Skocz do zawartości

Teczka 3D - Blender


Papa Pio

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, czas wrócić... cierpię na brak czasu na 3D, ale jakiś taki wewnętrzny przymus mam, więc dłubię... robię w Blenderze i nie nastawiam się (przynajmniej na razie) na żadną specjalizację... plan jest taki, żeby robić prace do końca... chciałem zrobić 12 potworów w tym roku, ale raczej tego nie widzę... za mało późnych wieczorów... ale coś tam jednak zrobię... wiem, że poziom tu na forum jest teraz taki, że klękajta narody... ale ja tez chcę w 3D!!! (i co zrobisz?... dokąd pójdziesz?...)... tak więc na start "Hydra" (a raczej 3 gigantyczne węże) zrobione na w oparciu o tutorial Zahariasa Reinhardta... całość w Blenderze.... tylko textury proceduralne... 

 

Hydra Finito Logo - małe.png

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na potwora nr 2 - na razie nie będę oryginalny i wezmę się za smoka - wiadomo.... każdy grafik jakiegoś smoka zrobić musi... a że akurat nadrabiam "Grę o tron" (jakieś 7 lat do tyłu jestem), to trochę inspiruję się taką wersją tych bestyjek....  na razie model... oczywiście akcja dzieje się w Blenderze.... a celem jest ukończona ilustracja...

 

D0006.png

  • Like 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten moment gdy człowiek zrobi coś i ma pozory zadowolenia z siebie, a potem obejrzy coś takiego....

miazga... totalna miazga... ale i motywacja 😄 to chyba nie był ostatni smok jakiego zrobiłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, Papa Pio said:

Ten moment gdy człowiek zrobi coś i ma pozory zadowolenia z siebie, a potem obejrzy coś takiego....

Po pierwsze nie uzywali Blendera tylko kilku specjalistycznych softow. Po drugie pracowala nad tym ich smokiem spora grupa ludzi - ktos inny rzezbil, ktos inny teksturowal, rigowal a jeszcze ktos inny animowal i skladal calosc. Tutaj masz wideo z ZBrush Summit - Dan Katcher, ktory wymyslil design i rzezbil te smoki. Mozesz sie przyjrzec ile roboty przy tym bylo i jaka wiedza potrzebna 🙂 Tez kilka technik mozesz podgladnac. Ogolnie ciekawie opowiada:

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem tego świadomy... Ale mimo wszystko widać przepaść... A ja już jestem taki typ, że lubię robić to czego zrobić się nie da... taka moja mentalność... nikt nie potrzebuje smoków w Polskim kinie... nie mam fachowego oprogramowania, ani nawet dość czasu, ale lubie zadawać sobie pytanie, ile byłbym w stanie zrobić z tego czym dysponuję...

Swoją drogą co sądzicie o nowym smoku w wiedźmina od Netflixa?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Papa Pio napisał:

Swoją drogą co sądzicie o nowym smoku w wiedźmina od Netflixa?

Jak dla mnie to bardziej jakąś wiwerne przypominało. Mi ogólnie się mało co podobało w tym serialu, także moją opinią nie musisz się sugerować.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobra... ale nie będzie identyczny... muszę trochę sobie uświadomić z czym mam do czynienia, ale już teraz wiem, że ten na rysunku jest za mały (w odniesieniu do trawy, na której stoi)...  podłubiemy... zobaczymy co wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie coś odnośnie tego detalu... bardziej szorstka skóra? Więcej obiektów w scenie? Pewnie przydały by się jakieś rozbryzgi wody, ale nie wiem jak się do tego zabrać. Czym konkretnie to podrasować? Myślałem żeby wstawić na pierwszym planie jakieś elementy burty, że niby widok byłby z innej łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie bardzo fajny model brakuje w zasadzie tylko detalu, może spróbuj  dorzeźbić żyły, gruzdy itp wtedy ten spec nie byłby taki jednolity - przez niego skora faktycznie wygląda trochę plastikowo. Plus podkręciłbym atmosferę tak żeby tylna cześć ziomka była jeszcze bardziej w mgle - powinno to dodać trochę skali do modelu. Na szybko podmalówka

Cthulhu.jpg

edit: aha no i taka uwaga jeszcze do kompo, zawsze staraj się prowadzić oko widza przez prace rozmieszczając bardziej kontrastowe punkty w konkretnych miejscach a w innych je wygaszając, wiem ze w 3d trochę trudniej to kontrolować , ale zawsze możesz próbować trochę podmalować już na końcu

a.jpg

Edytowane przez krzys!3k
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra... coś tam podpudrowałem... może trochę przepaliłem - wygląda trochę jakby latarnię miał nad sobą...  ale tak to zostawiam... jako tapeta w telefonie prezentuje się całkiem przyjemnie... co by tu teraz... behemoth mi chodzi po głowie... 

 

C0009.png

Edytowane przez Papa Pio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę dodać swoje trzy grosze to trochę skala mi tutaj nie gra. Te detale na rękach, fale na morzu, statek sprawiają wrażenie, że ten potwór jest wielkości człowieka i bawi się zabawką:) Dodałbym też spływającą wodę z niego żeby dodać skali i życia do całości. Rozróżniłbym też może delikatnie materiał i np zrobił te macki dużo bardziej "śliskie". Wrzucam szybki overpaint o co mi chodzi:) 

480269594_Cthulhu-logomae.thumb.png.jpg

  • Like 12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasny gwint, jak wy robicie te efekty na wodzie? To jakieś brushe w fotoszopie czy jak? Z grafiką rastrową u mnie słabiutko - z założenia dłubię w 3d... potem to głównie zabawy kontrastem ,jakieś rozjaśnienia/przyciemienia... Ale o tej ściekającej wodzie to myślałem od początku w sumie... No nic... na tą chwilę zakończyłem... kombinuję nad następnym...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zrobione w photoshopie z ogólno dostępnych brushy- nic specjalnego nie było użyte. Wrzucone są dwa zdjęcia (dosyć niechlujnie zresztą bo to szybki overpaint)- tekstura tego statku i tekstura morza. Oba na warstwie overlay ale jak byś chciał to robić porządnie to trzeba by dłużej podłubać żeby to miało bardziej spójny charakter. Pozdrawiam i czekam co następne prace. 

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra moi mili... trochę to trwało (inne sprawy - wiadomo), ale zbliżam się do końca kolejnego projektu - tak jak sobie założyłem - Behemoth... zrobiłem mały research na jego temat i postanowiłem zainspirować się designem z Heroes III i połączyć to z wizerunkiem hipopotama (jedno z najniebezpieczniejszych zwierząt świata)... chciałem też trochę rozpoznać temat włosów w Blenderze... powiem Wam, że były momenty w których chciałem odpuścić, bo rubaszny Hipcio pasował mi tu jak pięść do oka... ale ostatecznie powstało coś takiego i jestem... w zasadzie dość zadowolony... co sądzicie?

 

Behemoth logo - małe.png

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzalność elementów otoczenia rzuca się w oczy. CO do hipcia, trochę za ostre przejście z gołej skóry do futra. No i futro futrzane. Jest sporo do przećwiczenia, ale na pewno sporo się nauczyłeś przy tym projekcie.
Brakuje też detalu. Musisz następnym razem odpalić sculpt mode i go trochę porzeźbić bo aż się prosi o to.
Fajne ujęcie - symetria nie rzuca się w oczy i widać, że duży skurczybyk.

Edytowane przez michalo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę jeszcze podrasowałem dziada... dodałem parę blizn... wąsy... zmieniłem trochę teksturę górnych partii głowy... przymierzałem się do skuplcenia, ale siatka nie pozwalała na zbyt wiele, a nie byłbym w stanie chyba zagęścić jej do tego stopnia, żeby oddać te drobniutkie bruzdy na skórze... hipcie są dość gładkie... w paszczy mają dużo flaforów, ale myślę, że zepsułbym odbiór... z behemotha został by szczerbaty pijok... myślę, że tak to zostawię i pomyślę nad czymś następnym... macie jakieś pomysły?... skoro jest behemoth to chyba do kompletu powinien pojawić się leviathan... 

 

hipopotam.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacny Kolektywie, doradźcie coś, bo nie wiem... mam problem z tym projektem... robi się Leviathan - scena podwodna... poczytałem, pomyślałem i założyłem węża morskiego w połączeniu z jaszczurką i szczupakiem... no i coś tam powstało... ale mam jakiś problem z kompozycją... nurek to mam wrażenie, że tylko przeszkadza... nawrzucałem humbaków, żeby pokazać skalę, ale ciągle nie mam tego wrażenia grozy... co sądzicie?

 

LEVIATHAN - LOGO małe.png

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pobaw się trochę umiejscowieniem kamery i szerokością obiektywu. Jeśli chcesz pokazać ogrom stwora, to nie pokazuj go w całości i upchniętego w małą część kadru. Niech będzie tak wielki, że aż nie mieści się w kadrze. Pokaż też jego perspektywę, niech ginie on trochę w oddali - jeśli Lewiatan jest ogromny, to jest też długi, a więc jego ogon za sprawą perspektywy będzie się wydawać mniejszy. Oczywiście u Ciebie ten efekt jest widoczny, ale mógłbyś go wyolbrzymić. To samo odnośnie perspektywy powietrznej (wodnej?). Jeśli Lewiatan jest dłuższy niż 30 metrów, to ogon będzie raczej mało widoczny, jeśli w ogóle.

 

3CEE0215-998D-4DFD-99E9-A713ED9CFF7C.jpeg

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał @EthicallyChallenged. możesz też się posiłkować sprawdzonymi kadrami w podobie do tego:
Leviathan

 

Jeśli chodzi o technikalia i samego Blendera:
1. Doradziłbym wrzucenie boxa z materiałem principled volume- jak dobrze pomanewrujesz to uzyskasz fajną perspektywę powietrzną.
2. Zmieszałbym co najmniej dwa materiały, które zależne by były od displacement mappingu lub color rampy (albo obu)- w ten sposób możesz zrobić fajną różnorodność i model będzie taki bardziej "żywy".
3. Przy ustalaniu światła rzuciłbym mocniejszy promyk na to, czym chcesz zainteresować widza- pewnie w tym przypadku paszcza :D Fajna może być mieszanka oświetlenia sceny blenderowym Nishita Sky na niskiej wartości i dodaniu światła Sun z dużym rozmiarem tarczy (dla miękkich cieni)- dorzucając nad stworem paręnaście zwykłych boxów możesz uzyskać fajne cienie bez konieczności bawienia się w proceduralne chmury
4. Jak już wybierzesz ten najważniejszy element stwora to dopracuj go na cacy, a pozostałą, mniej lub prawie niewidoczną część trochę odpuść- np. detal nie będzie Ci potrzebny na dalszej części "ogona" więc szkoda na niego dupogodzin ;)

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady... jak tak czytam to dociera do mnie moja niewiedza i ta świadomość, że z mojej strony to co najwyżej luźna zabawa... chyba w wolnej chwili muszę ogarnąć polski kurs blendera... jak chodzi o principled volume to niestety siedzę jeszcze na Blender 2.79, bo z 2.8 mnie wywala, a o 2.9 w ogóle jeszcze nie myślę... to chyba problem z systemem operacyjnym (wiecie - ja się tak bawię na domowym rodzinnym kompie - żaden szał)... dopracowanie głównego i najbardziej widocznego elementu stwora jak najbardziej popieram... muszę się bardziej zagłębić w tajniki skulpcenia i wypracować sobie jakieś fajne brushe... myślę, ze dobrym motywem byłoby też przygotowanie sobie dopracowanych podstawowych elementów takich jak rogi, pazury, zęby, czy łuski... mając komplet tych elementów można już wiele dobrego zrobić jak chodzi o szczegół... 

Rady EthicallyChallenged wziąłem na warsztat, poprzestawiałem co nie co i jest tak:... w ogóle lubię te Wasze szybkie podmalówki... pokazują jak można udoskonalić i w ogóle świetnie kierunkują prace...

 

L0017 - Logo małe.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może warto by ustawić wieloryby tak, jakby uciekały przed paszczą węża. A węża tak, jakby je gonił.

Teraz wieloryby są gdzieś z tyłu byle gdzie.

I wszystko bardziej po łukach, nie tak sztywno.

Mam nadzieję że na moich bazgrołach widać o co chodzi.

Nurka przemyśl, po co stworek ma polować na nurka skoro obok pływają tłuste i pożywne wieloryby.

PapaPio.jpg

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam też zrobiłem szybki over. Tak jak EC pisał- dobrze jest pokazać dominującą- nie mieszczącą się w kadrze w całości. To zawsze dodaje skali. Wywaliłem te humbaki - moim zdaniem nie są potrzebne a odbierają trochę z całej sceny. Zwróć uwagę na oczy- czy większe w stosunku do reszty tym bardziej bajkowe się robią a nie straszne i też sugerują inną skalę. Zobacz że wieloryby np mają bardzo małe oczy w stosunku do reszty ciała(praktycznie ich nie widać z daleka). Nad designem tego szczupaka też bym trochę popracował bo za bardzo "rybnie" mi się kojarzy a przez to mniej strasznie:)  

3CEE0215-998D-4DFD-99E9-A713ED9CFF7C.jpeg.jpg

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze - Ania... kope lat... co do pracy... wygląd szczupaka/baracudy to pierwotne założenie, choć pewnie mógłbym go dopracować... jakieś narośla itp... jak sie tak przyglądam to wydaje mi sie, że za duże zęby zrobiłem... historia jaką scena ma opowiadać polega na tym, że nurek obserwuje humbaki, pojawia się wunsz i wieloryby mają podejmować ucieczkę... wunsz pojawił się,bo poluje na humbaki, ale nurek zwraca jego uwage np. ze względu na jaskrawą butlę... humbak płynący w górę próbuje się oddalić od paszczy... Myślałem pozmieniać trochę pozę leviatana - próbowalem go zrigować i trochę przestawić, ale coś mi się przytkało i blender sie wysypał... może siatka za gęsta... może jeszcze coś zmienię, ale nie obiecuję, bo w głowie siedzi mi teraz zupełnie inny projekt... duży... bez potworów... animacja... ale tą serię chciałbym kontynuować, kurcze czemu doba ma tylko 24 godziny....

Edytowane przez Papa Pio
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej... Trochę to trwało, ale jak wiadomo - Piochu długo bez potworka nie da rady... Tym razem na tapetę wziąłem Gryfa... Zainspirowałem się trochę Gryfem Klicka...  podoba mi się, że ludzie myślą przy tworzeniu potworów i odchodzi się już od tworzenia istot z 6 kończynami (4 łapy i 2 skrzydła) -widać to np. w "Grze o tron" (smoki są inne niż w książce) no i gryf Klicka też ma 4 kończyny... ale dość filozofowania... żeby nie powielać rozwiązań - mój też ma 4 kończyny, (łapy) a skrzydła to coś w stylu wypustek na łopatkach i nie mają funkcji motorycznych... myślałem, żeby zrobić mu błony między rękoma a nogami jak te wiewiórki latające i wtedy to co wygląda na skrzydła pełniło by funkcję stateczników...albo po prostu element tańca godowego jak ogony pawia... czy ja dalej filozofuję?? Co sądzicie - doradźcie coś....

 

G0009.png

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny potworek w drodze... Założenie - miało być coś na kształt niedźwiedzia.... goryla... koniecznie łysego i bielmem na oczach... wyszedł taki trochę wilkołak, albo inne nosferatu... tak czy inaczej tym razem nie ma to być typowo mitologiczna postać tylko zrobiona pod opis i historię... element ilustracji do opowiadania... jak zawsze działam w Blenderze i dłubię bez spiny po nocach... jakiś feedback?

 

BO4..jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności