Skocz do zawartości

Corona Alpha v5!


Camel

Rekomendowane odpowiedzi

Wydano Corona Alpha v5

 

Dodano kilka istotnych możliwości, co stawia Coronę na bardzo jasnym świetle :)

 

Co więcej Corona ma już swój własny instalator.

 

Major new features in Alpha v5

========================

- Added support for Forest Pack Pro and Multiscatter plugins

- Added support for IES directional light emission

- Added hybrid glass mode (both refraction and transparent shadows)

- Added option to disable reflections/refractions of a light

- Added support for normal mapping - CoronaNormalTex

- Added CoronaTexmap Render element

 

Bugfixes

========

- Fixed VFB freezing when using Windows 8 + Geforce 600-series

- Fixed problems with texture filtering

- Fixed CoronaLight display and selection in viewport

- Fixed crashes when using Point Caches + motion blur

- Fixed bug where renderer's subanims were not named

- Fixed problems with faceting when using strong bump mapping

- Fixed bug that caused some images to be saved cropped/black.

- Fixed excessive preprocessing times in some scenes

- Fixed bug disabling HD cache when using camera clipping

 

Minor improvements

==================

- Added support for multiple mapping channels for CoronaProxy

- Added support for vertex color channel

- Added support for asset tracking/repathing for CoronaProxy and CoronaLight IES files

- Added Top/Bottom Map

- Added new default gray value energy conservation algorithm

 

Witryna główna:

www.corona-renderer.com

 

wątek z zamieszczonym rendererem:

http://corona-renderer.com/forum/index.php/topic,1006.0.html

 

Salut,

Duna.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wiesz problem jest taki że to jest do maxa z tego co widzę a jak widzę interface maxa to mi się chce wymiotować

egh... Z tego co jest napisane to masz integracje z maxem,a przewidywana jest wersja pod cineme. Od interface Cinemy też Ci "chce się wymiotować"?

 

Łap malkontencie http://www.blendernation.com/2012/08/14/blender-theme-for-3ds-max/;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzę na stronkę - patrzę - jest kilka odpowiedzi! Czytam i ręce opadają..

Kramon - jeśli chce Ci się rzygać, to leć do kibla. A jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o coronie, to możesz poczytać na forum corony. Tylko po co, skoro to do maksa na razie?

Ja testuję od ponad 2 miesięcy i powiem tak - DAJE RADĘ! Bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon: również przyznaje, już trochę przesadzasz z tym hejtem. W wielu wątkach rzucasz podobnymi odpowiedziami. Owszem, niektóre może były uzasadnione, ale tutaj to zwyczajny flejm. Chociaż już*sam fakt, że chce się porównywać go do produktów ukończonych coś mówi o nim.

 

Moim zdaniem żaden inny renderer nie jest tak pozytywnie odbierany przez społeczność. A efekty - cóż - wystarczy przejrzeć galerię. Dla mnie naprawdę szokiem był film tadka, nie sądziłem, że na tak młodym produkcie ktoś taki film wypali.

 

Jedyne co mnie zastanawia przy takich projektach, bo jest wysyp rendererów. W jaki sposób chcą konkurować np. z VRay'em. Dlaczego niektórzy decydują się używać Corony, skoro jest V-Ray. Ktoś z "coronowiczów" może coś więcej napisać?

 

Bo bez wątpienia - efekty finalne są piękne. Ale co powoduje, że przyciąga do siebie tak wiele osób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo akurat szukalem renderera do reela. Wyglada na to ze mozna juz animacje bo poprzednio zdaje sie tylko stilki. Na pewno w przeciagu 2tyg mocno ostro do granic bede testowal. Zainstalowalem, odpalilem... faktycznie szybko renderuje i bez ustawien zadnych juz wyglada to dobrze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spore obuzenie a napisalem tylko ze nie trawie ui maxa co jak chyba kazdy wie jest kwestia gustu nigdy nie napisalem ze max to kiepski program czy coz co wiecej uwazam ze ma duzo wieksze mozliwosci niz blender.

 

Co do tego czy ui cinemy mi sie podoba odp brzmi lepiej ale tez nie bardzo, podoba mi sie ui modo za to.

 

Co de renderera, nie kazdy ma czas zeby przejzec parr watkow nylem na ich stronie widzialem rendery wiec chcialem spytac jak wyglada workflow itp. Jak eyglada sprawa tworzenia skomplikowanych materialow i tak dalej czy mozna wiele tekstor z wieloma uv podczepic i tak dalej.

 

====MERGE====

 

Co do tego ze niby jestem fanboyem blendera to bzdura bo blender odemnie dostaje spore baty. Czy to na forum BA czy facebookowym profilu.

 

Od chociazby sprawy ktore wnerwiaja

- viewport i jego zamilajaca predkosc

- eksport i problem z obsluga smooth grupek i paru normali na jednym vercie itp.

- cycles w interiorach szumi jak zly

- brak volumentryki e cycles.

- strasznie muli przy malowaniu tekstorami np 4k

- uv jest dobre ale ma pare idiotycznych bledow ktore zglosze w tym tygodniu musze to tylko zebrac i film nakrecic.

- brak mozliwosci ustawienia roznych kolorow siatki dla roznych obiektow.

- bevele i knife wciaz szfankuja

 

I wiele wiele innych. Nie twierdze ze blender jest naj naj to kwestia gustu.

 

Maxa nie lubie z ui ale to nie znaczy ze uwazam ten program za kiepski czy cos ba uwazam ze raczej jest lepszy od blendera

 

 

I parę słów odnośnie tego UI że mi nie podchodzi tu nie chodzi o to jak coś wygląda że interface nie jest zrobiony ze szkła i super efektów i tak dalej bo to mi nieprzeszkadza im prostrzy tym lepszy. ja wyłączyłem u siebie wszystkie cienie i inne zbędne bajery. Chodzi o to gdzie co jest porozmieszczane i ogólny workflow programu.

Edytowane przez n-pigeon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kramon, wystarczy. Posłuchaj słów admina, weź kilka głębszych, oddechów, i popraw ton wypowiedzi ;) Jak się poprawisz to karma Ci się "przeczyści" i dawne pójdzie w niepamięć :P

 

Nie idź w zaparte. :)

 

PS

 

I nie dubluj postów, używaj przycisku "edytuj" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... tak w offtopie do korony: ja dotąd myślałem dopóki się kramon nie zjawił na forum, że pigeon jest największym fanboyem blendera i path tracingu jakiego znam, tu on sam kogoś uspokaja z tym :D

 

Co do Corony do myślę, że naprawdę dużo osób przyciąga to, że właśnie produkt jest młody, a w razie problemów osobiście możesz obgadać wszystko z osobą, która to tworzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy macie z tym że jestem fanboyem blendera? O_o, totalnie tego nie czaje możecie mi pokazać jakiś post z którego to wynika, Czy wnioskujecie z tego że skoro UI maxa/workflow mi się nie podoba to znaczy że jestem zapatrzonym fanboyem na blendera bo śmiałem powiedzieć coś nie tak o 3ds maxie? Czy ja gdzieś piszę Blender jest najlepszy i tak dalej? Albo że zostaw tego maxa? Wiele moich znajomych pyta się mnie jakiego programu używam mówie że Blender ale to jest dość specyficzny wybór i mało studiów go używa i lepiej będzie jak pouczą się 3dsmaxa czy cinemy bo są to obecne standardy. n-pigeon z telefonu pisałem...

 

Chyba fanboya nie widzieliście, albo tak trzcicie 3dsmaxa. Sorry za offtop ale to mnie trochę wkurza, dowody albo spadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie zakończyć tą dyskusję kto jest fanboyem, a kto nie? Nowe posty tego rodzaju polecą do kosza i dostaniecie po kartce.

 

Kramon, proszę cie zignoruj posty legomira i kodo tam jeszcze. To co się liczy napisał Adek, chodzi o ton twojej wypowiedzi, nie o to co lubisz, a czego nie.

 

Legomir, a ty tak samo jak Kramon zacznij myśleć co piszesz i nie prowokuj takich "dyskusji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzę na stronkę - patrzę - jest kilka odpowiedzi! Czytam i ręce opadają..

 

hehe, klasyk :D:D

 

Ja testuję od ponad 2 miesięcy i powiem tak - DAJE RADĘ! Bardzo.

 

ja nawet dłużej, DAJE RADE to za mało powiedziane, ten renderer nieźle namiesza na rynku :)

kto jeszcze nie probował to polecam zarezerwować parę dni na testy, opłaci się.

 

edit. odnośnie wsparcia na soft inny niż 3ds max, autor w pierwszej kolejności zabiera się za C4D.

 

p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, klasyk :D:D

 

 

 

ja nawet dłużej, DAJE RADE to za mało powiedziane, ten renderer nieźle namiesza na rynku :)

kto jeszcze nie probował to polecam zarezerwować parę dni na testy, opłaci się.

 

edit. odnośnie wsparcia na soft inny niż 3ds max, autor w pierwszej kolejności zabiera się za C4D.

 

p.

 

mi to tam nieprzeszkadza że najpierw na maxa wydają to logiczne jest standardem nr.1 największa baza userów :D więc proste że na niego. Wkurza mnie inna sprawa że zawsze jest problem z eksportem plików między programami :X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapomniałem jeszcze dodać, bo może nie wszyscy się wczytywali:

 

- Corona Standalone was published, allowing to render scenes from any 3D modeller capable of OBJ export. For inspiration see how duber studio uses it for automatic thumbnail rendering.

 

ale tego już nie testowałem,

 

p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze wielkim entuzjasta nie zostalem, ale jestem na bardzo dobrej drodze :) Kaustyke wspiera i to trzeba przetestowac, bo ze skromnego doswiadczenia widzialem ze przy elementach kaustycznych nagle zawsze spadala moc obliczeniowa i to tak rowno bezczelnie... np z 100% na 6% (chodzi mi o zuzycie procesora) i potrafi sie trzymac do konca renderu na takim poziomie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra. Ale czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na moje pytanie. Co tak naprawdę sprawia, że w ogóle chcecie użyć innego renderera?

 

Czy Corona jest szybsza? Pozwala uzyskać efekty szybciej?

Po raz kolejny: specjalista nie jestem ale predkosc pewnego efektu jest powalajaca. To co jak kiedys nic nie bylo i nagle powstal maxwell i wszyscy sie na to spuszczali (wybaczcie za slownictwo) bo robil wszytsko sam. Ale zawsze maxwell byl zamulasty. A tu masz przyspieszenie przy dobrym efekcie.

 

To sa moje smiale slowa po niecalych 6h testow. A co sprawia ze chce uzyc innego renderera? U mnie na pewno to ze nigdy zadnego nie mialem, nigdy nie renderowalem, nigdy nie potrzebowalem wypuscic czegos w tej "lepszej" wersji.

 

+ wielki za to ze liczy na wszystkich watkach na 100% (tak, kaustyka zaraz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oznajmiam iż testy Blender + Corona uważam za rozpoczęte.

//-edit.

Jednak nie standalone nie działa uruchomić się nie zamierza :D. Natomiast pobrałem do maxa tą benchmarkową scenkę i no szybki jest ten render to prawda.

Edytowane przez Kramon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adek - powodów jest na pewno wiele. Dwa najważneijsze dla mnie:

1. ciekawość - zawsze lubię testować nowe rzeczy na rynku, i szybko weryfikować, czy to tylko bajery, czy software którym warto się interesować i zapisać się na newsletter. Np: Ariona po 3 próbach zignoruje prawdopodobnie już na zawsze, a Corona po pierwszym razie siedzi u mnie już od ponad 2 miesięcy, i lubię się pobawić

2. Uwielbiam Vraya ponad wszystkie. Ale nie mam go w domu - tylko w pracy. Corona jest za darmo i jest podobna do Vraya. Szybka, ładne ziarno, światła i kamera. Zrobiłem nią raz nawet małe zlecenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego Corona tak przyciąga grafików?

1. W bieżącej wersji jest darmowa i można jej używać w celach komercyjnych.

2. Autor dla aktywnych użytkowników pomagających w rozwoju obiecuje wersję finalną ze zniżkami lub za darmo.

3. Jest to render typu "unbiased", czyli jakość jest praktycznie fotograficzna przy niesamowitej prędkości renderowania.

4. Pięknie wykorzystuje zasoby systemowe i technologię procesora - dzisiaj na moim lapku z 370m i 4GB ramu wyrenderowałem sobie scenę z poletkiem trawy składającym się z 300 000 kępek, nawet się nie zająknął.

5. Workflow wygląda mniej więcej tak: ładujesz scenę, [ewentualnie konwertujesz materiały jednym kliknięciem], wciskasz F9. Dla nowego użytkownika jest to niewyobrażalne ułatwienie biorąc pod uwagę męczarnie towarzyszące zazwyczaj przy ustawianiu DMC samplera pierwszy raz w życiu.

6. Każdego buga/feature request można zgłosić bezpośrednio do autora i otrzymać natychmiastową odpowiedź.

 

Powoli tworzy się coś w rodzaju sekty podobnej do niegdysiejszych Brazilowców. Corona ma potencjał, może niedługo nieźle namieszać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W bieżącej wersji jest darmowa i można jej używać w celach komercyjnych.

2. Autor dla aktywnych użytkowników pomagających w rozwoju obiecuje wersję finalną ze zniżkami lub za darmo.

3. Jest to render typu "unbiased", czyli jakość jest praktycznie fotograficzna przy niesamowitej prędkości renderowania.

4. Pięknie wykorzystuje zasoby systemowe i technologię procesora - dzisiaj na moim lapku z 370m i 4GB ramu wyrenderowałem sobie scenę z poletkiem trawy składającym się z 300 000 kępek, nawet się nie zająknął.

5. Workflow wygląda mniej więcej tak: ładujesz scenę, [ewentualnie konwertujesz materiały jednym kliknięciem], wciskasz F9. Dla nowego użytkownika jest to niewyobrażalne ułatwienie biorąc pod uwagę męczarnie towarzyszące zazwyczaj przy ustawianiu DMC samplera pierwszy raz w życiu.

6. Każdego buga/feature request można zgłosić bezpośrednio do autora i otrzymać natychmiastową odpowiedź.

 

prawdę mówiąc to to że wyrenderowałeś 350 trawy nie jest żadym wyczynem bo to są po prostu instancje ja w blenderze bez problemu renderowałem scene na laptopie która liczyła 400 miliardów vertexów :>

 

W sumie wszystkie punkty które wymieniłeś tyczą się też Blendera. I to jest bardzo dobra wiadomość, że w końcu na rynku pojawiają się konkurencyjne rozwiązania bo monopol jaki np ma photoshop pokazał do czego skutkuje..

Edytowane przez Kramon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Workflow wygląda mniej więcej tak: ładujesz scenę, [ewentualnie konwertujesz materiały jednym kliknięciem], wciskasz F9. Dla nowego użytkownika jest to niewyobrażalne ułatwienie biorąc pod uwagę męczarnie towarzyszące zazwyczaj przy ustawianiu DMC samplera pierwszy raz w życiu.

 

No właśnie, pytanie może dośc laickie, ale od zawsze używałem vraya i nigdy nic nie musiałem konwertować: jak przekonwertować scenę (i wszystko co w niej zawarte) by zrenderować ją przy użyciu corony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, pytanie może dośc laickie, ale od zawsze używałem vraya i nigdy nic nie musiałem konwertować: jak przekonwertować scenę (i wszystko co w niej zawarte) by zrenderować ją przy użyciu corony?

 

Converter:

http://www.racoon-artworks.de/CoronaMatConverter/CoronaMaterialConverter.html

http://corona-renderer.com/forum/index.php/topic,126.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od trzech dni bawię się corona i co raz bardziej jestem do niej przekonany , konwerterów do niej jest znacznie więcej miedzy innymi do swiateł , scatterów szczególnie ważne jeśli ktoś pracuje na starszych wersjach multiscattera. Na pewno dużym plusem dla Corony jest jej przewidywalność jeśli chodzi o czasy renderingu to nie vray co najpierw informuje o krótkim czasie a następnie robi się z niego kilka dobrych godzin renderowania:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od trzech dni bawię się corona i co raz bardziej jestem do niej przekonany , konwerterów do niej jest znacznie więcej miedzy innymi do swiateł , scatterów szczególnie ważne jeśli ktoś pracuje na starszych wersjach multiscattera. Na pewno dużym plusem dla Corony jest jej przewidywalność jeśli chodzi o czasy renderingu to nie vray co najpierw informuje o krótkim czasie a następnie robi się z niego kilka dobrych godzin renderowania:)

 

To jest według mnie jedna z gorszych wad Vray'a sposób budowania sceny... zawsze niewiadomo czy nagle nie stwierdzi że ten element będzie się renderował 500 lat.. Dlatego jestem zwolenikiem rozwiązań jakie stosuje Octane, Cycles, Corona. Chwilka czekania i odrazu wiesz ile będzie się scena renderowała, i wiesz odrazu czy się wykrzaczy. czy nie.

 

W sumie to za rok czasu myślę że Corona będzie solidnym graczem.

Edytowane przez Kramon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności