Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Piękny płacz do poczytania przy porannej kawie/herbacie:
https://forum.corona-renderer.com/index.php?topic=41786.0

W skrócie:

  • cena rośnie
  • istotnych nowości (takich jakich potrzebują użytkownicy) zero
  • Tom nadal uważa, że przyszłość jego softu to CPU i za dużo byłoby przepisywania, żeby użyć GPU do czegokolwiek innego niż do mieszania powietrza w obudowie
     

Z tego co ja zaobserwowałem, to przez takie podejście, po prostu marnują potencjał tego narzędzia, a cenowo zbliżają się do VRay. Póki co ceny na stronie Corony nie są zaktualizowane, więc można mieć wrażenie jakby nic się nie zmieniło.

Napisano (edytowane)
W dniu 27.12.2023 o 21:36, Skyrush napisał(a):

Z tego co wiem to można pobrać legalnie z oficjalnej strony AD instaler dla wersji 2015 sp2 i można aktywować przy pomocy klucza produktu, albo w jakiś inny sposób 😉. A arnold na tej wersji działa całkiem sprawnie i to najnowszy z początku grudnia 2023.

Jak się nie uda znaleźć licencji to chyba ten offline pc będzie najlepszy.

Jako ciekawostkę pociągnę jeszcze chwilę temat mojego kupna Softimage. 

Znalazłem człowieka który chciałby mi sprzedać licencję na Softimage 2014 Commercial New SLM ELD. 

Chwilę czasu trwało nim dotarłem w odpowiedni miejsce gdzie udzielono mi jasnej odpowiedzi, na pytanie czy mogą mi tą licencję przenieść na mnie oraz czy będę mógł ją upgradować do finala. A odpowiedź jest taka:

"Hello Krzysztof,

Greetings from Autodesk.

Thanks for the support request.

Please be informed we are unable to fulfill your Previous Version license request for Softimage 2014.

The license could not be granted as Autodesk has stopped supporting 2014 and earlier versions, thus the version you are trying to access is not eligible for use under the Previous Version Rights benefit, linked below.

https://knowledge.autodesk.com/customer-service/account-management/users-software/previous-versions/subscription-previous-version-rights

I recommend reaching out to your reseller or our sales team to discuss your options for accessing versions beyond those currently supported.

If you check the original request and discover that some of the information was incorrect, please reply to this email with new information. We'll be happy to review the updated information.

Best regards,
Simson 

Autodesk Client Services

 

Jeśli dobrze zrozumiałem nie ma możliwości dla wersji 2014 i wcześniejszych. Ale zachęcają mnie do kontaktu z ich resellerem, czyli..... chcą więcej kasy 😂 Ale skoro mnie skierowali do działu sprzedaży to jakaś opcja kupna musi być, pomyślałem. 

Ale teraz tak poważniej. Jeden z resellerów z polskiego działu z którym rozmawiałem powiedział mi tylko, że dla każdego programu wersji 2014 i wcześniej nie ma wsparcia ze względu na to że to były licencje wieczyste. Że z tymi licencjami wieczystymi jest bardzo dużo problemu, mają mnóstwo telefonów, bo te licencje przestają działać po jakimś czasie itd. itp. Dlatego....Firma postanowiła przejść na inny model sprzedaży. 😂 Natomiast nazwa była obca dla sprzedawcy i musiał chwilę pokopać i polecił mi dwa flagowe produkty 3dsmax i Maya. Wytłumaczyłem że od kilku lat kupuję licencję Maya ale nie jestem zadowolony z użytkowania tego oprogramowania. Potrzebuję kupić licencję Softimage i jeśli jest możliwość kupna licencji na ten soft to chciałbym wiedzieć jak to teraz wygląda i ile to kosztuje. Sprzedawca natomiast sam powiedział do mnie, że skoro jest zapotrzebowanie na ten program to może należy tą informację przekazać dalej i być może kiedyś ktoś to odgórnie przemyśli i przywrócą ten program. Natomiast obiecał zapytać o opcje możliwości udzielenia mi takiej licencji. Więc czekam na kontakt. 

Tak czy siak Softimage jest w użytku. Działają na niego alternatywne renderery (cycles, arnold), powstają jakieś nowe narzędzia. Ostatnio USD ktoś rozwija do niego.

@Skyrush informował o tegorocznych planach zamknięcia otwartego forum https://www.si-community.com/  ale już powstała wcześniej Discordowa wersja. Jeden z użytkowników przeniósł tam część conntentu do pluginów tutoriali i innych informacji które są dostępne bezpośrednio na kanale w różnych zakładkach. 

Discord info - https://www.si-community.com/community/viewtopic.php?f=21&t=7374

Ostatni miesiąc przypominam sobie XSI  i doprawdy odrosły mi dwie brakujące ręce. Ten soft w wersji 7.0 jest kompletny, zamknięty i da się na nim zrobić wszystko. 

 

 

Edytowane przez gryzon
  • Like 3
Napisano (edytowane)
7 godzin temu, gryzon napisał:

Sprzedawca natomiast sam powiedział do mnie, że skoro jest zapotrzebowanie na ten program to może należy tą informację przekazać dalej i być może kiedyś ktoś to odgórnie przemyśli i przywrócą ten program. Natomiast obiecał zapytać o opcje możliwości udzielenia mi takiej licencji. Więc czekam na kontakt. 

Kurde zapotrzebowanie na XSI po 10 latach, to ciekawe ile osób do nich się odzywa w tej sprawie. Koniecznie daj info jak się czegoś dowiesz.
Skoro 2014 nie sprzedają na 100% to może z tą 2015 się uda.

Edytowane przez Skyrush
  • Like 1
Napisano

Jako fan grzebania w starych softwach i grach I salute you @gryzon. Musze przyznac, ze jestes tez bohaterem ze nie zassales po prostu skrakowanej wersji softu ktory jest martwy wiec i tak nikt by na tym nie stracil. Nie wiem czy mialbym tyle silnej woli 😉

  • Like 1
Napisano
11 godzin temu, Nezumi napisał:

Musze przyznac, ze jestes tez bohaterem ze nie zassales po prostu skrakowanej wersji softu ktory jest martwy wiec i tak nikt by na tym nie stracil. Nie wiem czy mialbym tyle silnej woli

Może Gryzoń, tak jak ja, po prostu od lat już nie używał tak softów i czuje strach przed trojanami/virusami itp.

 

Ja tak mam przynajmniej. Chciałbym sobie sprawdzić "demko" zb 2023 ale jakoś te obawy mam z tyłu głowy i nie szukam szczęścia w polu 😛

  • Like 2
Napisano

Po 10 letniej przerwie od Softimage postanowiłem wrócić do niego w jakiś sposób. Miałem dostatecznie dużo czasu by poznać kilka innych softów mniej lub bardziej dokładnie, 3dmax, Blender, Modo, Maya, Houdini. Po drodze uczyłem się ZBrusha ale to inna bajka. Na każdym z nich robiłem zupełnie inne rzeczy jednakże żaden z nich nie dał mi takiej swobody jak Softimage. Parametryczna architektura tego oprogramowania w połączeniu z narzędziami zaprojektowanymi stricte dla artystów sprawia że masz coś podobnego do Houdiniego ale jednak z dużo niższym progiem wejścia. Rigowanie w tym sofcie, modelowanie cokolwiek złapiesz masz oparte na parametrach które  są animowalne. Stuktura historii w tym sofcie jest segregowana na kategorie, masz możliwość wyświetlania sceny w oparciu o kategorię historii. Jest tam multum tak genialnie zaprojektowanych mechanizmów i tooli że zarządzanie ogromnymi scenami z animacją jest po prostu lekkie, przyjemne, i przejrzyste. ICE którym zrobisz rzeczy niewykonalne standardowymi toolami. Przejrzysty interface, łatwość dostępu do różnych typów elementów całej animacji. Z perspektywy czasu przekonałem się że naprawdę używałem jednego z najlepszy o ile nie najlepszego oprogramowania do grafiki i animacji w historii. Mówię to w oparciu o doświadczenia z nauki i używania innych programów. No dobra, nie poznałem jeszcze Cinema4d. Może warto sprawdzić? 😄

Ja mogę wciąż pracować na softach które będzie wymagał mój pracodawca ale gdybym miał robić własnego shorta... tylko Softimage. I taki mam zamiar i plan by swoją animację oprzeć na tym sofcie. 

Ciekawostka. Zauważyłem na forum międzynarodowym jakiegoś człowieka który pisze program inspirowany XSI. Program ma się nazywać BlackDot. Wszystko jest w powijakach ale z ciekawości będę zerkał w ten development a chętnie bym zobaczył betę. 

  • Like 2
Napisano

Ta, nie ma co XSI to byl moj ulubiony sofcik do 3D...Tez mi wszystko w nim pasowalo - mowie tu jeszcze o czasach przed ICE nawet. Przez decyzje o zabiciu Softimage'a przez Autodeske zmarnowalem na Blenderze ponad dekade, potem odnalazlem sie w Mayi i mam nadzieje ze jej nie zabija jakos predko 😄

Dzieki za wzmianke o BlackDot. Teoretycznie fajna sprawa, zobaczymy jak sie rozwinie i czy starczy determinacji zeby cos dokonczyc. Temat gruby dla jednej osoby no ale takie Plasticity powstalo tak ze moze i tu sie uda.

Napisano

Powinno być takie kółko spotkań. Tam byśmy usiedli i opowiadali ile czasu zmarnowaliśmy życia przez jedną idiotyczną decyzję w branży 😄 btw. nie wiem jak ty odnalazłeś się w tej Maya, ale mnie tam dosłownie wszystko wqrdenerwuje. Od interfaceu przez rozmieszenie opcji, skończywszy na niedoróbkach i jej wielkiej liniowości. Blendera poznałem nie na tyle by w nim animować, ale do rigowania dotarłem, natomiast zaciekawiła mnie ta Twoja już tutaj legendarna awersja do tego softu 😄

Napisano
7 godzin temu, Nezumi napisał(a):

...Przez decyzje o zabiciu Softimage'a przez Autodeske zmarnowalem na Blenderze ponad dekade...

Nezu, zamiast nazywać to marnotrawstwem, nazwał bym to szczegółowym rozpoznaniem wroga 😉 To cenny czas, gdzie dowiedziałeś się czego nie chcesz w swoim życiu 🙂 Wiesz, nie każdy posiadł tą tajemną wiedzę.

Kolejny poziom to poznanie tego czego się chce. Ale ten etap chyba też już masz za sobą 🙂 

Następnie to etap nr. 3 - sięgnięcie po to co się chce, nie łamiąc postanowienia o tym czego się nie chce.

Wiem, to trudne, Blender kusi niczym ponętna piękna kobieta z naładowanym 6-ciostarzałowcem za plecami. Na pierwszy rzut oka puszcza ci oczko ALE to podstęp... mam nadzieję że nie ULGNIESZ! 🙂 

A to że Maya upadnie jest niemal pewne 🧐 masz na to dowody wokół siebie. Popatrz co biały człowiek nawyprawiał w obydwu Amerykach. Np. tacy Majowie, niegdyś jedna najbardziej rozwiniętych cywilizacji Ameryk, potęga i postrach, a padli pod naporem dział armat i koców z grypą. Autodesk to tacy Majowie (of course), Konkwistadorem w tym przypadku jest sam TON CORTEZ ROZENDAL, znany w pewnych kręgach jako "Subskypcjo-łamacz" 😉 i kapłan "Kręgu wzajemnego poklepywania się po pleckach ®" Ja bym nie pytał CZY? lecz KIEDY upadną giganci! 😄 Na barykady... precz z komuną!! Chyba sie rozpędziłem xD No ale wiesz o co kaman 🙂 

P.S.
A tak z ciekawości, jak tam zima w Meksyku? Zimno? Ciepło? Kojoty dalej gryzom? 🙂 
18217727843bdd55ba8b09351b908c1ebcf152164efabaa8ae2e8ff662f4430b_1.jpg

  • kekw 2
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

@gryzonSie odnalazlem tak, ze nie mialem innego wyjscia bo mi XSI/Softimage zabili bandyci z Autodesku 😄 Nie wiem, jakos Maya jest dla mnie osobiscie przyjazna i prosta. Ma oczywiscie swoje dziwactwa, bugi nie naprawiane od lat itd ale ogolnie bardzo przyjemnie mi sie pracuje. Bardzo lubie efekty z Arnolda - nie chce w niczym innym juz renderowac bo tak mi spasowal ze szok. Poza tym z Maya tez troche nostalgicznie jest u mnie bo grubo zanim poznalem Blendera na przyklad to czytalem sobie ksiazeczki do Mayi (na sucho - nie mialem softu wiec tylko czytalem co mozna zrobic 😄 ) z ilustracjami szefa szkoly Gnomon, Alexa Alvareza. Po zabojstwie XSI myslalem na co sie przesiasc i mnie skusil obietnicami przyszlej potegi Blender.

Wyglada na to ze moge po raz piecdziesiaty napisac dlaczego nie lubie Blendera 🙂 W to mi graj! Usiadzcie zatem wygodniej blizej ognia i posluchajcie... 😉

Znuzylo mnie przez lata czekanie na to az Blender opanuje swiat i bedzie w czyms dobry. Na razie najlepszy jest w ilosci pluginow ktore naprawiaja jego niedorobki... Do szewskiej pasji doprowadzalo mnie wieczne grzebanie przy UI. Tesciu ma samochod przy ktorym caly czas cos grzebie i jakos nie wydaje mi sie zeby to grzebanie kiedys sie skonczylo a on stanie przed samochodem i powie "no, naprawilem w koncu" 😄 To samo z Blenderem - to ich "naprawianie UI" jest juz wpisane w ten soft. Nie ma zadnego konkretnego planu, zmieniaja male rzeczy na biezaco i tak bedzie caly czas chyba ze w koncu dojda do tego ze Pablo nie jest i nigdy nie byl specjalista od UI i zatrudnia jakas firme zeby to zrobila raz a dobrze. Ale watpie - beda tak do smierci swojej badz Blendera "poprawiac UI" . Przepisywac od nowa tez jest ich pasja. Zeby bylo "bardziej przyszlosciowo". Tak jak przepisali Cyclesa ktory koniec koncow renderowal tak samo ale niektorzy twierdzili ze duzo szybciej. Co z tego ze szybciej jak efekt byl rownie mierny. System wlosow przepisali, Eevee teraz chyba przepisuja. Ale koniec koncow po odtrabieniu uroczystym przepisania polowy Blendera od zera okazuje sie ze jest tak samo w zasadzie 😄 No, ale PRZYSZLOSCIOWO! Wlosy maja nowe narzedzia do czesania, ladne ikonki, caly system jest nowy i w ogole och ach. I efekty sa dalej duzo gorsze od starego juz Xgena... To po cholere czekac na nie wiadomo co? Meczyc sie z tymi niedorobionymi narzedziami bo wrzucaja wszystko co sie tylko da tak szybko jak sie da a potem to "ulepszaja". Albo ta przypadkowosc w rozwoju. Niejako inherentnie wpisana w nature open source - ktos sie pojawia z nikad, robi cos, i znika. Sculp w Blenderze nagle wywindowany na numer jeden bez wczesniejszych planow - bo pojawil sie developer - rownie szybko znika na ostatnia pozycje waznosci bo deweloper sobie poszedl a planow rozwoju sculptu nie bylo zadnych wiec cieszcie sie z tego co macie i trzymac kciuki moze znowy sie jakis Dobarro pojawi przypadkowo. Jednego dnia mowia ze nie beda stosowac standardow z VFX Reference, mija chwila i oglaszaja ze jednak beda. To nie jest powazne wszystko. Z kazdego kata wyglada brak konkretnych planow, wszystko jest sztukowane, przypadkowe. Doskonale to bylo widac na wywiadzie z Tonem chyba rok temu gdzie plotl cos trzy po trzy o AI i o tym jak to trzeba dodac AI do Blendera ale jeszcze nie wie po co i co mialoby robic... No, swietny plan, typowo "blenderowy"... Albo jak powiedzial ze Blender nie ma jak dogonic softow typu Maya ktore studia sobie przystosowywaly do swoich potrzeb przez wiele dekad - chyba ze studia same dostosuja Blendera. I rzucil cos w stylu "no przeciez zrobily to z Maya to czemu nie z Blenderem?". No moze dlatego, Ton, ze juz to zrobily z Maya... Ech..

Przez te wszystkie lata na Blenderze spogladalem z zazdroscia na efekty z Mayi (i innych softow). Poniekad nie chcialem przyznac sam przed soba ze glupio zrobilem wtapiajac tyle lat w ten soft, czekalem do oporu az w koncu jak wyszlo 3.0 czy nawet troche przed powiedzialem sobie "dosc". Dosc czekania, dosc ludzenia sie, dosc "zobaczysz za chwile", dosc pluginow do wszystkiego, dosc dziwactw i klikania pincet razy zeby osiagnac cos co mam pod suwakiem gdzies indziej. Piec lat przed pojawieniem sie geometry nodes w Mayi byl MASH ktory mi mega pasuje. W Blenderze trzeba bylo czekac pol dekady na rozwiazanie ktore jest i tak mniej wygodne do prostszych rzeczy - a rzeczy prostsze sa czesciej potrzebne niz konstruowanie generatora z milionem opcji jak czesto Blenderowcy sie jaraja konstruktami w geometry nodes ktore spoko wygladaja na Tweeterze ale potrzebne sa raz moze i tyle.

Mnie Maya pasuje. Moze jakis linearny jestem czy cos 😉 Ja wiem czego chce, wiem do czego daze. Nie boje sie ze cos zatwierdzilem to nie moge za tydzien wrocic i zedytowac tego. Dziwny jestem ale nie potrzebuje miec tego dostepu do jakiegos modyfikatora pozniej. Moze tez wynika to z relatywnej prostoty rzeczy ktore robie a moze z mojej natury gdzie czesto udaje rzeczywistosc w softach i na przyklad czesciej gumuje i maluje po czyms niz uzywam ctrl-z. W Mayi sie odnajduje bez problemu, lubie interface - ale ja tez lubie interface Zetki 😉 . Program mi lezy wyjatkowo. Wolalbym zeby XSI bylo nadal rozwijane ale jest jak jest... Maya tez ma spoko cene - nawet dla tak malo zarabiajacego koleszki jak ja 😄

No, to napisalem ksiazke. Spadam bo czas cos ugotowac. Tez nie ma ctrl-Z i jak przysmaze cos za bardzo to bedzie przypalone i tyle. Moze dlatego mi latwiej w tych linearnych zadaniach bo odzwierciedlaja rzeczywistosc bardziej. Mysle o konsekwencjach moich dzialan na biezaco, nie po fakcie.

@Mortom No za dlugo rozpoznawalem wroga i teraz zamiast robic rzeczy dla jakiegos studia motam sie dalej i lapie odd jobsy jak jakis 20 latek... Maya upadnie byc moze, ale przynajmniej ma skad upasc. A Blender sie bedzie dalej musial piac na ten piedestal z ktorego Maya spadla i cos mi sie wydaje ze nigdy sie tam nie wespnie. A wiecznie zyl nie bede - ani Ton - zeby to zweryfikowac. Zupelnie powaznie mysle ze po smierci Tona Blender zamieni sie w jeszcze wiekszy shit show niz juz jest. Nie zycze oczywiscie smierci Tonowi - niech zyje 100 lat facet. Ale mysle ze on to trzyma w kupie po prostu wszystko. Jak profet umiera to kosciol moze sie rozpasc po prostu. A Autodesk przezyje pewnie nas. Zmienia sobie CEO i beda dalej.

Zima w Meksyku panie sroga nocami - w moim regionie. Ale w dzien sloneczko. Tak ze jakos da sie wytrzymac. Kojoty trzymaja sie z dala, chupacabra tez ostatnio cos cicho siedzi.. Da sie zyc, jak sie wiadomosci nie oglada 😉

A ta kreskowka na koncu meksykanska to sa Huevo Cartoon - jajka takie. Zaczeli jako animacje we Flashu, potem Youtube a pozniej dorobili sie kilku pelnometrazowych filmow kinowych nawet. Spoko sa, jestem fanem od wielu lat 😄 W ogole animacja w Meksyku ma sie dobrze i co chwile jakies nowe filmy powstaja. Nie tylko z jajami 😉

http://huevocartoon.com/

 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 3
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

 @Nezumi Jako akolita Blenderowy jeszcze jestem w fazie wyparcia xD I tak sobie czasami zadaje pytanie... jak to sie stało, że z zaczynając na 3D MAXie skończyłem na Blenderze? 😄 (a odpowiedź to: BO JEST ZA DARMO 😉)
Ale zgadzam się z tobą, niestety raczej Blender nie wespnie się wysoko a Ton półki żyje to momo wszytko jest jakaś wizja. Ale mimo wszystko cieszę się ż taki soft jest. W dobie wszędobylskiej subskrypcji nie martwię się, że musze jeszcze zarobić na kolejny soft. 

Co do kreskówki o jajkach... nie wiem gdzie ale widziałem gdzieś jakiś odcinek w jakimś dziwnym świszczącym języku. Nawet fajne to to.

(SIMP ALERT!)  Choć do mnie raczej przemawia opcja ANIME, gdzie każda dziołcha jest niczym bogini wycięta z marmuru... 😄 No ale pomarzyć jeszcze sobie można?! 🥰


A jak tam misie? Dalej wpadają na pikniki w twojej okolicy? 
U mnie znowu atak wilków na wiosce. Padły 3 burki 😐 ALE za to jakiś czas temu koło domku biegały mi zajączki  🐰🐰 więc jest równowaga 🙂  

Edytowane przez Mortom
  • Haha 2
Napisano

@Mortom byc moze korporacje w koncu sprawia, ze bede musial sie usmiechnac do Blendera znowu kiedys z takich czy innych przyczyn ale to dla mnie wizja apokaliptyczna raczej... Przy calej mojej niecheci zgodze sie ze dobrze ze jest. Fajnie tez ze powstaja inne dziwne/oryginalne projekty nowe. Osobiscie przygladam sie temu - mega ciekawe rzeczy juz mozna robic:

https://clavicula.link/

Teraz jeszcze @gryzon donosi o BlackDot.. Moze nie byc tak zle w przyszlosci.

Co do ostatniej czesci to staram sie unikac wiadomosci bo trup sciele sie gesto w meksykanskim kraju. Slowo daje - codziennie minimum kilka cial znalezionych, strzelaniny, zabojstwa, egzekucje, porwania. Moj syn ma teraz faze ogladania wiadomosci niestety wiec sie przebija to do mojej swiadomosci. Normalnie spycham to gdzies poza granice pojmowania, staram sie o tym nie myslec. Troche jak z polityka - jak zaczniesz sie temu przygladac blizej to masz wrazenie ze swiat sie wali. Ignorance is bliss - najlepiej zyc sobie w swoim swiecie i miec gdzies ta cala tube napieprzajaca codziennie zlymi wiadomosciami w nas. Misie ostatnio spokojne, tygrysy tez. Ludzie to najgorsze bestie. Ale kilka dni temu rekin odgryzl noge jakiemus rybakowi i poslal go do krainy wiecznych lowow tym niecnym czynem. A znowu krokodyl uczynil rzecz podobna z pania pioraca w rzece ubrania... Tak ze krolestwo zwierzat ma sie dobrze i nie pozostaje nam dluzne. Teraz na wielu plazach jest "czerwony alarm" z powodu krokodyli wlasnie. Pojdziesz zazyc kapieli a sie moze okazac ze napotkasz wiecej atrakcji niz przypuszczales. Filmikow czy linkow nie wysylam tym razem, wierz mi na slowo, ze po tych spotkaniach zostaja tylko nieciekawie wygladajace ciala unoszace sie na wodzie w dziwnym, niemym zaskoczeniu...

  • Like 1
  • Wow 1
Napisano

@Nezumi kurna po tych wiadomościach z Mexyku o capniętych przez krokodyle ludziach i innych "ciekawych" przygodach jakie można napotkać w świecie to po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że nie ma to jak na tej mojej cichej wiosce na Podkarpaciu 🙂 
Raz tylko mieliśmy strzelaninę na naszej stacji benzynowej. A przyroda jeszcze też nie jest tak zabójcza aby trup ścielił się gęsto. Choć te 3 burki z poprzedniego posta mogły by się ze mną nie zgodzić. No ale nie ma miejsc idealnych prawda?
Tak że tego, @Nezumi zapraszam w dzikie odmęty podkarpacia 😄 po co ci te Mexyki 😛 załóż sobie ranczo na tu! Na tej podkarpackiej polskiej ziemi, gdzie miś zimą śpi a licho... no, licho nigdy nie śpi 😛 Może nie mamy krokodyli oraz czupakabry ale też jest fajnie 🙂 Tak więc pakuj sie do swojego prywatnego odrzutowca i pura vida! 🙂 

  • Thanks 1
Napisano

Tak. Czytałem info na kanałach  o Softimage. Przykra i wstrząsająca historia. Śmierć założyciela Softimage, jednocześnie śmierć samego softu. Wszystko to jest teraz przesiąknięte dla mnie takim wielkim dramatem i niesprawiedliwością tego świata. Odejście geniusza i jego genialnego dziecka. Będzie mi brakować tych pionierskich czasów. Ostatnio rozpisywałem się o tych moich próbach zdobycia jakkolwiek działającej licencji Softimage. Przedwczoraj były pracownik i tester który pracował w Softimage oraz AD w latach od 2007 do 2015, rozwiał chyba do końca wszelkie moje i innych ludzi wątpliwości na jedynm z kanałów. Nie ma i już nigdy nie będzie ani Softimage ani sposobu by leganie pracować na tym oprogramowaniu. Firmy które posiadały perpetuale powoli już tracą możliwość używania tych licencji. Nie znam szczegółów technicznych ale prawdopodobnie te licencje miały zabezpieczania czasowe. Po 2014 roku namówili ludzi na przejście z perpetuali na suby a potem w 2015 ogłosili zakończenie życia Sofitmage. Przykładowo perpetuale z czasów Avida są datowane na 12 lat życia. Stąd też widziałem jakieś porady by instalować Softimage na systemach ze zmienionym czasem w biosach komputerów. 

Ja przez 10 lat animacją w ogóle się nie zajmowałem, ale ostatnio nabieram coraz większej ochoty by ożywiać modele które umiem już jakoś modelować. Problem w tym że żaden z obecnych programów do animacji nie jest w stanie zapewnić mi tego co miałem w Softimage. 

  • Like 1
  • Sad 1
Napisano (edytowane)

@gryzonPrzykra sprawa z tworca, nie slyszalem o tym 😞

Zdobycie dzialajacej licencji moze byc zwyczajnie niemozliwe. Jesli i tak masz "oszukiwac" licencje zmieniajac czas w biosie to technicznie rzecz biorac to i tak nie jest legalna kopia. Technicznie, bo soft jest zasadniczo abandonware i nie mozna juz nabyc praw do jego uzywania. To troche tak jakbys lamal jakies prawo istniejace w sredniowieczu czy cos... Nie da sie uzywac nielegalnie programu ktorego nie mozna uzywac legalnie 😄

W zwiazku z tym nie widze problemu w uzywaniu kopii, ktora niegdys moznaby nazwac piracka no ale w obecnej sytuacji to po prostu jedyne wyjscie by na tym sofcie podzialac. Nikt na tym niczego nie straci bo sami zrezygnowali z mozliwosci zyskania.

Kiedys mialem taka sytuacje z czytnikiem ebookow. Mam Kindle Fire starenki juz (ktorego nie mam po co zmieniac na nowszy bo czytanie ksiazek to jedyne co na nim robie zasadniczo a na nowszym tablecie bede czytal tak samo szybko 😄). I spasowal mi jeden z czytnikow ebookow, ale w sklepie amazonowym go nie bylo a sklep googlowy twierdzil ze na moim sprzecie nie zadziala. W zwiazku z czym pchnalem maila do tworcy, czy bylaby szansa zaplaty paypalem czy jak mu wygodnie a on moglby mi podeslac instalke. Tworca odpisal ze... nie.

Wyczerpujac wszystkie opcje zdobycia tego softu, po tym jak jego autor nie chcial kaski... siagnalem po opcje ostatnia. Nie chca kasy to nie, co im zrobisz...

W razie jakbys chcial sie bawic w uruchamianie licencji mozesz sprobowac z tym malym softem - moze nie trzeba zmieniac daty w biosie. Ja tego uzylem do odpalenia niedawno demka ZBrusha w wersji 0.95 z jakiegos CDka z czeskiej gazety 😄 (wrzucalem tu screenshota chyba). Moze byc tez przydatne do normalnego odpalenia Softimage bez spieprzania sobie systemowego czasu:

https://www.nirsoft.net/utils/run_as_date.html

 

Edytowane przez Nezumi
  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano
On 1/2/2024 at 8:40 PM, Mortom said:

@Nezumi masz racje przejdźmy od razu do wręczenia pucharu, to jest biedne forum nie stać nas na referendum za 2mld złotych. Papieru zaoszczędzimy i ocalimy parę drzew z Amazonii 🙂  Win-Win 🙂 

@Destroyer

SQ6Ru66.gif

9QQOaAO.jpeg

  • Haha 1
Napisano (edytowane)
On 1/22/2024 at 5:37 PM, michalo said:

spacer.png

12,2"

16K poziomów naciusku

256gb pamięci

8gb ramu

procek co mi nic nie mowi

13 h baterii

No i niestety android.. dla mnie pass

 

Wsdzystko było by ładnie pięknie gdyby nie android.

No i cena promocyjna 500 eur (650 regularna) jeszcze parę dni. 

 

Magic Drawing Pad | XP-Pen Europe Official Store (storexppen.eu)

Wygląda ciekawie, fakt, że z windowsem byłby bardziej wszechstronny ale jeśli można by było go podpiąć do komputera jak zwykły tablet z wyświetlaczem z pełą funkcjonalnością to cena (promocyjna) bardzo spoko i 2w1 🙂 teraz oficjalnie 3 tys vs 2200 przy stracie za tą niższą myślę spoko opcja za 3k to już mniej 

Mój ulubiony tabletowy recenzent tez go zrecenzował kilka dni temu, swoją drogą ciekawa nisz recenzje tylko tabletów 🙂 

 

 

----

 

 

Edytowane przez Destroyer
Napisano
On 1/3/2024 at 4:04 PM, Mortom said:

@adek A jak by zrobić coś ala zrzutka.pl? Albo Patreon? Może jako zbiórki nie trzeba jakoś tego specjalnie rozliczać?....

Myślę, że najprostszą metodą nie wymagającą żadnego pospolitego ruszenia i wysiłku jest skorzystanie z linku partnerskiego przy zakupach humble bundle 🙂

Np. kupujesz zestaw assetów do Unrelata czy cyklicznie powracający pakiet z painterem za te 25Euro w linku na końcu dodajesz ?partner=max3d czyli masz coś w stylu https://www.humblebundle.com/software/create-and-elevate-amazing-art-tools-from-corel-encore-software?partner=max3d

Potem po prawo na dole klikasz custom amount i lekko przeciągasz żeby większa cześć poszła na max3d, tylko nie na maksa bo pamiętam jak łowcygier byli partnerami a ludzie tak byli wdzięczni za ich linki afiliacyjne, że hurtowo dawali maks dla łowców i w końcu ich wywalili z programu 🙂 Tak myślę z 15Euro można dać a ze dwa takie zakupy w roku to żaden wyczyn, będzie trochę kasy na forum i jeszcze jakieś fanty czy gierki do kolekcji 🙂 Gierki są z reguły tańsze ale zawsze coś tam się znajdzie ciekawego czy jakieś assety, czy programy, książki czy komiksy i zawsze przy okazji będzie można się dorzucić do forum coś też samemu zyskując więc win win 🙂 

3z7KSch.png

 

A na końcu @adek sobie to wszystko ładnie rozliczy z urzędem skarbowym i naszym kochanym państwem żeby było dobrze i wszyscy zadowoleni 😛 

giphy.gif

Napisano

Ciekawe ile jeszcze lat bedzie trwalo to jaranie sie tym, ze cos zostalo zrobione na Blenderze... Kazdego dnia widze kilka na prawde niesamowitych rzeczy jakie robia ludzie na innych softach i nie jest to nic dziwnego. Ale jak komus sie uda zrobic cos nienajgorzej wygladajacego (choc w koncu nic szokujaco dobrego) w Blenderze to repostom nie ma konca. Ja juz nie sledze codziennie co tam w Blenderze sie dzieje a tego Tona widzialem juz pincet razy wszedzie 😄 .

To jeszcze niech sie Blenderowcy pojaraja ze nawet Hossein Diba sprobowal ostatnio Blendera. Na pewno sie przesiadzie za chwilke juz, ZBrush umiera itd itp 🤪

 

 

 

Napisano
9 minut temu, Nezumi napisał:

Ciekawe ile jeszcze lat bedzie trwalo to jaranie sie tym, ze cos zostalo zrobione na Blenderze... Kazdego dnia widze kilka na prawde niesamowitych rzeczy jakie robia ludzie na innych softach i nie jest to nic dziwnego. Ale jak komus sie uda zrobic cos nienajgorzej wygladajacego (choc w koncu nic szokujaco dobrego) w Blenderze to repostom nie ma konca. Ja juz nie sledze codziennie co tam w Blenderze sie dzieje a tego Tona widzialem juz pincet razy wszedzie 😄 .

To jeszcze niech sie Blenderowcy pojaraja ze nawet Hossein Diba sprobowal ostatnio Blendera. Na pewno sie przesiadzie za chwilke juz, ZBrush umiera itd itp 🤪

 

 

 

image.png.3fee007e0a2974a6356c34a4be1b493c.pngNIECH MU KTOŚ POWIE (TAK JAK MI KIEDYŚ @EthicallyChallenged), ŻE ISTNIEJE MULTIRES BO CHŁOP SIĘ ZAJEDZIE XDD

Napisano (edytowane)
9 godzin temu, RaVirr napisał:

NIECH MU KTOŚ POWIE (TAK JAK MI KIEDYŚ @EthicallyChallenged), ŻE ISTNIEJE MULTIRES BO CHŁOP SIĘ ZAJEDZIE XDD

Noo widizałem kilka gigantów digital sculptingu, którzy nie widzieli o podstawowych funkcjach zbrusha.

Największy przekozak - Steve Lord- do wszystkiego używał ikonek XD  Każdy zoom, ruch obiektem - ikona po prawo. Zmiany brushy itp. ręcznie wszystko ikonkami. 
Ale szło mu to bardzo sprawnie.

To tak jakby robienie tych prostych rzeczy (ciuchy, anatomia) było dla niego tak trywialne, ze jedną ręką podpierał brodę xd 

 

 

Edytowane przez michalo
  • Haha 1
Napisano

@michalo dobry przykład podaje. Też byłem takimi rzeczami zaskoczony. Jak się jednak okazuje nie liczy się tool i sposób pracy tylko skill, kunszt! 😄

Ja bym tego Blendera i ludzi używających go pobłogosławi bardzo mocno. To jest prawdopodobnie jedyny gracz który jak widać doprowadza do jakiejś znaczącej zmiany wśród tooli używanych przez artystów. Może nawet doprowadzi do jakiejś większej zmiany na rynku. Tylko to potrwa. 

Były tutaj dyskusje o tym chaotycznym powstawaniu tego narzędzia, o wiecznej przebudowie interfejsu, niedokończonych rzeczach i pomysłach. Ale jednak ta roślina rośnie i przedziera się przez ten gąszcz całkiem sprawnie. Jego dynamiczny rozwój jest przekleństwem a zarazem wielkim sukcesem.

Ja jestem za oddaniem głosu ludziom którzy potrafią projektować narzędzia dla artystów. Np. ja mam tak że z wielką ciekawością patrzę na technologie które wprowadzają do niego. Wszystko jedno czy z większym czy z mniejszym skutkiem. Podobne mam zainteresowanie do Houdiniego. Natomiast Maya niczym mnie już nie zaskakuje. Po prostu jak widzę ten ich rozwój to czuję takie zmęczenie, takie ujaranie, otępienie. Nie ma żadnej fascynacji. To tak jak by ci zapięli tam sam od 10 lat identyczny krawat tylko z nowym wzorkiem i mówili ci że jest dużo lepszy i szybciej będziesz w nim pracował. 

Jestem mega ciekaw co wydarzy się na przestrzeni najbliższych i dalszych lat jeśli chodzi o narzędzia do grafiki.  

 

 

 

Napisano
8 minut temu, gryzon napisał:

Jestem mega ciekaw co wydarzy się na przestrzeni najbliższych i dalszych lat jeśli chodzi o narzędzia do grafiki.  

Ja liczę że system subskrypcji pozwoli developerom olać bajeranckie game changery, które w rzeczywistości są niedokończonymi funkcjami pełnymi buggów (np sculptris pro w zbrushu) a skupią się na naprawie, poprawie i rozwoju istniejących rzeczy.

Mają stały napływ gotówki. Nikt nie będzie przeskakiwał kolejnych wersji programu, czekając na jakiś przydatny w pracy update jak to było w starych dobrych czasach. 

Tak mi się marzy.

Ale pewnie jestem w błędzie. 

  • Like 1
Napisano
18 minutes ago, michalo said:

Ja liczę że system subskrypcji pozwoli developerom olać bajeranckie game changery, które w rzeczywistości są niedokończonymi funkcjami pełnymi buggów (np sculptris pro w zbrushu) a skupią się na naprawie, poprawie i rozwoju istniejących rzeczy.

Mają stały napływ gotówki. Nikt nie będzie przeskakiwał kolejnych wersji programu, czekając na jakiś przydatny w pracy update jak to było w starych dobrych czasach. 

Tak mi się marzy.

Ale pewnie jestem w błędzie. 

No tak bo system subskrybcji mayi, maxowi, photoshopowi, after effectsowi, redsiftowi i komu tam jeszcze właśnie w taki sposób pomógł teraz i zbrush wstępuje do tego grona i będzie spijał śmietankę i rozwijał się jak nigdy przedtem wychodząc na przeciw oczekiwaniom użytkowników XD 

  • kekw_waldi 1
  • kekw 3
Napisano

Dle mnie Blender jest zajebisty. Robi wszystko czego potrzebuję, ale może to dlatego, że nie potrzebuję wiele, bo nie robię 3D 😜 haha

  • Haha 3
Napisano
34 minuty temu, Destroyer napisał:

będzie spijał śmietankę i rozwijał się jak nigdy przedtem

Tu masz rację, bo nigdy wcześniej nie wpadł w taką stagnację 😛

Napisano

Dynamiczny rozwoj Blendera, czekanie na to az wplynie na rynek, narzekanie na slabe updaty Mayi ktora umiera...

Tak jak slyszalem to wszystko 15 lat temu tak slysze to i dzis.

 

Napisano
Godzinę temu, Destroyer napisał:

No tak bo system subskrybcji mayi, maxowi, photoshopowi, after effectsowi, redsiftowi i komu tam jeszcze właśnie w taki sposób pomógł teraz i zbrush wstępuje do tego grona i będzie spijał śmietankę i rozwijał się jak nigdy przedtem wychodząc na przeciw oczekiwaniom użytkowników XD 

No przecież napisałem, że to naiwne marzenia. 

Takie mamy czasy i ludzi co na to pozwalają. Syf w softach, syf w grach, syf w filmach.

A wystarczy zmiana zarządzania i jej filozofii i już mam skok jakości - np. disney 😉 

Myślę że czasem skok może też być do przodu, chociaż tutaj nie ma  na to przykładów. 

 

 

 

  • +1 1
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, michalo napisał:

Noo widizałem kilka gigantów digital sculptingu, którzy nie widzieli o podstawowych funkcjach zbrusha.

Największy przekozak - Steve Lord- do wszystkiego używał ikonek XD  Każdy zoom, ruch obiektem - ikona po prawo. Zmiany brushy itp. ręcznie wszystko ikonkami. 
Ale szło mu to bardzo sprawnie.

To tak jakby robienie tych prostych rzeczy (ciuchy, anatomia) było dla niego tak trywialne, ze jedną ręką podpierał brodę xd 

 

 

Ikonkami czy nieikonkami, ale używał! 😄 Ten multires blenderowski = subdiv geometry (chyba tak to się nazywało) zbrushowy i bez tego dojedziesz może do 3mln poly, a później program przestaje oddychać/działa z 10 sekundowymi lagami. Z multiresem natomiast dojeżdżałem do około 50mln na jednym modelu, a blender zapominał na czym polega działanie jakoś przy 300mln ogólnie na scenie 🙂 Więc dla przeciętniaka to jest absolutnie wystarczająca ilość do pracy 🙂 
@Nezumi ja jestem zdania, że mimo wszystko jesteś tutaj zbyt okrutny- Blender, mimo jego wad zarówno jeśli chodzi o development jak i sam program bardzo mocno wpłynął na rynek. Może nie na ten wielki AAAA czy filmowy (choć patrząc na jakość efektów specjalnych w nowych firmach mam wrażenie, że to właśnie w blenderze robią wszystko xD), ale jednak dzięki niemu masa ludzi może się rozwijać czy w ogóle pracować w branży- choćby przy indykach czy AA-AAA, a zupełnie nieoceniony jest do konceptów i ilustracji 🙂 

Edytowane przez RaVirr
Napisano
16 minutes ago, michalo said:

No przecież napisałem, że to naiwne marzenia. 

Takie mamy czasy i ludzi co na to pozwalają. Syf w softach, syf w grach, syf w filmach.

A wystarczy zmiana zarządzania i jej filozofii i już mam skok jakości - np. disney 😉 

Myślę że czasem skok może też być do przodu, chociaż tutaj nie ma  na to przykładów. 

 

 

 

Bo z subskrypcją która miałby się przysłużyć użytkownikom a nie zyskom korporacji jest jak z komunizmem ile razy został wprowadzony doprowadził do dramatu ale potem zawsze się ktoś znajdzie, że powie "ale to nie był prawdziwy komunizm, spróbujmy jeszcze raz ale tym razem na serio tak jak trzeba i na pewno się uda" 😄  

Tak jak z grami które miały stać się cyfrowe żeby zmniejszyć koszt tłoczenia płyt, fizycznej dystrybucji, transportu, przechowywania, sprzedaży, utylizacji etc. No i zmniejszył ale nie dla klienta 😛 

  • Haha 2
Napisano (edytowane)
20 minut temu, Destroyer napisał:

Bo z subskrypcją która miałby się przysłużyć użytkownikom a nie zyskom korporacji jest jak z komunizmem ile razy został wprowadzony doprowadził do dramatu ale potem zawsze się ktoś znajdzie, że powie "ale to nie był prawdziwy komunizm, spróbujmy jeszcze raz ale tym razem na serio tak jak trzeba i na pewno się uda" 😄  

Tak jak z grami które miały stać się cyfrowe żeby zmniejszyć koszt tłoczenia płyt, fizycznej dystrybucji, transportu, przechowywania, sprzedaży, utylizacji etc. No i zmniejszył ale nie dla klienta 😛 

Świetne porównanie do komunizmu. Masz rację, będzie tylko gorzej. 

 

Z tym ucinaniem kosztów co finalnie podnosi cenę to jakiś niezły joke. Ciągle i wszędzie tak jest. 

 

 

Ale to styl zarządzania firmą jest tutaj kluczowy. Widzimy to przy dużych produkcjach w tych czasach.

Albo akcja z Unity. Zły człowiek na zym miejscu i już wtopa. Godot i UE klaszczą z radości a Unity tonie. 

Jkby taka zmiana nastąpiła in plus, to by było coś.

Edytowane przez michalo
  • Like 1
Napisano
34 minutes ago, michalo said:

Ale to styl zarządzania firmą jest tutaj kluczowy. Widzimy to przy dużych produkcjach w tych czasach.

Albo akcja z Unity. Zły człowiek na zym miejscu i już wtopa. Godot i UE klaszczą z radości a Unity tonie. 

Jkby taka zmiana nastąpiła in plus, to by było coś.

Dlatego jak widzę umęczoną, niewyspaną i opuchniętą mordę chłopa od embergen to wiem, że pracuje nad swoim produktem i chce żeby był jak najlepszy 🙂
Gdy wpada banda kołnierzyków "zarządzaczy" co gówno wiedzą o programie czy społeczności a podchodzą do wszystkiego tylko od strony wzrostów, ciągle rosnących zysków dla inwestorów i optymalizacji, dla których liczą się tylko cyferki, kupują, sprzedają, przekształcają czy nawet likwidują jakieś firmy jeśli to im się tylko opłaca nie patrząc na nic innego to nie można za bardzo czuć się do nich przywiązanym czy mieć nadzieje, że będzie lepiej jak po drugiej stornie stronie jest wielki, zimny i bezkształtny moloch zysku a sam produkt to droga do celu a nie sam cel.
Podobnie jak rozwój programów tak jak we wspomnianym XSI czy maya pod Aliasem były tworzone z pasji i potrzeby a potem jak przejęły to kołnierzyki do swojego portoflio produktów to albo robią mvp albo jak xsi ubijają co było zresztą powodem kupna żeby konkurencji łeb ukręcić. Podobnie jak zbrush i sculpris bo teraz na dobrą sprawę to z zbrushem konkuruje chyba tylko blender bo nic innego nie ma na horyzoncie. A ludzie co pracują w takich firmach to też najczęściej robią swoje bez entuzjazmu, minimum effort minimum effect 🙂 Coś kojarzę, że nawet gdzieś czytałem historie, że jak ktoś przychodził co miał pomysły i chciał coś zmienić to zostawał przygaszony. 

  • Like 2
  • Thanks 1
Napisano
12 minut temu, Destroyer napisał:

Coś kojarzę, że nawet gdzieś czytałem historie, że jak ktoś przychodził co miał pomysły i chciał coś zmienić to zostawał przygaszony. 

No właśnie. Jeżeli nie ma u władzy człowieka z pasją tylko kalkulator to to rozszerza się jak grzyb na innych.

Dla tego na plus blendera to pasja ludzi co w tym siedzą. Kiedyś taka pasaja dzieliłą użytkowników i twórców ZB.

 

15 minut temu, Destroyer napisał:

Podobnie jak zbrush i sculpris bo teraz na dobrą sprawę to z zbrushem konkuruje chyba tylko blender bo nic innego nie ma na horyzoncie.

Jest całkiem solidny 3d coat. Ale nikt go nie używa więc tym trudniej do niego usiąść.

Powinni zabulić takim kilku wyjadaczom ZB żeby zechcieli coś ciekawego stworzyć  i na tym prześlizgali by się parę lat, soft by był bardziej atrakcyjny dla takiego mnie np. i samo by się nakręcało.

 

Napisano
47 minutes ago, michalo said:

No właśnie. Jeżeli nie ma u władzy człowieka z pasją tylko kalkulator to to rozszerza się jak grzyb na innych.

Podobnie jak otoczenie w jakim pracujesz, pamiętam dobre 10 a pewnie bliżej 15 lat temu gdy nieśmiało próbowałem pracy na etacie to miałem podejście freelancerskie tj im szybciej zrobisz tym później dostaniesz kasę 🙂 To jak jest zadanie co trzeba zrobić to ja od razu określiłam ile mi to zajmie i jakie są możliwości, jak ewentualnie można to przyspieszyć, co dokupić etc a szef "spokojnie, spokojnie to nei fabryka" 😛 A potem przychodziłem zawsze pierwszy i do roboty a inni to kilka czy kilkanaście minut czy godzina spóźnienia, potem kawa, gadanko przy ekspresie, śniadanie, facebooczek, przesyłanie sobie demotywatorów czy czegoś innego, podśmiechujki i gdzieś tam po drodze trochę pracy też można było wykonać 🙂 Na początku mnie to dziwiło ale z czasem zacząłem też robić bardziej na odpierdol bo jak inni się dopieprzają to co ja mam się starać i tyrać nie wiadomo po co i na co jak ten debil 🙂 

Koniec końców zrezygnowałem żeby nie uczyć się takich złych nawyków... .... ale dziś sam jestem stary i zmęczony życiem i cóż innego mógłbym powiedzieć swoim (nieistniejącym) wnukom jak nie " u siebie rób jak u siebie a u obcego na odpierdol. Ja robię na odpierdol nawet u siebie i jak andrzej to zobaczył to powiedział, uuu panie, mnie by stać nie było" 😄

  • Like 1
  • Haha 1
Napisano
10 hours ago, michalo said:

Noo widizałem kilka gigantów digital sculptingu, którzy nie widzieli o podstawowych funkcjach zbrusha.

Największy przekozak - Steve Lord- do wszystkiego używał ikonek XD  Każdy zoom, ruch obiektem - ikona po prawo. Zmiany brushy itp. ręcznie wszystko ikonkami. 
Ale szło mu to bardzo sprawnie.

To tak jakby robienie tych prostych rzeczy (ciuchy, anatomia) było dla niego tak trywialne, ze jedną ręką podpierał brodę xd 

 

 

To jest całkowicie normalne. Dla przykładu Linus Torvalds - twórca Linuksa sam o sobie mówi "I am not a technical guy" i nie ukrywa, że zna się przede wszystkim na programowaniu jądra systemu. Jakby jakiś sysadmin stanął mu nad głową podczas normalnego użytkowania tego systemu to pewnie by się za głowę złapał jak to możliwe że taka legenda działa tak nieprofesjonalnie. Ale taka jest prawdobopodbnie różnica między tymi, co tworzą przełomowe twory a całą resztą, nie muszą być mistrzami we wszystkich w wydawałoby się podstawowych rzeczach aby być daleko przed resztą.

 

Ewentualnie robią za encyklopedię jak wydają płatne kursy, wtedy dla przyzwoitości warto robić za encyklopedię dla lepszego odbioru.

  • Like 1
Napisano
14 hours ago, RaVirr said:

ja jestem zdania, że mimo wszystko jesteś tutaj zbyt okrutny

Nie uwazam ze to zle ze Blender jest w ogole. Nie uwazam tez ze wszystko w nim jest do dupy. Sporo, ale nie wszystko :D. No wybacz ale jak po doslownie 15 latach dalej slysze o "dynamicznym rozwoju" i o tym jak to ma cos zmienic juz za niedlugo... No ilez mozna tego samego sluchac. Ja juz bylem w tej sekcie przez ponad 12 lat. Sam sie jaralem, sam repostowalem, przegladalem codziennie "blendernation" co tam nowego, sledzilem "Blender.Today", "blenderartists" forum obowiazkowo... Kurna, w kazdy poniedzialek sluchalem podcastu Pablo po angielsku a potem jeszcze raz po hiszpansku 🤭 Do dzis mam folderek ze skrotami roznosci do Blendera:

blend.thumb.jpg.dd238bcc54cb063c204fb5f26aa24c89.jpg

A tam sporo do przewijania jeszcze jest - czesc pewnie juz martwa  ale sobie na pamiatke zostawilem 😄Nadal z rozrzewnieniem wspominam takie tutoriale jak modelowanie muchy przez Sebastiana Königa czy rowniez jego kurs - modelowanie mamuta 😄  Blender przez dlugie lata stanowil duza czesc mojego zycia. Jaralem sie na nowosci, wybaczalem niedorobki, przymykalem oko i z nadzieja patrzylem w przyszlosc.

Ale wszystko ma swoje granice. Zwyczajnie nie moge nadal sluchac tej samej melodii przez pietnascie pieprzonych lat... Z calym szacunkiem dla @gryzonia - jakbym byl w miare swiezy w temacie Blendera to tez pewnie bym mial takie spojrzenie na niego. Ba, mialem przez lata. Ale teraz zeby mnie przekonac do niego znowu musieliby pokazac cos na prawde rewelacyjnego. Cos co przynajmniej byloby rownie dobre jak cos co juz mam w Mayi i Zetce. Bo mnie teraz jara juz cos takiego:

https://www.artstation.com/artwork/WB3w22

albo takiego:

https://www.artstation.com/artwork/q95eG2

a z rzezb to takie cuda:

https://www.artstation.com/artwork/OmRvKg

I tego nie zobacze wypuszczonego z Blendera. Fakt, ze ja sam nigdy nie dorownam tym mistrzom nie zmienia tego, ze bede probowal. I nie na sofcie gdzie okrzyki zachwytu wzbudza nieco karykaturalny portret Tona numer 1256.

I jak zobacze cos podobnego w Blenderze do tych prac z linkow co wyslalem to bedzie sie czym jarac ale na razie nie mam zamiaru marnowac kolejnych nastu lat na obserwacje "dynamicznego rozwoju" bo nie mam ich tak znowu wiele przede mna, zeby sie karmic zludzeniami ze oto juz za chwile swiat opanuje Blender.

A jak opanuje to sie przesiade i tyle 😄

Napisano

Alterantywa dla substanca - wygląda bardzo solidnie i kompletnie, nawet chyba ma więcej możliwości niż substance, ale to ciężko ocenić po samym trailerze. Tak czy tak nic tylko się cieszyć, że jest solidna alternatywa dla adobiego i mają nawet wieczystą licencję a nie tylko subskrybcję. Wygląda ciekawie

 

  • Like 3
Napisano (edytowane)

Dobra chyba pozamiatane 🙂

haNSJBA.png

vs adobe

iPl8XY2.png

 

Ale dają darmową wesje komercyjną dla indyków którzy nie zarabiają więcej niż 100k$ rocznie, w sumie no brainer teraz, można za darmość na spokojnie testować. Nie ma tylko MATpipline ale cena jest bardzo atrakcyjna 🙂

iTQfCtK.png

 

 

Edytowane przez Destroyer
  • Like 1
  • Wow 1
Napisano

A to skad sie wzielo? 😕 Nagle wyskakuje takie cus. Ciekawe jak tam z malowaniem bo niby jest ale za duzo nie pokazali. To chyba jednak bardziej konkurencja dla Substance designera niz paintera? Dajcie ktos znac jak juz przetestujecie.

Napisano (edytowane)
3 hours ago, Nezumi said:

A to skad sie wzielo? 😕 Nagle wyskakuje takie cus. Ciekawe jak tam z malowaniem bo niby jest ale za duzo nie pokazali. To chyba jednak bardziej konkurencja dla Substance designera niz paintera? Dajcie ktos znac jak juz przetestujecie.

5 lat to robili, ludzie od InstaLOD https://instalod.com/ więc nie taki krzak firma tylko też mocno osadzone w gamedevie. Idą mocno w pipline i hutrową produkcję. Fakt jest najbardziej jak Designer ale nie tylko i tam nawet node jak blend node możesz sobie otworzyć jak w houdinim i masz cały kod w postaci jeszcze mniejszych nodów i możesz tak sobie własne narzędzia trzepać czy coś poprawiać. Jak tylko jakiś szaleniec od nodów do tego dopadnie to mogą być fajne dodatkowe narzędzia jak np w blenderze co na node november to ludzie samymi shaderami robili animacje a efektami na planie z vector displacmentem czy czym tak bo się nie znam i nawet nie wiem co ja tam widziałem 😛

Fajnie, że to kompletny pakiet a nie mamy już coś i pokazujemy a za 5 lat może będzie spoko 🙂 Jest generowanie materiałów z grafiki jak substance sampler/ bitmap2material, są nawet point cloudy, animacja, woxelizowanie, scaterowanie obiektów 3d, UDIM, uvałkowanie, używanie atlasów, profiling bardzo fajny i przydatny jak nie wiadomo co tak długo mieli, c+++ sdk to już dla dużych firm ale dobrze, że jest od samego początku, generowanie lod? proceduralna geometria? jakieś cuda wianki, integracja z silnikami gier i softami 3d, na pierwszy rut oka wygląda kozacko 🙂 

cmqaNY5.png

Edytowane przez Destroyer
  • Like 5

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności