maciek.m Napisano 11 Luty 2013 Autor Napisano 11 Luty 2013 ..:: WIKTOR ::.. w kazdym wnetrzu jakie mam jest inna wiec tu wazne zeby przypominala czarna skore bo taka chce miec :) Slim_ faktycznie poprawie zmarsczki, dzieki. A teraz pytanie i prozba o weryfikacje, bo mialem jedno slabe zdjecie licznikow, i czy ktos moglby zerknac i zobaczyc czy wszystkie napisy sie zgadzaja?? z gory dzieki :)
mowo Napisano 11 Luty 2013 Napisano 11 Luty 2013 Próbowałem coś poszukać, wydaje mi się że brakuje piktogramów z olejarką, silnikiem oraz logo przy liczniku itp. http://www.carsvw.com/wp-content/uploads/2012/05/lamborghini_miura_in1_67.jpg http://www.coachtrimmers.com/details_of_our_work.aspx Zapowiada się model wybitny, gratulacje
Bubu Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 http://www.ebay.com.au/itm/Lamborghini-Miura-Speedometer-Gauge-OEM-/150631416726 http://www.whiteracingproducts.com/images/006007517.jpg http://www.whiteracingproducts.com/images/006007489.jpg http://www.whiteracingproducts.com/images/006007490.jpg
Nawroocony Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 ...witam, jest to mój pierwszy post...nie znam się na Lambo, ale interesuję się zegarkami.... ...na tarczach powinien widnieć napis "JAEGER" a nie tak jak napisałeś. Jest to marka produkująca zegarki i jak widać miała do czynienia również z Lambo. Szkoda by było zepsuć taką "pierdołą" taki fajny projekt. Pierwsze zdjęcie nie jest od Miury, ale daje pogląd na całość
maciek.m Napisano 12 Luty 2013 Autor Napisano 12 Luty 2013 dzieki wszystkim, musze poprawic kilka bledow :) @Nawroocony jak sie znasz na zegarach to moze potwierdz czy te Gri/min przy obrotach jest ok? bo nie jestem pewien tego gri. i jeszcze COUA to raczej tez zle myslalem ze aqua ale tam jest jak by acqua?? co do tych piktogramow jeszcze pomysle bo chcialem zrobic taka wersje: a tu następny elemencik :)
Nawroocony Napisano 12 Luty 2013 Napisano 12 Luty 2013 @Nawroocony jak sie znasz na zegarach to moze potwierdz czy te Gri/min przy obrotach jest ok? ...nie znam się na zegarach, tylko interesuję się zegarkami (naręcznymi) i stąd wiem, że kilka producentów (między innymi ówczesny Jeager) produkował zegary na potrzeby firm motoryzacyjnych ;). Co do Gri, to powinno być Giri i jeszcze COUA to raczej tez zle myslalem ze aqua ale tam jest jak by acqua?? ...ta joj, tam jest właśnie acqua 1
maciek.m Napisano 13 Luty 2013 Autor Napisano 13 Luty 2013 @Nawroocony naprawdę wielkie dzieki za te obrazki, ja dlugo szukalem ale nie znalazlem tak dokladnych fotek, moze przez to ze nie wiedzialem jakiej firmy one sa. A ponizej nastepny element ukladanki, uklad wydechowy:
Nawroocony Napisano 13 Luty 2013 Napisano 13 Luty 2013 @Nawroocony naprawdę wielkie dzieki za te obrazki, ...drobiazg, cieszę się, że mogę pomóc ;), będę opowiadał wnukom, że w jakiejś mikro skali pomogłem w tworzeniu tego dzieła ;)
maciek.m Napisano 16 Luty 2013 Autor Napisano 16 Luty 2013 teraz robie tego co wsumie nie bedzie za bardzo widac ale bedzie dawalo smaczek :) czyli poprawialem modele w komorze silnika i mase dodalem roznych elementow i jeszcze troche dodam :) przewody paliwowe: slupki wzmacniajace i zaczepy, rury rurki przewody jakis zbiornik :P i kilka innych:
bolitic Napisano 17 Luty 2013 Napisano 17 Luty 2013 Fabryka 3D: Szalejesz i w koncu pokazujesz na co Cie stac w pelni - to jest wspanialy model i rendery nie ustepuja jakoscia modelowi. Az sie czlowiek zatanaiwa czy Ty spisz czasem ?
maciek.m Napisano 22 Luty 2013 Autor Napisano 22 Luty 2013 hehe dzięki bolitic, hmm spać..? aaa tak czasami to robię :) A tak wyglada ukonczony silnik. więcej nie pokażę. Dopiero na koncowych renderkach :)
pecet Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 Coś pięknego. Przy okazji, oglądając Twój wątek postanowiłem robić w podobny sposób, czyli wymodelowanie elementu i od razu mapowanie, teksturowanie i materiały a nie jak wcześniej, że na początku cały model 'na szaro' a potem reszta i wiesz teraz się przyjemniej pracuje, także dzięki ;)
Sebazx6r Napisano 23 Luty 2013 Napisano 23 Luty 2013 Na pierwszu rzut zmeczonego oka patrze... Qzwa kiedy on wymodelowal Kombajn? niiiee a to przeciez maszyna do pisania... nie to silnik acha noo too qrde.... No wypas ;D.
..:: WIKTOR ::.. Napisano 1 Marzec 2013 Napisano 1 Marzec 2013 Niezle niezle :D Powiem Ci, ze to jest nawet edukacyjny watek. Mozna zobaczyc jak niegdys ze stali i granitu ( ;P ) budowano "sportowe", a raczej sportowopodobne bryki. Takie to piekne czasy byly. Wystarczylo byc niezlym mechanikiem z jakims przyzwoitym zapleczem warsztatowym i mozna bylo stworzyc super samochod i liczyc sie na rynku. Obecnie niestety trzeba gigantycznych nakladow finansowych zeby stworzyc samochod i byc konkurencyjnym. Lambo mial lzej, bo mial juz fabryke traktorow, natomiast wczesniej Ferrari mial cos na ksztalt szopy i skladal tam wyscigowki... dalo sie... Stworzyl legende. Teraz zeby stworzyc wyscigowke trzeba miec wrecz labolatorium. Chwala Ci, ze podjales sie takiej pracy ze szczegolami.
maciek.m Napisano 1 Marzec 2013 Autor Napisano 1 Marzec 2013 Ciesze sie ze pomoglem pecet :) dodam jeszcze ze łacze wszystkie obiekty ktore maja jeden material, niby oczywiste ale kiedys tego nie robilem.(fajnie wygladaja wszystkie srobki z calego auta, moze pokusze sie o taki render:)) ..:: WIKTOR ::.. fakt kiedys bylo latwiej ale to tak ze wszystkim, jak ktos cos wymysli to od zera i rosnie w potege bo nie ma konkurecji, tak samo jak microsoft czy facebook. Staram się wiernie odwzorować ta legede motoryzacji :) A na dobranoc drzwi (postaram sie w szopie poprawic mapke skory zeby nie bylo widac łączen):
Lukii Napisano 2 Marzec 2013 Napisano 2 Marzec 2013 Macieju co tu się dzieje? Co tu się wyprawia? :) świetne detale i modeling oby tak dalej !
Loozack Napisano 2 Marzec 2013 Napisano 2 Marzec 2013 Pozamiatałeś. Wygląda to bosko... poza materiałem na dole drzwi, który wygląda jakby miał self illumination ;) Pozdrawiam.
maciek.m Napisano 2 Marzec 2013 Autor Napisano 2 Marzec 2013 Dzieki :) Loozack nad tym materialem bede walczyl, ten byl tak na szybko i tez mi sie nie podoba. ale na tym etapie swiatlo jest kompletnie testowe a materialy niektore niedokonczone:) Na dzis wieczor nastepny element wnetrza:
peerbe111 Napisano 3 Marzec 2013 Napisano 3 Marzec 2013 Tak zapytam : szwy na tapicerce drzwi z postu 117 to tekstura czy modelowane? I z ciekawości ile ma cały model poly?
maciek.m Napisano 3 Marzec 2013 Autor Napisano 3 Marzec 2013 (edytowane) wszystkie szwy sa modelowane. a model ma troche ponad 9mil gdzie duzo przedmiotow ma wygladzenie w viewporcie na 0 albo 1 a domyslnie na 3. wiec nawet wole nie myslec ile komputer ma do obliczania podczas renderu :) ale narazie nic sie nie tnie podczas modelowania nawet przy widocznym calym modelu wiec nie oszczedzam :) Edit. udalo sie poprawic mapke skory tak aby "prawie" nie bylo widac przejsc :) Jesli ktos by chcial to udostepniam ponizej :) Edytowane 3 Marzec 2013 przez maciek.m
maciek.m Napisano 3 Marzec 2013 Autor Napisano 3 Marzec 2013 (edytowane) dzisiaj troche mniej ale zawsze do przodu :) Edit. i zegarki: Edytowane 4 Marzec 2013 przez maciek.m
FF Napisano 7 Marzec 2013 Napisano 7 Marzec 2013 Jedna z najlepszych relacji z modelowania jakie kiedykolwiek widziałem na forum
maciek.m Napisano 9 Marzec 2013 Autor Napisano 9 Marzec 2013 @DrRambo wiem wiem, maszyna do szycia mi sie zebała i jechałem ręcznie :) @FF dzięki bardzo budujace słowa :) A tym czasem juz prawie prawie koniec modelowania, zostały pasy bezpieczeństwa, środkowa konsola i dywaniki no i jeden element w silniku. Ale juz mysle o renderkach, i narazie takie bez materiałów:).
Slim_ Napisano 9 Marzec 2013 Napisano 9 Marzec 2013 Podziwiam Cię za wytrwałość. Mnie by się nie chciało nawet gdybym miał takiego skilla:) Dzięki za teksturke skóry na pewno się przyda. ...ale narazie nic sie nie tnie podczas modelowania nawet przy widocznym calym modelu wiec nie oszczedzam... :) można poznać specyfikację twojego kompa?
maciek.m Napisano 9 Marzec 2013 Autor Napisano 9 Marzec 2013 Prosze bardzo I7-3930K, GTX 670, 16gb ramu ale musze dokupić następne 16 bo już niebezpiecznie zbliża się do limitu, no i kilka wentylatorów w obudowie do chłodzenia tego :)
legomir Napisano 9 Marzec 2013 Napisano 9 Marzec 2013 Co do szwów myślę, że można by było to troszkę zautomatyzować :) Króciutkim skypcikiem ogólnie rzecz biorąc to szwy tworzą sie poprzez zmianę pozycji punktów w jednej płaszyźnie, więc wykorzystując funckję kosinus lub sinus powinno się dostać coś podobnego(ew. trzeba by było zeedytować że co dla -ntego vertexa pozycja byłaby jak dla poprzedniego). Potem dać na to grupę i zrobić rotate do odpowiedniej powierzchni(ew. do snapować jakimś toolem). To taka luźna dygresja bo właśnie mi to wpadło do głowy. Nie mam czasu przetestować bo zaraz robię format, ale ogólna idea wydaje się być dobra. Poza tym sam model i poziom detalu świetny pozostaje czekaj na finał i jakąś górską drogę gdzie samochód mija zakręt na szybkosci niemal po krawędzi na tle Alp daleko, daleko w tyle? ;)
NV Napisano 9 Marzec 2013 Napisano 9 Marzec 2013 maciek.m : Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale szwy rozkładałeś całkowicie ręcznie ? Jeśli tak to w maxie są gotowe narzędzia (nie potrzeba pisania żadnego skryptu jak mówi legomir) aby zautomatyzować taką pracę. Z pomocą nam przyjdzie Spacing Tool ( Shift + I ) oraz Create Shape from Selection z Editable Poly > Loop. Zaznaczamy wtedy edge loopa z modelu który nas interesuje, robimy z tego splina. Przygotowujemy model szwu, podpinamy splina do spacing tool i finito :) Oczywiści jak to przy automatyzacji bywa w pewnych miejscach efekt może być nie zadowalający , ale to już tylko kilka kliknięć i przesuwania ręcznie a nie kilkaset. Poza tym to chciałbym mieć kiedyś takiego skilla w modelowaniu. Pozazdrościć :) Z niecierpliwością czekam na rendery końcowe, mam nadzieję że będzie ich duuuuuuuużo bo jest co pokazać.
maciek.m Napisano 10 Marzec 2013 Autor Napisano 10 Marzec 2013 (edytowane) heh nie no aż tak mi na muzg nie siadło żeby ręcznie rozkładać szwy :) tylko tam akurat przy zegarach kilka szwów krzywo poszło i je ręcznie rozłożyłem. Wszystkie inne jak NV piszesz, tworze shapa z modelu, i linkuje jak pod animacje jeden szew a potem snapshotem powielam, w opcjach prowadzenia elemntu po ścieszce jest opcja układania się do zakrętów krzywej więc wszystko ładnie się rozkłada. Co do renderków raczej na drodze nie przewiduje, od miesiąca myśle nad ujęciami itd. Narazie mam zaplanowane 22 ujęcia. No i 2min animacja mam już muzykę wybrana wszystkie ujęcia czasy przejscia itd. Wszystko zgrane idealnie z muzyką :) Teraz walczę nad studiem żeby wszystko załatwić z poziomu maxa, zeby w after effekcie nie robić zadnych podmalówek tła itd. Edit. co do studia narazie tak wyglada czysty render z maxa(materiał felg kategorycznie musze poprawic). Auto oświetlone przez hdrke robioną pod to ujęcie, studio ma wyłaczone refleksy i jest doswietlone osobnymi zrudlami swiatla: a tak po postpro: Edytowane 10 Marzec 2013 przez maciek.m
Karkosik Napisano 10 Marzec 2013 Napisano 10 Marzec 2013 Siema! Wątek oglądam od pewnego czasu i musze przyznać , że ilością detalu powalasz. Klepie mate. Ale żeby nie było tak różowo to jest pare niedociągnięć. Patrząc na clay'e pierwszą rzeczą jaka sie rzuca w oczy jest straszny pinch z tyłu - tam gdzie sie kończy przetłoczenie tylnego nadkola. Jest tam strasznie ostro. W rzeczywistości też sie pinchuje ale tak ze 3 razy mniej ;) Nastepnym odstepstwem od oryginału jest chamfer z przodu który przechodzi w nadkole. Znowu - z przodu jest za ostry i powinien łagodnie od samego przodu sie rozchodzić az do lini drzwi. U Ciebie jest zyleta prawie do samej szpary miedzy drzwiami a nadkolem. Nastepną rzeczą są felgi. Znów chamfery duzo duzo duzo za ostre. Na oryginałach tam duzo płynniej sie to swiatło rozchodzi. Do tego dochodzi fakt że miura ma inne felgi z przodu a inne z tyłu (chodzi głównie o rozmiar rantu i samej felgi. Z tyłu jest z tego co widze mniejsza , a opona jest wiekszym bąblem). Lecimy dalej. Tył. Różni się nieco od oryginału kształtem, trudno było by wytłumaczyć wiec wklejam wklejke. To są te rzeczy które mi sie najbardziej rzuciły w oczy. Nie odbieraj tego postu jako hejt czy wytykanie błędów na siłe. Ale przy takim zaangażowaniu i wkładzie w prace warto byłoby też zadbać o takie detale i rozbieżności względem oryginału. Szkoda by było by projekt który zawiera praktycznie wszystkie części samochodu nie licząc płynów eksploatacyjnych cierpiał na takie niedoróbki. Rendery jeszcze odstaw na chwile i potweakuj troszke model. Ku chwale, bo to jeden z wiekszych projektów na forum ever ;) Pozdrawiam, karkosik.
maciek.m Napisano 10 Marzec 2013 Autor Napisano 10 Marzec 2013 No co ty zaden hejt, bardz dobrze ze wytykasz :) Co do pincha tylniego, faktycznie troche za ostro chociaz mam zdjecia z renowacji bez lakieru i tam jest dość ostro, ale postaram sie poprawic: http://img209.imageshack.us/img209/1227/103621314895769immagine.jpg http://img199.imageshack.us/img199/8909/103631314895769immagine.jpg Przedni pinch musze sie nie zgodzic ze rozchodzi sie odrazu od przodu, fakt jest lagodniejszy filet i postaram sie poluznic :) http://img195.imageshack.us/img195/8753/lamborghinimiura1.jpg Felgi hmm juz je troche luzowalem ale widac za malo, rowniez postaram sie poprawic, ale przyjzyj sie z tylu sa inne niz z przodu :) Co do tej krzywizny tylu, ustawilem model pod innym kontem i uklada sie w ladny luk, wiec tu nic ruszac nie bede. A renderki to narazie taka odskocznia co by chwile odpoczac od modelowania, bo troche srodka mi jeszcze zostalo, wiec prace wykonczeniowe trwaja a przy okazji renderki :)
maciek.m Napisano 6 Kwiecień 2013 Autor Napisano 6 Kwiecień 2013 witam, po dłuższej przerwie ale niestety w pracy ciezkie czasy :) Mam problem, po dodaniu ostatnich detali jak chce renderowac wyskakuje mi taki blad i render staje na light cache.... wie ktoś co może być przyczyna?
Orangegraphics Napisano 6 Kwiecień 2013 Napisano 6 Kwiecień 2013 według mnie problem z RAMEM, jego ilością, generalnie stawanie na LC jest problemem z ilością ramu. spróbuj wyłączać wnętrze do renderów z zewnątrz, i na odwrót, nie przesadzaj z iteracjami TS, zwiększa limit dynamic geometry na ilość twojego Ramu w komputerze minus ~1000MB ( aby coś na system zostało) no i najważniejsze, sprawa frame buffera, włącz vray frame buffer, czyli enable built in frame buffer, i potem odznacz drógi tick, "render to memory frame buffer" to spowoduje nie włączanie wogóle frame buffera, tylko od razu wyrenderuje do wskazanego pliku, zaoszczędzisz trochę ramu. Jeśli to nadal nie pomoże to spróbować proxy, ale nie jestem przekonany czy tutaj, jak nie masz wielu instancji to pomoże
maciek.m Napisano 6 Kwiecień 2013 Autor Napisano 6 Kwiecień 2013 Renderuje, dziekuje :) ale pomysle tez o dokupieniu nastepnych 16gb ramu zeby nie bylo problemu.
Berger Napisano 6 Kwiecień 2013 Napisano 6 Kwiecień 2013 A ile masz teraz? Jeśli masz 16GB to wątpię żeby tu leżał problem, u mnie na 8GB renderowałem 32mln poly, muliło jak mhm bo muliło ale wymieliło w końcu. Czasem jak coś się kaszani w vray'u warto przełączyć się np. na mentala i z powrotem na vray'a i ustawić wszystko jeszcze raz.
maciek.m Napisano 6 Kwiecień 2013 Autor Napisano 6 Kwiecień 2013 Berger moze zadam bardzo glupie pytanie ale jak sprawdzic ile poly mam podczas renderowania? bo w viewporcie mam wszystko na x1 a w renderze x3/x4 roznie...?:)
Jaack Napisano 6 Kwiecień 2013 Napisano 6 Kwiecień 2013 bardzo ładne to autko :) jeszcze jak byś pokazał bebechy :) np, komorę silnika :)
Smoku Napisano 6 Kwiecień 2013 Napisano 6 Kwiecień 2013 No przecież masz okienku vray messeges które sam wkleiłeś Maćku. total number of faces stored :)
Smoku Napisano 6 Kwiecień 2013 Napisano 6 Kwiecień 2013 No przecież masz okienku vray messeges które sam wkleiłeś Maćku. total number of faces stored :)
maciek.m Napisano 6 Kwiecień 2013 Autor Napisano 6 Kwiecień 2013 hehe tak własnie myślałem, ale szukałem czegoś jeszcze z poly w nazwie :P Aha i zapraszam do działu Finished: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=88379
maciek.m Napisano 6 Kwiecień 2013 Autor Napisano 6 Kwiecień 2013 hehe tak własnie myślałem, ale szukałem czegoś jeszcze z poly w nazwie :P Aha i zapraszam do działu Finished: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=88379
MicInc Napisano 26 Wrzesień 2013 Napisano 26 Wrzesień 2013 Czy mógłbyś zdradzić jak sobie radzisz z takimi miejscami, jak przedni słupek (zoom mile widziany :)), w miejscu gdzie łączy się np. z dachem? Zawsze mnie dobijają tego typu miejsca. Nie bardzo wiem jak się za nie zabrać. Ciekaw też jestem twojej techniki zagęszczania siatki. Kiedy potrzebuję ciaśniejszego kąta, dodaję parę connectów, a potem się okazuje, że w dalszym miejscu te connecty kompletnie rujnują łagodne krzywizny, bo tworzą creasing. Próbowałem się zabrać za Ferrari 250 GTO. Zniechęciłem się i teraz próbuję sił z troszkę prostszym Fiatem Dino 2400 Coupe. Być może jak nie będzie się czego wstydzić, to coś niebawem wrzucę.
maciek.m Napisano 26 Wrzesień 2013 Autor Napisano 26 Wrzesień 2013 hej, zooma niestey nie pokaze bo mam ten element zageszczony razy 4 bo wycinalem na dachu wloty wiec siatka nic ci nie da. Ale pamietam ze chwile sie glowielm jak zrobic tamto miejsce. Technika chyba prosta rozkladasz rowno siatke, zageszczasz raz i konwertujesz, tniesz elementy, jak potrzebujesz jakies miejsce gesciej to zageszczasz caly element znowu jeszcze raz. Ale nie zageszczaj siatki przez dodanie w jendym miejscu duzej ilosci lini bo tak jak mowisz sie kaszani :)
Cent Napisano 27 Wrzesień 2013 Napisano 27 Wrzesień 2013 Okropne. Straszne. Po prostu. Jak możesz publikować coś takiego na forum? Wstydź się człowiecze. Piękne materiały - dobry modeling (szkoda ze nie równie piękny jak materiały) oraz świetny detal. Jak patrze na Twoje rendery to aż chcę się modelować. Cudo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się