Monio Napisano 8 Sierpień 2014 Napisano 8 Sierpień 2014 (edytowane) Zbierzmy w tym wątku najważniejsze informacje z Zbrush Summit. :) Poprzedni news o zbrushu jest zaśmiecony przez kilka stron domysłów więc tutaj zróbmy pigułkę najważniejszych konkretów. Rozpiska prezentacji: http://pixologic.com/summit/schedule/ - Nowa wersja zbrusha to 4r7, jest to ostatnie wydanie z gałęzi 4 oraz ostatnia 32-bitowa wersja zbrusha. - Użytkownicy będą mieli dostęp do wersji beta 4r7 w 64 bitach już niebawem. - Kolejny zbrush po 4r7 będzie w tylko 64-bitowy, prace są już w toku. - Pełna integracja z Keyshotem. Przenoszenie sceny jednym kliknięciem. - Super szybkie narzędzia do polymodelingu! - Dynamic subdivision surface- Podgląd siatki jako subdiv który nie modyfikuje bazowej geometrii. - Poprawione Crease edges z kontrolkami. Edytowane 9 Sierpień 2014 przez Monio 1
Nezumi Napisano 8 Sierpień 2014 Napisano 8 Sierpień 2014 (edytowane) Spoko. Slucham wszystkiego jak leci tak czy siak. Ale mam nadzieje ze ktos to nagra albo cos bo jesli to beda trzy rozne prezentacje nowosci to akurat mi wypadl wyjazd w weekend... uhhh.... Scott Patton i John Rosengrant... Te ich historie sa tak niesamowite ze prawie zaczalem klaskac sam w pokoju przed kompem :D Edytowane 8 Sierpień 2014 przez Nezumi
Sebazx6r Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 (edytowane) Obejrzałem 2 pierwsze prezentacje, ale musiałem już się położyć. Dużo sentymentalnego stuffu mało konkretów, ogólnie kawałek historii. Pierwszy pan pokazał ,że nie trzeba znać jakoś extra narzędzie by być zajebistym. Choć nic ciekawego na ekranie nie pokazał. W sumie chyba był niewyspany. Wstałem specjalnie na prezentację Pixologic. Z tego co słuchałem to będzie dostępna wersja 64bit R7 w wersji beta, a panowie pracowali na 64bit własnie. Wersja beta będzie dostępna dla każdego. Padło również hasło ,że będą filmiki na YouTube. Pozwoliłem sobie edytować ,bo Monio edytował główny wątek więc po co powielać informacje. Edytowane 9 Sierpień 2014 przez Sebazx6r
Monio Napisano 9 Sierpień 2014 Autor Napisano 9 Sierpień 2014 Może to nie piątka ale skoro są 64-bity to ja nie narzekam. Może być beta, pewnie i tak będzie bardziej dopracowana niż pełne wydania blendera. :D Te narzędzia które pokazali do polymodelingu to są świetne. Chciałbym zobaczyć takie rozwiązania we wszystkich programach 3d. Koncepciarze 3d mogą już piszczeć z zachwytu. Seba- Potwierdzam. Goście mówili że wersja na której pracowali to 4r7 64Bit. Czekamy do jutra na kolejne informacje. :)
michalo Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Joseph smigal z nowym toolem a przykładowe modele już w ogóle zniszczyły. Już się doczekać nie mogę żeby sobie użyć B-) Fajna sprawa z Keyshotem i cena też nie wygórowana. Zbrush się usamodzielnia. Mam cichą nadzieję że zrobią coś z bpr..
Monio Napisano 9 Sierpień 2014 Autor Napisano 9 Sierpień 2014 Pokazali coś jeszcze po prezentacji Keyshota? Urwało mi stream bo oglądałem z 20 minutowym opóźnieniem.
Nezumi Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 O jak bardzo to daje rade :O Pytanie czy bedzie mozna cos modelowac majac blue printy (widzialem chyba jakis traktor tam z refkami... Ale co z dokladnymi wymiarami? Jak to dopieszcza to bedzie jazda. Nie moge sie doczekac jutra :O
Reanimator Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Jezeli zamiast tych wszystkich okien i przyciskow bedzie mozna uzywac skrotow to bedzie blyskawica.
makak Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Fajnie by było. Ale szybko by można by wtedy modelować. Świetny program.
Idaho Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Świetne narzędzia pokazali ale tak po cichu liczyłem na wersje dla linuxa. Przy ver 4rx nie spodziewałem ale już przy 5 i to 64 bit only mogli by już przeportować tym bardziej że jest przecież wersja dla mac a to bardzo blisko do linucha.
operonxyz Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 (edytowane) Reanimator -Aby nadać skrót na wybraną funkcje wystarczy kliknąć na jej guziczek z Ctrl + Alt ..i wtedy wpisujemy sobie dowolny skrót ( na górze pod paskiem opcji ukazuje się wtedy wtedy "Pres aby key combination to asign custom hotkeys..." Pod całe patety tzn. okna dialogowe też da się skróty stworzyć -aby wyskakiwało w miejscu gdzie memy kursor( mega praktyczne) ale najpierw takie okno dialogowe trzeba sobie samemu stworzyć i samemu tam upchać te guziczki które chcemy, bo pod domyślne palety np Deformation czy Geometry jakoś skróty nie działają... i ciekawe co tam jeszcze pokażą nowego jutro i pojutrze -wszak obiecują pokazać ;)? Narzędzie to polymodelingu w Zbrushu to świetny krok -ale przydało by się do tego coś dobrego do retopo -coś pokroju tego co jest w 3Dcoat albo Topology Pen z Modo...tak sobie marzę ;) Edytowane 9 Sierpień 2014 przez operonxyz
michalz00 Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Najlepsze jak prezentowali bevel albo extrude a całą salę wypełniał jęk ekstazy :P
Sebazx6r Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Dobre retopo plus raycast do bakingu textur i git.
diabelt Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Zobaczymy co jeszcze pokażą, narazie dla mnie szału nie ma. Będzie 64 bit, więc i tak dobrze.
Veezen Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 "- Super szybkie narzędzia do polymodelingu!" Nie oglądałem transmisji, ale to brzmi bardzo ciekawie. Czy jest gdzies w sieci jakis material prezentujący możliwości tego narzędzia? @edit Ok, filmik jest na poprzedniej stronie a narzedzie pokazywane jest w ~17 minucie, dla tych których też to interesuje :D
tr3buh Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 na razie z tego co widziałem ten polymodelling jest bardzio sexy( chociaż mam nadzieję że nie będzie zbyt intuicyjny), gdyby tylko jeszcze postarali się o dobre retopo...
gryzon Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Pięknie, naprawdę pięknie. Marzyło mi się kiedyś, aby ZBrush się odrobinę usamodzielnił i można było w nim wymodelować coś twardego. Potem przyszedł czas na shadowbox. Już mi się wydawało, że nic więcej w tym temacie nie zrobią, a tutaj taka nispodzianka! Pixologic wciąż nie przestaje zadziwiać. Ja też bym chciał fajne narzędzia do retopo. Myślę że kiedyś je zrobią :) .... nie, oni na pewno je zrobią!
tr3buh Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 orientuje się ktos kiedy wypłyną kolejne filmiki do sieci?
Monio Napisano 9 Sierpień 2014 Autor Napisano 9 Sierpień 2014 Jutro i w poniedziałek rano pewnie ktoś wrzuci na yt.
michalo Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 O 23 trzeba będzie włączyć na demonstracje! Może się cośik wygra, pytania są proste :) Fajnych gości pokazaują, nie? Ciekawie gadają o branży, woprkflow itd. Jak Max Ulichney - nie wiedziałem, że można się tak podniecać skanami ;) Dzisiaj zapowaida sie kozacznie. Szkoda, że nie dam rady obejrzeć wszystkiego/
Monio Napisano 9 Sierpień 2014 Autor Napisano 9 Sierpień 2014 Ja poza domem i mnie ominie.:( Niech ktos zapostuje newsy to potem dodam do pierwszego postu.
Sebazx6r Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 (edytowane) Jak ktoś się spóźnił na dzisiejsze prezentacje to ja sobie przewinąłem do tylu na stronie. Acha nie dziękujcie mi za link. Ktoś wrzucił na Lunhcrunch Facebooka. Na dzisiejszym chacie Pixologic wspomniał ,że za jakiś czas pojawią się filmiki na YT i najprawdopodobniej na ZBcentral Tylko ze maja dużo materiału do obrobienia. Oki update odnośnie Zbrusha Day 2 : - czyli na pewno ostatni wypust wersji 4 - 32 bit wersje dziś pokazują (będzie publiczna beta 64bit Widows/Mac) - Zbrush Bridge z Keyshotem /przecena z 349$ na 249$ w dniu wyjścia ZBrush 4R7 (pokazali jak to działa) - tools'y do modelowania (powtórka z rozgrywki), creasing i nowe subdivisions. Dużo się powtórzyli, wręcz prawie ludzie się oburzyli, ale w końcu pokazali coś nowego. Dużo skupiają się wokół nowego narzędzi do polimodelingu, które jest ,że tak powiem nawet fajne :) Nowe opcje z bridgem. Creasing jest w końcu normalnie rozwiązany. Coś nowego. : - Nanomesh - na wybranych poligonach - taki "populate" , czy scatter ale z kontrolą, nad kształtem etc. Dodam ,że nie trzeba zagęszczać siatki jak w przypadku micromesh'a. Używany jest insert mesh Fajna sprawa przy edycji subtool'a będącego insertmeshem mamy update w nanomeshu. Przy edycji Mostu na ktroy jest rozłożony nanomesh. Updatuje się wszystko w czasie rzeczywistym. Nanomesh nie musi być zamieniany na geometrię w Zbrushu by przenieść go do Keyshota przez Bridge. -Upgrade do 4R7 - Free , ale Bridge chyba już płatny :P. Koniec! Fajne nagrody były. Chłopak wygrał Wacoma Pro, a inny figurke anatomiczna z 3d, a ostatnia osoba drukarke 3d Cube printer. No to teraz Disney. Edytowane 9 Sierpień 2014 przez Sebazx6r
gryzon Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 (edytowane) Sebazx6r - grubo się zastanawiałem czy nie puścili w streamingu pokazu z wczoraj, do momentu jak Grassetti wyszedł z pokoiku obok :) ps. czy wymodeluje pokazowo wszystko tak samo? ;) ps2. modeluje tak samo, ale były błędy w działaniu :P ps3. fakt oburzenie na czacie niesamowite, ludzie powinni mieć trochę więcej dystansu :) Edytowane 9 Sierpień 2014 przez gryzon
Kris_R Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Pixologic jak zwykle miażdży :) Rozpieszczania nie ma końca. Szał i kolejny upgrade za free. To się nie dzieje.
tomerk Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Ten nanp mesh to nic inmego jak Replicatory z Modo. Dokladnie taka sama funkcjonalność wiec szalu nie ma. Aha I z Brisj uzuwa teraz Pixar subdivision surfaces, dlatego może mieć rozne rodzaje wygładzania krawedzi w zaleznosci pod levela powierzchni - w modo stamdart od lat. A no o "bridge tool" tako sam kal w modo od samego początku. Fajnke ze kest to w Zb ale ma razoe szalu nie ma.
Sebazx6r Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Wiesz fajnie, że nie trzeba 2 softów. Ciekawe czy 3 dnia cokolwiek nowego opowiedzą. W każdym razie chyba kupie na dniach 4R6. Ciekawe jak z updatem do 5, czy jakies bonifikaty będą dla użytkowników. Taki jeszcze link z CGmeetup: http://www.cgmeetup.net/home/zbrush-4r7-released/ Jeszce link do wczorajszej prezentacji z innego źródła na wszelki wypadek: https://www.youtube.com/watch?v=G0Jcopj-j6A
tomerk Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Ja i tak juz mam zb 4r6 i jest super. Do rzezbienia - miodzio. Teraz moze i do hard surface Zbrush sie nada. :)
Azbesty Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 jakby zebrać listę spraw dodanaych po roku czasie z blendera to panieee :D
michalo Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Jeszcze trzeba dodać usprawnienie dla nawigacji. Teraz będzie jak należy czyli nawigujemy względem kursora po uprzednim wcisniecia "prawego klawisza mychy". Moim zdaniem fajnie że czerpią rozwiązania np. z modo. Jakoś nikt się nie burzy kiedy inne softy ripowalo co się da z ZBrusha. Ciekawe jaki deal z Keyshotem? Jakoś za tanio 350$. Kurcze, fajne nagrody. Akurat musiałem spadać w trakcie pierwszego pytania :-[
Kris_R Napisano 9 Sierpień 2014 Napisano 9 Sierpień 2014 Tomku - dokładnie zauważyłem od razu tych kilka analogii, o których wspomniałeś. Ale jeśli dodawać jakieś rozwiązania klasycznego polymodelingu do ZBrusha, to fajno, że inspirują się Modo - to w końcu jeden z najlepszych softów do modelowania.
michalo Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Tu mam odpowiedzi. Keyshot dla ZBrusha to to samo co keyshot HD (cena 995$), tylko bez możliwości importowania, czyli działa wyłącznie z ZBrushem. Tu faq i link do całego posta ZBrush 4R7 FAQ Q: When will ZBrush 4R7 be released? A: Release date, upgrade instructions and feature list will be posted at a later date. All registered users - including those who will purchase ZBrush between now and the release of ZBrush 4R7 - will receive the 4R7 update free of charge! Q: What is a ''Public Beta''? A: It's a special edition of ZBrush 4R7 64-BIT. The features are exactly the same as the 32-BIT 4R7 version but we have updated the core of ZBrush to take full advantage of 64-BIT processing power and memory (RAM) capabilities. Q: Is the KeyShot for ZBrush Bridge the KeyShot renderer? A: No. The bridge only sends data from ZBrush to KeyShot. You still need to actually have KeyShot 5 or above installed on your computer in order for it to be able to render. Q: What is "KeyShot for ZBrush"? A: KeyShot for ZBrush will be the latest KeyShot version, designed to work exclusively with the "ZBrush to KeyShot" bridge. Both will be available concurrently with the release of ZBrush 4R7 and available at an introduction price of USD 249. Q: If I already have KeyShot, can I get the ZBrush to KeyShot Bridge by itself? A: Yes. The price for the Bridge by itself will be announced at a later date. Q: Is "KeyShot for ZBrush" a full version of KeyShot? A: YES! This special edition has all of KeyShot's features but is designed to work exclusively with the "ZBrush to KeyShot Bridge". ("KeyShot for ZBrush" is equivalent to KeyShot HD without the importers). Q: Will ZBrush 5 have a 32-BIT version? A: No. ZBrush 4R7 will be the last 32-BIT version. Q: Which features will ZBrush 5 contain? A: We are not announcing the features for ZBrush 5 yet, except that it will be 64-bits for Windows and Macintosh systems. http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?188264-Presenting-ZBrush-4R7
jacenty Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Ja osobiscie mam bardzo mieszane uczucia .Biora sie za polymodeling a nieruszaja interfejsu . Dla mnie jako niedzielnego uzytkownika ZB jest to niedoprzejscia. Sztuka dla sztuki...
gryzon Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Jeden z użytkowników ZBrushCentral przeanalizował co mieści się w pudełku do modelowania ;) (może kogoś to zainteresuje) http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=420805&d=1407624844 http://www.zbrushcentral.com/attachment.php?attachmentid=420809&d=1407627260
gryzon Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Mam nadzieję że w kolejnej odsłonie ruszą temat retopologii. Na obecny moment zrobienie np. retopo postaci średnio skomplikowanej w Z-ce jest nieopłacalne czasowo.
Nezumi Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 (edytowane) Juz myslalem ze nie bedzie narzekania ale nie zawiodlem sie - no i niesmiertelny temat UI zostal podniesiony. Bez tego nie czulbym ze nowa wersja wychodzi :D Moze jestem prostaczkiem i byle co mnie zachwyca (rowniez toole nowe ktore byly w innym sofcie ktorego nie uzywam...) ale jak uzyl move toola na tym moscie i wszystko sie natychmiast ladnie zaktualizowalo to zrobilem wielkie oczy :D Jakby ktos chcial obejrzec filmik z drugiego dnia to tu jest: Edytowane 10 Sierpień 2014 przez Nezumi
jacenty Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Juz myslalem ze nie bedzie narzekania ale nie zawiodlem sie - no i niesmiertelny temat UI zostal podniesiony. Bez tego nie czulbym ze nowa wersja wychodzi :D ] Nezumi nie ma lekko :P Nie znam nikogo kto by nie przyznawal mi racji :P Oczywiscie do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic . Mysle ze o ile przy samym skluptowaniu pewnie sie da ale przy polymodelingu poprostu to nie przejdzie. Niedawno skladalem tajlowana sciane z cegiel w ZB i wymieklem .Zrobilem ta scene w Mayi wcholere szybciej i dokladniej mimo ze wazyla 20 milionow trojkatow... Kurde nie kumam jak mozna sobie tak strzelac w stope tym interfejsem.
MariushO Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Zapowiada sie nieziemsko! Heh narzekanie musi byc, nieodzowny styl ludzi z małymi i wiekszymi problemami! Ja tam nie narzekam, R6 wymiata a R7 z nowymi opcjami polymodelingu rozbraja. Cos mi sie wydaje, ze Autodesk zrobi nadzwyczajne zgromadzenie, bo w tyle zostaja.
MariushO Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 ...Zrobilem ta scene w Mayi wcholere szybciej i dokladniej mimo ze wazyla 20 milionow trojkatow... I bardzo dobrze, ze tak zrobiles. Masz dostep do softu, ktory cos lepiej potrafi, to go używasz. Nie masz, radzisz sobie inaczej. A nie mow mi, ze z nowymi opcjami Zbrush nie staje sie nowym standartem w 3D. Czekam na wersje 5, ciekawe czy zaskocza bardziej?
jacenty Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Zapowiada sie nieziemsko! Heh narzekanie musi byc, nieodzowny styl ludzi z małymi i wiekszymi problemami! . nie podniecaj sie tak bo ci jeszcze zylka peknie. To tylko soft. Wytykam cos co mi nie siedzi i nie podchodze do tego osobiscie eh.
MariushO Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 nie podniecaj sie tak bo ci jeszcze zylka peknie. To tylko soft. Wytykam cos co mi nie siedzi i nie podchodze do tego osobiscie eh. To nie podnieta tylko satysfakcja! Masz prawo do niezadowolenia, zyjemy w "wolnym" kraju.
Sebazx6r Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Najlepsza opcja jest creasing normalny i to ze bedzie beta 64bit.... No i proste siatki można robić.
operonxyz Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Autodesk sobie poradzi...ale np taki Gemvision i jego Matrix są naprawdę w patowej sytuacji ...Tak przy okazji -jakby ktoś jeszcze nie natrafił -Tomas Wittelsbach zamieścił sporo nowych projektów swojej biżuterii na ZB-central - akurat w dzień pokazu nowego Zbrusha co chyba nie było przypadkowe ! http://www.zbrushcentral.com/zbcinfinite.php?t=61205
diabelt Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Jeszcze trzeba dodać usprawnienie dla nawigacji. Teraz będzie jak należy czyli nawigujemy względem kursora po uprzednim wcisniecia "prawego klawisza mychy". To akurat jest już od paru lat, wystarczy włączyć right click navigation czy jakoś tak. Żadna nowość.
diabelt Napisano 10 Sierpień 2014 Napisano 10 Sierpień 2014 Mi się wydaje że nie jako nowość tylko jako przypomnienie bo wielu nie zna tego ficzera. I chyba mieli racje;). Zobacz w opcje i jak nie masz zbrusha R7 a masz right click navigation, to znaczy że mam racje:D.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się