Skocz do zawartości

Speed Modelling, modeling 3D, modele testowe.


Salvator

Rekomendowane odpowiedzi

Loki> wszystko zrozumiałe :) Pewnie też bym tak zrobił, ale byłem ciekawy tej szybkiej techniki - myślałem, że to może coś innego :) Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

a że tak się zapytam, what the f*&k is that?

 

hmmm... a bo ja wiem? Nabazgrałem takie coś na kartce no i to wymodelowałem ... w sumie chodzi mi po głowie zrobienie animacji walki dwóch takiego typu dziwnych "ludzików" ... uczę się od pewnego czasu rigować ale na banalnych modelach ... chce zrobić coś "mocniejszego"

 

A czy ma znaczenie co to jest? ^^ ... powiedzmy, że "żołnierz przyszłości" ... lubie sobie modelować takie rzeczy ... statki kosmiczne ... jakieś roboty ... itd. ^^ ... ogólnie lubie modelować rzeczy, które nie istnieją ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tu dajesz siatkę i render to zrób ten render dobrze albo pokazuj tylko siatkę ;d

 

a nie wydaje ci sie ze to jest poprostu screen z viewportu ?

 

A gun fajny, tylko ze jan na low poly to za duzo poly, a jak na high poly to za bardzo kanciasty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wydaje ci sie ze to jest poprostu screen z viewportu ?

 

Viewport czy nie, siatkę pokazał a ten viewport może zastąpić dobrym renderem albo wcale nie pokazywać ani viewportu ani rendera ( w przypadku gdy jest słaby) ponieważ taki widok z viewa nic nie pokazuje a wyglada bardzo srednio ;d więc jak już daje to niech da renderka ( lepsze to niż w view, chociaz tez wiele wiecej nie pokazuje ). Dobra tyle z mojej strony ;d

 

A co do stworka to idee w sumie rozumiem ale wykonanie słabe, ale taki miałeś zamiar ( prosty model ) to się nie będę czepiał :p fajnie fajnie pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie wydaje ci sie ze to jest poprostu screen z viewportu ?

 

Viewport czy nie, siatkę pokazał a ten viewport może zastąpić dobrym renderem albo wcale nie pokazywać ani viewportu ani rendera ( w przypadku gdy jest słaby) ponieważ taki widok z viewa nic nie pokazuje a wyglada bardzo srednio ;d więc jak już daje to niech da renderka ( lepsze to niż w view, chociaz tez wiele wiecej nie pokazuje ). Dobra tyle z mojej strony ;d

 

A co do stworka to idee w sumie rozumiem ale wykonanie słabe, ale taki miałeś zamiar ( prosty model ) to się nie będę czepiał :p fajnie fajnie pozdro

 

No tak, ale muszę poprawi stawy nóg i w ogóle, więc się zagęści ^^ W końcu to robot, a roboty to przecież same sześciany, które się ruszają xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten viewport może zastąpić dobrym renderem albo wcale nie pokazywać ani viewportu ani rendera ( w przypadku gdy jest słaby) ponieważ taki widok z viewa nic nie pokazuje a wyglada bardzo srednio

 

vieport pokazuje, chocby czy masz dobrze smooth grupy ulozone.

A w ogole to sie zastanawiam skąd nagle twe przeświadczenie że możesz ustalać zasady co pokazywać a co nie w tym wątku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arti ja mówiłem o robocie ( stworze ? ) Hutera, a co do Twojego to może być ale jakbym miał się czepiać to czepiłbym sie ilości odnóży ( za mało ) i ich rozłożenia (raczej by sie wywalał do przodu :D ) a tak poza tym to tak jak mówiłem - fajny :]

 

Wpadka xD. Mówiłeś to tak, jak byś mówił o tym pajączku ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vieport pokazuje, chocby czy masz dobrze smooth grupy ulozone.

A w ogole to sie zastanawiam skąd nagle twe przeświadczenie że możesz ustalać zasady co pokazywać a co nie w tym wątku?

 

Mirach nie chcę nikomu nic narzucać ani nic ustalać, jeśli uraziłem Cię swoimi wypowiedziami to przepraszam. Tyle ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ua.. sorki siatkę poszukam (jak będę "u siebie").. ale może być ciężko, to trochę starsza rzecz przypadkiem znaleziona w projektach. ucieszyła moje oko to pokazałem

Co do renderera to najprawdopodobniej finalrender (szary dirt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek98: hehe, będzie w podobnym klimacie tyle, że bardziej real i więcej klimatu niż w enginie. chociaż nie ukrywam, że warto podpatrzeć jak oni zbudowali swój envirnoment :)

 

krzyhhh: stillka, nie mam pomysłu na animkę :) może kiedyś podpasuje się do tego jakiś scenariusz ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka ciekawych rozwiązań których tutaj się nauczyłem. min nie zawracanie sobie głowy detalami (dojdzie to na teksturach) i używanie instance przy kopiowaniu jak tylko się da. do tego zjechanie z ilości poly dla elementów niewidocznych w scenie, używanie smooth groups i chamferów a nie TS czy MS. dlatego domki chociaż składają się z kilku tysięcy obiektów tak naprawdę mapowało się grupowo, całe ściany, całe dachy etc. to bardzo szybki sposób pracy. ważne jest też aby modelować zgodnie z konceptem i nie odbiegać od wcześniej narysowanych czy podpatrzonych form. to pozwoli na zachowanie spójności i nie zastanawianie się nad tym co dodać i czy czegoś nie jest za dużo.

 

do tego wiem, że wszelakie błędy w geometrii można zatuszować poprzez tekstury i światła a jak i to nie starczy to na koniec co nieco wyretuszować w kompozycji. potwierdza się tym samym moja zasada: lepiej samemu wymodelować, oteksturować i oświetlić scenę. ma się wtedy większą kontrolę nad sceną i tempo pracy rośnie jak a drożdżach :)

 

całość będzie dość bardziej rozbudowana. dżungla, drzewa, krzewy, trawa etc. o rendering się nie martwię. sporo pójdzie na passach, sporo dojdzie na etapie domalówek i postprodukcji. na razie największym moim zmartwieniem są tekstury, ale i tutaj wiem, że koncepty pomogą mi zachować spójność kolorystyczną i utrzymać wszystko w jednym klimacie.

 

grunt, że Vorek oddał mi wreszcie tablet i mam teraz trochę wolnego czasu w weekend żeby popracować nad całością :)

 

Pozdrawiam

 

[edit]

 

a tak prezentuje się wstępny kadr:

 

show03.jpg

 

domek po lewej to kopia domka po prawe ale spokojnie, jutro kończę nowy większy domek. scena waży już jakieś 800k poly :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tweety super domeczki :) i całkiem przyzwoita prędkośc tworzenia :D

 

btw skoro moderacja patrzy :) proponuję delikatną zmianę charakteru tego wątku coś bardziej w stylu renderów testowych czyli nie tylko kilkugodzinne speedy ale też modele testowe? :) i bardziej czasochłonne modele, zawsze miło popatrzeć na ładny goły model :)

i imo dodało by to trochę wigoru temu wątkowi bo ostatnio troszkę niemrawy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tweety pokazesz koncepty? Jestem ciekaw jak ma to wygladac z kolorkami i czego sie jeszcze spodziewac w scenie, narazie jest SUPER! :D

 

mam kilka pomysłów na scenę ale na razie wolę zachować co nieco w tajemnicy ;) koncepty są różne więc na razie nie ma czego pokazywać

 

tweety świetne toto :) sianko na dachach ręcznie czy tylko kilka + scatter/pflow?

 

ręcznie: pogięty plane w kilkunastu wersjach + ręczne kopiowanie. ogólnie około 15 różnych kombinacji ździebeł i 3-4 różne bazy z trawą. kopiowane w szachownicę a potem pogięte na FDD i bendami dla zróżnicowania. attachowane oczywiście w jednego mesha.

 

Tweety, ile masz FPS przy tylu poly ? Ja kurcze przy 300k mam ~ 10 fps... (x2 4,2k+, 1,5gb ram)

 

nie wiem ale nie mam problemu. w trybie edged faces na całości sceny mam pewnie z jakieś 20fps, ale każdy domek jest na osobnej warstwie przez co nie mam najmniejszych problemów z nawigacją. trawa jest na osobnej warstwie.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tweety, bardzo fajne modele, wrescie cos na co popatrzylem troche dluzej niz pol minuty, z niecierpliwoscia czekam na wipa, btw czego dokladnie obawiasz sie przy pracy z texturami?

 

pozdrawiam i powodzenia,

pionier

 

dzięki Pionierku :)

 

czego się obawiam? najbardziej przesady. nie chcę zrobić z tych domków kompletnych ruin a często przy teksturowaniu przesadzam w ilości brudów, zacieków i syfów. kolejną rzeczą jaką się obawiam jest spójność kolorystyczna tekstur. czasami ciężko zachować ręce i nogi robiąc kolejną już teksturę.

wreszcie boję się pójścia na łatwiznę i duplikowania tekstur w kolejnych obiektach. jestem leniem i czasami mam problem ze zmuszeniem się do namalowania czegoś od zera i zamiast tego przerabiam wcześniej stworzoną teksturę. nie chcę tego, chcę aby każda tekstura była malowana oddzielnie i ostro różniła się od poprzedniej a mimo wszystko trzymała się całości.

 

w sumie bardziej od tekstur obawiam się kompozycji ale na szczęście "have no fear Platige is here" czyli będę opiniować postępy u mistrzów kompozycji i postprodukcji jakich mam szczęście widzieć codziennie w pracy. być może podsuną jakieś ciekawe pomysły ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności