Napisano 14 Czerwiec 20168 l Hej, ostatnio mieliśmy okazje robic CG krowe do reklamy dla Platiga. Z czasem zrodził sie pomysl na taka krótke animacje i obrotówke. Futrzeniem zajął się Grzegorz Jankowski, animował Bartosz Jerczyński na rigu Tomasza Kurgana, projekt nadzorował Konrad Kiełczykowski a ja bawilem sie shaderkami, swiatlem, troche teksturek i compositing tych dwoch shotow. https://www.artstation.com/artwork/l68bJ
Napisano 15 Czerwiec 20168 l Piękna krowa :D masz jakiś patent na włosy? modeluje właśnie tygrysa (jest w wątku WIP jakbyś chciał możesz zajrzeć) i potrzebuje zrobić włosy ale nie wiem czy hair and fur z 3ds maxa się nada.
Napisano 15 Czerwiec 20168 l Rewelacja! Poziom realizmu miażdży :) i ta animacja. Aż mi się przypomniało jak za młodu jeździłem do babci na wieś gdzie krówki też tak strzygły uszami - dokładnie tak to wyglądało :D Podłączam się do pytania kolegi thecrev - jak zrobione zostały włosy?
Napisano 15 Czerwiec 20168 l Futro robione w yetim, użyte 2 mapy na displacement (futro i luźne włoski), reszta atrybutów malowana w yetim na groomach. Czesane też na groomach. Partikle (muchy) w houdinim.
Napisano 15 Czerwiec 20168 l ja też nie mam pytań...miazga. Animacja jak real, sierść/włoski jak real, światło obłędne, muchy oskar za rolę drugoplanową:) Front!
Napisano 15 Czerwiec 20168 l Świetna krowa, jedna z lepszych graficznych prac jakie ostatnio widziałem :P
Napisano 15 Czerwiec 20168 l Wow, to już jest ten poziom, przy którym nie da się odróżnić cg od fotki, mega robota. Pozdrawiam.
Napisano 15 Czerwiec 20168 l fotoryl ! swietnie to wyglada, gratulacje ! te wszystkie fałdy skóry to na riggu czy jakies symulacje ? Grzegorz - mozesz opisać swoj workflow z tą warstwą displejsa dla futra w yetim ? :)
Napisano 15 Czerwiec 20168 l Oprócz partikli i grzywki zero symulacji. Wszystko animowane na rigu Szampka (Tomasz Kurgan) ;). Z displacementem najtrudniej było zmatchować się futrem z displacem z arnolda (body). Reszta była już po stronie Bartka (ukłon za animacje) i Johnziego (uklon za "jaw drop" render)
Napisano 15 Czerwiec 20168 l nooo Szampek - szacun ! mógłbys coś więcej napisać o tym riggu ? :) zgrzewacz- dzięki za odpowiedź ... ale może podzieliłbyś się bardziej dokładnie tymi wartościami displejsa i różnic między arnoldowym a maykowym ? może jest jakiś sprytny przelicznik ? :) JohnZi- też byśmy poprosili o jakieś info nt. świateł i shadrków arnoldowych :)
Napisano 16 Czerwiec 20168 l Autor Dzieki za pozytywny odzew:) Jesli chodzi o rendering to jako bazowy shader wlosow uzylem alhair, ale robilem akurat podobne testy na marschnerze i tez dawal rade. Przy krotkich wlosach zbytniej roznicy nie widzialem poza czasami ( na korzysc marschera) . Chodzilo bardziej o to zeby ujednolicic wszystkie uzyte shadery w scenie. Oswietlenie to prosta hdrka i sun plus jakies area lighty do blikow :) close up liczyl sie srednio troche ponad 3h na ramke, bez dofa ( dodany w poscie). Obrotowka z wszystkimi trawkami itp liczyla sie srednio z 4 h na ramke.
Napisano 16 Czerwiec 20168 l Na jakis i7, na xeonach szybciej. Juz dokladnie nie pamietam :) mega szybko
Napisano 3 Lipiec 20168 l Krowa jak żywa, futro bajka :) Równie realistycznie wygląda shader kałuży, wet mapy, wszystko na najwyższym poziomie. Ile milionów włosów/cząsteczek ma futro?
Napisano 18 Lipiec 20168 l Kapitalna praca, gratulację! Podpinam się do pytania, ile milionów włosów i jaki łączny czas renderu animacji ?