Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzieki panowie za konstruktywne uwagi ;). Zmienilem znaczaco koncept sceny, wywalilem ta sciane, bo jednak moim i nie tylko moim zdaniem ona psuje odbior.Dalem pokazna hdrke, zmienilem kadr...Musze poprawic to na pewno tylna szybe, cos dzieje sie z nia nie tak, ale juz iwiem tylko skapnalem sie dopiero pod koniec renderingu

 

Ye5rZSG.png

 

tmPrPo4.jpg

Napisano

Materiał do poprawy, brakuje AO wypalonego, cień pod samochodem jest strasznie sztuczny. Enviro też do poprawy. Odbicie na felgach również do poprawy. Ogólnie model spoko i zamysł, ale jeszcze popracuj nad tym bo warto :)

Napisano

Update: Scena troche zmieniona. Sciana zrobiona w inny sposob.Dodalem na garbusie wiecej rdzy chociaz i tak nie jestem do konca do niej przekonany. Musze jeszcze nad nia popracowac. Przedni reflektor to tu tez beda zmiany jak i migacze. Mysle ze zmierzam w lepszym kierunku niz to co bylo. Opony na flaku.Lekka postprodukcja glownie zmniejszenie nasycenia po render prosto z blendera to az klul w oczy. Nad swiatlem to juz nie wiem co dalej robic... To oczywiscie nie jest scena finalna

 

y8PXd0U.png

Napisano

Cegła kilkukrotnie za duża. Ogólny problem ze skalą i textur i siłą bumpa. Wszystko za duże. Poniżej zdjęcie skali cegły:

 

PAY-MAIN-Mercedes-Crashes-through-garage-wall.jpg

 

Zrób sobie 3 materiały. Lakier, rdzę, brud/piach/kurz. Rdza i kurz to dielektryki (duzy roughnes czyli niski glossines. Jedno jest odwrotnością drugiego) .Bród i rdzę zrobiłbym na tile texture. Zrób materiał blend jeden na drugim. Kolejno rdza, lakier ,brud. Użyj masek. W formie zacieków zakurzeń. Tych samych masek możesz użyć jako disp/bump. Tylko delikatnie. Powłoka lakiernicza to 200-400um a nawe 100 ale to w nowych autach. W sumie dla zakurzenia to nawet disp/bump nie trzeba dawać, ale zawrzyj jakiś w samym materiale.

Brak sub dywizji na dachu auta widać w przednim słupku.

 

Linki z google.:

Tile texture (ale niektóe GImpy maja do tego szybki prosty plugin)

[video=youtube;aYeCI11j-uY]https://www.youtube.com/watch?v=aYeCI11j-uY

 

Rdza tilowalna textura:

http://lh4.ggpht.com/BREKZVdSIXYiwvjPfq6BJtANIr6D-9_xwS6YUzSt1hbyN-rofPqM4mqelQQloeUhCd2nCvW--F0XOnA6Z8sg3ACF3w=s638

 

 

 

Zacieki rdzy:

https://www.google.pl/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1472&bih=719&tbm=isch&sa=1&ei=sKKAWqikAsWbsgGmm7XYDw&q=rust++leaks+texture&oq=rust++leaks+texture&gs_l=psy-ab.3...4722.5923.0.6060.7.7.0.0.0.0.122.674.4j3.7.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.5.510...0j0i7i30k1j0i13k1j0i8i7i30k1j0i13i30k1j0i19k1.0.LOlnOytUGg8

 

https://www.google.pl/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1472&bih=719&tbm=isch&sa=1&ei=_qKAWt6qNcyPsgHo8Z2ABQ&q=rust+tile+textue&oq=rust+tile+textue&gs_l=psy-ab.3...2196.3360.0.3506.7.7.0.0.0.0.133.665.4j3.7.0....0...1c..64.psy-ab..0.2.189...0i19k1j0i30i19k1j0i5i30i19k1j0i8i30i19k1j0i8i30k1.0.nRpmM_NFox0

 

https://www.google.pl/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1472&bih=719&tbm=isch&sa=1&ei=A6OAWvn7AoiXsgHw36qYAw&q=brick+texture&oq=brick+texture&gs_l=psy-ab.3..0j0i67k1j0j0i30k1l7.147567.149140.0.149255.13.10.0.3.3.0.183.1249.2j8.10.0....0...1c.1.64.psy-ab..1.12.1125....0.1lhVMDzWvRE

 

 

 

Moze spróbuj render studyjny masz tu ladny kadr etc.:

z10420299IE,Volkswagen-Garbus.jpg

 

Dodam ze wystarczy ze wyredenrujesz tylko auto plus alpha kanal na nie i cien albo alphe na cien a tlo dodasz w postprodukcji.

 

render_channels.jpg?version=1&modificationDate=1314369692000&api=v2

Napisano

Hej, wracam do modelowania po dluzszej przerwie. Pamietam jak modelowalem malucha i jaki gniot mi wyszedl i teraz chcialbym naprawic bledy i wymodelowac go rowno i dobrze. Poki co duzo go nie ma ale wiem na pewno ze przednia szyba i uszczelka do poprawy.

EHDobXQ.png

 

mlDWUkG.png

 

R7Ii2Oq.png

Napisano

Seba- dzieki ze zauwazyles zrobione przeze mnie bledy. Nadkola rzeczywiscie byly krzywe ale juz mam nadzieje je wyprostowalem( szczegolnie tylne nadkole) Co do siatki, to ona caly czas ulega pewnym poprawkom, wiec narazie nie pokazuje, bo pogubic sie mozna xD.Zaczalem robic tyl maluszka:

 

XbWvVEf.png

 

Lewy dolny rog tylnego zderzaka tez widac jakis babol ale tez wezme sie za niego

  • Like 1
Napisano

Oglądaj i pokazuj model z błyszczącym matcapem, lepiej widac powierzchnie. Nadkola są bardziej zaoblone, czernona linia na obrazku. Tylne nadkole wygląda na trochę za niskie, zielona linia. Niebieską linią zaznaczyłem trochę krzywą krawędź okna. Rób dalej, powodzenia !

 

111.jpg

Napisano

Patrzę na datę pierwszego postu - 2015, podziwiam za upór, szkoda tylko, że postępów brak. Model cały czas niedokładny - spójrz chociażby na linie drzwi, czy proporcje i kształt otworów wentylacyjnych w pokrywie silnika.

Napisano

Redforest- dzieki za odpowiedz. Nad nadkolami pracuje, ale wydaje mi sie ze juz wygladaja lepiej

pecet- nie zgodze sie z Toba jesli chodzi o brak postepow, jakis tam postep jest, przynajmniej jesli porownasz np. ten model z pierwszym modelem (zdjeciem) w tym watku, czyli taki niby co mialo powstac to mustang a to ani mustanga ani nawet samochodu w 3d nie przypominalo xD teraz czuje juz lepsza reke do modelowania, moje modele sa dokladniejsze i przede wszystkim co mnie najbardziej cieszy rowne i siatka oraz topologia poprawna.

No coz lece dalej z modelowaniem, zrobilem opony, meczylem sie nad nimi 2 dni, a i tak nie jestem do konca zadowolony z efektu, dodalem tez pare drobiazgow

 

yOjcham.png

 

9EVR6Vq.png

Napisano
39 minut temu, blood_brother napisał:

W kwestii opon to przede wszystkim bieżnik masz w negatywie. Bieżnik jest wypukły a nie wklęsły, te linie powinny być rowkami, nie wypustkami.

No wlasnie cos mi nie pasowalo, zrobilem odwrotnie na koncu z modyfikatora bend i tak wyszlo wlasnie jak wczesniej. Dzieki ze mi to uswiadomiles. To pokazuje jak jeszcze duzo rzeczy musze sie nauczyc

 

  • Like 1
Napisano

Chyba wreszcie mi sie udalo zrobic, po trudnych bojach trzeba przyznac, w miare poprawna opone z ktorej jestem mysle zadowolony, ale to zobaczymy. Ona nie jest typowo ''maluchowa''

Rv4v1Ba.png

Napisano
W dniu 11.01.2020 o 19:58, mandragora napisał:

szkoda , że takiej nie robisz

fiat-126p-opony-d-124-d124-2-sztuki-stan

W zasadzie moglbym zrobic, ale nie wiem czy bym potrafil xD

Wymodelowalem kolejne elementy auta, w tym felge, juz blizej niz dalej

lVdEOA8.png

 

xihairM.png

  • Like 1
Napisano

Male porownanie mojego pierwszego modelu fiata 126p z przed kilku lat i tym ktorego teraz robie:

 

20AQogt.jpg

 

SIyOJrN.jpg

 

Mozna powiedziec ze roznica na plus ogromna, sam widze poprawe i jestem zadowolony ze to idze w dobrym kierunku 🙂

  • Like 1
Napisano

Dzieki juzwa 🙂 Milo czytac , na pewno sie nie poddam.

Wrzucam troche postepow, poprawiona znaczy pogrubiona ramka wokol tylnych swiatel

aRGUxk5.png

 

mV2GwNF.png

Napisano

Zabralem sie za kolejne auto, z tym ze mustanga bede jeszcze jakos w wolnym czasie renderowal i staral sie zrobic to poprawnie. Kolejnym autem ktory modeluje jest BMW E30 1986. Wybralem to auto szczegolnie z powodow sentymentalnych.

 

DNOZZy0.png

 

CWQN5Sm.png

Napisano

Probny render close up

 

11ujOVe.png

 

PS. Wie ktos moze jak w blenderze cycles zrobic swiatla, takie zeby byly przezroczyste, bo z tym mecze sie juz od dluzszego czasu? Mam normal mapke i displace ksztaltu swiatel, ale jak widac nie sa one przezroczyste.

Napisano (edytowane)

Witam po 2 tygodniowej przerwie. Troche poprawilem tyl bo byl niezgodny z oryginalem, chodzi mi o grubosc pokrywy tylnej, uklad tylnej szyby, wieksze swiatla z tylu:

 

9h83BRh.png

 

Edit: Przod tez poprawilem. Maly render:

 

IErI8Pt.png

Edytowane przez Akierek
  • Like 1
Napisano

Hej, dlubie sobie ostatnio Mercedesa Grosser 1930-32( wersje troche mi sie zmieszaly). Zrobilem juz dosyc duzo, mozna pokazac, aczkolwiek jeszcze duzo do poprawy jest, troche krzywizn itd.

sm2LPDD.png

 

2JVW7ud.png

 

Pozdrawiam

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Czy nie lepiej było by, gdybyś spróbował "wymasterować" jeden samochód, zamiast zaczynać i nie kończyć kilku?

Edytowane przez milek
  • Like 1
Napisano

milek- wlasnie to jest moja najslabsza strona, to ciagle przerzucanie sie z modeli na model. Ale walcze z tym. Tego mercedesa postaram sie dokonczyc calkowicie

  • Like 1
Napisano

Hej, dawno mnie tu nie bylo, ale to nie oznacza ze sie poddalem 🙂 Zrobilem sobie takiego Campera, ktory mial byc wrzucony do sceny, ale postanowilem go troche wyrenderowac.

 

3LllQYf.jpg

  • Like 4
Napisano

Z pewnością bardzo słabym elementem jest roślinność- widać powtarzalność modeli, które są nieciekawe. Niestety zacząłbym budować scenę od nowa...ale po kolei.
1. Pomysł na kadr już masz, to dobry początek. Model samochodu też w tym przypadku będzie kompletnie wystarczający jeśli chodzi o detal.
2. Teren- stwórz rzeczywistą makietę 3d terenu, dostosuj jego kształt do swojego kadru, jednocześnie zrób to w skali by można było poczuć przestrzeń. W tej chwili wygląda to jakbyś umieścił wszystko na małej scenie w teatrze i dokleił na ścianach fototapetę. Perspektywa powietrzna potrafi zdziałać cuda.
3. Dodanie fajnych elementów jak roślinność, kamienie, drzewa, woda itd- skoro ma to być ozdoba obrazka to (niestety) musisz poświęcić zdecydowanie więcej czasu na modele i textury. U Ciebie ten element jest naprawdę nieciekawy. Powinieneś zadbać o prawidłowy kolor, chociaż minimalną transparentność i różnorodność. Tutaj jest mocno tekturowo.
4. Oświetlenie- nie wiem jak to możliwe, ale wygląda tak jakby były 3 różne źródła światła. Musisz się na coś zdecydować- teraz wszystko jest zdecydowanie zbyt płaskie
5. Po ogarnięciu powyższych- dodajesz fajerwerki (małe muszki, krople deszczu, cokolwiek co sobie wymarzysz 🙂 ).
6. Ostatnim elementem jest obróbka renderu w programie graficznym- dostosowanie kontrastów, kolorów itd. Pamiętaj, że obróbką nie zakryjesz słabego obrazka.

  • Like 2
Napisano

RaVirr- dzieki za opinie i za pokazanie rzeczy nad ktorymi musze popracowac.

Wrzucam chyba juz lepsza wersje niz wczesniejsza:

 

8wZoT29.jpg

 

Nadal musze popracowac nad roslinnoscia i namiotem, ale chyba zmierzam w dobrym kierunku

  • Like 1
Napisano

Sorka za mazanie po Twojej pracy (jak zwykle za szybko i trochę przesadziłem z niektórymi rzeczami), ale tak szybciej pokażę o co mi chodzi:
- przede wszystkim, rozdziel plany- im dalej od oka kamery tym mniejsze powinny być kontrasty, trochę jak za mgłą,
- dodaj takie tekstury do obiektów by wyglądały na to, co mają przedstawiać- na przykład góry wyglądają jakby były zbudowane z kamyka i psują skalę,
- zdecyduj się jakie to ma być otoczenie (tego już nie dałem rady przemalować)- na razie masz górę gęsto porośniętą trawą, a tuż obok drugą, kompletnie łysą skalistą górę- to się mocno gryzie. Odsyłam do tego starego, ale bardzo prawdziwego posta w mojej teczce: 


- zapanuj nad kolorami, teraz masz sporą dyskotekę
- spróbuj określić konkretnie porę dnia- wygląda jak wschód/zachód słońca, ale mimo wszystko jest za jasno

po.png

  • Like 3
Napisano (edytowane)

Kadr kadrem ale to wygalda jak Orto. Jaki masz kąt kamery. Kadr moglby dac jakis lekko od doły lub od gory.

MOdeling idzie chyba co raz lepiej. Jakies super precyzji nie ma ale kto by mial cierpliwosc ;p.

Edytowane przez Sebazx6r
  • Like 1
Napisano

Powracam do modelowania aut. Postanowilem wymodelowac jeszcze raz forda mustanga 2005. Robie to dlatego ze tamten model byl slaby, mozna powiedziec ze jak sie cos od poczatku robi to widac jakie bledy sie zrobilo. Wrzucam pare screenshotow, oczywisicie jeszcze troche mi zostalo do zrobienia.

Przy okazji, Wesolych Swiat Wszystkim ! 🙂 

 

lboLJuv.png

 

s4b6MRO.png

 

iCbzuCX.jpg

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności