląda nienaturalnie jak na żywą istotę - nawet fantastyczną. jedyne mięsnie, które mogłyby trzymać szczękę przy takiej rzuchwie musiałyby wychodzić z podstawy nosa (wąskie usta), a wiadomo, ze tak nie może byc, bo kreatura miałaby problem z oddychaniem (inne nozdrza). Bardziej cofnięte byłyby kompletnie niewydajne i dodatkowo nachodziły na uszy. W takim wypadku albo kości policzkowe muszą iść do przodu, by o coś zaczepić mięśnie albo zawias szczęki musi iść mocno do tyłu lub cała szczęka powinna się cofnąć. Podobny problem co z kreaturą z tego albo innego wątku - tam probllemem były boczne pazury - nie da się tego używać w realu więc wszystko (pozy/animacja) będzie wyglądać nieprzekonująco dla naszego mózgu.
Monio Napisano 13 Maj 2015 Autor Napisano 13 Maj 2015 Nie celowałem w realizm. Wiem że w realnym świecie to by nie mogło funkcjonować ale to jest stylizacja, cartoon. Niektóre formy są celowo uproszczone, inne przerysowane. Coś trochę w stronę creatureboxa ale nie aż tak pojechanie bo nie mam aż takiego wyczucia bryły.
Sebazx6r Napisano 13 Maj 2015 Napisano 13 Maj 2015 Pierwszy mi sie nie podoba ale ten kolejny super :).
olaf Napisano 13 Maj 2015 Napisano 13 Maj 2015 Nie celowałem w realizm. Tak, ale mam wrażenie, że przy lepiej odrobionych lekcjach, czy będziesz celował w realizm czy nie, efekt zawsze będzie znacznie lepszy.
Monio Napisano 30 Czerwiec 2015 Autor Napisano 30 Czerwiec 2015 Udało mi się postawić Marmoset Viewera na dropboxie i ogarnąć workflow do szybkiego wypluwania sculptów do sieci. Genialne combo. :) Najlepsza jakość podglądu i super wygodny proces eksportu. Żadnych limitów transferu, zabawy z FTP, wyświetlania niespójnego z pakietem 3d. Jak sobie przygotuje preesety to będę mógł w 5 minut przenosić scuplty z zbrusha do przeglądarki. :) Staaary sculpt ale chyba go nie pokazywałem a nawet jeśli to nie w takiej formie. Enjoy. KLIK
Luki Luki Napisano 10 Lipiec 2015 Napisano 10 Lipiec 2015 Udało mi się postawić Marmoset Viewera na dropboxie Jak??? Szlag mnie zaraz z tym trafi! ;)
Nezumi Napisano 10 Lipiec 2015 Napisano 10 Lipiec 2015 A tylko z Dropboxem to dziala czy z innymi hostingami plikow tez?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się