Skocz do zawartości

Lamborghini Miura SV (1971)


maciek.m

Rekomendowane odpowiedzi

..:: WIKTOR ::.. w kazdym wnetrzu jakie mam jest inna wiec tu wazne zeby przypominala czarna skore bo taka chce miec :) Slim_ faktycznie poprawie zmarsczki, dzieki. A teraz pytanie i prozba o weryfikacje, bo mialem jedno slabe zdjecie licznikow, i czy ktos moglby zerknac i zobaczyc czy wszystkie napisy sie zgadzaja?? z gory dzieki :)

 

allszk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

...witam, jest to mój pierwszy post...nie znam się na Lambo, ale interesuję się zegarkami....

 

...na tarczach powinien widnieć napis "JAEGER" a nie tak jak napisałeś. Jest to marka produkująca zegarki i jak widać miała do czynienia również z Lambo. Szkoda by było zepsuć taką "pierdołą" taki fajny projekt. Pierwsze zdjęcie nie jest od Miury, ale daje pogląd na całość

 

lamborghiniespadainteri.jpg

 

 

6004394.jpg

 

6009132.jpg

 

006007517.jpg

 

006007491.jpg

 

006007490.jpg

 

006007489.jpg

 

6007488.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wszystkim, musze poprawic kilka bledow :) @Nawroocony jak sie znasz na zegarach to moze potwierdz czy te Gri/min przy obrotach jest ok? bo nie jestem pewien tego gri. i jeszcze COUA to raczej tez zle myslalem ze aqua ale tam jest jak by acqua?? co do tych piktogramow jeszcze pomysle bo chcialem zrobic taka wersje:

 

23876.jpg

 

a tu następny elemencik :)

 

10517879.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nawroocony jak sie znasz na zegarach to moze potwierdz czy te Gri/min przy obrotach jest ok?

...nie znam się na zegarach, tylko interesuję się zegarkami (naręcznymi) i stąd wiem, że kilka producentów (między innymi ówczesny Jeager) produkował zegary na potrzeby firm motoryzacyjnych ;). Co do Gri, to powinno być Giri

 

obry.jpg

 

i jeszcze COUA to raczej tez zle myslalem ze aqua ale tam jest jak by acqua??

...ta joj, tam jest właśnie acqua

 

panelgauge1.jpg

 

panelgauge2.jpg

 

panelgauge3.jpg

 

panelgauge4.jpg

 

panelgauge5.jpg

 

panelgauge6.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nawroocony naprawdę wielkie dzieki za te obrazki, ja dlugo szukalem ale nie znalazlem tak dokladnych fotek, moze przez to ze nie wiedzialem jakiej firmy one sa.

 

A ponizej nastepny element ukladanki, uklad wydechowy:

 

54729118.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz robie tego co wsumie nie bedzie za bardzo widac ale bedzie dawalo smaczek :) czyli poprawialem modele w komorze silnika i mase dodalem roznych elementow i jeszcze troche dodam :)

 

przewody paliwowe:

94667026.jpg

 

slupki wzmacniajace i zaczepy, rury rurki przewody jakis zbiornik :P i kilka innych:

97334337.jpg

 

26920472.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pięknego. Przy okazji, oglądając Twój wątek postanowiłem robić w podobny sposób, czyli wymodelowanie elementu i od razu mapowanie, teksturowanie i materiały a nie jak wcześniej, że na początku cały model 'na szaro' a potem reszta i wiesz teraz się przyjemniej pracuje, także dzięki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezle niezle :D Powiem Ci, ze to jest nawet edukacyjny watek. Mozna zobaczyc jak niegdys ze stali i granitu ( ;P ) budowano "sportowe", a raczej sportowopodobne bryki. Takie to piekne czasy byly. Wystarczylo byc niezlym mechanikiem z jakims przyzwoitym zapleczem warsztatowym i mozna bylo stworzyc super samochod i liczyc sie na rynku. Obecnie niestety trzeba gigantycznych nakladow finansowych zeby stworzyc samochod i byc konkurencyjnym. Lambo mial lzej, bo mial juz fabryke traktorow, natomiast wczesniej Ferrari mial cos na ksztalt szopy i skladal tam wyscigowki... dalo sie... Stworzyl legende. Teraz zeby stworzyc wyscigowke trzeba miec wrecz labolatorium.

 

Chwala Ci, ze podjales sie takiej pracy ze szczegolami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze sie ze pomoglem pecet :) dodam jeszcze ze łacze wszystkie obiekty ktore maja jeden material, niby oczywiste ale kiedys tego nie robilem.(fajnie wygladaja wszystkie srobki z calego auta, moze pokusze sie o taki render:)) ..:: WIKTOR ::.. fakt kiedys bylo latwiej ale to tak ze wszystkim, jak ktos cos wymysli to od zera i rosnie w potege bo nie ma konkurecji, tak samo jak microsoft czy facebook. Staram się wiernie odwzorować ta legede motoryzacji :)

 

A na dobranoc drzwi (postaram sie w szopie poprawic mapke skory zeby nie bylo widac łączen):

 

46597236.jpg

 

76141118.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki :) Loozack nad tym materialem bede walczyl, ten byl tak na szybko i tez mi sie nie podoba. ale na tym etapie swiatlo jest kompletnie testowe a materialy niektore niedokonczone:)

Na dzis wieczor nastepny element wnetrza:

 

54793756.jpg

 

94115886.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie szwy sa modelowane. a model ma troche ponad 9mil gdzie duzo przedmiotow ma wygladzenie w viewporcie na 0 albo 1 a domyslnie na 3. wiec nawet wole nie myslec ile komputer ma do obliczania podczas renderu :) ale narazie nic sie nie tnie podczas modelowania nawet przy widocznym calym modelu wiec nie oszczedzam :)

 

Edit. udalo sie poprawic mapke skory tak aby "prawie" nie bylo widac przejsc :) Jesli ktos by chcial to udostepniam ponizej :)

 

grey1w.jpg

Edytowane przez maciek.m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@DrRambo wiem wiem, maszyna do szycia mi sie zebała i jechałem ręcznie :) @FF dzięki bardzo budujace słowa :)

 

A tym czasem juz prawie prawie koniec modelowania, zostały pasy bezpieczeństwa, środkowa konsola i dywaniki no i jeden element w silniku. Ale juz mysle o renderkach, i narazie takie bez materiałów:).

 

102wg.jpg

 

103pgx.jpg

 

104wa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam Cię za wytrwałość. Mnie by się nie chciało nawet gdybym miał takiego skilla:)

Dzięki za teksturke skóry na pewno się przyda.

...ale narazie nic sie nie tnie podczas modelowania nawet przy widocznym calym modelu wiec nie oszczedzam... :)

można poznać specyfikację twojego kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do szwów myślę, że można by było to troszkę zautomatyzować :)

 

Króciutkim skypcikiem ogólnie rzecz biorąc to szwy tworzą sie poprzez zmianę pozycji punktów w jednej płaszyźnie, więc wykorzystując funckję kosinus lub sinus powinno się dostać coś podobnego(ew. trzeba by było zeedytować że co dla -ntego vertexa pozycja byłaby jak dla poprzedniego). Potem dać na to grupę i zrobić rotate do odpowiedniej powierzchni(ew. do snapować jakimś toolem). To taka luźna dygresja bo właśnie mi to wpadło do głowy. Nie mam czasu przetestować bo zaraz robię format, ale ogólna idea wydaje się być dobra.

 

Poza tym sam model i poziom detalu świetny pozostaje czekaj na finał i jakąś górską drogę gdzie samochód mija zakręt na szybkosci niemal po krawędzi na tle Alp daleko, daleko w tyle? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciek.m : Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale szwy rozkładałeś całkowicie ręcznie ?

Jeśli tak to w maxie są gotowe narzędzia (nie potrzeba pisania żadnego skryptu jak mówi legomir) aby zautomatyzować taką pracę. Z pomocą nam przyjdzie Spacing Tool ( Shift + I ) oraz Create Shape from Selection z Editable Poly > Loop. Zaznaczamy wtedy edge loopa z modelu który nas interesuje, robimy z tego splina. Przygotowujemy model szwu, podpinamy splina do spacing tool i finito :) Oczywiści jak to przy automatyzacji bywa w pewnych miejscach efekt może być nie zadowalający , ale to już tylko kilka kliknięć i przesuwania ręcznie a nie kilkaset.

 

Poza tym to chciałbym mieć kiedyś takiego skilla w modelowaniu. Pozazdrościć :) Z niecierpliwością czekam na rendery końcowe, mam nadzieję że będzie ich duuuuuuuużo bo jest co pokazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh nie no aż tak mi na muzg nie siadło żeby ręcznie rozkładać szwy :) tylko tam akurat przy zegarach kilka szwów krzywo poszło i je ręcznie rozłożyłem. Wszystkie inne jak NV piszesz, tworze shapa z modelu, i linkuje jak pod animacje jeden szew a potem snapshotem powielam, w opcjach prowadzenia elemntu po ścieszce jest opcja układania się do zakrętów krzywej więc wszystko ładnie się rozkłada.

 

Co do renderków raczej na drodze nie przewiduje, od miesiąca myśle nad ujęciami itd. Narazie mam zaplanowane 22 ujęcia. No i 2min animacja mam już muzykę wybrana wszystkie ujęcia czasy przejscia itd. Wszystko zgrane idealnie z muzyką :) Teraz walczę nad studiem żeby wszystko załatwić z poziomu maxa, zeby w after effekcie nie robić zadnych podmalówek tła itd.

 

Edit. co do studia narazie tak wyglada czysty render z maxa(materiał felg kategorycznie musze poprawic). Auto oświetlone przez hdrke robioną pod to ujęcie, studio ma wyłaczone refleksy i jest doswietlone osobnymi zrudlami swiatla:

 

105uq.jpg

 

a tak po postpro:

 

105am.jpg

Edytowane przez maciek.m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

Wątek oglądam od pewnego czasu i musze przyznać , że ilością detalu powalasz. Klepie mate.

Ale żeby nie było tak różowo to jest pare niedociągnięć.

Patrząc na clay'e pierwszą rzeczą jaka sie rzuca w oczy jest straszny pinch z tyłu - tam gdzie sie kończy przetłoczenie tylnego nadkola. Jest tam strasznie ostro. W rzeczywistości też sie pinchuje ale tak ze 3 razy mniej ;)

Nastepnym odstepstwem od oryginału jest chamfer z przodu który przechodzi w nadkole. Znowu - z przodu jest za ostry i powinien łagodnie od samego przodu sie rozchodzić az do lini drzwi. U Ciebie jest zyleta prawie do samej szpary miedzy drzwiami a nadkolem.

Nastepną rzeczą są felgi. Znów chamfery duzo duzo duzo za ostre. Na oryginałach tam duzo płynniej sie to swiatło rozchodzi.

Do tego dochodzi fakt że miura ma inne felgi z przodu a inne z tyłu (chodzi głównie o rozmiar rantu i samej felgi. Z tyłu jest z tego co widze mniejsza , a opona jest wiekszym bąblem).

Lecimy dalej. Tył. Różni się nieco od oryginału kształtem, trudno było by wytłumaczyć wiec wklejam wklejke.

krzywizna.jpg

To są te rzeczy które mi sie najbardziej rzuciły w oczy.

 

Nie odbieraj tego postu jako hejt czy wytykanie błędów na siłe.

Ale przy takim zaangażowaniu i wkładzie w prace warto byłoby też zadbać o takie detale i rozbieżności względem oryginału.

Szkoda by było by projekt który zawiera praktycznie wszystkie części samochodu nie licząc płynów eksploatacyjnych cierpiał na takie niedoróbki. Rendery jeszcze odstaw na chwile i potweakuj troszke model. Ku chwale, bo to jeden z wiekszych projektów na forum ever ;)

 

Pozdrawiam, karkosik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty zaden hejt, bardz dobrze ze wytykasz :)

Co do pincha tylniego, faktycznie troche za ostro chociaz mam zdjecia z renowacji bez lakieru i tam jest dość ostro, ale postaram sie poprawic:

http://img209.imageshack.us/img209/1227/103621314895769immagine.jpg

http://img199.imageshack.us/img199/8909/103631314895769immagine.jpg

Przedni pinch musze sie nie zgodzic ze rozchodzi sie odrazu od przodu, fakt jest lagodniejszy filet i postaram sie poluznic :)

http://img195.imageshack.us/img195/8753/lamborghinimiura1.jpg

Felgi hmm juz je troche luzowalem ale widac za malo, rowniez postaram sie poprawic, ale przyjzyj sie z tylu sa inne niz z przodu :)

Co do tej krzywizny tylu, ustawilem model pod innym kontem i uklada sie w ladny luk, wiec tu nic ruszac nie bede.

 

A renderki to narazie taka odskocznia co by chwile odpoczac od modelowania, bo troche srodka mi jeszcze zostalo, wiec prace wykonczeniowe trwaja a przy okazji renderki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie problem z RAMEM, jego ilością, generalnie stawanie na LC jest problemem z ilością ramu.

 

spróbuj wyłączać wnętrze do renderów z zewnątrz, i na odwrót, nie przesadzaj z iteracjami TS, zwiększa limit dynamic geometry na ilość twojego Ramu w komputerze minus ~1000MB ( aby coś na system zostało)

 

no i najważniejsze, sprawa frame buffera, włącz vray frame buffer, czyli enable built in frame buffer, i potem odznacz drógi tick, "render to memory frame buffer" to spowoduje nie włączanie wogóle frame buffera, tylko od razu wyrenderuje do wskazanego pliku, zaoszczędzisz trochę ramu.

 

Jeśli to nadal nie pomoże to spróbować proxy, ale nie jestem przekonany czy tutaj, jak nie masz wielu instancji to pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile masz teraz? Jeśli masz 16GB to wątpię żeby tu leżał problem, u mnie na 8GB renderowałem 32mln poly, muliło jak mhm bo muliło ale wymieliło w końcu. Czasem jak coś się kaszani w vray'u warto przełączyć się np. na mentala i z powrotem na vray'a i ustawić wszystko jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś zdradzić jak sobie radzisz z takimi miejscami, jak przedni słupek (zoom mile widziany :)), w miejscu gdzie łączy się np. z dachem? Zawsze mnie dobijają tego typu miejsca. Nie bardzo wiem jak się za nie zabrać.

Ciekaw też jestem twojej techniki zagęszczania siatki. Kiedy potrzebuję ciaśniejszego kąta, dodaję parę connectów, a potem się okazuje, że w dalszym miejscu te connecty kompletnie rujnują łagodne krzywizny, bo tworzą creasing.

 

Próbowałem się zabrać za Ferrari 250 GTO. Zniechęciłem się i teraz próbuję sił z troszkę prostszym Fiatem Dino 2400 Coupe. Być może jak nie będzie się czego wstydzić, to coś niebawem wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, zooma niestey nie pokaze bo mam ten element zageszczony razy 4 bo wycinalem na dachu wloty wiec siatka nic ci nie da.

Ale pamietam ze chwile sie glowielm jak zrobic tamto miejsce. Technika chyba prosta rozkladasz rowno siatke, zageszczasz raz i konwertujesz, tniesz elementy, jak potrzebujesz jakies miejsce gesciej to zageszczasz caly element znowu jeszcze raz. Ale nie zageszczaj siatki przez dodanie w jendym miejscu duzej ilosci lini bo tak jak mowisz sie kaszani :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okropne. Straszne. Po prostu. Jak możesz publikować coś takiego na forum? Wstydź się człowiecze. Piękne materiały - dobry modeling (szkoda ze nie równie piękny jak materiały) oraz świetny detal. Jak patrze na Twoje rendery to aż chcę się modelować. Cudo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności