Jump to content
  • 0
n-pigeon

Materiały do nauki oraz tutoriale

Question

Propozycje nowych pozycji na listę proszę umieszczać w nowych postach tego wątku, dodając krótki opis dla każdego linku. Propozycje zostaną następnie dodane do pierwszego postu.

 

PL

  1. Polski Kurs Blendera - rewelacyjny zbiór wideo tutoriali autorstwa Piotra Arłukowicza
  2. Kurs video Anny Celarek (Blender 2.4x) - prezentuje podstawowy zestaw narzędzi do pracy z grafiką 3D w Blenderze. Pomocny dla początkujących w grafice 3D.
  3. Wirtualne modelarstwo (Blender 2.4x) - darmowa książka na licencji Creative Commons autorstwa Witolda Jaworskiego. Pokazuje w niej proces tworzenia wirtualnego modelu samolotu. Pozycja polecana dla nauki poruszania się po witalnej scenie oraz pracy z modelem.

Podstawowe:

 

EN

  1. Oficjalny Manual (Blender 2.5x) - darmowy, obszerna baza wiedzy o programie Blender w formie Wiki
  2. Podstawowy, pełny kurs video obsługi Blendera od CGCookie (Blender 2.5x) - darmowy, doskonałej jakości, obszerny kurs obsługi programu Blender
  3. Strona pomocy na blender.org - oficjalna strona pomocy programu Blender
  4. tutorialtrack.com
  5. Tutoriale użytkownika A1Sirius (dla tych co dopiero odpalili blendera)
  6. Tutoriale użytkownika Brennan L.

Pozostałe:

  1. Blender Guru (Blender 2.5x) - darmowe, bardzo wysokiej jakości tutoriale autorstwa Andrew Price'a, prezentujące zarówno podstawowe jak i zaawansowane funkcje programu.
  2. Blender Cookie (Blender 2.5x) - obszerny zbiór doskonałej jakości video tutoriali i porad od CGCookie. Serwis oferuje w większości darmowe tutoriale, ale dodatkowo, za niewielką opłatą, istnieje możliwość pobrania plików źródłowych. W ofercie znaleźć można obszerne kursy wideo dostępne za opłatą.
  3. Oficjalny e-sklep Fundacji Blender - sklep oferuje wiele książek oraz treningowych DVD, na licencji Creative Commons, co daje możliwość legalnego rozpowszechniania tych materiałów, np. przez internet. Jednak zyski z e-sklepu są przeznaczane na rozwój samego Blendera i wpływają na pojawienie się nowych materiałów edukacyjnych.
  4. BartekSkorupa
  5. BlendTuts
  6. Tutoriale użytkownika ianscott888
  7. Tutoriale użytkownika BlenderNerd
  8. Tutoriale użytkownika d123s404
  9. CG.TUTS+ - zbiór wszystkich tutoriali z cg.tutsplus.com
  10. BenSimonds.com - użytkownik Ben Simonds
  11. Seria realistyczny portret 3D

 

Cycles:

 

EN

  1. Seria by MTimtam - darmowy zestaw video tutoriali na youtube
  2. Wprowadzenie do Cycles

 

 

Animacja:

 

PL

 

  1. , użytkownika mookie

 

 

 

Architektura:

 

EN

 

  1. blender3darchitect.com

  2. blendermama.com

 

 

Motion Tracking:

 

PL

Trzyczęściowy tutorial plus mały dodatek na temat lens distortion, autorstwa BartekSkorupa:

PART 1

PART 2

PART 3

LENS DISTORTION ISSUE

Edited by n-pigeon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

http://vimeo.com/30208974 Wprowadzenie do Cycles

BlendTuts strona z tutorialami

Tutoriale użytkownika ianscott888

Tutoriale użytkownika BlenderNerd

Tutoriale użytkownika d123s404

Tutoriale użytkownika A1Sirius (dla tych co dopiero odpalili blendera)

Tutoriale użytkownika Brennan L. dla super noobów

Strona z tutorialami dla początkujących

Edited by mandragora

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

świetny tutorial/timelapse z komentarzem

na razie 2 części realistic 3d portrait by Kent Trammell

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Krótki tutorial demonstrujący w jaki sposób stworzyłem system kołyszącej się lampy w przygotowywanej przeze mnie animacji.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Małe uaktualnienie: "Wirtualne modelarstwo" pod adresem wskazanym w pierwszym poście to już wersja 2.0, opisująca Blendera 2.6, wraz z Cycles (od podstaw).

W ciągu ostatniego półrocza opublikowałem 3 z 4 planowanych części, ostatnia w trakcie opracowywania...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sporo osób na forum officialnym blendera strasznie chciało mieć future jak w modo z retopologią. tak więc postanowiłem sprawdzić czy przypadkiem nie ma czegoś podobnego i jest i to w sumie dla mnie osobiście działa nawet lepiej. Filmik nagrany po angielsku ale jest bardzo prosty :D można jechać bez audio

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Kramon, to oczywiście jest sposób, ale koła na nowo nie odkryłeś, shrinkwrap jest chyba powszechnie znany. I o ile taki test działa na prostym, obłym modelu jak Twój (chociaż Decimate z unsubsurf też by zadziałało), to ta technika jest bezużyteczna przy bardziej skomplikowanych formach. Sugeruję taki test - zrób model high poly jakiegoś zniszczonego przedmiotu, na przykład moździerza, skruszonej, popękanej ściany, albo chociaż sfatygowanego ogniwa łańcucha. Potem zamień go na lowpoly za pomocą shrinkwrapa, zobaczysz, jakie błędy będą generowane, jak bardzo będziesz musiał zagęszczać lowpoly aby uzyskać zbliżony kształt do highpoly. To co pokazałeś to teoria (tak na marginesie skalowanie loopów obiektu który posiada modyfikator shrinkwrap jest bezcelowe), to nie ma nic wspólnego ze stanem faktycznym.

Edited by mookie

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ym zrobilem to kolo 3-4 w nocy tak troche na szybko, nie sprawdzajac w sumie na niczym bardziej skomplikowanym bo niemialem czasu wydawalo sie ze dziala dobrze ;). Co do tego skalowania to tak wiem ale tam chodzilo mi ze jakby np tam w tym miejscu powiekszyl sie model highpoly to latwo mozemy poprawic low poly. Troche zle to pokazalem ze nie powiekszylem hp.

 

Co do tego ze przy trudnych meszach by mialo problem to raczej i moodo bo zasada dzialania jest identyczna

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

kurde! włączyłem z sympatii, bo mi się zdawało, że UV to chyba umiem rozłożyć. Pomyślałem od razu, że jak ktoś będzie zadawał głupie pytania, to można mu dać linka, bo z ta animacją pudelka, to nie ma szans, żeby ktoś nie zrozumiał, ale dooglądałem dalej i o tym rozkładaniu krzywej, to nie wiedziałem, że tak można!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Fajny ten trick z follow active quads jak nie ma UV. Gorzej jak jest wiecej kabli w jednym meshu, po rozłożeniu pierwszego z drugim nie przejdzie.

Mogłeś dodać, że jak jest już UV, to trzeba tego aktywnego quada wyprostować na UV i wtedy Follow active quads zrobi to samo :)

Edited by szczuro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy