Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

hNWqWse.png

 

Zbierzmy w tym wątku najważniejsze informacje z Zbrush Summit. :) Poprzedni news o zbrushu jest zaśmiecony przez kilka stron domysłów więc tutaj zróbmy pigułkę najważniejszych konkretów.

 

Rozpiska prezentacji:

http://pixologic.com/summit/schedule/

 

- Nowa wersja zbrusha to 4r7, jest to ostatnie wydanie z gałęzi 4 oraz ostatnia 32-bitowa wersja zbrusha.

- Użytkownicy będą mieli dostęp do wersji beta 4r7 w 64 bitach już niebawem.

- Kolejny zbrush po 4r7 będzie w tylko 64-bitowy, prace są już w toku.

- Pełna integracja z Keyshotem. Przenoszenie sceny jednym kliknięciem.

- Super szybkie narzędzia do polymodelingu!

- Dynamic subdivision surface- Podgląd siatki jako subdiv który nie modyfikuje bazowej geometrii.

- Poprawione Crease edges z kontrolkami.

Edytowane przez Monio
  • Like 1
  • Odpowiedzi 97
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Spoko. Slucham wszystkiego jak leci tak czy siak. Ale mam nadzieje ze ktos to nagra albo cos bo jesli to beda trzy rozne prezentacje nowosci to akurat mi wypadl wyjazd w weekend... uhhh....

 

Scott Patton i John Rosengrant... Te ich historie sa tak niesamowite ze prawie zaczalem klaskac sam w pokoju przed kompem :D

Edytowane przez Nezumi
Napisano (edytowane)

Obejrzałem 2 pierwsze prezentacje, ale musiałem już się położyć. Dużo sentymentalnego stuffu mało konkretów, ogólnie kawałek historii. Pierwszy pan pokazał ,że nie trzeba znać jakoś extra narzędzie by być zajebistym. Choć nic ciekawego na ekranie nie pokazał. W sumie chyba był niewyspany.

 

Wstałem specjalnie na prezentację Pixologic. Z tego co słuchałem to będzie dostępna wersja 64bit R7 w wersji beta, a panowie pracowali na 64bit własnie. Wersja beta będzie dostępna dla każdego.

 

Padło również hasło ,że będą filmiki na YouTube.

 

Pozwoliłem sobie edytować ,bo Monio edytował główny wątek więc po co powielać informacje.

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano

Może to nie piątka ale skoro są 64-bity to ja nie narzekam. Może być beta, pewnie i tak będzie bardziej dopracowana niż pełne wydania blendera. :D

Te narzędzia które pokazali do polymodelingu to są świetne. Chciałbym zobaczyć takie rozwiązania we wszystkich programach 3d. Koncepciarze 3d mogą już piszczeć z zachwytu.

 

Seba- Potwierdzam. Goście mówili że wersja na której pracowali to 4r7 64Bit.

 

Czekamy do jutra na kolejne informacje. :)

Napisano

Joseph smigal z nowym toolem a przykładowe modele już w ogóle zniszczyły.

Już się doczekać nie mogę żeby sobie użyć B-)

Fajna sprawa z Keyshotem i cena też nie wygórowana. Zbrush się usamodzielnia.

 

Mam cichą nadzieję że zrobią coś z bpr..

Napisano

O jak bardzo to daje rade :O Pytanie czy bedzie mozna cos modelowac majac blue printy (widzialem chyba jakis traktor tam z refkami... Ale co z dokladnymi wymiarami? Jak to dopieszcza to bedzie jazda. Nie moge sie doczekac jutra :O

Napisano

Świetne narzędzia pokazali ale tak po cichu liczyłem na wersje dla linuxa. Przy ver 4rx nie spodziewałem ale już przy 5 i to 64 bit only mogli by już przeportować tym bardziej że jest przecież wersja dla mac a to bardzo blisko do linucha.

Napisano (edytowane)

Reanimator -Aby nadać skrót na wybraną funkcje wystarczy kliknąć na jej guziczek z Ctrl + Alt ..i wtedy wpisujemy sobie dowolny skrót ( na górze pod paskiem opcji ukazuje się wtedy wtedy "Pres aby key combination to asign custom hotkeys..." Pod całe patety tzn. okna dialogowe też da się skróty stworzyć -aby wyskakiwało w miejscu gdzie memy kursor( mega praktyczne) ale najpierw takie okno dialogowe trzeba sobie samemu stworzyć i samemu tam upchać te guziczki które chcemy, bo pod domyślne palety np Deformation czy Geometry jakoś skróty nie działają... i ciekawe co tam jeszcze pokażą nowego jutro i pojutrze -wszak obiecują pokazać ;)? Narzędzie to polymodelingu w Zbrushu to świetny krok -ale przydało by się do tego coś dobrego do retopo -coś pokroju tego co jest w 3Dcoat albo Topology Pen z Modo...tak sobie marzę ;)

Edytowane przez operonxyz
Napisano

"- Super szybkie narzędzia do polymodelingu!"

 

Nie oglądałem transmisji, ale to brzmi bardzo ciekawie. Czy jest gdzies w sieci jakis material prezentujący możliwości tego narzędzia?

 

@edit

Ok, filmik jest na poprzedniej stronie a narzedzie pokazywane jest w ~17 minucie, dla tych których też to interesuje :D

Napisano

na razie z tego co widziałem ten polymodelling jest bardzio sexy( chociaż mam nadzieję że nie będzie zbyt intuicyjny), gdyby tylko jeszcze postarali się o dobre retopo...

Napisano

Pięknie, naprawdę pięknie. Marzyło mi się kiedyś, aby ZBrush się odrobinę usamodzielnił i można było w nim wymodelować coś twardego. Potem przyszedł czas na shadowbox. Już mi się wydawało, że nic więcej w tym temacie nie zrobią, a tutaj taka nispodzianka! Pixologic wciąż nie przestaje zadziwiać.

 

Ja też bym chciał fajne narzędzia do retopo. Myślę że kiedyś je zrobią :) .... nie, oni na pewno je zrobią!

Napisano

O 23 trzeba będzie włączyć na demonstracje! Może się cośik wygra, pytania są proste :)

 

Fajnych gości pokazaują, nie? Ciekawie gadają o branży, woprkflow itd.

Jak Max Ulichney - nie wiedziałem, że można się tak podniecać skanami ;)

 

Dzisiaj zapowaida sie kozacznie. Szkoda, że nie dam rady obejrzeć wszystkiego/

Napisano (edytowane)

Jak ktoś się spóźnił na dzisiejsze prezentacje to ja sobie przewinąłem do tylu na stronie. Acha nie dziękujcie mi za link. Ktoś wrzucił na Lunhcrunch Facebooka.

 

Na dzisiejszym chacie Pixologic wspomniał ,że za jakiś czas pojawią się filmiki na YT i najprawdopodobniej na ZBcentral Tylko ze maja dużo materiału do obrobienia.

 

 

Oki update odnośnie Zbrusha Day 2 :

- czyli na pewno ostatni wypust wersji 4

- 32 bit wersje dziś pokazują (będzie publiczna beta 64bit Widows/Mac)

- Zbrush Bridge z Keyshotem /przecena z 349$ na 249$ w dniu wyjścia ZBrush 4R7 (pokazali jak to działa)

- tools'y do modelowania (powtórka z rozgrywki), creasing i nowe subdivisions.

 

Dużo się powtórzyli, wręcz prawie ludzie się oburzyli, ale w końcu pokazali coś nowego. Dużo skupiają się wokół nowego narzędzi do polimodelingu, które jest ,że tak powiem nawet fajne :) Nowe opcje z bridgem. Creasing jest w końcu normalnie rozwiązany.

 

 

Coś nowego. :

- Nanomesh - na wybranych poligonach - taki "populate" , czy scatter ale z kontrolą, nad kształtem etc. Dodam ,że nie trzeba zagęszczać siatki jak w przypadku micromesh'a. Używany jest insert mesh

Fajna sprawa przy edycji subtool'a będącego insertmeshem mamy update w nanomeshu. Przy edycji Mostu na ktroy jest rozłożony nanomesh. Updatuje się wszystko w czasie rzeczywistym.

Nanomesh nie musi być zamieniany na geometrię w Zbrushu by przenieść go do Keyshota przez Bridge.

 

-Upgrade do 4R7 - Free , ale Bridge chyba już płatny :P.

 

Koniec!

 

Fajne nagrody były. Chłopak wygrał Wacoma Pro, a inny figurke anatomiczna z 3d, a ostatnia osoba drukarke 3d Cube printer.

 

No to teraz Disney.

Edytowane przez Sebazx6r
Napisano (edytowane)

Sebazx6r - grubo się zastanawiałem czy nie puścili w streamingu pokazu z wczoraj, do momentu jak Grassetti wyszedł z pokoiku obok :)

 

ps. czy wymodeluje pokazowo wszystko tak samo? ;)

ps2. modeluje tak samo, ale były błędy w działaniu :P

ps3. fakt oburzenie na czacie niesamowite, ludzie powinni mieć trochę więcej dystansu :)

Edytowane przez gryzon
Napisano

Ten nanp mesh to nic inmego jak Replicatory z Modo. Dokladnie taka sama funkcjonalność wiec szalu nie ma. Aha I z Brisj uzuwa teraz Pixar subdivision surfaces, dlatego może mieć rozne rodzaje wygładzania krawedzi w zaleznosci pod levela powierzchni - w modo stamdart od lat. A no o "bridge tool" tako sam kal w modo od samego początku. Fajnke ze kest to w Zb ale ma razoe szalu nie ma.

Napisano

Jeszcze trzeba dodać usprawnienie dla nawigacji. Teraz będzie jak należy czyli nawigujemy względem kursora po uprzednim wcisniecia "prawego klawisza mychy".

 

Moim zdaniem fajnie że czerpią rozwiązania np. z modo. Jakoś nikt się nie burzy kiedy inne softy ripowalo co się da z ZBrusha.

 

Ciekawe jaki deal z Keyshotem? Jakoś za tanio 350$.

 

Kurcze, fajne nagrody. Akurat musiałem spadać w trakcie pierwszego pytania :-[

Napisano

Tomku - dokładnie zauważyłem od razu tych kilka analogii, o których wspomniałeś. Ale jeśli dodawać jakieś rozwiązania klasycznego polymodelingu do ZBrusha, to fajno, że inspirują się Modo - to w końcu jeden z najlepszych softów do modelowania.

Napisano

Tu mam odpowiedzi. Keyshot dla ZBrusha to to samo co keyshot HD (cena 995$), tylko bez możliwości importowania, czyli działa wyłącznie z ZBrushem.

 

Tu faq i link do całego posta

ZBrush 4R7 FAQ

 

Q: When will ZBrush 4R7 be released?

A: Release date, upgrade instructions and feature list will be posted at a later date.

 

All registered users - including those who will purchase ZBrush between now and the release of ZBrush 4R7 - will receive the 4R7 update free of charge!

 

Q: What is a ''Public Beta''?

A: It's a special edition of ZBrush 4R7 64-BIT. The features are exactly the same as the 32-BIT 4R7 version but we have updated the core of ZBrush to take full advantage of 64-BIT processing power and memory (RAM) capabilities.

 

Q: Is the KeyShot for ZBrush Bridge the KeyShot renderer?

A: No. The bridge only sends data from ZBrush to KeyShot. You still need to actually have KeyShot 5 or above installed on your computer in order for it to be able to render.

 

Q: What is "KeyShot for ZBrush"?

A: KeyShot for ZBrush will be the latest KeyShot version, designed to work exclusively with the "ZBrush to KeyShot" bridge. Both will be available concurrently with the release of ZBrush 4R7 and available at an introduction price of USD 249.

 

Q: If I already have KeyShot, can I get the ZBrush to KeyShot Bridge by itself?

A: Yes. The price for the Bridge by itself will be announced at a later date.

 

Q: Is "KeyShot for ZBrush" a full version of KeyShot?

A: YES! This special edition has all of KeyShot's features but is designed to work exclusively with the "ZBrush to KeyShot Bridge". ("KeyShot for ZBrush" is equivalent to KeyShot HD without the importers).

 

Q: Will ZBrush 5 have a 32-BIT version?

A: No. ZBrush 4R7 will be the last 32-BIT version.

 

Q: Which features will ZBrush 5 contain?

A: We are not announcing the features for ZBrush 5 yet, except that it will be 64-bits for Windows and Macintosh systems.

 

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?188264-Presenting-ZBrush-4R7

Napisano

Ja osobiscie mam bardzo mieszane uczucia .Biora sie za polymodeling a nieruszaja interfejsu . Dla mnie jako niedzielnego uzytkownika ZB jest to niedoprzejscia. Sztuka dla sztuki...

Napisano

Mam nadzieję że w kolejnej odsłonie ruszą temat retopologii. Na obecny moment zrobienie np. retopo postaci średnio skomplikowanej w Z-ce jest nieopłacalne czasowo.

Napisano (edytowane)

Juz myslalem ze nie bedzie narzekania ale nie zawiodlem sie - no i niesmiertelny temat UI zostal podniesiony. Bez tego nie czulbym ze nowa wersja wychodzi :D

 

Moze jestem prostaczkiem i byle co mnie zachwyca (rowniez toole nowe ktore byly w innym sofcie ktorego nie uzywam...) ale jak uzyl move toola na tym moscie i wszystko sie natychmiast ladnie zaktualizowalo to zrobilem wielkie oczy :D

 

Jakby ktos chcial obejrzec filmik z drugiego dnia to tu jest:

 

Edytowane przez Nezumi
Napisano
Juz myslalem ze nie bedzie narzekania ale nie zawiodlem sie - no i niesmiertelny temat UI zostal podniesiony. Bez tego nie czulbym ze nowa wersja wychodzi :D

 

]

 

 

Nezumi nie ma lekko :P Nie znam nikogo kto by nie przyznawal mi racji :P Oczywiscie do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic . Mysle ze o ile przy samym skluptowaniu pewnie sie da ale przy polymodelingu poprostu to nie przejdzie.

Niedawno skladalem tajlowana sciane z cegiel w ZB i wymieklem .Zrobilem ta scene w Mayi wcholere szybciej i dokladniej mimo ze wazyla 20 milionow trojkatow... Kurde nie kumam jak mozna sobie tak strzelac w stope tym interfejsem.

Napisano

Zapowiada sie nieziemsko! Heh narzekanie musi byc, nieodzowny styl ludzi z małymi i wiekszymi problemami!

Ja tam nie narzekam, R6 wymiata a R7 z nowymi opcjami polymodelingu rozbraja. Cos mi sie wydaje, ze Autodesk zrobi nadzwyczajne zgromadzenie, bo w tyle zostaja.

Napisano
...Zrobilem ta scene w Mayi wcholere szybciej i dokladniej mimo ze wazyla 20 milionow trojkatow...

I bardzo dobrze, ze tak zrobiles. Masz dostep do softu, ktory cos lepiej potrafi, to go używasz. Nie masz, radzisz sobie inaczej. A nie mow mi, ze z nowymi opcjami Zbrush nie staje sie nowym standartem w 3D. Czekam na wersje 5, ciekawe czy zaskocza bardziej?

Napisano
Zapowiada sie nieziemsko! Heh narzekanie musi byc, nieodzowny styl ludzi z małymi i wiekszymi problemami!

.

 

nie podniecaj sie tak bo ci jeszcze zylka peknie. To tylko soft. Wytykam cos co mi nie siedzi i nie podchodze do tego osobiscie eh.

Napisano
nie podniecaj sie tak bo ci jeszcze zylka peknie. To tylko soft. Wytykam cos co mi nie siedzi i nie podchodze do tego osobiscie eh.

To nie podnieta tylko satysfakcja! Masz prawo do niezadowolenia, zyjemy w "wolnym" kraju.

Napisano
Jeszcze trzeba dodać usprawnienie dla nawigacji. Teraz będzie jak należy czyli nawigujemy względem kursora po uprzednim wcisniecia "prawego klawisza mychy".

 

To akurat jest już od paru lat, wystarczy włączyć right click navigation czy jakoś tak. Żadna nowość.

Napisano

Mi się wydaje że nie jako nowość tylko jako przypomnienie bo wielu nie zna tego ficzera. I chyba mieli racje;). Zobacz w opcje i jak nie masz zbrusha R7 a masz right click navigation, to znaczy że mam racje:D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności