Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiem, że jest checker, ale dając go na kilkanaście obiektów po unwrapie ma on na nich różną wielkość. Jak teraz dopasować skalę... Tak jestem zielony z mapowania, jeszcze tego nie ogarnąłem ;)

Ręcznie?

  • Odpowiedzi 131
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Logos ,można to w locie na oko robić ( i czasem mi się to zdarza ) albo urzyć rescale elements w edytorze unwrapu. Ja pracująć w maxie 2011 mam jeszcze ten starszy edytor unwrapu więc mam mniej opcji ustawiania i skalowania ,ale myślę że to kwestia przyzwyczajenia i odrobiny wprawy ,żeby pod starszym maxem nieźle radzić sobie z unwrapem bez użycia jakiś dodatkowych programów typu Headus's UV Layout czy Unwrella.

 

- - - Połączono posty - - -

 

DrRambo ,siatki poprawione ,faktycznie właziły w ożebrowanie kratek.

 

- - - Połączono posty - - -

 

Tylna płyta :

tb86.jpg

 

odvs.jpg

 

i wentylatory

3zbx.jpg

Napisano

detal tego modelu powoduje że znowu chcę siedzieć nocami i coś dłubać...jasny gwint - jakbym umiał w skale rzeźbić to bym Twój pomnik pacnął gdzieś w Poznaniu na rynku:) Za wytrwałość, poszukiwanie referencji, umiejętności i samozaparcie żeby pchać projekt do przodu. Respect

 

Pozdrawiam

Napisano

legomir- pewnie w PS'ie ,chociaż czekam też na rozpoczęcie beta testów substance-painter.

Kir4 -Dzięki ,ale do finishu jeszcze dłóga droga.

Tymczasem testy zimmeritu na bocznych osłonach :

 

5txn.jpg

 

vnzx.jpg

 

ux89.jpg

 

v734.jpg

Napisano

Genialnie to wygląda! Zdradzisz coś na temat techniki wykonania, czy jest to owiane tajemnicą? ;) To disp jakiś czy sculpcik w zetce?

Napisano

YYY Peter_F !!! Już już mówię prosze Pana :D

Tak jak przy poprzednim projekcie wszystko obiektowe jest.

Czyli najpierw maska wymodzona w PS'ie nałożona na obiekt ,

potem nadaję emiter dla particle flow jako ten obiekt i nadaję żeby cząsteczki były tylko w miejscach wymaskowanych .

I stąd mam dane gdzie póżniej glu3d stwoży warstwę błota .większe nagromadzenie cząsteczek to grubsze głoto.

potem unwrap obiektu ( warstwy błota ) i do Zbrusha , szybkie podrzeźbienie i to tyle . wszystkie śnieci jak liście trawy i gałązki w toni błota to juz MultiScatter ,przy czym trzeba było stwożyć nową maskę żeby rzucało obiekty tylko w miejscach gdzie normalnie trawa włazi i się klinuje oraz w miejscach najgłęgszego błota.

Napisano

No przecież dwie strony wcześniej pisałem jak trawa jest robiona:

 

"Tak jak przy poprzednim projekcie wszystko obiektowe jest.

Czyli najpierw maska wymodzona w PS'ie nałożona na obiekt ,

potem nadaję emiter dla particle flow jako ten obiekt i nadaję żeby cząsteczki były tylko w miejscach wymaskowanych .

I stąd mam dane gdzie póżniej glu3d stwoży warstwę błota .większe nagromadzenie cząsteczek to grubsze głoto.

potem unwrap obiektu ( warstwy błota ) i do Zbrusha , szybkie podrzeźbienie i to tyle . wszystkie śnieci jak liście trawy i gałązki w toni błota to juz MultiScatter ,przy czym trzeba było stwożyć nową maskę żeby rzucało obiekty tylko w miejscach gdzie normalnie trawa włazi i się klinuje oraz w miejscach najgłęgszego błota. "

Napisano
Dzięki Panowie za miłe słowa , strasznie to motywujące :D

troche więcej odnośnie ziemi i błota na pojazdach jest w moim poprzednim vipie :

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=88535&highlight=

 

Fajnie byłoby gdybyś kiedyś zechciał zrobic tutorial opisujący dokładnie krok po kroku przebieg tworzenia tego błotka.

Z przykładowymi ustawieniami, aby wiadomo było od czego wyjśc.

No będę czekał z utęsknieniem, bardzo chciałbym się tego nauczyc!

 

A model, cóż nie będę oryginalny... wygląda świetnie!

Napisano

Tak tak wiem że wszyscy chcieli by tutoriale .ale doba ma tylko 24 godziny ( jakie to niesprawiedliwe :) ), a ja zaangażowałem się w tyle różnych projektów że teraz na prawdę nie wiem w co ręce wlożyć .

Ale przecież opiasałem zasadę mojego działania w poście do Petera_F ,to przecież nie jest aż tak skomplikowane,no i jeszcze w poprzednim vipie też opisywałem błoto krok po kroku.

Pamiętam o obiecanym tutku i zamieszczę go jak tylko obrobię się w bierzącymi projektami i zakończe moje występu gościnne przy kilku innych przedsięwzięciach .

Napisano

Ja doprawdy nie naciskam, fajnie że w ogóle chcesz się tym podzielic, z autopsji wiem że o takie sztuczki jest bardzo ciężko i wynikają one z setek godzin spędzonych z programem.

Może i jest to proste w wykonaniu, ale wymyślenie/opracowanie takiego tricku to już zupełnie inna sprawa, i z tego co widzę wiele osób podziela moje zdanie bo nadal nie kumają jak to wymodziłeś :)

 

Tak czy inaczej dziękuję, i będę cierpliwie czekał!

Napisano (edytowane)

@Pixel, szaleństwo na kółkach :) Tak przybrudziłeś te gąsienice, że się poligonów dopatrzyć nie mogę - rewelacja ;)

Edytowane przez alex3d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności