Jump to content

Recommended Posts

Jakoś tradycyjne media bardziej do mnie przemawiają :)

 

Digital gdzieś tam na horyzoncie jest, ale jakoś odwlekam to w kółko. Problem z digitalem, przynajmniej z mojego doświadczenia, jest taki, że żeby na nim zarobić to musisz pracować dla kogoś. No bo raczej nie wierzę, że wydruki się sprzedają, chyba, że jakichś super wymiataczy. Także, jak nie wyjdzie w concept arcie, a nie ogarnia się 3D na tyle, żeby pracować przy grach czy animacjach to jak masz tym zarobić na siebie? Storyboardy chyba zostają. No i ilu tych concept designerów potrzeba? Z osób, które poznałem to każdy chyba, kto interesuje się realistyczną grafiką celuje w robienie conceptów, ale serio jest aż takie zapotrzebowanie na to i aż tak się to opłaca, szczególnie w Polsce?

 

Takie mam przypuszczenia, chętnie posłucham kogoś, kto ma więcej doświadczenia w branży.

 

I bonus, dzisiejsze studium:

 

tumblr_o9fk0f9PFU1vryi2bo1_540.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poki co ogarnales rysunek a digital wymaga ogarniecia malowania, koloru :P

 

Ale realistyczna grafika to nie tylko concept art (masa ludzi pracuje nad finalnymi grafikami do gier 2d albo na zagranicznych kontraktach robiac ilustracje do kart czy planszowek itd.) i nie tylko digital painting. Sa wydawnictwa ksiazkowe, firmy reklamowe, firmy z ubraniami a one tez potrzebuja grafikow - do robienia grafik komiksowych na koszulki, do robienia ilustracji ksiazkowych, do rysownia storyboardow. Mozna tez poszerzyc zakres swojej dzialalnosci o kreskowki badz projektowanie graficzne i nagle liczba potencjalnych miejsc pracy sie rozszerza :)

 

Ludzie sie pchaja do concept artu, bo to najbardziej rozpropagowana dziedzina grafiki a wcale nie jest najbardziej "cool".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt, malarstwo u mnie leży i kwiczy. Ale powoli się zabieram :)

 

No racja, trochę tego jest. Zastanawia mnie tylko skąd ten nacisk akurat na concept art, a nie na ilustrację czy szerzej pojętą grafikę. Moda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba dlatego, ze szeroko pojeta grafike nazywa sie potocznie concept artem i do tego worka wrzuca sie wszystko co jest zwiazane z cg - faktyczne concepty ale tez ilustracje, storyboardy i wszystko inne co mozna namalowac czy narysowac na tablecie. Watpie by wszystkie te osoby, ktore mowia ze chca robic concept art faktycznie mialy na mysli konkretne stanowisko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez przesady. Jeżeli ktoś chce w ten biznes wejść to raczej wie czym concept- art jest.

 

Dlaczego tak ludzie tam garną? Może praca w jakiejś większej firmie która zatrudnia na dłuższy okres grafika koncepcyjnego, jest tu głównym czynnikiem? Jendak większość z nas wolałaby stałe zatrudnienie przez kilka lat w jednej większej firmie niż szukanie bez przerwy coraz to nowych kontaktów i pojedyńczych zleceń?

 

Mimo iż mają świadomość że ta branża bywa maksymalnie żmudna.

Oczywiście w tej branży trzeba też mieć wyjątkowy skill.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Może praca w jakiejś większej firmie która zatrudnia na dłuższy okres grafika koncepcyjnego, jest tu głównym czynnikiem?

 

Mam właśnie pytanie odnośnie tego. Ile jest w Polsce firm, które zatrudniają grafików koncepcyjnych na etat, albo chociaż na czas określony? Serio się pytam, bo mam pewne doświadczenie z branży tłumaczeniowej i etat w takiej branży to rzadkość, zakładam więc, że grafika ma podobnie. W końcu oba zawody są mocno nastawione na wolnych strzelców, w końcu po cholerę brać kogoś na stałe jak potrzebny jest od wielkiego dzwonu?

 

Nie szukam pracy w grafice (póki co:)), mam inną pracę w tej chwili, ale ciekawi mnie jak się ta branża ma w Polsce. Jeśli miałbym zgadywać, jako osoba z zewnątrz, to raczej zbyt różowo nie jest. Firm robiący gry jest pare, odnoszących sukcesy jeszcze mniej, filmów kręci się mało i raczej nie jest to sci-fi czy fantasy, animacji też tyle co kot napłakał, o komiksie już nie wspomnę. Obawiam się, że realia pracy w grafice w Polsce to storyboardy do reklam i grafiki na koszulki, za które zleceniodawca nie będzie chciał jeszcze zapłacić :P

 

Fajnie by było jeśli bym się mylił :)

 

 

Dobra, wracając do tematu tego topicu. Będę robił portret Ingrid Bergman w ołówku i pomyślałem, że mogę w sumie zrobić studium digitalowe zanim się zabiorę i poćwiczyć digital painting. Póki co jeszcze bez koloru.

 

tumblr_o9g34fSfWk1vryi2bo1_1280.jpg

 

Strasznie topornie mi szło, jak ktoś ma uwagi to chętnie posłucham, bo miałem sporą przerwę w digitalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bez przesady. Jeżeli ktoś chce w ten biznes wejść to raczej wie czym concept- art jest.

 

Jestes pewien? Jeden z czesciej popelnianych szkolnych bledow przy portfolio jest wlasnie taki, ze ludzie startuja na stanowisko concept artysty nie majac portfolio concept artysty :P

 

Dlaczego tak ludzie tam garną? Może praca w jakiejś większej firmie która zatrudnia na dłuższy okres grafika koncepcyjnego, jest tu głównym czynnikiem? Jendak większość z nas wolałaby stałe zatrudnienie przez kilka lat w jednej większej firmie niż szukanie bez przerwy coraz to nowych kontaktów i pojedyńczych zleceń?

 

Masa firm zatrudnia grafikow na stale - w samych firmach gamedevowych na stanowisku grafikow 2d, grafikow od ui, grafikow od promek i storyboardzistow do cinematikow. Sam si di projekt red ma ze 3 rozne oferty dla rysujacych grafikow xP Do tego sa firmy nie-gamedevowe, ktore potrzebuja kogos do reklam a takze firmy outsourcowe czyli takie, ktore same nie robia gier ale pracuja dla tych, co te gry robia. To mit, ze jedyna stala posada to koncepciarz.

 

Natomiast to nie jest latwy rynek ale w Polsce nie ma latwych rynkow poza IT :P Latwiejszy od architektury (nie jest tak regulowany) i od tlumaczen (wiecej ludzi uczy sie obcych jezykow niz rysunku, wiecej jest tez szkol, kierunkow studiow i absolwentow, ktorzy posiadaja kompetencje) - tak mysle. Ale jak ktos chce bardzo latwy rynek w grafice, to projektowanie graficzne jest najlepsze - w sensie najlatwiej sie wbic, znalezc stala prace, jest masa firm bo zapotrzebowanie ogromne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postanowiłem wrócić trochę do digital paintingu i czuję się jakbym miał dwie lewe ręce... Na pierwszy ogień poszło coś banalnego i myślałem, że wyj... kompa przez okno z frustracji. Ma ktoś do polecenia jakieś konkretne tutoriale do digital paintingu i malarstwa w ogóle? Nie chodzi mi o podstawy Photoshopa czy robienia brushy tylko o coś na temat formy, koloru i reszty technicznych podstaw malarstwa.

 

A to moje arcydzieło, malowane z natury :D

 

Zz5Vcj1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę się zdołowałem ostatnią próbą, więc zaczynam do podstaw. Darowałem sobie w tym przypadku kolor bo i tak mam problem nawet z samym walorem w digitalu.

 

Gipsowy odlew, malowany z natury. Wrzucam też zdjęcie jakby ktoś coś komentować chciał :) Zajęło mi dobrych parę godzin.

 

Będę serio wdzięczny za jakiś feedback do tego, bo o ile ogarniam tradycyjny rysunek to digital painting jakoś mi kompletnie nie idzie.

 

EZi7PvM.jpg

BvSxjZT.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że ci idzie. Tylko wymaga większe praktyki. Porównaj czas spędzony przy jednym i drugim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno nic nie wrzucałem.

 

Męczę postać jak zwykle, ale zacząłem też więcej w digital painting się zagłębiać i czuję jakiś tam progres.

 

Z dzisiaj, na kurs rysunku ubioru. Gaderffii ucięte bo nie chciałem, żeby zasłaniało zgięcie w łokciu :) tumblr_odpgrctl061vryi2bo1_1280.jpg

 

Będę wdzięczny za uwagi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej fajna praca. Podoba mi się, że pokazałeś kolejne kroki. Ogólnie nie siedzę za dużo w postaciach ale rzuciło mi się w oczy że wersja z lineartem i bazowym walorem jest dużo czytelniejsza niż w następnych krokach w, której większość detalu się traci. Ja na Twoim miejscu jeżeli ta praca jest bardziej jako coconcept stroju postaci został bym przy czwartym kroku, ewentualnie dorzucił bym jakieś płaskie kolory. Pozdrawiam, ciśnij dalej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coż, widać, że najpewniej czuję sie w rysunku, najprzyjemniej też robi mi się lineart. Malowanie idzie mi jakoś topornie. Ale walczę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tumblr_oehg7vzdbq1vryi2bo1_540.jpg

tumblr_oehg7vzdbq1vryi2bo2_540.jpgtumblr_oehg7aCaZt1vryi2bo1_1280.jpg

 

Jeszcze dwa ubiory z kursu i czacha. To dopiero mój drugi dzień malowania olejnymi, więc póki co bez koloru, za to z natury :) Mile widziane uwagi, szczególnie do farb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po małej przerwie.

 

Kilka miesięcy temu przerzuciłem się na szkicowanie wyłącznie długopisem, wrzucam zatem kilka ostatnich prac. Do tego standardowo trochę ołówka i conte i, już mniej standardowo, farby :)

 

Długopis kulkowy, z natury:

c4QdqVr.jpg

OhlNI5V.jpg

Of84fYh.jpg

nWKoLRK.jpg

iINdYeZ.jpg

 

Ze zdjęć (samochód akurat z natury, z dużego resoraka :))

i29Ivat.jpg

OhZ5Pyt.jpg

i28eyga.jpg

 

Kredka conte na papierze pakowym, z natury:

tA8u7Zb.jpg

SoC6XlP.jpg

 

Powtórka z podstaw, ołówek na papierze, z natury:

3RC0cWI.jpg

 

 

No i dalej staram się w końcu nauczyć koloru, tak że działam olejnymi i gwaszami.

 

Szybkie szkice gwaszem:

15284906_1148442848585154_4193205749405944933_n.jpg?oh=b1975fbde75fa61670b2bdba5bddbe17&oe=58B84EDB

8Xy5SLc.jpg

 

I dłuższa (koło 3 godzin) martwa natura olejnymi na płycie malarskiej

FDCVIGh.jpg

w4pZhir.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej na płycie malarskiej, paleta Zorna (Yellow Ochre Light, Cadmium Red Medium, Titanium White, Ivory Black) + Burnt Umber do podrysu

 

15492246_1162487907180648_2513607426670680708_n.jpg?oh=d93117fb3eb7fa8a0276f6e181bf0f37&oe=58EA9EC4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem że to będzie mało pomocny post, aczkolwiek naprawdę fajnie się tu dzieje i strasznie mi się podobają rysunkowe rzeczy. Co do tej długiej martwej z postu 66 to można by trochę krawędzie bardziej różnicować. Głównie chodzi mi o pomidora, bo odciąga uwagę od cytryny na pierwszym planie i całą jego górna część to ostro odcina się od tła.

A jeszcze się zapytam o to fajne pudło na martwą, napisałbyś mniej więcej jak to się składa? Z lekka nie ogarniam góry "urządzenia" z tymi kartkami :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam bym chwycił za oleje jak tak patrzę na Twoje rzeczy. Bardzo fajnie pracujesz z krawędziami. W tym ostatnim trochę poleciała forma tego czegoś pod gruszką to pewnie jakaś miska ale właśnie forma tego nie pokazuje.

Zaebiste prace - dawaj więcej ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie rysunek jest zwyczajnie mega dobry i powinienes do tej anatomii już na takime etapie dodawać coś jeszcze, zacząć ustawiać postać w tle, by wyjść ze strefy komfortu, bo widać, że z postacią radzisz sobie świetnie i odwzorujesz już wszystko co chcesz, gdy tylko się postarasz, pytanie co chcesz dalej z tym robić, warto by wprowadzać już jakieś własne działania, bo studium można robić w nieskońćzoność, ale nie do końca czuć w tym autora, tzn, chodzi mi o tematyke. Bo mogą Ci powiedzieć "wow ale realistyczne" czy Ci bardziej into, że jest dobra anatomia, walory itp, jednak co dalej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie czuję się na tyle komfortowo, a anatomii ciągle mi mało, to taki fajny temat sam w sobie :) Żeby nie było, codziennie rysuję enviro i postacie z głowy, ale głownie szkice, tutaj wrzucam jakieś bardziej dopracowane rzeczy. Ale w sumie powinienem zrobić jakąś dłuższą scenę z ludźmi w enviro, dzięki za sugestię.

 

Przy okazji, rysunki z dzisiejszych zajęć z modelką.

16114853_1188941494535289_7932968494271710112_n.jpg?oh=65bdad02db42ef426d3a18162ce4d0e7&oe=5914A775

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy