Napisano 29 Styczeń 201510 l Wszystkie nowości dokładnie opisane tutaj: http://pixologic.com/zbrush/features/ZBrush4R7/ Kupujemy i update'ujemy tutaj: http://pixologic.com/ Dajcie znać jak się to prezentuje, bo ja z update'm będę musiał niestety trochę poczekać. Pozdrawiam!
Napisano 29 Styczeń 201510 l Yeah!!! To będzie dobry weekend. :) http://pixologic.com/zbrush/features/ZBrush4R7/feature-enhancements/#ZRemesher2 Filmik od 4 minuty... Jak dla mnie klasyczny polymodeling hardsurface właśnie zdechł śmiercią naturalną. :D Edytowane 29 Styczeń 201510 l przez Monio
Napisano 29 Styczeń 201510 l Nie poznaję softu (64bit). Modele na Totalpoints:30Mil. Działają jak by to byly jakieś drobne modele. Przełączanie subtoolsów, merge, split, decimetion, projection... naprawdę chodzi to bardzo szybko. Taka głowa ludzka na 7Mil, dzielona jeszcze potem na dwa razy do poziomu 71Mil i wszystko chodzi bez zacięcia. :) Nie bawiłem się jeszcze narzędziami nowymi. Monio: To faktycznie będzie bardzo dobry weekend :) Edytowane 29 Styczeń 201510 l przez gryzon
Napisano 29 Styczeń 201510 l Pisze mi że mój serial jest nieprawidłowy. :/ Mam nadzieje że to jakaś chwilowa zwiecha ich systemu i nie będę musiał czekać na odpowiedź z supportu. Gryzoń- Wow... Aż tak bardzo? :) Możesz podać specyfikacje swojego kompa? Niestety mój ma tylko 6 giga RAMu a już nawet w magazynach nie ma pamięci kompatybilnej z moją płytą główną. Procek też nie nowy. Trzeba będzie kredycik we frankach wziąć na nową maszynę.
Napisano 29 Styczeń 201510 l Jadę na dwóch Xeonach E5-2696v2 po 2,5GHz. Każdy po 12 rdzeni dwuwątkowych. Ram 32GB Dysk SSD Poprzedni ZBrush działał na tej konfiguracji na Maxthread 32. ZBrush 4R7 jedzie na wszystkich 48.
Napisano 29 Styczeń 201510 l Jadę na dwóch Xeonach E5-2696v2 po 2,5GHz. Każdy po 12 rdzeni dwuwątkowych. ...W tle było słychać cichutki płacz Monia... ------ Problem z serialem to była tymczasowa zwiecha ich serwerów. Udało mi się pobrać instalkę i już mam ją bezpieczną na dropboxie. :) Pobawię się dopiero za kilka dni niestety. Zobaczę jak to będzie działało i zacznę się zastanawiać nad kredytem... Oh Pixologic, co ty robisz z ludźmi.
Napisano 29 Styczeń 201510 l Zasyssssam :D 8 minutek zostało Jak zwykle motanie zeby odkopać seriala ;) Także czekałem na te toole do polymodelingu. Ach, wreszcie najprostsze rzeczy wreszcie będą do zrobienia w zetce ;) Nowy zremesher - super, 64 bity - :D Ogólnie mniej cudów niż zwykle ale za to cuda dużej skali.
Napisano 29 Styczeń 201510 l Sporo fajnych prac można zobaczyć tutaj :) http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?191398-ZBrush-4R7-Released!
Napisano 29 Styczeń 201510 l Ciekaw jestem co wymyślą w R5. Mam nadzieję, że będzie można malować po UV jak w mudboxie. Może jeszcze usprawnić mapowanie, nie wiem co jeszcze :x
Napisano 29 Styczeń 201510 l Ludzie... Z5 wyjdzie najwcześniej za rok. Do tego czasu duża część ludzi przestanie modelować w pakietach 3D i zobaczymy pierdylion genialnych prac zrobionych w Z4R7. :D
Napisano 29 Styczeń 201510 l Możecie mi podnieść szczęke z podłogi? No po obejrzeniu materiałow, nie moge jej znaleźć.
Napisano 29 Styczeń 201510 l Ludzie... Z5 wyjdzie najwcześniej za rok. Do tego czasu duża część ludzi przestanie modelować w pakietach 3D i zobaczymy pierdylion genialnych prac zrobionych w Z4R7. :D To tak samo, jak juz od kilku lat mielismy renderowac tylko na samym GPU. Tyle prorokowania, stwierdzania pewnych faktow, a jak doszlo co do czego, to jest inaczej niz "duza" czesc opisywala. Entuzjazm, entuzjazmem, ale nie popadajmy w skrajnosci.
Napisano 29 Styczeń 201510 l Poprawia interfejs, posprzataja nieco. Mark my word. Stawiam wszystko że posprzątają to co teraz ludzie mogą posprzątać obecnie sami przez zrobienie własnych Layoutów UI. Tylko że oczywiście to zadanie dla osób które bardzo dobrze znają obsługę programu więc mamy błędne koło. Wiele buttonów na toolshelfie które są w standardzie jest niewykorzystywana i niepotrzebnie odwraca uwagę od podstawowych opcji. Ich mniejsza ilość i bardziej racjonalne rozłożenie wystarczy dla osób które mają problem z nauką zbrusha. Jeśli wywaliliby coś z menusów lub poprzenosiliby buttony pomiędzy nimi to wszystkie macrosy, pluginy i layouty UI przestałyby działać. To byłby cios w dużą grupę userów więc małe szase że to zrobią. Temporal- Wiem. Tak sobie tylko żartuje. Jak pisze coś o zbrushu to bierz na to zawsze dużą poprawkę. ;)
Napisano 29 Styczeń 201510 l Czy możecie przestać na chwile ściągać te ZBrushe bo strona nie działa, nie ma jak newsa wrzucić. Nie jestem w stanie potwierdzić autentyczności ;) Chyba, że to tylko u mnie problem...
Napisano 29 Styczeń 201510 l Czy możecie przestać na chwile ściągać te ZBrushe bo strona nie działa, nie ma jak newsa wrzucić. Nie jestem w stanie potwierdzić autentyczności ;) Chyba, że to tylko u mnie problem... Chyba nie tylko u Ciebie! Pewno im serwery padły! No ale sie nie dziwie.
Napisano 29 Styczeń 201510 l LOL - zdazylem w pracowni pobrac zanim strona zdechla! Pierwsze wrazenia super. Wydajnosc jeszcze lepsza , a nowe narzedzia do modelowania jak przypuszczalem sporo moga zamieszac.
Napisano 29 Styczeń 201510 l Dramat jakiś. Mogliby skorzystać z dowolnego clouda (niektóre są darmowe) do rozładowania takiego ruchu. Oni chyba teraz nawet nie próbują postawić strony na nowo.
Napisano 29 Styczeń 201510 l Seriala sie wpisuje podczas instalacji? Moze wiec instalka sie podzielimy, zeby nie czekac? :) Podkresle: mam legalna licencje, nie namawiam do warezowania.
Napisano 29 Styczeń 201510 l Nie wiem jak jest z instalką ale wiem że bez połączenia się z serwerem pixologic (który oczywiście zdechł) nie da się go aktywować.
Napisano 29 Styczeń 201510 l OK. A ja teraż już wiem dlaczego padła. Ktoś mnie oświeci dlaczego oni nie mają chociaż filmów na YT czy Vimeo (przecież to też dodatkowa promocja) tylko na własnym serwerze? Tłumaczyli to kiedyś?
Napisano 29 Styczeń 201510 l Z tego samego powodu dla którego obiekty 3d nie są obiektami 3d, tylko narzędziami. ;P
Napisano 29 Styczeń 201510 l Jeszcze nie rozkminilem i nie szukalem, ale jezeli da sie podpiac ZModelerowe tryby pod klawisze to bedzie to najszybszy hard-surface modeler swiata. Teraz zamiast giga-poligonowych, multi-elementowych potworow z milionem macek i wlosow bedzie wysyp obiektow blyszczacych z milionem elementow ;) I sie nie dziwie, bo to super przyjemne;)
Napisano 29 Styczeń 201510 l Tja. Te filmiki na ich serwerze to zawsze była masakra. Zamulają nawet jak jest sezon ogórkowy. Mnie ciekawi czy będą jakieś zmiany w Zscripcie. Bardzo wielu opcji tam niestety brakuje, niektóre buttony są w ogóle nie-skryptowalne. Jeśli dodaliby obsługę Zmodelera z poziomu zscriptu to byłoby pozamiatane. Od razu bym się zabrał za pisanie generatora basemeshy humanoidów. Rozmarzyłem się, raczej będę musiał o tym zapomnieć. ;)
Napisano 29 Styczeń 201510 l Jesli ktos chce tutorial do Zmodelerwa, to Ryan Kingslien wstawil swoj za darmo na uartsy. http://info.uartsy.com/zbrush-4r7-zmodeler-lesson-jan2015.html?inf_contact_key=d1fc3d2d900b4bbbc4fda360043fd743de2191cb82f12c264232fb0fe7beb608 Reanimator, racja. Jesli da sie podpiac to pod skroty, to bedzie swietna zabawa :D
Napisano 29 Styczeń 201510 l W życiu ZBrusha używałem tylko raz, i to wersję 4R4, jako, ze nie mogłem dojść co z czym się je, to po kilku minutach był wyłączony i odinstalowany. Ale jak czytam te Wasze komentarze, to wprost nie mogę się doczekać kiedy serwer zacznie śmigać i będę mógł obejrzeć ten filmik z tymi wszystkimi fajerwerkami :-)
Napisano 30 Styczeń 201510 l Zbrush jest specyficzny, musisz dac sobie czas. Krok po kroku, z tutorialami. Bez nich nie dasz rady rozkminic.
Napisano 30 Styczeń 201510 l Zainstalowany aktywowany. Działać puki Amerikanos śpią potem znowu będzie kaplica... xD
Napisano 30 Styczeń 201510 l Skąd pobieracie wersje x64? Pobrałem dziś w pracy, aktywowałem, i nigdzie nie mogę znaleźć gdzie te 64 bity:) Ok, znalazłem w FAQ: Q: How do I get the 64-bit version? A: It is automatically included with your ZBrush 4R7 installation as a separate application within the same folder. (Note for Windows users: It will NOT be in the "Program Files" directory typically associated with 64-bit applications.) Activating or deactivating the 32-bit version will also affect the 64-bit version. You may run either version at your discretion. Edytowane 30 Styczeń 201510 l przez deshu
Napisano 31 Styczeń 201510 l https://gumroad.com/ryankingslien 4 darmowe filmiki o Z4R7 od Ryana Kingsliena.
Napisano 31 Styczeń 201510 l Jak narazie to dla mnie ten caly polimodeling w tym Zbrushu to pomylka. Moze zmienie zdanie, ale nie ma kontroli takiej nad loopami. Chyba musze kupic dysk SSD bo muli a ram lub jesc ta beta.
Napisano 31 Styczeń 201510 l No popatrz jaka niespodzianka z tym RAMem. To zupełnie tak jak w przypadku dokładnie wszystkich aplikacji 64 bitowych. :D To ma tak działać. Architektura 64 bitowa to 2 razy dłuższe wskaźniki dzięki czemu można użyć ich pierdylion razy więcej, na tym dokładnie nam zależy. Dodatkowo to możliwość korzystania z 2 razy bardziej precyzyjnych danych. No i jescze nawet do 20% większa szybkość obliczeń przez zmiany w architekturze CPU. Pisałem to kilka miesięcy temu (nieźłe manto dostałem od ludzi ktorzy znają tematu) i teraz się powtórzę. Jak masz 4 czy 6 giga ramu to nie opłaca ci się korzystać z 64 bitowego zbrusha. Biorąc pod uwagę komsumpcje ramu przez system i inne programy obstawiam że 8 gigsów to jest właśnie granica kiedy 64bitowa wersja dopiero zaczyna się opłacać. Edytowane 31 Styczeń 201510 l przez Monio
Napisano 31 Styczeń 201510 l Spoko zjadło mi 16Giga ramu. A subtool 1mil potrafi zjesc 8-9 (zjadl sam Zbrush).... Ale po jakims czasie sie uspokaja. Tak czy siak SSD trzba kupic.
Napisano 1 Luty 201510 l Zbrush jest specyficzny, musisz dac sobie czas. Krok po kroku, z tutorialami. Bez nich nie dasz rady rozkminic. Racja, polecasz cos konkretnie? ja pamietam ze dobrze mi sie uczylo zBrusha z badking.com.au 4r7 z jego ficzerami zacheca do ponownej nauki tego softu, hehe czasami sie zastanawiam ile czasu to co robie "normalnie" zajeloby mi w zB gdybym go ogarnial :/
Napisano 1 Luty 201510 l Ja go powoli liżę od 10 lat, wiec trudno mi jednoznacznie stwierdzic, ale odswiezalem sobie na Digital Tutors ostatnio i wydawalo sie spoko. Po prostu lec jedno po drugim, kazda podstawe, nie wyprzedzaj, nie probuj nic sam robic i zgadywac. Bedzie dobrze:) Interfejs super nie jest, ale nie jest trudny brew pozorom. Ot - inny.
Napisano 1 Luty 201510 l Qrde zbrush R7 zaczal mi dziwnie pracowac . Clay build up przestal dzialac poprawnie a modele tna sie na kazdym praktycznie polycouncie. NIe wazne czy to 32 czy 64bit.
Napisano 1 Luty 201510 l Pionier - na sam początek https://gumroad.com/l/Nkgn jest spoko. Później zależy co chcesz robić. Na gumroad jest wiele ciekawych tutków zrobionych przez ludzi z branży(tutaj lista: http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=137585). Zbrushworkshops trochę zbyt drobiazgowe mi się wydaje ;)
Napisano 2 Luty 201510 l Qrde zbrush R7 zaczal mi dziwnie pracowac . Clay build up przestal dzialac poprawnie a modele tna sie na kazdym praktycznie polycouncie. NIe wazne czy to 32 czy 64bit. Mnie 64bit już 3 razy zrobił crash. Działo się to podczas wczytywania z poprzednich zetek zpr i potem doczytywaniu ztl. Czasami był crash czasami nie, nie było reguly :) Muszę zrobić więcej testów z plikami wyplutymi z 4R7
Napisano 2 Luty 201510 l Mi się jeszcze Zetka nie wykrzaczyła... ale... nie mogę zmusić Curve Mode do działania. coś się zmieniło? Ktoś inny ma z tym problem? Nie działa na zwykłych brushach i tych typu CurveStandard czy CurveEditable... działa na tych, które generują po krzywej geometrię. Może ktoś testa zrobić u siebie z CurveMode? I jeszcze Zapplink... psd z zetki wykrzacza mi Photoshopa CS 5.1... może coś pokombinowali z wersją plików? Otwiera się plik, widać obrazek... ale w oknie Layers, żadnej warstwy. Probuję coś zrobić i crash Szopka, a Clip Paint nie ma problemu, otwiera normalnie.
Napisano 2 Luty 201510 l Mi się jeden model zaczął ciąć , zarówno w 32 i 64 bitach. Pomogło export do obj i import. Też mam crashe czasem :/
Napisano 2 Luty 201510 l Pixologic mi odpisalo odnosnie tego ciecia. Chyba poprostu niechcacy wlaczyclismy dynamic subdivisions.
Napisano 3 Luty 201510 l Nom.. Zauważyłem to u siebie przed chwilą heh. Za szybko (niedkladnie) chciałęm włączyć DamStandard brush - B D S , no i pominąłem, nie pierwszy raz, klawisz B. Mi się crashuje x64 jak używam Delete by Symetry, na innej osi niż X lub gdy docelowy obiekt nie istnieje. Ale musze jeszcze potestowaćw wolnej chwili.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto