Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Loki> wszystko zrozumiałe :) Pewnie też bym tak zrobił, ale byłem ciekawy tej szybkiej techniki - myślałem, że to może coś innego :) Dzięki.

  • Odpowiedzi 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
a że tak się zapytam, what the f*&k is that?

 

hmmm... a bo ja wiem? Nabazgrałem takie coś na kartce no i to wymodelowałem ... w sumie chodzi mi po głowie zrobienie animacji walki dwóch takiego typu dziwnych "ludzików" ... uczę się od pewnego czasu rigować ale na banalnych modelach ... chce zrobić coś "mocniejszego"

 

A czy ma znaczenie co to jest? ^^ ... powiedzmy, że "żołnierz przyszłości" ... lubie sobie modelować takie rzeczy ... statki kosmiczne ... jakieś roboty ... itd. ^^ ... ogólnie lubie modelować rzeczy, które nie istnieją ...

Napisano
A jak tu dajesz siatkę i render to zrób ten render dobrze albo pokazuj tylko siatkę ;d

 

a nie wydaje ci sie ze to jest poprostu screen z viewportu ?

 

A gun fajny, tylko ze jan na low poly to za duzo poly, a jak na high poly to za bardzo kanciasty :)

Napisano
a nie wydaje ci sie ze to jest poprostu screen z viewportu ?

 

Viewport czy nie, siatkę pokazał a ten viewport może zastąpić dobrym renderem albo wcale nie pokazywać ani viewportu ani rendera ( w przypadku gdy jest słaby) ponieważ taki widok z viewa nic nie pokazuje a wyglada bardzo srednio ;d więc jak już daje to niech da renderka ( lepsze to niż w view, chociaz tez wiele wiecej nie pokazuje ). Dobra tyle z mojej strony ;d

 

A co do stworka to idee w sumie rozumiem ale wykonanie słabe, ale taki miałeś zamiar ( prosty model ) to się nie będę czepiał :p fajnie fajnie pozdro

Napisano
a nie wydaje ci sie ze to jest poprostu screen z viewportu ?

 

Viewport czy nie, siatkę pokazał a ten viewport może zastąpić dobrym renderem albo wcale nie pokazywać ani viewportu ani rendera ( w przypadku gdy jest słaby) ponieważ taki widok z viewa nic nie pokazuje a wyglada bardzo srednio ;d więc jak już daje to niech da renderka ( lepsze to niż w view, chociaz tez wiele wiecej nie pokazuje ). Dobra tyle z mojej strony ;d

 

A co do stworka to idee w sumie rozumiem ale wykonanie słabe, ale taki miałeś zamiar ( prosty model ) to się nie będę czepiał :p fajnie fajnie pozdro

 

No tak, ale muszę poprawi stawy nóg i w ogóle, więc się zagęści ^^ W końcu to robot, a roboty to przecież same sześciany, które się ruszają xd

Napisano

Arti ja mówiłem o robocie ( stworze ? ) Hutera, a co do Twojego to może być ale jakbym miał się czepiać to czepiłbym sie ilości odnóży ( za mało ) i ich rozłożenia (raczej by sie wywalał do przodu :D ) a tak poza tym to tak jak mówiłem - fajny :]

Napisano
ten viewport może zastąpić dobrym renderem albo wcale nie pokazywać ani viewportu ani rendera ( w przypadku gdy jest słaby) ponieważ taki widok z viewa nic nie pokazuje a wyglada bardzo srednio

 

vieport pokazuje, chocby czy masz dobrze smooth grupy ulozone.

A w ogole to sie zastanawiam skąd nagle twe przeświadczenie że możesz ustalać zasady co pokazywać a co nie w tym wątku?

Napisano
Arti ja mówiłem o robocie ( stworze ? ) Hutera, a co do Twojego to może być ale jakbym miał się czepiać to czepiłbym sie ilości odnóży ( za mało ) i ich rozłożenia (raczej by sie wywalał do przodu :D ) a tak poza tym to tak jak mówiłem - fajny :]

 

Wpadka xD. Mówiłeś to tak, jak byś mówił o tym pajączku ^^

Napisano

Ja też szczerze mówiąc tak myślałem ^^ ... ale wracając ... postanowiłem go oteksturować i zrigować ... być może jeszcze się pojawi na forum w dziale animacji ^^

Napisano
vieport pokazuje, chocby czy masz dobrze smooth grupy ulozone.

A w ogole to sie zastanawiam skąd nagle twe przeświadczenie że możesz ustalać zasady co pokazywać a co nie w tym wątku?

 

Mirach nie chcę nikomu nic narzucać ani nic ustalać, jeśli uraziłem Cię swoimi wypowiedziami to przepraszam. Tyle ode mnie.

Napisano

mileS fajnie, ile tam jest MS razy 5? :)

 

krzyhhh bardzo fajnie tylko lapki troche kwadratowe no i siatki zapomniales dodac. w czym renderowane? jakos mi to brazil'em zalatuje :)

Napisano

ua.. sorki siatkę poszukam (jak będę "u siebie").. ale może być ciężko, to trochę starsza rzecz przypadkiem znaleziona w projektach. ucieszyła moje oko to pokazałem

Co do renderera to najprawdopodobniej finalrender (szary dirt)

Napisano

fajne modele wrzucacie.

 

moze ktos ma ochote i np. w niedziele wieczorkiem (po. 21) siasc i pomodelowac przez 1-2 godziny na zadany temat?

Napisano

Radek98: hehe, będzie w podobnym klimacie tyle, że bardziej real i więcej klimatu niż w enginie. chociaż nie ukrywam, że warto podpatrzeć jak oni zbudowali swój envirnoment :)

 

krzyhhh: stillka, nie mam pomysłu na animkę :) może kiedyś podpasuje się do tego jakiś scenariusz ;]

Napisano

jest kilka ciekawych rozwiązań których tutaj się nauczyłem. min nie zawracanie sobie głowy detalami (dojdzie to na teksturach) i używanie instance przy kopiowaniu jak tylko się da. do tego zjechanie z ilości poly dla elementów niewidocznych w scenie, używanie smooth groups i chamferów a nie TS czy MS. dlatego domki chociaż składają się z kilku tysięcy obiektów tak naprawdę mapowało się grupowo, całe ściany, całe dachy etc. to bardzo szybki sposób pracy. ważne jest też aby modelować zgodnie z konceptem i nie odbiegać od wcześniej narysowanych czy podpatrzonych form. to pozwoli na zachowanie spójności i nie zastanawianie się nad tym co dodać i czy czegoś nie jest za dużo.

 

do tego wiem, że wszelakie błędy w geometrii można zatuszować poprzez tekstury i światła a jak i to nie starczy to na koniec co nieco wyretuszować w kompozycji. potwierdza się tym samym moja zasada: lepiej samemu wymodelować, oteksturować i oświetlić scenę. ma się wtedy większą kontrolę nad sceną i tempo pracy rośnie jak a drożdżach :)

 

całość będzie dość bardziej rozbudowana. dżungla, drzewa, krzewy, trawa etc. o rendering się nie martwię. sporo pójdzie na passach, sporo dojdzie na etapie domalówek i postprodukcji. na razie największym moim zmartwieniem są tekstury, ale i tutaj wiem, że koncepty pomogą mi zachować spójność kolorystyczną i utrzymać wszystko w jednym klimacie.

 

grunt, że Vorek oddał mi wreszcie tablet i mam teraz trochę wolnego czasu w weekend żeby popracować nad całością :)

 

Pozdrawiam

 

[edit]

 

a tak prezentuje się wstępny kadr:

 

show03.jpg

 

domek po lewej to kopia domka po prawe ale spokojnie, jutro kończę nowy większy domek. scena waży już jakieś 800k poly :)

 

pozdrawiam

Napisano

tweety super domeczki :) i całkiem przyzwoita prędkośc tworzenia :D

 

btw skoro moderacja patrzy :) proponuję delikatną zmianę charakteru tego wątku coś bardziej w stylu renderów testowych czyli nie tylko kilkugodzinne speedy ale też modele testowe? :) i bardziej czasochłonne modele, zawsze miło popatrzeć na ładny goły model :)

i imo dodało by to trochę wigoru temu wątkowi bo ostatnio troszkę niemrawy ;)

Napisano

tweety pokazesz koncepty? Jestem ciekaw jak ma to wygladac z kolorkami i czego sie jeszcze spodziewac w scenie, narazie jest SUPER! :D

Napisano
tweety pokazesz koncepty? Jestem ciekaw jak ma to wygladac z kolorkami i czego sie jeszcze spodziewac w scenie, narazie jest SUPER! :D

 

mam kilka pomysłów na scenę ale na razie wolę zachować co nieco w tajemnicy ;) koncepty są różne więc na razie nie ma czego pokazywać

 

tweety świetne toto :) sianko na dachach ręcznie czy tylko kilka + scatter/pflow?

 

ręcznie: pogięty plane w kilkunastu wersjach + ręczne kopiowanie. ogólnie około 15 różnych kombinacji ździebeł i 3-4 różne bazy z trawą. kopiowane w szachownicę a potem pogięte na FDD i bendami dla zróżnicowania. attachowane oczywiście w jednego mesha.

 

Tweety, ile masz FPS przy tylu poly ? Ja kurcze przy 300k mam ~ 10 fps... (x2 4,2k+, 1,5gb ram)

 

nie wiem ale nie mam problemu. w trybie edged faces na całości sceny mam pewnie z jakieś 20fps, ale każdy domek jest na osobnej warstwie przez co nie mam najmniejszych problemów z nawigacją. trawa jest na osobnej warstwie.

 

pozdrawiam

Napisano

tweety, bardzo fajne modele, wrescie cos na co popatrzylem troche dluzej niz pol minuty, z niecierpliwoscia czekam na wipa, btw czego dokladnie obawiasz sie przy pracy z texturami?

 

pozdrawiam i powodzenia,

pionier

Napisano
tweety, bardzo fajne modele, wrescie cos na co popatrzylem troche dluzej niz pol minuty, z niecierpliwoscia czekam na wipa, btw czego dokladnie obawiasz sie przy pracy z texturami?

 

pozdrawiam i powodzenia,

pionier

 

dzięki Pionierku :)

 

czego się obawiam? najbardziej przesady. nie chcę zrobić z tych domków kompletnych ruin a często przy teksturowaniu przesadzam w ilości brudów, zacieków i syfów. kolejną rzeczą jaką się obawiam jest spójność kolorystyczna tekstur. czasami ciężko zachować ręce i nogi robiąc kolejną już teksturę.

wreszcie boję się pójścia na łatwiznę i duplikowania tekstur w kolejnych obiektach. jestem leniem i czasami mam problem ze zmuszeniem się do namalowania czegoś od zera i zamiast tego przerabiam wcześniej stworzoną teksturę. nie chcę tego, chcę aby każda tekstura była malowana oddzielnie i ostro różniła się od poprzedniej a mimo wszystko trzymała się całości.

 

w sumie bardziej od tekstur obawiam się kompozycji ale na szczęście "have no fear Platige is here" czyli będę opiniować postępy u mistrzów kompozycji i postprodukcji jakich mam szczęście widzieć codziennie w pracy. być może podsuną jakieś ciekawe pomysły ;)

 

Pozdrawiam

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności