n-pigeon Napisano 23 Wrzesień 2011 Napisano 23 Wrzesień 2011 (edytowane) Propozycje nowych pozycji na listę proszę umieszczać w nowych postach tego wątku, dodając krótki opis dla każdego linku. Propozycje zostaną następnie dodane do pierwszego postu. PL Polski Kurs Blendera - rewelacyjny zbiór wideo tutoriali autorstwa Piotra Arłukowicza Kurs video Anny Celarek (Blender 2.4x) - prezentuje podstawowy zestaw narzędzi do pracy z grafiką 3D w Blenderze. Pomocny dla początkujących w grafice 3D. Wirtualne modelarstwo (Blender 2.4x) - darmowa książka na licencji Creative Commons autorstwa Witolda Jaworskiego. Pokazuje w niej proces tworzenia wirtualnego modelu samolotu. Pozycja polecana dla nauki poruszania się po witalnej scenie oraz pracy z modelem. Podstawowe: EN Oficjalny Manual (Blender 2.5x) - darmowy, obszerna baza wiedzy o programie Blender w formie Wiki Podstawowy, pełny kurs video obsługi Blendera od CGCookie (Blender 2.5x) - darmowy, doskonałej jakości, obszerny kurs obsługi programu Blender Strona pomocy na blender.org - oficjalna strona pomocy programu Blender tutorialtrack.com Tutoriale użytkownika A1Sirius (dla tych co dopiero odpalili blendera) Tutoriale użytkownika Brennan L. Pozostałe: Blender Guru (Blender 2.5x) - darmowe, bardzo wysokiej jakości tutoriale autorstwa Andrew Price'a, prezentujące zarówno podstawowe jak i zaawansowane funkcje programu. Blender Cookie (Blender 2.5x) - obszerny zbiór doskonałej jakości video tutoriali i porad od CGCookie. Serwis oferuje w większości darmowe tutoriale, ale dodatkowo, za niewielką opłatą, istnieje możliwość pobrania plików źródłowych. W ofercie znaleźć można obszerne kursy wideo dostępne za opłatą. Oficjalny e-sklep Fundacji Blender - sklep oferuje wiele książek oraz treningowych DVD, na licencji Creative Commons, co daje możliwość legalnego rozpowszechniania tych materiałów, np. przez internet. Jednak zyski z e-sklepu są przeznaczane na rozwój samego Blendera i wpływają na pojawienie się nowych materiałów edukacyjnych. BartekSkorupa BlendTuts Tutoriale użytkownika ianscott888 Tutoriale użytkownika BlenderNerd Tutoriale użytkownika d123s404 CG.TUTS+ - zbiór wszystkich tutoriali z cg.tutsplus.com BenSimonds.com - użytkownik Ben Simonds Seria realistyczny portret 3D Cycles: EN Seria by MTimtam - darmowy zestaw video tutoriali na youtube Wprowadzenie do Cycles Animacja: PL , użytkownika mookie Architektura: EN blender3darchitect.com blendermama.com Motion Tracking: PL Trzyczęściowy tutorial plus mały dodatek na temat lens distortion, autorstwa BartekSkorupa: PART 1 PART 2 PART 3 LENS DISTORTION ISSUE Edytowane 2 Wrzesień 2012 przez n-pigeon
mandragora Napisano 8 Październik 2011 Napisano 8 Październik 2011 (edytowane) http://vimeo.com/30208974 Wprowadzenie do Cycles BlendTuts strona z tutorialami Tutoriale użytkownika ianscott888 Tutoriale użytkownika BlenderNerd Tutoriale użytkownika d123s404 Tutoriale użytkownika A1Sirius (dla tych co dopiero odpalili blendera) Tutoriale użytkownika Brennan L. dla super noobów Strona z tutorialami dla początkujących Edytowane 30 Grudzień 2011 przez mandragora
MRay Napisano 9 Październik 2011 Napisano 9 Październik 2011 ZASTOSOWANIE BLENDERA W ZAKRESIE ARCHITEKTURY: http://www.blender3darchitect.com/ http://blendermama.com/
mookie Napisano 9 Październik 2011 Napisano 9 Październik 2011 Pakiet ciekawych wideotutoriali po angielsku od Bartka Skorupy http://www.blender.bartekskorupa.com/
MRay Napisano 23 Październik 2011 Napisano 23 Październik 2011 (edytowane) CG.TUTS+ - zbiór wszystkich tutoriali z cg.tutsplus.com BenSimonds.com - użytkownik Ben Simonds PKB - Polski kurs Blendera - użytkownik KeylightCOMpl Edytowane 17 Luty 2012 przez MRay
BartekSkorupa Napisano 5 Styczeń 2012 Napisano 5 Styczeń 2012 Camera and object tracking: Trzyczęściowy tutorial plus mały dodatek na temat lens distortion: PART 1: http://cg.bartekskorupa.com/camera-tracking-tutorial/ PART 2: http://cg.bartekskorupa.com/camera-tracking-tutorial-2/ PART 3: http://cg.bartekskorupa.com/camera-tracking-tutorial-3-objects/ LENS DISTORTION ISSUE: http://cg.bartekskorupa.com/camera-tracking-lens-distortion-issue/
n-pigeon Napisano 24 Kwiecień 2012 Autor Napisano 24 Kwiecień 2012 Kolejna aktualizacja, dodaje genialne tutoriale z strony http://polskikursblendera.pl/
sanki Napisano 2 Maj 2012 Napisano 2 Maj 2012 świetny tutorial/timelapse z komentarzem na razie 2 części realistic 3d portrait by Kent Trammell
mookie Napisano 2 Wrzesień 2012 Napisano 2 Wrzesień 2012 Krótki tutorial demonstrujący w jaki sposób stworzyłem system kołyszącej się lampy w przygotowywanej przeze mnie animacji.
n-pigeon Napisano 2 Wrzesień 2012 Autor Napisano 2 Wrzesień 2012 Aktualizacja. Tutoriale sanki oraz mookiego.
DigPix Napisano 7 Wrzesień 2012 Napisano 7 Wrzesień 2012 http://www.gryllus.net/Blender/3D.html obszerny kurs Blendera dla studentów http://www.gryllus.net/Blender/VideoTutorials/AllVideoTutorials.html ten sam kurs, linki do wszystkich tutoriali
mookie Napisano 13 Listopad 2012 Napisano 13 Listopad 2012 Tutorial ukazujący w jaki sposób stworzyć obracający się bączek w Blenderze http://www.evermotion.org/tutorials/show/7991/tipoftheweek-creating-spinning-totem-in-blender
Slim_ Napisano 27 Listopad 2012 Napisano 27 Listopad 2012 Polecam kanał tego pana. Pokazuje jak modelować biżuterię. http://www.youtube.com/feed/UC3Z7EHenEFXP8wEVwbvYIUA Szczególnie polecam ten tutek
mookie Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 Coś w klimacie świątecznym - modelowanie, teksturowanie i renderowanie scenki z bombką w roli głównej. http://www.evermotion.org/tutorials/show/8001/tipoftheweek-create-chistmas-scene-in-blender
ZirakKhazad Napisano 25 Styczeń 2013 Napisano 25 Styczeń 2013 Chciał bym zwrócić uwagę na materiał ze strony David-a Ward-a http://davidallenward.com/category/tutorials/ o nazwie Tim. Przechodzi przez wszystkie aspekty przygotowania modelu ludzkiego do animacji. Dla wersji blendera 2.63. Do znalezienia również na profilu youtube David-a http://www.youtube.com/user/ward7299?feature=watch.
mookie Napisano 3 Kwiecień 2013 Napisano 3 Kwiecień 2013 5 Blenderowych "sztuczek", które możecie, choć nie musicie, uznać za przydatne. http://www.evermotion.org/tutorials/show/8083/5-useful-blender-tips
wjaworski Napisano 3 Kwiecień 2013 Napisano 3 Kwiecień 2013 Małe uaktualnienie: "Wirtualne modelarstwo" pod adresem wskazanym w pierwszym poście to już wersja 2.0, opisująca Blendera 2.6, wraz z Cycles (od podstaw). W ciągu ostatniego półrocza opublikowałem 3 z 4 planowanych części, ostatnia w trakcie opracowywania...
Kramon Napisano 16 Maj 2013 Napisano 16 Maj 2013 Sporo osób na forum officialnym blendera strasznie chciało mieć future jak w modo z retopologią. tak więc postanowiłem sprawdzić czy przypadkiem nie ma czegoś podobnego i jest i to w sumie dla mnie osobiście działa nawet lepiej. Filmik nagrany po angielsku ale jest bardzo prosty :D można jechać bez audio
mookie Napisano 16 Maj 2013 Napisano 16 Maj 2013 (edytowane) Kramon, to oczywiście jest sposób, ale koła na nowo nie odkryłeś, shrinkwrap jest chyba powszechnie znany. I o ile taki test działa na prostym, obłym modelu jak Twój (chociaż Decimate z unsubsurf też by zadziałało), to ta technika jest bezużyteczna przy bardziej skomplikowanych formach. Sugeruję taki test - zrób model high poly jakiegoś zniszczonego przedmiotu, na przykład moździerza, skruszonej, popękanej ściany, albo chociaż sfatygowanego ogniwa łańcucha. Potem zamień go na lowpoly za pomocą shrinkwrapa, zobaczysz, jakie błędy będą generowane, jak bardzo będziesz musiał zagęszczać lowpoly aby uzyskać zbliżony kształt do highpoly. To co pokazałeś to teoria (tak na marginesie skalowanie loopów obiektu który posiada modyfikator shrinkwrap jest bezcelowe), to nie ma nic wspólnego ze stanem faktycznym. Edytowane 16 Maj 2013 przez mookie
Kramon Napisano 16 Maj 2013 Napisano 16 Maj 2013 Ym zrobilem to kolo 3-4 w nocy tak troche na szybko, nie sprawdzajac w sumie na niczym bardziej skomplikowanym bo niemialem czasu wydawalo sie ze dziala dobrze ;). Co do tego skalowania to tak wiem ale tam chodzilo mi ze jakby np tam w tym miejscu powiekszyl sie model highpoly to latwo mozemy poprawic low poly. Troche zle to pokazalem ze nie powiekszylem hp. Co do tego ze przy trudnych meszach by mialo problem to raczej i moodo bo zasada dzialania jest identyczna
mookie Napisano 29 Maj 2013 Napisano 29 Maj 2013 Tutek o tym, jak zrobić splataną linkę bez Bulleta i innych skomplikowanych rozwiązań. Za przykład posłużyła mi skakanka, ot tak, z okazji Dnia Dziecka. http://www.evermotion.org/tutorials/show/8118/tip-of-the-week-create-tangled-jumping-rope-in-blender
mookie Napisano 21 Czerwiec 2013 Napisano 21 Czerwiec 2013 8 sposobów na wycięcie otworów w obiektach płaskich i obłych w 8 minut, zapraszam zainteresowanych. http://www.evermotion.org/tutorials/show/8131/8-methods-of-cutting-holes-using-blender
mookie Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Coś o unwrappingu - kilka przykładów rozpakowania modeli i parę uwag na temat całego procesu. http://www.evermotion.org/tutorials/show/8258/unwraping-in-blender-tip-of-the-week
ikkiz Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 kurde! włączyłem z sympatii, bo mi się zdawało, że UV to chyba umiem rozłożyć. Pomyślałem od razu, że jak ktoś będzie zadawał głupie pytania, to można mu dać linka, bo z ta animacją pudelka, to nie ma szans, żeby ktoś nie zrozumiał, ale dooglądałem dalej i o tym rozkładaniu krzywej, to nie wiedziałem, że tak można!
szczuro Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 (edytowane) Fajny ten trick z follow active quads jak nie ma UV. Gorzej jak jest wiecej kabli w jednym meshu, po rozłożeniu pierwszego z drugim nie przejdzie. Mogłeś dodać, że jak jest już UV, to trzeba tego aktywnego quada wyprostować na UV i wtedy Follow active quads zrobi to samo :) Edytowane 16 Październik 2013 przez szczuro
mookie Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 Szczuro, a dlaczego się nie da? Kluczem do sukcesu jest zaznaczanie wybranych fragmentów jednego mesha, RESETOWANIE dla nich Uvałki i unwrapowanie go na nowo poprzez Follow Active Quads.
szczuro Napisano 16 Październik 2013 Napisano 16 Październik 2013 no w filmiku mówisz, "usuń UV mapę i wciśnij follow active quads" nic nie ma o resecie, choć teraz widzę, że go tam robisz. Reset faktycznie załatwia sprawę przy kilku kablach ;) dzięki
mookie Napisano 12 Listopad 2013 Napisano 12 Listopad 2013 Dla wszystkich zainteresowanych teksturowaniem w Blenderze - krótki poradnik jak stworzyć ładne mapki drewna i metalu. Jest to zarazem pewnie jeden z ostatnich tutków, jakie przygotowałem w najbliższym czasie. Mam nadzieję, że uznacie go za przydatny! http://www.evermotion.org/tutorials/show/8306/texturing-in-blender-tip-of-the-week
Kramon Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 (edytowane) Dla przesiadających się z mayki do blenda głównie animacja. Filmik jest świetny bardzo dużo można się nauczyć o samych narzędziach do animacji. Edytowane 14 Listopad 2013 przez Kramon
Gość Chrupek3D Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 wydać 20 tys. żeby przesiąść się na darmowy soft... oto sposób na życie :-)
Nezumi Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 wydać 20 tys. żeby przesiąść się na darmowy soft... oto sposób na życie :-) Bo przeciez jest absolutnie niemozliwe, zeby wylali cie z pracy (przepraszam - "nie przedluzyli kontraktu") w ktorej miales Maye a teraz zastanawiasz sie skad wziac te 20 tysiecy skoro starcza ci na bulke z jogurtem a chlonny rynek pracy na Zielonej Wyspie chwilowo nie oferuje ci zatrudnienia... ;)
Gość Chrupek3D Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 Bo przeciez jest absolutnie niemozliwe, zeby wylali cie z pracy (przepraszam - "nie przedluzyli kontraktu") w ktorej miales Maye a teraz zastanawiasz sie skad wziac te 20 tysiecy skoro starcza ci na bulke z jogurtem a chlonny rynek pracy na Zielonej Wyspie chwilowo nie oferuje ci zatrudnienia... ;) pewnie masz racje, skoro pracowałem na Mayce to oczywistym jest, że poszukam pracy na Blenderze, który jest w każdym studio, jako soft tip top :-) Mayki to raczej nikt nie używa... może być ciėżko ;-)
Monio Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 (edytowane) A goście którzy przechodzą na freelance? Poza tym blender w niektórych aspektach ma do zaoferowania dużo więcej niż majka, więc niektórzy chcą się go uczyć jako drugi soft. Wysculptujesz i pomalujesz coś w majce? O słabych narzędziach do modelowania i uv nie wspomnę. Nie wiem jaką miałeś styczność z profesjonalnym gamedevem w polsce ale bez problemu znajdzie się robotę znając tylko blendera. Mam pewne info o wielu firmach gdzie blendek jest wykorzystywany jako jeden z programów do 3d. Bardzo dużo level designerów w nim działa. Nie oceniaj sytuacji przez swoje uprzedzenia. Edytowane 14 Listopad 2013 przez Monio
Idlero Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 Dla przesiadających się z mayki do blenda głównie animacja. Filmik jest świetny bardzo dużo można się nauczyć o samych narzędziach do animacji. Dzięki za linka ...Nie wiem jaką miałeś styczność z profesjonalnym gamedevem w polsce ale bez problemu znajdzie się robotę znając tylko blendera. Mam pewne info o wielu firmach gdzie blendek jest wykorzystywany jako jeden z programów do 3d.... Tu mnie zaskoczyłeś. Myślałem że MAya/3dsMax to dalej jedne z wymaganych programów. CO nie zmienia faktu że blender z "dnia na dzień" coraz lepiej spisuje się jeśli, chodzi o game deva.
Monio Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 Max ciągle jest głównym programem i w polsce długo jeszcze będzie. Z majką w polskim gamedevie jest średnio raczej, max ma wielokrotnie więcej userów. Szczerze to znam tyle studiów opartych o majkę co tych opartych o blendera. ;) Z blendkiem to działa tak że o ile się nie jest TD, rigerem czy animatorem to spokojnie da się dostosować do workflowu opartego o inne softy. Cały haczyk, to jest niezaprzeczalnie wygodne dla pracodawcy który nie buli dodatkowych 20 kafli na stanowisko.
legomir Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 Był taki wątek było z 20/30 studiów w Polsce opartych na Mayke
Monio Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 Opartych o majkę czy majkę wykorzystujących? Z twoich danych by wychodziło w takim razie że tylko kilka studio w polsce korzysta z maxa bo mamy przecież jeszcze studia oparte o blendera czy XSI. Coś średnio w to wierzę, podaj linka. Działasz w gamedevie?
Kramon Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 w game devie a szczegolnie w modelowaniu Blender gra bardzo mocne skrzypce.
legomir Napisano 14 Listopad 2013 Napisano 14 Listopad 2013 Ostatnio nieco, chodziło mi studia filmowe, więc się przejechałem nie doczytałem wątku.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się