Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ogólnie to jest pani z Heroes 3

https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Shiva_(Enroth)?file=HeroShivaIII.png

Ta z 6 jest już bardziej szczegółowa 

https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Shiva_(Ashan)?file=Shivatcm2124382.jpg

Starałem się jakoś je połączyć. Największy problem mam z nosem żeby go jakoś fajnie wyrenderować ze szkicu linearnego. No i oczywiście jak skończyłem to mi się ten pasek na czole nie podoba za mocno jest zawinięty 🤔

 

100% czerni nie używałem. Jak podbiłem kontrast to się zrobiło ciemno 😅

Edytowane przez Blaza
Napisano

 

18 godzin temu, KLICEK napisał:

z mojej strony, ziom nie uzywaj czarnego koloru na skorze. Imo to brudzi, a  cieniem nie jest 🙂

9 godzin temu, Blaza napisał:

Starałem się jakoś je połączyć. Największy problem mam z nosem żeby go jakoś fajnie wyrenderować ze szkicu linearnego. No i oczywiście jak skończyłem to mi się ten pasek na czole nie podoba za mocno jest zawinięty 🤔

 

100% czerni nie używałem. Jak podbiłem kontrast to się zrobiło ciemno 😅

Podbijam to co napisał KLICEK, może nie użyłeś 100% ale to nie ma znaczenia, jeśli miałbyś zachowaną poprawną strukturę waloru, podbicie kontrastu nic by nie zmieniło

Co do nosa, jeśli zaczniesz zwracać większą uwagę na poprawność płaszczyzn to nie będziesz miał problemu

Więcej wyjaśnienia w grafice.

BLAZA FACE WALOR EXP V1.jpg

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano
11 godzin temu, Blaza napisał:

No i oczywiście jak skończyłem to mi się ten pasek na czole nie podoba za mocno jest zawinięty 🤔

 

Ale w jakim sensie "skończyłeś"? Klient Ci zatwierdził i zapłacił, termin Cię dogonił, czy arbitralnie zdecydowałeś, że Ci sie nie chce poprawiać tego paska? Jeśli wiesz, że coś jest nie tak, to dlaczego tego nie poprawisz? Znajdowanie i poprawianie własnych błędów to główny składnik nauki rysunku (i większości innych umiejętności) więc musisz sobie wyrobić taki nawyk, inaczej możesz stać w miejscu latami i rysować 100, 200, 1000 głów i nic Ci to nie pomoże.

11 godzin temu, Blaza napisał:

Największy problem mam z nosem żeby go jakoś fajnie wyrenderować ze szkicu linearnego. 

 

Największy problem to żeby nos, oczy, usta i wszystko inne było we właściwym miejscu. To jest najważniejsze i najtrudniejsze, wszystko poza tym to drugorzędny problem. Jeśli masz 4 godziny na jeden rysunek, to spędź 3 na umieszczanie tego nosa a 1 na renderowanie, bo to drugie w niczym nie pomoże jeśli będzie on w złym miejscu lub/oraz będzie miał zły rozmiar/kształt. Potem sie możesz martwić o cieniowanie. Kolor w ogóle sobie zostaw na jakiś czas, uwierz mi, rysunek jest wystarczająco skomplikowany żeby sobie utrudniać kolorem.

 

Jeśli o cieniowanie chodzi, to używasz za mocno kontrastujących tonów w miejscach, w których te tony powinny być o wiele bliżej. Dlatego na początku zbij te kontrasty (1). Następnie użyj ich w miejscach, które ich potrzebują. W portrecie młodej kobiety z reguły są to oczy, usta i dziurki w nosie (3). Wszystko inne powinno być delikatnie zaznaczone, zauważ, że na przykład szyja nie potrzebuje wiele informacji, nie dowalaj takich kanciastych kształtów na smukłej dziewczęcej szyi (ani żadnej innej). Pamiętaj, że zmiany w rysach są łagodne, przejście między nosem a policzkiem jest okrągłe, więc nie będzie to nagły skok od czerni do bieli, ale łagodny gradient. U ciebie jest to bardzo ostry kant. Jeśli wpatrujesz się w jeden punkt to zaczniesz te różnice i kanciastości wyolbrzymiać, więc naucz sie spoglądać na całość kompozycji, i pilnuj, żeby zmiany między jasnymi i ciemnymi tonami zawsze były proporcjonalne względem siebie na całości obrazka. Spójrz na całość, znajdź najjaśniejsze i najciemniejsze części i pilnuj, by się nie wymknęły spod kontroli. Na końcu (4) możesz sobie podbijać kontrasty, używać czerni i bieli, jeśli cała struktura będzie się trzymać kupy, to możesz sobie ją przesuwać w strone ciemniejszą lub jaśniejszą i wszystko będzie grało, najważniejsze są zależności. To co Panowie powyżej pisali odnosi sie do barw, nie relacji walorowych, a barwami bym Ci radził się zająć później, jak wypracujesz sobie lepszy rysunek. Tak na marginesie, to jeśli chodzi o portrety, to młode ładne dziewczyny są najtrudniejszym tematem, przynajmniej tak mi mówił Mullins ;p

 

 

Blaza01.jpg

  • Like 5
  • Thanks 1
Napisano

Dzięki za korekty i podpowiedzi. 👍

Ogólnie całe kobiety są trudne do narysowania jeśli chodzi o ciało i głowę. Dlatego od jakiegoś czasu staram się tylko je rysować żeby się poprawić. 

 

Napisano

 

29 minut temu, Blaza napisał:

Dzięki za korekty i podpowiedzi. 👍

Ogólnie całe kobiety są trudne do narysowania jeśli chodzi o ciało i głowę. Dlatego od jakiegoś czasu staram się tylko je rysować żeby się poprawić. 

 

Ale to nie jest najlepszy pomysł. Dobór poziomu trudności jest bardzo ważny w nauce. Ten poziom pownien tylko troszkę wykraczać poza strefę komfortu. Marginalnie. Wtedy najszybciej sie uczysz. Jeśli wybierzesz cos o wiele trudniejszego, niż już umiesz, to będzie to strata czasu. Będziesz zagubiony, zniechęcony i nic nowego nie zapamiętasz. Dlatego zamiast kobiecych głów porysuj sobie głowę Asaro albo Reilly'ego. Są to uproszczone abstrakcyjne reprezentacje ludzkiej głowy, które jest prościej zrozumieć niż prawdziwe, bardziej skomplikowane głowy. Na nich o wiele szybciej zaczniesz wyłapywać, skąd sie biorą takie a nie inne kształty i jak wszystko do siebie pasuje na ludzkiej głowie.

  • Like 1
Napisano

 

W dniu 28.05.2020 o 19:28, EthicallyChallenged napisał:

Kolor w ogóle sobie zostaw na jakiś czas, uwierz mi, rysunek jest wystarczająco skomplikowany żeby sobie utrudniać kolorem.

Kolory nakładam na warstwach z różnymi trybami mieszania, trochę jak w tym filmie tylko bez maski gradientu.  

 

Coś łatwiejszego

2110048406_Beznazwy-1.thumb.jpg.198aa093e017730cc428c3fb883060e9.jpg

 

Napisano

Ogólnie żeby nie dublować tego o czym wspominali

@takashmen

@EthicallyChallenged

tutaj masz fajny tutorial o błędach w cieniowaniu - 

Niestety widzę w ciebie wiele z tych błędów ale za to ten film świetnie pokaże ci jak je poprawić.  Nie ma się co zrażać- każdy musi przejść przez te kroki i każdy z nas je przerabiał albo do tej pory z nimi walczy:)  Także powodzenia i wytrwałości w ćwiczeniach. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Napisano

Na razie sam szkic, zbieram energie żeby pocieniować. 

3.thumb.jpg.5c929b35d8eb5f723c4b05e921631812.jpg

 

Tutaj jeszcze porównanie tego zamku. Wersja jakieś 3 lata temu i aktualna.

4.thumb.jpg.74ef3708e963a32cf9b76aae62da6199.jpg

Pierwsze co rzuca mi się w oczy to trochę perspektywę ogarnąłem 😅

  • Like 1
Napisano
W dniu 17.06.2020 o 21:28, Blaza napisał:

Tutaj jeszcze porównanie tego zamku. Wersja jakieś 3 lata temu i aktualna.

4.thumb.jpg.74ef3708e963a32cf9b76aae62da6199.jpg

Pierwsze co rzuca mi się w oczy to trochę perspektywę ogarnąłem 😅

Nie chcę Cię zniechęcać, ale jeszcze trochę zostało do ogarnięcia... Nie radziłbym przechodzić jeszcze do cieniowania bo jest sporo do poprawy.

Te trzy okna w wieży pokazuja, że nie rozumiesz relacji między horyzontem (a tym samym wysokościa punktu widzenia) a perspektywa. Jedno okno znajduje się niżej od widza, drugie mniej więcej na tej samej wysokości, a trzecie wyżej. Wszystkie trzy sa narysowane tak samo. Jakim prawem? 😉
Widziałem w innym watku, że robiles budynki w 3D. Zrób sobie taka prosta wieżę w 3D, ustaw kamerę na wysokości środkowego okna i zobacz, jak te okna będa wygladać, zwracajac szczególna uwagę na to jak wyglada przekrój ściany. Potem swoje obserwacje przenies na rysunek i go popraw.

Potem popraw każda elipsę na swoim rysunku. Nie rysuj ich odręcznie, użyj lassa albo innego narzędzia które da Ci idealne elipsy i zobacz, jaka różnicę to zrobi gdy będa poprawnie narysowane.

Postaraj się oprzeć pokusie, żeby odstawić ten zamek i wrócić na forum za tydzień lub dwa pokazujac coś z zupełnie innej bajki i nie wspominajac o zamku 😜 

Powiedz, ile godzin na tydzień mniej więcej spędziłeś rysujac w ciagu tych trzech lat które minęły od poprzedniego zamku?

Napisano
3 godziny temu, EthicallyChallenged napisał:

Wszystkie trzy sa narysowane tak samo. Jakim prawem?

Poszedłem na łatwiznę i skopiowałem 😅

3 godziny temu, EthicallyChallenged napisał:

Widziałem w innym watku, że robiles budynki w 3D.

Miałem wcześniej pomysł żeby do rysowania budynków najpierw zrobić sobie proste bryły w 3D, a potem rysować na nich. Widziałem w necie że sporo osób tak robi. Tylko jakoś mi to nie podeszło i wolę już zrobić całość w 3D.

3 godziny temu, EthicallyChallenged napisał:

Potem popraw każda elipsę na swoim rysunku. Nie rysuj ich odręcznie, użyj lassa albo innego narzędzia które da Ci idealne elipsy i zobacz, jaka różnicę to zrobi gdy będa poprawnie narysowane.

Już na początku mnie kusiło żeby elips nie robić ręcznie. Widziałem że w kursach (drawabox, ctrl+paint) właśnie rysują elipsy narzędziami. Ja rysuje odręcznie i czuje się trochę frajersko, że sobie utrudniam, ale jakoś tak mam że chce jak najwięcej odręcznie robić. Może przez to że przez ostatnie półtora roku rysowałem tylko na kartce. 🤔

3 godziny temu, EthicallyChallenged napisał:

Postaraj się oprzeć pokusie, żeby odstawić ten zamek i wrócić na forum za tydzień lub dwa pokazujac coś z zupełnie innej bajki i nie wspominajac o zamku

Teraz mam ochotę na jakiegoś robaka, a potem wracam do zamku.

3 godziny temu, EthicallyChallenged napisał:

Powiedz, ile godzin na tydzień mniej więcej spędziłeś rysujac w ciagu tych trzech lat które minęły od poprzedniego zamku?

Różnie bywało miałem okresy że bardzo mało rysowałem albo wcale. Od około stycznia 2019 zacząłem rysować bardziej z sensem. Wcześniej trochę błądziłem ale olafSebastianSz i jeszcze kilka innych osób zawróciło mnie z błędnej ścieżki.😇

Najwięcej rysuje od poprzednich wakacji. Były tygodnie gdzie prawie co dziennie godzinę albo dłużej. Do tego dochodziło około 3h na kursie. No i od początku tego roku mam dosyć dużo roboczo godzin, ale wiadomo dużo w domu się siedziało. W wolnym czasie jeszcze 3D robię (zbrush), chociaż ostatnio dużo mniej. Wolę się bardziej skupić na rysunku. Dodatkowo od marca wróciłem do digitalu i trochę musiałem się przyzwyczaić do rysowania po gładkim. Jednak kartka i ołówek trochę inaczej się zachowują.

 

Chyba nigdy się tak nie rozpisałem 😁 

Napisano

Wiesz, mi nie chodziło o to, że od dzisiaj masz do końca życia rysować elipsy albo odręcznie albo nie, albo robić wszystkie budynki najpierw w 3D albo nie. Chcę po prostu, żebyś zobaczył na 3D i elipsach z automatu jak to powinno wygladać, a potem to samo zrobił ręcznie, bo teraz to wyglada, jakbyś to robił niedbale, albo Cię to przerasta.

Narysuj te elipsy i okna poprawnie. Jeśli jesteś w stanie to zrobić odręcznie, to super, będziesz miał poczucie niezależności i satysfakcji. Jeśli potrzebujesz 3D, lassa w fotoszopie albo plastikowych szablonów to ich użyj. Najważniejsze jest to, żeby były poprawne. Nikt Ci nie da medalu za koślawe elipsy tylko dlatego, że je robiłeś odręcznie, nikt Cię też nie wyklnie za poprawne od szablonu. Może ktoś Ci da medal za idealne elipsy odręczne... Nie wiem co prawda gdzie, ale internet jest duży, a świat szeroki.

  • Like 1
Napisano

Poprawiłem elipsy i trochę wyrównałem, wrzucam z siatką.

zamek1.thumb.jpg.67e1c3d0f253c0f0589a0c1ad07f7689.jpgTeraz zauważyłem że na mostku cegłą uciekła, ale to już następnym razem poprawie.  😒

Napisano

Jest lepiej, ale za wczesnie zaczales cieniowanie. Poprawiles część elips, ale dalej wiele z nich jest krzywa. Na moje oko to chyba poprawiłeś tylko te na wierzchołku pierwszej wieży od lewej. Przyrzyj się jak wygląda most. Ta część po której się przechodzi ma negatywną grubość! Dużo by Ci dało, gdybyś został przy tym rysunku i poprawiał dalej. Obiecuję pomóc.

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

Wszystko jest na warstwach także nie ma tragedii ze zmianami👍 Oprócz tła ale to najmniejszy problem. 

Mostek poprawiłem bo faktycznie był papierowy. Nie wiem co mam z tymi elipsami zrobić ☹️

zamek1.thumb.jpg.ebd34b2b22f4005ed12228f4cb6ef512.jpg

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, Blaza napisał:

Wszystko jest na warstwach także nie ma tragedii ze zmianami👍 Oprócz tła ale to najmniejszy problem. 

Mostek poprawiłem bo faktycznie był papierowy. Nie wiem co mam z tymi elipsami zrobić ☹️

 

Przede wszystkim to powinieneś pilnować się siatki i wszystko konstruować z liniami pomocniczymi, do tego każda zmiana grubości baszty wymaga wyrysowania nowej elipsy

Mijasz sie z liniami perspektywy.

Do tego jest jeszcze aspekt tego jak się dachy albo mosty buduje, bardzo naiwnie do tego podchodzisz, tak jakbyś nie korzystał z żadnych referencji, które pomogą ci w narysowaniu takiego zamku.
Na moim overze uprościłem tą okrągłą basztę, jeśli miała by mieś takie rozszerzenia na szczycie głównego cylindar, powinieneś nałożyć na nią dodatkową bryłę wychodzącą poza obrys trzonu i wykonstrouwać w tej bryle elipsy

 

Most ze zdjęcia składa się z łuku , konstrukcji która opiera się na łuku + barierek, każdy z tych elementów jest z innego materiału

BLAZA PERSPEKTYWA  OVER V1.jpg

2020-06-24 19_35_10-Window.png

Edytowane przez takashmen
  • Like 2
Napisano (edytowane)
17 godzin temu, Blaza napisał:

Nie wiem co mam z tymi elipsami zrobić ☹️

Po pierwsze - wykreśl je poprawnie, niech one mają kształt elips:

elipsy.jpg.ae034a78746bee5a3da02ff248b1789d.jpg

Po drugie - nie rysuj ich w przypadkowych kątach. one mają być wpisane w kwadraty widziane w perspektywie według siatki, tak jak Ci Takashmen pisał u góry. Im bliżej linii horyzontu, tym bardziej płaskie powinny one być, w końcu stając się prostą linią. u ciebie są elipsy prawie na linii horyzontu, a narysowane tak, jakby były widziane pod kątem. porównaj sobie co jest u Ciebie, a jak być powinno:

(nawet zrobiłem specjalnie dla Ciebie Wy$ok1Eej J@k0śCi modele 3D skoro Ci się nie chciało :p)

Blaza02.jpg.6b17dfe056071c04870587efd0db223f.jpg

Z kolei te elipsy, które są o wiele niżej i wyżej od linii horyzontu narysowałeś pod o wiele zbyt wysokim kątem, tak, jakby widz patrzył na nie pod kątem 45 stopni. Są o wiele za szerokie.

 

Popraw te rzeczy to pogadamy o kolejnych sprawach. Możesz mieć wrażenie, że to za dużo roboty, żeby sobie narysować zamek, ale nie martw się, to są rzeczy, które gry je opanujesz, będziesz robił o wiele szybciej i bez przegrzewania mózgownicy.

Edytowane przez EthicallyChallenged
  • Like 2
Napisano

Wieże poprawione. Musiałem szczyt zmienić w jednej bo dziwnie się wyginał w perspektywie. Trzeba było mniejszy zrobić ten zamek, ale chciałem żeby był jak najbardziej podobny do tego starego. 

zamek1.thumb.jpg.3723174e9457e20beaf635d42da0d05d.jpg

Napisano

panie1.thumb.jpg.773c643b312df7d160b4fdacb8749596.jpg

 

Pytanie mam czy dobrze robię, mianowicie. Najpierw jak zaczynam rysować to na drugim monitorze mam refke, jak zrobię szkic to potem wrzucam tą refke do PS i sprawdzam gdzie mi się rozjechało. Potem robię poprawki zaznaczam sobie lub przesuwam miejsca gdzie coś jest bardzo nie tak. Jest sens tak robić? 

spacer.png

  • Like 1
Napisano

Hej,

Myślę, że niepotrzebnie cieniujesz. Nic za bardzo z tego nie wynika i trochę to źle tutaj wygląda.
Sam lineart jest lepszy ale widać tam spor błędów anatomicznych. Połączyłeś obojczyk z mięśniami piersiowymi a potem to wszystko obrysowałeś cieniami. Tworzą teraz jeden obiekt, a tam trochę więcej się dzieje. Zerknij na obrazek Mytha w speedpaincie, z Avatarem. 

Obrazek inny bo stylizowany, ale obojczyk, mostek, mięsień piersiowy jest na nim oddzielnie. Na m. piersiowym nawet jest mała kreseczka która oddziela jego górną część która zwykle jest fajnie widoczna, bo łączy się z obojczykiem. Dobrze tam zrobić małe wgłębnie.  U ciebie tak naprawdę nie ma takich miejsc.

To tylko jeden przykład. Błędów jest dużo. Myślę, że pora zrobić krok do tyłu i zainwestować w jakiś kurs anatomii. Jeśli dobrze znasz angielski, to masz naprawdę duży wybór, za free i płatne. Z menotrami i bez.,

No ale musisz rzucić trochę grosza - ale to dobra inwestycja. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Cześć o/
Jeśli chodzi o proporcje, perspektywę itp- wiadomo, praktyka i wyciąganie wniosków.
Jeśli chodzi o cieniowanie- dawno temu ktoś dał pięknego tipa na temat określania wszystkiego gradientem... Tipa, który zmienił życie połowie młodych artystów na tym forum 😄 W załączniku zilustrowałem szybciutko o co chodzi. Skupiłem się tylko i wyłącznie na cieniowaniu- nie poprawiałem i nie ingerowałem w anatomię. Ważne jest też ustalenie konkretnego źródła światła i świateł odbitych (znajdziesz dużo tutoriali na ten temat...jeśli nie znajdziesz- służę pomocą 🙂 ). 
Co do przerysowywania rzeczy z atlasu anatomii...moja SUBIEKTYWNA opinia jest taka, że skupiłbym się na rysowaniu realnych ludzi- chudych, grubych, średnich, WSZYSTKICH 😄 Studiowanie anatomii z podręczników o anatomii na Twoim etapie może przynieść więcej szkód niż pożytku. W obrazkach torsów nie wyłapałeś najważniejszej rzeczy- określenia brył, perspektywy i form. Przerysowanie obrazków z taką ilością informacji jest naprawdę trudne więc nie łam się i działaj 🙂 

reka poprawka.jpg

Edytowane przez RaVirr
  • Like 4
  • Thanks 1
Napisano

Dodam do tego co RaVirr napisał, że spróbowałbym na Twoim miejscu nie wchodząc w jakieś głębsze technikalia złapać dużego pędzla z lekką teksturką i przestudiować jakąś fote portretu albo obraz tak żeby jak najdokładniej złapać podobieńswo i poćwiczyć tym oko, bo mam troche wrażenie że masz trudność z obserwacją i malowaniem tego co widzisz a bez tego dalej nie pójdziesz.  Czyli mniej malunków, mniej tematów ale trochę dokładniej.
pozdro i powodzenia 😄
 

27 minut temu, ArnoldSzczesliwy napisał:

tak swoją drogą, czy ta łapa nie ma czasem 6 palców?  😄 

Na upartego można by sie siódmego doliczyć 😄 

  • Like 1
  • Haha 1
  • Thanks 1
Napisano
3 godziny temu, RaVirr napisał:

Zrobiłem 10 minutową podmalówkę Twojego szkicu, w linku będziesz miał krótki step-by-step. Powinno pomóc.

Dzięki, następnym razem postaram się delikatnej z przejściem 👍

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności