Skocz do zawartości

Timelapse Film | My magic Iceland


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej :) Chciałbym pochwalić się moim filmem w technice timelapse, który nakręciłem na Islandii. Podczas 12 dni przejechaliśmy wraz z towarzyszami podróży jakieś 2600km, spaliśmy w namiocie, myliśmy się w strumykach i pod wodospadami. Mam nadzieję, że film się spodoba :)

 

Enjoy!

 

 

Zapraszam również na profil FB: MY WORLD MY MAGIC

Edytowane przez SWRSC
  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to zależy jak sprawnie jesteś w stanie rozstawić i przygotować sprzęt do serii zdjęć (może być godzina albo i nawet dzień) + tyle "umykającego" czasu/akcji ile chcesz przedstawić w filmie + dodatkowo jeśli jest potrzeba wyczekiwania na ten odpowiedni moment np. wschód słońca, a czasem może trwać to kilka dni (oczywiście można ten sprzęt zostawić żeby sobie stał te kilka dni jeśli to pustkowie bez ludzi) bo akurat pojawiły się chmurki i zasłoniły słoneczko.

Napisano

To ja wiem. Ale chodzi mi o, ile klatek trzeba było złapać na pojedyncze ujęcia w tym filmie. Jest ich sporo, podobne czasy mają na pierwszy rzut oka.

Napisano

Świetny materiał!

Kolory smakowite i całość ładnie poskładana.

 

Szkoda, że nie ma więcej kadrów jak w 0.24 i 2.37, 2.39.

 

Z ciekawości, byłeś już w Islandii, że tyle kadrów ciekawych masz czy byłeś z jakimś przewodnikiem?

A może tam co 50km coś niesamowitego można wypatrzeć :)

 

Jeszcze raz gratulacje.

 

Pozdrawiam

Michał

Napisano

Dzięki wszystkim :)

 

Przepięknie to wyszło. Czad!

Ile czasu zajmuje nagranie takiego jednego ujęcia?

 

W przypadku filmu z Islandii ujęcie nagrywało się średnio 15-20minut 150 klatek. Czasem jeżdżę na noc za miasto kręcić ujęcia z ruchem gwiazd - tutaj to już robota na 3-5h na takie 150 klatek.

Setup ujęcia trwa czasem 10min, w najdłuższym przypadku na Islandii - 1.5h

 

SWRSC: http://www.myworldmymagic.com/ Ładnie. Ale czy to znaczy, że wizualizacjami się już nie zajmujesz?

 

Wizualizacjami cały czas się zajmuję :) MY MORLD MY MAGIC to już dla relaksu, trzeba coś robić hobbistycznie, bo oszaleć można :)

Jeżeli są chętni na podglądanie poczynań to zapraszam na stronę domową www.myworldmymagic.com oraz profil facebook: https://www.facebook.com/myworldmymagic

 

Świetny materiał!

Kolory smakowite i całość ładnie poskładana.

Szkoda, że nie ma więcej kadrów jak w 0.24 i 2.37, 2.39.

Z ciekawości, byłeś już w Islandii, że tyle kadrów ciekawych masz czy byłeś z jakimś przewodnikiem?

A może tam co 50km coś niesamowitego można wypatrzeć :)

Jeszcze raz gratulacje.

Pozdrawiam

Michał

 

Dzięki! Na Islandię wybrałem się w jednym konkretnym celu - nakręcić timelapsy. Pojechałem z dwoma kolegami do pomocy, przez 12 dni spaliśmy pod namiotem, myliśmy się w strumykach i pod wodospadami. Bez przewodnika - wszystko w ciemno jadąc przed siebie. Na Islandii krajobraz drastycznie zmienia się momentami dosłownie co 5-10km. Na filmie chciałem właśnie pokazać jak różnorodna jest wyspa.

Zdecydowanie polecam...magia.

 

SWSRC Super wyszło :D Mógłbym prosić o zdjecie jak wygląda taki ustawiony już sprzęt do robienia takich filmów?

 

Proszę bardzo: 946000_601013846617155_1006214226_n.jpg

 

Cieszę się, że się podoba :) Nie wiedziałem jak taki film się przyjmie, ale od wczorajszej publikacji zaczął rozprzestrzeniać się w niesamowitym tempie co zaowocowało tym, że mam zapał do kolejnych realizacji. Najprawdopodobniej będą to nocne klimaty - zorza polarna, droga mleczna etc.

 

Pozdrawiam,

SWRSC

Napisano

Myślę, ze to paspwaloby bardziej do działu foto jaki osobny wątek.mogę przenieść bo to ciekawe.

 

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk

Napisano

Niesamowite mi się wydaje to, że ta szyna ma chyba 2m, a na filmie na się wrażenie, jakby całość na której to jest zamontowane było sporo większe. Będę śledził.

 

Będzie coś z Polski kiedyś?

Napisano

Wow, dzięki za fronta :)

 

Szyna ma 2m, wrażanie dłuższej jazdy to zasługa szerokiego obiektywu (16mm).

Na wiosnę będę kręcił timelapsy w Warszawie, chciałbym pokazać ją moimi oczami, zmierzyć się z dokumentem.

Napisano

Kamera na tej szynie jakoś bardzo powoli się przesuwa? Jak to wygląda? Bo z filmów, nagrywania, montowania jestem kompletna nogi i jak to wygląda z technicznego punktu, że na ujęciu kamera porusza się powoli a chmury śmigają, że aż miło?

 

A sam filmik boski.

Napisano

Ooo jakie do dobre:) Aż zapragnąłem odejść od kompa i zobaczyć co słychać za oknem...Tylko że w mojej robocie nie ma okien:)

Dziękuję Ci za tak mega wielkie poświęcenie czasu i pokazanie światu co tam się kryje w różnych zakątkach ISLANDII:)

Nie wiem czy kiedykolwiek tam dojadę i zobaczę to na własne oczy, ale teraz wiem o czym mogę marzyć:)

Pozdrawiam

Napisano

Kapitalne to Swierszczu i w sumie nie wiem co wiecej powiedziec, takie to dobre :)

 

Jakiego aparatu uzyles i obiektywu ? I czy moglbys zamiescic kilka kadrow bez post (szczegolnie tych ktore wyglada tak zielono (duzo trawy) na filmie))

 

Gratuluje bo to chyba pierwszy front z dzialu fotografia jaki sie zdarzyl na max3d.pl :)

Napisano

Kozacko wyszło! Ja myślałem że trzeba pochodzić z innej planety żeby zrobić takie rzeczy a tu proszę, można po porostu spakować sie i wyruszyć w trasę z kolegami. Dobry pomysł na to żeby zrobić z tego projekt ze stroną i etc. Z niecierpliwością czekam na więcej :)

Napisano

Pokaż siatkę ;) Gratuluje super robota, kiedyś nawet się zastanawiałem nad timelapse'ami w wizkach, widziałem takie ujęcia na stronie Luxigon'a.

Napisano

Zorza polarna? Droga mleczna? Na kolejna wyprawę jadę z Tobą:D

 

Co do filmiku, to wygląda jak materiał rodem z National Geographic :) Po prostu pięknie :)

 

Kiedyś próbowałem timelaspe kręcić gwiazdom, ale nie mam odpowiedniego do tego sprzętu i drogi mlecznej nie widać:P (albo nie umiem tego odpowiednio ustawić:D )

 

*****

Napisano (edytowane)

Bardzo mi się podoba. Szczerze mówiąc... kolejna rzecz, zachęcająca do ujrzenia lub usłyszenia piękna Islandii. Z kilku rzeczy mogę wymienić zespół sigur rós. Na pewno ten timelapse kogoś zainspiruje. Świetny autorski popis na koniec timelapsa.

 

Nuta na szóstkę. Byłem mile zaskoczony, bo po minucie, dwóch byłem pewien, że wrzuciłeś Sigura. Nie zawiodłem się :)

 

Czekam na dokumentację Warszawy z Twoich oczu. Gratuluję sporego wysiłku włożonego w pracę.

 

Pozdr.

Edytowane przez Camel
Napisano

Dziękuję wszystkim za pozytywny odbiór :) Sporo energii dajecie!

 

Kamera na tej szynie jakoś bardzo powoli się przesuwa? Jak to wygląda? Bo z filmów, nagrywania, montowania jestem kompletna nogi i jak to wygląda z technicznego punktu, że na ujęciu kamera porusza się powoli a chmury śmigają, że aż miło?

A sam filmik boski.

 

Sterownik szyny daje ogrom możliwości jeśli chodzi o szybkość przesuwania się wózka z aparatem. Na Islandii fotografowałem ustawiając sterownik w tryb shoot-move-shot, czyli strzelenie zdjęcia, następnie wózek przesuwał się po szynie o wyznaczoną precyzyjnie odległość, po czym robił kolejne zdjęcie. I tak do końca szyny. Przez to, że zdjęcia robione są w pewnych odstępach czasu uzyskujesz właśnie zauważalny ruch chmur. Innymi słowy - wyobraź sobie, że nagrywasz 20min ujęcie na chmury po czym przyśpieszasz je do 6 sec - efekt identyczny :)

 

[video=youtube_share;XRBohuQs2MY]http://youtu.be/XRBohuQs2MY

 

Ooo jakie do dobre:) Aż zapragnąłem odejść od kompa i zobaczyć co słychać za oknem...Tylko że w mojej robocie nie ma okien:)

Dziękuję Ci za tak mega wielkie poświęcenie czasu i pokazanie światu co tam się kryje w różnych zakątkach ISLANDII:)

Nie wiem czy kiedykolwiek tam dojadę i zobaczę to na własne oczy, ale teraz wiem o czym mogę marzyć:)

Pozdrawiam

 

Miło mi to słyszeć - życzę powodzenia w realizacji marzeń :)

 

Kapitalne to Swierszczu i w sumie nie wiem co wiecej powiedziec, takie to dobre :)

Jakiego aparatu uzyles i obiektywu ? I czy moglbys zamiescic kilka kadrow bez post (szczegolnie tych ktore wyglada tak zielono (duzo trawy) na filmie))

Gratuluje bo to chyba pierwszy front z dzialu fotografia jaki sie zdarzyl na max3d.pl :)

 

Dzięki! Film kręciłem Canonem 5D mark III, szkła:

- Canon 16-35 f2.8

- Canon 24-105 f4.0

- Canon 50mm f1.4

- Canon 70-200 F2.8

 

Kilka kadrów bez Postpro:

 

30w8.jpg

 

y0ov.jpg

 

76rw.jpg

 

hi7w.jpg

 

 

Zorza polarna? Droga mleczna? Na kolejna wyprawę jadę z Tobą:D

Co do filmiku, to wygląda jak materiał rodem z National Geographic :) Po prostu pięknie :)

Kiedyś próbowałem timelaspe kręcić gwiazdom, ale nie mam odpowiedniego do tego sprzętu i drogi mlecznej nie widać:P (albo nie umiem tego odpowiednio ustawić:D )

*****

 

NIe trzeba jakiegoś super sprzetu, żeby fotografowac gwiazdy. Wiadomo, im lepszy aparat tym lepiej, ale już na najprostrzej lustrzance czy lepszym kompakcie jesteś w stanie wydobyć masę gwiazd na niebie :)

Wystarczy długi czas naświetlania, np 20sekund. Ważne, żeby robić to za miastem, gdzie niebo jest ciemniejsze, niezanieczyszczone światłem miasta. Takie 60km za miasto w pustą okolicę jest rozsądną odległością. Brak księżyca również wskazany.

 

Tutaj co udało się wydobyć 30km od Warszawy:

 

y9uv.png

 

A tutaj już 40km, kompozycja kilkudziesięciu ekspozycji ukazująca ruch gwiazd na niebie:

 

g3kb.png

 

Drogę Mleczną planuję fotografować w naszych Bieszczadach (najciemniejsze niebo w Polsce, efekty pierdylion razy lepsze niż to co widzicie na powyższych zdjęciach) oraz w Norwegii.

 

Jeszcze raz dziękuję za pozytywne komenty :)

Napisano

Wow no stary, dzięki za info. Mam do dyspozycji Sony Alfa 35, ale nigdy nie wyszły mi takie zdjęcia jak u Ciebie:) Co prawda robiłem w małym miasteczku (na obrzeżach) zwrócony plecami do miasta, było ich trochę, ale kształtu drogi mlecznej nie było widać:)

Będę musiał wziąć samochód i pojechać te 40 km w busz:D

Jeszcze raz dzięki wielkie!

Napisano

To poczekaj do lata, bo teraz możesz fotografować jedynie jej końcowy rękaw. O tej porze roku z Polski nie jest widoczne jej centrum, więc nie ma sensu się jeszcze porywać.

Napisano

Dzięki za ten ostatni post. Gwiazdy jak na słaby efekt wyszły jak dla mnie rewelacyjnie.

A możesz coś napisać o tej szynie i sterowniku? Ile kosztuje taki sprzęt? Czy na nim można montować dowolne aparaty?

Napisano (edytowane)
Dzięki za ten ostatni post. Gwiazdy jak na słaby efekt wyszły jak dla mnie rewelacyjnie.

A możesz coś napisać o tej szynie i sterowniku? Ile kosztuje taki sprzęt? Czy na nim można montować dowolne aparaty?

 

Listwa wraz z sterownikiem, wózkiem i elementami montażowymi kosztuje obecnie 920 dolarów. Można ją dostać jedynie w stanach. Jest to obecnie najtańsze rozwiązanie jakie istnieje na rynku. Oczywiście poza rozwiązaniami domowymi. W tym przypadku jesteśmy w stanie zamknąć się w kwocie 1200zł-1800zł,a le wszystkie elementy musimy wykonać sami. Kiedyś się do tego zabierałem, ale konstrukcja nie gwarantowała 100% niezawodności, gabarytowo była większa niż rozwiązanie od dynamic-perception, zatem zapał ostudziłem i zadecydowałem skorzystać ze sprawdzonego rozwiązania.

 

Sterownik zarządza ruchem wózka po listwie oraz migawką aparatu. Daje możliwość ustawienia odległości jednego "kroku" wózka, lub jego szybkości przesuwania w trybie ciągłego ruchu, Wygaszenie ruchu na końcu listwy lub przyśpieszenie na samym początku. Dodatkowo mamy możliwość napisania własnego oprogramowania zwiększając tym sposobem jego możliwości. Sterownik ma wyjścia na dwa silniki, pod jedno podpinamy silniczek odpowiedzialny za ruch wózka pod szynie a pod drugie możemy np. podpiąć silnik odpowiedzialny za panoramowanie aparatu. Niestety tego drugiego rozwiązania jeszcze nie posiadam.

 

lud3.jpg

 

Szyna wykonana jest z amelinium, ma 2m długości a sam montaż wszystkiego jest banalnie prosty. Trudniejsza jest obsługa samego sterownika, trzeba trochę poćwiczyć zanim osiągnie się etap "wiem co chcę nakręcić i jak do tego ustawić timingi). Mi zajęło to jakieś pół roku przygotowań, ale nie jakoś specjalnie intensywnie.

 

y3fh.jpg

 

Czasem warto weryfikować w czasie rzeczywistym to co łapie aparat podczas nagrywania ujęcia. Szkoda by było stracić 20min, czy w nocnych przypadkach kilka godzin sesji). Z pomocą przychodzi tablet podpięty do aparatu, który na bieżąco czyta wykonane zdjęcia. Korzystając z odpowiedniego oprogramowania możemy zasymulować późniejszą obróbkę materiału (balans bieli, expozycję, kontrasty, grading etc.).

 

 

 

niif.jpg

 

Przy każdym nagrywanym ujęciu zapisywałem wszystkie niezbędne informacje do późniejszej pracy z materiałem (a bardziej weryfikacji, które ustawienia lepiej się sprawdziły od innych) To mój pierwszy poważniejszy projekt timelapse, cały czas się uczę. Dlatego też spisywałem dane EXIF (w niektórych technikach nagrywania ujęć niestety je tracimy, nie są zapisisywane wraz ze zdjęciem)

 

hlzh.jpg

 

@gnacik: fajne w sumie, ale na rynku jest już trochę rozwiązań, które pozwalają zrobić to samo. Zaleta tego co podpiąłeś jest taka, że tutaj mamy all-in-one :)

 

Czy to pierwsze zdjęcie gwiazd to robiłeś HDR (w sensie to łączenie ~3zdjęć) czy to post pro że kolory tak świetnie wyszły?

 

Jest to jedno zdjęcie, posprodukcja w Camera RAW

Edytowane przez SWRSC
Napisano

Co do informacji o wykorzystaniu tabletu to jakiego oprogramowania używasz? Całkiem niedawno zastanawiałem się nad kupnem rozwiązania CamRanger (http://camranger.com/), ale trzeba go też sprowadzić z USA. Jest to całkiem interesujące bo wykorzystuje wifi do łączenia z aparatem..

Napisano

@SWRSC: Dzięki za tak obszerne wyjaśnienie. Właśnie byłem u znajomego, który zajmuje się fotografią i pokazałem mu timelapse. Miał sporo pytań, a tym postem odpowiedziałeś na większość.

 

A jeśli chodzi o postprodukcję? Myślałem, że o tym było wcześniej, ale nie doczytałem. Jeśli chodzi o łączenie poszczególnych zdjęć. Używałeś po prostu Photoshopa i tam nanosiłeś poprawki? Zastanawiam się czy Lightroom ma coś do tego.

Napisano

bardzo piękna robota :)

zajawe mam poczwórną, bo właśnie żona pojechała kręcić film na islandie :) i jej też się bardzo podoba Twój materiał :)

 

p.s. specami od timelapsów są ludzie od astronomii i fotografii astro.

Napisano

@Adek - są różne szkoły, ja wybrałem After Effects + Premiere. Jeżeli potrzeba wykonać deflicker, najczęściej dochodzi do tego LRTimelapse.

Przy następnym przesiąde się najprawdopodobniej na Nuke ze względu na szybkość.

 

@bartolomeo: powodzenia żonie :) co do speców- moim zdaniem zupełnie odwrotnie. Nocne timelapsy nieba nagrywa się imo najłatwiej. Najtrudniej te, w którym występuje szybki ruch (auta, ludzie)

  • Like 1
Napisano

@SWRSC: dzięki. A apropo gwiazd. Napisałes, że to nie jest trudne. Faktycznie na "kompakcie" lepszym jesteś w stanie coś takeigo co tu zamieściłeś osiągnąć? Chyba samo ustawienie czasu nie wystarczy?

Napisano

"Łatwość" nocnych timelapsów polega na tym, że mamy w nich znacznie większą tolerancję ustawień w stosunku do uzyskiwanego efektu niż w przypadku timelapsów z samochodami i ludźmi, gdzie ta tolerancja jest bardzo niska.

Dokładniej mam na myśli o wartości przysłony, ISO i prędkości migawki. Generalnie wystarczy długi czas naświetlania. Od jakości aparatu zależy już tylko to, jak wysokie ISO bedziemy mogli ustawić i tym sposobem skrocić czas naświetlania matrycy (daje nam to wieksza kontrole na szybkoscia ruchu gwiazd na timelapse) oraz rozdzielczość. Wiadomo też, że w większości kompaktów nie mamy dostępu do plików RAW. Jest to spore ograniczenie, jednak nadal jesteśmy w stanie wydobyć drogę mleczną oraz tysiące gwiazd.

 

Mówiąc o niskiej tolerancji na ustawienia w przypadku timelapsów z ludźmi i samochodami mam na myśli to jaki efekt uzyskujemy - minęło sporo czasu zanim udało mi się uzyskać bardziej filmowy look dziennego timelapsa z ruchem ludzi i samochodów. W przypadku złych ustawień otrzymujemy bardzo klatkujący ruch na sekwencji. A chodzi o to, żeby stworzyć odpowiedni motion blur aut i ludzi, tak, by obraz przypominał bardziej jako nagrany kamerą niż sekwencję złożonych zdjęć.

Napisano

Piękności! Z chęcią zobaczę przyszłe twoje wytwory:)

 

Z ciekawości, nie kręciło by cię zrobienie zbliżenia na jakieś np, porosty albo mech? Też z takim przejazdem po szynie?

Gdyby chodziły między tym jakieś owady, byłoby świetnie:)

 

O ile to w ogóle technicznie możliwe

Napisano

Z ciekawości, nie kręciło by cię zrobienie zbliżenia na jakieś np, porosty albo mech? Też z takim przejazdem po szynie?

Gdyby chodziły między tym jakieś owady, byłoby świetnie:)

O ile to w ogóle technicznie możliwe

 

Masz na myśli świerszcze? :D

To mnie właśnie boli, że tego nie zrobiłem :) Jakieś makro przebitki, jak najbardziej jest to możliwe.

 

@Riko: Dzięki!

Napisano

Grading w większości samym Camera RAW bezpośrednio w AE. W premierze poszły może ze dwie skromne korekty na dwóch ujęciach (kontrast)

Napisano (edytowane)

Super ujęcia, gratulacje. Fajnie zrealizowany projekt. Twoja praca zachęca do podobnych podbojów:)

 

Z tego co pisałeś podjąłeś decyzję ściągnięcia sprzętu ze stanów - czy do kwoty takowego gotowego produktu doliczyli tobie jakiś podatek?

 

Sam zastanawiam się nad sensem budowania własnej konstrukcji, dylemat jest podobny (można wykonać precyzyjniejszy układ, za 1/3 ceny (przykład pasek do napędu firmy "DP" 20-30 dolarów- w Polce jakieś 30 zł jeśli nie mniej). Całe panele sterownicze z wyświetlaczem LCD, kontrollery, to koszt 600 zł. Produkt DP jest natomiast sprawdzoną, gotową i lekką konstrukcją - o co przecież chodzi będąc w trudnym terenie - nie mówiąc już o zaoszczędzonym czasie który nie przeznaczamy na konstruowanie:)

Edytowane przez pixelangel
Napisano

Hej,

Dzięki! do kwoty produktu doliczone zostało cło w wysokości około 2k oraz niecały 1k za transport. Trzeba się z tym niestety liczyć, chocicąz niby są sposoby na ominięcie cła poprzez umówienie się ze sprzedawcą, by nie dołączał do paczki faktury VAT a przesłał ją elektronicznie. Nie wiem czy to działa.

 

Co do własnej konstrukcji to tak jak już na PW pisałem - w przypadku takiej wyprawy sprzęt wystawiony był na bardzo ciężkie warunki, zarówno atmosferyczne jak i siłowe (dla niektórych ujęć trzeba było wtargać listwę gdzieś, gdzie była narażona na obicia podczas wnoszenia etc). Jeżeli jesteś w stanie zrobić trwała i stabilną konstrukcję - zaoszczędzisz. Problem jest ze sterownikami, gotowe na rynku są sporych rozmiarów, co też nie ułatwia sprawy w konstrukcji wózka do którego mocujesz aparat.

Napisano

Zatem to jest chyba dobry moment na rozkręcenie biznesu wprowadzając podobne rozwiązania na rynku europejskim:) suma 6 tyś zł za liniowy napęd ze sterowaniem nasuwa takie myśli, "jednak opłacało się studiować budowę maszyn":). Taki sterownik, panel kontrolny nie musi być integrowany z sankami na których mamy przemieszczający się aparat, to samo dotyczy napędu -> widać to na gotowych konstrukcjach jeszcze droższych i stabilniejszych, również sprzedawanych w US:(. Oni robią naprawdę niesamowite pieniądze na tych konstrukcjach. Dla przykładu, zautomatyzowane montaże do astrofotografii, gdzie mamy precyzyjne prowadzenie servo, z kontrolerem:) to koszt od 2 tyś zł.

Napisano

Czołem max3d.pl !!!!

Mam małą prośbę :)

Jest do wygrania wycieczka na Islandię. Wypożyczalnia samochodów, z której korzystałem na Islandii organizuje go dla swoich klientów. Trzeba podzielić się video z wyprawy - dodałem swój film timelapse. Profil z największa ilością lików wygrywa. Trzeba wejść na tą stroną i kliknąć "like"

 

Jeśli macie chęci to będę wdzięczny za udostępnienie tej prośby swoim znajomym :)

 

DZIĘKI !!!

 

http://sadcars.com/win-a-free-trip-to-iceland-contestants/4/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności