Napisano 29 Styczeń 20187 l Ściana przerażająco monotonna i generyczna a sam garbus na tym traci. Model wygląda bardzo dobrze, jednak tekstura jakoś mnie nie porusza.
Napisano 29 Styczeń 20187 l Popracuj nad kadrem. Jakis bilbord moze textura? Zrozbicowac glebokosci moze jakies ubytki na scianie?
Napisano 30 Styczeń 20187 l Autor Dzieki panowie za konstruktywne uwagi ;). Zmienilem znaczaco koncept sceny, wywalilem ta sciane, bo jednak moim i nie tylko moim zdaniem ona psuje odbior.Dalem pokazna hdrke, zmienilem kadr...Musze poprawic to na pewno tylna szybe, cos dzieje sie z nia nie tak, ale juz iwiem tylko skapnalem sie dopiero pod koniec renderingu
Napisano 30 Styczeń 20187 l Moze w jakis backplate z hdri wkomponuj. Czesto jak sciagasz HDRKi sa bacplaty do nich z ustawionymi kamerami.
Napisano 31 Styczeń 20187 l Materiał do poprawy, brakuje AO wypalonego, cień pod samochodem jest strasznie sztuczny. Enviro też do poprawy. Odbicie na felgach również do poprawy. Ogólnie model spoko i zamysł, ale jeszcze popracuj nad tym bo warto :)
Napisano 31 Styczeń 20187 l Autor Dzieki za odpowiedzi :) Postaram sie cos z ta scena zrobic w najblizszym czasie.
Napisano 10 Luty 20187 l Autor Update: Scena troche zmieniona. Sciana zrobiona w inny sposob.Dodalem na garbusie wiecej rdzy chociaz i tak nie jestem do konca do niej przekonany. Musze jeszcze nad nia popracowac. Przedni reflektor to tu tez beda zmiany jak i migacze. Mysle ze zmierzam w lepszym kierunku niz to co bylo. Opony na flaku.Lekka postprodukcja glownie zmniejszenie nasycenia po render prosto z blendera to az klul w oczy. Nad swiatlem to juz nie wiem co dalej robic... To oczywiscie nie jest scena finalna
Napisano 11 Luty 20187 l Cegła kilkukrotnie za duża. Ogólny problem ze skalą i textur i siłą bumpa. Wszystko za duże. Poniżej zdjęcie skali cegły: Zrób sobie 3 materiały. Lakier, rdzę, brud/piach/kurz. Rdza i kurz to dielektryki (duzy roughnes czyli niski glossines. Jedno jest odwrotnością drugiego) .Bród i rdzę zrobiłbym na tile texture. Zrób materiał blend jeden na drugim. Kolejno rdza, lakier ,brud. Użyj masek. W formie zacieków zakurzeń. Tych samych masek możesz użyć jako disp/bump. Tylko delikatnie. Powłoka lakiernicza to 200-400um a nawe 100 ale to w nowych autach. W sumie dla zakurzenia to nawet disp/bump nie trzeba dawać, ale zawrzyj jakiś w samym materiale. Brak sub dywizji na dachu auta widać w przednim słupku. Linki z google.: Tile texture (ale niektóe GImpy maja do tego szybki prosty plugin) [video=youtube;aYeCI11j-uY]https://www.youtube.com/watch?v=aYeCI11j-uY Rdza tilowalna textura: http://lh4.ggpht.com/BREKZVdSIXYiwvjPfq6BJtANIr6D-9_xwS6YUzSt1hbyN-rofPqM4mqelQQloeUhCd2nCvW--F0XOnA6Z8sg3ACF3w=s638 Zacieki rdzy: https://www.google.pl/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1472&bih=719&tbm=isch&sa=1&ei=sKKAWqikAsWbsgGmm7XYDw&q=rust++leaks+texture&oq=rust++leaks+texture&gs_l=psy-ab.3...4722.5923.0.6060.7.7.0.0.0.0.122.674.4j3.7.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.5.510...0j0i7i30k1j0i13k1j0i8i7i30k1j0i13i30k1j0i19k1.0.LOlnOytUGg8 https://www.google.pl/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1472&bih=719&tbm=isch&sa=1&ei=_qKAWt6qNcyPsgHo8Z2ABQ&q=rust+tile+textue&oq=rust+tile+textue&gs_l=psy-ab.3...2196.3360.0.3506.7.7.0.0.0.0.133.665.4j3.7.0....0...1c..64.psy-ab..0.2.189...0i19k1j0i30i19k1j0i5i30i19k1j0i8i30i19k1j0i8i30k1.0.nRpmM_NFox0 https://www.google.pl/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1472&bih=719&tbm=isch&sa=1&ei=A6OAWvn7AoiXsgHw36qYAw&q=brick+texture&oq=brick+texture&gs_l=psy-ab.3..0j0i67k1j0j0i30k1l7.147567.149140.0.149255.13.10.0.3.3.0.183.1249.2j8.10.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.12.1125....0.1lhVMDzWvRE Moze spróbuj render studyjny masz tu ladny kadr etc.: Dodam ze wystarczy ze wyredenrujesz tylko auto plus alpha kanal na nie i cien albo alphe na cien a tlo dodasz w postprodukcji.
Napisano 3 Styczeń 20205 l Autor Hej, wracam do modelowania po dluzszej przerwie. Pamietam jak modelowalem malucha i jaki gniot mi wyszedl i teraz chcialbym naprawic bledy i wymodelowac go rowno i dobrze. Poki co duzo go nie ma ale wiem na pewno ze przednia szyba i uszczelka do poprawy.
Napisano 6 Styczeń 20205 l Pokrzywiles nadkola i siatka jest dziwnie rozprowadzona. Trójkąty plus N-gony.
Napisano 6 Styczeń 20205 l Autor Seba- dzieki ze zauwazyles zrobione przeze mnie bledy. Nadkola rzeczywiscie byly krzywe ale juz mam nadzieje je wyprostowalem( szczegolnie tylne nadkole) Co do siatki, to ona caly czas ulega pewnym poprawkom, wiec narazie nie pokazuje, bo pogubic sie mozna xD.Zaczalem robic tyl maluszka: Lewy dolny rog tylnego zderzaka tez widac jakis babol ale tez wezme sie za niego
Napisano 9 Styczeń 20205 l Oglądaj i pokazuj model z błyszczącym matcapem, lepiej widac powierzchnie. Nadkola są bardziej zaoblone, czernona linia na obrazku. Tylne nadkole wygląda na trochę za niskie, zielona linia. Niebieską linią zaznaczyłem trochę krzywą krawędź okna. Rób dalej, powodzenia !
Napisano 9 Styczeń 20205 l Patrzę na datę pierwszego postu - 2015, podziwiam za upór, szkoda tylko, że postępów brak. Model cały czas niedokładny - spójrz chociażby na linie drzwi, czy proporcje i kształt otworów wentylacyjnych w pokrywie silnika.
Napisano 9 Styczeń 20205 l Autor Redforest- dzieki za odpowiedz. Nad nadkolami pracuje, ale wydaje mi sie ze juz wygladaja lepiej pecet- nie zgodze sie z Toba jesli chodzi o brak postepow, jakis tam postep jest, przynajmniej jesli porownasz np. ten model z pierwszym modelem (zdjeciem) w tym watku, czyli taki niby co mialo powstac to mustang a to ani mustanga ani nawet samochodu w 3d nie przypominalo xD teraz czuje juz lepsza reke do modelowania, moje modele sa dokladniejsze i przede wszystkim co mnie najbardziej cieszy rowne i siatka oraz topologia poprawna. No coz lece dalej z modelowaniem, zrobilem opony, meczylem sie nad nimi 2 dni, a i tak nie jestem do konca zadowolony z efektu, dodalem tez pare drobiazgow
Napisano 10 Styczeń 20205 l W kwestii opon to przede wszystkim bieżnik masz w negatywie. Bieżnik jest wypukły a nie wklęsły, te linie powinny być rowkami, nie wypustkami.
Napisano 10 Styczeń 20205 l Autor 39 minut temu, blood_brother napisał: W kwestii opon to przede wszystkim bieżnik masz w negatywie. Bieżnik jest wypukły a nie wklęsły, te linie powinny być rowkami, nie wypustkami. No wlasnie cos mi nie pasowalo, zrobilem odwrotnie na koncu z modyfikatora bend i tak wyszlo wlasnie jak wczesniej. Dzieki ze mi to uswiadomiles. To pokazuje jak jeszcze duzo rzeczy musze sie nauczyc
Napisano 11 Styczeń 20205 l Autor Chyba wreszcie mi sie udalo zrobic, po trudnych bojach trzeba przyznac, w miare poprawna opone z ktorej jestem mysle zadowolony, ale to zobaczymy. Ona nie jest typowo ''maluchowa''
Napisano 13 Styczeń 20205 l Autor W dniu 11.01.2020 o 19:58, mandragora napisał: szkoda , że takiej nie robisz W zasadzie moglbym zrobic, ale nie wiem czy bym potrafil xD Wymodelowalem kolejne elementy auta, w tym felge, juz blizej niz dalej
Napisano 1 Marzec 20205 l Autor Po miesiacu wracam ponownie do modelowania malucha, dodalem pare detali.
Napisano 7 Marzec 20205 l Autor Male porownanie mojego pierwszego modelu fiata 126p z przed kilku lat i tym ktorego teraz robie: Mozna powiedziec ze roznica na plus ogromna, sam widze poprawe i jestem zadowolony ze to idze w dobrym kierunku 🙂
Napisano 10 Marzec 20205 l Autor Pora na kolejny samochod, tym razem Ford Mustang 2005, jeszcze duzo do zrobienia, ale pokazuje efekty:
Napisano 13 Marzec 20204 l Zajebisty postep w porownaniu z pierwszym postem 🙂 Gratki i nie poddawaj sie!
Napisano 18 Marzec 20204 l Autor Dzieki juzwa 🙂 Milo czytac , na pewno sie nie poddam. Wrzucam troche postepow, poprawiona znaczy pogrubiona ramka wokol tylnych swiatel
Napisano 21 Marzec 20204 l Autor Zabralem sie za kolejne auto, z tym ze mustanga bede jeszcze jakos w wolnym czasie renderowal i staral sie zrobic to poprawnie. Kolejnym autem ktory modeluje jest BMW E30 1986. Wybralem to auto szczegolnie z powodow sentymentalnych.
Napisano 22 Marzec 20204 l Autor Probny render close up PS. Wie ktos moze jak w blenderze cycles zrobic swiatla, takie zeby byly przezroczyste, bo z tym mecze sie juz od dluzszego czasu? Mam normal mapke i displace ksztaltu swiatel, ale jak widac nie sa one przezroczyste.
Napisano 23 Marzec 20204 l Autor Okej, udalo mi sie chyba uzyskac efekt przezroczystosci swiatel z przodu. Kolejne close up:
Napisano 5 Kwiecień 20204 l Autor Witam po 2 tygodniowej przerwie. Troche poprawilem tyl bo byl niezgodny z oryginalem, chodzi mi o grubosc pokrywy tylnej, uklad tylnej szyby, wieksze swiatla z tylu: Edit: Przod tez poprawilem. Maly render: Edytowane 5 Kwiecień 20204 l przez Akierek
Napisano 21 Kwiecień 20204 l Autor Hej, dlubie sobie ostatnio Mercedesa Grosser 1930-32( wersje troche mi sie zmieszaly). Zrobilem juz dosyc duzo, mozna pokazac, aczkolwiek jeszcze duzo do poprawy jest, troche krzywizn itd. Pozdrawiam
Napisano 21 Kwiecień 20204 l Czy nie lepiej było by, gdybyś spróbował "wymasterować" jeden samochód, zamiast zaczynać i nie kończyć kilku? Edytowane 21 Kwiecień 20204 l przez milek
Napisano 22 Kwiecień 20204 l Autor milek- wlasnie to jest moja najslabsza strona, to ciagle przerzucanie sie z modeli na model. Ale walcze z tym. Tego mercedesa postaram sie dokonczyc calkowicie
Napisano 23 Kwiecień 20204 l Autor Zrobilem juz duzo, jeszcze wnetrze, choc nadal mam problemy z odwzorwaniem elementow ;/ Kilka renderow:
Napisano 11 Wrzesień 20204 l Autor Hej, dawno mnie tu nie bylo, ale to nie oznacza ze sie poddalem 🙂 Zrobilem sobie takiego Campera, ktory mial byc wrzucony do sceny, ale postanowilem go troche wyrenderowac.
Napisano 14 Wrzesień 20204 l Autor Scena nad ktora pracuje: Co byscie tu zmienili, dodali, aby to wygladalo dobrze?
Napisano 14 Wrzesień 20204 l Z pewnością bardzo słabym elementem jest roślinność- widać powtarzalność modeli, które są nieciekawe. Niestety zacząłbym budować scenę od nowa...ale po kolei. 1. Pomysł na kadr już masz, to dobry początek. Model samochodu też w tym przypadku będzie kompletnie wystarczający jeśli chodzi o detal. 2. Teren- stwórz rzeczywistą makietę 3d terenu, dostosuj jego kształt do swojego kadru, jednocześnie zrób to w skali by można było poczuć przestrzeń. W tej chwili wygląda to jakbyś umieścił wszystko na małej scenie w teatrze i dokleił na ścianach fototapetę. Perspektywa powietrzna potrafi zdziałać cuda. 3. Dodanie fajnych elementów jak roślinność, kamienie, drzewa, woda itd- skoro ma to być ozdoba obrazka to (niestety) musisz poświęcić zdecydowanie więcej czasu na modele i textury. U Ciebie ten element jest naprawdę nieciekawy. Powinieneś zadbać o prawidłowy kolor, chociaż minimalną transparentność i różnorodność. Tutaj jest mocno tekturowo. 4. Oświetlenie- nie wiem jak to możliwe, ale wygląda tak jakby były 3 różne źródła światła. Musisz się na coś zdecydować- teraz wszystko jest zdecydowanie zbyt płaskie 5. Po ogarnięciu powyższych- dodajesz fajerwerki (małe muszki, krople deszczu, cokolwiek co sobie wymarzysz 🙂 ). 6. Ostatnim elementem jest obróbka renderu w programie graficznym- dostosowanie kontrastów, kolorów itd. Pamiętaj, że obróbką nie zakryjesz słabego obrazka.
Napisano 14 Wrzesień 20204 l Autor RaVirr- dzieki za opinie i za pokazanie rzeczy nad ktorymi musze popracowac. Wrzucam chyba juz lepsza wersje niz wczesniejsza: Nadal musze popracowac nad roslinnoscia i namiotem, ale chyba zmierzam w dobrym kierunku
Napisano 14 Wrzesień 20204 l Sorka za mazanie po Twojej pracy (jak zwykle za szybko i trochę przesadziłem z niektórymi rzeczami), ale tak szybciej pokażę o co mi chodzi: - przede wszystkim, rozdziel plany- im dalej od oka kamery tym mniejsze powinny być kontrasty, trochę jak za mgłą, - dodaj takie tekstury do obiektów by wyglądały na to, co mają przedstawiać- na przykład góry wyglądają jakby były zbudowane z kamyka i psują skalę, - zdecyduj się jakie to ma być otoczenie (tego już nie dałem rady przemalować)- na razie masz górę gęsto porośniętą trawą, a tuż obok drugą, kompletnie łysą skalistą górę- to się mocno gryzie. Odsyłam do tego starego, ale bardzo prawdziwego posta w mojej teczce: - zapanuj nad kolorami, teraz masz sporą dyskotekę - spróbuj określić konkretnie porę dnia- wygląda jak wschód/zachód słońca, ale mimo wszystko jest za jasno
Napisano 15 Wrzesień 20204 l Autor Dzieki RaVirr ! Staralem sie dzialac w najnowszej aktualizacji tak aby zrobic to tak jak opisales, oto efekty:
Napisano 15 Wrzesień 20204 l Autor okej, zmienilem troche kadr a anwet bardzo, chodzi o szerokosc obiektywu:
Napisano 17 Wrzesień 20204 l Kadr kadrem ale to wygalda jak Orto. Jaki masz kąt kamery. Kadr moglby dac jakis lekko od doły lub od gory. MOdeling idzie chyba co raz lepiej. Jakies super precyzji nie ma ale kto by mial cierpliwosc ;p. Edytowane 17 Wrzesień 20204 l przez Sebazx6r
Napisano 17 Wrzesień 20204 l Autor Dzieki Seba, Poprawilem kadr i chyba... nad tym zakoncze moje zmagania nad ta scena. Mysle ze nie jest najgorzej :
Napisano 24 Grudzień 20204 l Autor Powracam do modelowania aut. Postanowilem wymodelowac jeszcze raz forda mustanga 2005. Robie to dlatego ze tamten model byl slaby, mozna powiedziec ze jak sie cos od poczatku robi to widac jakie bledy sie zrobilo. Wrzucam pare screenshotow, oczywisicie jeszcze troche mi zostalo do zrobienia. Przy okazji, Wesolych Swiat Wszystkim ! 🙂
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto